Erdőkertes Község Önkormányzat Képviselő-testületének 2/2018.(II.28.) önkormányzati rendelete
az önkormányzat 2018. évi költségvetéséről
Hatályos: 2018. 09. 18- 2018. 12. 06Erdőkertes Község Önkormányzat Képviselő-testületének 2/2018.(II.28.) önkormányzati rendelete
az önkormányzat 2018. évi költségvetéséről
2018-09-18-tól 2018-12-06-ig
Erdőkertes Község Önkormányzat képviselő-testületének
9/2018. (IX. 17.) önkormányzati rendelettel módosított 2/2018. (II. 28.) önkormányzati rendelete
az önkormányzat 2018. évi költségvetéséről
Erdőkertes Község Önkormányzat képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdésének a) és f) pontjában, valamint az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény (továbbiakban: Áht.) 23. § (1) bekezdése és a 2017.évi C. Magyarország 2018. évi központi költségvetéséről szóló törvény alapján az önkormányzat 2018. évi költségvetéséről az alábbi rendeletet alkotja.
1. Általános rendelkezések
1. §
A rendelet hatálya kiterjed az önkormányzatra, valamint annak költségvetési szerveire.
2. Az önkormányzat összesített 2018. évi költségvetése
2. §[1]
A képviselő-testület az önkormányzat önkormányzati szinten összesített 2018. évi költségvetési kiadási és bevételi módosított előirányzata intézményfinanszírozás nélkül 1.618.812.521 forintban, intézményfinanszírozással 1.961.983.808 forintban állapítja meg.
3. §[2]
(1) Az önkormányzat összesített 2018. évi módosított költségvetési bevételei kiemelt előirányzatonként:
a) önkormányzatok működési támogatása 436.923.270 Ft
b) működési és felhalmozási célú támogatások államháztartáson belülről 807.270.797 Ft
amelyből:
ba) működési célú támogatások 16.471.200 Ft
bb) felhalmozási célú támogatások 800.799.597 Ft
c) közhatalmi bevételek 196.200.000 Ft
d) működési bevételek 48.418.454 Ft
e) felhalmozási bevételek 30.000.000 Ft
f) finanszírozási bevételek 90.000.000 Ft
amelyből:
fa) belföldi finanszírozás bevételei 90.000.000 Ft
(2) Az önkormányzat összesített bevételeiből
a) a kötelező feladatok bevételei: 595.806.107 Ft,
b) az önként vállalt feladatok bevételei: 984.859.263 Ft,
c) állami (államigazgatási) feladatok bevételei: 38.147.151 Ft.
(3) Az önkormányzat összesített bevételeiből
a) működési bevételek: 698.012.924 Ft,
b) felhalmozási bevételek: 830.799.597 Ft.
c) finanszírozási bevétel: 90.000.000 Ft.
(4) Az (1) bekezdésben meghatározott kiemelt bevételi előirányzatok a-f) pontjai az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII. 31.) Kormányrendelet 2. §-ban rögzített kiemelt előirányzatok, a többi kiemelt bevételi előirányzat meghatározásáról a helyi önkormányzat saját hatáskörben dönt.
4. §[3]
(1) Az önkormányzat összesített 2018. évi módosított kiemelt kiadási előirányzatai az alábbiakban meghatározott tételekből állnak, azaz
a) működési költségvetés 589.448.556 Ft
aa) személyi juttatások: 304.446.781 Ft
ab) munkaadókat terhelő járulékok és
szociális hozzájárulási adó: 55.548.775 Ft
ac) dologi kiadások: 173.703.000 Ft
ad) ellátottak pénzbeli juttatásai: 26.850.000 Ft
ae) egyéb működési célú pe.átadás: 28.900.000 Ft
b) felhalmozási költségvetés 990.872.802 Ft
ba) beruházások, 987.872.802 Ft
bb) egyéb felhalmozási kiadások 3.000.000 Ft
c) finanszírozási kiadások 38.491.163 Ft
amelyből:
ca) belföldi finanszírozás kiadásai 9.000.000 Ft
cb) TARTALÉK 29.491.163 Ft
(2) Az önkormányzat összesített kiadásaiból
a) a kötelező feladatok kiadásai: 590.988.815 Ft,
b) az önként vállalt feladatok kiadásai: 984.859.263 Ft,
c) állami (államigazgatási) feladatok kiadásai: 42.964.443 Ft.
(3) A helyi önkormányzat nevében végzett beruházási kiadásokat beruházásonként, - a 14. melléklet tartalmazza
(4) A helyi önkormányzat által a lakosságnak juttatott támogatásai, szociális, rászorultság jellegű ellátásai, ESÉLY családsegítő központ feladatellátása, közmunkaprogram önrésze: 45.919.000 (mely az állami támogatás 100%-os felhasználása).
(5) A költségvetési évben a helyi önkormányzatnak a következő fejlesztési célja azok, amelyek megvalósításához a Magyarország gazdasági stabilitásáról szóló 2011. évi CXCIV. törvény (a továbbiakban: Stabilitási Tv.) 3. § (1) bekezdése szerinti adósságot keletkező ügylet megkötése nem válik szükségessé.
5. §
Az Európai Uniós forrásból finanszírozott támogatással megvalósuló programok, projektek a pályázati lehetőségektől függenek, jelenleg minden Uniós pályázatunk lezárt.
Elnyert NGM, BM pályázataink megvalósítása folyamatban.
6. §
Az önkormányzat összevont költségvetésében az általános tartalék 29.491.163 Ft, melyet az év közben felmerülő, meg nem tervezett kiadásokra különítettünk el.
Céltartalék 0 e Ft.
7. §[4]
A költségvetési egyenleg
1. Cél szerint
a) működési cél szerint 108.564.368 Ft többlet
b) felhalmozási cél szerint 160.073.205 Ft hiány
c)finanszírozási műveletek szerint 51.508.837 Ft többlet
d) költségvetés összesen: egyenlő
2.Feladatok szerint
a) alapfeladat szerint: 4.817.292 Ft többlet
b) önként vállalt feladat szerint: 0 Ft
c) államigazgatási feladat szerint: 4.817.292 Ft hiány
d) költségvetés összesen: egyenlő
3. Költségvetési létszámkeret
8. §
(1) A képviselő-testület az önkormányzat 2018. évre összesített – közfoglalkoztatottak nélküli – engedélyezett létszám-előirányzatát az alábbiak szerint állapítja meg (17. melléklet)
a) átlagos statisztikai állományi létszám – átlaglétszám – 89 fő,
b) a 2017. év utolsó napján záró létszám 89 fő, 2018.év első napján foglalkoztatott nyitó létszám 89 fő.
(2) A közfoglalkoztatottak éves létszám-előirányzata a februárig tartó foglalkoztatottság létszáma
- közfoglalkoztatás 2017.12.31-i állapot. 4 fő
- közfoglalkoztatás 2018. évben (4 fő 2 hónap) 0,16 fő
4. A költségvetés készítésére, végrehajtására és módosítására vonatkozó szabályok
9. §
(1) Az önkormányzat és a költségvetési szervei bevételi és kiadási előirányzatai a Képviselő testület által év közben módosíthatók, átcsoportosíthatók.
(2) A képviselő-testület a jóváhagyott működési és felhalmozási költségvetés előirányzat-csoportok közötti átcsoportosítás jogát 5.000.000 Ft-ig (alkalmanként és intézményenként) és az általános és céltartalék terhére történő átcsoportosítás jogát a polgármesterre ruházza át.
(3) Ha év közben az Országgyűlés, a Kormány, illetve valamely költségvetési fejezet, vagy elkülönített állami pénzalap pótelőirányzatot biztosít, arról a polgármester a képviselő-testületet tájékoztatja. A képviselő-testület legkésőbb a beszámoló megküldésnek határidejéig, december 31-i hatállyal dönt a költségvetési rendelet módosításáról.
(4) Ha év közben az Országgyűlés előirányzatot zárol, annak kihirdetését követően a polgármester haladéktalanul a képviselő-testület elé terjeszti a költségvetés módosítását.
10. §
(1) A költségvetési szerveknek a jóváhagyott éves költségvetés alapján, a vonatkozó jogszabályokban, valamint az alapító okiratokban meghatározott követelmények és feltételek érvényesítésével kell működniük és gazdálkodniuk a gazdaságosságra, a hatékonyságra és az eredményességre vonatkozó előírások, a gazdálkodási, számviteli szabályok maradéktalan betartása, és az ellenőrizhetőség szempontjainak biztosítása mellett.
(2) A költségvetési intézmények saját nevükben kötelezettséget nem vállalhatnak, csak a polgármesterrel történt egyeztetés és ellenjegyzés után történhet megrendelés.
(3) Az önkormányzat költségvetési szervei szabadon nem használhatják fel a jóváhagyott bevételi előirányzatokon felüli többletbevételüket, kivéve a saját pályázattal elnyert kötött felhasználású többletbevételt.
(4) A többletbevétel felhasználása – kivéve a pályázati úton elnyert pályázati bevételt – a képviselő-testület előirányzat módosítása után történhet.
11. §
(1) A tervezett bevételek elmaradása nem vonhatja maga után a költségvetési támogatás növekedését, azt a kiadás csökkentésével kell az intézményeknek ellensúlyozni.
(2) Amennyiben az önkormányzat tervezett bevételei nem folynak be – úgy az intézmények működési feltételeinek biztosítását kivéve – a kiadások sem teljesíthetőek a tervben szereplő szinten.
12. §
(1) Az önkormányzati gazdálkodás során az év közben létrejött költségvetési többlet beruházásokra fordítható, valamint értékpapír vásárlás, illetve pénzintézeti pénzlekötés útján hasznosítható.
(2) Az (1) bekezdés szerinti hasznosítással kapcsolatos szerződések, illetve pénzügyi műveletek lebonyolítását a képviselő-testület a polgármester hatáskörébe utalja. A polgármester a megtett intézkedéséről a következő testületi ülésen tájékoztatást ad.
(3) A képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert, hogy a mindenkori költségvetési törvényben meghatározott nemzeti közbeszerzési értékhatárt el nem érő ügyekben szerződéseket, megállapodásokat kössön, melyről a következő testületi ülésen tájékoztatást kell, hogy adjon.
13. §
(1) A költségvetési szervek feladatainak változását a képviselőtestület engedélyezi az alapító okirat egyidejű módosításával.
(2) A költségvetési szerveknél szakmai programok indításához, feladatmutatót érintő fejlesztéshez a képviselőtestület előzetes hozzájárulása szükséges. A döntést megelőzően vizsgálni kell annak rövid és hosszabb távú költségvetési hatását.
(3) Amennyiben a (2) bekezdésben jelentkező feladatváltozást az intézményvezető előirányzatain belül biztosítani tudja, illetve további évekre a feladatváltozás bizonyíthatóan nem jár kiadási többlettel, akkor is köteles azt előzetesen a polgármesternek bejelenteni, aki a fenntartó nevében azt engedélyezi.
(4) A normatív állami hozzájárulásokat megalapozó feladatmutatók évközi változásáról azok csökkenése esetén tárgyév április 25-éig, július 25-éig, október 10-éig, növekedése esetén legkésőbb július 25-éig a költségvetési szerv vezetője köteles az igénylésért felelős iroda vezetője részére adatot szolgáltatni.
(5) A költségvetési szervek vezetői felelősek a feladatmutatókhoz kötött állami normatív hozzájárulások igénylését megalapozó mutatószámok (létszám, stb.) valóságtartalmáért, a normatív elszámolásokhoz szükséges dokumentumok helyességért, valamint kötelesek a normatív támogatás alapját képező nyilvántartásokat naprakészen vezetni.
14. §
(1) A képviselő-testület a társadalmi önszerveződő közösségek, sportegyesületek, együttesek,
klubok, alapítványok, egyházi közösségek stb. részére pénzbeli támogatást nyújt e Rendelet 15. §. (1) – (5) bekezdésében foglalt előírások mellett.
15. §
(1) Az előző § szerinti támogatások folyósítására azt követően kerülhet sor, hogy a támogatott szervezetekkel/magányszemélyekkel az Önkormányzat nevében a polgármester „Megállapodás”-t köt a támogatási összeg rendeltetésszerű felhasználásáról, valamint annak elszámolásáról.
(2) A Megállapodás megkötésének feltétele, hogy a támogatott szervezet/magánszemély írásban nyilatkozik arról, hogy köztartozás nem terheli, illetve gazdálkodó és egyéb szervezetek felé fennálló tartozása nincs, valamint, hogy megfelel a közpénzekből nyújtott támogatások átláthatóságáról szóló 2007. évi CLXXXI. törvényben foglalt feltételeknek.
(3) A támogatott jogosult részben, vagy egészben lemondani a támogatásról, amennyiben az általa vállalt feladat objektív okból nem vagy csak részben valósítható meg.
(4) Amennyiben a pénzeszközátvevő az átvett támogatást vagy annak egy részét jogtalanul vette igénybe, azt nem a pályázatban megjelölt programra, feladatra használta fel, vagy a támogatások igényléséhez valótlan adatokat szolgáltatott, a támogatást az önkormányzat költségvetési számlájára köteles egy összegben visszafizetni.
(5) A támogatott, a rendeltetés szerinti felhasználásról elszámolást készít, melyet a megvalósulás utáni 30 napon belül a felhasználást igazoló bizonylatok hitelesített másolatával a támogatónak bemutat. Amennyiben az elszámolási kötelezettségnek nem tesznek eleget, a továbbiakban önkormányzati támogatásban nem részesülhetnek.
(6) A támogatások felhasználásáról a támogatott szervek legkésőbb a költségvetési évet követő március 31-ig kötelesek a támogatást megítélő részére írásbeli beszámolót készíteni,
16. §
(1) Az intézmények részére jóváhagyott önkormányzati támogatás tartalmazza a költségvetési törvényben, a közoktatási törvényben a közművelődési dolgozók és védőnők bérkiegészítése és végrehajtási rendeleteiben meghatározott kötelezően ellátandó szakmai feladatokhoz kapcsolódó hozzájárulást.
(2) A Polgármesteri Hivatal közszolgálati alkalmazottai tekintetében – a közszolgálati tisztviselőkről szóló 2011.CXCIX. törvény és a 2017.évi C. törvény - a Magyarország 2018. évi központi költségvetéséről- 59.§ (6) bekezdés alapján – a képviselő-testület 46.380 Ft-ban állapítja meg a köztisztviselők illetményalapját.
(3) A képviselő-testület a felsőfokú iskolai végzettségű köztisztviselők részére egységesen valamennyi köztisztviselőre kiterjedően 10 %-os illetménykiegészítést, állapit meg.
(4) A polgármesteri hivatalban egységesen valamennyi vezető köztisztviselőre kiterjedően 10 %-os illetménypótlékot, biztosit.
(5) A közalkalmazottak jogállásáról szóló 1992. évi XXXIII. törvény 69. §-ában foglalt illetménypótlék számítási alapja 2017. évben 20.000 Ft.
17. §
(1) A képviselő-testület a közalkalmazottak számára a közalkalmazottak jogállásáról szóló többször módosított 1992. évi XXXIII. Törvény által kötelezően előirt illetmény eléréséhez szükséges bértömeget biztosítja.
(2) A besorolások szabályszerűségéért az intézményvezető a felelős.
5. Pénzellátás szabályai
18. §
(1) A bevételek beszedése, a kiadások teljesítése során pénzkímélő fizetési módot kell alkalmazni. Készpénzes fizetés lehet: készlet, kisértékű tárgyi eszköz, kiküldetési rendelvény, megbízási díj és kisösszegű szolgáltatás céljaira. Az intézményeknek kisösszegű kifizetéseikhez, havonta egy alkalommal készpénz ellátmányt biztosít a pénzügyi iroda. Az óvoda 50,000 Ft, a faluház 50,000 Ft összeggel a tárgyhót követő hónap 10-ig elszámol.
(2) Az intézményeknek havonta, a tárgyhót megelőző hónap 28-áig pénzellátási (finanszírozási) tervet kell készíteniük, melyet a polgármester és a jegyző jóváhagyása után lehet teljesíteni.
(3) Az intézmények megbízási szerződést csak a polgármester és jegyző előzetes engedélyével köthetnek.
(4) Az intézmények önkormányzati támogatásának és normatíva rendelkezésre bocsátása - az intézményi saját bevételek képződésére, valamint a pénzellátási (finanszírozási) tervben foglaltakra is figyelemmel - a tényleges szükséglethez igazodik.
(5) A pénzellátási tervtől eltérő, vagy azt meghaladó felhasználásra a polgármesternek benyújtott kérelem alapján kerülhet sor.
(6) Az intézményi bankszámlák napi záró egyenlege a heti utolsó finanszírozási napon az önkormányzat számlájára átvezetésre kerül.
6. A költségvetés végrehajtásának ellenőrzése
19. §
(1) A költségvetés végrehajtását az önállóan működő és gazdálkodó, az önállóan működő költségvetési szervek tekintetében a polgármesteri hivatal köteles ellenőrizni, az éves ellenőrzési munkatervében foglaltak szerint. Az ellenőrzés tapasztalatairól a polgármester a zárszámadási rendelettervezet előterjesztésekor köteles a képviselő-testületet tájékoztatni.
(2) A jegyző köteles gondoskodni valamennyi önállóan működő és gazdálkodó, továbbá önállóan működő költségvetési szerv tekintetében a FEUVE rendszer és a belső ellenőrzés megszervezéséről és működtetéséről.
20. §
Záró és vegyes rendelkezések
(1) Ez a rendelet a kihirdetést követő napon lép hatályba, de rendelkezéseit 2018. január 1-jétől kell alkalmazni.
(2) A rendelet kihirdetéséről a jegyző gondoskodik.
Dr. Pásztor László Fehér Ágota
polgármester jegyző
Mellékletek: 1 – 20-ig, külön jegyzék szerint.
Záradék:
A rendelet 2018. február 28-án kihirdetve.
Erdőkertes, 2018. február 28.
Fehér Ágota
jegyző
Záradék:
Egységes szerkezetben 2018. szeptember 27-én kihirdetve.
Erdőkertes, 2018. szeptember 27.
Fehér Ágota
jegyző