Budapest Főváros XVI. Kerületi Önkormányzat Képviselő-testületének 15/2015. (IV. 27.) önkormányzati rendelete
a kerületi lakosok közösségi célú igényeinek teljesítését vállaló civil szervezetek támogatásáról
Hatályos: 2024. 12. 13Budapest Főváros XVI. Kerületi Önkormányzat Képviselő-testületének 15/2015. (IV. 27.) önkormányzati rendelete
a kerületi lakosok közösségi célú igényeinek teljesítését vállaló civil szervezetek támogatásáról
Budapest Főváros XVI. kerületi Önkormányzat Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, és a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 6. § a) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el.
Általános rendelkezések
1. § (1) A Budapest Főváros XVI. kerületi Önkormányzat (továbbiakban: Önkormányzat) kinyilvánítja, hogy a helyi demokrácia megvalósításában partneri kapcsolatok kialakítására törekszik a kerület polgárai által alkotott, valamint a kerületi lakosok közösségi célú igényeinek teljesítését vállaló, önszerveződő közösségekkel (továbbiakban: helyi civil szervezet).
(2) Az Önkormányzat elismeri, megbecsüli a civil szervezetek helyi közéletre gyakorolt hatását és támogatja a kultúra, a közművelődés, a polgárok közéletbe való bevonása, a kerület fejlesztése és szépítése, a környezetvédelem, a hagyományok ápolása, a nevelés-oktatás, a szociális és karitatív tevékenység, az arra rászorulók megsegítése, az egészséges életmód és a sportolás feltételeinek megteremtése, a természeti és épített környezet megóvása, a közrend és vagyonvédelem, továbbá az esélyegyenlőség megteremtése terén végzett tevékenységét.
(3) Az Önkormányzat anyagi lehetőségeitől függően támogatja az Önkormányzat közigazgatási területén működő, az Önkormányzat céljait elősegítő, a civil szervezetek bírósági nyilvántartásáról és az ezzel összefüggő eljárási szabályokról szóló 2011. évi CLXXXI. törvény alapján, Magyarországon nyilvántartásba vett helyi civil szervezetek programjait és működését.
(4) A kölcsönös megbecsülés és egyetértés, valamint az esélyegyenlőség elve alapján az Önkormányzat a Magyarországon bíróság által nyilvántartásba vett helyi civil szervezetek részére a támogatásokat e rendelet keretei között azonos feltételek mellett biztosítja.
1. A rendelet célja
2. § E rendelet célja, hogy az Önkormányzat a helyi civil szervezetek társadalmi szerepvállalásának segítése, növelése, az Önkormányzattal való partneri kapcsolat előmozdítása érdekében, az egyesülési jogról, a közhasznú jogállásról, valamint a civil szervezetek működéséről és támogatásáról szóló 2011. évi CLXXV. törvény (a továbbiakban: Ectv.), az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény (a továbbiakban: Áht.), valamint a közpénzekből nyújtott támogatások átláthatóságáról szóló 2007. évi CLXXXI. törvény (a továbbiakban: Knyt.) előírásainak megfelelően szabályozza a helyi civil szervezetek támogatását.
2. A rendelet hatálya
3. § (1) E rendelet hatálya kiterjed az Önkormányzat mindenkori éves költségvetéséről szóló önkormányzati rendeletben (a továbbiakban: költségvetés) meghatározott forrásokból nyújtott pénzbeli támogatásokra, továbbá az Önkormányzat által természetben nyújtott támogatásokra, függetlenül attól, hogy a támogatást pályázati úton vagy egyedi kérelemre nyújtották.
(2)1 E rendelet hatálya alá tartozó támogatásokból e rendelet szabályai szerint az Ectv. hatálya alá tartozó helyi civil szervezetek részesülhetnek, amennyiben:
a) kizárólag fejlesztési célú támogatás esetén Budapest Főváros XVI. kerületi Önkormányzat tulajdonában álló ingatlant érintő fejlesztést tervez a tulajdonossal egyetértve;
b) nem kizárólag fejlesztési célú - működési vagy vegyes jellegű - támogatás esetén
ba) bejegyzett székhelyük a XVI. kerület közigazgatási területén van, vagy
bb) bejegyzett országos vagy regionális szervezetük a XVI. kerület közigazgatási területén szervezeti egységgel rendelkezik, vagy
bc) tevékenységüket kizárólag vagy elsősorban a XVI. kerületi lakosság érdekében végzik.
(3)2 E rendelet hatálya nem terjed ki:
a) az Önkormányzat kötelező vagy önként vállalt feladatát feladat-ellátási szerződés, közoktatási megállapodás, közművelődési megállapodás alapján átvállaló szervezetek feladatellátására,
b) az önkormányzati fenntartású költségvetési intézmények támogatására,
c) az Önkormányzat által alapított, vagy annak részesedésével működő szervezetet létrehozó okiratban meghatározott tevékenységek ellátásához biztosított források átadására,
d) más önkormányzati rendelet alapján biztosított támogatásokra,
e) az Önkormányzat mindenkori költségvetési rendeletének céljelleggel nyújtott támogatásokat tartalmazó mellékletében, Polgármesteri és Alpolgármesteri támogatási keretként meghatározott keretből nyújtott támogatásokra,
f) a Knyt. 1. § (2) bekezdésében meghatározott támogatásokra.
A támogatások típusai, valamint a támogatás nyújtásának elvei
4. § (1) A helyi civil szervezetek részére önkormányzati támogatás (a továbbiakban: támogatás) az e rendeletben meghatározott feltételekkel
a) pályázati úton, pályázati eljárás keretében vagy
b) egyedi támogatás formájában, kérelem alapján
nyújtható.
(2)3 Az e rendelet alapján nyújtott támogatás formája szerint:
a) vissza nem térítendő, pénzbeli vagy
b) vissza nem térítendő, közvetett támogatás formájában nyújtott, pénzbeli vagy
c) természetbeni formában nyújtott
támogatás.
(3) Csak az a helyi civil szervezet részesíthető támogatásban, amely megfelel a költségvetési támogatásban részesíthető személyekre vonatkozóan az Áht. és a Knyt. előírásainak, és vele szemben nem áll fenn semmilyen e jogszabályok szerinti kizáró ok, továbbá amelyeket a bíróság nyilvántartásba vett, és az alapszabályuknak megfelelő tevékenységüket ténylegesen folytatják, és amelyek beszámolójukat, valamint - közhasznú szervezet esetén - a közhasznúsági jelentésüket az Országos Bírósági Hivatal részére benyújtották, letétbe helyezték.
(4) Támogatás a szervezet tevékenységi körével, céljával összefüggő tevékenységhez, programhoz nyújtható.
(5) Nem nyújtható támogatás a kérelmezőnek, ha azt üzleti gazdasági tevékenységre kívánja felhasználni.
5. § A támogatás odaítélése az alábbi elvek alapján történik:
a) a kérelemre történő támogatás nyújtás esetén elsősorban a kerület érdekében végzett tevékenység támogatására kell törekedni;
b) önkormányzati támogatásban csak az a pályázó részesülhet, aki a pályázati kiírásnak maradéktalanul megfelelő pályázatot, illetve egyedi kérelem esetén írásos kérelmet nyújt be, és valamennyi szükséges mellékletet csatolja ahhoz.
3. Természetben nyújtott támogatások
6. § (1)4 Az Önkormányzat a tulajdonát képező 105736 hrsz-ú Budapest, Táncsics u. 10., a 116826/0/A/1 és 116826/0/C/1 hrsz-ú Budapest, Rádió u 32. szám alatti, a 110241/0/A/1 hrsz-ú Budapest, Rákosi u 71. szám alatti ingatlanok, valamint a 103024 hrsz-ú Budapest, Veres Péter út 27. szám alatti ingatlan 810/860-ad tulajdoni illetősége nyitvatartási idején belül, a kiemelt (hétköznap délután 16-20 óráig és hétvégén 8-23 óráig) és általános (hétköznap 8-16 óráig) üzemidejének 25-25%-ának megfelelő óraszámban természetbeni támogatásként térítésmentes ingatlanhasználatot biztosít a helyi civil szervezetek feladatának ellátásához, és szervezett rendezvényeihez.
(2) Az (1) bekezdésben meghatározott ingatlanok adott naptári évre vonatkozó nyitvatartási idejéről a Polgármester dönt.
(3) A természetbeni támogatás odaítélése történhet pályázati úton, illetve egyedi támogatásként kérelemre is.
(4)5 A nyitvatartási időn belül az (1) bekezdésben meghatározott természetbeni támogatási órakeret odaítélésének módjáról, illetve szükség esetén a pályázat kiírásáról, a benyújtott kérelmek elbírálásáról és a pályázat értékeléséről e rendelet figyelembevételével a Köznevelési, Kulturális, Sport, Ifjúság- és Gyermekvédelmi Bizottság dönt.
(5)6 A természetbeni támogatás támogatástartalma az (1) bekezdésben meghatározott valamennyi ingatlan esetében a Budapest Főváros XVI. kerületi Önkormányzat Képviselő-testületének Gazdasági és Pénzügyi Bizottsága határozatával jóváhagyott mindenkori Civil Házak Hasznosítási Szabályzatában foglalt díj.
4.7 Közvetlen-közvetett pénzbeli támogatások
7. §8 (1) A pénzben nyújtott támogatásokról kizárólag a költségvetésben meghatározott támogatási keretek terhére, azok összegéig, a költségvetésben meghatározott döntéshozó (továbbiakban: döntéshozó) dönt.
(2) A döntéshozó dönt arról, hogy a támogatási keret felhasználására pályázatot ír ki, vagy egyedi kérelem alapján dönt a felhasználásról. Ennek keretében a támogatási keret összegét meg is oszthatja a támogatás odaítélésének módja alapján.
(3) Az alapítványi formában működő helyi civil szervezet részére biztosított támogatás nyújtásáról át nem ruházható hatáskörben a Képviselő-testület dönt.
7/A. §9 (1) E rendelet alapján nyújtott civil jellegű közvetett támogatás alapján az Önkormányzat az őt megillető bevételről részlegesen lemond. Az egy évben nyújtható közvetett támogatás keretösszegét a Képviselő-testület a költségvetésében állapítja meg, és ekkor dönt a közvetett támogatási keretről rendelkező döntéshozó személyéről is. A költségvetési rendelet megalkotásakor a Képviselő-testület a keretösszeg elfogadásával egyidejűleg jogosult a közvetett támogatás odaítéléséről, vagy odaítélésének módjáról dönteni, ezekben az esetekben a rendelet szerinti döntéshozónak a Képviselő-testület tekintendő. Más jellegű közvetett támogatás nyújtására az Önkormányzat a hatályos vagyonrendelet szabályai alapján jogosult.
(2) A Képviselő-testület dönthet úgy is, hogy a közvetett támogatást önkormányzati költségvetési szervén, illetve önkormányzati tulajdonú gazdasági társaságán keresztül nyújtja. Ez esetben a kiesett bevételét a szervezetnek illetve társaságnak a jogszabályok által meghatározott módon pótolja.
(3) Az igénybe vett közvetett támogatásokról a vagyon kezelője naprakész nyilvántartást köteles vezetni. A közvetett támogatás tényét, összegszerűségét, a támogatás alapjául szolgáló szerződéssel együtt a Budapest XVI. kerületi Polgármesteri Hivatal (a továbbiakban: Polgármesteri Hivatal) illetékes szervezeti egysége, illetve önkormányzati költségvetési szerv vagy önkormányzati tulajdonú gazdasági társaság vezetője a döntést követően legkésőbb 20 napon belül a Költségvetési és Pénzügyi Iroda részére köteles eljuttatni.
(4) A közvetett támogatások tervezett és megvalósult összegét, kedvezményezettjét, a támogatás jellegét - különösen bérleti díjcsökkentés, elengedés, kedvezmény - a vagyon kezelésével megbízott köteles a zárszámadás elkészítéséhez a Költségvetési és Pénzügyi Iroda részére írásban eljuttatni, a tárgyévet követő január 20-ig. Amennyiben a közvetett támogatás nem a Polgármesteri Hivatal által kezelt vagyonelem használatával valósul meg, úgy a Polgármester jogosult szerződésben, illetve határozatában más beszámolási időpontot is megállapítani.
A támogatás odaítélése
5. A pályázat kiírása
8. § (1)10 A döntéshozó az Önkormányzat tárgyévi költségvetésében vagy az átmeneti gazdálkodásról szóló tárgyévi rendeletében erre a célra rendelkezésre álló forrás biztosítása esetén írja ki a pályázatot, amelyben részletesen meghatározza a pályázati feltételeket.
(2) A pályázatot a XVI. Kerületi Újságban, valamint az Önkormányzat hirdetőtábláján és internetes honlapján kell közzétenni.
(3) A pénzbeli támogatás nyújtására vonatkozó pályázati kiírásnak az államháztartásra vonatkozó mindenkor hatályos jogszabályokban meghatározott tartalmi elemekkel kell rendelkeznie, a természetbeni támogatás nyújtására vonatkozó pályázati kiírás tartalmi elemeit, a jogszabályban meghatározott követelmények figyelembevételével a döntéshozó határozza meg.
(4)11 A pénzbeli támogatás nyújtására vonatkozó pályázatot az önkormányzat hivatalos honlapján közzétett pályázati adatlapon kell az elektronikus ügyintézési felületen vagy papír alapon - ahhoz valamennyi szükséges mellékletet csatolva - benyújtani.
(5) Több pályázat egyidejű benyújtása esetén a pályázatokat külön-külön kell benyújtani a pályázati kiírásban meghatározott határidőre.
(6) Több civil szervezet is benyújthat közös pályázatot közös programra, ilyen esetben egyértelműen meg kell jelölni a végrehajtásért és elszámolásért felelős szervezetet.
6. A pályázat elbírálása
9. § (1)12 A pályázatot a Polgármesternek kell benyújtani. Legfeljebb a pályázat beérkezését követő hetedik napig tájékoztatást kap a pályázó arról, hogy a pályázatának érdemi feldolgozása megkezdődött. Az érdemi vizsgálat nélküli elutasítás esetén a döntéshozó tájékoztatásának tartalmaznia kell az elutasítás okát, valamint a kifogás benyújtásának lehetőségét és módját.
(2)13 Amennyiben a pályázó a pályázatot hiányosan nyújtja be, és a pályázati kiírás hiánypótlásra lehetőséget ad, egy alkalommal írásban, a hibák, hiányosságok egyidejű megjelölése mellett, hiánypótlásra szólítható fel. A hiányt a felhívás kézbesítésétől számított 8 napon belül, jogvesztés terhe mellett pótolni kell, a mulasztás a pályázat elutasításával jár.
(3) A pályázatokról a döntéshozó a pályázati határidő leteltét követő 30 napon belül dönt.
7. Egyedi támogatás
10. § (1) A döntéshozó dönthet úgy is, hogy a források figyelembevételével támogatást nyújt egyedi kérelem alapján. Ez esetben a támogatási kérelmet a döntéshozó felé kell benyújtani.
(2)14 Az egyedi támogatási kérelemnek tartalmaznia kell pénzbeli támogatásra irányuló kérelem esetén az önkormányzat hivatalos honlapján közzétett kitöltött adatlapot, melyet az elektronikus ügyintézési felületen vagy papír alapon kell benyújtani és annak valamennyi szükséges mellékletét csatolni kell.
(3) A döntéshozatalt megelőzően vizsgálni kell, hogy a szervezet, a kérelemben megjelölt célra költségvetési éven belül részesült-e már támogatásban.
(4) El kell utasítani a támogatási kérelmet, ha:
a) a kérelem nem tartalmazza a (2) bekezdésben meghatározottakat és azt a kérelmező a döntés meghozataláig nem pótolja, illetve
b) a szervezet a döntéshozatalt megelőző két naptári éven belül a részére nyújtott támogatással nem, vagy nem megfelelően számolt el, illetve a kapott támogatást előzetes hozzájárulás nélkül a jóváhagyott céltól eltérően használta fel.
(5) A kérelem/pályázatok elbírálása a döntéshozó soron következő rendes ülésén történik, de legfeljebb 80 napon belül.
8. A támogatásról szóló döntés
11. § (1) A pénzügyi támogatásról szóló határozat tartalmazza:
a) a támogatásban részesülő helyi civil szervezet pontos megnevezését,
b) a támogatás pontos célját,
c) a támogatás forrásának megjelölését,
d) a támogatás összegét,
e) a támogatás kifizetésének módját, ütemezését (egy összegben vagy meghatározott ütemezéssel),
f) a támogatás elszámolásának határidejét.
(2) A természetbeni támogatásról szóló döntés tartalmazza:
a) az igénybevétel pontos időpontját, az igénybevétel kezdetét és végét,
b) a természetbeni támogatás összegét,
c) a támogatásban részesülő helyi civil szervezet nevét és a támogatás pontos célját.
9. Támogatási szerződés megkötése
12. § (1) Támogatás odaítélése esetén támogatási szerződést kell megkötni a támogatásban részesülő helyi civil szervezettel (továbbiakban: Támogatott). A támogatási szerződést a Polgármester írja alá.
(2) A Támogatottnak a támogatási szerződésben vállalnia kell, hogy a nyilvánosság előtt megjelenő eseményein, valamint annak eredményeképpen létrejövő elektronikus vagy nyomtatott kiadványokon az Önkormányzat megnevezésével a nyilvánosság tudomására hozza az önkormányzati támogatás tényét.
(3) A támogatási szerződés megkötésének feltétele, hogy a Támogatott, a támogatási szerződés megszegéséből fakadó fizetési kötelezettségeinek biztosítására, a támogatás összegének megfelelő azonnali beszedési megbízást (inkasszó jogot) biztosítson az Önkormányzat javára valamennyi bankszámlájára vonatkozóan.
10. A pénzügyi támogatás felhasználása és elszámolása
13. §15 (1) Az Önkormányzat a támogatás összegét - a közvetett támogatás kivételével - a támogatási szerződés mindkét fél általi aláírását követő 15 munkanapon belül fizeti ki a helyi civil szervezet számára, elsősorban a pénzintézetnél vezetett számlájára való átutalással. Közvetett támogatás nyújtásának módja a döntéshozó által meghatározott módon és ütemezésben történik.
(2) A Támogatott - a közvetett támogatás kivételével - a támogatás összegének felhasználásáról, a pályázatban meghatározott program megvalósításáról, valamint a támogatási összeg felhasználásáról a támogatási szerződésben meghatározott határidőig köteles elszámolni, és a támogatási összeg felhasználását igazoló számlákat és kifizetést igazoló bizonylatokat benyújtani. Amennyiben az elszámolási kötelezettségének az arra nyitva álló határidőn belül nem tesz eleget, köteles a támogatás teljes összegét visszafizetni. A közvetett támogatás esetén az elszámolás bizonylata a közvetett támogatás kötelezettségvállalójának részletes elszámolása.
(3)16 Az elszámolás a mindenkor hatályos számviteli szabályok szerint történik, amelynek elfogadásáról a döntéshozó dönt. Az elszámolás elutasítható, ha a támogatást a helyi civil szervezet nem a pályázati célnak megfelelően használta fel. Ilyen esetben a (2) bekezdésben meghatározott visszafizetési kötelezettséget kell megállapítani.
(4) Amennyiben visszafizetési kötelezettség keletkezik, azt az erről hozott döntést követő 15 napon belül kell teljesíteni oly módon, hogy a támogatási összeghez a kifizetés és a visszafizetés közötti időre eső, az államháztartásra vonatkozó mindenkor hatályos jogszabályokban meghatározott késedelmi kamatot is hozzá kell számítani.
(5)17 A döntéshozó a támogatás felhasználására meghatározott határidőt kérelemre, egy alkalommal meghosszabbíthatja.
(6) A támogatás összegéről való elszámolás részletes szabályait e rendelet 2. függeléke tartalmazza.
(7) A pályázati céltól eltérő felhasználás megállapítása esetén az erre vonatkozó döntés meghozatalát, az elszámolás vagy a visszafizetés elmulasztása esetén a határidő elmulasztását követő két évben a Támogatott nem nyújthat be pályázatot.
11. A támogatás nyilvánossága
14. §18 (1) A döntéshozó a támogatásról, valamint a támogatott célokról a döntését követő 30 napon belül tájékoztatja a nyilvánosságot a helyben szokásos, valamint az államháztartásra vonatkozó mindenkor hatályos jogszabályban meghatározott módon.
(2) A közvetett támogatás összegét az Önkormányzat zárszámadásában kimutatja.
Csekély összegű támogatásra vonatkozó rendelkezések
15. §19 (1) A jelen fejezet alapján nyújtott támogatás az Európai Unió működéséről szóló szerződés (a továbbiakban: Szerződés) 107. és 108. cikkének a csekély összegű támogatásokra való alkalmazásáról szóló 2023. december 13-i (EU) 2023/2831 bizottsági rendelet (a továbbiakban: általános de minimis rendelet) szerinti csekély összegű támogatásnak minősül, amennyiben az általános de minimis rendelet 2. cikk (2) bekezdése szerinti egy és ugyanazon vállalkozásnak minősülő vállalkozások részére az általános de minimis rendelet hatálya alá tartozó, Magyarországon odaítélt általános csekély összegű támogatás bruttó támogatástartalma bármely három év során nem haladja meg a 300.000 eurónak megfelelő forintösszeget, figyelembe véve az általános de minimis rendelet 3. cikkének (8) és (9) bekezdését is.
(2) A Szerződésben meghatározott versenyszabályok alkalmazásában vállalkozásnak minősül minden, gazdasági tevékenységet folytató jogalany, akár természetes, akár jogi személy, függetlenül annak jogállásától és finanszírozása módjától.
(3) A Támogatott a jelen rendelet 3. számú függeléke szerint nyilatkozik a támogatás odaítélését megelőző három év (háromszor háromszázhatvanöt nap) során részére és a vele egy és ugyanazon vállalkozásnak minősülő vállalkozások részére Magyarországon nyújtott csekély összegű támogatások támogatástartalmáról.
(4) A támogatás euró és forint közötti átváltásánál az európai uniós versenyjogi értelemben vett állami támogatásokkal kapcsolatos eljárásról és a regionális támogatási térképről szóló 37/2011. (III. 22.) Korm. rendelet 35. §-a alapján kell eljárni.
(5) Az általános de minimis rendelet alapján nyújtott támogatás más csekély összegű támogatással a vonatkozó bizottsági rendeletekben foglalt felső támogatási határok közül a legmagasabb felső határig halmozható.
Záró rendelkezések
16. § (1) E rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.
(2) E rendelet szabályait a hatályba lépését követően benyújtott kérelmekre és pályázatokra kell alkalmazni.
1. függelék
|
|
|
|
1. Kérelmező/pályázó szervezet adatai
2. A kérelem/pályázat célja:
3. A megvalósítandó cél érdekében folytatott tevékenység leírása:
4. A programban résztvevők létszáma és életkoruk:
5. A program/pályázat tervezett megvalósítása:
6. A támogatási igény
|
6.1. |
A program/pályázat megvalósításának teljes költségigénye: |
Ft |
|
6.2. |
Megvalósításhoz meglévő saját forrás összege: |
Ft |
|
6.3. |
Megvalósításhoz szükséges támogatási igény: |
Ft |
|
6.4. |
Megvalósításhoz szükséges egyéb forrás: |
Ft |
7.
|
A program/pályázat költségvetés-tervezete:* |
Bevétel: |
Kiadás: |
|---|---|---|
|
– Személyi jellegű: |
||
|
– Járulékok: |
||
|
– Dologi jellegű: |
||
|
– Felhalmozási jellegű: |
||
|
Összesen: |
8. Az ADATLAPHOZ a következő mellékleteket kell csatolni:
2. sz. melléklet Átláthatósági nyilatkozat
3. sz. melléklet Rendezett munkaügyi kapcsolatok követelményének teljesüléséről, valamint a kérelmező/pályázó támogatásra vonatkozó adólevonási jogáról szóló NYILATKOZAT (Központosított illetmény-számfejtési rendszer alá tartozó költségvetési szerv esetében nem kell csatolni.)
4. sz. melléklet Nyilatkozat - gazdasági tevékenység végzésére vonatkozóan
|
Dátum: 20... ................................. |
.............................................. |
|
kérelmező/pályázó aláírása |
1. nem áll fenn vagy
2. fennáll az …pont alapján
1. nem áll fenn vagy
2. fennáll az …pont alapján
a) aki a pályázati eljárásban döntés-előkészítőként közreműködő vagy döntéshozó,
b) a kizárt közjogi tisztségviselő,
c) az a)-b) pont alá tartozó személy közeli hozzátartozója,
d) az a)-c) pontban megjelölt személy tulajdonában álló gazdasági társaság,
e) olyan gazdasági társaság, alapítvány, egyesület, egyházi jogi személy vagy szakszervezet, illetve ezek önálló jogi személyiséggel rendelkező olyan szervezeti egysége, amelyben az a)-c) pont alá tartozó személy vezető tisztségviselő, az alapítvány kezelő szervének, szervezetének tagja, tisztségviselője, az egyesület, az egyházi jogi személy vagy a szakszervezet ügyintéző vagy képviseleti szervének tagja,
f) az az egyesület vagy szakszervezet, illetve ezek önálló jogi személyiséggel rendelkező azon szervezeti egysége, valamint az egyházi jogi személy
g) akinek a részvételből való kizártságának tényét a 13. § alapján a honlapon közzétették.
8. § (1) Ha a pályázó
a) a pályázati eljárásban döntés-előkészítőként közreműködő vagy döntést hozó szervnél munkavégzésre irányuló jogviszonyban áll,
b) nem kizárt közjogi tisztségviselő,
c) az a)-b) pont alá tartozó személy közeli hozzátartozója,
d) az a)-c) pontban megjelölt személy tulajdonában álló gazdasági társaság,
e) olyan gazdasági társaság, alapítvány, egyesület, egyházi jogi személy vagy szakszervezet, amelyben az a)-c) pont alá tartozó személy vezető tisztségviselő, az alapítvány kezelő szervének, szervezetének tagja, tisztségviselője vagy az egyesület ügyintéző vagy képviseleti szervének tagja, köteles kezdeményezni e körülménynek a honlapon történő közzétételét a pályázat benyújtásával egyidejűleg.
Áht. 48/B. § (1) Nem lehet a támogatási jogviszonyban kedvezményezett
a) az, aki a támogatási döntést meghozta vagy aki a támogatási döntés meghozatalában döntés-előkészítőként részt vett,
b) az, aki a támogatási döntés időpontjában a Kormány tagja, államtitkár, közigazgatási államtitkár, helyettes államtitkár, megyei közgyűlés elnöke, főpolgármester, polgármester, regionális fejlesztési ügynökség vezető tisztségviselője,
c) az a) és b) pont szerinti személlyel közös háztartásban élő hozzátartozó,
d) - a nyilvánosan működő részvénytársaság kivételével - az a) és b) pont szerinti személy tulajdonában álló gazdasági társaság,
e) - az állam, a helyi önkormányzat, illetve a köztestület legalább 50%-os közvetlen vagy közvetett tulajdonában lévő gazdasági társaság, valamint a sportegyesület és a sportszövetség kivételével - az olyan gazdasági társaság, alapítvány, egyesület, egyházi jogi személy vagy szakszervezet, illetve ezek önálló jogi személyiséggel rendelkező olyan szervezeti egysége, amelyben az a)-c) pont szerinti személy vezető tisztségviselő, az alapítvány kezelő szervének, szervezetének tagja, tisztségviselője, az egyesület, az egyházi jogi személy vagy a szakszervezet ügyintéző vagy képviseleti szervének tagja.
I.
a) az állam,
b) a költségvetési szerv,
c) a köztestület,
d) a helyi önkormányzat,
e) a nemzetiségi önkormányzat,
f) a társulás,
g) az egyházi jogi személy,
h) az olyan gazdálkodó szervezet, amelyben az állam vagy a helyi önkormányzat külön-külön vagy együtt 100%-os részesedéssel rendelkezik,
i) a nemzetközi szervezet
j) a külföldi állam,
k) a külföldi helyhatóság,
l) a külföldi állami vagy helyhatósági szerv és az
m) Európai Gazdasági Térségről szóló megállapodásban részes állam szabályozott piacára bevezetett nyilvánosan működő részvénytársaság.
II.
1. Az általam képviselt szervezet Nvt. 3. § (1) bekezdés 1. b) pontja szerint átlátható szervezetnek minősül, az alábbiak szerint:
a) az általam képviselt szervezet olyan belföldi vagy külföldi jogi személy vagy jogi személyiséggel nem rendelkező gazdálkodó szervezet, amely megfelel a következő feltételeknek:
2. Nyilatkozat tényleges tulajdonosról
|
|
|
|
|
Részesedés mértéke %-ban |
3. Nyilatkozat a külföldi ellenőrzött társasági minősítésről:
4. Nyilatkozat a közvetlenül vagy közvetetten több mint 25%-os tulajdonnal, befolyással, szavazati joggal bíró államháztartáson kívüli jogi személy vagy jogi személyiséggel nem rendelkező gazdálkodó szervezet átláthatóságáról
4.1. Az általam képviselt gazdálkodó szervezetben a közvetlenül vagy közvetetten több mint 25%-os tulajdonnal, befolyással, szavazati joggal (továbbiakban: részesedés mértéke) bíró jogi személy vagy jogi személyiséggel nem rendelkező gazdálkodó szervezet(ek) és adóilletőségük:
|
Ssz. |
Gazdálkodó szervezet neve |
Szervezet adószáma |
Részesedés mértéke %-ban |
Adóilletősége |
4.2. Az általam képviselt gazdálkodó szervezetben a közvetlenül vagy közvetetten több mint 25%-os tulajdonnal, befolyással, szavazati joggal bíró jogi személy vagy jogi személyiséggel nem rendelkező gazdálkodó szervezetek tényleges tulajdonosa(i):
|
Ssz. |
Gazdálkodó szervezet neve |
Tényleges tulajdonos(ok) |
Születési hely és idő |
Anyja neve |
Részesedés mértéke %-ban |
4.3. A közvetlenül vagy közvetetten több mint 25%-os tulajdonnal, befolyással, szavazati joggal bíró jogi személy vagy jogi személyiséggel nem rendelkező gazdálkodó szervezetek a társasági adóról és az osztalékadóról szóló 1996. évi LXXXI. törvény 4. § 11. pontja szerinti ellenőrzött külföldi társaságnak minősül / nem minősül (megfelelő rész aláhúzandó).
III.
1. Az általam képviselt szervezet (A megfelelő aláhúzandó!)
a) Az általam képviselt szervezet vezető tisztségviselői:
|
Ssz. |
Vezető tisztségviselő |
Születési hely és idő |
Anyja neve |
b) Az általam képviselt szervezet, valamint az III. 1. a) pont szerinti vezető tisztségviselői az alábbi szervezet(ek)ben rendelkeznek 25%-ot meghaladó részesedéssel:
|
Ssz. |
Vezető tisztségviselő |
Szervezet neve |
Szervezet adószáma |
Részesedés mértéke %-ban |
c) A III. 1. b) pont szerinti szervezet(ek) átlátható szervezetek, azaz
2. Nyilatkozat tényleges tulajdonosról
|
Ssz. |
Gazdálkodó szervezet neve |
Tényleges tulajdonos |
Születési hely és idő |
Anyja neve |
Részesedés mértéke %-ban |
3. Nyilatkozat a III. 1. b) pont szerinti szervezet átláthatóságáról
3.1. A III. 1. b) pont szerinti szervezet(ek) adóilletősége
|
Ssz. |
Gazdálkodó szervezet neve |
Szervezet adószáma |
Részesedés mértéke %-ban |
Adóilletősége |
3.2. A III.1. b) szerinti szervezetek ellenőrzött külföldi társasági minősítése
4. Nyilatkozat azoknak a szervezeteknek az átláthatóságáról, amelyek közvetlenül vagy közvetetten több mint 25%-os tulajdonnal, befolyással vagy szavazati joggal rendelkeznek olyan gazdálkodó szervezetben, amelyben a civil szervezet, vízitársulat vagy ezek vezető tisztségviselői 25%-ot meghaladó részesedéssel rendelkeznek
|
Ssz. |
Gazdálkodó szervezet neve |
Adószám |
Részesedés mértéke %-ban |
Adóilletősége |
tényleges tulajdonos(ok) |
tényleges tulajdonos születési helye és ideje |
3. számú melléklet az 1. függelékhez
|
………………………………. |
4. számú melléklet az 1. függelékhez
Megállapította: Budapest Főváros XVI. kerületi Önkormányzat Képviselő-testületének 14/2018. (V. 31.) önkormányzati rendelete 1. §. Hatályos: 2018. V. 31-től.
Megállapította: Budapest Főváros XVI. kerületi Önkormányzat Képviselő-testületének 4/2016. (III. 16.) önkormányzati rendelete 1. §. Hatályos: 2016. III. 17-től.
Megállapította: Budapest Főváros XVI. kerületi Önkormányzat Képviselő-testületének 33/2015. (XII. 21.) önkormányzati rendelete 1. §. Hatályos: 2015. XII. 22-től.
Megállapította: Budapest Főváros XVI. kerületi Önkormányzat Képviselő-testületének 22/2019. (XII. 13.) önkormányzati rendelete 1. §. Hatályos: 2019. XII. 15-től.
Módosította: Budapest Főváros XVI. kerületi Önkormányzat Képviselő-testületének 36/2020. (XI. 13.) önkormányzati rendelete 16. §.
A 6. § (5) bekezdése a Budapest Főváros XVI. Kerületi Önkormányzat Képviselő-testületének 30/2024. (XII. 12.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.
Megállapította: Budapest Főváros XVI. kerületi Önkormányzat Képviselő-testületének 33/2015. (XII. 21.) önkormányzati rendelete 2. §. Hatályos: 2015. XII. 22-től.
Megállapította: Budapest Főváros XVI. kerületi Önkormányzat Képviselő-testületének 33/2015. (XII. 21.) önkormányzati rendelete 2. §. Hatályos: 2015. XII. 22-től.
Beiktatta: Budapest Főváros XVI. kerületi Önkormányzat Képviselő-testületének 33/2015. (XII. 21.) önkormányzati rendelete 2. §. Hatályos: 2015. XII. 22-től.
A 8. § (1) bekezdése a Budapest Főváros XVI. Kerületi Önkormányzat Képviselő-testületének 30/2024. (XII. 12.) önkormányzati rendelete 2. §-ával megállapított szöveg.
Megállapította: Budapest Főváros XVI. kerületi Önkormányzat Képviselő-testületének 17/2022. (VII. 29.) önkormányzati rendelete 5. § (1). Hatályos: 2022. VII. 30-tól.
A 9. § (1) bekezdése a Budapest Főváros XVI. Kerületi Önkormányzat Képviselő-testületének 30/2024. (XII. 12.) önkormányzati rendelete 3. §-ával megállapított szöveg.
A 9. § (2) bekezdése a Budapest Főváros XVI. Kerületi Önkormányzat Képviselő-testületének 30/2024. (XII. 12.) önkormányzati rendelete 3. §-ával megállapított szöveg.
Megállapította: Budapest Főváros XVI. kerületi Önkormányzat Képviselő-testületének 17/2022. (VII. 29.) önkormányzati rendelete 5. § (2). Hatályos: 2022. VII. 30-tól.
Megállapította: Budapest Főváros XVI. kerületi Önkormányzat Képviselő-testületének 33/2015. (XII. 21.) önkormányzati rendelete 3. §. Hatályos: 2015. XII. 22-től.
A 13. § (3) bekezdése a Budapest Főváros XVI. Kerületi Önkormányzat Képviselő-testületének 30/2024. (XII. 12.) önkormányzati rendelete 4. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.
A 13. § (5) bekezdése a Budapest Főváros XVI. Kerületi Önkormányzat Képviselő-testületének 30/2024. (XII. 12.) önkormányzati rendelete 4. § (2) bekezdésével megállapított szöveg.
Megállapította: Budapest Főváros XVI. kerületi Önkormányzat Képviselő-testületének 33/2015. (XII. 21.) önkormányzati rendelete 4. §. Hatályos: 2015. XII. 22-től.
A 15. § a Budapest Főváros XVI. Kerületi Önkormányzat Képviselő-testületének 30/2024. (XII. 12.) önkormányzati rendelete 5. §-ával megállapított szöveg.
A 2. függelék a Budapest Főváros XVI. Kerületi Önkormányzat Képviselő-testületének 30/2024. (XII. 12.) önkormányzati rendelete 6. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.
A 3. függelék a Budapest Főváros XVI. Kerületi Önkormányzat Képviselő-testületének 30/2024. (XII. 12.) önkormányzati rendelete 6. § (2) bekezdésével megállapított szöveg.