Pilisjászfalu Község Önkormányzat Képviselő-testülete 5/2021. (VI. 14.) önkormányzati rendelete

az önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról

Hatályos: 2021. 06. 14

Pilisjászfalu Község Önkormányzat Képviselő-testülete 5/2021. (VI. 14.) önkormányzati rendelete

az önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról

Pilisjászfalu Község Önkormányzatának képviselő-testülete hatáskörében eljáró Pilisjászfalu Község Polgármestere a katasztrófavédelemről és a hozzá kapcsolódó egyes törvények módosításáról szóló 2011. évi CXXVIII. törvény 46. § (4) bekezdésének felhatalmazása alapján az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában és Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény (továbbiakban: Mötv.) 53. § (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

I. FEJEZET Általános rendelkezések

Bevezető rendelkezések

1. § (1) Az önkormányzat hivatalos megnevezése: Pilisjászfalu Község Önkormányzata (továbbiakban: Önkormányzat)

(2) Az önkormányzat székhelye és címe: 2080 Pilisjászfalu, Bécsi út 33.

(3) Az Önkormányzat:

  • a) statisztikai számjele: 15736132-8411-321-13
  • b) adószáma: 15736132-2-13
  • c) törzskönyvi nyilvántartási száma: 736130

(4) Az önkormányzat hivatala közös önkormányzati hivatal, annak hivatalos megnevezése és címe: Tinnyei Közös Önkormányzati Hivatal; székhelyének címe: 2086. Tinnye, Bajcsy-Zsilinszky utca. 9.

(5) Az önkormányzat illetékessége Pilisjászfalu község közigazgatási területére terjed ki.

2. § E rendelet alkalmazásában:

  • a) helyben szokásos módon történő közzététel: az Önkormányzat (2080 Pilisjászfalu, Bécsi út 33.) hirdetőtábláján vagy az önkormányzat honlapján való megjelentetés, e mellett az arra jogosult dönthet a helyi vagy más médiában való további megjelentetésről;
  • b) határidők számítása: a napokban megállapított határidőbe a kezdőnap is beleszámít. Amennyiben az e rendeletben szereplő határidő utolsó napja nem munkanapra esik, úgy a határidő az azt követő első munkanapon jár le.
  • c) melléklet: a rendelet szerves (olyan, érdemi tartalommal nem rendelkező) része, amelynek módosítása a képviselő-testület hatáskörébe tartozik.

Az önkormányzat jelképei, hivatalos lapja, honlapja

3. § (1) Az önkormányzat jelképei: a címer, a zászló és a pecsét.

(2) A címer, a zászló, valamint a pecsét leírását, használatának rendjét a képviselő-testület külön rendeletben szabályozza.

4. § (1) Az önkormányzat hivatalos honlapja: www.pilisjaszfalu.hu

(2) A honlap tartalmazza különösen:

  • a) az információs önrendelkezési jogról és az információsszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény 1. mellékletében meghatározott adatokat,
  • b) a közigazgatási eljárás hirdetményeit,
  • c) a közérdekű híreket,
  • d) a településre jellemző lényeges adatokat, dokumentumokat,
  • e) azon adatokat, információkat, melyeket az önkormányzati ügyekben a polgármester, hivatali ügyekben a jegyző engedélyezett.

5. § Az önkormányzat által alapított kitüntetések és elismerő címek adományozásának szabályait a képviselő-testület külön rendeletben szabályozza.

II. FEJEZET Az önkormányzat által ellátott feladat és hatáskörök

6. § (1) Az Önkormányzat ellátja a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény (a továbbiakban: Mötv.), valamint az ágazati törvények szerinti kötelezően előírt, továbbá az önként vállalt feladat- és hatásköröket.

(2) Önként vállalt önkormányzati feladat: egyesületek, non-profit szervezetek támogatása.

(3) Pilisjászfalu Község Önkormányzata:

  • a) támogat minden olyan tevékenységet, mely a település ellátó, szolgáltató, infrastrukturális felzárkóztatását segíti elő, különös figyelemmel arra, amely a település műemlékvédelmi és művészeti értékeinek feltárására, megőrzésére irányul,
  • b) együttműködik a helyi szervezetekkel.

7. § Az önkormányzat a törvények által megállapított kötelező feladatait

  • a) a képviselő-testület és szervei útján,
  • b) az önkormányzat költségvetési szervei útján,
  • c) természetes személy, jogi személy, vagy jogi személyiség nélküli szervezet útján, a szervezet és a képviselő-testület vagy annak valamely szerve között létrejött szerződés alapján látja el.

III. FEJEZET A Képviselő-testület feladat és hatásköre

8. § Az önkormányzati feladat- és hatáskörök a képviselő-testületet illetik meg, amelyeket más önkormányzati rendeletben megállapított szabályok szerint a polgármesterre, az állandó bizottságokra átruházhat.

9. § (1) A helyi közügy önálló megoldásának felvállalása előtt előkészítő eljárást kell lefolytatni, amelyben tisztázni szükséges a feladat ellátásának anyagi, személyi és technikai feltételeit. Az eljárás során a Képviselő-testület illetékes bizottsága – ha van – véleményt nyilvánít. Az eljárást a testület döntésétől függően lefolytathatja a polgármester vagy az erre felkért külön bizottság.

(2) Az előkészítő eljárás eredményét összegző előterjesztés csak akkor terjeszthető a Képviselő-testület elé, ha az tartalmazza a feladat elvállalásával elérendő célt, és végrehajtásának az (1) bekezdésben említett részletes feltételeit.

10. § (1) A helyi önkormányzat saját felelősségére vállalkozási tevékenységet folytathat, azaz közvetlenül részt vehet vállalkozásokban, emellett a helyi önkormányzati politika eszközeivel és konkrét formáival segíti a vállalkozásokat.

(2) Amennyiben az önkormányzat közvetlenül akar részt venni vállalkozásban, előzetesen – szakértő bevonásával – közgazdasági elemzést (költség-haszon) kell végeztetnie. Ennek hiányában az előterjesztés nem terjeszthető a képviselő-testület elé.

11. § (1) A képviselő-testület véleményt nyilváníthat a feladat és hatáskörébe nem tartozó és a helyi közösséget is érintő ügyekben. E jogával különösen abban az esetben él, ha az ügy a településfejlesztéssel és üzemeltetéssel, a lakossági közszolgáltatások fejlesztésével áll szoros kapcsolatban. Az előzőekben felsorolt ügyekben – a polgármester indítványára a képviselő-testület csak a közvetlenül érintett lakossági réteg, érdekképviseleti szerv vagy társadalmi szervezet meghallgatása után nyilvánít véleményt, illetve tesz kezdeményezést.

(2) A Mötv.-ben meghatározott jogával az önkormányzat minden olyan esetben él, amikor az ügy a település-fejlesztéssel, település-üzemeltetéssel, lakossági közszolgáltatások fejlesztésével áll szoros kapcsolatban. Ilyen ügyekben a képviselő-testület – a polgármester indítványára – csak a közvetlenül érintett lakossági réteg, érdekképviseleti szervezet vagy társadalmi szervezet meghallgatása után nyilvánít véleményt vagy tesz kezdeményezést.

12. § A képviselő-testület feladatainak eredményes megoldása érdekében együttműködik a megyei önkormányzattal. A koordináció keretében közvetlen cél, a megyei tervek, koncepció kidolgozásában való részvétel, valamint azok egyeztetése a helyi elképzelésekkel. A folyamatos kapcsolattartás a polgármester, illetve a jegyző feladata.

13. § A Képviselő-testület kizárólagos hatáskörébe tartozik az Mötv. 42. § -ában felsoroltakon túlmenően:

  • a) az önkormányzati ingatlan és egyéb vagyonügylet
  • b) gazdasági társaságba való belépés, kilépés, alapítás, megszüntetés.

14. § (1) A Képviselő-testület a hatáskör gyakorlásának átruházásáról, illetőleg visszavonásról annak felmerülésekor dönt.

(2) A Képviselő-testület az átruházott hatáskör gyakorlójának utasításokat adhat, döntését megsemmisítheti és megváltoztathatja, illetőleg a gyakorló szervet beszámoltathatja.

(3) A Képviselő-testület által átruházott hatáskörök tovább nem ruházhatók.

(4) Az átruházott hatáskör gyakorlója – az e kereten belül tett – intézkedéseiről, azok eredményeiről a végrehajtást követő rendes ülésen beszámol.

(5) Az átruházott hatásköröket e rendelet 1. számú melléklete tartalmazza.

15. § (1) A polgármester a költségvetésben nem szereplő nettó 500.000 Ft-ot meghaladó kötelezettségvállalásokat köteles előzetesen jóváhagyatni a Képviselő-testülettel.

(2) A polgármester a – kötelezettségvállalás szándékával indított – tárgyalásokról e-mailben értesíti a képviselőket, akik az értesítés alapján eldöntik, hogy részt kívánnak-e venni a tárgyaláson és e döntésükről válasz e-mailben értesítik a polgármestert. A részvételt az arra jelentkező képviselőknek biztosítani kell.

A képviselő-testület működése

16. § (1) A képviselő-testület tagjai a polgármester és a települési képviselők. A képviselő-testület létszáma: 7 fő, a települési képviselők névsorát és elérhetőségét a 2. számú melléklet tartalmazza.

(2) A képviselő-testület ülése határozatképes, ha a települési képviselők közül az ülésen legalább 4 fő jelen van.

(3) Határozatképtelenség esetén az ülést 7 napon belül ugyanazon napirendek tárgyalására újra össze kell hívni.

A képviselő-testület ülései, üléseinek nyilvánossága

17. § (1) A képviselő-testület alakuló és rendes ülést tart, rendkívüi ülést tarthat. Évente egyszer pedig közmeghallgatást tart.

(2) A képviselő-testület a rendes üléseit az éves munkaterve szerint tartja, általában a hónap utolsó hetének valamely munkanapján (péntek kivételével), 17:00 órai kezdettel.

(3) A képviselő-testület július, augusztus hónapban munkaterv szerint ülést nem tart.

(4) A képviselő testület szükség szerint, de évente legalább hat rendes ülést tart, az elfogadott munkaterv szerint.

(5) A munkaterv szerinti rendes üléseit az önkormányzati hivatal tanácstermében vagy az ülés meghívójában feltüntetett más helyszínen tartja.

(6) A polgármester indokolt esetben – a munkatervben nem szereplő – rendkívüli ülést is összehívhat.

(7) Rendkívüli ülés napirendjére kizárólag olyan napirend vehető fel, amely a rendkívüli ülés összehívását indokolja.

(8) A képviselő-testület ülése nyilvános, azon bármely állampolgár részt vehet, és a napirendi ponthoz kapcsolódóan – amennyiben az ügyben érintett – az ülést vezető engedélyével fel is szólalhat, véleményét és javaslatait röviden maximum 3 (három) percben, kulturált formában elmondhatja.

(9) A meghívottak közül tanácskozási jog illetti meg az ülés valamennyi napirendi pontjához kapcsolódóan:

  • a) a bizottság nem képviselő tagját – ha van,
  • b) a jegyzőt,

(10) Az ülés meghatározott napirendi pontjához kapcsolódóan illeti meg a tanácskozási jog a meghívottak közül:

  • a) az önkormányzati hivatal meghívott ügyintézőjét,
  • b) az önkormányzat intézményeinek vezetőjét,
  • c) akit a polgármester a napirendi pontra meghívott.

(11) A képviselő-testület ülése nyilvános melyről technikai és személyi feltételek megléte esetén élő, egyenes adásban történik közvetítés, vagy azokról videofelvétel készthető, mely az interneten közzétehető. Az élő közvetítést a zárt ülés és az ülés szüneltetése kivételével úgy kell közreadni, hogy a napirendi pontok folyamatosak legyenek, azokon belül a fent felsoroltakon kívül vágás ne legyen.

(12) Az ülések időpontjáról, helyéről és napirendjéről a polgármester köteles a lakosságot tájékoztatni az ülést megelőző öt nappal, a helyben szokásos módon. A helyben szokásos módon való tájékoztatás az önkormányzat honlapján vagy a település hirdetőtábláin elhelyezett plakátok útján történik.

18. § (1) Az Mötv. 46. § (2) bekezdés b) pontjában meghatározott esetben, ha a zárt ülés tartása az érintett kérésétől függ, az érintettet, ha személye előre ismert, írásbeli nyilatkozattételre kell felkérni. A nyilatkozatból egyértelműen ki kell tűnnie, hogy az érintett az adott ügyben kéri-e zárt ülés tartását.

(2) Amennyiben az érintett személy előre nem ismert, de a képviselő-testületi ülésen jelen van, az írásbeli nyilatkozatot a képviselő-testület előtt tett, jegyzőkönyvbe foglalt szóbeli nyilatkozat helyettesíti.

(3) A zárt ülésen az Mötv. 46. § (3) bekezdésében meghatározott személyek vehetnek részt. Az "érintett és a szakértő" alatt kell érteni különösen az önkormányzat jogi képviseletét ellátó személyt és a belső ellenőrt is.

19. § (1) Az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló törvény szerinti közérdekű adat és a közérdekből nyilvános adat megismerésének lehetőségét zárt ülés tartása esetén a képviselő-testület a zárt ülésen hozott határozatok nyilvánosságra hozatala útján biztosítja.

(2) A zárt ülésen hozott határozatoknak a nyilvánosságra nem hozható részeit – így különösen az esetleges személyes adatokat – a nyilvánosságra hozatalt megelőzően törölni kell.

(3) A zárt ülésen hozott határozatok nyilvános közzétételéről – a jogszabályi korlátokat figyelembe véve – a jegyző gondoskodik. A zárt ülés határozatairól megkülönböztető "Z" betűjelzéssel, de folyamatos sorszámmal és évszámmal ellátott nyilvántartást kell vezetni.

A képviselő-testület ülésének összehívása, vezetése

20. § (1) A Képviselő-testület üléseit a polgármester, akadályoztatása esetén az alpolgármester hívja össze és vezeti.

(2) A polgármesteri és az alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége, illetve tartós akadályoztatásuk esetén a korelnök hívja össze és vezeti a képviselő-testület ülését.

21. § (1) A Képviselő-testületi ülésre meg kell hívni

  • a) a Képviselő-testület tagjait,
  • b) a jegyzőt,
  • c) a napirendekhez kacsolódó érdekelteket, érintett személyeket,
  • d) az önkormányzat jogi képviselőjét – ha van,
  • e) akit a polgármester megjelöl.

(2) A meghívottak közül tanácskozási jog illeti meg az ülés valamennyi napirendi pontjához, akit a polgármester egy adott napirendhez kapcsolódóan meghívott.

22. § (1) A meghívónak tartalmaznia kell

  • a) az ülés helyét és kezdési időpontját,
  • b) az ülés minősitését (rendes, rendkívüli)
  • c) a napirend tárgyának és előterjesztőjének megjelölését,
  • d) „zárt ülés” vagy „zárt ülésre javasolt” bejegyzést azon napirendi pontok mellett, amelyeket jogszabály szerint zárt ülésen kell tárgyalni, vagy amelyek esetében zárt ülés rendelhető el,
  • e) a meghívottakat,
  • f) a rendkívüli ülés összehívásának indokát.

(2) Az írásbeli meghívót és előterjesztéseket úgy kell kézbesíteni, hogy azt az érdekeltek az ülés időpontját megelőzően legalább 5 nappal, rendkívüli ülés esetén 2 nappal kézhez kapják. A meghívót és az előterjesztéseket a képviselők e-mail-en, vagy elektronikus tárhelyen keresztül kapják meg.

(3) A képviselő-testület ülésének zavartalan működése érdekében a képviselő köteles e-mailjeit naponta ellenőrizni, valamint szükség esetén a részükre megküldött anyagok titkosságáról gondoskodni kell.

(4) Halasztást nem tűrő, különösen indokolt esetben a Képviselő-testület ülése formális meghívó nélkül, telefonon vagy szóbeli úton is összehívható. Ebben az esetben a meghívó – a sürgősség okának megjelölésével – a rendkívüli ülés kezdete előtt 1 nappal is kiküldhető bármely értesítési mód alkalmazásával. Ez esetben az előterjesztés helyszíni kiosztással is megtehető.

23. § Az önkormányzat az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011.évi CXII. törvény 33. § (3) bekezdésében foglalt kötelezettségének a rendes és a rendkívüli képviselő-testületi ülések meghívójának és előterjesztéseinek az önkormányzat hivatalos honlapján a meghívó kiküldésével egyidejűleg tesz eleget.

Az ülés vezetése

24. § (1) A polgármester a képviselő-testületi ülés vezetése során:

  • a) megnyitja és berekeszti az ülést,
  • b) megállapítja és az ülés időtartama alatt folyamatosan figyelemmel kíséri az ülés határozatképességét. Amennyiben azt állapítja meg, hogy a képviselő-testület nem határozatképes, belátása szerint az ülést berekeszti vagy legalább 15 percre felfüggeszti. Ha a felfüggesztés időtartama lejárt és nincs meg a szükséges létszám az ülést berekeszti és azt új időpont kitűzésével elnapolja.
  • c) beszámol a lejárt határidejű önkormányzati döntések végrehajtásának állásáról, átruházott hatáskörben tett intézkedésekről,
  • d) tájékoztatást ad az előző képviselő-testületi ülés óta tett intézkedésekről,
  • e) felkéri a képviselő-testület tagjait, nyilatkozzanak arról, hogy kívánnak-e élni a napirend előtti felszólalás, illetve a kérdés vagy interpelláció előterjesztésének a lehetőségével,
  • f) ismerteti az írásban benyújtott kérdéseket, interpellációkat,
  • g) előterjeszti az ülés napirendjét, az esetleges módosító javaslatokat,
  • h) napirendi pontonként megnyitja, levezeti, összefoglalja és lezárja a vitát,
  • i) a hosszúra nyúlt vita mielőbbi lezárása érdekében indítványozza a hozzászólások időtartamának korlátozását vagy a vita lezárását,
  • j) figyelmezteti a hozzászólót, ha mondanivalója eltér a tárgyalt témától, a figyelmeztetés eredménytelensége esetén megvonja a szót, ennek következtében az illető személy ugyanazon ügyben már nem szólalhat fel,
  • k) tárgyalási szünetet rendel el, a tanácskozás folytatását akadályozó körülmény felmerülésekor az ülést meghatározott időre felfüggeszti vagy berekeszti,
  • l) az ülést vezető elnöknek a rendfenntartás érdekében tett – e rendeletben szabályozott intézkedései ellen felszólalni, azokat visszautasítani, vagy azokkal vitába szállni nem lehet,
  • m) napirendi pontonként szavazásra bocsátja a határozati javaslatot és kihirdeti a határozatot,
  • n) gondoskodik a képviselő-testületi ülés rendjének fenntartásáról.

(2) A polgármester a napirendi pontok tárgyalásakor, szükség esetén szünetet rendelhet el.

(3) A polgármester köteles szünetet elrendelni, ha a képviselő-testület vita nélkül hozott határozatával így dönt. Ebben az esetben a szünet időtartama 10 perc.

A képviselő testület munkaterve

25. § (1) A Képviselő-testület a gazdasági programon alapuló, évenként jóváhagyott munkaterv szerint végzi munkáját, melyet az önkormányzat hivatalos lapjában (ha van) és honlapján kell közzétenni. A munkaterv tartalmazza a Képviselő-testület ülésének tervezett időpontjait és napirendjét, a tervezett napirendi pont előterjesztőjének nevét. Az éves munkatervet a polgármester minden év január 31. napjáig köteles beterjeszteni. Az éves munkaterv tartalma február 1-től a következő év január 31-ig szól.

(2) A munkatervre javaslatot tehetnek:

  • a) a települési képviselők,
  • b) a bizottságok,
  • c) az alpolgármester,
  • d) a jegyző,
  • e) az intézményvezetők, valamint
  • f) a település önszerveződő közösségei.

(3) A munkaterv összeállításánál figyelembe kell venni a jogszabályokból és a képviselőtestület saját döntéseiből adódó feladatokat.

(4) A munkatervnek tartalmaznia kell:

  • a) az ülésnapok várható időpontját vagy behatárolását,
  • b) a napirendek címét, az elkészítésért felelős nevét, az előterjesztők megnevezését,
  • c) a közmeghallgatás időpontját és helyszínét,
  • d) a napirend tárgyalásához a képviselő-testület által külön meghívottak megnevezését,
  • e) az előterjesztés, jelentés elkészítési határidejét.

A képviselő-testület üléseinek napirendje

26. § (1) Az ülés napirendjére a polgármester tesz javaslatot az előzetesen írásban megküldött meghívó szerint.

(2) A képviselő-testület rendes ülésének végső napirendjéről vita nélkül, egyszerű szótöbbséggel határoz.

(3) Napirendi pont tárgyalásának elhalasztására az előterjesztő és bármely képviselő tehet javaslatot. A javaslatot az ülésvezető felszólítására indokolni kell. A javaslat és az indoklás elfogadásáról a Képviselő-testület vita nélkül dönt.

(4) A meghívóban nem szereplő, új napirendi pont felvételére e rendelet 28. §-a szerinti sürgősségi indítvány előterjesztésével van lehetőség.

(5) A Képviselő-testület a napirendi pontokat az általa elfogadott sorrend szerint tárgyalja.

(6) A két ülés közötti időszak fontosabb eseményeiről szóló polgármesteri tájékoztató elfogadásáról, valamint a lejárt határidejű határozatok végrehajtásáról szóló beszámoló, illetőleg az átruházott hatáskörben hozott intézkedések elfogadásáról a képviselő-testület vita nélkül dönt.

Az előterjesztés

27. § (1) A Képviselő-testület elé kerülő előterjesztések főbb fajtái:

  • a) beszámoló,
  • b) döntést igénylő javaslat, amely rendeletalkotásra vagy határozathozatalra is irányulhat és a
  • c) tájékoztató anyagok, amelyek határozathozatalt igényelnek.

(2) Az (1) bekezdés b) pontja szerinti előterjesztésre jogosult:

  • a) a polgármester,
  • b) alpolgármester,
  • c) a képviselő-testület bizottsága – ha van,
  • d) bármelyik települési képviselő,
  • e) a társulás,
  • f) a jegyző.

(3) Előterjesztés a Képviselő-testület elé főszabályként csak írásban nyújtható be.

(4) Szóbeli előterjesztés kivételesen, a Képviselő-testület egyszerű többséggel hozott döntése alapján tárgyalható. Szóbeli előterjesztésnek kell tekinteni az ülés napján kiosztott, napirendi pontokhoz nem kapcsolódó írásbeli előterjesztést is.

(5) Az előterjesztésnek tartalmaznia kell

  • a) a tárgyalandó témakör tárgyilagos és tényszerű bemutatását,
  • b) az előzményeket, különösen a témában hozott korábbi testületi döntéseket, azok végrehajtásának állását,
  • c) a tárgykört érintő jogszabályokat,
  • d) mindazokat a tényeket, adatokat, körülményeket, összefüggéseket, amelyek a döntést indokolják
  • e) több döntési változat esetén az egyes változatok mellett és ellen szóló érveket, a várható következményeket,
  • f) a költségkihatásokat,
  • g) az egyértelműen megfogalmazott határozati vagy rendeletalkotási javaslatot,
  • h) a végrehajtásért felelősök megnevezését és a végrehajtás határidejét.

(6) Az írásbeli előterjesztést legkésőbb a testületi ülést megelőző 10 napon belül kell a jegyzőhöz eljuttatni, aki megvizsgálja, hogy az előterjesztés megfelel-e a jogszabályi követelményeknek.

Sürgősségi indítvány

28. § (1) A napirend sürgősségi tárgyalását indítványozhatja

  • a) képviselő
  • b) a képviselő testület bizottsága,
  • c) a polgármester,
  • d) jegyző
  • e) a polgármester ellenjegyzésével a Képviselő-testület intézményének vezetője.

(2) A sürgősségi indítványt – rövid indoklással – legkésőbb az ülést megelőző munkanap 12:00 órájáig kell írásban a polgármesternél benyújtani.

(3) A sürgősség elfogadásáról a testület vita nélkül, minőstett többséggel határoz.

(4) Amennyiben a képviselő-testület nem fogadja el a sürgősségi tárgyalásra irányuló javaslatot, úgy a sürgősségi előterjesztést a benyújtó indítványára a soron következő képviselő-testületi ülés napirendi javaslatában önálló napirendi pontként kell szerepeltetni.

A napirendek vitája

29. § (1) A polgármester a napirendek sorrendjével minden előterjesztés felett külön-külön nyit vitát, amelynek során az előterjesztő a napirendhez a vita előtt szóbeli kiegészítést tehet. A szóbeli kiegészítés nem ismételheti meg az írásbeli előterjesztést, ahhoz képest új információkat kell tartalmaznia.

(2) A napirendi ponttal kapcsolatban az előterjesztőhöz a képviselők és a meghívottak kérdést intézhetnek.

(3) A napirendi pontok vitájában egy képviselő két alkalommal szólalhat fel a napirendet érintő témában. Az egyes képviselői hozzászólások időtartama első alkalommal 3 (három) perc, második alkalommal 1 (egy) perc. Ha a képviselői hozzászólás nem a napirend témáját érintit, a polgármester a szabályos felszólalásra felkéri a képviselőt vagy a képviselőtől a szót megvonja.

(4) A felszólalásokra (kérdésekre, véleménynyilvánításra) a jelentkezés sorrendjében kerül sor.

(5) A vita, bármely képviselő ügyrendi javaslatára, a képviselő-testület egyszerű többséggel meghozott döntésével lezárható. A vita lezárásval a bejelentkezett képvsielők hozzászólási jogkat elveszítik.

(6) A polgármester és a jegyző a vitában soron kívül, több alkalommal is felszólalhat.

(7) A képviselő-testületi ülésén - a jegyző kivételével - állandó tanácskozási joggal résztvevők hozzászólásának időtartama 3 (három) perc.

Ügyrendi javaslat

30. § (1) Az ülés folyamán bármelyik képviselő ügyrendi javaslatot terjeszthet elő legfeljebb 1 (egy) percben. Az ügyrendi javaslatról a képviselő-testület azonnal, vita nélkül, egyszerű szótöbbséggel dönt.

(2) Ügyrendi javaslat:

  • a) napirendi pont nyilvánossága,
  • b) az ülés felfüggesztése, elnapolása, meghosszabbítása, szünet elrendelése,
  • c) a vita, illetve az általános vita lezárása,
  • d) a Szervezeti- és Működési Szabályzat, vagy más jogszabály előírásainak megsértése,
  • e) az előterjesztés visszavonása,
  • f) a szavazás menete,
  • g) a szavazás módjára vonatkozó javaslat.

(3) A szavazási szakaszban csak a szavazás menetét érintően lehet ügyrendi javaslatot tenni.

(4) Amennyiben a polgármester megállapítja, hogy a felszólalás a (2)-(3) bekezdésnek nem felel meg, szabályos felszólalásra felkéri a képviselőt, vagy a képviselőtől a szót megvonja. Ez esetben vitának helye nincs.

Módosító indítvány

31. § (1) Módosító javaslatot az adott napirendi pont tárgyalásakor, a szavazási szakaszig szóban is be lehet terjeszteni. Módosító javaslatnak csak az tekinthető, amely az előterjesztésben megjelölt tárgyra és az eredetileg előterjesztett határozati javaslat módosítására irányul.

(2) Az előterjesztésben szereplő és a vitában elhangzott határozati javaslatokat egyenként kell szavazásra bocsátani. Először - az elhangzás sorrendjében - a módosító indítványokról dönt a képviselő-testület, majd a döntéséről végleges határozatot hoz.

(3) Személyes megjegyzést tehet (max. 1 perces időtartamban) a vita lezárása után, de még a szavazás előtt az a képviselő, aki álláspontjával összefüggésben keletkezett félreértést szeretne tisztázni.

Képviselői kérdés

32. § (1) A képviselő a polgármesterhez, az alpolgármesterekhez, a jegyzőhöz a Képviselő-testület, valamint a Közös Hivatal hatáskörébe tartozó bármely közérdekű ügyben kérdést intézhet, amelyre az ülésen szóban, vagy legkésőbb 30 napon belül írásban kell érdemi választ adni.

(2) A képviselői kérdést elektronikus úton kell benyújtani az ülést megelőzően legalább három nappal a polgármesterhez. Az írásos választ elektronikus úton kell a képviselő részére eljuttatni.

(3) A képviselő a kérdése tartalmát a Képviselő-testület ülésén legfeljebb 2 (kettő) percben ismertetheti, a válaszadásra rendelkezésre álló idő 2 (kettő) perc.

(4) A kérdésre adott válasz elfogadásáról vita nem nyitható, döntéshozatal nem történik.

A tanácskozás rendje

33. § (1) A tanácskozás rendjének fenntartásáról a polgármester gondoskodik, melynek keretében

  • a) figyelmezteti azt a hozzászólót, akinek megfogalmazása a tanácskozáshoz nem illő vagy sérti mások méltóságát,
  • b) rendre utasítja azt a személyt, aki a képviselő-testülethez méltatlan magatartást tanúsít.

(2) Ha a képviselő-testület ülésén olyan rendzavarás történik, mely a tanácskozás folytatását lehetetlenné teszi, a polgármester a képviselő-testület ülésének félbeszakításáról dönt. A félbeszakadt ülés a tanácskozás rendjének helyreállítása után folytatódik.

(3) Azt a képviselő-testület ülésén megjelent személyt, aki a tanácskozás rendjét megsérti, megzavarja, a polgármester figyelmezteti, ennek eredménytelensége esetén a terem elhagyására kötelezi.

(4) A képviselő-testületi ülésen kiegészítő felvilágosítást kizárólag képviselő kérhet, a napirendhez tartozó témában.

Döntéshozatali eljárás, a szavazás módja

34. § (1) A képviselő-testület határozatának elfogadása történhet egyszerű szótöbbséggel vagy minősített szótöbbséggel, az Mötv. 48. §-ában foglaltak szerint.

(2) Az Mötv. 50. §-ában foglaltakon kívül a megválasztott képviselők több mint a felének (legalább 4 képviselő) igen szavazata szükséges:

  • a) a sürgősségi indítvány elfogadáshoz,
  • b) a hatáskör gyakorlás átruházása és visszavonása esetén,
  • c) helyi közügy önálló megoldásának vállalásához, illetőleg arról történő lemondásához,
  • d) helyi népszavazás kiírásához;
  • e) átruházott hatáskör esetileg történő visszavonásához,
  • f) kitüntetés, díszpolgári cím adományozásához;
  • g) az önkormányzat kötelező feladatain túli közfeladat önkéntes felvállalásához, illetve erről történő lemondásához;
  • h) gazdasági társaságba való belépéshez, kilépéshez, alapításhoz, megszüntetéshez.

Döntéshozatalból történő kizárás kezdeményezése

35. § (1) A képviselő-testület döntéshozatalából történő kizárására az Mötv. 49. §-a az irányadó. A képviselő legkésőbb a napirendi pont tárgyalásának megnyitásáig, ügyrendi hozzászólásban köteles bejelenteni az érintettséget és kezdeményezni a döntéshozatalból történő kizárást.

(2) A képviselő-testületi tag érintettségét, másik képviselő-testületi tag is bejelentheti.

(3) A döntésből való kizárásról a képviselő-testület ügyrendi szavazással, vita nélkül dönt.

(4) Ha a képviselő-testületi tag a személyes érintettségére vonatkozó bejelentési kötelezettségének nem tesz eleget, mulasztása 3 (három) havi tiszteletdíj megvonásban részesül.

(5) Tiszteletdíj megvonásban részesíthető az a képviselő-testületi tag is, az Mötv. 33. § szerint, aki a törvényben foglalt kötelezettségeit megszegi.

Szavazás rendje, nyílt szavazás

36. § (1) A Képviselő-testület döntéseit nyílt szavazással, név szerinti és titkos szavazással hozza.

(2) A nyílt szavazás kézfelemeléssel történik.

(3) Először a javaslat mellett, majd az ellene szavazó képviselők, végül a döntéstől tartózkodók szavaznak.

(4) A nyílt szavazás eredményét a polgármester állapítja meg. Ha a nyílt szavazás során szavazategyenlőség áll elő, a polgármester még ugyanazon ülésnapon elrendelheti a szavazás megismétlését vagy a téma elnapolását.

(5) A képviselő-testület hatáskörébe tartozó választási, kinevezési, megbízási és kitüntető cím és díj adományozása, valamint egyéb személyi kérdések során a kettőnél több jelölt esetén a döntés két fordulóban történik.

(6) Az első fordulóba az összes jelölt közül egyszerű többséggel a két legtöbb szavazatot kapott jelölt kerül.

Név szerinti szavazás

37. § (1) A képviselő-testület név szerint szavaz, ha

  • a) azt jogszabály előírja vagy
  • b) a polgármester kezdeményezi vagy
  • c) legalább 2 települési képviselő kezdeményezi.

(2) A név szerinti szavazás alkalmával a polgármester a névsor alapján ABC sorrendben minden képviselőt személy szerint szólít, és szavazatát a névsorban rögzíti. A képviselő nevének felolvasása után "igen", "nem" vagy "tartózkodom" kimondásával szavaz. A szavazás végén a képviselő nyilatkozatát aláírásával hitelesíti.

Titkos szavazás

38. § (1) Titkos szavazásra a képviselő-testület bármely tagja javaslatot tehet az Mötv. 46. § (2) bekezdése szerinti zárt ülés esetén, valamint az Mötv. 74. § (1) bekezdésében és a 76. § d) pontjában meghatározott esetekben.

(2) A titkos szavazásról a képviselő-testület vita nélkül dönt.

(3) A titkos szavazás lebonyolítását és eredményének megállapítását 3 fős ideiglenes szavazatszámláló bizottság végzi, melynek mindenkori elnöke a korelnök, tagjai pedig a jelenlévő képviselők közül a legfiatalabb képviselők.

(4) A szavazásra szolgáló szavazólapon fel kell tüntetni a szavazásra feltett kérdést, illetve választás esetén a javasolt személyeket ABC sorrendben, valamint az "igen", "nem" megjelöléseket. A titkos szavazás során a szavazástól tartózkodni nem lehet.

(5) A szavazólapot lezárt borítékban kell átadni a szavazatszámláló bizottságnak.

(6) A szavazatszámláló bizottság összeszámolja a szavazatokat, megállapítja az érvényes és érvénytelen szavazatok számát és a szavazásról jegyzőkönyvet készít, amely tartalmazza

  • a) a szavazás helyét és napját;
  • b) az ideiglenes szavazatszámláló bizottság tagjainak nevét és tisztségét;
  • c) a szavazás során felmerült tényeket;
  • d) a szavazás során tett megállapításait és a hozott határozatokat és a szavazás eredményét;

(7) A szavazásról külön jegyzőkönyv készül. A szavazásról készített jegyzőkönyvet a szavazatszámláló bizottság tagjai aláírják. A szavazás eredményéről a szavazatszámláló bizottság elnöke jelentést tesz a képviselő-testületnek. A szavazás eredményét a polgármester állapítja meg.

IV. FEJEZET A képviselő-testület döntései

Önkormányzati rendeletalkotás

39. § (1) Az önkormányzati rendelet alkotását kezdeményezheti:

  • a) a polgármester,
  • b) a települési képviselő,
  • c) a jegyző.

(2) A rendelet tervezetet indoklással együtt a polgármesterhez kell benyújtani.

(3) A rendelettervezet szakszerű előkészítéséről a jegyző gondoskodik.

(4) Amennyiben a rendelet-tervezetet tárgyalásra alkalmas módon -

  • a) indokolás tartalmazó előterjesztéssel,
  • b) társadalmi, gazdasági és szakmai körülmények szükségességének bemutatásával,
  • c) jogi megoldás szempontjaival – nyújtják be, azt a polgármester köteles a soron következő ülés napirendi javaslatába felvenni.

(5) Rendeletalkotás esetében a képviselő-testület a beterjesztett javaslat felett általános és részletes vitát is tarthat. Az erre vonatkozó polgármesteri indítványról a képviselő-testület vita nélkül határoz.

(6) Az önkormányzati rendelet kihirdetése a rendelet teljes szövegének az Önkormányzat hirdetőtábláján 15 napra történő kifüggesztésével történik. A kihirdetés napjának a kifüggesztés napját kell tekinteni.

(7) Az önkormányzati rendeletet közzé kell tenni továbbá az Önkormányzat hivatalos honlapján történő megjelentetéssel.

40. § (1) Társadalmi egyeztetésre kell bocsátani a helyi önkormányzat rendelet-tervezetét.

(2) Nem lehet egyeztetésre bocsátani

  • a) a költségvetésről szóló rendelet-tervezetet,
  • b) a helyi adóról szóló rendelet-tervezetet,
  • c) a költségvetés végrehajtásáról szóló rendelet-tervezetet,
  • d) a Képviselő-testület és szervei szervezeti és működési szabályait meghatározó rendelet-tervezete,
  • e) a köztisztviselői jogviszonyban állók munkavégzésével és juttatásaival kapcsolatos rendelet-tervezetet,
  • f) a rendelet-tervezetet, ha annak sürgős elfogadásához kiemelkedő közérdek fűződik,
  • g) az önkormányzati rendeletet módosító rendelet-tervezetet, ha az csak magasabb szintű jogszabály módosítása miatt szükséges rendelkezéseket tartalmaz, valamint
  • h) a törvényességi ellenőrzésért felelős szerv felhívására törvénysértés megszüntetése érdekében előkészített rendelet-tervezetet.
  • i) Kiemelkedő közérdek különösen az olyan körülmény, amelynek bekövetkezése esetén az önkormányzatot jelentős anyagi hátrány érné.

(3) A társadalmi egyeztetés az önkormányzat honlapján erre a célra kialakított oldalon megadott e-mail címen keresztül biztosított véleményezés (a továbbiakban: általános egyeztetés) útján, postai úton vagy szükség esetén közmeghallgatás keretében történik.

41. § (1) A rendelet-tervezet társadalmi egyeztetésének formái az általános egyeztetés, a különös egyeztetés.

(2) Társadalmi egyeztetés keretében általános egyeztetés minden esetben kötelező.

42. § Általános egyeztetés keretében rendelet-tervezetet úgy kell az önkormányzat honlapján közzétenni, hogy megfelelő idő álljon rendelkezésre a tervezet érdemi megvitatásához és a vélemények kifejtéséhez, továbbá a beérkezett vélemények, javaslatok mérlegelésére. A véleményezésre minimum 7 napot kell biztosítani.

43. § (1) A névtelenül beérkezett véleményeket azok figyelembevétele nélkül törölni kell.

(2) A beérkezett véleményeknek, a véleményezők nevének, és e-mail címének kezelése a véleményezett rendelet hatálybalépéséig lehet kezelni.

(3) A véleményező adatainak kezeléséhez szükséges hozzájárulást a személyes adatok védelméről és a közérdekű adatok nyilvánosságáról szóló törvényben foglalt vélelem szerint megadottnak kell tekinteni. Erre a tényre a véleményező figyelmét a vélemény-nyilvánítás előtt fel kell hívni.

44. § (1) A jegyző mérlegeli a beérkezett véleményeket, és azokról összefoglalót készít. A jogszabály előkészítése során nem áll fenn az egyedi válaszadási kötelezettség.

(2) Az elkészített összefoglalót az önkormányzati rendelet-tervezettel együtt kell a Képviselő-testület elé terjeszteni, ezzel egy időpontban kell közzétenni.

(3) Az egyeztetésre bocsátott tervezetet a közzétételtől számított egy évig nem lehet a honlapról eltávolítani.

45. § Különös egyeztetés alatt a lakossági fórumot kell érteni.

Önkormányzati határozatok

46. § (1) A képviselő-testület jegyzőkönyvi rögzítéssel, alakszerű határozat nélkül dönt:

  • a) a napirend elfogadásáról,
  • b) a képviselői felvilágosítás kéréséről, valamint a kérdésre adott válasz elfogadásáról,
  • c) ügyrendi kérdésekben,
  • d) szavazásból történő kizárásról,
  • e) feladat meghatározást nem tartalmazó előterjesztésről,
  • f) hozzászólási jog biztosításáról,
  • g) határozati javaslat, rendelet-tervezet módosítására, kiegészítésére tett javaslatról,
  • h) döntési javaslat szavazategyenlőség miatti elutasításáról szóló képviselő-testületi döntésről.

(2) A Képviselő-testület számozott határozata tartalmazza a testület döntését szó szerinti megfogalmazásban, a végrehajtás határidejét és a végrehajtásért felelős megnevezését, valamint a szavazás szám szerinti eredményét.

(3) Az ülés vezető a szavazás előtt az előterjesztéstől eltérő módosított határozat szó szerinti szövegét ismerteti.

(4) A határozatban megjelölt felelős köteles a határozat végrehajtásával kapcsolatos előterjesztéseket, jelentéseket elkészíteni, és azokat a képviselő-testület elé terjeszteni.

(5) Bonyolultabb indítvány előterjesztéséről, valamint a szóban tett javaslatról hozandó döntés szó szerinti megfogalmazásának idejére a polgármester az ülést felfüggesztheti.

(6) A képviselő-testületi határozatokról a jegyző sorszám szerinti és határidős nyilvántartást vezet.

(7) A jegyzőkönyvből készült határozat kivonatot legkésőbb a jegyzőkönyv elkészítését követő 15 napon belül meg kell küldeni a végrehajtásért felelősöknek, továbbá a határozattal érintetteknek.

A képviselő-testületi ülés jegyzőkönyve

47. § (1) A Képviselő-testület üléséről kivonatos jegyzőkönyv készül 2 példányban. Az eredeti példány nyilvántartása és archiválása a Hivatalban történik. A jegyzőkönyv 1 példányát elektronikus úton meg kell küldeni a Kormányhivatal részére. A jegyzőkönyv további 1 példánya a könyvtár részére kerül megküldésre, ahol a választópolgárok nyitvatartási idő alatt betekinthetnek a képviselő-testület üléseinek jegyzőkönyveibe.

(2) A jegyzőkönyv az Mötv. 52. § (1)-(2) bekezdésében foglaltakon túl tartalmazza:

  • a) távol maradt képviselők nevét,
  • b) a napirendi pontonként az előadók nevét,
  • c) szóbeli előterjesztés esetén annak rövid tartalmát,
  • d) pecsétet.

(3) A tanácskozásban részt vevő kérésére a képviselő-testület üléséről készült jegyzőkönyv az érintett hozzászólását szó szerint tartalmazza.

(4) A képviselő-testület üléséről hangfelvétel készül. A hangfelvételt a jegyzőkönyvre vonatkozó szabályok szerint kell kezelni.

(5) Az Mötv. 52. § (1) bekezdésében foglaltakon kívül a jegyzőkönyv mellékletei:

  • a) a meghívó,
  • b) a rendelet tervezetek egy-egy példánya,
  • c) a jelenléti ív,
  • d) a képviselő kérésére az írásban benyújtott hozzászólás.

(6) A jegyzőkönyvet a jegyző megküldi a honlap szerkesztőjének. A jegyzőkönyvek hozzáférése Pilisjászfalu Község honlapján is biztosított.

(7) A zárt ülésről készült jegyzőkönyvet a Hivatal titkos iratként kezeli.

Helyi népszavazás

48. § A helyi népszavazás szabályait a képviselő-testület rendeletben szabályozza.

Közmeghallgatás

49. § (1) A képviselő-testület szükség szerint, de évente legalább egy alkalommal közmeghallgatást tart, melynek témáját, időpontját és helyszínét a munkatervben meg kell határozni.

(2) A közmeghallgatás nyilvános képviselő-testületi ülésnek minősül.

(3) A közmeghallgatás alkalmával az állampolgárok és a településen működő társadalmi szervezetek, egyesületek kérdéseket intézhetnek, illetve közérdekű javaslatokat tehetnek.

(4) A munkatervben meghatározott közmeghallgatáson kívül további közmeghallgatás összehívását kezdeményezheti:

  • a) települési képviselők több mint a fele,
  • b) polgármester,

(5) A közmeghallgatás összehívásra a képviselő-testület ülésére vonatkozó szabályokat kell alkalmazni azzal az eltéréssel, hogy a közmeghallgatás időpontját és helyét, valamint a tárgyalásra kerülő tárgyköröket a közmeghallgatás előtt legalább 10 nappal a helyben szokásos módon nyilvánosságra kell hozni.

(6) A közmeghallgatáson elhangzott hozzászólásokat, javaslatokat a képviselő-testület a polgármester előterjesztése alapján megvitatja és kijelöli azt a személyt, aki a felszólalások tartalmát megvizsgálja és a szükséges intézkedést megteszi.

(7) Az elhangzott kérdésekről, a vizsgálat eredményéről és a tett intézkedésekről az intézkedésre kijelölt személy 15 napon belül írásban ad választ.

Lakossági fórumok rendje

50. § (1) A településen tervezett 40 millió forintnál nagyobb értékű beruházások, továbbá 100 millió forintot meghaladó értékű önkormányzati vagyont érintő döntések, továbbá a falu lakosságának minimum 30 %-át érintő településfejlesztési intézkedések előkészítéseként, - a lakosság közvetlen tájékoztatása, és az önkormányzati döntések előkészítésébe történő bevonása céljával – a polgármester lakossági fórumot köteles összehívni.

(2) A lakosság, valamint a társadalmi szervezetek közvetlen tájékoztatása, valamint a fontosabb döntések, településfejlesztési intézkedések előkészítésébe történő bevonása érdekében lakossági fórumokat lehet szervezni.

(3) A lakossági fórum lehet

  • a) lakosság egészét vagy jelentős részét érintő döntések előkészítését szolgáló település politikai fórum, továbbá
  • b) lakosság szerveződéseivel, a jelentősebb civil szervezetekkel lefolytatandó érdekegyeztető tanácskozás.

(4) A lakossági fórum meghirdetésére, lebonyolítására jegyzőkönyvezésre a közmeghallgatás szabályai alkalmazandók.

(5) A polgármester a lakossági fórumokon elhangzottakról a soron következő képviselő testületi ülésen tájékoztatást ad.

V. FEJEZET A képviselő-testület szervei

Polgármester

51. § (1) A polgármester tisztségét főállásban látja el.

(2) A polgármester előzetes bejelentkezés alapján minden héten kedden 09:00 órától 11:00 óráig és 14:00 órától 18:00 óráig tart ügyfélfogadást a Hivatal épületében.

(3) A polgármester a képviselő-testület működésével összefüggésben az Mötv. 67. §-ban meghatározott feladatokon kívül:

  • a) segíti a képviselő-testület tagjainak a munkáját,
  • b) szervezi a településfejlesztést és a közszolgáltatásokat,
  • c) biztosítja az önkormányzat demokratikus működését,
  • d) véleményt nyilvánít a község életét érintő kérdésekben,
  • e) együttműködik a társadalmi szervezetekkel, különösen a lakosság önszerveződő közösségeivel.

(4) A polgármester rendszeresen tájékoztatja a képviselőket, a község egész lakosságát érintő minden fontos eseményről, intézkedésről. A tájékoztatás történhet írásban, szóban, személyes felkérés útján, vagy a képviselők megbeszélésre való összehívásával.

52. § (1) Amennyiben a képviselő-testület határozatképtelenség, vagy határozathozatal hiánya miatt, két egymást követő alkalommal ugyanazon ügyben nem hozott döntést, a polgármester a következő ügyekben hozhat döntést: a vagyongazdálkodásáról szóló rendeletben foglalt vagyonhasznosítási ügyben, ide nem értve a vagyon értékesítését, megterhelését;

(2) A polgármester, a képviselő-testület utólagos tájékoztatása mellett dönthet a két ülés közötti időszakban felmerülő, halaszthatatlan, a képviselő-testület hatáskörébe tartozó önkormányzati ügy keretében.

Alpolgármester

53. § (1) A képviselő-testület a tagjai közül a polgármester javaslatára, a polgármester helyettesítésére, munkájának segítésére egy alpolgármestert választ.

(2) Az alpolgármester feladatait társadalmi megbízatásban látja el a polgármester irányításával.

(3) Az alpolgármester előzetes bejelentkezés és időpont egyeztetés alapján a hivatal épületében ügyfélfogadást tart.

A jegyző

54. § (1) A jegyző a képviselő-testület jogszabálysértő döntéseinek, működésének jelzésére irányuló kötelezettségét a testületi ülésen az adott napirendi ponton belül vagy a jogszabálysértő döntés, vagy a jogszabálysértő működés jogszabálysértésének voltáról való tudomására jutását követő képviselő-testületi ülésen szóban teljesíti. A jegyző jogszabálysértésre vonatkozó jelzését a képviselő-testület üléséről készült jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell.

(2) Amennyiben a jogszabálysértés észlelése más módon, vagy később jut tudomására, észrevételét 8 napon belül írásban teszi meg, amit meg kell küldeni a jogsértőnek, valamint a polgármesternek címezve a képviselő-testületet is értesítenie kell.

(3) A jegyző a Közös Hivatal Székhelyén minden hétfőn 12:00 órától 16:00 óráig, Pilisjászfalui Kirendeltségén minden hét keddi napján 9:00 órától 11:00 óráig és 14:00 órától 18:00 óráig ügyfélfogadást tart.

(4) A jegyzői tisztség betöltetlensége, illetve tartós akadályoztatása esetén a jegyzői feladatokat a közös önkormányzati hivatal megfelelő végzettséggel rendelkező köztisztviselője látja el.

A Közös Önkormányzati Hivatal

55. § (1) Az Önkormányzat a hatáskörébe tartozó önkormányzati ügyek előkészítésére, az önkormányzati döntések végrehajtására, testületek működésével kapcsolatos adminisztratív feladatok és a jogszabályban előirt államigazgatási feladatok ellátására Tinnye Község Önkormányzatával Közös Önkormányzati Hivatalt működtet.

(2) A Hivatal önálló költségvetési szerv, költségvetése határozza meg a működéséhez szükséges előirányzatokat, működési, fenntartási költségeket.

(3) A Hivatalt a jegyző vezeti.

(4) A Hivatal létszámát, belső szervezeti felépítését, működésének részletes szabályait, feladat- és hatáskörét a Tinnyei Közös Önkormányzati Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzata határozza meg.

(5) A Közös Hivatalt érintő döntések meghozatalával kapcsolatban a települések képviselő-testületei együttes képviselő-testületi ülést tarthatnak.

(6) A képviselő-testületek együttes ülésének napirendi pontjait a polgármesterek együttesen határozzák meg.

(7) Az együttes ülés előkészítéséről, a meghívók és a határozati javaslatok kiküldéséről a jegyző gondoskodik.

56. § (1) A közös önkormányzati hivatal munkájáról a jegyző évenként köteles beszámolni.

(2) A beszámoló keretén belül tájékoztatást ad különösen:

  • a) közös önkormányzati hivatal működésének személyi, dologi feltételeiről, a közös önkormányzati hivatal ügyfélforgalmáról,
  • b) a polgármester, a képviselő-testületek, helyi képviselők munkáját segítő tevékenységéről, e feladat ellátásáról,
  • c) a törvényességi követelmények betartásáról,
  • d) az esetleges időközi felügyeleti ellenőrzések megállapításáról,
  • e) javaslatot tesz az esetleges problémák, hiányosságok megszüntetésére, feladatok megoldására.

(3) A polgármester tájékoztatást, beszámolót kérhet a jegyzőtől az egyes feladatok megvalósításának helyzetéről, állapotáról.

A képviselő-testület bizottságai

57. § (1) A Képviselő-testületnek egy állandó bizottsága van, a Vagyonnyilatkozatot és Összeférhetetlenséget vizsgáló Bizottság.

(2) A Vagyonnyilatkozatot és Összeférhetetlenséget vizsgáló Bizottság tagjainak száma: 3 fő képviselő.

(3) A Bizottság feladatait és hatásköreit a bizottság tagjainak nevét e rendelet 3. számú melléklete tartalmazza.

(4) A Bizottság üléseire a képviselő-testületre vonatkozó szabályokat kell megfelelően alkalmazni, azzal az eltéréssel, hogy a kizárásról a Bizottság dönt, valamint a jegyzőkönyvet a bizottság elnöke és egy tagja írja alá.

VI. FEJEZET Az önkormányzat társulásai

58. § Pilisjászfalu Község Önkormányzata a 4. számú mellékletben felsorolt társulások tagja.

VII. FEJEZET Az önkormányzat gazdasági programja

59. § (1) A Képviselő-testület az alakuló ülést követően 6 hónapon belül megválasztásának időtartamára, a polgármester előterjesztése alapján gazdasági programot fogad el.

(2) A gazdasági program tervezetének előkészítéséről a polgármester gondoskodik.

(3) A gazdasági program tartalmazza:

  • a) kötelezően ellátandó feladatok teljesítésének módját, fejlesztésének elképzeléseit,
  • b) A település lakosságának ellátása érdekében a közszolgáltatások szervezésének módját.
  • c) Az önkormányzat gazdasági alapját, vagyonának gyarapítását, hasznosításának módját, bevételeinek növelését célzó intézkedéseket.
  • d) A területfejlesztéssel kapcsolatos feladatokat, továbbá a más önkormányzatokkal, szervezetekkel való együttműködés fő irányait, kapcsolatainak fejlesztését.

VIII. FEJEZET Záró rendelkezések

Hatályon kívül helyező rendelkezések

60. § (1) Hatályát veszti az önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló Pilisjászfalu Község Önkormányzat Képviselő-testületének 15/2013. (XII. 04.) számú önkormányzati rendelete.

(2) A rendelet és mellékleteinek naprakész tartásáról a jegyző gondoskodik.

(3) Egyidejűleg hatályát veszti a közszolgálati tisztviselők napjáról szóló Pilisjászfalu Község Önkormányzat Képviselő-testületének 4/2017. (VI. 09.) számú, valamint a hivatali helyiségen kívüli és a hivatali munkaidőn kívül történő házasságkötés és bejegyzett élettársi kapcsolat létesítése engedélyezésének szabályairól és díjairól szóló Pilisjászfalu Önkormányzat Képviselő-testületének 5/2011. (III. 24.) számú önkormányzati rendelete.

Hatályba léptető rendelkezés

61. § Ez a rendelet 2021. június 14-én lép hatályba.

1. melléklet

A képviselő-testület átruházott hatáskörei

1. melléklet.docx

        1. sz. melléklet az 5/2021. (VI. 14.) önkormányzati rendelethez





Polgármesterre átruházott hatáskörök:



        • Települési támogatás (Rendkívüli települési támogatás, Lakásfenntartási támogatás, Gyógyszertámogatás, Temetési támogatás)



Jegyzőre átruházott hatáskörök:



BÖT társulásra átruházott hatáskörök:









2. melléklet

Pilisjászfalu Község Önkrományzatának képviselői

2. melléklet.docx

2. sz. melléklet az 5/2021. (VI. 14.) önkormányzati rendelethez



Pilisjászfalu Község Önkormányzat Képviselő-testület tagjainak névsora és elektronikus levélcíme:





Név


Elérhetőség

Székely Róbert

polgármester

polgarmester@pilisjaszfalu.hu

Borsó András

alpolgármester

pjfborso@gmail.com

Dr. Sztaricskai Ferenc Jánosné

képviselő

ferencnedrsztaricskai@gmail.com

Falatovics István

képviselő

falatovicspjsz@gmail.com

Gáspár Tünde

képviselő

g.tundee@gmail.com

Szántó Vilmos

képviselő

vilmosszanto@gmail.com

Kőműves Sándor

képviselő

mrsandor.komuves@gmail.com
































3. melléklet

A Vagyonnyilatkozatot és Összeférhetetlenséget vizsgáló Bizottság

3. melléklet.docx

3. sz. melléklet az 5/2021. (VI. 14.) önkormányzati rendelethez





Pilisjászfalu Község Képviselő-testületének bizottságai és tagjainak névsora



1.

Vagyonnyilatkozatot és összeférhetetlenséget vizsgáló bizottság




Név


Elérhetőség

Gáspár Tünde

képviselő/elnök

g.tundee@gmail.com

Szántó Vilmos

képviselő/tag

vilmosszanto@gmail.com

Kőműves Sándor

képviselő/tag

mrsandor.komuves@gmail.com












4. melléklet

Pilisjászfalu Község Önkormányzatának társulásai

4. melléklet.docx



4. sz. melléklet az 5/2021. (VI. 14.) önkormányzati rendelethez





Társulási tagságok:

        • Budakörnyéki Önkormányzati Társulás

        • Duna-Vértes Regionális Hulladékgazdálkodási társulás

        • Pilisi KÖTET