Cegléd Város Önkormányzatának 29/2013. (XI. 28.) önkormányzati rendelete
a pénzben és természetben nyújtott szociális ellátások helyi szabályairól
Hatályos: 2020. 11. 17- 2022. 02. 21Cegléd Város Önkormányzatának 29/2013. (XI. 28.) önkormányzati rendelete
a pénzben és természetben nyújtott szociális ellátások helyi szabályairól
Cegléd Város Önkormányzata szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 132. §-ában kapott felhatalmazás alapján, Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § 8. pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
1. Általános rendelkezések
1. § A rendelet hatálya a Cegléd közigazgatási területén bejelentett lakóhellyel, vagy bejelentett tartózkodási hellyel rendelkező – több lakcímmel rendelkező esetén Cegléden életvitelszerűen lakó – magyar állampolgárokra, valamint a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény (a továbbiakban: Szt.) 3. §-ában megállapított személyekre terjed ki.
2. §1 Ha e rendelet másként nem szabályozza, szociálisan rászorultnak kell tekinteni az
a) az egyedül élő személyt, akinek a havi nettó jövedelme nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének a 230 %-át,
b) az egyedülálló személyt, akinek a havi nettó jövedelme nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének a 180 %-át, és tartásra köteles és képes közeli hozzátartozója nincs,
c) akinek a családjában az egy főre jutó havi nettó jövedelem nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 160 %-át, és tartásra köteles és képes közeli hozzátartozója nincs.
3. § (1) A szociális ellátás lehet
a) pénzbeli támogatás,
b) természetbeni támogatás.
(2) Pénzbeli támogatások:
a)2
b)3 települési támogatás.
(3) Természetbeni támogatások:
a)4
b) köztemetés,
c)5 települési támogatás.
4. § A szociális ellátás iránti kérelmet a képviselő-testület szervezeti és működési szabályzatáról szóló önkormányzati rendeletben rögzített önkormányzati szerv bírálja el, átruházott hatáskörben.
5. § A szociális ellátás megállapítására irányuló eljárás az igénylő vagy törvényes képviselője kérelmére vagy hivatalból indul.
6. § (1) A szociális ellátás iránti kérelmet az önkormányzati hivatal szociális igazgatási feladatokat ellátó szervezeti egységéhez lehet benyújtani.
(2) A kérelemnek tartalmaznia kell:
a) a kérelmező nevét,
b) születési helyét és idejét,
c) anyja nevét,
d) állandó lakóhelyét,
e) tartózkodási helyét,
f) társadalombiztosítási azonosító jelét (TAJ-szám)
g) a kérelmezővel egy háztartásban élők a) – f) pontban felsorolt személyi adatait.
(3) A kérelemhez mellékelni kell a kérelmező és családtagjai rendszeres jövedelemének, pénzellátásának igazolására szolgáló jövedelemigazolásait. Rendszeres jövedelem és pénzellátás igazolására felhasználható:
a) a kérelem benyújtását megelőző hónapról munkáltató által kiállított jövedelemigazolás,
b) rendszeres pénzellátás esetén a Nyugdíjfolyósító Igazgatóság tárgyév januárjában kiküldött értesítése, vagy az ellátást megállapító határozata, valamint a kérelem benyújtását megelőző havi nyugdíjszelvény vagy bankszámlakivonat,
c) gyermektartásdíjat megállapító jogerős bírósági ítélet másolata, vagy a gyermektartásdíj összegéről a felek peren kívül létrejött írásbeli egyezségének másolata,
d) vállalkozásból származó jövedelem esetén adóbevallás,
e) lakás vagy nem lakás céljára szolgáló helyiség részben vagy egészben történő bérbeadásáról szóló szerződés másolata,
f) ösztöndíjat folyósító szerv által kiállított jövedelemigazolás,
g) álláskeresési támogatásban részesülő esetében a támogatás megállapításáról szóló határozat és a kérelem benyújtását megelőző hónap csekkszelvénye, folyószámla kivonata,
h) álláskeresési támogatásban nem részesülő esetében nyilatkozat a kérelem benyújtásának hónapját közvetlenül megelőző tizenkét hónap alatt szerzett, nem rendszeres munkavégzésből származó havi átlagjövedelemről,
i) tanulói vagy hallgatói jogviszony igazolása,
j) havi rendszeres jövedelem megszűnéséről vagy a vállalkozási tevékenység megszűnéséről szóló irat,
k)6 közfoglalkoztatás esetében munkaszerződés, vagy a munkáltató igazolása,
l)7 Járási Hivatal által folyósított ellátás esetében a támogatás megállapításáról szóló határozat és a kérelem benyújtását megelőző hónap csekkszelvénye, folyószámla kivonata.
2. Rendszeres szociális segély
7. §8
8. §9
9. §10
2a.11 Lakhatáshoz kapcsolódó rendszeres kiadások viseléséhez nyújtott települési támogatás
9/A. § (1) A lakhatáshoz kapcsolódó települési támogatás a rászoruló háztartások részére a háztartás tagjai által lakott lakás, vagy nem lakás céljára szolgáló helyiség fenntartásával kapcsolatos rendszeres kiadások viseléséhez nyújtott hozzájárulás.
(2) A képviselő-testület a villanyáram, víz- és gázfogyasztás, távhőszolgáltatás, szemétszállítás díjához települési támogatást nyújt.
(3) A támogatást természetbeni szociális ellátás formájában és a lakásfenntartással összefüggő azon rendszeres kiadáshoz kell nyújtani, amely megfizetésének elmaradása a kérelmező lakhatását a legnagyobb mértékben veszélyezteti.
(4)12 Támogatásra jogosult
a) az a személy, akinek a háztartásában az egy főre jutó jövedelem nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 150 %-át, és a háztartás tagjai egyikének sincs vagyona,
b) az az egyedül élő személy, akinek a jövedelme nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 230 %-át, és vagyona nincs
(5) A támogatás egy hónapra jutó összege háztartásonként 4.000.-Ft.
(6)13
(7) A támogatást egy évre kell megállapítani.
(8) A kérelmezőt a havi rendszerességgel járó támogatás a kérelem benyújtása hónapjának első napjától illeti meg.
(9) Támogatás
a) ugyanazon lakásra csak egy jogosultnak állapítható meg, függetlenül a lakásban élő személyek és háztartások számától
b) megállapítása iránti eljárás során külön lakásnak kell tekinteni a társbérletet, az albérletet és a jogerős bírói határozattal megosztott lakás lakrészeit.
(10) Ha a támogatásban részesülő személy lakcíme a támogatás folyósításának időtartama alatt megváltozik, vagy a jogosult meghal, a változás, illetve a haláleset hónapjára járó támogatást a korábban illetékes folyósító szerv teljes összegben folyósítja, de a támogatás további folyósítását meg kell szüntetni.
(11) A támogatásra jogosult halála esetén a fel nem vett ellátást a vele közös háztartásban együtt élt házastárs vagy élettárs, gyermek, unoka, szülő, nagyszülő és testvér egymást követő sorrendben veheti fel a halál hónapját követő hónap utolsó napjáig.
(12) A szolgáltatási, egyetemes szolgáltatási vagy közszolgáltatási szerződés alapján, természetbeni szociális ellátás formájában, havi rendszerességgel nyújtott támogatás esetében ugyanazon lakás tekintetében bekövetkezett szolgáltató váltás esetén a változás hónapjára járó támogatást teljes összegben a korábbi szolgáltatónak, míg a változást követő hónapra járó támogatást az új szolgáltatónak kell folyósítani.
(13) A támogatás megállapítása iránti kérelmet az 1. melléklet szerinti formanyomtatványon kell benyújtani.
(14) A támogatás megállapításához
9/B. § (1)15 A természetbeni szociális ellátás formájában megállapított lakhatáshoz kapcsolódó települési támogatás folyósítása a szolgáltató részére történik és annak összegét a támogatással érintett költség(ek) tekintetében a szolgáltató írja jóvá. Ebben az esetben a jogosultságot megállapító határozatban arról is rendelkezni kell, hogy a támogatást mely lakásfenntartási kiadáshoz nyújtják, továbbá fel kell tüntetni az Szt. 18. § l) pontja szerinti azonosító adatokat.
(2)16 A jegyző a szolgáltatási, egyetemes szolgáltatási vagy közszolgáltatási szerződés alapján, természetbeni szociális ellátás formájában, havi rendszerességgel nyújtott lakhatáshoz kapcsolódó települési támogatásra való jogosultság megállapítása esetén a szolgáltató részére – a jogosultság megállapítását követő hónaptól kezdődően minden hónap ötödik napjáig – elektronikus úton adatszolgáltatást teljesít az adatszolgáltatás hónapjában folyósításra került támogatásokról.” (3) Az adatszolgáltatásnak tartalmaznia kell
a) a határozatot hozó szerv megnevezését,
b) a határozat számát,
c) a támogatott szolgáltatást igénybe vevő személy nevét és születési idejét,
d) a jogosult lakcímét az irányítószámnak, a helységnek, a közterület nevének és jellegének, a házszámnak, az épületnek, lépcsőháznak, emeletnek és ajtónak a megjelölésével,
e) az Szt. 18. § l) pont la) alpontjában meghatározott azonosító adato(ka)t,
f) a támogatásra való jogosultság kezdő és végső időpontját,
g) a támogatás havi összegét,
h) amennyiben az nem azonos a g) pont szerinti összeggel, akkor a támogatás folyósításra kerülő összegét, azon hónapok megjelölésével, amelyekre tekintettel a folyósításra sor kerül,
i) a támogatás f) pontban jelölt időtartamon belüli megszüntetése esetén a jogosultság végső időpontját.
(4) Amennyiben a támogatás jogosultja a (6) bekezdés szerinti társasházi fogyasztó, az adatszolgáltatás során a (3) bekezdés e) pontja tekintetében a társasház szolgáltató általi azonosításához szükséges adatot kell megadni.
(5)17 A lakhatáshoz kapcsolódó települési támogatással támogatott szolgáltatást szolgáltatási, egyetemes szolgáltatási vagy közszolgáltatási szerződés alapján nyújtó szolgáltató a támogatást az általa vagy megbízottja által kiállított számlában (részszámlában) havonta, vagy a számlakibocsátás gyakoriságához igazodóan, külön soron, a számla végösszegének a támogatással való csökkentése révén érvényesíti.
(6) Ha a jogosult közös mérővel rendelkező, vagy a szolgáltató részére díjszétosztás nélkül fizető társasházban lakik, a szolgáltató a támogatást a társasház részére kiállított számlában (részszámlában) külön soron, a társasházban lakó jogosultakra összesen jutó támogatást összevontan kezelve érvényesíti. A szolgáltatónak továbbá a társasház részére kiállított számlán vagy annak mellékletében a támogatással érintett lakás(ok) pontos címét – házszám, épület, lépcsőház, emelet, ajtó jelöléssel – és az adott számlán rájuk tekintettel jóváírt összeget tételesen fel kell tüntetnie. A szolgáltatás költségének megfizetése során a jogosult háztartására jutó összeget a támogatás beszámításával a közös képviselő állapítja meg. Amennyiben a közös képviselő a társasház részére kiállított számlában érvényesített támogatást a fogyasztó részére nem állapítja meg, a jegyző erre határozatban kötelezi.
(7) A szolgáltató a támogatást első ízben a (2) bekezdés szerinti adatszolgáltatásnak a szolgáltatóhoz történő beérkezését és feldolgozását követő első számlában érvényesíti.
(8) Amennyiben a támogatás havi összege az adott havi számla végösszegét meghaladja, a jóváírást követően fennmaradó különbözeti összeg a következő számlában kerül érvényesítésre. Amennyiben a különbözeti összeg a következő számlában teljes mértékben nem jóváírható, azt a további számlá(k)ban a teljes jóváírásig érvényesíteni kell.
(9) A (8) bekezdés szerinti különbözeti összeget a (6) bekezdése szerinti, társasházban lakó jogosult esetében a közös képviselő érvényesíti.
3.18 Települési támogatás
10. § (1)19 A létfenntartást veszélyeztető rendkívüli élethelyzetbe került, valamint az időszakosan vagy tartósan létfenntartási gonddal küzdő személy részére az Önkormányzat rendkívüli települési támogatást nyújt.
(2) E rendeletben foglaltak szerint rendkívüli élethelyzetnek kell tekinteni különösen, ha a szociálisan rászorult:
a) tartósan beteg és emiatt jelentős jövedelem kiesést szenved,
b) elemi kár, baleset, bűncselekmény miatt anyagi segítségre szorul,
c)20 rendszeres pénzellátása 90 napon belül a kérelmezőnek fel nem róható okból megszűnt,
d) állandó ápolásra, gondozásra és felügyeletre szoruló közeli hozzátartozóját ápolja és ápolási díjra nem jogosult,
e) részére egyszeri nagy-összegű gyógyszer, gyógyászati segédeszköz beszerzés szükséges, vagy
f) álláskereső, akinek keresőtevékenysége kormányrendelet alapján fennálló veszélyhelyzet (a továbbiakban: Veszélyhelyzet) időtartama alatt a kérelmezőnek fel nem róható okból szűnt meg, és a foglalkoztatás elősegítéséről és a munkanélküliek ellátásáról szóló 1991. évi IV. törvény szerinti támogatásra nem jogosult, valamint kereső tevékenységet nem folytat.
(3)21 Rendkívüli települési támogatás adható különösen:
a) szakorvosi indokolásban javasolt gyógyászati segédeszköz, betegség esetén orvosi vénnyel igazolt gyógyszer beszerzésére, amennyiben közgyógyellátás megállapítására a szociálisan rászorult nem jogosult,
b) gyermek és fiatal felnőtt részére
ba) szakorvos által javasolt optikai segédeszköz beszerzésére,
bb) betegség esetén orvosi vénnyel igazolt gyógyszer beszerzésre,
bc) köznevelési, felsőoktatási intézménybe való közlekedésre, tanulói, hallgatói jogviszony igazolása mellett,
c) a rászorult által elszenvedett
ca) hatósági igazolással igazolt, vagy köztudomású elemi kár, vagy
cb) rendőrségi jegyzőkönyvben rögzített bűncselekmény esetén
a személyes szükségletet szolgáló dolgok pótlására,
d) gyámhatósági határozat alapján nevelésbe vett gyermekkel történő személyes kapcsolattartásra,
e)22 temetési költségek finanszírozására, a halálesetet követő 3 hónapon belül, halotti anyakönyvi kivonat és temetési számla bemutatása mellett.
(4)23 Az Önkormányzat támogatást nyújt az általa megszervezett nyári napközis tábor étkezési díjához.
(5) Támogatásra
a) jogosult az a szülő, törvényes képviselő, akinek a gyermeke
aa) igénybe veszi az önkormányzat által megszervezett nyári napközis tábort, és
ab) aki után a tanév rendjéről szóló miniszteri rendeletben meghatározott nyári tanítási szünet első napján rendszeres gyermekvédelmi kedvezményben részesül, de
ac) hátrányos helyzet, halmozottan hátrányos helyzet megállapítására nem jogosult.
b) A támogatás összege a nyári napközis táborban fizetendő napi étkezési díj és a táborban töltött napok számának szorzata, de legfeljebb 10.000,- Ft.
c) 24A támogatás kifizetése közvetlenül az intézményi étkeztetés számlájára történik.
d) Ha a támogatásban részesülő szülő, törvényes képviselő gyermeke a szülőnek felróható okból nem vesz részt a napközis táborban, a támogatás teljes összegét a szülőnek vissza kell fizetnie.
(6)25 Az Önkormányzat támogatást nyújt az általa megszervezett szünidei étkezés díjához.
(7)26 Támogatásra jogosult
a) az a nagykorú, aki
aa) kérelmezi az önkormányzat által megszervezett szünidei étkezést, és
ab) az étkezés megkezdését megelőző harmincadik napon rendszeres gyermekvédelmi kedvezményben részesül, valamint
ac) hátrányos/halmozottan hátrányos helyzete fennáll.
b) A támogatás összege a fizetendő napi étkezési díj és az igénybe vett étkezési napok számának szorzata.
c)27 A támogatás kifizetése közvetlenül az intézményi étkeztetés számlájára történik.
11. § (1)28 A rendkívüli települési támogatás összege
a) eseti jelleggel alkalmanként, vagy meghatározott időszakra - a b) és c) pont kivételével - egy hónapban legfeljebb tízezer forint,
b) a 10. § (2) bekezdés f) pontja szerinti esetben a támogatás összege eseti jelleggel legfeljebb hatvanezer forint,
c) a 10. § (3) bekezdés e) pontja szerinti esetben a támogatás összege eseti jelleggel legfeljebb harmincezer forint.
(2) Az eseti jelleggel megállapított rendkívüli települési támogatás a határozat kézbesítését követő legkésőbb három munkanapon belül kerül folyósításra.
(3) A meghatározott időszakra havi rendszerességgel megállapított rendkívüli települési támogatás első alkalommal a határozat kézbesítését követően legkésőbb három munkanapon belül, a további alkalmak esetén a hónap 5. napjáig kerül folyósításra.
12. §29 A rendkívüli települési támogatás felhasználását az önkormányzati hivatal szociális igazgatási feladatokat ellátó szervezeti egysége jogosult ellenőrizni. A rendkívüli települési támogatás jogosultja a nevére szóló számla, a 9. § (3) bekezdés c) pontjában rögzített felhasználás esetén a pótolt okirat bemutatásával köteles igazolni a rendkívüli települési támogatás határozatnak megfelelő felhasználását.
4. Köztemetés
13. § (1) Az Szt. 48. § (1) bekezdése szerinti közköltségen történő eltemettetésről a helyben szokásos legolcsóbb temetés formájában – lehetőleg hamvasztással – kell gondoskodni.
(2) Az Önkormányzat
a) a temetési költségeket hagyatéki teherként a területileg illetékes közjegyzőnél bejelenti, vagy
b) az eltemettetésre köteles személyt a köztemetés költségeinek megtérítésére kötelezi.
(3) A (2) bekezdés b) pontja szerinti megtérítési kötelezettség alól kérelmére
a) egészében mentesíthető az az eltemettetésre köteles személy, aki szociálisan rászorult és hagyatéki teher bejegyzésére alkalmas ingatlannal nem rendelkezik,
b) 50 % arányban mentesíthető az az eltemettetésre köteles személy, aki szociálisan rászorult és kizárólag a lakóhelyéül szolgáló ingatlan tulajdonával rendelkezik.
5. Közgyógyellátás
14. §30
6. Szociálpolitikai kerekasztal
15. § (1) Az Szt. 58/B. § (2) bekezdése alapján Cegléd Város Önkormányzata Szociálpolitikai Kerekasztalt hív össze, különös tekintettel:
a) a szolgáltatástervezési koncepcióban meghatározott feladatok megvalósulásának, végrehajtásának folyamatos figyelemmel kísérésére,
b) a szociálpolitika szereplői közötti együttműködés, párbeszéd koordinálására,
c) a közfoglalkoztatási terv véleményezésére.
(2)31 A szociálpolitikai kerekasztal tagjai a következő szervezetek képviselői:
a) Ceglédi Kistérségi Szociális Szolgáltató és Gyermekjóléti Központ intézményvezetője,
b) Ceglédi Kistérségi Szociális Szolgáltató és Gyermekjóléti Központ szakmai vezetője,
c) Ceglédi Kistérségi Szociális Szolgáltató és Gyermekjóléti Központ Családsegítő Szolgálatának vezetője,
d) Ceglédi Kistérségi Szociális Szolgáltató és Gyermekjóléti Központ Gondozási Központ vezetője,
e) Bölcsődei és Védőnői Igazgatóság igazgatója,
f) „MOHA” Mozgáskorlátozottak Otthon Háza Alapítvány vezetője
g) Magyar Máltai Szeretetszolgálat Egyesület Tanyagondnoki Szolgálat vezetője,
h) Molnár Mária Református Fogyatékos Ápoló- Gondozó Otthon intézményvezetője,
i) GERONTO-MED Szociális, Egészségügyi és Rehabilitációs Közhasznú Nonprofit Kft. ügyvezetője,
j) Magyar Vöröskereszt Pest Megyei Szervezete Gondoskodás Hajléktalanokat Ellátó Intézmény vezetője,
k) Magyar Vöröskereszt Pest Megyei Szervezete Ceglédi és Nagykőrösi Körzet területi vezetője,
l) SZIMBA Fogyatékkal Élő Gyermekekért Alapítvány elnöke,
m) Cegléd és Térsége Látássérültjeinek Egyesülete elnöke,
n) Ceglédi Közös Önkormányzati Hivatal jegyzője, illetve megbízottja,
o) Pest Megyei Kormányhivatal Ceglédi Járási Hivatal Foglalkoztatási Osztály vezetője, valamint
p) Cegléd Város Roma Nemzetiségi Önkormányzata.
(3) A Szociálpolitikai Kerekasztal szükség szerint, de évente legalább egy ülést tart.
(4) A szociálpolitikai kerekasztal ülése nyilvános.
(5) A szociálpolitikai kerekasztal ügyrendjét az alakuló ülés fogadta el.
7. Záró rendelkezések
16. § (1) Ez a rendelet 2014. január 1-jén lép hatályba.
(2) A 8. § (1) bekezdés c) pontjában foglalt rendelkezéseket a 2014. január 1-jét követően benyújtott kérelem alapján indult eljárásban kell alkalmazni.
(3) Ez a rendelet a Ceglédi Közös Önkormányzati Hivatal hirdetőtábláján, 2 napra történő kifüggesztéssel kerül kihirdetésre.
17. § Hatályát veszti:
1. a pénzben és természetben nyújtott szociális ellátások helyi szabályairól szóló 20/1999. (VII. 16.) Ök. rendelet,
2. a pénzben és természetben nyújtott szociális ellátások helyi szabályairól szóló 20/1999. (VII. 16.) Ök. rendelet módosításáról szóló 30/1999. (XII. 3.) Ök. rendelet,
3. a pénzben és természetben nyújtott szociális ellátások helyi szabályairól szóló 20/1999. (VII. 16.) Ök. rendelet módosításáról szóló 7/2000. (III. 3.) Ök. rendelet,
4. a pénzben és természetben nyújtott szociális ellátások helyi szabályairól szóló 20/1999. (VII. 16.) Ök. rendelet módosításáról szóló 13/2000. (V. 19.) Ök. rendelet,
5. a pénzben és természetben nyújtott szociális ellátások helyi szabályairól szóló 20/1999. (VII. 16.) Ök. rendelet módosításáról szóló 18/2000. (VI. 9.) Ök. rendelet,
6. a pénzben és természetben nyújtott szociális ellátások helyi szabályairól szóló 20/1999. (VII. 16.) Ök. rendelet módosításáról szóló 8/2001. (III. 1.) Ök. rendelet,
7. a pénzben és természetben nyújtott szociális ellátások helyi szabályairól szóló 20/1999. (VII. 16.) Ök. rendelet módosításáról szóló 15/2001. (IV. 26) Ök. rendelet,
8. a pénzben és természetben nyújtott szociális ellátások helyi szabályairól szóló 20/1999. (VII. 16.) Ök. rendelet módosításáról szóló 2/2002. (I. 31.) Ök. rendelet,
9. a pénzben és természetben nyújtott szociális ellátások helyi szabályairól szóló 20/1999. (VII. 16.) Ök. rendelet módosításáról szóló 16/2003. (VI. 26.) Ök. rendelet,
10. a pénzben és természetben nyújtott szociális ellátások helyi szabályairól szóló 20/1999. (VII. 16.) Ök. rendelet módosításáról szóló 23/2003. (XI. 13.) Ök. rendelet,
11. a pénzben és természetben nyújtott szociális ellátások helyi szabályairól szóló 20/1999. (VII. 16.) Ök. rendelet módosításáról szóló 8/2004. (III. 4.) Ök. rendelet,
12. a pénzben és természetben nyújtott szociális ellátások helyi szabályairól szóló 20/1999. (VII. 16.) Ök. rendelet módosításáról szóló 22/2004. (VII. 1.) Ök. rendelet,
13. a pénzben és természetben nyújtott szociális ellátások helyi szabályairól szóló 20/1999. (VII. 16.) Ök. rendelet módosításáról szóló 9/2005. (III. 31.) Ök. rendelet,
14. a pénzben és természetben nyújtott szociális ellátások helyi szabályairól szóló 20/1999. (VII. 16.) Ök. rendelet módosításáról szóló 20/2005. (IX. 22.) Ök. rendelet,
15. a pénzben és természetben nyújtott szociális ellátások helyi szabályairól szóló 20/1999. (VII. 16.) Ök. rendelet módosításáról szóló 14/2006. (VII. 6.) Ök. rendelet,
16. a pénzben és természetben nyújtott szociális ellátások helyi szabályairól szóló 20/1999. (VII. 16.) Ök. rendelet módosításáról szóló 10/2007. (IV. 26.) Ök. rendelet,
17. a pénzben és természetben nyújtott szociális ellátások helyi szabályairól szóló 20/1999. (VII. 16.) Ök. rendelet módosításáról szóló 6/2009. (II. 26.) Ök. rendelet,
18. a Személyes gondoskodást nyújtó ellátásokról és a rendkívüli gyermekvédelmi támogatások helyi szabályairól szóló 25/2010. (XI. 25.) önkormányzati rendelet 10. és 11. §-a.
A rendelet 2. §-át módosította a 26/2020. (VI. 30.) önkormányzati rendelet 1. §-a. Hatályos: 2020. július 1-jétől.
A 3. § (2) bekezdés a) pontját hatályon kívül helyezte a 4/2015. (III. 1.) önkormányzati rendelet 10. § 1. pontja. Hatálytalan: 2015. március 2-ától.
A 3. § (2) bekezdés b) pontját módosította a 4/2015. (III. 1.) önkormányzati rendelet 2. § (1) bekezdése. Hatályos: 2015. március 2-ától.
A 3. § (3) bekezdés a) pontját hatályon kívül helyezte a 4/2015. (III. 1.) önkormányzati rendelet 10. § 2. pontja. Hatálytalan: 2015. március 2-ától.
A 3. § (3) bekezdés c) pontját módosította a 4/2015. (III. 1.) önkormányzati rendelet 2. § (2) bekezdése. Hatályos: 2015. március 2-ától.
A 6. § (3) bekezdését k) ponttal egészítette ki a 4/2015. (III. 1.) önkormányzati rendelet 3. § (1) bekezdése. Hatályos: 2015. március 2-ától.
A 6. § (3) bekezdését l) ponttal egészítette ki a 4/2015. (III. 1.) önkormányzati rendelet 3. § (2) bekezdése. Hatályos: 2015. március 2-ától.
A rendelet 7. §-át hatályon kívül helyezte a 4/2015. (III. 1.) önkormányzati rendelet 10. § 3. pontja. Hatálytalan: 2015. március 2-ától.
A rendelet 8. §-át hatályon kívül helyezte a 4/2015. (III. 1.) önkormányzati rendelet 10. § 4. pontja. Hatálytalan: 2015. március 2-ától.
A rendelet 9. §-át hatályon kívül helyezte az 5/2019. (II. 21.) önkormányzati rendelet 2. § 1. pontja. Hatálytalan: 2019. március 1-jétől.
A rendeletet 2a. alcímmel és 9/A. és 9/B. §-sal egészítette ki a 4/2015. (III. 1.) önkormányzati rendelet 5. §-a. Hatályos: 2015. március 2-ától.
A 9/A. § (4) bekezdését módosította a 26/2020. (VI. 30.) önkormányzati rendelet 2. §-a. Hatályos: 2020. július 1-jétől.
A 9/A. § (6) bekezdését hatályon kívül helyezte az 5/2019. (II. 21.) önkormányzati rendelet 2. § 2. pontja. Hatálytalan: 2019. március 1-jétől.
A 9/A. § (14) bekezdés a) pontját módosította a 19/2020. (IV. 29.) önkormányzati rendelet 1. §-a. Hatályos: 2020. május 1-jétől.
A 9/B. § (1) bekezdését módosította a 19/2020. (IV. 29.) önkormányzati rendelet 2. § (1) bekezdése. Hatályos: 2020. május 1-jétől.
A 9/B. § (2) bekezdését módosította a 19/2020. (IV. 29.) önkormányzati rendelet 2. § (2) bekezdése. Hatályos: 2020. május 1-jétől.
A 9/B. § (5) bekezdését módosította a 19/2020. (IV. 29.) önkormányzati rendelet 2. § (3) bekezdése. Hatályos: 2020. május 1-jétől.
A 3. alcímben a „Önkormányzati segély” szövegrészt módosította a 4/2015. (III. 1.) önkormányzati rendelet 6. §-a. Hatályos: 2015. március 2-ától.
A 10. § (1) bekezdését módosította a 4/2015. (III. 1.) önkormányzati rendelet 7. § (1) bekezdése. Hatályos: 2015. március 2-ától.
A 10. § (2) bekezdés c) pontját módosította a 4/2015. (III. 1.) önkormányzati rendelet 7. § (2) bekezdése. Hatályos: 2015. március 2-ától.
A 10. § (3) bekezdés felvezető szövegét módosította a 4/2015. (III. 1.) önkormányzati rendelet 7. § (3) bekezdése. Hatályos: 2015. március 2-ától.
A 10. § (3) bekezdés e) pontját módosította a 4/2015. (III. 1.) önkormányzati rendelet 7. § (4) bekezdése. Hatályos: 2015. március 2-ától.
A rendelet 10. §-át (4) bekezdéssel egészítette ki a 13/2016. (V. 26.) önkormányzati rendelet 1. § (1) bekezdése. Hatályos: 2016. június 1-jétől.
A 10. § (5) bekezdés c) pontját módosította a 19/2020. (IV. 29.) önkormányzati rendelet 4. § (1) bekezdése. Hatályos: 2020. május 1-jétől.
A rendelet 10. §-át (6) bekezdéssel egészítette ki a 18/2016. (VI. 30.) önkormányzati rendelet 1. § (1) bekezdése. Hatályos: 2016. július 1-jétől.
A rendelet 10. §-át (7) bekezdéssel egészítette ki a 18/2016. (VI. 30.) önkormányzati rendelet 1. § (2) bekezdése. Hatályos: 2016. július 1-jétől.
A 11. § (1) bekezdését módosította a 19/2020. (IV. 29.) önkormányzati rendelet 5. §-a. Hatályos: 2020. május 1-jétől.
A 10. § (5) bekezdés c) pontját módosította a 22/2020. (V. 25.) önkormányzati rendelet 2. §-a. Hatályos: 2020. június 1-jétől.
A rendelet 12. §-át módosította a 4/2015. (III. 1.) önkormányzati rendelet 9. §-a. Hatályos: 2015. március 2-ától.
A rendelet 14. §-át hatályon kívül helyezte a 4/2015. (III. 1.) önkormányzati rendelet 10. § 5. pontja. Hatálytalan: 2015. március 2-ától.
A 12. § (1) bekezdését módosította a 19/2020. (IV. 29.) önkormányzati rendelet 6. §-a. Hatályos: 2020. május 1-jétől.