Sirok Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 3/2020. (III.17.) önkormányzati rendelete
az önkormányzat 2020. évi költségvetéséről
Hatályos: 2021. 05. 31Sirok Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 3/2020. (III.17.) önkormányzati rendelete
az önkormányzat 2020. évi költségvetéséről
Sirok Község Önkormányzat Képviselő-testülete az Alaptörvény 32.cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, a rendelet 20.§-a tekintetében az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 109.§ (6) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32.cikk (1) bekezdés f) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva, a Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 10/2013.(XI.12.) önkormányzati rendeletben (továbbiakban: SZMSZ) szereplő önkormányzati bizottságok véleményének kikérésével, az SZMSZ 24.§ (2) bekezdés b) pontja szerint Ügyrendi és Gazdasági Bizottság állásfoglalása alapján a következőket rendeli el:
I. FEJEZET Általános rendelkezések
1. § A rendelet hatálya a képviselő-testületre, a bizottságokra, a Siroki Közös Önkormányzati Hivatalra és az önkormányzat intézményeire terjed ki. A közvetett és közvetlen támogatások tekintetében a rendelet hatálya kiterjed minden támogatásban részesülőre.
II. FEJEZET A költségvetésre vonatkozó rendelkezések
1. Az önkormányzat költségvetési bevételei és költségvetési kiadásai
2. § [1] (1) A Képviselő-testület Sirok Községi Önkormányzat 2020. évi összevont költségvetését 2020. december 31-i hatállyal
- a) 893.532.282 Ft bevételi előirányzattal és
- b) 893.532.282 Ft kiadási előirányzattal fogadja el.
(2) A Képviselő-testület a Siroki Közös Önkormányzati Hivatal, mint általa irányított költségvetési szerv 2020. évi költségvetését 2020. december 31-i hatállyal
- a) 77.128.192 Ft bevételi előirányzattal és
- b) 77.128.192 Ft kiadási előirányzattal állapítja meg.
(3) A Képviselő-testület a Siroki Szociális és Gyermekjóléti Alapszolgáltatási Központ, mint általa irányított költségvetési szerv 2020. évi költségvetését 2020. december 31-i hatállyal
- a) 75.885.930 Ft bevételi előirányzattal és
- b) 75.885.930 Ft kiadási előirányzattal hagyja jóvá.
(4) A Képviselő-testület a Kölyökvár Óvoda, mint általa irányított költségvetési szerv 2020. évi költségvetését 2020. december 31-i hatállyal
- a) 33.596.772 Ft bevételi előirányzattal és
- b) 33.596.772 Ft kiadási előirányzattal hagyja jóvá.
(5) Az önkormányzat összevont bevételi előirányzatát az államháztartásról szóló 2011.évi CXCV.törvény (továbbiakban Államháztartási törvény) 6.§ (3)-(4) bekezdésében meghatározott bontásban a rendelet 1.melléklete, az intézmények bevételi előirányzatát a rendelet 2.melléklete tartalmazza. Az önkormányzat működési bevételeit az 1/a melléklet, az intézmények működési bevételeit az 1/b.melléklet mutatja be.
(6) Az önkormányzat összevont önként vállalt feladatainak kiadási előirányzatát az Államháztartási törvény 6.§ (5)-(6) bekezdésében meghatározott bontásban a rendelet 3.melléklete, kötelező feladatainak kiadási előirányzatát a 4.melléklete, az intézmények kiadási előirányzatát a rendelet 5.melléklete tartalmazza. Az önkormányzat összevont pénzforgalmi mérlegét a 6.melléklet, az intézmények pénzforgalmi mérlegét a 7-9.mellékletek mutatják be.
3. § [2] (1) A Képviselő-testület az önkormányzat 2020.évi költségvetésének működési egyenlegét 161.789.657 Ft működési célú hiánnyal, költségvetési felhalmozási egyenlegét 259.570.770 Ft felhalmozási célú hiánnyal, finanszírozási egyenlegét 421.360.427 Ft többlettel állapítja meg.
(2) A képviselő-testület a működési és felhalmozási célú hiányt belső finanszírozással, az előző évi maradvány igénybevételével rendezi.
4. § [3] (1) A Képviselő-testület az önkormányzat költségvetési bevételeit előirányzat csoportonként, költségvetési kiadásait előirányzat csoportonként és kiemelt előirányzatonként, közgazdasági jelleg szerint az alábbiak szerint fogadja el:
- a) Költségvetési működési bevételek 334.205.138 Ft
- b) Költségvetési működési kiadások 495.994.795 Ft
- ba) Személyi juttatások 185.357.657 Ft
- bb) Munkaadókat terhelő járulékok és szociális hj-i adó 31.908.128 Ft
- bc) Dologi kiadások 235.266.712 Ft
- bd) Ellátottak pénzbeli juttatásai 3.800.000 Ft
- be) Egyéb működési célú kiadások 6.930.480 Ft
- bf) Tartalék 22.816.693 Ft
- bg) Tartalék cél feladatra 9.915.125 Ft
- c) Költségvetési működési bevételek és kiadások egyenlege mínusz 161.789.657 Ft
(2) A Képviselő-testület a költségvetési felhalmozási bevételeket és a költségvetési felhalmozási kiadásokat az alábbi részletezés szerint fogadja el:
- a) Költségvetési felhalmozási bevételek 133.506.649 Ft
- b) Költségvetési felhalmozási kiadások 393.077.419 Ft
- c) Költségvetési felhalmozási bevételek és kiadások egyenlege mínusz 259.570.770 Ft
(3) A Képviselő-testület a költségvetési finanszírozási bevételeket és a költségvetési finanszírozási kiadásokat az alábbi részletezés szerint fogadja el:
- a) Finanszírozási bevétel 584.054.797 Ft
- aa) Maradvány igénybevétele 419.450.098 Ft
- ab) Betét megszüntetése 0 Ft
- ac) Irányítószervi támogatás 158.234.302 Ft
- ad) ÁH-n belüli megelőlegezés 6.370.397 Ft
- b) Finanszírozási kiadás 162.694.370 Ft
- ba) Irányítószervi finanszírozás 158.234.302 Ft
- bb) Betét elhelyezés 0 Ft
- bc) Áht-n belüli megelőlegezés 4.460.068 Ft
- c) Finanszírozás egyenlege +421.360.427 Ft
5. § (1)[4] A Képviselő-testület az önkormányzat alaptevékenységének költségvetési bevételi és költségvetési kiadási előirányzatát 893.532.282 Forintban határozza meg.
(2) Az önkormányzat vállalkozási tevékenységet nem végez.
(3)[5] Az önkormányzati kötelező feladatokra tervezett módosított előirányzata 292.486.992 Forint, az önként vállalt alaptevékenységre tervezett módosított előirányzata 601.045.290 Forint. Államigazgatási feladatra nem volt tervezhető előirányzat.
6. § Az önkormányzat költségvetése az európai uniós forrásból finanszírozott támogatással megvalósuló programok, projektek kiadásait, valamint a helyi önkormányzat ilyen projektekhez történő hozzájárulását a 10. melléklet mutatja be.
2. Az önkormányzat engedélyezett létszáma
7. § [6] Engedélyezett létszámok:
- a) Képviselő-testület 7 fő,
- b) Polgármesteri tanácsadó 1 fő,
- c) Siroki Közös Önkormányzati Hivatal 13 fő,
- c) Siroki Szociális és Gyermekjóléti Alapszolgáltatási Központ 14 fő,
- d) Kölyökvár Óvoda 7 fő,
- f) Nem intézményi létszám 7 fő,
- fa) város és községgazdálkodás 2 fő,
- fb) könyvtár 1 fő,
- fc) művelődési ház 1 fő,
- fd) zöldterület 3 fő.
- h) További jogviszonyban, részfoglalkozásban, időszaki főfoglalkozású munkaviszonyban állók és részfoglalkoztatású közfoglalkoztatási jogviszonyban állók száma 8 fő
- ha) könyvtár 1 fő
- hb) klubkönyvtár 1 fő
- hc) sportlétesítmények 1 fő
- hd) közművelődés projekt 1 fő
- he) foglalkoztatást elősegítő képzések és támogatások projekt/kerékpárút 1 fő
- hf) piac üzemeltetés 1 fő
- hg) motel üzemeltetés 1 fő
- hh) Kútvölgyi szabadidőpark üzemeltetés 1 fő
- i) Külső személyi juttatás 1 fő
- g) Időszaki főfoglalkozásban közfoglalkoztatás 12 fő
3. Tartalékok
8. § [7] A képviselő-testület az évközi többletigények, valamint az elmaradt bevétele pótlására szolgáló általános tartalék összegét 22.816.693 forintban, a célfeladatra szolgáló tartalékot 9.915.125 forintban határozza meg.
4. Önkormányzat adósságot keletkeztető ügyleteivel kapcsolatos kötelezettségek
9. § (1) A képviselő-testület megállapítja, hogy a Stabilitási törvény 3.§ (1) bekezdése szerinti adósságot keletkeztető ügyletekből 2020.évre és az ezt követő három évre fizetési kötelezettsége nem áll fenn. A költségvetésében nem határoz meg olyan fejlesztési célokat, amelyre a Stabilitási törvény 3.§ (1) bekezdése szerint adósságot keletkeztető ügylet megkötése válhat szükségessé.
(2) A Stabilitási törvény 3. § (1) bekezdése szerinti adósságot keletkeztető ügyletekből fennálló kötelezettségeit az adósságot keletkeztető ügyletek futamidejének végéig, illetve a kezességérvényesíthetőségéig, és a Stabilitási tv. 45.§ (1) bekezdés a) pontja felhatalmazása alapján kiadott jogszabályban meghatározottak szerinti saját bevételeit a 11.melléklet szerint fogadja el.
III. FEJEZET A költségvetés végrehajtásának szabályai
5. Gazdálkodási szabályok
10. § (1) Az önkormányzati szintű költségvetés végrehajtásáért a polgármester, a könyvvezetéssel kapcsolatos feladatok ellátásáért a jegyző a felelős.
(2) A költségvetési szerv köteles a gazdálkodás vitelét, könyvvitelét meghatározó szabályzatot a mindenkor érvényes központi szabályozás figyelembe vételével elkészíteni, illetve a szükséges módosításokat végrehajtani.
(3) A költségvetés végrehajtása során a végrehajtásért felelős személyek a kiadási előirányzatok felhasználását a bevételi előirányzatok teljesítésének megfelelő ütemben, ahhoz igazodóan kötelesek biztosítani.
(4) A képviselő-testület az általa irányított Siroki Közös Önkormányzati Hivatal, a Siroki Szociális és Gyermekjóléti Alapszolgáltatási Központ és Kölyökvár Óvoda költségvetési támogatását havonta az éves előirányzat 1/12 részének megfelelő összegben biztosítja, utalja a költségvetési szervek számlájára.
(5) Indokolt esetben az intézmények részére a polgármester engedélyezheti a (3) bekezdéstől való eltérést, melynek mértéke nem haladhatja meg a (3) bekezdésben meghatározott intézményfinanszírozás 30%-át. Ha az időarányos finanszírozás összege a jelzett mértéket meghaladja, a következő képviselő-testületi ülésen az érintett intézményvezető beszámolással tartozik. Ennek ismeretében rendelkezik a képviselő-testület a finanszírozás további rendjéről.
(6) Az önkormányzati intézmények időarányostól eltérő finanszírozásának mértéke éves szinten a rendszeres személyi juttatások kifizetését nem veszélyeztetheti.
(7) A Képviselő-testület felhatalmazza az önkormányzati költségvetési szerveket a költségvetésükben előírt bevételek beszedésére, kiadások teljesítésére.
11. § A Képviselő-testület felhatalmazást ad a polgármesternek, hogy a Siroki Közös Önkormányzati Hivatal folyamatos működésének biztosítása érdekében – a tagönkormányzatok átmeneti fizetésképtelensége esetén – a tagönkormányzati hozzájárulást a működőképesség megőrzésére szóló támogatási kérelem benyújtásáig, folyósításáig vagy a fizetőképesség helyreállásáig megelőlegezze. A tagönkormányzatok tartós – három hónapot meghaladó - fizetésképtelensége esetén a Képviselő-testület rendelkezik a finanszírozás rendjéről.
12. § A költségvetés végrehajtása során a végrehajtásért felelős személyek a kiadási előirányzatok felhasználását a bevételi előirányzatok teljesítésének megfelelő ütemben, ahhoz igazodóan kötelesek biztosítani.
13. § (1) A képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert, hogy a költségvetés végrehajtása során évközben az önkormányzat szabad pénzeszközei betétként történő lekötéséről, valamint annak visszavonásáról döntsön.
(2) Nem a számlavezető pénzintézetnél történő betét elhelyezésről képviselő-testület jogosult döntést hozni.
14. § (1) A képviselő-testület a jóváhagyott kiemelt kiadási előirányzatok közötti átcsoportosítás jogát minden esetben fenntartja magának.
(2) A képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert, hogy önállóan 500.000 Ft összeghatárig döntsön az évközben jelentkező többlet források felhasználásáról.
(3) A képviselő-testület a tartalék terhére történő átcsoportosítás jogát éves szinten 1.500.000 Ft összeghatárig a polgármesterre ruházza át.
(4) Kiadási előirányzat nem jár felhasználási kötöttséggel.
(5) A központi költségvetésből meghatározott célra juttatott, érdemi döntést nem igénylő támogatások összegét, és a költségvetési szerv vezetői saját hatáskörben elvégzett átcsoportosításait a soron következő rendelet módosításba be kell építeni.
15. § (1) Az önkormányzatnak és az önkormányzati költségvetési szervének az irányító által a költségvetési rendelettel engedélyezett létszám-előirányzata év közben csak a Képviselő-testület jóváhagyásával növelhető. A létszám-növekedéshez a szükséges személyi juttatás előirányzatot csak akkor biztosítja a Képviselő-testület, ha az intézménynél tartós bérmegtakarításból ennek fedezete nem áll rendelkezésre. A saját hatáskörben végrehajtott létszámcsökkentésről a költségvetési szerv vezetője köteles a polgármestert tájékoztatni, a csökkenéssel jelentkező személyi juttatás megtakarítás felhasználására irányuló igénnyel egyidejűleg.
(2) Feladatelmaradás esetén a polgármester a személyi juttatást és az ehhez kapcsolódó munkaadói járulékokat zárolja. A zárolt előirányzatok felhasználásáról a Képviselő-testület dönt.
(3) A testület által jóváhagyott kiemelt előirányzatokat a polgármester és valamennyi költségvetési szerv vezetője köteles betartani. Az előirányzat túllépés fegyelmi felelősséget von maga után.
(4) A képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert, hogy
- a) a pályázati támogatásokkal megvalósuló beruházások finanszírozása érdekében a támogatási szerződéseket, a közbeszerzési szabályzat szerint lefolytatott közbeszerzési eljárás alapján a vállalkozói és megbízási szerződéseket megkösse,
- b) a benyújtandó pályázatokhoz a pályázati kiírásban előírt nyilatkozatokat megtegye és aláírja,
- c) a pályázatokhoz kapcsolódó, nemzeti értékhatárt el nem érő beszerzésekhez legalább három általa kiválasztott cégtől ajánlatot kérjen be.
16. § (1) Az önkormányzat és a költségvetési szerve építési beruházásaira, felújításaira, árubeszerzéseire, és szolgáltatás megrendeléseire (együtt beszerzéseire) becsült érték alapján a közbeszerzésekről szóló törvény, a Közbeszerzési Szabályzat és a Beszerzési Szabályzat rendelkezéseit kell alkalmazni.
(2) A beszerzésekre vonatkozó szerződéseket, megrendeléseket az önkormányzat esetében a polgármester írja alá az arra jogosult személy pénzügyi ellenjegyzésével, költségvetési szerv esetén a költségvetési szerve vezetője a közös hivatal köztisztviselőjének pénzügyi ellenjegyzésével.
(3) Ha a közbeszerzési eljárás, pályázat eredménytelen lett, a fizetési kötelezettséget keletkeztető nyilatkozat nem történt meg, a korábban lekötött előirányzat lekötését a kötelezettségvállalások meghiúsulásának szabályai szerint fel kell oldani.
(4) Jogi személlyel, jogi személyiséggel nem rendelkező szervezettel kötött visszterhes szerződés esetén az okiratnak tartalmaznia kell a szervezet képviselőjének nyilatkozatát arra vonatkozóan, hogy átlátható szervezetnek minősül. A valótlan tartalmú nyilatkozat alapján kötött visszterhes szerződést a kötelezettségvállaló felmondja vagy - ha a szerződés teljesítésére még nem került sor - a szerződéstől eláll.
17. § (1) Az élet és vagyonbiztonságot veszélyeztető elemi csapás és következményei elhárítása érdekében a polgármester e rendelettől eltérő, átmeneti intézkedést tehet, amelyről a Képviselő-testület következő ülésén be kell számolnia. Ezen jogkörében a polgármester egyes előirányzatok között átcsoportosítást hajthat végre, kiadások teljesítését felfüggesztheti, költségvetési rendeletben nem szereplő kiadásokat teljesíthet.
(2) Pénzügyi fedezet, előirányzat hiányában az önkormányzatot pénzügyileg érintő kötelezettség nem vállalható, a feladat végrehajtása nem kezdhető el.
(3) A Képviselő-testület év közbeni döntésével elrendelt előirányzat módosítást a költségvetési rendeleten a félévi vagy év végi esedékes költségvetés módosításakor kell átvezetni, de a határozat alapján a jóváhagyott előirányzat terhére kötelezettség vállalható és az végrehajtható.
18. § (1) Az önkormányzat köteles ellenőrizni az önkormányzat által támogatott szervezetek, magánszemélyek részére juttatott összeg felhasználását és számadást. Amennyiben a számadást elmulasztja a támogatott vagy nem az adott célra használja fel a támogatást köteles a Képviselő-testület felfüggeszteni.
(2) Az önkormányzati támogatások megállapítása során a döntéshozók kötelesek betartani a vonatkozó jogszabályokban előírt eljárási szabályokat, különösen a közpénzekből nyújtott támogatások átláthatóságáról szóló 2007. évi CXXXI törvény, valamint az Áht. 34. §-át.
19. § Az önkormányzat kezességet a Képviselő-testület egyedi felhatalmazása alapján vállalhat.
6. Kiadások készpénzben történő teljesítésének szabályairól
20. § (1) Kiadások teljesítésekor előnyben kell részesíteni az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV törvény 85. §-ára tekintettel az átutalással történő fizetési módot.
(2) Az alábbi estekben igényelhető készpénz felvétele és készpénzes kifizetés:
- a) bérjellegű kifizetések,
- b) készpénzelőleg,
- c) belföldi, külföldi kiküldetés, útiköltség kifizetés,
- d) saját gépkocsi hivatali célú használatának költségtérítése,
- e) üzemanyag vásárlás,
- f) karbantartással, készletbeszerzéssel kapcsolatos kiadások,
- g) reprezentációs kiadások,
- h) szociális vagy gyermekvédelmi pénzbeli ellátások,
- i) önkormányzati rendezvények kiadásai,
- j) egyéb, nem rendszeres kisösszegű kifizetések
- k) jogcímtől függetlenül az 100.000 F-ot meg nem haladó egyéb kifizetések.
(3) A (2) bekezdésben felsoroltakon kívül készpénzes kifizetést csak a jegyző külön írásbeli engedélye alapján lehet teljesíteni.
7. Az önkormányzati költségvetési szervek gazdálkodása
21. § (1) A költségvetési szervnél a kiadási előirányzatok - amennyiben a tervezett bevételek nem folytak be - nem teljesíthetők.
(2) Kiadási előirányzat nem jár felhasználási kötöttséggel.
(3) Pénzügyi fedezet, előirányzat hiányában a költségvetési szervet pénzügyileg érintő kötelezettség nem vállalható, a feladat végrehajtása nem kezdhető el.
(4) Az önkormányzati költségvetési szerveknek a költségvetési alapokmányaikat e rendelet mellékletében elfogadott összegekkel kell elkészíteni.
22. § (1) Az önkormányzati költségvetési szervek kezességet nem vállalhatnak, pénzkölcsönt nem vehetnek fel, értékpapírt nem vásárolhatnak, váltót nem bocsáthatnak ki és nem vehetnek át, hitelt, kölcsönt nem nyújthatnak.
(2) A költségvetési szervek kizárólag akkor nyújthatnak be szakmai pályázatot a Képviselő-testület előzetes jóváhagyása nélkül, ha ez nem jelentkezik a fenntartónál többlettámogatási igénnyel.
(3) A költségvetési szervek saját hatáskörben módosíthatják költségvetési előirányzataikat, a jóváhagyott előirányzatok között átcsoportosítást hajthatnak végre, a külön jogszabály szerinti felülvizsgálati eljárás után megállapított költségvetési maradványukkal a Képviselő-testület általi elfogadást követően.
(4) A helyi önkormányzat ágazati feladataihoz kapcsolódó támogatás, felhasználási kötöttséggel járó egyes állami támogatások és átvett pénzeszközök 2019. évi elszámolásához kapcsolódó befizetési kötelezettség teljesítése érdekében az önkormányzati költségvetési intézmények részére költségvetési maradványt terhelő befizetési kötelezettség írható elő.
8. Az önkormányzat által felügyelt költségvetési szerveknél szakmai alapfeladat keretében, szellemi tevékenység szolgáltatási tevékenységgel, számla ellenében történő igénybevétel szabályai
23. § (1) A közös önkormányzati hivatalnál, önkormányzati intézményeknél szakmai alapfeladat keretében, szellemi tevékenység végzésére a dologi kiadások terhére szerződéssel – számla ellenében – külső személy vagy szervezet igénybe vehető.
(2) Nem köthető szerződés a költségvetési szerv szervezeti és működési szabályzatában meghatározott vezetői feladatok ellátására.
(3) A szerződéskötés feltétele, hogy a költségvetési szerv
- a) az adott feladat ellátáshoz megfelelő szakértelemmel rendelkező személyt nem foglalkoztat, vagy
- b) eseti vagy nem rendszeres jellegű feladat ellátás szükséges és a költségvetési szerven belül a feladat ellátáshoz megfelelő szakképzettségű személy átmenetileg nem áll rendelkezésre, vagy a költségvetési szerv alapfeladatait jelentősen meghaladó többletfeladatot kell átmenetileg ellátnia.
24. § (1) A Képviselő-testület a költségvetés előterjesztésekor részére tájékoztatásul benyújtott önkormányzat és intézményei előirányzat felhasználási ütemtervét a 12-15.melléklet, a közvetett támogatásokat és annak indokolását a 16.melléklet, a többéves kihatással járó döntéseket a 17.melléklet, a beruházási és felújítási feladatokat a 18.melléklet szerinti tartalommal fogadja el. Az intézményi költségvetési egyeztetések dokumentumait a 19-20.melléklet tartalmazza.
(2) Az önkormányzat és intézményei összevont kiadási előirányzatait a 21.melléklet, a költségvetési évet követő három év tervezett bevételi és kiadási előirányzatait a 22.melléklet mutatja be.
(3) A költségvetési rendelet a 2020. január 1-jétől a költségvetési rendelet elfogadásáig teljesített bevételeket és kiadásokat is tartalmazza.
9. Költségvetés végrehajtásának további feladatai
25. § (1) A költségvetési szerv vezetője köteles a Költségvetési törvény 2. mellékletében, illetve a kapcsolódó ágazati jogszabályokban rögzített alapdokumentumokat vezetni, melyből az állami támogatás igénylés és elszámolás során a mutatószámok egyértelműen megállapíthatók.
(2) A Képviselő-testület a jelzőrendszeres házi segítségnyújtás szolgáltatást a Pétervásárai Járás Többcélú Társulásával kötött feladat-ellátási szerződés keretében biztosítja 2020. évben is.
26. § (1)[8] A köztisztviselői illetményalap 2020. január 1-jétől 46.380 Ft. Az illetményemelés fedezetét a Siroki Közös Önkormányzati Hivatalt létrehozó társult önkormányzatok biztosítják saját költségvetésük terhére.
(2) A Képviselő-testület a Siroki Közös Önkormányzati Hivatal köztisztviselői számára a munkáltatói döntésen alapuló illetmény-kiegészítés, illetmény-eltérítés, személyi illetmény összegének fedezetét a közös hivatal elfogadott költségvetése szerint hagyja jóvá.
(3) [1] A Képviselő-testület a köztisztviselők részére megállapított cafeteria juttatás közterhekkel növelt összegét évi 231.900 Ft/fő összegben hagyja jóvá.
(4) [2] A polgármester 2020. évben bruttó 231.900 Ft/fő összegű cafetéria juttatásban részesül.
27. § (1) Az intézményvezetők illetményét, magasabb vezetői pótlékát a polgármester jogosult megállapítani.
(2) Az önkormányzatnál közalkalmazottként foglalkoztatottak illetményét, pótlékát a közalkalmazotti illetménytábla alapján történő besorolással, tekintettel a garantált bérminimum és minimálbér összegére kell megállapítani.
(3) A Képviselő-testület a munkáltatói döntésen alapuló illetmény kiegészítések összegének fedezetét a beterjesztett költségvetés szerint hagyja jóvá.
(4) Az önkormányzati intézményeknél és az önkormányzatnál kormányzati funkción foglalkoztatott közalkalmazottak részére havi 8.000 Ft összegű Széchenyi Pihenőkártyára utalt [3] cafeteria juttatást állapít meg.
(4a) [4] Az önkormányzati intézményeknél és az önkormányzatnál kormányzati funkción foglalkoztatott közalkalmazottak részére 2020. július 1-jétől 2020. december 31-ig havi 4.000 forint összegű kiegészítő cafeteria juttatást állapít meg Széchenyi Pihenőkártyára történő utalással.
(5) A közfoglalkoztatottakkal kapcsolatos támogatási igény benyújtását, a munkáltatói és egyéb munkáltató jogok gyakorlását, a közfoglalkoztatottakkal ellátandó feladatok meghatározását, a munkavállalók irányítását a Képviselő-testület teljes körben a polgármesterre engedményezi.
IV. FEJEZET Záró rendelkezések
10. Hatályba léptető rendelkezések
28. § Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.
1-22. melléklet 1-
Mellékletek a 3/2020.(III.17.) önkormányzati rendelethez
1-18. melléklet 1-[9]
1-18.melléklet a költségvetési rendelethez
Feltöltésre_2020.évi költségvetési_módosító_rendelet_mellékletei_1_18_számozott .xlsx
21-22. melléklet 21-[11]
21-22. melléklet a költségvetési rendelethez
Feltöltésre_2020.évi költségvetési_módosító_rendelet_mellékletei_21_22_számozott .xlsx