Kőszeg Város Önkormányzata KÉpviselő-testületének 1/2020. (II.14.) önkormányzati rendelete
az önkormányzat 2020. évi költségvetéséről
Hatályos: 2021. 05. 29Kőszeg Város Önkormányzata KÉpviselő-testületének 1/2020. (II.14.) önkormányzati rendelete
az önkormányzat 2020. évi költségvetéséről
Kőszeg Város Önkormányzatának képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében eljárva, az 5. § (4) bekezdés tekintetében a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 143. § (4) bekezdés h) pontjában, a 12. § (2) bekezdés tekintetében a közszolgálati tisztviselőkről szóló 2011. évi CXCIX. törvény 226. § (7) bekezdésében foglalt felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) és f) pontjaiban meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
1. A rendelet hatálya
1. § (1) A rendelet hatálya Kőszeg Város Önkormányzatának képviselő-testületére és annak bizottságaira, a képviselő-testület hivatalára és az önkormányzat intézményeire terjed ki, és meghatározza az önkormányzat bevételeit és kiadásait, figyelemmel az önkormányzat és az általa fenntartott költségvetési szervek kiemelt előirányzatának megállapítására, valamint a 2020. évi gazdálkodás főbb szabályaira.
(2) E rendeletben foglaltak végrehajtását az önkormányzat képviselő-testülete, pénzügyi bizottsága, polgármestere, jegyzője a gazdálkodás szabályszerűségének ellenőrzése mellett költségvetési ellenőrzések, valamint a költségvetési szervek vezetőinek általános és eseti jellegű gazdasági beszámoltatásával ellenőrzi.
2. A költségvetés bevételeinek és kiadásainak főösszege, és finanszírozásának módja
2. § A képviselő-testület az önkormányzat és az irányított intézmények együttes 2020. évi költségvetését
6 742 028 255 Ft költségvetési bevétellel
8 077 910 504 Ft költségvetési kiadással
1 335 882 249 Ft hiánnyal
34 526 720 Ft finanszírozási kiadással
1 370 408 969 Ft belső finanszírozási bevétellel
0 Ft külső finanszírozási bevétellel
állapítja meg.
3. Az önkormányzat bevételi és kiadási főösszegének megoszlása
3. § Működési célú költségvetési bevételek:
- működési célú támogatások áht-n belülről 1 512 208 984 Ft
- közhatalmi bevételek 443 253 070 Ft
- működési bevételek 268 026 190 Ft
- működési célú átvett pénzeszköz 5 233 318 Ft
Működési célú költségvetési bevételek összesen: 2 228 721 562 Ft
Felhalmozási célú költségvetési bevételek:
- Felhalmozási célú támogatások áht-n belülről 4 430 039 830 Ft
- Felhalmozási bevételek 56 879 456 Ft
- Felhalmozási célú átvett pénzeszközök 26 387 407 Ft
Felhalmozási célú költségvetési bevételek összesen: 4 513 306 693 Ft
Költségvetési bevételek összesen: 6 742 028 255 Ft
Működési célú költségvetési kiadások:
- a személyi jellegű kiadások 841 802 422 Ft
- a munkaadókat terhelő járulékok 159 487 212 Ft
- a dologi jellegű kiadások 1 385 630 498 Ft
- ellátottak pénzbeli juttatásai 33 000 000 Ft
- egyéb működési célú kiadások 221 719 109 Ft
Működési költségvetési kiadások összesen: 2 641 639 241 Ft
Felhalmozási célú kiadások:
- beruházások 2 381 059 081 Ft
- felújítások 3 011 232 550 Ft
- egyéb felhalmozási célú kiadások 43 979 632 Ft
Felhalmozási kiadások összesen: 5 436 271 263 Ft
Költségvetési kiadások összesen: 8 077 910 504 Ft
Költségvetési egyenleg (bevételek és kiadások különbözete)
- működési bevételek és kiadások egyenlege - 412 917 679 Ft
- felhalmozási bevételek és kiadások egyenlege - 922 964 570 Ft
Költségvetési egyenleg: - 1 335 882 249 Ft
Belső finanszírozás bevételei
- működési célú 2019. évi maradvány 479 130 481 Ft
- fejlesztési célú 2019. évi maradvány 891 278 488 Ft
Külső finanszírozás bevételei
- működési célú hitelfelvétel 0 Ft
- fejlesztési célú hitelfelvétel 0 Ft
Finanszírozási bevételek összesen: 1 370 408 969 Ft
Külső finanszírozás kiadásai
- Államháztartáson belüli megelőlegezések elszámolása 34 526 720 Ft
Finanszírozási kiadások összesen: - 34 526 720 Ft
Finanszírozási célú műveletek egyenlege
(bevételek és kiadások különbözete): 1 335 882 249 Ft
Az 1. melléklet az önkormányzat bevételeit és kiadásait tartalmazza kiemelt előirányzatonkénti bontásban.
A 3. §-ban megállapított bevételek jogcímenkénti és intézményenkénti, valamint a kiadások intézményenkénti részletezését a 2. és a 3. melléklet, a felhalmozási bevételek célonkénti részletezését a 4. melléklet, a felhalmozási kiadások célonkénti részletezését az 5. melléklet tartalmazza.
A 6. melléklet az önkormányzat - a Magyarország gazdasági stabilitásáról szóló 2011. évi CXCIV. törvény 8. § (2) bekezdése szerinti - adósságot keletkeztető ügyletekből és kezességvállalásokból fennálló kötelezettségeit, illetve a 45. § (1) bekezdés a) pontja felhatalmazása alapján kiadott jogszabályban meghatározottak szerinti saját bevételeit, a 7. melléklet az európai uniós forrásból finanszírozott projektek bevételeit és kiadásait, valamint az önkormányzat ilyen projektekhez történő hozzájárulásait tartalmazza. A 8. melléklet az Önkormányzat engedélyezett létszámkeretét tartalmazza.
4. A 2020. évi költségvetés végrehajtásának szabályai
4. § (1) A költségvetési szervek vezetői felelősek saját költségvetésükért és a költségvetési rendeletben foglaltak megtartásáért, a gazdálkodási lehetőségek és kötelezettségek összhangjáért.
(2) A feladat elmaradásból származó személyi és dologi megtakarítások felhasználására csak a képviselő-testület engedélyével kerülhet sor.
(3) A költségvetési szervek a jóváhagyott kiemelt előirányzatokon belül köteles gazdálkodni. Valamennyi költségvetési szerv köteles a jóváhagyott kiemelt előirányzatokat betartani. Az előirányzat túllépés fegyelmi felelősséget von maga után.
5. § (1) Az önkormányzat nevében hitel felvételéről, a folyószámla hitelkeret szerződés megkötéséről, illetve az önkormányzat részesedésként kimutatott értékpapírjainak értékesítéséről, vagy ilyen értékpapírok vásárlásáról a képviselő-testület jogosult dönteni, az elfogadott feltételekkel a vonatkozó jogszabályoknak megfelelően előkészített hitelszerződés, valamint értékpapír értékesítési szerződés aláírására a polgármestert felhatalmazza.
(2) Forgatási célú, rövid lejáratú (éven belüli) értékpapírok vásárlásáról – az átmenetileg le nem kötött források terhére - valamint eladásáról, amely műveletek célja kamat, hozam elérése a polgármester jogosult dönteni.
(3) Az önkormányzattal szemben fennálló elismert követelések faktorálására vonatkozó nyilatkozat tételéről a polgármester jogosult dönteni.
(4) A képviselő-testület a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 68. § (4) bekezdésében meghatározott forrásfelhasználás mértékét 0 Ft-ban határozza meg.
6. § (1) A költségvetési szerv saját hatáskörében végrehajtott előirányzat-változtatásáról a polgármester a képviselő-testületet tájékoztatja.
(2) A polgármester a Magyar Államkincstár felé teljesítendő havi adatszolgáltatások megfelelő teljesítése érdekében a kiemelt előirányzatok között átcsoportosítást hajthat végre úgy, hogy az átcsoportosítás a rendeletben meghatározott feladat ellátását nem érinti.
(3) A rendelet 5. mellékletében felsorolt beruházások felhasználási kötöttséggel járó előirányzatként kezelendőek. Egyúttal az intézményvezetői hatáskörben kezdeményezett felújítási, fejlesztési kiadás céljára történő átcsoportosítás és teljesítés kizárólag a képviselő-testület előzetes engedélyével történhet.
(4) Az önkormányzat a költségvetését, valamint az irányítása alá tartozó költségvetési szervek költségvetését rendeletmódosítással megváltoztathatja.
(5) A költségvetési rendelet módosításáról a képviselő-testület az első negyedév kivételével legalább negyedévenként, augusztus 31-ig, november 30-ig, illetve a tárgyévet követően a költségvetési beszámoló elkészítésének határidejéig, december 31-i hatállyal dönt. A költségvetési szerv költségvetési beszámolóját a tárgyévet követően legkésőbb február 28-ig megküldi az irányító szerv részére.
(6) A gazdasági szervezettel nem rendelkező költségvetési szerv előirányzatainak változtatását a szerv vezetője kezdeményezi a meghatározott pénzügyi- gazdasági feladatainak ellátását végző költségvetési szervnél. A változtatás végrehajtásához az irányító szerv egyetértése szükséges.
(7) A jóváhagyott kiemelt előirányzatokon belül a részelőirányzatoktól a költségvetési szerv előirányzat módosítás nélkül is eltérhet. A költségvetési szerv a kiadási kiemelt előirányzatán belül a részelőirányzatokat megváltoztathatja, kivéve a szolgáltatási díjak csökkentését. A költségvetési szerv a bevételi kiemelt előirányzatán belül a részelőirányzatait megváltoztathatja.
(8) A költségvetési szerv a kiemelt előirányzatok között előirányzat átcsoportosítást csak a képviselő-testület jóváhagyásával hajthat végre.
(9) Az intézményeknél túlóra-, készenléti-, helyettesítési díj, ügyeleti díj elszámolására, kifizetésére átalány alkalmazásával nem kerülhet sor. Az intézményvezető köteles a tételes túlóra-, készenléti-, helyettesítési, ügyeleti díj elszámolásához, kifizetéséhez naprakész, ellenőrizhető analitikus nyilvántartást kialakítani, melynek ellenőrzött vezetéséért felelősséggel tartozik.
(10) A tartósan üres álláshelyre jutó személyi juttatások 4 hónapot meghaladó előirányzata év közben jutalmazásra nem használható fel, az kizárólag a feladatellátás zavartalanságát szolgáló többletmunka jogszabály szerinti formában történő elismerésére fordítható.
7. § Az önkormányzat által az államháztartás alrendszerein kívülre nyújtott támogatások esetében nem indulhat pályázóként, és nem részesülhet támogatásban az, aki a közpénzekből nyújtott támogatások átláthatóságáról szóló 2007. évi CLXXXI. törvényben foglalt korlátozás alá esik.
8. § Az önkormányzat által nem tervezhető, többletbevételként jelentkező forrásokat, és feladat elmaradásból eredő előirányzat maradványt elsődlegesen a tervezett bevételi elmaradás pótlására, illetve a működési hitel visszafizetésére kell fordítani.
9. § (1) Az önkormányzat a maradványát az éves beszámoló készítésekor állapítja meg és hagyja jóvá.
(2) A helyi önkormányzat képviselő-testülete gazdasági szükséghelyzetben a maradvány felhasználását korlátozhatja.
10. § A kötelezettségvállalás előtt meg kell győződni arról, hogy a jóváhagyott költségvetés fel nem használt és le nem kötött kiadási előirányzata biztosítja-e a fedezetet.
11. § (1) Az év közben megjelenő, előre nem tervezhető pályázatokhoz előírt saját erő biztosítása céljából – amennyiben az a költségvetési szerv saját költségvetéséből nem biztosítható - a költségvetési szerv vezetője köteles a pályázatot benyújtás előtt a képviselő-testület elé jóváhagyásra előterjeszteni.
(2) Az elnyert pályázatokkal kapcsolatos előirányzat-módosítást a legközelebbi költségvetési rendeletmódosításban szerepeltetni kell.
(3) A képviselő-testület elrendeli, hogy azon felújítási, fejlesztési és egyéb feladatok végrehajtása, amelyeknek bevételi forrása részben vagy egészében átvett pénzeszköz (kivéve pályázatok), csak abban az esetben indítható, ha a költségvetési elszámolási számlára ezen összegek befizetésre kerültek.
(4) Többletfeladat csak a forrás és előirányzat egyidejű biztosításával vállalható.
(5) Az önkormányzat olyan fejlesztési célt nem tervez, amelyhez a Magyarország gazdasági stabilitásáról szóló 2011. évi CXCIV. tv. 8. § (2) bekezdése szerinti adósságot keletkeztető ügylet megkötése válik vagy válhat szükségessé.
12. § (1) Az Önkormányzat engedélyezett létszámkeretét intézményi bontásban a 8. melléklet tartalmazza.
(2) A hivatalnál foglalkoztatott köztisztviselők részére a közszolgálati tisztviselőkről szóló 2011. évi CXCIX. törvény 143. § (2) bekezdése alapján nyújtott bankszámlahozzájárulás 1 000 Ft/hó/fő, azaz 12 000 Ft/év/fő, amelyet a tárgyév március 31-éig folyószámlára utalással kell biztosítani.
(3) A hivatal, továbbá az önkormányzat költségvetési szervei dolgozóinak lakásépítési és –vásárlási támogatására fordítható keretösszeg 2020. évben az előző években odaítélt támogatások törlesztőrészleteiből visszafolyt összeg lehet.
(4) A városrehabilitációs támogatásra fordítható keretösszeget 2020. évben a rendelet nem tartalmaz.
13. § Önkormányzati beruházás csak a beszerzési szabályzat figyelembe vételével, és a képviselő-testület jóváhagyásával indítható. Beruházási kiadásoknál az előirányzatot várhatóan meghaladó teljesítésről a képviselő-testületet a legközelebbi ülésén tájékoztatni kell.
5. Záró rendelkezések
14. § Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba, rendelkezéseit 2020. január 1. napjától kell alkalmazni.
1. melléklet
Kőszeg Város Önkormányzatának bevételei és kiadásai
(A melléklet szövegét a(z) 15_2021_Ktg_2020_1_melléklet_2021_05_29.pdf elnevezésű fájl tartalmazza.)
2. melléklet
Kőszeg Város Önkormányzatának központilag szabályozott bevételei 2020. évben
(A melléklet szövegét a(z) 15_2021_Ktg_2020_2_melléklet_2021_05_29.pdf elnevezésű fájl tartalmazza.)
3. melléklet
Kőszeg Város Önkormányzata és intézményei bevételei és kiadásai 2020. évben
(A melléklet szövegét a(z) 15_2021_Ktg_2020_3_melléklet_2021_05_29.pdf elnevezésű fájl tartalmazza.)
4. melléklet
2020. évi felhalmozási célú bevételek
(A melléklet szövegét a(z) 15_2021_Ktg_2020_4_melléklet_2021_05_29.pdf elnevezésű fájl tartalmazza.)
5. melléklet
2020. évi felhalmozási kiadások
(A melléklet szövegét a(z) 15_2021_Ktg_2020_5_melléklet_2021_05_29.pdf elnevezésű fájl tartalmazza.)
6. melléklet
Kőszeg Város Önkormányzata saját bevételeinek összege és adósságot keletkeztető ügyleteinek értéke 2020-2023. években
7. melléklet
Az európai uniós támogatással megvalósuló programok, projektek bevételeiről és kiadásairól, valamint az önkormányzaton kívüli ilyen projektekhez való hozzájárulásról 2020. évben
8. melléklet
Kőszeg Város Önkormányzata és intézményei 2020. évi költségvetésében szereplő foglalkoztatottak száma