Budapest Főváros XVI. Kerületi Önkormányzat Képviselő-testületének 15/2015. (IV. 27.) önkormányzati rendelete

a kerületi lakosok közösségi célú igényeinek teljesítését vállaló civil szervezetek támogatásáról

Hatályos: 2022. 07. 30

Budapest Főváros XVI. Kerületi Önkormányzat Képviselő-testületének 15/2015. (IV. 27.) önkormányzati rendelete

a kerületi lakosok közösségi célú igényeinek teljesítését vállaló civil szervezetek támogatásáról

2022.07.30.

Budapest Főváros XVI. kerületi Önkormányzat Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, és a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 6. § a) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el.

I. Fejezet

Általános rendelkezések

1. § (1) A Budapest Főváros XVI. kerületi Önkormányzat (továbbiakban: Önkormányzat) kinyilvánítja, hogy a helyi demokrácia megvalósításában partneri kapcsolatok kialakítására törekszik a kerület polgárai által alkotott, valamint a kerületi lakosok közösségi célú igényeinek teljesítését vállaló, önszerveződő közösségekkel (továbbiakban: helyi civil szervezet).

(2) Az Önkormányzat elismeri, megbecsüli a civil szervezetek helyi közéletre gyakorolt hatását és támogatja a kultúra, a közművelődés, a polgárok közéletbe való bevonása, a kerület fejlesztése és szépítése, a környezetvédelem, a hagyományok ápolása, a nevelés-oktatás, a szociális és karitatív tevékenység, az arra rászorulók megsegítése, az egészséges életmód és a sportolás feltételeinek megteremtése, a természeti és épített környezet megóvása, a közrend és vagyonvédelem, továbbá az esélyegyenlőség megteremtése terén végzett tevékenységét.

(3) Az Önkormányzat anyagi lehetőségeitől függően támogatja az Önkormányzat közigazgatási területén működő, az Önkormányzat céljait elősegítő, a civil szervezetek bírósági nyilvántartásáról és az ezzel összefüggő eljárási szabályokról szóló 2011. évi CLXXXI. törvény alapján, Magyarországon nyilvántartásba vett helyi civil szervezetek programjait és működését.

(4) A kölcsönös megbecsülés és egyetértés, valamint az esélyegyenlőség elve alapján az Önkormányzat a Magyarországon bíróság által nyilvántartásba vett helyi civil szervezetek részére a támogatásokat e rendelet keretei között azonos feltételek mellett biztosítja.

1. A rendelet célja

2. § E rendelet célja, hogy az Önkormányzat a helyi civil szervezetek társadalmi szerepvállalásának segítése, növelése, az Önkormányzattal való partneri kapcsolat előmozdítása érdekében, az egyesülési jogról, a közhasznú jogállásról, valamint a civil szervezetek működéséről és támogatásáról szóló 2011. évi CLXXV. törvény (a továbbiakban: Ectv.), az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény (a továbbiakban: Áht.), valamint a közpénzekből nyújtott támogatások átláthatóságáról szóló 2007. évi CLXXXI. törvény (a továbbiakban: Knyt.) előírásainak megfelelően szabályozza a helyi civil szervezetek támogatását.

2. A rendelet hatálya

3. § (1) E rendelet hatálya kiterjed az Önkormányzat mindenkori éves költségvetéséről szóló önkormányzati rendeletben (a továbbiakban: költségvetés) meghatározott forrásokból nyújtott pénzbeli támogatásokra, továbbá az Önkormányzat által természetben nyújtott támogatásokra, függetlenül attól, hogy a támogatást pályázati úton vagy egyedi kérelemre nyújtották.

(2)1 E rendelet hatálya alá tartozó támogatásokból e rendelet szabályai szerint az Ectv. hatálya alá tartozó helyi civil szervezetek részesülhetnek, amennyiben:

a) kizárólag fejlesztési célú támogatás esetén Budapest Főváros XVI. kerületi Önkormányzat tulajdonában álló ingatlant érintő fejlesztést tervez a tulajdonossal egyetértve;

b) nem kizárólag fejlesztési célú - működési vagy vegyes jellegű - támogatás esetén

ba) bejegyzett székhelyük a XVI. kerület közigazgatási területén van, vagy

bb) bejegyzett országos vagy regionális szervezetük a XVI. kerület közigazgatási területén szervezeti egységgel rendelkezik, vagy

bc) tevékenységüket kizárólag vagy elsősorban a XVI. kerületi lakosság érdekében végzik.

(3)2 E rendelet hatálya nem terjed ki:

a) az Önkormányzat kötelező vagy önként vállalt feladatát feladat-ellátási szerződés, közoktatási megállapodás, közművelődési megállapodás alapján átvállaló szervezetek feladatellátására,

b) az önkormányzati fenntartású költségvetési intézmények támogatására,

c) az Önkormányzat által alapított, vagy annak részesedésével működő szervezetet létrehozó okiratban meghatározott tevékenységek ellátásához biztosított források átadására,

d) más önkormányzati rendelet alapján biztosított támogatásokra,

e) az Önkormányzat mindenkori költségvetési rendeletének céljelleggel nyújtott támogatásokat tartalmazó mellékletében, Polgármesteri és Alpolgármesteri támogatási keretként meghatározott keretből nyújtott támogatásokra,

f) a Knyt. 1. § (2) bekezdésében meghatározott támogatásokra.

II. Fejezet

A támogatások típusai, valamint a támogatás nyújtásának elvei

4. § (1) A helyi civil szervezetek részére önkormányzati támogatás (a továbbiakban: támogatás) az e rendeletben meghatározott feltételekkel

a) pályázati úton, pályázati eljárás keretében vagy

b) egyedi támogatás formájában, kérelem alapján

nyújtható.

(2)3 Az e rendelet alapján nyújtott támogatás formája szerint:

a) vissza nem térítendő, pénzbeli vagy

b) vissza nem térítendő, közvetett támogatás formájában nyújtott, pénzbeli vagy

c) természetbeni formában nyújtott

támogatás.

(3) Csak az a helyi civil szervezet részesíthető támogatásban, amely megfelel a költségvetési támogatásban részesíthető személyekre vonatkozóan az Áht. és a Knyt. előírásainak, és vele szemben nem áll fenn semmilyen e jogszabályok szerinti kizáró ok, továbbá amelyeket a bíróság nyilvántartásba vett, és az alapszabályuknak megfelelő tevékenységüket ténylegesen folytatják, és amelyek beszámolójukat, valamint - közhasznú szervezet esetén - a közhasznúsági jelentésüket az Országos Bírósági Hivatal részére benyújtották, letétbe helyezték.

(4) Támogatás a szervezet tevékenységi körével, céljával összefüggő tevékenységhez, programhoz nyújtható.

(5) Nem nyújtható támogatás a kérelmezőnek, ha azt üzleti gazdasági tevékenységre kívánja felhasználni.

5. § A támogatás odaítélése az alábbi elvek alapján történik:

a) a kérelemre történő támogatás nyújtás esetén elsősorban a kerület érdekében végzett tevékenység támogatására kell törekedni;

b) önkormányzati támogatásban csak az a pályázó részesülhet, aki a pályázati kiírásnak maradéktalanul megfelelő pályázatot, illetve egyedi kérelem esetén írásos kérelmet nyújt be, és valamennyi szükséges mellékletet csatolja ahhoz.

3. Természetben nyújtott támogatások

6. § (1)4 Az Önkormányzat a tulajdonát képező 105736 hrsz-ú Budapest, Táncsics u. 10., a 116826/0/A/1 és 116826/0/C/1 hrsz-ú Budapest, Rádió u 32. szám alatti, a 110241/0/A/1 hrsz-ú Budapest, Rákosi u 71. szám alatti ingatlanok, valamint a 103024 hrsz-ú Budapest, Veres Péter út 27. szám alatti ingatlan 810/860-ad tulajdoni illetősége nyitvatartási idején belül, a kiemelt (hétköznap délután 16-20 óráig és hétvégén 8-23 óráig) és általános (hétköznap 8-16 óráig) üzemidejének 25-25%-ának megfelelő óraszámban természetbeni támogatásként térítésmentes ingatlanhasználatot biztosít a helyi civil szervezetek feladatának ellátásához, és szervezett rendezvényeihez.

(2) Az (1) bekezdésben meghatározott ingatlanok adott naptári évre vonatkozó nyitvatartási idejéről a Polgármester dönt.

(3) A természetbeni támogatás odaítélése történhet pályázati úton, illetve egyedi támogatásként kérelemre is.

(4)5 A nyitvatartási időn belül az (1) bekezdésben meghatározott természetbeni támogatási órakeret odaítélésének módjáról, illetve szükség esetén a pályázat kiírásáról, a benyújtott kérelmek elbírálásáról és a pályázat értékeléséről e rendelet figyelembevételével a Köznevelési, Kulturális, Sport, Ifjúság- és Gyermekvédelmi Bizottság dönt.

(5) A természetbeni támogatás támogatástartalma az (1) bekezdésben meghatározott valamennyi ingatlan esetében 1000 Ft/óra.

4.6 Közvetlen-közvetett pénzbeli támogatások

7. §7 (1) A pénzben nyújtott támogatásokról kizárólag a költségvetésben meghatározott támogatási keretek terhére, azok összegéig, a költségvetésben meghatározott döntéshozó (továbbiakban: döntéshozó) dönt.

(2) A döntéshozó dönt arról, hogy a támogatási keret felhasználására pályázatot ír ki, vagy egyedi kérelem alapján dönt a felhasználásról. Ennek keretében a támogatási keret összegét meg is oszthatja a támogatás odaítélésének módja alapján.

(3) Az alapítványi formában működő helyi civil szervezet részére biztosított támogatás nyújtásáról át nem ruházható hatáskörben a Képviselő-testület dönt.

7/A. §8 (1) E rendelet alapján nyújtott civil jellegű közvetett támogatás alapján az Önkormányzat az őt megillető bevételről részlegesen lemond. Az egy évben nyújtható közvetett támogatás keretösszegét a Képviselő-testület a költségvetésében állapítja meg, és ekkor dönt a közvetett támogatási keretről rendelkező döntéshozó személyéről is. A költségvetési rendelet megalkotásakor a Képviselő-testület a keretösszeg elfogadásával egyidejűleg jogosult a közvetett támogatás odaítéléséről, vagy odaítélésének módjáról dönteni, ezekben az esetekben a rendelet szerinti döntéshozónak a Képviselő-testület tekintendő. Más jellegű közvetett támogatás nyújtására az Önkormányzat a hatályos vagyonrendelet szabályai alapján jogosult.

(2) A Képviselő-testület dönthet úgy is, hogy a közvetett támogatást önkormányzati költségvetési szervén, illetve önkormányzati tulajdonú gazdasági társaságán keresztül nyújtja. Ez esetben a kiesett bevételét a szervezetnek illetve társaságnak a jogszabályok által meghatározott módon pótolja.

(3) Az igénybe vett közvetett támogatásokról a vagyon kezelője naprakész nyilvántartást köteles vezetni. A közvetett támogatás tényét, összegszerűségét, a támogatás alapjául szolgáló szerződéssel együtt a Budapest XVI. kerületi Polgármesteri Hivatal (a továbbiakban: Polgármesteri Hivatal) illetékes szervezeti egysége, illetve önkormányzati költségvetési szerv vagy önkormányzati tulajdonú gazdasági társaság vezetője a döntést követően legkésőbb 20 napon belül a Költségvetési és Pénzügyi Iroda részére köteles eljuttatni.

(4) A közvetett támogatások tervezett és megvalósult összegét, kedvezményezettjét, a támogatás jellegét - különösen bérleti díjcsökkentés, elengedés, kedvezmény - a vagyon kezelésével megbízott köteles a zárszámadás elkészítéséhez a Költségvetési és Pénzügyi Iroda részére írásban eljuttatni, a tárgyévet követő január 20-ig. Amennyiben a közvetett támogatás nem a Polgármesteri Hivatal által kezelt vagyonelem használatával valósul meg, úgy a Polgármester jogosult szerződésben, illetve határozatában más beszámolási időpontot is megállapítani.

III. Fejezet

A támogatás odaítélése

5. A pályázat kiírása

8. § (1) A döntéshozó az Önkormányzat költségvetésének hatálybalépését követően írja ki a pályázatot, amelyben részletesen meghatározza a pályázati feltételeket.

(2) A pályázatot a XVI. Kerületi Újságban, valamint az Önkormányzat hirdetőtábláján és internetes honlapján kell közzétenni.

(3) A pénzbeli támogatás nyújtására vonatkozó pályázati kiírásnak az államháztartásra vonatkozó mindenkor hatályos jogszabályokban meghatározott tartalmi elemekkel kell rendelkeznie, a természetbeni támogatás nyújtására vonatkozó pályázati kiírás tartalmi elemeit, a jogszabályban meghatározott követelmények figyelembevételével a döntéshozó határozza meg.

(4)9 A pénzbeli támogatás nyújtására vonatkozó pályázatot az önkormányzat hivatalos honlapján közzétett pályázati adatlapon kell az elektronikus ügyintézési felületen vagy papír alapon - ahhoz valamennyi szükséges mellékletet csatolva - benyújtani.

(5) Több pályázat egyidejű benyújtása esetén a pályázatokat külön-külön kell benyújtani a pályázati kiírásban meghatározott határidőre.

(6) Több civil szervezet is benyújthat közös pályázatot közös programra, ilyen esetben egyértelműen meg kell jelölni a végrehajtásért és elszámolásért felelős szervezetet.

6. A pályázat elbírálása

9. § (1) A pályázatot a Polgármesternek kell benyújtani. A jogszabály szerinti befogadó nyilatkozat kiadására, illetve az érdemi elutasításról szóló döntés meghozatalára a Polgármester jogosult.

(2) Amennyiben a pályázó a pályázatot hiányosan nyújtja be, és a pályázati kiírás hiánypótlásra lehetőséget ad, a polgármester egy alkalommal írásban, a hibák, hiányosságok egyidejű megjelölése mellett, hiánypótlásra szólítja fel. A hiányt a felhívás kézbesítésétől számított 8 napon belül, jogvesztés terhe mellett pótolni kell, a mulasztás a pályázat elutasításával jár.

(3) A pályázatokról a döntéshozó a pályázati határidő leteltét követő 30 napon belül dönt.

7. Egyedi támogatás

10. § (1) A döntéshozó dönthet úgy is, hogy a források figyelembevételével támogatást nyújt egyedi kérelem alapján. Ez esetben a támogatási kérelmet a döntéshozó felé kell benyújtani.

(2)10 Az egyedi támogatási kérelemnek tartalmaznia kell pénzbeli támogatásra irányuló kérelem esetén az önkormányzat hivatalos honlapján közzétett kitöltött adatlapot, melyet az elektronikus ügyintézési felületen vagy papír alapon kell benyújtani és annak valamennyi szükséges mellékletét csatolni kell.

(3) A döntéshozatalt megelőzően vizsgálni kell, hogy a szervezet, a kérelemben megjelölt célra költségvetési éven belül részesült-e már támogatásban.

(4) El kell utasítani a támogatási kérelmet, ha:

a) a kérelem nem tartalmazza a (2) bekezdésben meghatározottakat és azt a kérelmező a döntés meghozataláig nem pótolja, illetve

b) a szervezet a döntéshozatalt megelőző két naptári éven belül a részére nyújtott támogatással nem, vagy nem megfelelően számolt el, illetve a kapott támogatást előzetes hozzájárulás nélkül a jóváhagyott céltól eltérően használta fel.

(5) A kérelem/pályázatok elbírálása a döntéshozó soron következő rendes ülésén történik, de legfeljebb 80 napon belül.

8. A támogatásról szóló döntés

11. § (1) A pénzügyi támogatásról szóló határozat tartalmazza:

a) a támogatásban részesülő helyi civil szervezet pontos megnevezését,

b) a támogatás pontos célját,

c) a támogatás forrásának megjelölését,

d) a támogatás összegét,

e) a támogatás kifizetésének módját, ütemezését (egy összegben vagy meghatározott ütemezéssel),

f) a támogatás elszámolásának határidejét.

(2) A természetbeni támogatásról szóló döntés tartalmazza:

a) az igénybevétel pontos időpontját, az igénybevétel kezdetét és végét,

b) a természetbeni támogatás összegét,

c) a támogatásban részesülő helyi civil szervezet nevét és a támogatás pontos célját.

9. Támogatási szerződés megkötése

12. § (1) Támogatás odaítélése esetén támogatási szerződést kell megkötni a támogatásban részesülő helyi civil szervezettel (továbbiakban: Támogatott). A támogatási szerződést a Polgármester írja alá.

(2) A Támogatottnak a támogatási szerződésben vállalnia kell, hogy a nyilvánosság előtt megjelenő eseményein, valamint annak eredményeképpen létrejövő elektronikus vagy nyomtatott kiadványokon az Önkormányzat megnevezésével a nyilvánosság tudomására hozza az önkormányzati támogatás tényét.

(3) A támogatási szerződés megkötésének feltétele, hogy a Támogatott, a támogatási szerződés megszegéséből fakadó fizetési kötelezettségeinek biztosítására, a támogatás összegének megfelelő azonnali beszedési megbízást (inkasszó jogot) biztosítson az Önkormányzat javára valamennyi bankszámlájára vonatkozóan.

10. A pénzügyi támogatás felhasználása és elszámolása

13. §11 (1) Az Önkormányzat a támogatás összegét - a közvetett támogatás kivételével - a támogatási szerződés mindkét fél általi aláírását követő 15 munkanapon belül fizeti ki a helyi civil szervezet számára, elsősorban a pénzintézetnél vezetett számlájára való átutalással. Közvetett támogatás nyújtásának módja a döntéshozó által meghatározott módon és ütemezésben történik.

(2) A Támogatott - a közvetett támogatás kivételével - a támogatás összegének felhasználásáról, a pályázatban meghatározott program megvalósításáról, valamint a támogatási összeg felhasználásáról a támogatási szerződésben meghatározott határidőig köteles elszámolni, és a támogatási összeg felhasználását igazoló számlákat és kifizetést igazoló bizonylatokat benyújtani. Amennyiben az elszámolási kötelezettségének az arra nyitva álló határidőn belül nem tesz eleget, köteles a támogatás teljes összegét visszafizetni. A közvetett támogatás esetén az elszámolás bizonylata a közvetett támogatás kötelezettségvállalójának részletes elszámolása.

(3) Az elszámolás a mindenkor hatályos számviteli szabályok szerint történik, amelynek elfogadásáról a Polgármester dönt. Az elszámolás elutasítható, ha a támogatást a helyi civil szervezet nem a pályázati célnak megfelelően használta fel. Ilyen esetben a (2) bekezdésben meghatározott visszafizetési kötelezettséget kell megállapítani.

(4) Amennyiben visszafizetési kötelezettség keletkezik, azt az erről hozott döntést követő 15 napon belül kell teljesíteni oly módon, hogy a támogatási összeghez a kifizetés és a visszafizetés közötti időre eső, az államháztartásra vonatkozó mindenkor hatályos jogszabályokban meghatározott késedelmi kamatot is hozzá kell számítani.

(5) A Polgármester a támogatás felhasználására meghatározott határidőt kérelemre, egy alkalommal meghosszabbíthatja.

(6) A támogatás összegéről való elszámolás részletes szabályait e rendelet 2. függeléke tartalmazza.

(7) A pályázati céltól eltérő felhasználás megállapítása esetén az erre vonatkozó döntés meghozatalát, az elszámolás vagy a visszafizetés elmulasztása esetén a határidő elmulasztását követő két évben a Támogatott nem nyújthat be pályázatot.

11. A támogatás nyilvánossága

14. §12 (1) A döntéshozó a támogatásról, valamint a támogatott célokról a döntését követő 30 napon belül tájékoztatja a nyilvánosságot a helyben szokásos, valamint az államháztartásra vonatkozó mindenkor hatályos jogszabályban meghatározott módon.

(2) A közvetett támogatás összegét az Önkormányzat zárszámadásában kimutatja.

IV. Fejezet

Csekély összegű támogatásra vonatkozó rendelkezések

15. § (1) Az egy és ugyanazon vállalkozásnak minősülő vállalkozások részére az 1407/2013/EU bizottsági rendelet hatálya alá tartozó, Magyarországon odaítélt csekély összegű támogatás (ezen alcím vonatkozásában a továbbiakban: támogatás) bruttó támogatástartalma nem haladhatja meg a 200 000 eurónak, közúti kereskedelmi árufuvarozást ellenszolgáltatás fejében végző, egy és ugyanazon vállalkozásnak minősülő vállalkozások esetén a 100 000 eurónak megfelelő forintösszeget, figyelembe véve az 1407/2013/EU bizottsági rendelet 3. cikk (8) és (9) bekezdését.

(2) A támogatás odaítélése során az adott pénzügyi évben, valamint az előző két pénzügyi év alatt odaítélt csekély összegű támogatások bruttó támogatástartalmának összegét kell figyelembe venni.

(3) Az 1407/2013/EU bizottsági rendelet 1. cikk (2) bekezdésében foglaltak kivételével nem lehet kedvezményezett az a vállalkozás, amely az igényelt támogatást az 1407/2013/EU bizottsági rendelet 1. cikk (1) bekezdésében meghatározott kivételek szerint használná fel.

(4) Hitel vagy kezességvállalás formájában nyújtott támogatás esetén nem lehet kedvezményezett az a vállalkozás, amelyet kollektív fizetésképtelenségi eljárás alá vontak vagy hitelezői kérelemre kollektív fizetésképtelenségi eljárás alá lenne vonható, valamint az a nagyvállalkozás, amely B-hitelminősítésnek megfelelő helyzetnél rosszabb helyzetben van.

(5) Nem nyújtható támogatás a közúti kereskedelmi árufuvarozást ellenszolgáltatásért végző vállalkozás részére teherszállító jármű vásárlására.

(6) A támogatás a csekély összegű közszolgáltatási támogatással a 360/2012/EU bizottsági rendeletben meghatározott felső határig halmozható. A támogatás más csekély összegű támogatásokról szóló rendeleteknek megfelelően nyújtott csekély összegű támogatással az (1) bekezdésben meghatározott felső határig halmozható.

(7) A támogatás nem halmozható azonos elszámolható költségek vagy azonos kockázatfinanszírozási célú intézkedés vonatkozásában nyújtott állami támogatással, ha az így halmozott összeg meghaladná a csoportmentességi rendeletekben vagy az Európai Bizottság jóváhagyó határozatában meghatározott legmagasabb támogatási intenzitást vagy összeget.

(8) Az 1407/2013/EU bizottsági rendelet 1. cikk (2) bekezdésében foglaltak kivételével nem lehet kedvezményezett az a vállalkozás, amely az igényelt támogatást az 1407/2013/EU bizottsági rendelet 1. cikk (1) bekezdésében meghatározott kivételek szerint használná fel.

(9) A kedvezményezettnek az 1407/2013/EU bizottsági rendelet 5. cikk (1) bekezdése figyelembevételével - az ott meghatározott feltételek teljesítésének megállapítására alkalmas módon - nyilatkoznia kell a részére a támogatás odaítélésének évében és az azt megelőző két pénzügyi évben nyújtott csekély összegű támogatások támogatástartalmáról az e rendelet 3. függeléke szerinti nyomtatványon.

(10) Amennyiben a végső kedvezményezettként vállalkozásnak nyújt az Önkormányzat támogatást, az önkormányzati támogatási szerződés kötelező tartalmi elemét képezi a (8) bekezdésben meghatározott - és e rendelet 3. függeléke szerinti - nyilatkozat.

V. Fejezet

Záró rendelkezések

16. § (1) E rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.

(2) E rendelet szabályait a hatályba lépését követően benyújtott kérelmekre és pályázatokra kell alkalmazni.

1. függelék

BUDAPEST FŐVÁROS XVI. KERÜLETI ÖNKORMÁNYZAT
ADATLAP
kérelemhez/pályázathoz
Kérelmező/pályázó szervezet neve, címe:







Pályázat címe:




Beküldendő: Budapest Főváros XVI. kerületi Önkormányzat
Polgármestere
1163 Budapest, Havashalom u. 43.
címre
Beküldési határidő:
Az adatlap sokszorosítható!

1. Kérelmező/pályázó szervezet adatai

1.1 A szervezet megnevezése:
1.2 A szervezet székhelye:
1.3 Az aláírásra jogosult képviselő neve, címe:
1.4 A szervezet adószáma:
1.5 A szervezet és az aláírásra jogosult képviselő elérhetősége (telefonszám, e-mail cím):
1.6 A szervezet pénzintézeti számlaszámai:
1.7 Előző támogatási elszámolás benyújtásának dátuma:
1.8 Előző üzleti évre vonatkozó beszámoló letétbe helyezésének dátuma:

2. A kérelem/pályázat célja:

3. A megvalósítandó cél érdekében folytatott tevékenység leírása:

4. A programban résztvevők létszáma és életkoruk:

5. A program/pályázat tervezett megvalósítása:

- kezdő időpont:
- befejező időpont:

6. A támogatási igény

6.1.

A program/pályázat megvalósításának teljes költségigénye:

Ft

6.2.

Megvalósításhoz meglévő saját forrás összege:

Ft

6.3.

Megvalósításhoz szükséges támogatási igény:

Ft

6.4.

Megvalósításhoz szükséges egyéb forrás:

Ft

7.

A program/pályázat költségvetés-tervezete:*

Bevétel:

Kiadás:

– Személyi jellegű:


– Járulékok:


– Dologi jellegű:

– Felhalmozási jellegű:


Összesen:

* A kérelem/pályázat tárgyától függő részletességgel töltendő ki!

8. Az ADATLAPHOZ a következő mellékleteket kell csatolni:

1.sz. melléklet A közpénzekből nyújtott támogatások átláthatóságáról szóló 2007. évi CLXXXI. törvény szerinti összeférhetetlenség, illetve érintettség fennállásáról, vagy hiányáról szóló nyilatkozat

2. sz. melléklet Átláthatósági nyilatkozat

3. sz. melléklet Rendezett munkaügyi kapcsolatok követelményének teljesüléséről, valamint a kérelmező/pályázó támogatásra vonatkozó adólevonási jogáról szóló NYILATKOZAT (Központosított illetmény-számfejtési rendszer alá tartozó költségvetési szerv esetében nem kell csatolni.)

4. sz. melléklet Nyilatkozat - gazdasági tevékenység végzésére vonatkozóan

Amennyiben a kérelmező/pályázó a 4. sz. melléklet szerint gazdasági tevékenységet végez, úgy a 15/2015. (IV. 27.) önkormányzati rendelet 3. függelékének kitöltése is kötelező.
Az Adatlaphoz csatolni kell továbbá**:
- A kérelmező/pályázó nevében aláírásra jogosult személy közjegyző által hitelesített aláírás mintája.
- A létesítő okiratát vagy jogszabályban meghatározott nyilvántartásba vételét igazoló okiratát.
** A benyújtandó dokumentumok kiállításának dátuma nem lehet a támogatási igény benyújtásától számított 30 napnál régebbi.
Figyelmeztetés: Amennyiben a kérelmező/pályázó a kérelméhez/pályázatához nem csatolja a felsorolt, összes mellékletet és a hiányt hiánypótlásra való felszólításra sem pótolja, a polgármester a kérelmet/pályázatot elutasítja.
Alulírott nyilatkozom, hogy rendezetlen köztartozásom (NAV, önkormányzat, stb.) nincs.
Tudomásul veszem, hogy amennyiben a támogatást nem a megjelölt célra fordítom, illetve nem a megjelölt módon, vagy határidőben számolok el a kapott támogatással, úgy a támogatás összege az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény szerint a mindenkor érvényes kamatokkal együtt visszafizetendő.
Tudomásul veszem, hogy a támogatás csak a ……….. évben és csak a pályázatban/kérelemben megfogalmazott tevékenységre használható fel, továbbá az elnyert támogatással és a vállalt önrésszel a határidőn belül köteles vagyok elszámolni, a tevékenység megvalósulásáról tömör írásos beszámolót készíteni. Az elszámolási határidő be nem tartása a következő évi önkormányzati támogatás megvonását vonja maga után.
Vállalom, hogy a nyilvánosság előtt megjelenő eseményeken, valamint annak eredményeképpen létrejövő elektronikus vagy nyomtatott kiadványokon a Budapest Főváros XVI. kerületi Önkormányzat megnevezésével a nyilvánosság tudomására hozom az önkormányzati támogatás tényét.
Vállalom, hogy a bizottsági támogatással megrendezésre kerülő program pontos időpontjáról és helyszínéről a Budapest Főváros XVI. kerületi Önkormányzatot a program konkrét megvalósulását megelőző 1 héttel tájékoztatom.
Alulírott nyilatkozom, hogy a 20… év ……….. hó ….. napján kiállított és az Önkormányzat részére 20… év …….. hó ….. napján támogatási igény céljából rendelkezésre bocsátott és az Önkormányzat részéről elfogadott aláírási címpéldány okiratban foglalt adatok nem változtak.
Alulírott nyilatkozom, hogy a 20… év ……….. hó ….. napján kiállított és az Önkormányzat részére 20… év …….. hó ….. napján támogatási igény céljából rendelkezésre bocsátott és az Önkormányzat részéről elfogadott létesítő okiratban foglalt adatok nem változtak.
P.H.

Dátum: 20... .................................

..............................................

kérelmező/pályázó aláírása

1. számú melléklet az 1. függelékhez
NYILATKOZAT
a közpénzekből nyújtott támogatások átláthatóságáról szóló 2007. évi CLXXXI. törvény szerinti összeférhetetlenség, illetve érintettség fennállásáról, vagy hiányáról
A Támogatott neve:
Természetes személy lakcíme:
Születési helye, ideje:
Gazdasági társaság esetén székhelye:
Cégjegyzékszáma:
Adószáma:
Képviselőjének neve:
Egyéb szervezet esetén székhelye:
Képviselőjének neve:
Nyilvántartásba vételi okirat száma:
Nyilvántartásba vevő szerv megnevezése:
Kijelentem, hogy személyemmel, illetve a támogatottként megjelölt szervezettel szemben a közpénzekből nyújtott támogatások átláthatóságáról szóló 2007. évi CLXXXI. törvény (Knyt.)
6. § (1) bekezdése szerinti összeférhetetlenség

1. nem áll fenn vagy

2. fennáll az …pont alapján

8. § (1) bekezdése szerinti érintettség

1. nem áll fenn vagy

2. fennáll az …pont alapján

Az összeférhetetlenség vagy az érintettség alapjául szolgáló körülmény leírása:
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
Kijelentem, hogy az összeférhetetlenség megszüntetésére az alábbiak szerint intézkedtem:
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
Kijelentem, hogy az érintettség közzétételét külön űrlap csatolásával kezdeményeztem.
Kijelentem, hogy az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. tv. (továbbiakban: Áht.) 48/B. §-ában meghatározott kizáró okok egyike sem áll fenn velem szemben.
Kelt:
……………………………………….
Knyt. 6. § (1) Nem indulhat pályázóként, és nem részesülhet támogatásban
a) aki a pályázati eljárásban döntés-előkészítőként közreműködő vagy döntéshozó,
b) a kizárt közjogi tisztségviselő,
c) az a)-b) pont alá tartozó személy közeli hozzátartozója,
d) az a)-c) pontban megjelölt személy tulajdonában álló gazdasági társaság,
e) olyan gazdasági társaság, alapítvány, egyesület, egyházi jogi személy vagy szakszervezet, illetve ezek önálló jogi személyiséggel rendelkező olyan szervezeti egysége, amelyben az a)-c) pont alá tartozó személy vezető tisztségviselő, az alapítvány kezelő szervének, szervezetének tagja, tisztségviselője, az egyesület, az egyházi jogi személy vagy a szakszervezet ügyintéző vagy képviseleti szervének tagja,
f) az az egyesület vagy szakszervezet, illetve ezek önálló jogi személyiséggel rendelkező azon szervezeti egysége, valamint az egyházi jogi személy
fa) amely a pályázat kiírását megelőző öt évben együttműködési megállapodást kötött vagy tartott fenn Magyarországon bejegyzett párttal (a továbbiakban: párt),
fb) amely a pályázat kiírását megelőző öt évben párttal közös jelöltet állított országgyűlési, európai parlamenti vagy helyi önkormányzati választáson,
g) akinek a részvételből való kizártságának tényét a 13. § alapján a honlapon közzétették.

8. § (1) Ha a pályázó

a) a pályázati eljárásban döntés-előkészítőként közreműködő vagy döntést hozó szervnél munkavégzésre irányuló jogviszonyban áll,

b) nem kizárt közjogi tisztségviselő,

c) az a)-b) pont alá tartozó személy közeli hozzátartozója,

d) az a)-c) pontban megjelölt személy tulajdonában álló gazdasági társaság,

e) olyan gazdasági társaság, alapítvány, egyesület, egyházi jogi személy vagy szakszervezet, amelyben az a)-c) pont alá tartozó személy vezető tisztségviselő, az alapítvány kezelő szervének, szervezetének tagja, tisztségviselője vagy az egyesület ügyintéző vagy képviseleti szervének tagja, köteles kezdeményezni e körülménynek a honlapon történő közzétételét a pályázat benyújtásával egyidejűleg.

Áht. 48/B. § (1) Nem lehet a támogatási jogviszonyban kedvezményezett
a) az, aki a támogatási döntést meghozta vagy aki a támogatási döntés meghozatalában döntés-előkészítőként részt vett,
b) az, aki a támogatási döntés időpontjában a Kormány tagja, államtitkár, közigazgatási államtitkár, helyettes államtitkár, megyei közgyűlés elnöke, főpolgármester, polgármester, regionális fejlesztési ügynökség vezető tisztségviselője,
c) az a) és b) pont szerinti személlyel közös háztartásban élő hozzátartozó,
d) - a nyilvánosan működő részvénytársaság kivételével - az a) és b) pont szerinti személy tulajdonában álló gazdasági társaság,
e) - az állam, a helyi önkormányzat, illetve a köztestület legalább 50%-os közvetlen vagy közvetett tulajdonában lévő gazdasági társaság, valamint a sportegyesület és a sportszövetség kivételével - az olyan gazdasági társaság, alapítvány, egyesület, egyházi jogi személy vagy szakszervezet, illetve ezek önálló jogi személyiséggel rendelkező olyan szervezeti egysége, amelyben az a)-c) pont szerinti személy vezető tisztségviselő, az alapítvány kezelő szervének, szervezetének tagja, tisztségviselője, az egyesület, az egyházi jogi személy vagy a szakszervezet ügyintéző vagy képviseleti szervének tagja.
2. számú melléklet az 1. függelékhez
ÁtláthatóságI nyilatkozat
Az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény (Áht.) 50. § (1) bekezdés c) pontja és a nemzeti vagyonról szóló 2011. évi CXCVI. törvény (Nvt.) 3. § (1) bekezdés 1. pontja alapján
Támogatott adatai:
Név: ……………………………………………………………………….
Székhely: ……………………………………………………………………….
Cégjegyzékszám/nyilvántartási szám: ……………………………………………………………………….
Adószám: ……………………………………………………………………….
Képviseletében eljár: ……………………………………………………………………….
Alulírott ……………., mint a ………………………………….(nyilatkozatot tevő szervezet) képviseletére jogosult az Nvt. 3. § (1) bekezdés 1. pontja és az Áht. 50. § (1) bekezdés c) pontja alapján felelősségem tudatában az alábbi átláthatósági nyilatkozatot teszem.
(A nyilatkozat I., II. és III. részből áll. Minden nyilatkozatot tevő szervezetnek csak a rá vonatkozó, azaz vagy az I., vagy a II., vagy a III. részt kell kitöltenie.)
I.
Törvény erejénél fogva átlátható szervezetek
A jelen nyilatkozatot nem kell kitöltenie a következő szervezeteknek, mert megfelelnek a nemzeti vagyonról szóló 2011. évi CXCVI. törvény 3. § (1) bekezdés 1.a) pontja szerint átlátható szervezetnek minősülnek. (A megfelelő aláhúzandó!)

a) az állam,

b) a költségvetési szerv,

c) a köztestület,

d) a helyi önkormányzat,

e) a nemzetiségi önkormányzat,

f) a társulás,

g) az egyházi jogi személy,

h) az olyan gazdálkodó szervezet, amelyben az állam vagy a helyi önkormányzat külön-külön vagy együtt 100%-os részesedéssel rendelkezik,

i) a nemzetközi szervezet

j) a külföldi állam,

k) a külföldi helyhatóság,

l) a külföldi állami vagy helyhatósági szerv és az

m) Európai Gazdasági Térségről szóló megállapodásban részes állam szabályozott piacára bevezetett nyilvánosan működő részvénytársaság.

II.
Az I. pont alá nem tartozó jogi személyek vagy jogi személyiséggel nem rendelkező gazdálkodó szervezetek

1. Az általam képviselt szervezet Nvt. 3. § (1) bekezdés 1. b) pontja szerint átlátható szervezetnek minősül, az alábbiak szerint:

a) az általam képviselt szervezet olyan belföldi vagy külföldi jogi személy vagy jogi személyiséggel nem rendelkező gazdálkodó szervezet, amely megfelel a következő feltételeknek:

aa) tulajdonosi szerkezete, a pénzmosás és a terrorizmus finanszírozása megelőzéséről és megakadályozásáról szóló törvény szerint meghatározott tényleges tulajdonosa megismerhető, amelyről a II. 2. pontban nyilatkozom, és
ab) az állam, amelyben az általam képviselt gazdálkodó szervezet adóilletőséggel rendelkezik:
- az Európai Unió valamely tagállama:
o Magyarország
o egyéb: …………………………, vagy
- az Európai Gazdasági Térségről szóló megállapodásban részes állam: ………………., vagy
- a Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezet tagállama: …………………..., vagy
- olyan állam, amellyel Magyarországnak a kettős adóztatás elkerüléséről szóló egyezménye van: …………………..
(A megfelelő aláhúzandó, illetve amennyiben nem Magyarország, kérjük az országot megnevezni!)
ac) nem minősül a társasági adóról és az osztalékadóról szóló törvény szerint meghatározott ellenőrzött külföldi társaságnak, amelyről a II. 3. pontban nyilatkozom és
ad) az általam képviselt gazdálkodó szervezetben közvetlenül vagy közvetetten több mint 25%-os tulajdonnal, befolyással vagy szavazati joggal bíró jogi személy, jogi személyiséggel nem rendelkező gazdálkodó szervezet tekintetében az aa), ab) és ac) alpont szerinti feltételek fennállnak, amelyről a II. 4. pontban nyilatkozom.

2. Nyilatkozat tényleges tulajdonosról

Az általam képviselt szervezetnek a pénzmosás és a terrorizmus finanszírozása megelőzéséről és megakadályozásáról szóló 2007. évi CXXXVI. törvény 3. § r) pontja alapján a következő természetes személy(ek) a tényleges tulajdonosa(i):


Ssz.


Tényleges tulajdonos


Születési hely és idő


Anyja neve

Részesedés mértéke %-ban

3. Nyilatkozat a külföldi ellenőrzött társasági minősítésről:

Az általam képviselt szervezet magyarországi székhellyel rendelkezik, így nem ellenőrzött külföldi társaság;
vagy
Az általam képviselt szervezet nem rendelkezik magyarországi székhellyel.
(A megfelelő aláhúzandó!)
Amennyiben a nyilatkozattevő által képviselt szervezet nem magyarországi székhelyű, úgy felmerül annak kérdése, hogy ellenőrzött külföldi társaságnak minősül-e, ezért szükséges az ellenőrzött külföldi társaságnak minősítéssel kapcsolatos következő rész kitöltése.
Az általam képviselt szervezet a társasági adóról és az osztalékadóról szóló 1996. évi LXXXI. törvény 4. § 11. pontjában meghatározott feltételek figyelembe vételével
nem minősül a társasági és az osztalékadóról szóló törvény szerinti meghatározott ellenőrzött külföldi társaságnak
vagy
a társasági adóról és az osztalékadóról szóló törvény szerint meghatározott ellenőrzött külföldi társaságnak minősül.
(A megfelelő aláhúzandó!)

4. Nyilatkozat a közvetlenül vagy közvetetten több mint 25%-os tulajdonnal, befolyással, szavazati joggal bíró államháztartáson kívüli jogi személy vagy jogi személyiséggel nem rendelkező gazdálkodó szervezet átláthatóságáról

4.1. Az általam képviselt gazdálkodó szervezetben a közvetlenül vagy közvetetten több mint 25%-os tulajdonnal, befolyással, szavazati joggal (továbbiakban: részesedés mértéke) bíró jogi személy vagy jogi személyiséggel nem rendelkező gazdálkodó szervezet(ek) és adóilletőségük:

Ssz.

Gazdálkodó szervezet neve

Szervezet adószáma

Részesedés mértéke %-ban

Adóilletősége

4.2. Az általam képviselt gazdálkodó szervezetben a közvetlenül vagy közvetetten több mint 25%-os tulajdonnal, befolyással, szavazati joggal bíró jogi személy vagy jogi személyiséggel nem rendelkező gazdálkodó szervezetek tényleges tulajdonosa(i):

Ssz.

Gazdálkodó szervezet neve

Tényleges tulajdonos(ok)

Születési hely és idő

Anyja neve

Részesedés mértéke %-ban

4.3. A közvetlenül vagy közvetetten több mint 25%-os tulajdonnal, befolyással, szavazati joggal bíró jogi személy vagy jogi személyiséggel nem rendelkező gazdálkodó szervezetek a társasági adóról és az osztalékadóról szóló 1996. évi LXXXI. törvény 4. § 11. pontja szerinti ellenőrzött külföldi társaságnak minősül / nem minősül (megfelelő rész aláhúzandó).

III.
Civil szervezetek, vízitársulatok

1. Az általam képviselt szervezet (A megfelelő aláhúzandó!)

- civil szervezet vagy
- vízitársulat
átlátható szervezetnek minősül az Nvt. 3. § (1) bekezdés 1. c) pontja szerint.
a) Az általam képviselt szervezet vezető tisztségviselői:

Ssz.

Vezető tisztségviselő

Születési hely és idő

Anyja neve

b) Az általam képviselt szervezet, valamint az III. 1. a) pont szerinti vezető tisztségviselői az alábbi szervezet(ek)ben rendelkeznek 25%-ot meghaladó részesedéssel:

Ssz.

Vezető tisztségviselő

Szervezet neve

Szervezet adószáma

Részesedés mértéke %-ban

c) A III. 1. b) pont szerinti szervezet(ek) átlátható szervezetek, azaz
ca) tulajdonosi szerkezete, a pénzmosás és a terrorizmus finanszírozása megelőzéséről és megakadályozásáról szóló törvény szerint meghatározott tényleges tulajdonosa megismerhető, amelyről a III. 2. pontban nyilatkozom.
cb) az Európai Unió tagállamában, az Európai Gazdasági Térségről szóló megállapodásban részes államban, a Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezet tagállamában, olyan államban rendelkezik adóilletőséggel, amellyel Magyarországnak a kettős adóztatás elkerüléséről szóló egyezménye van, amelyről a III. 3. pontban nyilatkozom.
cc) nem minősül(nek) a társasági adóról és az osztalékadóról szóló törvény szerint meghatározott ellenőrzött külföldi társaságnak.
cd) a szervezetben közvetlenül vagy közvetetten több mint 25%-os tulajdonnal, befolyással vagy szavazati joggal bíró jogi személy, jogi személyiséggel nem rendelkező gazdálkodó szervezet tekintetében a ca), cb) és cc) alpont szerinti feltételek fennállnak, amelyről a III. 4. pontban nyilatkozom.

2. Nyilatkozat tényleges tulajdonosról

A III. 1. b) pont szerinti szervezetnek a pénzmosás és a terrorizmus finanszírozása megelőzéséről és megakadályozásáról szóló 2007. évi CXXXVI. törvény 3. § r) pontja alapján a következő természetes személy(ek) a tényleges tulajdonosa(i):

Ssz.

Gazdálkodó szervezet neve

Tényleges tulajdonos

Születési hely és idő

Anyja neve

Részesedés mértéke %-ban

3. Nyilatkozat a III. 1. b) pont szerinti szervezet átláthatóságáról

3.1. A III. 1. b) pont szerinti szervezet(ek) adóilletősége

Ssz.

Gazdálkodó szervezet neve

Szervezet adószáma

Részesedés mértéke %-ban

Adóilletősége

3.2. A III.1. b) szerinti szervezetek ellenőrzött külföldi társasági minősítése

A b) pont szerinti szervezetek közül a következők minősülnek ellenőrzött külföldi társaságnak(ha egyik szervezet sem minősül ellenőrzött gazdasági társaságnak, akkor kérem kihúzni): …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

4. Nyilatkozat azoknak a szervezeteknek az átláthatóságáról, amelyek közvetlenül vagy közvetetten több mint 25%-os tulajdonnal, befolyással vagy szavazati joggal rendelkeznek olyan gazdálkodó szervezetben, amelyben a civil szervezet, vízitársulat vagy ezek vezető tisztségviselői 25%-ot meghaladó részesedéssel rendelkeznek

Ssz.

Gazdálkodó szervezet neve

Adószám

Részesedés mértéke %-ban

Adóilletősége

tényleges tulajdonos(ok)

tényleges tulajdonos születési helye és ideje

A fenti táblázatban felsorolt szervezetek közül a következők minősülnek ellenőrzött külföldi társaságnak (ha egyik szervezet sem minősül ellenőrzött gazdasági társaságnak, akkor kérem kihúzni): …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
Kijelentem, hogy az általam képviselt szervezet alapító (létesítő) okirata, illetve külön jogszabály szerinti nyilvántartásba vételt igazoló okirata alapján jogosult vagyok a szervezet képviseletére (és cégjegyzésére).
Felelősségem teljes tudatában kijelentem, hogy a vonatkozó jogszabályokat megismertem, amelyek alapján társaságom átlátható szervezetnek minősül.
Kijelentem, hogy amennyiben jelen nyilatkozatban közölt adatok tekintetében bármilyen változás áll be, akkor a módosult adatokkal kiállított átláthatósági nyilatkozatot a változás bekövetkeztétől számított 8 napon belül megküldöm a Támogató részére, vagy amennyiben az általam képviselt szervezet már nem minősül átláthatónak, úgy azt haladéktalanul bejelentem.
Felelősségem tudatában kijelentem, hogy a nyilatkozatban megadott adatok a valóságnak megfelelnek.
Kelt, ………………………..
törvényes képviselő neve
cégszerű aláírás

3. számú melléklet az 1. függelékhez

NYILATKOZAT
A támogatást igénylő adatai:
név:
székhely:
képviselő neve:
nyilvántartási szám:
nyilvántartást vezető szerv neve:
adószám:
bankszámlaszám és számlavezető pénzintézet:
Alulírott, ………………………………………………, mint a támogatást igénylő szervezet képviseletére jogosult személy a támogatást igénylő szervezet nevében az alábbiakról nyilatkozom:
1*. az általam képviselt szervezet megfelel az Áht. 50. § (1) a) pontjában a rendezett munkaügyi kapcsolatok vonatkozásában meghatározott feltételeknek, valamint az Áht. 50. § (1) bekezdése szerint vizsgálandó jogi személy, jogi személyiség nélküli szervezet adatait rendelkezésre bocsátja.
VAGY
az általam képviselt szervezet vonatkozásában az Áht. 50. § (1) bekezdés a) pontjában meghatározott rendezett munkaügyi kapcsolatok követelménye – munkavállaló foglalkoztatásának hiányában – nem értelmezhető;
VAGY
az általam képviselt szervezetre Magyarországon történő foglalkoztatás hiányában az Áht. 50. § (1) bekezdés a) pontjában meghatározott rendezett munkaügyi kapcsolatok követelménye nem terjed ki;
2*. a támogatási igényben foglalt cél tekintetében az általam képviselt szervezetet
adólevonási jog megilleti, illetve az adóterhet másra áthárítja;
VAGY
adólevonási jog nem illeti meg, és az adóterhet másra nem hárítja át;
* A megfelelő rész aláhúzandó
Büntetőjogi felelősségem tudatában kijelentem, hogy a fenti nyilatkozat a valóságnak megfelel.
Kelt,

……………………………….

4. számú melléklet az 1. függelékhez

Nyilatkozat
- gazdasági tevékenység végzésére vonatkozóan -
Alulírott ……………………………………………………, mint a………………………………………………..…………………….. (szervezet) vezető tisztségviselője büntetőjogi felelősségem tudatában nyilatkozom, hogy a ……………………..………… napján a Budapest Főváros XVI. kerületi Önkormányzathoz benyújtott adatlappal igényelt, …………………………………………………………………………….. tárgyú támogatás nem minősül az Európai Unió működéséről szóló szerződés 107. cikkének (1) bekezdésében említett állami támogatásnak mivel a …………………………………………………………………………… (szervezet) gazdasági tevékenységet nem végez.
Budapest, 2018………
……………………………………..
(cégszerű aláírás)

2. függelék

Az elszámolás rendje
Az elszámolást postán vagy személyesen, magyar nyelven kell benyújtani. Az idegen nyelvű bizonylatokhoz hiteles magyar fordítást kell mellékelni.
Az elszámolás három részből áll:

I. Szakmai beszámoló

II. Pénzügyi-számviteli bizonylatok

III. Összesítő táblázat

I. A rövid írásos szakmai beszámoló tartalmazza a támogatás céljának megfelelő, az adott időszakban, a támogatási összeg felhasználásával végzett tevékenységek leírását.

II. A pénzügyi-számviteli bizonylatok köréből az alábbiak szükségesek az elszámoláshoz:

A Támogatott köteles a támogatási összeg és a saját forrás mértéke együttes összegével elszámolni.
A támogatási összeg erejéig az eredeti számlára kerüljön rávezetésre, mely támogatási keret felhasználására vonatkozik (záradékolás).
Az elszámolásban az igazolt és záradékolt számlákról, a pénzforgalmi bizonylatokról, a felhasználást illetve a használatbavételt igazoló bizonylatokról készült fénymásolatokat kell benyújtani. Minden számla másolatára rá kell vezetni, hogy „a bizonylat az eredetivel mindenben megegyezik”, melyet a Támogatott aláírásával és bélyegzőlenyomatával hitelesít.

1. Számlák

Az elszámolás során csak a számviteli jogszabályoknak megfelelően kiállított számlák fogadhatóak el. Az eredeti számlákra felvezetve a jogosult személynek igazolnia kell a támogatás céljának megfelelő felhasználást. Az eredeti számlákra a jogosult személynek fel kell vezetni a „Kifizetve a XVI. ker. Önkormányzattól ..... számú megállapodás/...számú határozat alapján kapott támogatás terhére” záradékot és a számlázás alapjául szolgáló szerződés számát is. Ha a bizonylat adataiból nem derül ki egyértelműen a gazdasági művelet tartalma, akkor azt a jogosultnak bizonyító erejű dokumentummal igazolnia kell.

2. Pénzforgalmi bizonylatok

Pénzforgalmi bizonylattal igazolni kell az elszámolásra benyújtott számla kifizetését (csekk, átutalási bizonylat, pénztárbizonylat, naplófőkönyv). Az elszámolásban a pénzforgalmi bizonylat másolatát a hozzá tartozó számla másolatához kell tűzni.

3. Egyéb a felhasználást, illetve a használatba vételt igazoló bizonylatok

A felhasználást, illetve a használatbavételt igazoló bizonylatra azért van szükség, hogy nyomon követhető legyen a támogatásból vásárolt áru, szolgáltatás felhasználása.
A Támogatott a támogatott tevékenység megvalósítása során a támogatási összeg terhére az egyszázezer forint értékhatárt meghaladó értékű áru beszerzésére vagy szolgáltatás megrendelésére irányuló szerződést kizárólag írásban köthet.
Amennyiben a támogatási összeg felhasználása során valamely szolgáltatásra irányuló írásos megállapodás jön létre, - ideértve a fenti értékhatárt el nem érő eseteket is - a szolgáltatási számlára fel kell vezetni a számlázás alapjául szolgáló szerződés számát. Az eredeti szerződésekre minden esetben fel kell vezetni a „Kifizetve a XVI. ker. Önkormányzattól ..... számú megállapodás/...számú határozat alapján kapott támogatás terhére” záradékot. Térítésmentes átadás esetén (pl. ajándék, vendéglátás) szükséges az átadásról jegyzőkönyvet felvenni, melyből visszakereshető módon megállapítható a kedvezményezett személyek kiléte, majd a jegyzőkönyvet csatolni kell az elszámoláshoz. A befektetett eszközök esetén a támogatásból vásárolt immateriális jószág, illetve tárgyi eszköz használatba vételéről kiállított, a számviteli szabályok szerinti dokumentumot kell az elszámoláshoz mellékelni.

III. Összesítő táblázat

Az elszámoláshoz mellékelni kell egy összesítő táblázatot a támogatás céljának megfelelő és elszámolásra benyújtott számlákról. A táblázatnak tartalmaznia kell a sorszámot, a számla számát, a szállító (számla kiállító) nevét, a számla kiállításának dátumát, a gazdasági művelet rövid leírását, a bruttó számlaértéket, a teljesítés dátumát és a számlák összértékét.
ÖSSZESÍTŐ TÁBLÁZAT
az önkormányzati közpénzből juttatott ……………………………………….. határozatszámú támogatás elszámolásához

Sorszám

Számla száma

Kibocsátó megnevezése

Számla kiállítás dátuma

Gazdasági művelet megnevezése

Számla bruttó értéke
(Ft)

Kifizetés dátuma

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

Összesen:

Kelt: Budapest, 20…….. …………..………………….
aláírás
Nyilatkozat

1. Alulírott kijelentem, hogy a Bp. Főváros XVI. ker. Önkormányzatának ………………………………………………………………………………..határozatszámú……………………………………………………………célra kapott bruttó ………………………………………….. ,-Ft. összegű támogatást célhoz kötötten használtam fel.

2. A felhasználás során a hatályos számviteli jogszabályok rendelkezései szerint jártam el.

Budapest , 20…. ……….………………………
aláírás
név:……………………………….
cím/székhely………………………
adószám/ adóazonosító jel:……….

3. függelék

NYILATKOZAT
az Európai Unió működéséről szóló szerződés 107. és 108. cikkének a csekély összegű támogatásokra való alkalmazásáról szóló, 2013. december 18-i 1407/2013/EU bizottsági rendelet (HL L 352., 2013.12.24., 1. o.) szerinti csekély összegű (de minimis) támogatás esetén

1. Kedvezményezett adatai

Név:

Adószám:

Elérthetőség:

Aláírásra jogosult képviselő:

E-mail cím:

(jelölje X-szel )
Egyesülés a folyamatban lévő és az azt megelőző két adóév során
Szétválás a folyamatban lévő és az azt megelőző két adóév során

Egyesülés, szétválás ideje:


_________ ___________ _________
(év) (hónap) (nap)

Ezúton nyilatkozom, hogy a folyó pénzügyi évben és az azt megelőző két pénzügyi év során a kedvezményezett, továbbá az olyan vállalkozások, amelyekkel a kedvezményezett az 1407/2013/EU bizottsági rendelet 2. cikk (2) bekezdése alapján egy és ugyanazon vállalkozásnak minősül, a következő csekély összegű támogatás(ok)ban részesültek.
Nyilatkozatom arra is kiterjed, hogy a kedvezményezett, továbbá az olyan vállalkozások, amelyekkel a kedvezményezett egy és ugyanazon vállalkozásnak minősül, milyen csekély összegű támogatás(ok)ra nyújtottak be támogatási kérelmet (az elutasított kérelmekről nem kell nyilatkozni, csak azokról, amelyek elbírálása folyamatban van).
Nyilatkozatom a 1407/2013/EU bizottsági rendelet 3. cikk (8)-(9) bekezdéseiben írtak betartásához szükséges adatokat is tartalmazzák.13

2. Csekély összegű támogatások 14

Sor-szám

Támogatás jogalapja (bizottsági rendelet száma)

Támogatást nyújtó szervezet

Támogatás kedvezménye-zettje és célja

A támogatást ellenszolgáltatás fejében végzett közúti kereske-delmi árufuva-rozáshoz vette igénybe?

Kérelem benyúj-tásának dátuma 15

Odaítélés dátuma

Támogatás összege

Támogatás bruttó támogatástartalma 16

Forint

Euró

Forint

Euró

3. Adatok az egy és ugyanazon vállalkozásokról

Nyilatkozom, hogy az 1407/2013/EU bizottsági rendelet 2. cikk (2) bekezdése értelmében a kedvezményezett az alábbi vállalkozásokkal minősül egy és ugyanazon vállalkozásnak.

Vállalkozás neve

Adószáma

Az 1407/2013/EU bizottsági rendelet szerint csekély összegű támogatás nem halmozható kockázatfinanszírozási célú (kockázatitőke-támogatás) intézkedéssel vagy azonos elszámolható költségek vonatkozásában nyújtott állami támogatással, amennyiben az így halmozott összeg meghaladná a csoportmentességi rendeletekben vagy az Európai Bizottság határozatában meghatározott maximális támogatási intenzitást vagy összeget. Ennek megfelelően a kedvezményezett vonatkozásában az alábbiakról nyilatkozom.17
Nyilatkozatom arra is kiterjed, hogy a kedvezményezett milyen kockázatfinanszírozási célú intézkedésre vonatkozó, vagy a jelen pályázattal érintett csekély összegű támogatás elszámolható költségeivel azonos elszámolható költséget tartalmazó állami támogatásra nyújtott be támogatási kérelmet (az elutasított kérelmekről nem kell nyilatkozni, csak azokról, amelyek elbírálása folyamatban van).

4. Adatok a kockázatfinanszírozási célú intézkedések vagy azonos elszámolható költségek vonatkozásában nyújtott állami támogatásokra

Sor-szám

Támogatás jogalapja (uniós állami támogatási szabály)

Támogatást nyújtó szervezet

Támogatási kategória
(pl. regionális beruházási támogatás)

Kérelem benyújtásának dátuma 18

Odaítélés dátuma

Kockázatfinanszírozási célú intézkedés teljes összege jelentértéken / azonos elszámolható költségek teljes összege jelentértéken

Kockázatfinanszíro-zási célú intézkedés vonatkozásában nyújtott állami támogatás bruttó támogatástartalma / azonos elszámolható költségek vonatkozásában nyújtott állami támogatás bruttó támogatástartalma 19

Maximális támogatási intezitás (%) vagy maximális támogatási összeg

Forint

Euró

Forint

Euró 20

Nyilatkozom, hogy a kedvezményezett aláírásra jogosult képviselője vagyok és a fent megadott adatok helyesek.
Hozzájárulok ahhoz, hogy a fenti adatokat a tárgyban illetékes szerveknek az adatkezelő átadja.
Kelt:
……………………………..
Kedvezményezett
(aláírás, pecsét)
Útmutató
Az 1407/2013/EU bizottsági rendelet21 szerinti, egy és ugyanazon vállalkozás részére a folyó pénzügyi évben, valamint az azt megelőző két pénzügyi év során az 1407/2013/EU bizottsági rendelet alapján odaítélt csekély összegű támogatások bruttó támogatástartalma tagállamonként nem haladhatja meg a 200.000 eurónak, közúti kereskedelmi árufuvarozást ellenszolgáltatás fejében végző vállalkozások esetében a 100.000 eurónak megfelelő forintösszeget22, figyelemmel az egyesülés valamint a szétválásra vonatkozó szabályokra23 is.
- Mi a bruttó támogatástartalom?
- A több részletben, éven átnyúlóan fizetendő támogatást az odaítélése időpontjában érvényes értékre kell diszkontálni az odaítélés idején érvényes referencia ráta alkalmazásával.
- Milyen esetekben tekintendő a támogatást igénylő egy másik vállalkozással egy és ugyanazon vállalkozásnak?
- Egyik a másikban a részvényesek vagy tagok szavazati jogának többségével rendelkezik, vagy
- Egyik a másik igazgatási, irányítási vagy felügyeleti testülete tagjainak többségét jogosult kinevezni vagy elmozdítani, vagy
- Egyik a másik felett szerződés, vagy alapító okiratban vagy társasági szerződés alapján meghatározó befolyást gyakorolhat, vagy
- Egyik a másik részvényese vagy tagja, a többi részvényessel vagy taggal kötött megállapodás alapján egyedül birtokolja a szavazati jogok többségét
- Amennyiben a támogatást igénylő a fenti kapcsolatok bármelyikével egy vagy több másik vállalkozáson keresztül rendelkezik, úgy azok vonatkozásában is egy és ugyanazon vállalkozásnak kell tekinteni.
- Milyen esetben kell alkalmazni a támogatást igénylőre az egyesülés, illetve a szétválás szabályait?
- Abban az esetben, ha az egyesülésre vagy szétválásra a folyó pénzügyi évben, valamint az azt megelőző két pénzügyi év során került sor.
- Az egyesülés által érintett vállalkozásoknak nyújtott valamennyi korábbi csekély összegű támogatást bele kell számítani az egyesülés révén létrejövő, vagy jogutód támogatást igénylő csekély összegű támogatási keretébe. Az egyesülést megelőzően jogszerűen odaítélt csekély összegű támogatás később is jogszerű marad.
- Ha egy vállalkozás két vagy több vállalkozásra válik szét, a szétválást megelőzően nyújtott csekély összegű támogatást az eredetileg a támogatásban részesülő azon vállalkozásnak kell betudni, amely a csekély összegű támogatással támogatott tevékenységet átvállalta. Ha ennek meghatározására nincs lehetőség, a csekély összegű támogatást a saját tőkének a szétválás tényleges időpontjában érvényes könyv szerinti értéke alapján arányosan el kell osztani a szétválás által érintett vállalkozások között.
- Annak meghatározásához, hogy az újabb csekély összegű támogatás meghaladja-e az alkalmazandó felső határt, figyelembe kell venni az azon vállalkozások részére nyújtott csekély összegű támogatásokat is, amelyek a kedvezményezettel egy és ugyanazon vállalkozásnak minősülnek.
Halmozódás:
- Az 1407/2013/EU bizottsági rendelet szerinti csekély összegű támogatás más csekély összegű támogatásokról szóló rendeleteknek megfelelően nyújtott csekély összegű támogatással [pl. az Európai Unió működéséről szóló szerződés 107. és 108. cikkének a mezőgazdasági ágazatban nyújtott csekély összegű támogatásokra való alkalmazásáról szóló, 2013. december 18-i 1408/2013/EU bizottsági rendelet (HL L 352., 2013.12.24., 9. o.) alapján nyújtott mezőgazdasági csekély összegű támogatással] az 1407/2013/EU bizottsági rendeletben meghatározott 200.000 eurónak, a közúti kereskedelmi árufuvarozást ellenszolgáltatás fejében végző vállalkozások esetében a 100.000 eurónak megfelelő forintösszegig halmozható.
- Például:
Ha egy kizárólag mezőgazdasági és közúti árufuvarozási tevékenységet végző vállalkozás mezőgazdasági de minimis támogatásnak minősülő 15.000 euró támogatásban részesül, részére a közúti árufuvarozási tevékenységéhez az alacsonyabb 100.000 eurós értékhatárra figyelemmel, 85.000 euró támogatás nyújtható. Amennyiben ez a vállalkozás egyéb tevékenységet (pl. könyvvizsgálat) is végez, úgy rá, már az 1407/2013/EU bizottsági rendelet 200.000 eurós értékhatára vonatkozik, így részére 185.000 euró de minimis támogatás nyújtható.
- Az 1407/2013/EU bizottsági rendelet alapján nyújtott csekély összegű támogatás az Európai Unió működéséről szóló szerződés 107. és 108. cikkének az általános gazdasági érdekű szolgáltatást nyújtó vállalkozások számára nyújtott csekély összegű támogatásokra való alkalmazásáról szóló 2012. április 25-i 360/2012/EU bizottsági rendeletnek (HL L 114, 2012.4.26., 8-13. o.) (a továbbiakban: 360/2012/EU bizottsági rendelet) megfelelően nyújtott közszolgáltatási csekély összegű támogatással a 360/2012/EU bizottsági rendeletben meghatározott 500.000 eurónak megfelelő forintösszegig halmozható.
- Amennyiben a halászati és akvakultúra-ágazatban működő valamely vállalkozás az 1407/2013/EU rendelet hatálya alá tartozó egy vagy több ágazatban vagy egyéb tevékenységi körökben is folytat tevékenységet, a halászati és akvakultúra-ágazatba tartozó tevékenységek tekintetében az Európai Unió működéséről szóló szerződés 107. és 108. cikkének a halászati és akvakultúra- ágazatban nyújtott csekély összegű támogatásokra való alkalmazásáról szóló, 2014. június 27-i 717/2014/EU bizottsági rendeletnek (HL L 190., 2014.06.28., 45.o.) megfelelően nyújtott halászati csekély összegű támogatás az 1407/2013/EU bizottsági rendelet alapján nyújtott csekély összegű támogatással az 1407/2013/EU bizottsági rendeletben meghatározott 200.000 eurónak, a közúti kereskedelmi árufuvarozást ellenszolgáltatás fejében végző vállalkozások esetében a 100.000 eurónak megfelelő forintösszegig halmozható.
Ha létező támogatási program másként nem rendelkezik, az euróban meghatározott összegek forintra történő átszámításánál a támogatási döntés napját megelőző hónap utolsó napján érvényes, a Magyar Nemzeti Bank által közzétett, két tizedes jegy pontossággal meghatározott devizaárfolyam alkalmazandó24.
A feleknek a támogatáshoz kapcsolódó iratokat az odaítélést követő 10 évig meg kell őrizniük, és a támogatást nyújtó ilyen irányú felhívása esetén a támogatott köteles azokat bemutatni. A csekély összegű támogatási jogcímen nyújtott támogatásokról az Európai Bizottság kérésére 20 munkanapon belül információt kell szolgáltatni.
1

Megállapította: Budapest Főváros XVI. kerületi Önkormányzat Képviselő-testületének 14/2018. (V. 31.) önkormányzati rendelete 1. §. Hatályos: 2018. V. 31-től.

2

Megállapította: Budapest Főváros XVI. kerületi Önkormányzat Képviselő-testületének 4/2016. (III. 16.) önkormányzati rendelete 1. §. Hatályos: 2016. III. 17-től.

3

Megállapította: Budapest Főváros XVI. kerületi Önkormányzat Képviselő-testületének 33/2015. (XII. 21.) önkormányzati rendelete 1. §. Hatályos: 2015. XII. 22-től.

4

Megállapította: Budapest Főváros XVI. kerületi Önkormányzat Képviselő-testületének 22/2019. (XII. 13.) önkormányzati rendelete 1. §. Hatályos: 2019. XII. 15-től.

5

Módosította: Budapest Főváros XVI. kerületi Önkormányzat Képviselő-testületének 36/2020. (XI. 13.) önkormányzati rendelete 16. §.

6

Megállapította: Budapest Főváros XVI. kerületi Önkormányzat Képviselő-testületének 33/2015. (XII. 21.) önkormányzati rendelete 2. §. Hatályos: 2015. XII. 22-től.

7

Megállapította: Budapest Főváros XVI. kerületi Önkormányzat Képviselő-testületének 33/2015. (XII. 21.) önkormányzati rendelete 2. §. Hatályos: 2015. XII. 22-től.

8

Beiktatta: Budapest Főváros XVI. kerületi Önkormányzat Képviselő-testületének 33/2015. (XII. 21.) önkormányzati rendelete 2. §. Hatályos: 2015. XII. 22-től.

9

Megállapította: Budapest Főváros XVI. kerületi Önkormányzat Képviselő-testületének 17/2022. (VII. 29.) önkormányzati rendelete 5. § (1). Hatályos: 2022. VII. 30-tól.

10

Megállapította: Budapest Főváros XVI. kerületi Önkormányzat Képviselő-testületének 17/2022. (VII. 29.) önkormányzati rendelete 5. § (2). Hatályos: 2022. VII. 30-tól.

11

Megállapította: Budapest Főváros XVI. kerületi Önkormányzat Képviselő-testületének 33/2015. (XII. 21.) önkormányzati rendelete 3. §. Hatályos: 2015. XII. 22-től.

12

Megállapította: Budapest Főváros XVI. kerületi Önkormányzat Képviselő-testületének 33/2015. (XII. 21.) önkormányzati rendelete 4. §. Hatályos: 2015. XII. 22-től.

13

Az egyesülés által érintett vállalkozásoknak nyújtott valamennyi korábbi csekély összegű támogatást bele kell számítani az egyesülés révén létrejövő, vagy jogutód pályázó csekély összegű támogatási keretébe. Az egyesülést megelőzően jogszerűen odaítélt csekély összegű támogatás később is jogszerű marad.Ha egy vállalkozás két vagy több vállalkozásra válik szét, a szétválást megelőzően nyújtott csekély összegű támogatást az eredetileg a támogatásban részesülő azon vállalkozásnak kell betudni, amely a csekély összegű támogatással támogatott tevékenységet átvállalta. Ha ennek meghatározására nincs lehetőség, a csekély összegű támogatást a saját tőkének a szétválás tényleges időpontjában érvényes könyv szerinti értéke alapján arányosan el kell osztani a szétválás által érintett vállalkozások között.

14

Az egyesülésre és szétválásra vonatkozó szabályok, valamint és az egy és ugyanazon vállalkozás fogalma által érintett vállalkozások tekintetében is ki kell tölteni.

15

Amennyiben a támogatásról még nem született döntés.

16

Az európai uniós versenyjogi értelemben vett állami támogatásokkal kapcsolatos eljárásról és a regionális támogatási térképről szóló 37/2011. (III. 22.) Korm. rendelet [a továbbiakban: 37/2011. (III. 22.) Korm. rendelet] 2. melléklete alapján.

17

Itt kizárólag a kedvezményezett tekintetében kell nyilatkozni, az egyesülésre és szétválásra vonatkozó szabályok, az egy és ugyanazon vállalkozás fogalma által érintett vállalkozások tekintetében nem.

18

Amennyiben a támogatásról még nem született döntés.

20

A 37/2011. (III. 22.) Korm. rendelet 35. §-a alapján kell kiszámítani:Ha létező támogatási program másként nem rendelkezik, az uniós állami támogatási szabályokban, euróban meghatározott összegek forintra történő átszámításánál a támogatási döntés napját megelőző hónap utolsó napján érvényes, a Magyar Nemzeti Bank által közzétett, két tizedes jegy pontossággal meghatározott devizaárfolyam alkalmazandó.

21

1407/2013/EU bizottsági rendelet 2. cikk (2) bekezdés

22

Az átváltásnál az európai uniós versenyjogi értelemben vett állami támogatásokkal kapcsolatos eljárásról és a regionális támogatási térképről szóló 37/2011. (III. 22.) Korm. rendelet 35. §-a alapján kell eljárni.

23

1407/2013/EU bizottsági rendelet 3. cikkének (8) és (9) bekezdés

24

Az európai uniós versenyjogi értelemben vett állami támogatásokkal kapcsolatos eljárásról és a regionális támogatási térképről szóló 37/2011. (III. 22.) Korm. rendelet 35.§ alapján.