Mezőfalva Nagyközség Önkormányzat Képviselő-testületének 18/2019. (XII.2.) önkormányzati rendelete

Mezőfalva Nagyközség Önkormányzat Képviselő-testületének Szervezeti- és Működési Szabályzatáról

Hatályos: 2025. 06. 15

Mezőfalva Nagyközség Önkormányzat Képviselő-testületének 18/2019. (XII.2.) önkormányzati rendelete

Mezőfalva Nagyközség Önkormányzat Képviselő-testületének Szervezeti- és Működési Szabályzatáról

2025.06.15.

Mezőfalva Nagyközség Önkormányzat Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

I. Fejezet

Általános rendelkezések

1. § (1) Az önkormányzat hivatalos megnevezése: Mezőfalva Nagyközség Önkormányzata (a továbbiakban: Önkormányzat).

(2) Az Önkormányzat székhelye: 2422 Mezőfalva, Kinizsi u. 44.

(3) Az önkormányzati testület megnevezése: Mezőfalva Nagyközség Önkormányzat Képviselő-testülete (a továbbiakban: Képviselő-testület).

(4) A Képviselő-testület által létrehozott hivatal megnevezése és székhelye: Mezőfalvai Polgármesteri Hivatal (a továbbiakban: Hivatal) 2422 Mezőfalva, Kinizsi u. 44.

(5) Az Önkormányzat működési területének megnevezése: Mezőfalva Nagyközség közigazgatási területe.

2. § Az Önkormányzat intézményei:

a) Mezőfalvai Tündérkert Óvoda

b)1 Szociális Intézmény és Manókuckó Bölcsőde.

3. § (1) Az Önkormányzat törzsszáma: 727167

(2) Az Önkormányzat adószáma: 15727165-2-07

(3) Az Önkormányzat KSH statisztikai számjele: 15727165-8411-321-07

(4) Az Önkormányzat költségvetési elszámolási pénzforgalmi számla száma: 11736037-15361796-00000000

2. Az Önkormányzat jelképei, kitüntetései

4. § (1) Az Önkormányzat jelképei: a címer és a zászló.

(2)2 Az önkormányzati jelképekről és használatuk rendjéről Mezőfalva Nagyközség jelképeiről szóló 8/2019. (V. 6.) önkormányzati rendelet szól.

5. § (1) A Képviselő-testület által alapított önkormányzati címek, kitüntetések és díjak:

a) Mezőfalva Díszpolgára cím

b) Mezőfalváért kitüntetés

c) József Nádor Díj

d) Klics Ferenc Díj

(2)3 Az önkormányzati címekről, kitüntetésekről, díjakról és adományozásuk rendjéről a képviselő-testület által adományozható kitüntetésekről, díjakról és díszpolgári címről szóló 14/2012. (IX. 13.) önkormányzati rendelet szól.

3. Hazai és nemzetközi kapcsolatok

6. § Az Önkormányzat – a kölcsönös tapasztalatok hasznosítása, a lakóközösség személyes kapcsolatainak, barátságainak, valamint a művelődés és sport területén adódó kapcsolatok ápolására - testvér települési megállapodást kötött Herzogsdorf (Ausztria) és Kisújfalu (Szlovákia) településekkel.

4. Önkormányzati bélyegzők

7. § (1) Az Önkormányzat bélyegzői: fej- és körbélyegző.

(2) Az Önkormányzat fejbélyegzőjének felirata: Mezőfalva Nagyközség Önkormányzata 2422 Mezőfalva, Kinizsi u. 44.

(3) Az Önkormányzat körbélyegzőjének felirata: Mezőfalva Nagyközség Önkormányzata 2422 Mezőfalva, Kinizsi u. 44., középen Magyarország címere.

5. Nyilvánosság és a lakosság tájékoztatása

8. § Az Önkormányzat internetes honlapjának címe: www.mezofalva.hu (a továbbiakban: honlap)

9. § Az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény (a továbbiakban: Infotv.) 33. § (3) bekezdésében foglaltak szerinti kötelezően közzéteendő közérdekű adatok közzététele az Önkormányzat honlapján történik.

10. § (1)4 Az önkormányzati rendeletek kihirdetésének helyben szokásos módja a Hivatal épületében lévő hirdetőtáblán történő kifüggesztés.

(2) Az (1) bekezdésben foglaltakon túl az önkormányzati rendeletek közzététele a széles körű tájékoztatás és az Infotv. rendelkezéseinek történő megfelelés érdekében az Önkormányzat honlapján is megtörténik.

11. § Az önkormányzati eseményekről, rendezvényekről, közérdeklődésre számot adó információkról való széles körű tájékoztatást az Önkormányzat honlapján, a közterületeken lévő hirdetőtáblákon, önkormányzati intézmények hirdetőfelületein és az önkormányzat 16. §-a szerinti önkormányzati lapban történő közzététel szolgálja.

12. § Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény (a továbbiakban: Mötv.) 52. § (3) bekezdése szerinti zárt ülésen hozott határozatok nyilvánosságra hozatala az Önkormányzat honlapján a 9. §-ban foglaltak szerinti közérdekű adatok II.2.7.1. pont szerinti „Határozatok és szavazás nyilvános adatai” címszó alatt történik.

6. Együttműködés a lakossággal, egyéb szervekkel

13. § (1) A lakossággal történő együttműködést és széleskörű tájékoztatást szolgálja az önszerveződő közösségek részvételével zajló „Civil megbeszélés” (a továbbiakban: megbeszélés) elnevezésű program.

(2) A megbeszélés havonta kerül megtartásra, melynek összehívása a polgármester feladata, az ezzel kapcsolatos technikai, ügyviteli teendők ellátása a Kiss Kálmán Művelődési Ház közösségi színtér (a továbbiakban: közösségi színtér) közművelődésszervezőjének feladata.

(3) A megbeszélés tanácskozási joggal történő állandó meghívottjai - az önszerveződő közösségeken kívül – a Képviselő-testület, az önkormányzati intézmények képviselői, közösségi színtér képviselője, általános iskola képviselője és a település plébánosa.

14. § A Képviselő-testület nyilvános ülésein tevékenységi körükhöz kapcsolódóan tanácskozási jog illeti meg a 13. § (1) bekezdése szerinti önszerveződő közösségek képviselőit, az önkormányzati intézmények és az általános iskola képviselőjét.

15. § (1) A Képviselő-testület lakossági fórumot tart jogszabály külön ezirányú rendelkezése alapján. Saját döntése alapján is tarthat lakossági fórumot a széles körű érdeklődésre számot tartó vagy jelentős társadalmi hatással járó döntések előkészítése, önkormányzati feladatok ellátása, vagy a minél szélesebb körű lakossági tájékoztatás érdekében.

(2) A lakossági fórum helyéről, időpontjáról és a megvitatandó témáról annak megtartása előtt legalább 5 munkanappal korábban a polgármester hirdetményt tesz közzé az Önkormányzat honlapján és a közterületeken lévő hirdetőtáblákon.

(3) A lakossági fórumot a polgármester vezeti, távolléte, akadályoztatása esetén az alpolgármester.

(4) A lakossági fórum nem minősül képviselő-testületi ülésnek, ezért a képviselő-testületi ülésre vonatkozó szabályokat nem kell alkalmazni.

(5) A lakossági fórumról annak lényegét rögzítő emlékeztetőt kell készíteni, melyről a Hivatal gondoskodik.

7. Önkormányzat hivatalos lapja

16. § (1)5 Az Önkormányzat hivatalos információs és közéleti lapja „Az én falum Mezőfalva”( a továbbiakban: lap), melynek kiadója: Mezőfalva Nagyközség Önkormányzata, szerkesztőségének címe: 2422 Mezőfalva, Kinizsi u. 38., e-mail címe: mezomuvhaz@mezofalva.hu.

(2) A lap - augusztus hónap kivételével - havonta jelenik meg papír alapon, a kiadási költségeket az Önkormányzat a költségvetésében biztosítja.

(3) A lap elsősorban a fontosabb helyi közéleti és társadalmi eseményekről, közérdekű önkormányzati és közigazgatási információkról, valamint a település kulturális életéről szól.

(4)6 A lap háztartásokba történő ingyenes eljuttatásáról az önkormányzat gondoskodik.

II. Fejezet

Az önkormányzat feladat- és hatásköre

17. § A Képviselő-testület a Mötv. 13. §-ában meghatározott kötelező feladatain túl – az önkormányzat anyagi és személyi lehetőségeinek figyelembe vételével – az alábbi önként vállalt feladatokat látja el:

a) önszerveződő közösségek támogatása,

b) kisegítő egészségügyi szolgáltatásként kislabor működtetése,

c) önkormányzati konyha működtetése,

d) idősek otthona – ápolást, gondozást nyújtó ellátáshoz történő hozzáférés elősegítése,

e)7 közfoglalkoztatás,

f)8 Az én falum Mezőfalva információs és közéleti lap kiadása.

18. §9 Az Önkormányzat Magyar Államkincstár által vezetett közhiteles nyilvántartásában bejegyzett kormányzati funkció kódjait a 2. melléklet tartalmazza.

19. § A Képviselő-testület által az Önkormányzat szerveire átruházott hatáskörök felsorolását az 1. melléklet tartalmazza.

III. Fejezet

A képviselő-testület működése

1. Képviselő-testület

20. § (1) A Képviselő-testület létszáma a polgármesterrel együtt 7 fő.

(2) A Képviselő-testület működésének nyilvánosságát a 8–12. §-okban, 13. § (1) bekezdésében foglalt rendelkezések biztosítják.

2. Munkaterv

21. § (1) A Képviselő-testület részére éves munkatervet kell készíteni, melynek előkészítéséért és a javaslat Képviselő-testület elé terjesztéséért a polgármester felelős.

(2) A munkatervre tett javaslatot legkésőbb a tárgyév januári testületi ülésére kell beterjeszteni.

(3) A munkaterv összeállításához a polgármester javaslatot kérhet:

a) képviselőktől,

b) Képviselő-testület bizottságaitól,

c) jegyzőtől,

d) önkormányzati intézmények vezetőitől,

e) nemzetiségi önkormányzat elnökétől.

(4) A munkatervnek tartalmaznia kell:

a) az ülések időpontját,

b) a megtárgyalandó napirendeket,

c)10 a napirend előadójának és előkészítőjének, szükség esetén az előkészítésben részt vevőknek a megjelölését,

d) szükség szerint az egyeztetési, véleményezési kötelezettséget,

e) a közmeghallgatás időpontját és napirendjét.

(5) A munkatervet meg kell küldeni a

a) képviselőknek,

b) önkormányzati intézmények vezetőinek,

c) munkatervbe felvett napirendi pontok előadóinak.

(6)11

3. Képviselő-testületi ülések száma és összehívása

22. § (1) A Képviselő-testület alakuló, munkaterv szerinti és szükség esetén rendkívüli ülést tart.

(2)12 A Képviselő-testület évente legalább 9 munkaterv szerinti ülést tart.

(3) A Képviselő-testület a naptári év július és augusztus hónapokban munkaterv szerinti üléseket nem tervez.

(4) A Képviselő-testület az alakuló ülését a Kiss Kálmán Művelődési Ház közösségi színtér nagytermében, ünnepélyes keretek között tartja, melyre a 24. § (3) bekezdésében foglaltakon túl meghívásra kerülnek:

a) a választókerület országgyűlési képviselője,

b) a település önszerveződő közösségeinek képviselői,

c) Helyi Választási Bizottság tagjai,

d) a település díszpolgárai,

e)13

f) Dunaújvárosi Rendőrkapitány és a helyi Rendőrőrs vezetője,

g) a település plébánosa.

(5) Nem várt esemény bekövetkeztekor vagy más Önkormányzat Képviselő-testületével tartandó együttes ülés tartásakor a munkatervben szereplő időponttól az ülés összehívója eltérhet, melynek okáról a következő ülésen tájékoztatni kell a Képviselő-testületet.

23. § (1) A Képviselő-testület munkaterv szerinti ülésének összehívása az ülés előtt legalább öt nappal történik, melyről a képviselő az erre a célra külön kialakított önkormányzati internetes felületen kap értesítést a meghívó megküldésével. Az ülés napirendjén szereplő előterjesztések megküldésére is ugyanezen felületen kerül sor.

(2) A munkatervben meghatározott üléseken kívül váratlan események bekövetkeztekor, vagy sürgős, halasztást nem tűrő esetben rendkívüli ülés hívható össze. A rendkívüli ülés összehívásának módja a 23. § (1) bekezdés szerinti internetes felület és telefonos értesítés egyidejű alkalmazása.

(3)14 A polgármesteri és az alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége, vagy tartós akadályoztatásuk esetén a Képviselő-testület összehívásáról és az ülés vezetéséről a korelnök gondoskodik.

(4) Tartós távollétnek a 30 napot meghaladó idejű tisztség-betöltetlenség vagy akadályoztatás minősül.

24. § (1) A képviselő-testületi ülés meghívóját – a lakosság tájékoztatása érdekében – a településen kihelyezett hirdetőtáblákon és az önkormányzat honlapján közzé kell tenni.

(2) A meghívó tartalmazza az ülés helyét, idejét, javasolt napirendi pontokat és azok előadóit, valamint a napirendhez meghívottakat.

(3) A képviselő-testületi ülések állandó meghívottjai:

a) jegyző,

b) napirend előadója,

c) Hivatal igazgatási osztályvezetője,

d)15 Hivatal pénzügyi osztályvezetője,

e)16

f)17

g) önkormányzati intézmények vezetői,

h) általános iskola vezetője,

i) közművelődés-szervező,

j) könyvtáros,

k)18 Hivatal műszaki ügyintézője,

l) nemzetiségi önkormányzat elnöke.

(4) A (3) bekezdésben foglaltakon túl a polgármester meghívhatja a Képviselő-testület ülésére azt, akinek jelenlétét az egyes napirendek megtárgyalása során indokoltnak tartja, valamint meghívja azt is, akinek jelenlétét külön jogszabály előírja.

(5)19 A képviselő-testületi ülések állandó meghívottjait, valamint a (4) bekezdés szerint meghívottakat a tevékenységi körükbe tartozóan a képviselő-testületi ülésen tanácskozási jog illeti meg.

25. §20 (1) A polgármester a képviselő-testület határozatképtelensége esetén

a) amennyiben a képviselő-testület várhatóan legkésőbb 30 percen belül határozatképessé válik, szünetet rendel el,

b) amennyiben az a) pont szerinti idő elteltével sem lesz határozatképes a képviselő-testület, vagy a határozatképtelenség megállapításakor nincs remény arra, hogy az a) pont szerinti idő alatt határozatképessé válik, berekeszti az ülést.

(2) A határozatképtelenség miatt elmaradt, vagy félbeszakadt ülés esetén a polgármester 8 napon belüli időpontra köteles a képviselő-testületi ülést összehívni az eredeti, még meg nem tárgyalt napirendi pontokkal. A polgármester az így összehívott ülésen újabb napirendi pontok megtárgyalására is tehet javaslatot.

(3) Rendkívüli körülmény miatt elmaradt vagy félbeszakadt ülés esetén a (2) bekezdésben foglaltak szerint kell eljárni.

(4) Az (3) bekezdés szerinti rendkívüli körülménynek a tűzeset, áramszünet, természeti katasztrófa, haláleset minősülnek.

4. Együttes képviselő-testületi ülések szabályai

26. § (1) Amennyiben társulással vagy más önkormányzatokkal együttműködésben célszerűnek mutatkozó önkormányzati feladatok együttes megtárgyalása válik indokolttá, az érintett önkormányzati Képviselő-testületek együttes ülésének (a továbbiakban: együttes ülés) megtartására is van lehetőség.

(2)21 Az együttes ülést az érintett önkormányzatok valamelyikének székhelyére kell összehívni és megtartani.

(3) Az együttes ülés időpontját, helyszínét és napirendjét az érintett önkormányzatok polgármesterei egyeztetik. Az így meghatározott helyszín alapján illetékes önkormányzat polgármestere gondoskodik az ülés meghívójának kiküldéséről, Hivatala pedig a jegyzőkönyvvezetői feladatok ellátásáról.

(4) Az együttes ülésen a helyszín szerint illetékes polgármester vezeti az ülést a saját önkormányzatára vonatkozó Szervezeti és Működési Szabályzatában meghatározottak szerint. A határozati javaslatokat az érintett önkormányzatok saját polgármesterei teszik fel szavazásra és állapítják meg annak eredményét.

(5) Az együttes ülésről készült jegyzőkönyv elkészítéséről az ülés helyszíne szerint illetékes jegyző gondoskodik.

5. Közmeghallgatás

27. § (1) A Képviselő-testület szükség szerint, de évente legalább egy alkalommal - február hónapban - közmeghallgatást tart, melynek időpontját és napirendjét a Képviselő-testület munkatervében meg kell határozni.

(2) A közmeghallgatás célja a lakosság és az önszerveződő közösségek közvetlen tájékoztatása, valamint lehetőség biztosítása arra, hogy a lakosság közvetlenül kérdéseket intézhessen a Képviselő-testülethez és a Képviselő-testület szerveihez.

(3) A közmeghallgatás összehívására és lefolytatására a képviselő-testületi ülésekre vonatkozó szabályok az irányadók.

(4) A közmeghallgatásról jegyzőkönyv készül, melyre a képviselő-testületi jegyzőkönyvre vonatkozó szabályok az irányadók.

6. A képviselő-testület ülése

28. § A képviselő-testület ülésének vezetése során ellátandó feladatok:

a) ülés megnyitása,

b) ülés elején és esetleges szünet után a Képviselő-testület határozatképességének megállapítása, annak folyamatos figyelemmel kísérése az ülés egész időtartama alatt,

c) napirend előterjesztése és elfogadtatása,

d) napirendek tárgyalása, ezen belül:

da) szükség esetén az előterjesztés kiegészítése a napirend előadója részéről,

db) napirendről szóló vita levezetése,

dc) vita lezárása és összefoglalása,

dd) határozathozatal,

de) határozat eredményének számszerű megállapítása,

e) az ülés rendjének fenntartása,

f) tájékoztatás a két ülés között történt eseményekről, intézkedésekről, bejelentések nyomán tett intézkedésekről,

g) képviselők részére kérdezési jog biztosítása,

h) ülés bezárása.

29. § (1) A képviselő-testületi ülés napirendjére és tárgyalásuk sorrendjére a polgármester tesz javaslatot. Az ülés napirendjéről a Képviselő-testület egyszerű szótöbbséggel határoz.

(2) A napirend előadója a szavazás megkezdése előtt javasolhatja a téma napirendről történő levételét. A javaslatról a Képviselő-testület egyszerű szótöbbséggel határoz.

30. § (1) Előterjesztésnek minősül az ülés napirendjéhez kapcsolódó beszámoló, tájékoztató, határozati javaslat és rendelettervezet.

(2) Az előterjesztés általában írásban, kivételesen szóban kerül benyújtásra. Rendelettervezet benyújtásánál az írásos forma minden esetben kötelező.

(3) Az előterjesztésnek tartalmaznia kell:

a) az előterjesztés tárgyát,

b) az előterjesztés készítőjét és napirendi előadóját,

c) az előterjesztés elkészítésében közreműködők megjelölését,

d) a tárgykör lényegének kifejtését,

e) határozati javaslatot,

f) rendelet esetén a konkrét rendelettervezetet, annak általános és részletes indokolását, hatásvizsgálatát.

(4)22 A képviselő-testületi ülés napirendjének előterjesztője lehet

a) polgármester

b) alpolgármester

c) jegyző

d) képviselő

e) önkormányzati bizottság

f) Hivatal pénzügyi osztályvezetője

g) Hivatal igazgatási osztályvezetője

h) Képviselő-testületnek tájékoztatási, beszámolási kötelezettséggel tartozó személy vagy szervezet képviselője

i) az önkormányzat fenntartásában lévő költségvetési intézmény vezetője

j) a képviselő-testület vagy a polgármester által felkért szervezet képviselője.

31. § (1) A napirendek tárgyalása során a napirend előadójának lehetőséget kell biztosítani az előterjesztés kiegészítésére.

(2) A vita előtt lehetőséget kell biztosítani az illetékes bizottság elnökének vagy képviselőjének arra, hogy az előterjesztés előzetes véleményezése során kialakult bizottsági véleményt és javaslatot ismertesse.

(3) A vita során a napirend előadójához a képviselők és a tanácskozási joggal meghívottak kérdéseket intézhetnek.

(4) A vita során a hozzászólásra – a jelentkezések sorrendjében - a polgármester adja meg a szót.

(5) A polgármester a vita lezárása után lehetőséget adhat a napirend előadójának a szavazás előtti zárszóra.

32. § (1) A vita lezárására bármelyik képviselő tehet javaslatot. A javaslatról a Képviselő-testület egyszerű szótöbbséggel határoz.

(2) A határozathozatal előtt a jegyzőnek szót kell adni, amennyiben a javaslatok törvényességét érintően észrevételt kíván tenni.

(3) A szavazás megkezdéséig a Képviselő-testület bármelyik tagja, vagy a jegyző javasolhatja a téma napirendről történő levételét. A javaslatról a Képviselő-testület egyszerű szótöbbséggel határoz.

7. Szavazás

33. § (1) A polgármester a vitában elhangzott és az előterjesztésben szereplő határozati javaslatokat egyenként bocsátja szavazásra. Először az – elhangzás sorrendjében - a módosító és kiegészítő indítványokról, végül a határozati javaslatról dönt a Képviselő-testület.

(2) A szavazás eredményét a polgármester számszerűen állapítja meg és kihirdeti a végleges határozatot.

34. § (1) Szavazni csak személyesen lehet.

(2) A nyílt szavazás – a 35. § (1) bekezdésben foglalt kivétellel - kézfeltartással történik.

35. § (1) A Képviselő-testület név szerinti szavazással dönt – a Mötv. 48. § (3) bekezdésében és 55. § (1) bekezdésében foglaltakon kívül – a rendelettervezet elfogadásáról.

(2) Név szerinti szavazás esetén a polgármester az ülésrend szerint balról jobbra haladva a képviselőket egyenként szólítja. A polgármester utolsóként szavaz.

(3) A képviselők az „igen”, „nem” „tartózkodom” szavak érhető kimondásával szavaznak.

36. § (1) A Képviselő-testület a polgármester vagy bármelyik képviselő javaslatára titkos szavazást tarthat a Mötv. 46. § (2) bekezdésében foglalt ügyekben. A javaslatról a Képviselő-testület egyszerű szótöbbséggel határoz.

(2) Titkos szavazás során az önkormányzat bélyegzőlenyomatával ellátott szavazólapot lehet használni, melyet szavazás után borítékba kell helyezni. Érvényesen szavazni csak a szavazólapon feltüntetett jelölt(ek)re, döntési lehetőségekre lehet, a jelölt neve, döntési lehetőség megnevezése mellett egymást metsző két vonal (X/+) tollal történő megjelölésével.

(3) Érvénytelen a szavazat, ha:

a) nem az önkormányzat bélyegzőlenyomatával ellátott szavazólapon adták le,

b) ceruzával töltötték ki,

c) nem lehet kétséget kizáróan megállapítani, hogy a képviselő kire, milyen döntési lehetőségre szavazott,

d) több jelölt nevét, több döntési lehetőséget jelöltek meg a szavazólapon.

37. § (1) A titkos szavazás lebonyolítására a Képviselő-testület a tagjai közül egyszerű szótöbbséggel elnökből és két tagból álló Szavazatszámláló Bizottságot választ.

(2) A Szavazatszámláló Bizottság feladata a szavazás technikai lebonyolítása, a szavazás eredményének megállapítása és a Képviselő-testület tájékoztatása.

(3) A titkos szavazás eredményét a polgármester az ülésen kihirdeti.

(4) A titkos szavazásról külön jegyzőkönyv készül, amely tartalmazza:

a) a szavazás helyét, időpontját,

b) a szavazás tárgyának megjelölését,

c) a Szavazatszámláló Bizottság tagjainak nevét és tisztségét,

d) a szavazás során felmerült eseményeket,

e) a szavazás eredményét,

f) a Szavazatszámláló Bizottság tagjainak aláírását.

(5) A titkos szavazásról készült jegyzőkönyvet a képviselő-testületi jegyzőkönyvhöz kell mellékelni.

38. § (1) A Képviselő-testület tagja köteles bejelenteni, ha a döntéshozatallal érintett ügy őt, vagy közeli hozzátartozóját személyesen érinti, melynek során a képviselő-testület a Mötv. 49. § (1) bekezdésének szabályai szerint jár el.

(2) Amennyiben a képviselő a személyes érintettségre vonatkozó bejelentési kötelezettségét elmulasztja, a polgármester szóbeli figyelmeztetésben részesíti.

39. § A Képviselő-testület - Mötv. 50. és 55. § (1) bekezdésében foglalt eseteken túl - minősített többségének szavazata szükséges:

a) a hitelfelvételhez,

b) helyi népszavazás elrendeléséhez,

c) a polgármester elleni kereset benyújtásához,

d) kitüntetések, címek, díjak adományozásához.

8. A tanácskozási rend fenntartása

40. § (1) A Képviselő-testület tanácskozási rendjének fenntartásáról a polgármester gondoskodik.

(2) A képviselő-testületi üléseken a teremben a mobiltelefonokat ki kell kapcsolni, vagy le kell némítani erre történő külön felhívás nélkül.

(3) Ha a képviselő, a képviselő-testületi ülésen tanácskozási joggal részt vevő vagy bármely érdeklődő valamely képviselő-testületi tagra, jegyzőre, résztvevőre vagy az Önkormányzatra sértő kifejezést használ, vagy a Képviselő-testület tekintélyét sérti, vagy a Szervezeti- és Működési Szabályzatban foglaltakat megszegi, a polgármester jogosult a hozzászólót:

a) figyelmeztetni,

b) rendre utasítani,

c) ismétlődő rendzavarás esetén a hozzászólótól megvonni a szót, – a képviselő és a jegyző kivételével –

kötelezni az érintettet a terem elhagyására.

9. A jegyzőkönyv

41. § (1) A Képviselő-testület üléséről készült jegyzőkönyvnek (a továbbiakban: jegyzőkönyv) a Mötv. 52. § (1) bekezdésében foglaltakon kívül tartalmaznia kell:

a) az ülés jellégnek megnevezését (alakuló, munkaterv szerinti, rendkívüli, közmeghallgatás, nyílt, zárt),

b) a meg nem jelent képviselő nevét és azt a tényt, hogy távolmaradását és annak okát jelezte, nem jelezte,

c) a polgármester tanácskozási rend fenntartására vonatkozó intézkedését,

d) az ülés bezárásának tényét,

e) aláírásokat és az önkormányzat pecsétjét.

(2) A jegyzőkönyv nem szó szerinti tartalommal készül.

(3) A jegyzőkönyvhöz csatolni kell:

a) jelenléti ívet,

b) az ülés meghívóját,

c) előterjesztéseket,

d) határozati javaslatokat,

e) elfogadott rendeleteket,

f)23 elfogadott szerződéseket, megállapodásokat,

g) a titkos szavazásról készült jegyzőkönyvet,

h) képviselő kérésére az írásban benyújtott hozzászólását, indítványát.

i)24 rendelet-tervezeteket.

(4) A jegyzőkönyv egy példányban készül.

42. § (1) A jegyzőkönyvet – zárt ülés kivételével - elektronikus formában meg kell küldeni a Móricz Zsigmond Nagyközségi Könyvtár részére és meg kell jelentetni az Önkormányzat honlapján is.

(2) A zárt ülések jegyzőkönyveit - a nyílt ülésekétől elkülönítve - a Hivatal titkárságán szekrényben, elzártan kell tárolni.

(3) A választópolgárok – a zárt ülés kivételével - ügyfélfogadási időben a Hivatal épületében személyesen betekinthetnek a Képviselő-testület üléseinek jegyzőkönyvébe és előterjesztéseibe.

10. Önkormányzati határozat

43. §25 (1) A határozati javaslatot - annak érdemi vitája után - a polgármester szavazásra bocsátja oly módon, hogy először a módosító és kiegészítő javaslatokat, majd ezek eredményének figyelembevételével az előterjesztésben szereplő javaslatot.

(2) Önkormányzati határozat meghozatalát kezdeményezheti önkormányzatot érintő kérdésben, vagy helyi közügyek intézése körében a 30. § (4) bekezdésében meghatározott személy, szervezet képviselője.

(3) A határozat meghozatalára irányuló kezdeményezést előterjesztést igénylő döntés esetén írásban, a munkaterv szerinti képviselő-testületi ülés időpontját megelőzően legalább 15 nappal korábban a polgármesternél kell benyújtani, képviselő-testületi ülésen felmerülő kérdésben legkésőbb a napirend lezárásáig lehet kezdeményezni.

44. § (1) A képviselő-testületi határozatok végrehajtásáért felelősök és érintettek részére történő megküldéséről a képviselő-testületi ülést követően haladéktalanul, de legkésőbb az ülést követő 15. napon – a Hivatal útján – a jegyző gondoskodik.

(2) A határozatok naptári évenként vezetett nyilvántartásáról - a Hivatal útján - a jegyző gondoskodik.

11. Önkormányzati rendelet

45. § (1) Önkormányzati rendelet alkotását kezdeményezheti:

a) képviselő,

b) képviselő-testület bizottsága,

c) polgármester, alpolgármester,

d) önkormányzati intézmény vezetője,

e) jegyző.

(2) A rendelettervezetet a jegyző szakmai közreműködésével az érintett bizottság, hivatali köztisztviselő, önkormányzati intézményvezető, vagy maga a jegyző készíti elő.

(3)26 A rendelettervezetet a Képviselő-testület munkatervében meghatározottak alapján a téma szerint érintett bizottság előzetesen véleményezi.

46. § A rendelettervezet érdemi vitája után a polgármester szavazásra bocsátja először a módosító és kiegészítő javaslatokat, majd azt követően a tervezetben szereplő döntési alternatívákat, végül a rendelet egészéről dönt a Képviselő-testület.

47. § (1) Az elfogadott rendelet kihirdetése a 10. § (1) bekezdésben foglaltak szerint történik.

(2) A rendelet kihirdetésének napja, a kifüggesztés napja. A kifüggesztés időtartama legalább 30 nap.

(3) A kihirdetett rendelet - 10. § (2) bekezdés szerinti - Önkormányzat honlapján történő közzétételéről a kihirdetést követő öt munkanapon belül kell gondoskodni.

(4) A rendeletek naptári évenként vezetett nyilvántartásáról - a Hivatal útján - a jegyző gondoskodik.

12. Önálló képviselői indítvány

48. § (1)27 A polgármester a képviselő-testületi ülésen tájékoztatja a Képviselő-testületet a hozzá beérkezett önálló képviselői indítványról.

(2)28 Önálló indítványnak tekintendő az a képviselő által előterjesztett javaslat, amely a munkatervben meghatározott napirendi pontokkal nincs összefüggésben.

(3) Az önálló indítványt a polgármesternél kell előterjeszteni a munkaterv szerinti ülés napját megelőzően legalább 15 munkanappal.

(4) Az önálló indítvány elfogadásáról vagy elutasításáról a Képviselő-testület egyszerű szótöbbséggel határoz.

IV. Fejezet

A Képviselő-testület szervei

1. A képviselő

49. §29

50. § A képviselő a Mötv. 32. §-ában foglaltakon túl köteles:

a) megóvni a Képviselő-testület és szervei tekintélyét, hitelét,

b) a tudomására jutott állami, szolgálati, üzleti és magán titkot megőrizni,

c) a polgármester részére - legkésőbb az ülés kezdetéig - előre jelezni, ha a Képviselő-testület ülésén, a bizottság elnökének, ha a bizottság ülésén nem tud részt venni, vagy ha egyéb megbízatásában akadályozott.

51. § (1) Az ülésekről való távolmaradás akkor tekinthető igazoltnak, ha annak előre jelzése az (1) bekezdés c) pontjában foglaltak szerint megtörténik.

(2) Amennyiben a képviselő igazolatlan távolléte eléri a három alkalmat, a - polgármester előterjesztésében - a Képviselő-testületnek állást kell foglalnia és döntést kell hoznia a kötelezettségszegés kérdésében.

(3) A (2) bekezdésben foglaltak alkalmazása során a Képviselő-testület a következő intézkedések valamelyikét teszi meg:

a) a képviselő figyelmeztetése mellett a Mötv. 32. § (2) bekezdés i) pontja szerinti kötelezettség teljesítésére felhívja a figyelmét,

b) a képviselő részére megállapított tiszteletdíjat két hónap időtartamra megvonja és felhívja a figyelmét a Mötv. 32. § (2) bekezdés i) pontja szerinti kötelezettség teljesítésére.

52. § (1) A képviselő szabadon megválaszthatja, hogy a Mötv. 32. § (2 bekezdés k) pontjában foglalt kötelezettségének milyen módon tesz eleget.

(2) A képviselőnek lehetősége van arra, hogy - választása szerint – az (1) bekezdésben jelzett kötelezettségének a közmeghallgatáson tegyen eleget.

2. A Képviselő-testület bizottságai

53. § (1) A Képviselő-testület kettő állandó bizottságot hoz létre:

a) Pénzügyi Bizottság, melynek létszáma 3 fő, ebből 2 fő képviselő, 1 fő nem képviselő,

b) Egészségügyi és Szociális Bizottság, melynek létszáma 5 fő, ebből 3 fő képviselő, 2 fő nem képviselő.

(2) A bizottsági tagok személyére a polgármester tesz javaslatot.

(3)30

(4) A vagyonnyilatkozatok vizsgálatát, valamint az összeférhetetlenséggel és a méltatlansági eljárással kapcsolatos feladatokat a Pénzügyi Bizottság végzi.

(5) A bizottság feladata a Képviselő-testület munkájának segítése.

(6) Bármelyik képviselő javaslatot tehet valamely, a bizottság feladatkörébe tartozó ügy megtárgyalására. Az indítványt a bizottság elnöke a soron következő bizottsági ülés elé terjeszti.

54. § (1) A bizottság ülését össze kell hívni:

a) a képviselő-testület döntése alapján,

b) a polgármester indítványára,

c) két bizottsági tag indítványára.

(2)31 Az ülés összehívására, az ülésről készült jegyzőkönyvek elkészítésére és a bizottság működésére a Képviselő-testületre vonatkozó e rendeletben meghatározott szabályokat kell értelemszerűen alkalmazni.

55. § A Pénzügyi Bizottság feladata figyelemmel kísérni az önkormányzati gazdálkodás folyamatát, a költségvetés végrehajtását és az önkormányzati intézmények gazdálkodását. Ennek keretében:

a) véleményezi az éves költségvetési javaslatot és a végrehajtásáról szóló tervezeteket,

b) véleményezi a tárgykörébe tartozó – Képviselő-testület munkatervében meghatározott - képviselő-testületi előterjesztéseket, rendelettervezeteket,

c) részt vesz az önkormányzat gazdasági programjának elkészítésében,

d) vizsgálja az adósságot keletkeztető kötelezettségvállalás indokait és gazdasági megalapozottságát,

e) javaslatot tesz a helyi adók kivetésére, azok mértékének megállapítására,

f) szükség szerint javaslatot tesz az Önkormányzat és intézményei bevételeinek növelésére, kiadásainak észszerű csökkentésére,

g) javaslatot tesz a polgármester jutalmára.

56. § Az Egészségügyi és Szociális Bizottság feladata figyelemmel kísérni az Önkormányzat szociális, gyermekvédelmi és egészségüggyel kapcsolatos feladatellátását. Ennek keretében:

a) véleményezi a tárgykörébe tartozó - Képviselő-testület munkatervében meghatározott - képviselő-testületi előterjesztéseket, rendelettervezeteket,

b) javaslatot tesz az Önkormányzat szociálpolitikai tevékenységére és a rendelkezésre álló erőforrások racionális felhasználására,

c) javaslatot tesz az egészségügyi alapellátással, gyermekvédelemmel és szociális ellátással kapcsolatos fejlesztésekre, személyi és tárgyi feltételek biztosítására,

d) dönt a Képviselő-testület által átruházott – e rendelet 1. mellékletében felsorolt - hatáskörökben.

57. § (1) A költségvetésről szóló rendelettervezet csak a Pénzügyi Bizottság állásfoglalásával nyújtható be a Képviselő-testületnek.

(2) A szociális ellátásokra vonatkozó rendelettervezet csak az Egészségügyi és Szociális Bizottság állásfoglalásával nyújtható be a Képviselő-testületnek.

58. § Az egyes önkormányzati feladatok ellátásának időtartamára létrehozott ideiglenes bizottságok működésére az állandó bizottságok működésére vonatkozó szabályokat kell alkalmazni.

59. § A bizottsági tagok kötelezettségére és ülésről való távolmaradására vonatkozóan e rendelet 50–51. §-ban foglaltak az irányadók.

59/A. §32 (1) A nem önkormányzati képviselő bizottsági tag (a továbbiakban: külső tag) az egyes vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettségekről szóló 2007. évi CLII. törvényben foglalt rendelkezések alapján köteles vagyonnyilatkozatot tenni.

(2) A külső tag az (1) bekezdésben foglalt kötelezettségének a megválasztását követő 30 napon belül, majd azt követően kétévente, az esedékesség évének június 30. napjáig köteles eleget tenni.

(3) A külső tag vagyonnyilatkozatának kezelésével, nyilvántartásával és vizsgálatával kapcsolatos feladatait a Pénzügyi Bizottság látja el.

(4) A külső tag vagyonnyilatkozatának átadására, nyilvántartására, a vagyonnyilatkozatban foglalt személyes adatok védelmére vonatkozó részletes előírásokat külön szabályzat tartalmazza.

60. § A polgármester a megbízatását főállásban látja el.

61. § A polgármester a Mötv. 67. §-ában foglaltakon túl a további feladatokat látja el:

a) gyakorolja a képviselő-testület által átruházott hatásköröket,

b) képviseli az önkormányzatot,

c) kapcsolatot tart a választópolgárokkal és az önszerveződő közösségekkel,

d) ápolja az önkormányzat kapcsolatait,

e) segíti a képviselők és a bizottságok munkáját,

f) összehívja és vezeti a Képviselő-testület ülését, közmeghallgatást és a lakossági fórumot,

g) szervezi a közszolgáltatásokat,

h) szervezi a településfejlesztést,

i) indítványozhatja a bizottság összehívását.

62. § (1) Amennyiben a Képviselő-testület – határozatképtelenség vagy határozathozatal hiánya miatt – két egymást követő alkalommal ugyanazon ügyben nem hozott döntést, a polgármester – a Képviselő-testület hatásköréből át nem ruházható ügyek kivételével - dönt a Képviselő-testület feladatkörében.

(2) A két ülés közötti időszakban felmerülő, halaszthatatlan önkormányzati ügyekben - a Képviselő-testület hatásköréből át nem ruházható ügyek kivételével - a polgármester döntési jogköre az alábbiakra terjed ki:

a) pályázati ügyekben nyilatkozatok és hiánypótlások megtétele,

b) területi és központi szervek megkeresésére történő véleménynyilvánítás.

(3)33 A polgármester az átmenetileg szabad pénzeszközök lekötéséről – a Képviselő-testület utólagos tájékoztatása mellett – saját hatáskörben dönthet.

(4) Az állampolgárok közvetlen kérdéseikkel a Hivatal ügyfélfogadási idejében fordulhatnak a polgármesterhez.

63. § A Képviselő-testület által a polgármesterre átruházott hatáskörök felsorolását az 1. melléklet tartalmazza.

4. Az alpolgármester

64. § (1) A Képviselő-testület egy alpolgármestert választ.

(2) Az alpolgármester a tisztségét társadalmi megbízatásban látja el.

(3) Az alpolgármester feladatainak meghatározása a polgármester jogköre.

(4) Az alpolgármester tiszteletdíjára és költségtérítésére a polgármester tesz javaslatot.

(5)34 Az alpolgármester havonta egy alkalommal a Kiss Kálmán Művelődési Házban fogadóórát tart.

5. A jegyző

65. § (1) A jegyző a Mötv. 81. § (3) bekezdésében foglaltakon túl:

a) tájékoztatja a polgármestert, Képviselő-testületet, bizottságokat a feladat- és hatáskörüket érintő jogszabályváltozásokról,

b) gondoskodik az önkormányzati határozatok és rendeletek érintettekkel történő megismertetéséről,

c) javaslatot tesz az önkormányzati döntések felülvizsgálatára,

d) javaslatot tesz önkormányzati rendelet megalkotására,

e) gondoskodik az önkormányzati rendeletek szerkesztéséről, nyilvántartásáról, egységes szerkezetbe foglalásáról,

f) jelzi a Képviselő-testületnek, bizottságnak, polgármesternek, amennyiben jogszabálysértő döntést és működést észlel.

(2) A jegyzőt távollétében az igazgatási osztályvezető helyettesíti.

(3)35 A jegyzői és igazgatási osztályvezetői tisztség egyidejű betöltetlensége, illetve egyidejű tartós akadályoztatása esetén – legfeljebb hat hónap időtartamra – a jegyzői feladatokat az igazgatási osztályvezető-helyettes látja el.

(4)36 Tartós távollétnek a 30 napot meghaladó idejű tisztség betöltetlenség vagy akadályoztatás minősül.

6. A Polgármesteri Hivatal

66. § (1) A Hivatal önállóan működő, az előirányzatok feletti rendelkezési jogosultság tekintetében teljes jogkörrel, önálló bankszámlaszámmal rendelkező költségvetési szerv.

(2) A Hivatal a Képviselő-testület által kiadott alapító okirat és jóváhagyott Szervezeti és Működési Szabályzat szerint működik, amely meghatározza a hivatal szervezeti tagozódását, feladatait, munka- és ügyfélfogadási rendjét.

7. Társulások

67. § (1) A társulásba való belépésre vonatkozó előterjesztési javaslatban utalni kell annak előnyeire, hátrányaira és a működés finanszírozására. Az előterjesztéshez mellékelni kell a társulási megállapodás tervezetét.

(2) A társulási megállapodásra és működésének rendjére a Mötv. IV. fejezetének rendelkezései az irányadók.

(3)37 A Képviselő-testület által kötött társulási megállapodások jegyzékét a 3. melléklet tartalmazza.

V. Fejezet

Vagyongazdálkodás

68. §38 Az önkormányzati vagyongazdálkodásról az önkormányzat vagyonáról és a vagyonnal való gazdálkodás szabályairól szóló 6/2016. (VII. 7.) önkormányzati rendelet szól.

69. § Az Önkormányzat gazdálkodásával és működésével kapcsolatos feladatokra vonatkozóan a Hivatalnál, az Önkormányzat, mint tulajdonos által fenntartott, irányított és felügyelt költségvetési intézményeknél, valamint szakfeladatként ellátott önkormányzati feladatokat végző – költségvetési szervnek nem minősülő szakmai egységek belső ellenőrzéséről - a Belső Ellenőrzési Kézikönyvben és az évente meghatározott Belső Ellenőrzési Tervben meghatározottak szerint – szakértelemmel rendelkező külső közreműködő szervezet útján, határozott időre megkötött szerződés alapján kell gondoskodni.

VI. Fejezet

Együttműködés szabályai a települési nemzetiségi önkormányzatokkal

70. §39 A Képviselő-testület a nemzetiségi önkormányzatok részére a 4. melléklet szerinti közigazgatási szerződésbe foglalt együttműködési megállapodásban az alábbiak szerinti működési feltételeket biztosítja:

a) ingyenesen rendelkezésre bocsátja a képviselő-testületi ülések és közmeghallgatások megtartására a Polgármesteri Hivatal kis tárgyalóját és tanácskozó termét (2422 Mezőfalva, Kinizsi u. 44.), valamint a Kiss Kálmán Művelődési Ház közösségi színtér (2422 Mezőfalva, Kinizsi u. 38.) nagytermét, a nemzetiségi rendezvények céljára a Kiss Kálmán Művelődési Ház nagytermét,

b)40 ingyenes használatot biztosít a Kiss Kálmán Művelődési Ház közösségi színtér - tárgyi és technikai eszközökkel felszerelt - irodahelyiségére szükség szerint, de havonta legalább 32 órában,

c) viseli a helyiségekhez és azok infrastruktúrájához kapcsolódó – testületi tagok és tisztségviselők telefonhasználata költségei kivételével – a rezsi- és fenntartási költségeket,

d) a Hivatalon keresztül biztosítja a testületi munkához szükséges tárgyi és személyi feltételeket:

da) iratkezelés, iktatás, irattározás,

db) iktatott ügyiratok döntésre való előkészítése, végrehajtása,

dc) meghívók, hivatalos levelezések előkészítése, postázása,

dd) jegyzőkönyvek elkészítése, nyilvántartása,

de) jegyző vagy a helyettesítésével megbízott személy részt vesz a képviselő-testületi üléseken és jelzi, amennyiben törvénysértést észlel,

df) költségvetési koncepció összeállítása, költségvetési határozatok előkészítése, és a költségvetéssel összefüggő adatszolgáltatás teljesítése,

dg) a jegyző a gazdálkodással és a működéssel kapcsolatos feladatokra a belső ellenőrzési kézikönyvben és az évente meghatározott belső ellenőrzési tervben meghatározottak szerint szakértelemmel rendelkező külső közreműködő szervezet útján gondoskodik a belső ellenőrzés kialakításáról.

VII. Fejezet

Záró rendelkezések

71. § (1) E rendelet 2019. december 5. napján lép hatályba.

(2)41

1. melléklet42

A Képviselő-testület által átruházott hatáskörök:

1. A polgármesterre átruházott hatáskörök:

a) tulajdonosi és közútkezelői hozzájárulások megadása,

b) közterület-használati engedélyek kiadása,

c) elhunyt személy eltemettetésének költségeihez való hozzájárulás céljára igényelt rendkívüli települési támogatás megállapítása,

d) elhunyt személy közköltségen történő eltemettetésének elrendelése, az eltemettetésre köteles személy köztemetés költségeinek megtérítésére kötelezése, térítési kötelezettség alóli mentesítés,

e) településképi véleményezési, bejelentési és kötelezési eljárás,

f) üzletek éjszakai zárvatartási ideje alóli felmentés iránti kérelem elbírálása

2. Az Egészségügyi és Szociális Bizottságra átruházott hatáskörök:

a) települési támogatás megállapítása e melléklet 1/c pontjának kivételével,

b) szociális célú tűzifa iránti kérelmek elbírálása.

3.43 A jegyzőre átruházott hatáskörök:

házszám megállapítása.

1. függelék44

2. függelék45

3. függelék46

4. függelék47

5. függelék48

2. melléklet49

Mezőfalva Nagyközség Önkormányzatának a Magyar Államkincstár által vezetett közhiteles nyilvántartásában bejegyzett kormányzati funkció kódjai:

1. 011130 Önkormányzatok és önkormányzati hivatalok jogalkotó és általános igazgatási tevékenysége

2. 013320 Köztemető-fenntartás és –működtetés

3. 013350 Az önkormányzati vagyonnal való gazdálkodással kapcsolatos feladatok

4. 013370 Informatikai fejlesztések, szolgáltatások

5. 016080 Kiemelt állami és önkormányzati rendezvények

6. 041232 Start-munka program – Téli közfoglalkoztatás

7. 041233 Hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás

8. 045120 Út, autópálya építése

9. 045160 Közutak, hidak, alagutak üzemeltetése, fenntartása

10. 045161 Kerékpárutak üzemeltetése, fenntartása

11. 047410 Ár- és belvízvédelemmel összefüggő tevékenységek

12. 051020 Nem veszélyes (települési) hulladék összetevőinek válogatása, elkülönített begyűjtése, szállítása, átrakása

13. 051030 Nem veszélyes (települési)hulladék vegyes (ömlesztett) begyűjtése, szállítása, átrakása

14. 051040 Nem veszélyes hulladék kezelése, ártalmatlanítása

15. 051050 Veszélyes hulladék begyűjtése, szállítása, átrakása

16. 052020 Szennyvíz gyűjtése, tisztítása, elhelyezése

17. 052080 Szennyvízcsatorna építése, fenntartása, üzemeltetése

18. 063020 Víztermelés, -kezelés, -ellátás

19. 063080 Vízellátással kapcsolatos közmű építése, fenntartása, üzemeltetése

20. 064010 Közvilágítás

21. 066010 Zöldterület-kezelés

22. 066020 Város-, községgazdálkodási egyéb szolgáltatások

23. 072111 Háziorvosi alapellátás

24. 072112 Háziorvosi ügyeleti ellátás

25. 072311 Fogorvosi alapellátás

26. 072312 Fogorvosi ügyeleti ellátás

27. 074031 Család és nővédelmi egészségügyi gondozás

28. 074032 Ifjúság-egészségügyi gondozás

29. 074040 Fertőző megbetegedések megelőzése, járványügyi ellátás

30. 081030 Sportlétesítmények, edzőtáborok működtetése és fejlesztése

31. 082042 Könyvtári állomány gyarapítása, nyilvántartása

32. 082044 Könyvtári szolgáltatások

33. 082063 Múzeumi kiállítási tevékenység

34. 082064 Múzeumi közművelődési, közönségkapcsolati tevékenység

35. 082091 Közművelődés – közösségi és társadalmi részvétel fejlesztése

36. 082092 Közművelődés – hagyományos közösségi kulturális értékek gondozása

37. 082093 Közművelődés – egész életre kiterjedő tanulás, amatőr művészetek

38. 086020 Helyi, térségi közösségi tér biztosítása, működtetése

39. 086030 Nemzetközi kulturális együttműködés

40. 096015 Gyermekétkeztetés köznevelési intézményben

41. 104037 Intézményen kívüli gyermekétkeztetés

42. 104060 A gyermekek, fiatalok és családok életminőségét javító programok

43. 106010 Lakóingatlan szociális célú bérbeadása, üzemeltetése

44. 106020 Lakásfenntartással, lakhatással összefüggő ellátások

45. 107080 Esélyegyenlőség elősegítését célzó tevékenységek és programok

3. melléklet50

A képviselő-testület által kötött társulási megállapodások:

1. Közép-Duna Vidéke Hulladékgazdálkodási Önkormányzati Társulás

8154 Polgárdi, Batthyány u. 132.

1

A 2. § b) pontja a Mezőfalva Nagyközség Önkormányzat Képviselő-testületének 6/2023. (III. 30.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.

2

A 4. § (2) bekezdése a Mezőfalva Nagyközség Önkormányzat Képviselő-testületének 9/2025. (V. 30.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.

3

Az 5. § (2) bekezdése a Mezőfalva Nagyközség Önkormányzat Képviselő-testületének 9/2025. (V. 30.) önkormányzati rendelete 2. §-ával megállapított szöveg.

4

A 10. § (1) bekezdése a Mezőfalva Nagyközség Önkormányzat Képviselő-testületének 9/2025. (V. 30.) önkormányzati rendelete 14. § a) pontja szerint módosított szöveg.

5

A 16. § (1) bekezdése a Mezőfalva Nagyközség Önkormányzat Képviselő-testületének 18/2021. (XI. 25.) önkormányzati rendelete 3. § a) pontja szerint módosított szöveg.

6

A 16. § (4) bekezdése a Mezőfalva Nagyközség Önkormányzat Képviselő-testületének 10/2024. (X. 10.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.

7

A 17. § e) pontja a Mezőfalva Nagyközség Önkormányzat Képviselő-testületének 10/2024. (X. 10.) önkormányzati rendelete 2. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.

8

A 17. § f) pontját a Mezőfalva Nagyközség Önkormányzat Képviselő-testületének 10/2024. (X. 10.) önkormányzati rendelete 2. § (2) bekezdése iktatta be.

9

A 18. §-a a Mezőfalva Nagyközség Önkormányzat Képviselő-testületének 18/2021. (XI. 25.) önkormányzati rendelete 3. § b) pontja szerint módosított szöveg.

10

A 21. § (4) bekezdés c) pontja a Mezőfalva Nagyközség Önkormányzat Képviselő-testületének 10/2024. (X. 10.) önkormányzati rendelete 3. §-ával megállapított szöveg.

11

A 21. § (6) bekezdését a Mezőfalva Nagyközség Önkormányzat Képviselő-testületének 18/2021. (XI. 25.) önkormányzati rendelete 4. § a) pontja hatályon kívül helyezte.

12

A 22. § (2) bekezdése a Mezőfalva Nagyközség Önkormányzat Képviselő-testületének 10/2024. (X. 10.) önkormányzati rendelete 8. § a) pontja szerint módosított szöveg.

13

A 22. § (4) bekezdés e) pontját a Mezőfalva Nagyközség Önkormányzat Képviselő-testületének 10/2024. (X. 10.) önkormányzati rendelete 9. § a) pontja hatályon kívül helyezte.

14

A 23. § (3) bekezdése a Mezőfalva Nagyközség Önkormányzat Képviselő-testületének 10/2024. (X. 10.) önkormányzati rendelete 8. § b) pontja szerint módosított szöveg.

15

A 24. § (3) bekezdés d) pontja a Mezőfalva Nagyközség Önkormányzat Képviselő-testületének 10/2024. (X. 10.) önkormányzati rendelete 4. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.

16

A 24. § (3) bekezdés e) pontját a Mezőfalva Nagyközség Önkormányzat Képviselő-testületének 6/2023. (III. 30.) önkormányzati rendelete 6. § a) pontja hatályon kívül helyezte.

17

A 24. § (3) bekezdés f) pontja a Mezőfalva Nagyközség Önkormányzat Képviselő-testületének 6/2023. (III. 30.) önkormányzati rendelete 2. §-ával megállapított szöveg. A 24. § (3) bekezdés f) pontját a Mezőfalva Nagyközség Önkormányzat Képviselő-testületének 10/2024. (X. 10.) önkormányzati rendelete 9. § b) pontja hatályon kívül helyezte.

18

A 24. § (3) bekezdés k) pontja a Mezőfalva Nagyközség Önkormányzat Képviselő-testületének 10/2024. (X. 10.) önkormányzati rendelete 4. § (2) bekezdésével megállapított szöveg.

19

A 24. § (5) bekezdését a Mezőfalva Nagyközség Önkormányzat Képviselő-testületének 9/2025. (V. 30.) önkormányzati rendelete 3. §-a iktatta be.

20

A 25. § a Mezőfalva Nagyközség Önkormányzat Képviselő-testületének 9/2025. (V. 30.) önkormányzati rendelete 4. §-ával megállapított szöveg.

21

A 26. § (2) bekezdése a Mezőfalva Nagyközség Önkormányzat Képviselő-testületének 9/2025. (V. 30.) önkormányzati rendelete 5. §-ával megállapított szöveg.

22

A 30. § (4) bekezdését a Mezőfalva Nagyközség Önkormányzat Képviselő-testületének 9/2025. (V. 30.) önkormányzati rendelete 6. §-a iktatta be.

23

A 41. § (3) bekezdés f) pontja a Mezőfalva Nagyközség Önkormányzat Képviselő-testületének 10/2024. (X. 10.) önkormányzati rendelete 5. §-ával megállapított szöveg.

24

A 41. § (3) bekezdés i) pontját a Mezőfalva Nagyközség Önkormányzat Képviselő-testületének 9/2025. (V. 30.) önkormányzati rendelete 7. §-a iktatta be.

25

A 43. § a Mezőfalva Nagyközség Önkormányzat Képviselő-testületének 9/2025. (V. 30.) önkormányzati rendelete 8. §-ával megállapított szöveg.

26

A 45. § (3) bekezdése a Mezőfalva Nagyközség Önkormányzat Képviselő-testületének 10/2024. (X. 10.) önkormányzati rendelete 6. §-ával megállapított szöveg.

27

A 48. § (1) bekezdése a Mezőfalva Nagyközség Önkormányzat Képviselő-testületének 9/2025. (V. 30.) önkormányzati rendelete 9. §-ával megállapított szöveg.

28

A 48. § (2) bekezdése a Mezőfalva Nagyközség Önkormányzat Képviselő-testületének 10/2024. (X. 10.) önkormányzati rendelete 8. § c) pontja szerint módosított szöveg.

29

A 49. §-t a Mezőfalva Nagyközség Önkormányzat Képviselő-testületének 18/2021. (XI. 25.) önkormányzati rendelete 4. § b) pontja hatályon kívül helyezte.

30

Az 53. § (3) bekezdését a Mezőfalva Nagyközség Önkormányzat Képviselő-testületének 18/2021. (XI. 25.) önkormányzati rendelete 4. § c) pontja hatályon kívül helyezte.

31

Az 54. § (2) bekezdése a Mezőfalva Nagyközség Önkormányzat Képviselő-testületének 9/2025. (V. 30.) önkormányzati rendelete 10. §-ával megállapított szöveg.

32

Az 59/A. §-t a Mezőfalva Nagyközség Önkormányzat Képviselő-testületének 18/2021. (XI. 25.) önkormányzati rendelete 1. §-a iktatta be.

33

A 62. § (3) bekezdése a Mezőfalva Nagyközség Önkormányzat Képviselő-testületének 9/2025. (V. 30.) önkormányzati rendelete 14. § b) pontja szerint módosított szöveg.

34

A 64. § (5) bekezdését a Mezőfalva Nagyközség Önkormányzat Képviselő-testületének 9/2025. (V. 30.) önkormányzati rendelete 11. §-a iktatta be.

35

A 65. § (3) bekezdése a Mezőfalva Nagyközség Önkormányzat Képviselő-testületének 6/2023. (III. 30.) önkormányzati rendelete 3. §-ával megállapított szöveg.

36

A 65. § (4) bekezdését a Mezőfalva Nagyközség Önkormányzat Képviselő-testületének 6/2023. (III. 30.) önkormányzati rendelete 6. § b) pontja hatályon kívül helyezte. A 65. § (4) bekezdését a Mezőfalva Nagyközség Önkormányzat Képviselő-testületének 10/2024. (X. 10.) önkormányzati rendelete 7. §-a iktatta be.

37

A 67. § (3) bekezdése a Mezőfalva Nagyközség Önkormányzat Képviselő-testületének 18/2021. (XI. 25.) önkormányzati rendelete 3. § c) pontja szerint módosított szöveg.

38

A 68. § a Mezőfalva Nagyközség Önkormányzat Képviselő-testületének 9/2025. (V. 30.) önkormányzati rendelete 12. §-ával megállapított szöveg.

39

A 70. § a Mezőfalva Nagyközség Önkormányzat Képviselő-testületének 6/2023. (III. 30.) önkormányzati rendelete 4. §-ával megállapított szöveg. A 70. § nyitó szövegrésze a Mezőfalva Nagyközség Önkormányzat Képviselő-testületének 9/2025. (V. 30.) önkormányzati rendelete 14. § c) pontja szerint módosított szöveg.

40

A 70. § b) pontja a Mezőfalva Nagyközség Önkormányzat Képviselő-testületének 10/2024. (X. 10.) önkormányzati rendelete 8. § d) pontja szerint módosított szöveg.

41

A 71. § (2) bekezdése a 2010. évi CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.

42

Az 1. melléklet a Mezőfalva Nagyközség Önkormányzat Képviselő-testületének 18/2021. (XI. 25.) önkormányzati rendelete 2. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.

43

Az 1. melléklet 3. pontját a Mezőfalva Nagyközség Önkormányzat Képviselő-testületének 6/2023. (III. 30.) önkormányzati rendelete 5. § (1) bekezdése iktatta be.

44

Az 1. függeléket a Mezőfalva Nagyközség Önkormányzat Képviselő-testületének 18/2021. (XI. 25.) önkormányzati rendelete 4. § d) pontja hatályon kívül helyezte.

45

A 2. függeléket a Mezőfalva Nagyközség Önkormányzat Képviselő-testületének 18/2021. (XI. 25.) önkormányzati rendelete 4. § e) pontja hatályon kívül helyezte.

46

A 3. függeléket a Mezőfalva Nagyközség Önkormányzat Képviselő-testületének 18/2021. (XI. 25.) önkormányzati rendelete 4. § f) pontja hatályon kívül helyezte.

47

A 4. függeléket a Mezőfalva Nagyközség Önkormányzat Képviselő-testületének 18/2021. (XI. 25.) önkormányzati rendelete 4. § g) pontja hatályon kívül helyezte.

48

Az 5. függeléket a Mezőfalva Nagyközség Önkormányzat Képviselő-testületének 18/2021. (XI. 25.) önkormányzati rendelete 4. § h) pontja hatályon kívül helyezte.

49

A 2. mellékletet a Mezőfalva Nagyközség Önkormányzat Képviselő-testületének 18/2021. (XI. 25.) önkormányzati rendelete 2. § (2) bekezdése iktatta be. A 2. melléklet a Mezőfalva Nagyközség Önkormányzat Képviselő-testületének 6/2023. (III. 30.) önkormányzati rendelete 5. § (2) bekezdésével megállapított szöveg.

50

A 3. mellékletet a Mezőfalva Nagyközség Önkormányzat Képviselő-testületének 18/2021. (XI. 25.) önkormányzati rendelete 2. § (3) bekezdése iktatta be.

51

A 4. mellékletet a Mezőfalva Nagyközség Önkormányzat Képviselő-testületének 9/2025. (V. 30.) önkormányzati rendelete 13. §-a iktatta be.