Öskü Község Önkormányzat Képviselő-testülete

Öskü Község Önkormányzat Képviselő-testületének 3/2014(02 21.) önkormányzati rendelete az Önkormányzat 2014. évi költségvetéséről

Hatályos: 2015. 05. 30- 2017. 05. 29

Öskü Község Önkormányzatának Képviselő –testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32 cikk (1) bekezdés f) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

1. § A rendelet hatálya a Önkormányzatra és annak szerveire, valamint Önkormányzat költségvetési szerveire terjed ki.



2. § (1) A Képviselő testület a címrendet a (2) bekezdés szerint állapítja meg.

(2) A költségvetési szervek külön-külön alkotnak egy-egy címet az 1 mellékletben részletezettek szerint.


A költségvetés bevételeinek és kiadásainak főösszege


3. § (1)[1]Az Önkormányzat és a költségvetési szervek együttes 2014. évi költségvetését

a) 417 045 ezer Ft tárgyévi bevétellel,

b) 417 045 ezer Ft tárgyévi kiadással.





(2) Az önkormányzat és költségvetési szervei létszámkeretét közfoglalkozottak nélkül 36,25 főben állapítja meg.


(3)[2] Az önkormányzat összesített költségvetési bevételei:


a) Működési bevételek          238 373 ezer Ft-ban

     ebből:

      aa) intézményi működési bevételek  26 997 ezer Ft-ban

      ab)közhatalmi bevételek                    41 335 ezer Ft-ban

      ac) Működési célú tám. ÁHT belülről    170 021 ezer Ft-ban

            ad)működési célú átvett pénzeszköz            20 ezer Ft-ban


b) Felhalmozási célú bevételek           28 189 ezer Ft-ban

     ebből:

     ba)felhalmozási bevételek                   44 ezer Ft-ban

     bb)központi kv-től kapott tám.      10 492 ezer Ft-ban

     bc)felhalmozási c.tám.ÁHT belül  17 653 ezer Ft-ban


      c)Kölcsönök visszatérülése               375 ezer Ft-ban


(4) [3]Az önkormányzat összesített költségvetési kiadásai :

a)Működési kiadások    235 027 ezer Ft-ban

   ebből:

     aa) személyi juttatások              119 232 ezer Ft-ban

     ab)szociális hozzájárulási adó     29 499 ezer Ft-ban

      ac)dologi kiadások                      65 811 ezer Ft-ban

      ad)egyéb működési célú kiadás         3 087 ezer Ft-ban

      ae)ellátottak pénzbeli juttatásai   17 398 ezer Ft-ban


b)Működési célú pénzeszköz átadás      1 204 ezer Ft-ban


c)Felhalmozási célú finanszírozási kiadás          25 881 ezer Ft-ban

     ebből:

      ca) a beruházások összegét             23 349 ezer Ft-ban

      cb) a felújítások összegét                  2 532 ezer Ft-ban


d)Rövid lejáratú támogatások kölcsönök        80 ezer Ft-ban

e)Általános tartalék     19 204 ezer Ft-ban.


(5) [4]Az önkormányzat összesített finanszírozási bevételei:

a) Költségvetési maradvány    27 727 ezer Ft-ban

    ebből:

     aa)pénzmaradvány igénybevétele   22 054 ezer Ft-ban

     ab)ÁHT belüli megelőlegezése         5 713 ezer Ft-ban

b) Értékpapír értékesítés bevétele             8 000 ezer Ft-ban

c) Irányító szervi támogatás                   114 341 ezer Ft-ban


 (6) [5]Az önkormányzat összesített finanszírozási kiadásai:

a)Értékpapírok vásárlása              21 000 ezer Ft-ban

b)Irányító szervi támogatás kiutalása     114 649 ezer Ft-ban



Az önkormányzat bevételei


4. § (1) A 3. §-ban megállapított bevételi főösszeg forrásonkénti megbontását, kiadási főösszegeit e rendelet 3. mellékletek tartalmazzák.


(2) A Képviselő testület felhatalmazza a Polgármestert az átmenetileg szabaddá váló pénzeszközök éven belüli tőkegarantált értékpapír vásárlásával, illetve betétbe történő lekötésével.



5. § A 3. §-ban megállapított bevételek közül a költségvetési szervek működési és egyéb bevételeit, valamint az intézményi támogatásokat költségvetési szervenként e rendelet 7, 9, 13, 16. melléklete tartalmazza.



Az önkormányzat kiadásai


6. § (1) A Képviselő-testület a 2014. évi költségvetés költségvetési szervenkénti és ellátandó kiadási előirányzatait e rendelet 3. melléklete szerint hagyja jóvá.


(2) A Képviselő Testület az önkormányzat éves létszám-előirányzatát költségvetési szervenként és kormányzati funkciónként a 2. melléklet szerint hagyja jóvá.


(3) A Képviselő-testület felhatalmazza a Polgármestert a 2014. évi közfoglalkoztatási pályázat benyújtására. A pályázat eredményének függvényében a létszámadatokban bekövetkezett változás a soron következő költségvetési rendeletmódosítás keretében kerül átvezetésre


 (4) A Képviselő-testület az önkormányzati gazdálkodás működési kiadásait, az egyéb szervezetek részére nyújtott támogatásokat 3, 10, 1, 17. melléklet, a szociálpolitikai kiadásokat a 11. melléklet szerint hagyja jóvá.



7. § A Képviselő-testület a beruházási és felújítási előirányzatokat célonként e rendelet 19. melléklete szerint hagyja jóvá. A jóváhagyott új induló célok a keretösszegen belül az elfogadott rangsornak megfelelően valósíthatók meg.


Általános és céltartalék


8. §(1)[6] Az Önkormányzat céltartalékát15783 ezer Ft összegben e rendelet 3, 19. mellékletében felsorolt célokra állapítja meg.


(2)[7] A Képviselő-testület

a) 5 936 ezer Ft általános működési

b) 9 847 ezer Ft általános fejlesztési céltartalékot állapít meg.”


9. § Az Európai Uniós támogatással megvalósuló projektek, programok bevételi és kiadási előirányzatait e rendelet 18. melléklete tartalmazza.



Többéves kihatással járó feladatok


10. § A Képviselő Testület a többéves kihatással járó feladatok előirányzatait e rendelet 21, 22. melléklete szerint fogadja el azzal, hogy a későbbi évek előirányzatait véglegesen az adott évi költségvetés elfogadásakor állapítja meg.


A 2014. évi költségvetés végrehajtásának szabályai


11. § (1) Ha év közben az Országgyűlés, a Kormány, illetve költségvetési fejezet vagy elkülönített állami pénzalap az Önkormányzat számára pótelőirányzatot biztosít, erről a Polgármester legalább

a) az előző évi költségvetési beszámolóval egyidejűleg,

b)a féléves, valamint a háromnegyed éves gazdálkodásról szóló beszámolóval egyidejűleg,

b)az éves beszámolót tárgyaló Képviselő-testületi ülést megelőzően a tárgyévet követő év február 28-ig

gondoskodik a költségvetési rendeletbe történő beépítéséről

(2) Ha év közben az Országgyűlés előirányzatot zárol az Önkormányzat költségvetéséből, annak kihirdetését követően haladéktalanul a Képviselő-testület elé kell terjeszteni a költségvetési rendelet módosítását.




12. §(1)  A Képviselő- testület a Polgármester Mötv. 68. § (4) bekezdésében kapott felhatalmazása vonatkozásában az értékhatárt 500 ezer Ft-ban állapítja meg. 

(2)  A jóváhagyott költségvetésen, testületi, bizottsági vagy polgármesteri döntésen alapuló előirányzatokról, előirányzat módosításokról a költségvetési szervek kiadási és bevételi főcsoportokra szóló kiértesítéséről a jegyző gondoskodik.


13. § (1) A költségvetési szervek éves költségvetésének végrehajtásáért, a gazdálkodás jogszerűségéért, a takarékosság érvényesítéséért, a bevételek növeléséért az alapfeladatok sérelme nélkül az intézmény vezetője a felelős.

(2) A költségvetési szerv éves költségvetését a megállapított önkormányzati támogatás és saját bevételei terhére úgy köteles megtervezni, hogy abból biztosított legyen az éves gazdálkodás, kötelezően ellátandó feladatait maradéktalanul teljesíteni tudja.

A költségvetési szervek előirányzat módosításának szabályai


14.§ (1) A költségvetési szerv a támogatáson kívüli bevételeinek alakulásáról és a kiemelt előirányzatok közötti átcsoportosítási igényeiről az első negyedévtől kezdődően, a negyedév utolsó hónapjának 15. napjáig tájékoztatja a Pénzügyi Osztályt.


(2) A költségvetési szerv, jelentési kötelezettségét az erre a célra kialakított, segédtáblák alkalmazásával teljesíti.


(3) A költségvetési szerv az előző év (évek) pénzmaradványát és kiadási előirányzatait annak végleges jóváhagyása után, kezdeményezheti az előirányzat módosítást a képviselő-testületnél


(4) Abban az esetben, ha az Önkormányzat a költségvetési szerv pénzmaradványa terhére az elvonást nem tudja érvényesíteni, akkor a visszafizetés elszámolásának módjáról a képviselő-testület a pénzmaradvány jóváhagyását követően, folyó évi költségvetés terhére is rendelkezhet.


(5) A kötelezettséggel terhelt pénzmaradványból, kiemelt előirányzatok közötti korrekció csak kivételesen indokolt esetben, az irányító szerv egyetértésével hajtható végre. Az ellenőrzés által feltárt, indokolatlanul kimutatott kötelezettség pénzügyi fedezete elvonásra kerülhet.


(6) A megállapított szabad pénzmaradvány elvonásáról a zárszámadásról és a pénzmaradvány elszámolásáról szóló önkormányzati rendelet keretében dönt a képviselő testület



(7) A költségvetési szerv saját hatáskörben végrehajtott előirányzat-módosítása az alábbiak figyelembevételével hajtható végre:

a) a módosítás a működési és felhalmozási egyensúlyt nem változtathatja, működési célú bevétel saját hatáskörben nem használható fel felhalmozási célú kiadások teljesítésére,

b) abban az esetben, ha a költségvetési szerv- meghatározott feladatra vonatkozóan-, államháztartáson belülről származó támogatás és átvett pénzeszköz többletéből működési és felhalmozási célú kiadást is teljesített, akkor a forrás összegét is a felhasználás céljának megfelelően, annak egyező értékével, bontásával kell könyvelni és ennek megfelelően az előirányzatot módosítani,


(8) Az irányító szervi hatáskörbe bevont többletbevételek az intézményi működési és közhatalmi  bevételek kivételével csak a képviselő testület előzetes engedélyével használhatók fel.


(9) A költségvetési szervnek, a felhasználásra nem engedélyezett összeget a jóváhagyás közlésétől számítva, az Önkormányzat elszámolási számlájára tizenöt napon belül kell befizetnie.


(10) Az élelmezési kiadások és bevételek elszámolása havi bontásban történhet, a Pénzügyi Osztály által kialakított melléklet alkalmazásával.   

 (11) A költségvetési szerv saját hatáskörben, kiemelt előirányzatok között átcsoportosítást nem hajthat végre.


(12)  A kiemelt előirányzatok közötti átcsoportosítás a hatályos jogszabályban foglalt korlátozások figyelembevételével történhet.


 (13) Az átcsoportosítási igény tartalmazhatja az esetlegesen előforduló (például: téves tervezés, vagy évközi jelentés miatti) helyesbítő, kiemelt előirányzatok közötti korrekciókat, átvezetéseket.

 



 (14) A költségvetési szerv részére az Önkormányzat céltartalékából, továbbá központi forrásból elszámolási kötelezettséggel biztosított céljellegű támogatások előirányzata terhére – a tényleges felhasználás szerinti korrekciók kivételével- átcsoportosítás nem hajtható végre.


(15)  A gazdasági szervezettel nem rendelkező költségvetési szerv az adatszolgáltatásnak a gazdasági feladatokat ellátó költségvetési szerv közreműködésével tesz eleget.

Létszám- és bérgazdálkodással kapcsolatos előírások


15. § (1) A költségvetési szerv vezetője önálló létszám- és bérgazdálkodási jogkörében eljárva az intézmény részére engedélyezett létszám (álláshely) keretet a tényleges foglalkoztatás során köteles betartani.


(2) A költségvetési szerv csak abban az esetben fordulhat a fenntartóhoz személyi juttatási pótelőirányzat kérelemmel, ha előirányzata, illetve maradványa nem biztosítja törvényben előírt kötelezettségei teljesítését.


(3) A költségvetési szervnél keletkezett bérmaradványból jutalom kifizetésére – kivéve a többletbevételből történő kifizetést – csak abban az esetben kerülhet sor, ha valamennyi jogszabály szerinti fizetési kötelezettségét teljesíti.


(4) A költségvetési szervnél túlóra, helyettesítési díj elszámolására, kifizetésére átalány alkalmazásával nem kerülhet sor.


(5) A költségvetési szervek létszámát a 2 melléklet szerinti bontásban tartalmazza.

16.§ (1)A képviselő-testület által jóváhagyott, illetve önkormányzati keretekből biztosított illetve az államháztartáson kívülről átvett támogatások átadása, továbbadása előtt a támogatás címzettjével megállapodást kell kötni, ha szükséges elszámolási kötelezettség előírásával.


(2)Az önkormányzati támogatások felhasználását és a felhasználásról adott számadást ellenőrizni kell.


(3)Nem folyósítható támogatás azon szervezetek részére, melyeknek lejárt határidejű tartozása van az Önkormányzat felé, vagy a korábbi támogatásához kapcsolódó lejárt elszámolási kötelezettségét nem teljesítette, illetve az egyesületi jogról, a közhasznú jogállásról, valamint a civil szervezetek működéséről és támogatásáról szóló 2011 évi CLXXV. számú törvény 30.§ és 75.§-a alapján a beszámolójának letétbe helyezését nem teljesítette.


(4)A gazdasági és társadalmi szempontból kiemelt jelentőségű célokhoz és pályázatokhoz államháztartáson kívülről átvett támogatások befogadásáról és felhasználásáról minden esetben a képviselő testület dönt.

17. § Az Önkormányzat költségvetési szervei éven túli kötelezettséget csak a Képviselő-testület jóváhagyásával vállalhatnak.


18. § A költségvetési szervek költségvetési támogatását a Képviselő testület az intézmények pénzellátási rendje szerint biztosítja. Az egyéb szervezetek részére nyújtott támogatások a megállapodásoknak megfelelően kerülnek kiutalásra.


19. § Az állami támogatás igényléséhez szolgáltatott adatok 3 %-nál nagyobb mértékű eltéréséért a költségvetési szerv vezetője a felelős.



20. § A Képviselő-testület a közalkalmazotti illetmények megállapításánál csak a törvény által kötelezően előírt, illetve a Képviselő Testület által engedélyezett átsorolások, illetve kedvezmények többletköltségeire biztosít önkormányzati támogatást.


21.§ A képviselő Testület a közalkalmazottak és munkatörvénykönyv alapján foglalkoztatottak cafeteria és étkezési hozzájárulási juttatását bruttó 114 e Ft-ban állapítja meg, azzal, hogy az étkeztetési hozzájárulás 4000 Ft/ hó összeget az intézmény konyhájának igénybevételével biztosítja.


22.§ A Képviselő Testület a 2014.évi költségvetésről szóló 2013. évi CCXXX. törvény 54.§ (3) bekezdése előírásait figyelembe véve az önkormányzat által fenntartott költségvetési szerveknél foglalkoztatott közalkalmazottak és a közszolgálati tisztviselők, munkatörvénykönyv alapján alkalmazottak részére éves szinten 5.000 Ft/fő (munkaadót terhelő járulék nélkül) bankszámla-hozzájárulást biztosít.

23.§ (1) Az Önkormányzat által felügyelt költségvetési szervekben szakmai alapfeladat keretében szellemi tevékenység szolgáltatási szerződéssel, számla ellenében történő igénybevételének szabályai:

a) Az Önkormányzat által felügyelt költségvetési szervnél, szakmai alapfeladat keretében szellemi tevékenység végzésére szolgáltatási szerződéssel, számla ellenében külső személy vagy szervezet az e §-ban meghatározott feltételekkel vehető igénybe.

b) A szolgáltatási szerződést írásban kell megkötni.


(2) A szerződéskötés feltétele, hogy

a) a költségvetési szerv az adott feladatellátáshoz megfelelő szakértelemmel rendelkező személyt nem foglalkoztat, vagy

b) eseti, nem rendszeres jellegű feladat ellátása szükséges és a költségvetési szerven belül a feladat ellátásához megfelelő szakértelemmel rendelkező személy átmenetileg nem áll rendelkezésre.


(3) Jogszabályban vagy a költségvetési szerv szervezeti és működési szabályzatában meghatározott vezetői feladat ellátására szolgáltatási szerződés nem köthető.


(4)A szolgáltatási szerződésnek tartalmaznia kell különösen:

 a) az ellátandó feladatot,

 b) a díjazás mértékét,

 c) részletes utalást arra, hogy a (3) bekezdésben írt feltétel mely körülményre tekintettel áll fenn,

d) a szerződés időtartamát,

e) szervezettel kötendő szerződés esetén azt, hogy a szervezet részéről személy szerint ki(k) köteles(ek) a feladat ellátására, valamint

f) a teljesítés igazolására felhatalmazott személy megnevezését.

Követelések


24.§. A lejárt követelés, térítési díj hátralékok behajtásáról az Önkormányzat esetében a polgármester, a költségvetési szervek esetében az intézményvezető köteles intézkedni. Az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 97. §-ának (2) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján az Önkormányzat esetében a Polgármester, a költségvetési szervek esetében az intézményvezető az alábbi esetekben saját hatáskörben engedélyezheti a meg nem térült követelések törlését:

a)a felszámolási eljárás alá vont szervezettel szemben fennálló meg nem térült követelés,

b) egyéb, végrehajtás során behajthatatlanná vált, valamint bírósági döntéssel alátámasztott behajthatatlan követelés,

c)a kisösszegű lejárt követeléseik közül azon követeléseik esetében, melyeknek érvényesítésével kapcsolatos költségei igazoltan meghaladják a követelés összegeit, vagy a követelés összege nem éri el a 10.000 Ft-ot, amennyiben az önkéntes teljesítésre történő felszólítás eredménytelenül zárult.

d)Követelés lemondásáról az (1) és a (2) bekezdésben foglaltak kivételével kizárólag a Képvselő-testület dönthet.


Készpénzben történő kifizetések


25. § Az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 107. §-ának (6) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján a Képviselő-testület az Ösküi Közös Önkormányzati Hivatalnál és a költségvetési szerveknél a kiadások készpénzben történő kifizetését az alábbi esetekben engedélyezi:

a) készpénzfizetési számlák,

b) vásárlási előleg, ellátmány,

c) munkavállalók illetmény előlege,

d) munkavállalók utazási költségtérítése,

e) munkavállalók belföldi kiküldetése,

f) közcélú dolgozók munkabére,

g) segélyek,

h) térítési díjak visszafizetése

i) eseti megbízási díjak


Záró rendelkezés


26. § Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba, rendelkezéseit a 2014-es költségvetési év egészére kell alkalmazni.






                   Gyapay Zoltán                                                          Szabó Zsuzsanna

                           polgármester                                                                            jegyző

[1]

A rendelet szövegét a 5/2015. (V.29.) önkormányzati rendelet 1. §-a módosította. Hatályos: 2015. május 30-tól

[2]

A rendelet szövegét a 5/2015. (V.29.) önkormányzati rendelet 1. §-a módosította. Hatályos: 2015. május 30-tól

[3]

A rendelet szövegét a 5/2015. (V.29.) önkormányzati rendelet 1. §-a módosította. Hatályos: 2015. május 30-tól

[4]

Beiktatta a 5/2015. (V.29.) önkormányzati rendelet 1. §-a. Hatályos: 2015. május 30-tól

[5]

Beiktatta a 5/2015. (V.29.) önkormányzati rendelet 1. §-a. Hatályos: 2015. május 30-tól

[6]

A rendelet szövegét a .6/2013 (05.30) önkormányzati rendelet 2§-a módosította. Hatályos: 2014. 05.31-től

[7]

A rendelet szövegét a 6/2014 (05.30) önkormányzati rendelet .2§-a módosította. Hatályos: 2014.05.31-től