Sajóbábony Város Önkormányzat Képviselő-testületének 10/1995. (XI.9.) önkormányzati rendelete
Az Önkormányzati tulajdonban álló lakások és helyiségek bérletére vonatkozó egyes szabályokról
Hatályos: 2023. 10. 31Sajóbábony Város Önkormányzat Képviselő-testületének 10/1995. (XI.9.) önkormányzati rendelete
Az Önkormányzati tulajdonban álló lakások és helyiségek bérletére vonatkozó egyes szabályokról
Sajóbábony Város Önkormányzata Képviselő-testülete a lakások és helyiségek bérletére, valamint elidegenítésére vonatkozó egyes szabályokról szóló 1993. LXXVIII. törvény 3. § (1)-(2), 4. § (3), 5. § (3), 9. § (1), 10. § (2), 12. § (5), 13. § (1)-(2),15. §, 17. § (2), 19. §, 20. § (3), 21. § (6), 23. § (3), 27. § (2), 31. § (2), 33. § (3), 34. §, 36. § (2), 42. § (2), 49. §, 52-54. §, 58. §, 68. § (2) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában, valamint Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdés 9. pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:1
ÁLTALÁNOS RENDELKEZÉSEK
1. § A rendelet célja a lakásokkal és helyiségekkel való ésszerűbb, a piaci viszonyokhoz igazodó gazdálkodás jogi jeltételeinek megteremtése, új bérleti feltételek kialakítása – a helyi sajátosságok elsődleges figyelembevételével – ezzel elősegítve a szociálisan rászorult családok lakáshelyzetét.
A RENDELET HATÁLYA
2. § 2
(1) A rendelet hatálya kiterjed minden Sajóbábony Város Önkormányzat tulajdonában álló lakásra /továbbiakban: lakás/, továbbá a nem lakás céljára szolgáló helyiségekre, amely az Ltv. 91/A. §-a alapján lakásnak, illetve nem lakás céljára szolgáló helyiségnek minősül.
(2) A rendelet hatálya alá tartozó lakások és helyiségek tekintetében a bérbeadói jogok és kötelezettségek gyakorlásának jogát - az e rendeletben foglalt kivételekkel - a Képviselő-testület a polgármesterre ruházza át.
ÉRTELMEZŐ RENDELKEZÉSEK
3. § A rendelet alkalmazása során a Ptk-ban és a Ltv-ben foglalt eltérő rendelkezések, meghatározások az irányadóak.
A személyes adatok kezelésének szabályai3
3/A. § (1) A Polgármesteri Hivatal a lakásgazdálkodási feladatok ellátása, az egyes kérelmek vagy pályázatok elbírálása céljából személyes adatokat kezel.
(2) Személyes adatot kezelni csak az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény (a továbbiakban: Info tv.) 4. §-ában foglalt követelményeknek megfelelően lehet.
(3) Az érintett önkéntes hozzájárulása alapján az alábbi személyes adatok kezelhetők:
a) a lakásigénylő neve, születési neve, születési helye, születési ideje, anyja születési neve, valamint lakóhelye vagy tartózkodási helye, telefonszáma,
b) valamennyi a lakásigénylővel együtt költöző személy neve, születési helye, születési ideje, anyja születési neve és a lakásigénylővel fennálló rokonsági kapcsolata, valamint lakóhelye vagy tartózkodási helye, telefonszáma,
c) valamennyi az a)–b) pontban meghatározott személy foglalkoztatásra irányuló jogviszonyára, jövedelmére, családtámogatási ellátására, rendszeres pénzellátására, álláskeresők ellátására vagy egyéb, a Szoc tv. 4. § (1) bekezdés a) pontja szerinti jövedelmére vonatkozó adat.
BÉRLETI JOGVISZONY TARTALMA
A felek jogai és kötelezettségei
4. § [4]
(1) A lakásbérleti jogviszonyt önkormányzati lakásra vonatkozóan a bérbeadó és a bérlő - írásban foglalt - bérleti szerződése hozza létre.
(2) Bérleti szerződés
a) határozott időre,
b) foglalkoztatási jogviszony fennállásáig,
c)5 határozatlan időre,
d)6 „Esély Otthon” pályázat keretében köthető.
(3)7 A (2) bekezdés a) pontja értelmében a bérleti szerződés tartama: minimum 1 hónap, maximum 5 év lehet, szociális alapon bérbe adott lakás esetében maximum 1 év, melyet a szerződő felek - amennyiben bérlő a bérleti szerződésben foglalt kötelezettségeinek maradéktalanul eleget tesz - újabb határozott időre meghosszabbíthatnak.
(4) A bérlővel a bérbeadó csak akkor kötheti meg a szerződést, ha a bérlő a szerződésben foglalt feltételeket vállalja
(5) A lakásbérleti szerződés megkötésének feltétele, hogy a leendő bérlő szerződésben vállalja, hogy
a) a lakbért, valamint a lakás használatával összefüggő közüzemi díjakat kiegyenlíti,
b) a lakást csak lakás céljára használja, kivéve, ha a Képviselő-testület a lakás nem lakás céljára történő használatát engedélyezte,
c) a lakást csak a bérbeadó hozzájárulásával adhatja albérletbe,
d) a bérbeadó részéről történő rendes ütemezett bérlemény ellenőrzéseket évente egy alkalommal, valamint a rendkívüli egyedi bérlemény ellenőrzéseket, szükség szerinti gyakorisággal lehetővé teszi,
e) a lakásbérleti szerződés fennállása alatt a lakást életvitelszerűen lakja,
f) a lakásból történő két hónapot meghaladó távollétét, annak okát és időtartamát a bérbeadó részére írásban bejelenti,
g) az egyéb felek által meghatározott feltételeket teljesíti.
(6) Bérbeadó a lakást a bérlő részére leltár szerint rendeltetésszerű használatra alkalmas állapotban adja át, melynek átvételét a bérlő a leltáron aláírásával elismeri.
(7) A lakás átadásakor észlelt hibák, hiányosságok megszüntetéséről a bérbeadó köteles gondoskodni. A bérlő és a bérbeadó azonban megállapodhat, hogy a szükséges munkákat a bérbeadó helyett és költségére a bérlő elvégzi.”
4/A. §8 A lakás rendeltetésszerű használatra akkor alkalmas, ha az épület központi berendezéseinek a lakásban lévő részei és a lakásberendezések üzemképesek.
4/B. §9 (1)10 A bérlő a bérleti szerződés megszűnését megelőzően legalább 30 nappal korábban írásban – személyesen, postai úton, vagy az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvényben meghatározott elektronikus úton – benyújtott kérelmére az önkormányzati bérlakás a bérleti jogviszony megszűnését követően újabb, legfeljebb öt év határozott időtartamra, szociális helyzet alapján bérbe adott lakás esetén legfeljebb egy év határozott időtartamra bérbe adható, amennyiben a bérbeadás feltételei és az alábbi feltételek továbbra is fennállnak:
a) lakbértartozása nincs,
b) szerződésből eredő kötelezettségeit maradéktalanul teljesítette.
(2) Ha a bérleti szerződés a bérlő általi bérfizetés elmulasztása miatt – bérbeadó az Ltv-ben foglaltaknak megfelelő eljárásának lefolytatása után – szűnik meg, de a bérlő a lakbért, a közüzemi díjat, illetőleg a használati díj tartozását – a bérbeadóval kötött külön megállapodásban foglalt határidőre, még a lakásból való kiköltöztetés előtt – rendezte, a lakásra az eredeti lakásbérleti szerződésben foglalt feltételekkel, határozott idejű, maximum 5 éves időtartamra, újabb bérleti szerződés köthető.
A lakás rendeltetésszerű használatának ellenőrzése
5. § (1) A bérbeadó a bérbe adott lakás rendeltetésszerű használatát, a bérlői kötelezettségek teljesítését, a lakásban munkanapokon 10 és 18 óra között ellenőrizheti.
(2) Az ellenőrzés időpontjáról a bérbeadó 72 órával az ellenőrzést megelőzően írásban köteles a bérlőt értesíteni.
(3) Amennyiben a (2) bekezdésben írt előzetes értesítés az ellenőrzést meghiúsítaná, vagy arra közvetlenül életveszély elhárítása céljából van szükség, az ellenőrzés tényének közlése az ellenőrzés megkezdése előtt szóban is történhet.
(4) Az ellenőrzésről feljegyzést kell készíteni és azt meg kell küldeni az ellenőrzésben érdekeltnek, illetőleg az abban érintett személyeknek.
(5) Az ellenőrzés utáni döntést az ellenőrzéstől számított 3 munkanapon belül meg kell hozni.
Karbantartás, felújítás, cserekötelezettség
6. § (1) A bérlő köteles a lakás rendeltetésszerű karbantartásáról, állagának megőrzéséről gondoskodni.
(2) A bérbeadó köteles gondoskodni:
a) Az épület központi berendezéseinek üzemképes állapotáról,
b) A háztartási szemét elszállításáról, melynek költségeit a bérlő vállalja.
(3) A bérbeadó köteles gondoskodni az épület karbantartásáról.
(4) Közös megegyezés alapján a (2) bekezdés a) és b) pontjában írtakat a bérlő is vállalhatja.
6/A. §11 (1) A 6. § (4) bekezdésben meghatározott esetekben a bérlő – a bérbeadó által igazolt – beruházás költségeit lakbérbeszámítás útján érvényesítheti, a képviselő-testület jóváhagyását követően. Lakbérbeszámítás a mindenkori komfortfokozatnak megfelelő lakbér mértékéig tudható be, a bekerülési összeg lejártáig.
(2) Határozott idejű bérleti szerződés esetében akkor köthető bérbeszámítási megállapodás, ha a mindenkori lakbér mértékéig való beszámítás mellett a bekerülési összeg a szerződés fennállása alatt beszámítható.
(3) A 6. § (4) bekezdés szerinti megállapodást írásba kell foglalni és abban fel kell tüntetni a bérlő által végzendő munkálatok körét és azok várható költségeit. Lakbérbeszámításra a bérlő által benyújtott és a bérbeadó által jóváhagyott költségvetés szerint igazolt számla alapján kerülhet sor.
6/B. §12 (1) A bérlő által végzett, végeztetett kivitelezési munkák csak akkor fogadhatók el, vehetők át, tudhatók be, ha megfelelnek a vonatkozó szabványoknak, műszaki irányelveknek, a kivitelezéssel érintett szakhatósági követelményeknek, a szakmai szabályoknak, az Önkormányzat műszaki csoportjának vezetőjével történt előzetes és a kivitelezési munkák közbeni egyeztetett feltételeknek.
(2) Bérlő által benyújtott számlák csak a következő igazolások bemutatása után tudhatók be:
a) a bérbeadó műszaki átvételének igazolása,
b) a kivitelezéssel érintett szakhatóságok és szolgáltatók műszaki átvételének igazolása,
c) a beépített anyagok minőségi megfelelőségének igazolása,
d) a szabályos kivitelezői nyilatkozatok,
e) az engedélyköteles tervek,
f) a megvalósulási dokumentáció.
(3) Bérlő szavatol a beépített anyagok minőségéért és az elvégzett munkákért. Szakszerűtlen kivitelezés esetén a bérlő köteles viselni a szakszerűtlen munkával kapcsolatban fölmerülő összes költséget, szükséges visszabontások és helyreállítások, átalakítások stb. költségeit. Bérlő kizárólag szabványos és hazai építőipari alkalmassági minősítéssel rendelkező anyagokat építhet, építtethet be.
(4) Kivitelezés közben a bérbeadó köteles, a bérlővel egyeztetett időpontban rendszeres ellenőrzést tartani.
(5) Az eltakarás előtt minden vezetékrendszert ellenőrizni kell. Csak helyszíni jegyzőkönyvben átvett és fotókkal dokumentált vezetékrendszer takarható (burkolható, vakolható, betonozható, borítható, stb.) el.
(6) Amennyiben bérlő bérbeadót a munkákkal kapcsolatos valamely tényről vagy körülményről szándékosan vagy célzatosan megtéveszti, bérbeadó nem köteles a bérbeszámítási megállapodás alapját képező munkák megtérítésére illetve bérlő a bérbeadó felszólítására köteles saját költségén az eredeti állapotot helyreállítani.”
A lakás átalakítása, korszerűsítése
7. § (1) A bérlő a vonatkozó építésügyi hatósági szabályok megtartásával a bérbeadóval kötött külön szerződés alapján jogszerűen bérelt lakását átalakíthatja, korszerűsítheti.
(2) A képviselő-testület felhatalmazza a bérbeadót az (1) bekezdésben írt szerződés tartalmának meghatározására.
(3) Amennyiben a bérlő az átalakítási, korszerűsítési munkálatokat a bérbeadóval előzetesen létesített szerződés nélkül végzi, kötelezhető az eredeti állapot helyreállítására, melynek költsége teljességében a bérlőt terheli.
(4) Amennyiben a korszerűsítés, vagy átalakítás olyan tényezőket érint (szobaszám, komfortfokozat, stb.) melyet a rendelet a lakbér mértékének megállításánál figyelembe vesz, a lakásbérleti szerződést módosítani kell.
A lakás bérleti díja, lakáshasználati díj
8. § (1) E rendelet alapján bérbeadott lakások lakbérének mértéke a lakás komfortfokozatához és nagyságához igazodik.
(2) A bérlő a bérbeadó részére köteles havonta minden hó 15. napjáig a lakásbérleti jog ellenértékeként lakbért fizetni.
(3)13141516171819 A lakbér mértéke Sajóbábony városban:
a) Szociális alapon bérbe adott lakások esetében:
aa) komfortos lakás: 360.-Ft/m2/hó
ab) félkomfortos lakás: 250.-Ft/m2/hó
b) költség alapon bérbe adott lakások esetében:
ba) komfortos lakás: 470.-Ft/m2/hó
bb) félkomfortos lakás: 360,-Ft/m2/hó
c)20 Piaci alapon bérbe adott lakások esetében: összkomfortos lakás: 800.-Ft/m2/hó
d) közérdekű célból történő elhelyezés esetében: ingyenes
e) „Esély Otthon” pályázat keretében hasznosított lakás esetében ingyenes.
(3a)21 A szociális alapon bérbe adott lakások esetében a bérleti díj már tartalmazza a lakbértámogatás mértékét, mely megegyezik a piaci alapú lakbér és a szociális alapú lakbér közötti különbséggel.
(4) A bérlő a bérbeadó által közölt lakbért csak számítási hiba miatt kifogásolhatja.
(5) A jogcím nélküli használó a használat kezdetétől a lakásra megállapított lakbérrel azonos összegű használati díjat köteles fizetni a bérbeadónak.
(6)22 A jogcím nélküli használó az ilyen lakáshasználat kezdetétől számított két hónap elteltét követő naptól a lakásból való kiköltözésig emelt használati díjat akkor köteles fizetni, ha a bérbeadónak e rendelet alapján tett nyilatkozata, illetőleg a Ltv. 75, 91 és 95. §-ai értelmében elhelyezésre nem tarthat igényt.
(7)23 Az emelt használati díj mértéke
7 – 12 hó között a lakbér négyszerese
12 hótól kezdve a lakbér ötszöröse
A lakásba fogadás feltételei
9. § (1) A bérlő, továbbá a bérlőtárs és a társbérlő, a bérbeadó, továbbá a másik bérlőtárs és társbérlő írásbeli hozzájárulása nélkül fogadhatja lakásba
a) házastársát,
b) gyermekét (örökbefogadott, mostoha és nevelt gyermek
c) befogadott gyermekétől az együttlakás ideje alatt vagy azt megelőzően született unokáját, szülőjét (örökbefogadott, mostoha, nevelőszülőjét).
(2) A bérlő, továbbá a bérlőtárs és a társbérlő kizárólag a bérbeadó, továbbá a másik bérlőtárs és a társbérlő előzetes hozzájárulása alapján fogadhatja be a lakásba
a) az (1) bek. c) pontjába nem tartozó unokáját,
b) élettársát, valamint
c) testvérét, feltéve, ha az ország területén beköltözhető lakással nem rendelkeznek és a befogadás után a család minden tagja részére, legalább 8 m2 nagyságú lakóterület még biztosítható.
(3)25 Amennyiben a bérbeadó a (2) bekezdésben írt feltételek meglétekor befogadáshoz való hozzájárulást megadja, kizárólag azzal a feltétellel, hogy a befogadott írásban nyilatkozik arról, ha bérlő bérleti jogviszonya megszűnik, a lakásból térítés és elhelyezési igény nélkül a bérleti jogviszony megszűnését követő 15 napon belül kiköltözik.
Hozzájárulás a tartási szerződéshez
10. § (1) A bérlő határozatlan időre bérbeadott lakás esetében a lakás bérleti jogának folytatása ellenében a jegyző írásos hozzájárulásának megadását követően tartási szerződést köthet.
(2) A tartási szerződéshez való hozzájárulást meg kell tagadni:
a) az eltartó 14. életévét nem töltötte be,
b) az eltartó önálló jövedelemmel nem rendelkezik, és nincs olyan hozzátartozója, aki a tartási szerződésből reá háruló anyagi terhek viselését vállalja,
c) az eltartó, vagy házastársa az ország területén még beköltözhető lakással rendelkezik,
d) az eltartó egészségügyi körülményei alapján a tartás teljesítésére nem képes,
e) a bérlő életkora, illetőleg egészségügyi körülményei alapján nem szorul tartásra,
f) a bérlő tartásáról jogerősen bírói döntés, illetőleg tartási (gondozási) szerződés alapján más személy gondoskodik,
g) a bérlővel a lakásban jogszerűen együtt lakó más személy a bérlőt eltartja.
(3) A jegyző a hozzájárulást megelőzően a (2) bekezdésben meghatározott körülményeket egyéniesítve köteles vizsgálni.
A lakásbérleti jogviszony megszűnése, a lakás visszaadása26
10/A. §27 (1) A bérbeadó és a bérlő a határozatlan időre kötött szerződést közös megegyezéssel megszüntetheti.
(2) A bérlő pénzbeli térítésre tarthat igényt, ha
a) másik önkormányzati lakást nem kér, illetőleg nem kap,
b) a lakást kiürítve, rendeltetésszerű használatra alkalmas állapotban a bérbeadónak átadja
c) a bérbeadó részére tartozása nincs.
(3) A térítés mértéke
a) összkomfortos lakásnál 2.000. -Ft/m2
b) komfortos lakásnál 1.500. -Ft/m2
c) félkomfortos lakásnál 500. -Ft/m2
d) komfort nélküli lakásnál 250. -Ft/m2
(4) A szerződés megszűnésekor a lakás rendeltetésszerű állapotban történő átadásáról a bérlő köteles gondoskodni.
(5) A bérlő és a bérbeadó írásban megállapodhatnak, hogy a lakás visszaadásakor a lakást és a berendezéseket a bérbeadó teszi rendeltetésszerű használatra alkalmas állapotba. A megállapodás tartalmát a bérbeadó állapítja meg.
Bérlőkiválasztási jog
11. §28 (1) Önkormányzati lakás piaci alapon történő bérbeadására, valamint a nem lakás céljára szolgáló helyiségek bérbeadására – a 4/B. §-ban meghatározott esetek kivételével – pályázati eljárás keretében kerülhet sor. A szociális helyzet alapján bérbeadott lakás bérleti jogviszonyának a 4/B. § alapján történő meghosszabbításánál a 12/B. § (2) bekezdésében foglaltakat kell alkalmazni.
(2) A pályázati hirdetményt a helyben szokásos módon kell közzétenni úgy, hogy a pályázatok benyújtására legalább 15 nap álljon rendelkezésre.
(3) Önkormányzati lakás bérbevételére pályázatot kizárólag a rendelet 1. melléklete szerinti kérelem elnevezésű formanyomtatványon írásban - postai úton, személyesen vagy az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvényben meghatározott elektronikus úton – lehet benyújtani a Polgármesteri Hivatalba.
(4) A kérelmező egyszerre több lakásra is benyújthatja pályázatát. Ebben az esetben az azonos típusú önkormányzati bérlakások pályázatához tartozó mellékleteket elegendő egy példányban benyújtani.
(5) A pályázónak a versenytárgyalásig lehetősége van a hiányosságok pótlására, amelynek elmulasztása a pályázó kizárását vonja maga után.
(6)29 A piaci alapon bérbe adott lakások esetén a bérleti szerződés megkötésével egyidejűleg a bérleti díj kétszeresének megfelelő mértékű óvadék megfizetése szükséges. Az óvadék a bérlő által okozott és meg nem térített károk, valamint a vállalt és nem teljesített kötelezettségek fedezetére szolgál. A szerződés tartama alatt az óvadék részben vagy egészben történő felhasználása esetén a bérlő köteles haladéktalanul az óvadékot az eredeti összegre kiegészíteni. Ezen kötelezettség elmulasztása esetén a bérbeadó jogosult a szerződést felmondani. Az óvadék igénybevétele a bérbeadót szerződésszegés esetén megillető egyéb jogokat nem érinti. A bérleti jogviszony megszűnésével egyidejűleg az óvadék igénybe nem vett összegét kamatmentesen vissza kell fizetni.
(7) Az óvadék kezelésére a Ptk. előírásait kell alkalmazni.
11/A. §30 (1) Nem létesíthető lakásbérleti jogviszony azzal a személlyel,
a) aki Sajóbábony város közigazgatási területén lakástulajdonnal rendelkezik,
b) akinek, vagy a vele együtt költöző családtagjának önkormányzati tulajdonú lakásra bérleti jogviszonya áll fenn, kivéve az átmeneti elhelyezésre vonatkozó bérleti jogviszonyt, illetve ha a lakásbérleti szerződés megkötésére az 4/B. § alapján kerül sor,
c) akinek az Önkormányzattal fennálló – vagy korábban fennállt – bérleti szerződésből eredően tartozása van, vagy a tartozásra vonatkozóan megkötött részletfizetési megállapodásban foglaltakat nem tartotta be,
d) akinek bérleti jogviszonya a pályázat benyújtását megelőző 5 éven belül neki felróható okból szűnt meg, illetve 5 éven belül önkormányzati tulajdonú lakásból kilakoltatás útján költöztették ki,
e) aki korábban az önkormányzati tulajdonú lakást helyreállítatlan állapotban adta vissza, vagy azt elhagyta és onnan ismeretlen helyre távozott, a lakás visszavételétől, vagy elhagyásától számított 5 évig.
(2) A lakásbérleti jogviszony alapján a bérlőt és a vele együttlakó személyeket megilleti a lakás, a lakáshoz tartozó helyiségek és földrészlet használati joga.
(3) A bérlő a közös használatra szolgáló helyiségek, területek használatával kapcsolatos költségeket és társasházak esetén a közös költséget – a bérleti díjon felül – megfizetni köteles.
Bérbeadás közérdekű célra
12. § (1) Közérdekű célra önkormányzati bérlakás biztosítható
a) polgármester (alpolgármester), jegyző
b) a polgármesteri hivatallal, intézményeivel köztisztviselői, vagy közalkalmazotti munkaviszonyban álló személy részére.
(2) A bérleti szerződés csak a munkaviszony fennállásáig tart.
(3) Amennyiben a bérlő munkaviszonya megszűnik, a bérleményt 15 napon belül üres, tiszta, rendeltetésszerű használatra alkalmas állapotban köteles a bérbeadónak átadni.
(4) A lakás bérlőjét az (1) bekezdés a) pontjában meghatározott esetekben a képviselő-testület, az (1) bek. b) pontjában meghatározott estekben pedig a polgármester jelöli ki.
(5)31 Közérdekű lakásnak kell tekinteni azt az önkormányzati tulajdonú ingatlant, melyet a képviselő-testület annak minősít.”
Bérbeadás „Esély Otthon” pályázat keretében
12/A. §32 (1) A város népesség megtartó erejének megtartása, javítása a szakember ellátottság folyamatos biztosítása érdekében bérlemény „Esély Otthon” pályázat keretében biztosítható.
(2) Az „Esély Otthon” pályázat keretében biztosított bérlemény bérlője 18-35 év közötti fiatal lehet.
(3) Az Önkormányzat vezető tisztségviselői, önkormányzati képviselő-testület tagjai, valamint az előbbiek Ptk. szerinti közeli hozzátartozói nem lehetnek beköltözők.
(4) A bérlő az általa használt bérlemény rezsiköltségének megfizetésére köteles, lakbérfizetési kötelezettség nélkül.
(5) Egy fiatal, vagy pár, illetve család legfeljebb két éven keresztül lehet lakója a bérleménynek.
(6) A Képviselő-testület az „Esély Otthon” pályázat keretében történő hasznosítás elbírálását tartalmi és alaki követelményekkel rendelkező kérelem előzetes benyújtásához köti.
(7) A lakhatási lehetőség igénybevételének feltétele, hogy a beköltöző fiatal (vagy a család, pár legalább egyik tagja) foglalkoztatási jogviszonnyal rendelkezzen, vagy egyéni vállalkozói, illetve főállású őstermelői tevékenységet folytasson(önfoglalkoztatás) vagy képzőintézménnyel hallgatói jogviszonyban álljon.”
(8) A lakhatásban részesített fiatal számára kötelező közösségi célú önkéntes tevékenység végzése a településen.
(9) A bérlőnek kötelezettséget kell vállalni arra, hogy a lakásba költözés időpontjától számított három napon belül ott állandó lakcímet létesít.
(10) A kérelmek elbírálása a képviselő-testület hatáskörébe tartozik.”
Szociális helyzet alapján történő bérbeadás33
12/B. § (1) Szociális helyzet alapján önkormányzati tulajdonú lakás bérbeadása az igénylő kérelme alapján történhet. A kérelmet a 2. melléklet szerinti kérelem elnevezésű formanyomtatványon írásban – postai úton, személyesen vagy az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. CCXXII. törvényben meghatározott elektronikus úton – lehet benyújtani a Polgármesteri Hivatalba.
(2) Kérelmet az nyújthat be, illetve bérleti szerződés azzal a nagykorú személlyel köthető:
a)34 aki, valamint a vele együtt költöző személyek egy főre jutó átlagos havi nettó jövedelme a szociális vetítési alap háromszorosát nem haladja meg, egyedül álló igénylő esetében a szociális vetítési alap ötszörösét nem haladja meg
b) aki a maga és vele együtt költöző családja lakhatását önerőből biztosítani nem képes,
c) akivel szemben nem áll fenn a 11/A. §-ban meghatározott kizáró ok.
(3) Az egy főre eső havi nettó jövedelem megállapításánál a pályázat benyújtását megelőző 3 hónapot kell figyelembe venni.
(4) A kérelmet vissza kell utasítani, illetve az eljárást meg kell szüntetni, az igénylést el kell utasítani ha:
a) a pályázó a rendeletben meghatározottak szerint szociális helyzete alapján nem igényjogosult,
b) a kérelem nem előírt tartalommal vagy formában került előterjesztésre és a hiánypótlásra szóló felhívásnak – annak igazolható átvételét követően – nem tett eleget.
(5) A Képviselő-testület azon családok részére, akiknek saját tulajdonú házuk természeti katasztrófa, vagy vis maior esemény következtében megsemmisült, vagy lakhatatlanná vált és azt felújítani, újjáépíteni anyagi, jövedelmi viszonyaik miatt nem áll módjukban – amennyiben a szociális helyzet alapján történő bérbeadás feltételeinek megfelelnek, szociális bérlakásban bérleti jogot biztosíthat.
(6) A szociális helyzet alapján bérbe adott lakások esetében, amennyiben a bérleti jogviszony fennállása alatt a szociális bérlakásra jogosultság (2) bekezdésben meghatározott feltételei már nem állnak fenn, a bérlő köteles azt a bérbeadónak 15 napon belül bejelenteni.
(7) Amennyiben bérlő a szociális bérbeadás feltételeinek nem felel meg, úgy a bérleti szerződés módosítását követően a költségalapon bérbeadott lakás komfortfokozata szerint megállapított bérleti díját köteles fizetni, az általa bérelt teljes lakásnagyság alapulvételével, a 8. § (3) bekezdés b) pontjában foglaltak szerint. Amennyiben a bérlő nem írja alá a bérleti szerződést a bérleti jogviszonya a következő hónap utolsó napjával megszűnik.
(8) A 12/B. §-ban meghatározott feltételekkel rendelkező kérelmezők közül a bérlőt a Településfejlesztési, közbiztonsági és közművelődési bizottság javaslatára a polgármester választja ki.
(9) A 4/B. § (1) bekezdése alapján a rendelet 2. mellékletét képező nyomtatványon benyújtott kérelem alapján a szociális körülményeket a Településfejlesztési, közbiztonsági és közművelődési bizottság felülvizsgálja és rászorultság esetén szociális helyzet alapján a bérleti szerződés megkötésére – legfeljebb 3 év határozott időtartamra – javaslatot tesz a Polgármesternek. A kérelem elbírálásáról a Polgármester dönt.
Piaci alapon történő bérbeadás35
12/C. § (1) Piaci alapon bérbeadhatóak az 3. melléklet 3–4. pontjában felsorolt önkormányzati lakások.
(2) A piaci alapon bérbeadható lakások meghirdetéséről pályázati hirdetmény 15 napra történő megjelentetéséről a Polgármesteri Hivatal gondoskodik az önkormányzat hirdetőtábláin, valamint hivatalos honlapján (www.sajobabony.hu).
(3) A pályázati hirdetménynek tartalmaznia kell:
a) a bérbeadásra meghirdetett lakás címét, alapterületét, komfortfokozatát, szobaszámát, műszaki állapotát,
b)36 a havi lakbér, és az óvadék összegét,
c) a szerződéskötési biztosíték összegét,
d) a bérbeadás időtartamát
e) a bérbeadás egyéb feltételeit:
ea) a pályázó legalább érettségivel rendelkezik,
eb) a pályázó a pályázat benyújtását megelőzően legalább 6 hónap folyamatos munkaviszonnyal rendelkezik,
f) a lakás megtekintésének időpontját,
g) a pályázat benyújtásának módját, helyét és határidejét,
h) a versenytárgyalás helyét, idejét,
i) tájékoztatást az (5) bekezdésben foglaltakról,
j)37 a pályázat eredménytelenné nyilvánítása jogának fenntartását.
(4) A versenytárgyaláson az vehet részt, aki:
a)38 nagykorú és akiknek a családjában az egy főre eső havi nettó jövedelem – az együtt költöző családtagok jövedelmét is figyelembe véve – eléri vagy meghaladja a szociális vetítési alap négyszeresét, egyedül élő esetében a szociális vetítési alap nyolcszorosát,
b) kérelmét az előírt időben és a 11. § (3) bekezdésében meghatározottak szerint benyújtotta,
c) az Önkormányzat és intézményei felé semmilyen tartozással nem rendelkezik,
d) 50.000.-Ft szerződéskötési biztosítékot a versenytárgyalás előtt, a pályázati hirdetmény foglaltak szerint befizet.
(5) A versenytárgyalást a Hivatal folytatja le, melyről jegyzőkönyvet kell felvenni. A pályázók személyesen, vagy meghatalmazottjaik útján vehetnek részt a versenytárgyaláson.
(6)39 Több pályázó esetén a versenytárgyalást az nyeri meg és az köthet a lakásra bérleti szerződést, aki pályázati felhívás szerinti lakbér megfizetését a legtöbb hónapra - amely maximum 6 hónap lehet - előre egy összegben a szerződéskötéssel egyidejűleg vállalja.
(7)40 A lakbér (6) bekezdés szerinti megfizetésére vonatkozó több azonos ajánlat esetén sorsolással kell megállapítani a pályázók sorrendjét, és a nyertes pályázót.
(8)41 A versenytárgyalás végén
a) a nyertest és a második helyezettet,
b) sorsolás esetén a pályázók sorrendjét és a nyertes pályázót
kell kihirdetni és az általuk befizetett szerződéskötési biztosíték összegét a bérleti szerződés megkötéséig letétben kell tartani. A szerződéskötési biztosíték összegét a további pályázók részére versenytárgyalást követő 8 napon belül vissza kell fizetni.
(9) A bérleti szerződést a pályázat nyertesével 8 napon belül kell megkötni. A szerződés határidőben történő megkötése esetén a második helyezett pályázó részére a szerződéskötési biztosíték összegét haladéktalanul vissza kell fizetni. A szerződés megkötésének további feltétele az 11. § (6) bekezdés szerinti óvadék megfizetése.
(10) Amennyiben a versenytárgyalás nyertese – neki felróható okból – visszalép, úgy az általa letétbe helyezett szerződéskötési biztosítékot elveszíti. Ebben az esetben a bérbeadó jogosult a második helyezett pályázónak a bérleti szerződés megkötésére 5 napon belül ajánlatot tenni, aki – neki felróható okból történő – visszalépése esetén az általa letétbe helyezett szerződéskötési biztosítékot szintén elveszíti.
(11) A szerződéskötési biztosíték összegét a szerződést kötő pályázó esetében a lakbérbe be kell számítani.
(12) A versenytárgyalást akkor is eredményesnek kell tekinteni, ha a tárgyaláson csak egy pályázó jelenik meg.
(13) A versenytárgyalást eredménytelenné kell nyilvánítani, ha a tárgyaláson egy pályázó sem jelenik meg.
(14)42 Új pályázati hirdetményt kell a Polgármesteri Hivatalnak közzétenni, ha
a) valamennyi pályázó visszalép a szerződéskötéstől,
b) a versenytárgyalás eredménytelen.
Költségalapon meghatározott lakbérű lakások bérbeadása43
12/D. § (1) Költségalapú bérlakások jegyzékét a 3. melléklet tartalmazza.
(2) A jogosultak körére, a bérbeadás módjára, időtartamára és feltételeire vonatkozóan a versenytárgyalás útján történő bérbeadás szabályait kell alkalmazni.
(3) Méltányosságból a Polgármester – kérelemre - versenytárgyalás kiírása nélkül, hirdetmény kiírását követően dönthet önkormányzati lakás költségalapon, piaci alapon történő bérbeadásáról, ha ezt a kérelmező és vele együtt költöző családtagjainak életkörülményei vagy egészségügyi állapota indokolja.
(4) A méltányosságból történő hirdetmény kiírásáról a Településfejlesztési, közbiztonsági és Közművelődési Bizottság egyedileg dönt.
Szociális intézményből elbocsátott részére történő bérbeadás44
12/E. § (1) Az a szociális intézményből elbocsátott személy, aki a lakásbérleti jogviszonyáról az intézménybe utaláskor pénzbeli térítés nélkül mondott le, a lemondással érintett lakással megegyező bérbeadási jogcímen, ahhoz hasonló adottságú lakás bérleti jogára jogosult.
(2) Az a szociális intézményből elbocsátott személy, aki a lakásbérleti jogviszonyáról az intézménybe utaláskor pénzbeli térítés ellenében mondott le, a jelen rendelet szabályai szerint juthat lakás bérleti jogához.
A lakás elhagyása
13. § (1)45 Ha a bérlő a lakást két hónapot meghaladó időre elhagyja, a bérbeadó a lakásbérleti szerződést felmondja. A felmondási idő legrövidebb tartalma 15 nap.
(2) Az ismert helyen tartózkodó lakáselhagyót fel kell hívni, hogy 8 napon belül közölje a lakás elhagyásának okát.
(3)46 Az ismeretlen helyen, vagy külföldön tartózkodó bérlő vagyontárgyainak elhelyezéséről, őrzéséről, a bérbeadó gondoskodik.
(4) Az (1) bekezdés alkalmazása során nem lehet elhagyottnak tekinteni a lakást, ha a bérlő abból azért van távol, mert
a) gyógykezelésben részesül és folyamatosan gyógyintézetben tartózkodik,
b)47
c) lakóhelyén kívül dolgozik és ott nincs állandó lakása,
d) lakóhelyén kívül végzi tanulmányait,
e)48
f) a lakás karbantartásával, felújításával, helyreállításával, átalakításával,bővítésével, vagy korszerűsítésével kapcsolatos munkák miatt a lakás rendeltetés szerűen átmenetileg nem használható.
A korábban felsorolt esetekben a bérlő köteles a távollét okát és annak időtartamát 15 napon belül a bérbeadónak bejelenteni.
Átmeneti rendelkezések
14. § (1) E rendelet hatályba lépésekor a lakásban jogszerűen lakó személy befogadásához nem kell kérni a bérbeadó hozzájárulását.
(2) Ha az (1) bekezdésben említett személy a lakásban jogcím nélkül maradt vissza
a) a lakásbérleti jog folytatására az LTV. 32. §-ban meghatározott szabályokat kell alkalmazni.
b) a jóhiszemű, jogcím nélküli lakáshasználó elhelyezésére vonatkozó szabályokat az LTV. 67,75. és 94. §-aiban meghatározott feltételek fennállása esetén kell alkalmazni,
c) az a) és b) pontban nem említett más személy semmiféle elhelyezésére, illetőleg megtérítésre nem tarthat igényt.
Vegyes rendelkezések
15. § (1)49 A Polgármesteri Hivatal folyamatos nyilvántartást vezet az önkormányzat tulajdonában lévő és e rendelet hatálya alá tartozó bérbeadás útján hasznosítható lakásokról.
(2) A lakásnyilvántartás tartalmazza
- a bérlő és a befogadni engedett személyek nevét,
- a lakás alapterületét, szoba és egyéb helyiségek számát, komfortfokozatát, társasház tulajdon esetén a közös tulajdoni hányadot,
- a bérleti jogviszony tartalmát,
- a bérbeadás módját,
- az esetleges tartási szerződés esetén annak megjelölését.
(3) A jegyző folyamatos nyilvántartást vezet a bérbeadási igénylésekről.
A HELYISÉGBÉRLET SZABÁLYAI
Általános rendelkezések
16. § (1) Az önkormányzati tulajdonban álló helyiségeket a (2) bek. említett kivétellel csak pályázat útján lehet bérbe adni.
(2) Egyéb feltételek megléte esetén sem adható bérbe a helyiség kimért szeszesital árusítására, szerencsejáték űzésére, erotikus áruk forgalmazására és szexuális szolgáltatások céljára.
Pályázati eljárás szabályai
17. § (1) A pályázati hirdetménynek tartalmaznia kell:
a) a bérbeadásra meghirdetett egység fekvését (település, utca, házszám), alapterületét, rendeltetését, felszereltségi állapotát, közművesítettségét,
b) a helyiség felhasználásának célját (üzlet, műhely stb.) és az abban folytatandó tevékenység megjelölését
c) a bérleti szerződés – határozott időre, vagy meghatározott feltétel bekövetkezéséig tartó időtartamát,
d) a helyiség használatára alkalmassá tételéhez szükséges a leendő bérlő által saját költségén elvégzendő építési munkákat, azok elvégzésének határidejét, továbbá az esetleges eredeti állapot helyreállítási kötelezettséget,
e) a pályázni jogosultak körét (egyéni vállalkozó, magánszemély, gazdasági társaság, stb.),
f) a fizetendő bér mértékét,
g) a pályázati ajánlat benyújtásának módját, helyét és határidejét, továbbá a tárgyalás megtartásának helyét időpontját.
(2) A pályázati hirdetményt a helyben szokásos módon legalább 15 napig kifüggesztve, közszemlére kell tenni a Polgármesteri Hivatal hirdetőtábláján.
(3) A versenyeztetés alapján a havi bérleti díj és a használatba adás nem lehet kevesebb hat hónapi és nem lehet több tíz évi időtartamnál.
(4) a pályázati ajánlatot írásban kell benyújtani, melynek tartalmaznia kell
a) a pályázó nevét, címét és a tevékenység folytatására feljogosítóengedély másolatát, vagy az engedélyt kiállításba helyező okiratot,
b) nyilatkozatot arról, hogy a pályázati feltételeket elfogadja, bizonyítani tudja az éves bérleti díj megfizetését.
(5) A pályázaton csak az a pályázó vehet részt, aki a pályázati ajánlatát az előírt időben és tartalommal benyújtotta.
(6) A licitálás nyilvánosan történik.
(7) A licitálás alapja a képviselő-testület által határozatban megállapított bérleti díj.
(8) A licit összege nem lehet kevesebb mint az éves bérleti díj 20%-a.
(9) A pályázat nyertese az, aki a legmagasabb összegű helyiségbérre tesz ajánlatot.
(10) Amennyiben a pályázat nyertese visszalép, a bérbeadó jogosult a soron következő ajánlattevőnek a szerződés megkötésére ajánlatot tenni.
(11) A visszalépésre a pályázat napjától számított 8 napon belül van lehetőség.
(12) Amennyiben a visszalépés esetén a soron következő ajánlat összege több mint 20%-kal kisebb, úgy a bérbeadó jogosult a pályázatot eredménytelennek tekinteni és új pályázatot kiírni.
A BÉRLETI JOGVISZONY TARTALMA
A helyiség átadása
18. § (1) A bérbeadó a helyiséget a pályázati kiírásban megjelölt állapotban és felszereltséggel leltár alapján köteles a bérlőnek átadni.
(2) Nem követelheti a bérlő a bérbeadótól, hogy a helyiséget a pályázatban megjelölt használatnak, tevékenységnek a megfelelő állapotban kialakítsa, felszerelje, illetve berendezze.
(3) A bérbeadó a bérlő részére más személynek a helyiségbe történő befogadásához akkor adhat hozzájárulást, ha:
a) a bérlő által végzett és a befogadni kívánt személy által folytatott tevékenység együttes gyakorlását jogszabály nem tiltja,
b) a befogadott személy vállalja, hogy a bérlő szerződésének a megszűnése esetén cserehelyiségre és pénzbeli térítésre nem tart igényt.
(4) A bérlő a helyiség bérleti jogát – a bérbeadó írásbeli hozzájárulásával -másra átruházhatja.
(5) A helyiség bérleti jogának átruházásáról szóló megállapodás – annak megkötésétől számított 15 napon belül – a bérlő köteles a bérbeadói hozzájárulás megadása iránti kérelemhez csatolni.
(6) A megállapodásnak tartalmaznia kell:
a) a helyiség fekvését, település, utca, házszám
b) a helyiség alapterületét és az eddig fizetett bérleti díj összegét,
c) az átvevő által folytatni kívánt tevékenység meghatározását,
d) az átvevő nyilatkozatát arról, hogy a bérbeadó által a helyiség használati érdekéhez igazodó, újonnan közölt bér megfizetését vállalja.
(7) A bérbeadói hozzájárulás nélkül történő bérleti jog átruházása a bérleti jogviszony felmondásának alapjául szolgál.
(8) A bérbeadó a hozzájárulást köteles megtagadni, ha az átvevő:
a) az általa gyakorolni kívánt tevékenységhez szükséges engedéllyel nem rendelkezik, annak kilátásba helyező okmány nincs birtokában,
b) tevékenysége külön jogszabályi rendelkezésbe ütközik
(9) A bérbeadó a hozzájárulás megadását önkormányzati érdekből megtagadhatja, ha
a) településrendezési és fejlesztési terv,
b) egészségügyi, vagy
c) egyéb ok ezt indokolja.
Karbantartás, felújítás és cserekötelezettség
19. § (1) A bérlő köteles gondoskodni:
a) A helyiség burkolatainak, ajtóinak, ablakainak és berendezéseinek karbantartásáról, felújításáról vagy cseréjéről,
b) a helyiséghez tartozó üzlethomlokzat, kirakatszekrény, védőtető, előtető, ernyős szerkezet biztonsági berendezéseinek karbantartásáról,
c) az épület olyan központi berendezéseinek karbantartásáról, melyeket a bérlő kizárólagosan használ, illetőleg tart üzemben,
d) a helyiségben folytatott tevékenység körében felmerülő felújításról, pótlásról és cseréről,
e) az épület, továbbá a közös használatra szolgáló helyiségek és a területek tisztaságáról, amely a bérlő tevékenységével függ össze.
(2)50 A bérbeadó a helyiség használatra történő kialakításához lakbérbeszámítás útján hozzájárulást nyújthat a képviselő-testület jóváhagyását követően, külön megállapodás alapján a 6/B. §-ban foglaltak figyelembe vételével.
A helyiség bérleti, használati díja
20. § (1) A helyiség bérét és mértékét a helyi adottságok figyelembevételével a bérbeadó és a bérlő egyezsége alapján állapítja meg.
(2) Az a személy, aki a helyiséget jogcím nélkül használja, a jogcím nélküli használat kezdetének napjától helyiség használati díjat köteles fizetni.
(3)51 A helyiség használatbavételi díj mértéke jogcím nélküli használat esetén a harmadik hónaptól a havi bérleti díj háromszorosa, a hetedik hónaptól számítottan a havi bérleti díj hétszerese.
A helyiség visszaadása
21. § (1) A helyiséget átadáskori eredeti állapotában kell leltár szerint rendeltetésszerű használatra alkalmas állapotban bérbeadónak átadni.
(2)5253 A bérlő és a bérbeadó az (1) bekezdéstől eltérő szerződést is köthet.
Lakások és nem lakás céljára szolgáló helyiségek elidegenítése54
21/A. § (1) A lakás és a nem lakás céljára szolgáló helyiségek elidegenítéséről a képviselő-testület dönt.
(2) Az elidegenítésre történő kijelölést követően az elidegenítés előkészítésével és lebonyolításával kapcsolatos feladatokat a Polgármesteri Hivatal végzi. Az adás-vételi szerződés aláírására a polgármester jogosult.
21/B. § A bérlők vételi jogukat a rendelet 21/C. §-ban foglalt korlátozásokkal gyakorolhatják.
21/C. § Nem áll fenn elővásárlási jog:
a) A bérlőkijelölési és ismételten gyakorolható bérlő-kiválasztási joggal érintett lakásokra, kivéve ha e jog gyakorlója ehhez hozzájárult.
b) Az elidegenítési és terhelési tilalommal terhelt lakásokra, kivéve, ha e jog gyakorlója ehhez hozzájárul.
c) Azokra a lakásokra, amelyekben használója birtokháborítás útján (önkényes beköltöző) jogcím nélkül került a lakásba vagy maradt vissza.
21/D. § (1) Az elidegenítésre kerülő lakások megvásárlására a bentlakók a következő sorrendben jogosultak
a) a bérlő
b) a bérlő társak egyenlő arányban
(2) Az elidegenítésre kijelölt lakást vételre az elővásárlási jog jogosultjai részére kell felajánlani. Az ajánlatnak tartalmazni kell:
a) az ingatlan legfontosabb ingatlan-nyilvántartási és más jellemző adatait (pl. címe, helyrajzi száma, alapterülete, szobaszáma, komfortfokozata, stb.).
b) az épület a lakás lényeges műszaki állapotára vonatkozó tájékoztatást
c) a lakás forgalmi értékét, vételárát, a kialakításnál figyelembe vett tényezőket
d) fizetési feltételeket
(3) Az elővásárlásra jogosultak figyelmét fel kell hívni arra, hogy a kiküldött ajánlat alapján a kézhezvételtől számított 15 napon belül nyilatkozzék a lakás megvásárlására vonatkozóan. Ha a határnapig nem nyilatkozik, akkor úgy kell tekinteni mintha elővásárlási jogáról lemondott volna.
21/E. § (1) A lakás forgalmi értékét ingatlan értékbecsléssel foglalkozó személlyel vagy szervezettel kell felértékeltetni.
(2) A forgalmi értéket csökkenteni kell a bérbeadó hozzájárulásával a bérlőnek a lakásra igazoltan fordított és meg nem térített értéknövelő beruházásai értékével.
21/F. § (1) Az adás-vételi szerződés megkötésekor a vételárat egy összegben kell megfizetni az önkormányzat számára.
(2) A vételárból a szociális jelleggel bérbe adott ingatlant jogszerűen, legalább 10 éve bérlőt 10 % kedvezmény illeti meg.
21/G. § Üres állapotban lévő lakások értékesítése a forgalmi érték alapul vételével nyilvános árverés útján történik, melyet a bérbeadó bonyolít le figyelembe véve az önkormányzat vagyonáról szóló 7/2012. (V.30.) önkormányzati rendeletben foglaltakat.
21/H. § (1) Nem lakás céljára szolgáló helyiség elidegenítése esetén az ingatlant értékbecsléssel foglalkozó személlyel vagy szervezettel kell felértékeltetni.
(2) Az értékesítés a forgalmi érték alapul vételével vagy a képviselő-testület által magasabb érték meghatározásával, nyilvános árverés útján történik, melyet a bérbeadó bonyolít le figyelembe véve az önkormányzat vagyonáról szóló 7/2012. (V.30.) önkormányzati rendeletben foglaltakat.
Vegyes rendelkezések
22. § [55]
(1)56 A Polgármesteri Hivatal nyilvántartást vezet az önkormányzati lakásokról, a nem lakás céljára szolgáló helyiségekről, valamint beszedi a bérleti díjakat
(2)57
23. § E rendelet 1996. január 1-én lép hatályba.
A bevezető a Sajóbábony Város Önkormányzata Képviselő-testületének 14/2023. (III. 29.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.
A rendelet szövegét a 14/2018 (XI.21.) önkormányzati rendelet 3.§-a módosította. Hatályos: 2019..01.01.-től
Az „A személyes adatok kezelésének szabályai” alcímet (3/A. §) a Sajóbábony Város Önkormányzata Képviselő-testületének 13/2022. (IX. 28.) önkormányzati rendelete 1. §-a iktatta be.
A rendelet szövegét a 14/2018 (XI.21.) önkormányzati rendelet 4. §-a módosította. Hatályos: 2019.01.01.-től
A 4. § (2) bekezdés c) pontja a Sajóbábony Város Önkormányzata Képviselő-testületének 13/2022. (IX. 28.) önkormányzati rendelete 2. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.
Beiktatta az 1/2020. (I.29.) önkormányzati rendelet 1 §-a. Hatályos: 2020.01.30.-tól A 4. § (2) bekezdés d) pontja a Sajóbábony Város Önkormányzata Képviselő-testületének 13/2022. (IX. 28.) önkormányzati rendelete 2. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.
A 4. § (3) bekezdése a Sajóbábony Város Önkormányzata Képviselő-testületének 13/2022. (IX. 28.) önkormányzati rendelete 2. § (2) bekezdésével megállapított szöveg.
A rendelet szövegét beiktatta a 14/2018 (XI.21.) önkormányzati rendelet 8. §-a. Hatályos: 2019.01.01.-től
Hatályba helyezte a 14/2018. (XI.21.) önkormányzati rendelet 8.§-a. Hatályos 2019.01.01.-től
A 4/B. § (1) bekezdése a Sajóbábony Város Önkormányzata Képviselő-testületének 13/2022. (IX. 28.) önkormányzati rendelete 3. §-ával megállapított szöveg.
Hatályba helyezte a 14/2018. (XI.21.) önkormányzati rendelet 9.§-a. Hatályos 2019.01.01.-től
Hatályba helyezte a 14/2018. (XI. 21.) önkormányzati rendelet 9.§-a. Hatályos 2019.01.01.-től
Módosította a 10/1998. (V.27.) önkormányzati rendelet 1. §-a.
Módosította a 11/1999. (XII.15.) önkormányzati rendelet 1 §-a.
Módosította a 12/2001. (X.31.) önkormányzati rendelet 1 §-a.
Módosította a 16/2002. (XII.11.) önkormányzati rendelet 1 §-a.
Módosította a 14/2007. (XI.28.) önkormányzati rendelet 1 §-a.
A rendelet szövegét a 17/2011 (X.26.) önkormányzati rendelet 1.§-a módosította. Hatályos: 2012.01.01.-től
A rendelet szövegét a 14/2018 (XI.21.) önkormányzati rendelet 7.§-a módosította. Hatályos: 2019. 01.01.-től A 8. § (3) bekezdése a Sajóbábony Város Önkormányzata Képviselő-testületének 13/2022. (IX. 28.) önkormányzati rendelete 4. § (1) bekezdésével megállapított szöveg. A 8. § (3) bekezdése a Sajóbábony Város Önkormányzata Képviselő-testületének 13/2022. (IX. 28.) önkormányzati rendelete 4. § (2) bekezdésével megállapított szöveg.
A 8. § (3) bekezdés c) pontja a Sajóbábony Város Önkormányzata Képviselő-testületének 23/2023. (IX. 27.) önkormányzati rendelete 5. § a) pontja szerint módosított szöveg.
A 8. § (3a) bekezdését a Sajóbábony Város Önkormányzata Képviselő-testületének 23/2023. (IX. 27.) önkormányzati rendelete 1. § (1) bekezdése iktatta be.
A 8. § (6) bekezdése a Sajóbábony Város Önkormányzata Képviselő-testületének 23/2023. (IX. 27.) önkormányzati rendelete 1. § (2) bekezdésével megállapított szöveg.
A 8. § (7) bekezdése a Sajóbábony Város Önkormányzata Képviselő-testületének 23/2023. (IX. 27.) önkormányzati rendelete 1. § (2) bekezdésével megállapított szöveg.
A 8. § (8) bekezdése a Sajóbábony Város Önkormányzata Képviselő-testületének 14/2023. (III. 29.) önkormányzati rendelete 4. § a) pontja szerint módosított szöveg.
A 9. § (3) bekezdése a Sajóbábony Város Önkormányzata Képviselő-testületének 13/2022. (IX. 28.) önkormányzati rendelete 5. §-ával megállapított szöveg.
Az „A lakásbérleti jogviszony megszűnése, a lakás visszaadása” alcím címét a Sajóbábony Város Önkormányzata Képviselő-testületének 13/2022. (IX. 28.) önkormányzati rendelete 6. §-a iktatta be.
A 10/A. § a Sajóbábony Város Önkormányzata Képviselő-testületének 13/2022. (IX. 28.) önkormányzati rendelete 7. §-ával megállapított szöveg.
A 11. § a Sajóbábony Város Önkormányzata Képviselő-testületének 13/2022. (IX. 28.) önkormányzati rendelete 8. §-ával megállapított szöveg.
A 11. § (6) bekezdése a Sajóbábony Város Önkormányzata Képviselő-testületének 23/2023. (IX. 27.) önkormányzati rendelete 2. §-ával megállapított szöveg.
A 11/A. §-t a Sajóbábony Város Önkormányzata Képviselő-testületének 13/2022. (IX. 28.) önkormányzati rendelete 9. §-a iktatta be.
A rendelet szövegét a 14/2018 (XI.21.) önkormányzati rendelet 5.§-a módosította. Hatályos: 2019. 01.01.-től
Beiktatta az 1/2020. (I.29.) önkormányzati rendelet 3 §-a. Hatályos: 2020.01.30.-tól
A „Szociális helyzet alapján történő bérbeadás” alcímet (12/B. §) a Sajóbábony Város Önkormányzata Képviselő-testületének 13/2022. (IX. 28.) önkormányzati rendelete 10. §-a iktatta be.
A 12/B. § (2) bekezdés a) pontja a Sajóbábony Város Önkormányzata Képviselő-testületének 14/2023. (III. 29.) önkormányzati rendelete 4. § b) pontja szerint módosított szöveg.
A „Piaci alapon történő bérbeadás” alcímet (12/C. §) a Sajóbábony Város Önkormányzata Képviselő-testületének 13/2022. (IX. 28.) önkormányzati rendelete 11. §-a iktatta be.
A 12/C. § (3) bekezdés b) pontja a Sajóbábony Város Önkormányzata Képviselő-testületének 23/2023. (IX. 27.) önkormányzati rendelete 3. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.
A 12/C. § (3) bekezdés j) pontja a Sajóbábony Város Önkormányzata Képviselő-testületének 23/2023. (IX. 27.) önkormányzati rendelete 5. § b) pontja szerint módosított szöveg.
A 12/C. § (4) bekezdés a) pontja a Sajóbábony Város Önkormányzata Képviselő-testületének 14/2023. (III. 29.) önkormányzati rendelete 4. § c) pontja szerint módosított szöveg. A 12/C. § (4) bekezdés a) pontja a Sajóbábony Város Önkormányzata Képviselő-testületének 23/2023. (IX. 27.) önkormányzati rendelete 3. § (2) bekezdésével megállapított szöveg.
A 12/C. § (6) bekezdése a Sajóbábony Város Önkormányzata Képviselő-testületének 23/2023. (IX. 27.) önkormányzati rendelete 3. § (3) bekezdésével megállapított szöveg.
A 12/C. § (7) bekezdése a Sajóbábony Város Önkormányzata Képviselő-testületének 23/2023. (IX. 27.) önkormányzati rendelete 3. § (3) bekezdésével megállapított szöveg.
A 12/C. § (8) bekezdése a Sajóbábony Város Önkormányzata Képviselő-testületének 23/2023. (IX. 27.) önkormányzati rendelete 3. § (3) bekezdésével megállapított szöveg.
A 12/C. § (14) bekezdése a Sajóbábony Város Önkormányzata Képviselő-testületének 23/2023. (IX. 27.) önkormányzati rendelete 3. § (4) bekezdésével megállapított szöveg.
A „Költségalapon meghatározott lakbérű lakások bérbeadása” alcímet (12/D. §) a Sajóbábony Város Önkormányzata Képviselő-testületének 13/2022. (IX. 28.) önkormányzati rendelete 12. §-a iktatta be.
A „Szociális intézményből elbocsátott részére történő bérbeadás” alcímet (12/E. §-t) a Sajóbábony Város Önkormányzata Képviselő-testületének 14/2023. (III. 29.) önkormányzati rendelete 2. §-a iktatta be.
A 13. § (1) bekezdése a Sajóbábony Város Önkormányzata Képviselő-testületének 13/2022. (IX. 28.) önkormányzati rendelete 13. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.
A 13. § (3) bekezdése a Sajóbábony Város Önkormányzata Képviselő-testületének 13/2022. (IX. 28.) önkormányzati rendelete 13. § (2) bekezdésével megállapított szöveg.
A 13. § (4) bekezdés b) pontját a Sajóbábony Város Önkormányzata Képviselő-testületének 13/2022. (IX. 28.) önkormányzati rendelete 16. § a) pontja hatályon kívül helyezte.
A 13. § (4) bekezdés e) pontját a Sajóbábony Város Önkormányzata Képviselő-testületének 13/2022. (IX. 28.) önkormányzati rendelete 16. § b) pontja hatályon kívül helyezte.
A rendelet szövegét a 14/2018 (XI.21.) önkormányzati rendelet 1.§-a módosította. Hatályos: 2019.01.01.-től
A 19. § (2) bekezdését a Sajóbábony Város Önkormányzata Képviselő-testületének 13/2022. (IX. 28.) önkormányzati rendelete 14. §-a iktatta be.
A 20. § (3) bekezdése a Sajóbábony Város Önkormányzata Képviselő-testületének 23/2023. (IX. 27.) önkormányzati rendelete 4. §-ával megállapított szöveg.
A rendelet szövegét a 14/2018 (XI.21.) önkormányzati rendelet 6.§-a módosította. Hatályos: 2019. 01.01.-től
Módosította a 10/1998. (V.27.) önkormányzati rendelet 2 §-a.
A „Lakások és nem lakás céljára szolgáló helyiségek elidegenítése” alcímet (21/A-21/H. §-t) a Sajóbábony Város Önkormányzata Képviselő-testületének 14/2023. (III. 29.) önkormányzati rendelete 3. §-a iktatta be.
Módosította a 10/1998. (V.27.) önkormányzati rendelet 3 §-a.
A 22. § (1) bekezdése a Sajóbábony Város Önkormányzata Képviselő-testületének 10/2022. (VI. 29.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.
A 22. § (2) bekezdését a Sajóbábony Város Önkormányzata Képviselő-testületének 10/2022. (VI. 29.) önkormányzati rendelete 3. §-a hatályon kívül helyezte.
Az 1. mellékletet a Sajóbábony Város Önkormányzata Képviselő-testületének 13/2022. (IX. 28.) önkormányzati rendelete 15. § (1) bekezdés - 1. melléklete iktatta be.
A 2. mellékletet a Sajóbábony Város Önkormányzata Képviselő-testületének 13/2022. (IX. 28.) önkormányzati rendelete 15. § (2) bekezdés - 2. melléklete iktatta be.
A 3. mellékletet a Sajóbábony Város Önkormányzata Képviselő-testületének 13/2022. (IX. 28.) önkormányzati rendelete 15. § (3) bekezdés - 3. melléklete iktatta be.