Budapest Főváros XVI. Kerületi Önkormányzat Képviselő-testületének 17/2022. (VII. 29.) önkormányzati rendelete

a Budapest XVI. kerületi Polgármesteri Hivatalban intézhető ügyköröket érintő önkormányzati rendeletek módosításáról

Hatályos: 2022. 07. 30- 2022. 07. 30

Budapest Főváros XVI. Kerületi Önkormányzat Képviselő-testületének 17/2022. (VII. 29.) önkormányzati rendelete

a Budapest XVI. kerületi Polgármesteri Hivatalban intézhető ügyköröket érintő önkormányzati rendeletek módosításáról

2022.07.30.

Budapest Főváros XVI. kerületi Önkormányzat Képviselő-testülete annak érdekében, hogy a Budapest XVI. kerületi Polgármesteri Hivatalban intézhető ügyekhez kapcsolódó, eddig kizárólag papír alapon benyújtható űrlapok a továbbiakban elektronikus formában is benyújthatók legyenek, az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

1. Budapest Főváros XVI. kerületi Önkormányzat Képviselő-testületének a helyi elismerő címek és díjak alapításáról és adományozásuk rendjéről szóló 9/2019. (III. 22.) önkormányzati rendelet módosítása

1. § (1) Budapest Főváros XVI. kerületi Önkormányzat Képviselő-testületének a helyi elismerő címek és díjak alapításáról és adományozásuk rendjéről szóló 9/2019. (III. 22.) önkormányzati rendeletének (a továbbiakban: R1.) 6. § (2) bekezdés első mondata helyébe a következő rendelkezés lép:

A díszpolgári cím adományozására vonatkozó javaslatokat a felhívással közzétett űrlapon, az elektronikus ügyintézési felületen vagy papír alapon, a polgármesterhez címzett indítványban lehet megtenni.”

(2) Az R1. 8. § harmadik mondata helyébe a következő rendelkezés lép:

Az indokolással ellátott indítványt vagy indítványokat az elektronikus ügyintézési felületen vagy papír alapon, a polgármesterhez kell benyújtani, aki azt vagy azokat a Tanácsadó Testület javaslataival együtt közvetlenül terjeszti a Képviselő-testület elé.”

(3) Az R1. 10. §‑a a következő (1a) bekezdéssel egészül ki:

„(1a) Az indítvány benyújtható az elektronikus ügyintézési felületen vagy papír alapon.”

2. Budapest Főváros XVI. kerületi Önkormányzat Képviselő-testületének a kerületi egyházak, felekezetek, vallási közösségek támogatásáról szóló 1/2018. (I. 26.) önkormányzati rendelet módosítása

2. § (1) Budapest Főváros XVI. kerületi Önkormányzat Képviselő-testületének a kerületi egyházak, felekezetek, vallási közösségek támogatásáról szóló 1/2018. (I. 26.) önkormányzati rendeletének (a továbbiakban: R2.) 5. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„5. § (4) Támogatásban csak az az Egyház részesülhet, aki az önkormányzat hivatalos honlapján közzétett kérelmet az elektronikus ügyintézési felületen vagy papír alapon benyújtja és annak valamennyi szükséges mellékletét csatolja.”

(2) Az R2. 10. § (2) bekezdés első mondata helyébe a következő rendelkezés lép:

A Támogatott a támogatás összegének felhasználásáról, a kérelemben meghatározott tevékenység megvalósításáról, valamint a támogatási összeg felhasználásáról a támogatási szerződésben meghatározott módon, az elektronikus ügyintézési felületen vagy papír alapon, határidőben köteles elszámolni, és a támogatási összeg felhasználását igazoló számlákat és kifizetést igazoló bizonylatokat benyújtani.”

3. Budapest Főváros XVI. kerületi Önkormányzat Képviselő-testületének a XVI. kerület ifjú tehetségeinek támogatásáról szóló 7/2011. (III. 30.) önkormányzati rendelet módosítása

3. § (1) Budapest Főváros XVI. kerületi Önkormányzat Képviselő-testületének a XVI. kerület ifjú tehetségeinek támogatásáról szóló 7/2011. (III. 30.) önkormányzati rendeletének (a továbbiakban: R3.) 4. § (4) bekezdésének második mondata helyébe a következő rendelkezés lép:

A cím adományozására vonatkozó javaslatokat a felhívással közzétett űrlapon a felhívásban meghatározott időpontig, az elektronikus ügyintézési felületen vagy papír alapon, a Köznevelési, Kulturális, Sport, Ifjúság- és Gyermekvédelmi Bizottsághoz (a továbbiakban: KKSIGYB) címzett indítványban lehet megtenni.”

(2) Az R3. 5. § (6) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(6) A Támogatásra a felhívással közzétett pályázati űrlap kitöltésével, és a Budapest XVI. kerületi Polgármesteri Hivatalba az elektronikus ügyintézési felületen vagy papír alapon történő benyújtásával lehet jelentkezni.”

(3) Az R3. 5. § (7) bekezdés b) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(Az űrlaphoz csatolni kell:)

„b) a (3) bekezdésben jelzett valamely elért eredmény igazolására szolgáló, a sportági szakszövetség által kiállított dokumentum eredeti példányát, vagy annak az eredetivel megegyező elektronikus vagy digitalizált példányát.”

4. Budapest Főváros XVI. kerületi Önkormányzat Képviselő-testületének a kerület tehetséges tanulóinak támogatásáról szóló 10/2004. (II. 27.) önkormányzati rendelet módosítása

4. § (1) Budapest Főváros XVI. kerületi Önkormányzat Képviselő-testületének a kerület tehetséges tanulóinak támogatásáról szóló 10/2004. (II. 27.) önkormányzati rendeletének 5. § (4) bekezdése helyébe következő rendelkezés lép:

„(4) A pályázatot az elektronikus ügyintézési felületen vagy papír alapon kell benyújtani a Köznevelési, Kulturális, Sport, Ifjúság- és Gyermekvédelmi Bizottság (továbbiakban: KKSIGYB) által a pályázati kiírás mellett közzé tett pályázati űrlapon.”

5. Budapest Főváros XVI. kerületi Önkormányzat Képviselő-testületének a kerületi lakosok közösségi célú igényeinek teljesítését vállaló civil szervezetek támogatásáról szóló 15/2015. (IV. 27.) önkormányzati rendelet módosítása

5. § (1) Budapest Főváros XVI. kerületi Önkormányzat Képviselő-testületének a kerületi lakosok közösségi célú igényeinek teljesítését vállaló civil szervezetek támogatásáról szóló 15/2015. (IV. 27.) önkormányzati rendeletének (a továbbiakban: R4.) 8. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(4) A pénzbeli támogatás nyújtására vonatkozó pályázatot az önkormányzat hivatalos honlapján közzétett pályázati adatlapon kell az elektronikus ügyintézési felületen vagy papír alapon – ahhoz valamennyi szükséges mellékletet csatolva – benyújtani.”

(2) Az R4. 10. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(2) Az egyedi támogatási kérelemnek tartalmaznia kell pénzbeli támogatásra irányuló kérelem esetén az önkormányzat hivatalos honlapján közzétett kitöltött adatlapot, melyet az elektronikus ügyintézési felületen vagy papír alapon kell benyújtani és annak valamennyi szükséges mellékletét csatolni kell.”

6. Budapest Főváros XVI. kerületi Önkormányzat Képviselő-testületének a lakossági komposztálás támogatásáról szóló 14/2015. (IV. 27.) önkormányzati rendelet módosítása

6. § Budapest Főváros XVI. kerületi Önkormányzat Képviselő-testületének a lakossági komposztálás támogatásáról szóló 14/2015. (IV. 27.) önkormányzati rendeletének 4. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(4) Jelentkezni a jelentkezési felhívásban közzétett, hiánytalanul kitöltött, az elektronikus ügyintézési felületen vagy papír alapon benyújtott jelentkezési lapon lehet.”

7. Budapest Főváros XVI. kerületi Önkormányzat Képviselő-testületének a „méhbarát kertváros” programról szóló 30/2020. (IX. 18.) önkormányzati rendelet módosítása

7. § Budapest Főváros XVI. kerületi Önkormányzat Képviselő-testületének a „méhbarát kertváros” programról szóló 30/2020. (IX. 18.) önkormányzati rendeletének 5. § (1) bekezdésének első mondata helyébe a következő rendelkezés lép:

Jelentkezni a jelentkezési felhívásban közzétett, hiánytalanul kitöltött, az elektronikus ügyintézési felületen vagy papír alapon benyújtott jelentkezési lapon lehet.”

8. Budapest Főváros XVI. kerületi Önkormányzat Képviselő-testületének a „madárbarát kertváros” programról szóló 31/2020. (IX. 18.) önkormányzati rendelet módosítása

8. § Budapest Főváros XVI. kerületi Önkormányzat Képviselő-testületének a „madárbarát kertváros” programról szóló 31/2020. (IX. 18.) önkormányzati rendeletének 5. § (1) bekezdésének első mondata helyébe a következő rendelkezés lép:

Jelentkezni a jelentkezési felhívásban közzétett, hiánytalanul kitöltött, az elektronikus ügyintézési felületen vagy papír alapon benyújtott jelentkezési lapon lehet.”

9. Budapest Főváros XVI. kerületi Önkormányzat Képviselő-testületének a „tavaszi virágültetési akció” programról szóló 2/2022. (I. 28.) önkormányzati rendelet módosítása

9. § Budapest Főváros XVI. kerületi Önkormányzat Képviselő-testületének a „tavaszi virágültetési akció” programról szóló 2/2022. (I. 28.) önkormányzati rendeletének 5. § (1) bekezdésének első mondata helyébe a következő rendelkezés lép:

Jelentkezni a jelentkezési felhívásban közzétett, hiánytalanul kitöltött, az elektronikus ügyintézési felületen vagy papír alapon benyújtott jelentkezési lapon lehet.”

10. Budapest Főváros XVI. kerületi Önkormányzat Képviselő-testületének a „vadászkerítés telepítési akció” programról szóló 8/2022. (III. 04.) önkormányzati rendelet módosítása

10. § Budapest Főváros XVI. kerületi Önkormányzat Képviselő-testületének a „vadászkerítés telepítési akció” programról szóló 8/2022. (III. 04.) önkormányzati rendeletének 4. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) Jelentkezni egész évben folyamatosan, a rendelet 1. számú függeléke szerinti jelentkezési lap hiánytalan kitöltésével, és annak Budapest XVI. kerületi Polgármesteri Hivatalba (a továbbiakban: Polgármesteri Hivatal) az elektronikus ügyintézési felületen vagy papír alapon történő benyújtásával lehet.”

11. Budapest Főváros XVI. kerületi Önkormányzat Képviselő-testületének a „Minden születendő gyermeknek ültessünk egy fát” programról szóló 32/2015. (XII. 21.) önkormányzati rendelet módosítása

11. § Budapest Főváros XVI. kerületi Önkormányzat Képviselő-testületének a „Minden születendő gyermeknek ültessünk egy fát” programról szóló 32/2015. (XII. 21.) önkormányzati rendeletének 4. § (6) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(6) Jelentkezni a jelentkezési felhívásban közzétett időpontig, hiánytalanul kitöltött és az elektronikus ügyintézési felületen vagy papír alapon benyújtott, e rendelet 1. számú függelékét képező jelentkezési lapon lehet.”

12. Budapest Főváros XVI. kerületi Önkormányzat Képviselő-testületének az „őszi lakossági faültetési akció” programról szóló 9/2022. (III. 04.) önkormányzati rendelet módosítása

12. § Budapest Főváros XVI. kerületi Önkormányzat Képviselő-testületének az „őszi lakossági faültetési akció” programról szóló 9/2022. (III. 04.) önkormányzati rendeletének 4. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) Jelentkezni egész évben folyamatosan, a rendelet 1. számú függeléke szerinti jelentkezési lap hiánytalan kitöltésével és annak Budapest XVI. kerületi Polgármesteri Hivatalba (a továbbiakban: Polgármesteri Hivatal) az elektronikus ügyintézési felületen vagy papír alapon történő benyújtásával lehet.”

13. Budapest Főváros XVI. kerületi Önkormányzat Képviselő-testületének az Önkormányzat tulajdonában álló lakások bérbeadásának feltételeiről, valamint a lakbér mértékéről szóló 32/2012. (XI. 26.) önkormányzati rendelet módosítása

13. § (1) Budapest Főváros XVI. kerületi Önkormányzat Képviselő-testületének az Önkormányzat tulajdonában álló lakások bérbeadásának feltételeiről, valamint a lakbér mértékéről szóló 32/2012. (XI. 26.) önkormányzati rendeletének (a továbbiakban: R5.) 10. § (3) bekezdésének első mondata helyébe a következő rendelkezés lép:

A pályázatot e rendelet mellékletei szerinti formanyomtatványokon a pályázati kiírásban megjelölt helyen és határidőig az elektronikus ügyintézési felületen vagy papír alapon zárt borítékban kell benyújtani.”

(2) Az R5. 12. § (6) bekezdés első mondata helyébe a következő rendelkezés lép:

A pályázatot e rendelet 1. számú melléklete szerinti formanyomtatványon, a pályázati kiírásban megjelölt helyen és időben az elektronikus ügyintézési felületen vagy papír alapon zárt borítékban kell benyújtani.”

(3) Az R5. 13. § (4) bekezdés első mondata helyébe a következő rendelkezés lép:

A pályázatot e rendelet 1. számú melléklete szerinti formanyomtatványon, a pályázati kiírásban megjelölt helyen és időben az elektronikus ügyintézési felületen vagy papír alapon zárt borítékban kell benyújtani.”

(4) Az R5. 14. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(4) A pályázatot e rendelet 2. számú melléklete szerinti formanyomtatványon, a pályázati kiírásban megjelölt helyen és időben az elektronikus ügyintézési felületen vagy papír alapon zárt borítékban kell benyújtani.”

(5) Az R5. 1. számú melléklete helyébe e rendelet 1. melléklete lép.

(6) Az R5. 2. számú melléklete helyébe e rendelet 2. melléklete lép.

14. Budapest Főváros XVI. kerületi Önkormányzat Képviselő-testületének a fás szárú növények védelméről, kivágásáról és pótlásáról szóló 20/2017. (IX.26.) önkormányzati rendelete módosítása

14. § (1) Budapest Főváros XVI. kerületi Önkormányzat Képviselő-testületének a fás szárú növények védelméről, kivágásáról és pótlásáról szóló 20/2017. (IX.26.) önkormányzati rendelet (a továbbiakban: R6.) 8. §‑a a következő (2a) bekezdéssel egészül ki:

„(2a) Az engedély iránti kérelmet az elektronikus ügyintézési felületen vagy papír alapon, e rendelet 1. számú melléklete szerinti formanyomtatványon kell benyújtani.”

(2) Az R6. 8. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(3) Az engedély iránti kérelemnek tartalmaznia kell az alábbiakat:”

(3) Az R6. 8. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(4) A fakivágási engedély iránti kérelemhez gazdasági társaságok esetén az eljárásra jogosult személy vagy személyek aláírási címpéldánya másolatban, az elektronikus ügyintézési felületen vagy papír alapon csatolandó.”

(4) A R6. 8. § (8) bekezdés második mondata helyébe a következő rendelkezés lép:

A veszély elhárítása érdekében elvégzett fakivágást az elektronikus ügyintézési felületen vagy papír alapon, 3 napon belül, e rendelet 2. számú melléklete szerinti formanyomtatványon be kell jelenteni.”

(5) Az R6. 10. §‑a a következő (1a) bekezdéssel egészül ki:

A közterületen lévő fakivágási engedély iránti kérelmet vagy a fakivágás bejelentését az elektronikus ügyintézési felületen vagy papír alapon lehet benyújtani, illetve megtenni.”

(6) Az R6. 12. §‑a a következő (6) bekezdéssel egészül ki:

A közterületen lévő cserje kivágására irányuló engedély iránti kérelmet vagy a cserje kivágására vonatkozó bejelentést az elektronikus ügyintézési felületen vagy papír alapon lehet benyújtani, illetve megtenni.”

(7) Az R6. e rendelet 3. melléklete szerinti tartalommal az 1. melléklettel egészül ki.

(8) Az R6. e rendelet 4. melléklete szerinti tartalommal a 2. melléklettel egészül ki.

15. Budapest Főváros XVI. kerületi Önkormányzat Képviselő-testületének a településkép védelméről szóló 40/2017. (XII. 19.) önkormányzati rendelet módosítása

15. § (1) Budapest Főváros XVI. kerületi Önkormányzat Képviselő-testületének a településkép védelméről szóló 40/2017. (XII. 19.) önkormányzati rendeletének (a továbbiakban: R7.) 56. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(2) A szakmai konzultáció folyamata az ügyfél által a főépítészhez – az elektronikus ügyintézési felületen vagy papír alapon – benyújtott kérelemre indul. A kérelemhez kapcsolódó építészeti-műszaki dokumentációt papír alapon kell mellékelni.”

(2) Az R7. 60. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) A településképi véleményezési eljáráshoz a kérelmező (építtető) – az elektronikus ügyintézési felületen vagy két példányban papír alapon – kérelmet nyújt be, és az építészeti-műszaki dokumentációt elektronikus formában az eljáráshoz biztosított elektronikus tárhelyre feltölti, melyhez a polgármesternek hozzáférést biztosít. A településképi véleményezési eljárás lefolytatása iránti kérelmet a 4. mellékletben foglalt mintának megfelelően kell benyújtani. A kérelemhez kapcsolódó építészeti-műszaki dokumentációt két példányban papír alapon is mellékelni kell.”

(3) Az R7. 66. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) A településképi bejelentési eljárás az ügyfél által a polgármesterhez – az elektronikus ügyintézési felületen vagy papír alapon – benyújtott bejelentésre indul. A bejelentéshez e § (3) bekezdése szerinti dokumentációt kell mellékelni.”

16. Budapest Főváros XVI. kerületi Önkormányzat Képviselő-testületének az önkormányzat tulajdonában és kezelésében lévő helyi közutak nem közlekedési célú igénybevételének rendjéről szóló 28/2018. (XII. 14.) önkormányzati rendelet módosítása

16. § (1) Budapest Főváros XVI. kerületi Önkormányzat Képviselő-testületének az önkormányzat tulajdonában és kezelésében lévő helyi közutak nem közlekedési célú igénybevételének rendjéről szóló 28/2018. (XII. 14.) önkormányzati rendeletének (a továbbiakban: R8.) 4. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(4) A kérelmet a kérelmezőnek a rendelet 1. melléklete szerinti formanyomtatványon – a vonatkozó jogszabályi előírások szerinti tartalommal és mellékletekkel együtt a Polgármesteri Hivatal Kerületfejlesztési és Üzemeltetési Irodájához kell az elektronikus ügyintézési felületen vagy papír alapon benyújtani.”

(2) Az R8. 6. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(2) Az (1) bekezdés a)–c) pontokban meghatározott felhívásokra és figyelmeztetésre vonatkozó dokumentumokat a közútkezelői hozzájárulás iránti kérelemhez az elektronikus ügyintézési felületen vagy papír alapon csatolni kell.”

(3) Az R8. 8. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) A munkakezdési hozzájárulás iránti kérelmet a rendelet 2. melléklete szerinti formanyomtatvány kitöltésével és az ott meghatározott mellékletek csatolásával kell az elektronikus ügyintézési felületen vagy papír alapon benyújtani a Polgármesteri Hivatal Kerületfejlesztési és Üzemeltetési Irodájához.”

(4) Az R8. 14. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(2) Az egyszerűsített munkakezdési hozzájárulás iránti kérelmet az (1) bekezdés a) pont szerinti esetben legkésőbb a határidő lejártát megelőző munkanapon, a b) pont szerinti esetben legalább 15 nappal a tényleges munkavégzés megkezdése előtt a 3. melléklet szerinti formanyomtatvány kitöltésével és a szükséges mellékletek csatolásával, vagy a közműcég saját hibaelhárítás bejelentő lapján kell az elektronikus ügyintézési felületen vagy papír alapon benyújtani a Polgármesteri Hivatal Kerületfejlesztési és Üzemeltetési Irodájához.”

(5) Az R8. 24. § (5) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(5) A munkakezdési hozzájárulás jogosultja köteles az igénybevett munkaterületet az építkezés befejezése után, de a forgalom részére történő átadást megelőzően, műszaki átadás-átvételi eljárás során a Közútkezelőnek visszaadni. Ennek keretében át kell adnia a Közútkezelő részére a munkavégzés (földvisszatöltés, burkolat-helyreállítás) minőségére vonatkozóan a munkakezdési hozzájárulásban meghatározott vizsgálatok bizonylatait. Az átadás-átvételi eljárást az elektronikus ügyintézési felületen vagy papír alapon lehet megindítani. A helyreállított munkaterületről és annak környezetéről, a műszaki átadás-átvételi eljárás sikeres lezárásához fényképfelvételt kell készíteni és azt kérésre a Közútkezelő részére átadni.”

(6) Az R8. 28. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) A helyi közúthoz csatlakozást létesíteni csak a közút kezelőjének előzetes írásbeli hozzájárulásával lehet. A kérelmet a rendelet 4. melléklete szerinti formanyomtatvány kitöltésével és a szükséges mellékletek csatolásával kell az elektronikus ügyintézési felületen vagy papír alapon benyújtani a Polgármesteri Hivatal Kerületfejlesztési és Üzemeltetési Irodájához.”

(7) Az R8. 28. § (4) bekezdésének első mondata helyébe a következő rendelkezés lép:

A tényleges munkálatok megkezdéséhez munkakezdési hozzájárulás szükséges, amelyet a rendelet 5. melléklete szerinti formanyomtatvány kitöltésével és a szükséges mellékletek csatolásával kell az elektronikus ügyintézési felületen vagy papír alapon benyújtani a Polgármesteri Hivatal Kerületfejlesztési és Üzemeltetési Irodájához.”

(8) Az R8. 1. számú melléklete helyébe e rendelet 5. melléklete lép.

(9) Az R8. 2. számú melléklete helyébe e rendelet 6. melléklete lép.

(10) Az R8. 3. számú melléklete helyébe e rendelet 7. melléklete lép.

(11) Az R8. 4. számú melléklete helyébe e rendelet 8. melléklete lép.

(12) Az R8. 7. számú melléklete helyébe e rendelet 9. melléklete lép.

17. Budapest Főváros XVI. kerületi Önkormányzat Képviselő-testületének a lakossági esővíz-hasznosítás támogatásáról szóló 27/2015. (XI. 2.) önkormányzati rendelet módosítása

17. § (1) Budapest Főváros XVI. kerületi Önkormányzat Képviselő-testületének a lakossági esővíz-hasznosítás támogatásáról szóló 27/2015. (XI. 2.) önkormányzati rendeletének 4. § (4) bekezdés helyébe a következő rendelkezés lép:

„(4) Jelentkezni a jelentkezési felhívásban közzétett, hiánytalanul kitöltött, az elektronikus ügyintézési felületen vagy papír alapon benyújtott jelentkezési lapon lehet.”

18. Hatályon kívül helyező rendelkezések és záró rendelkezések

18. § (1) Hatályát veszti a Budapest Főváros XVI. kerületi Önkormányzat Képviselő-testületének a felújítási és karbantartási céltartalék keret felhasználásának szabályairól szóló 12/1996. (V. 23.) rendelet hatályon kívül helyezéséről szóló 33/2006. (XI. 28.) önkormányzati rendelete.

(2) Hatályát veszti a Budapest Főváros XVI. kerületi Önkormányzat Képviselő-testületének az életjáradéki szerződésekről szóló rendelet hatályon kívül helyezéséről szóló 19/2005. (VII. 11.) önkormányzati rendelete.

(3) Hatályát veszti a Budapest Főváros XVI. kerületi Önkormányzat Képviselő-testületének a 28/2003. (XII. 27.) önkormányzati rendelet hatályon kívül helyezéséről szóló 43/2004. (XII. 9.) önkormányzati rendelete.

(4) Hatályát veszti a Budapest Főváros XVI. kerületi Önkormányzat Képviselő-testületének az önkormányzat közbeszerzéseinek, illetve közbeszerzési értékhatár alatti egyes beszerzéseinek részletes szabályozásáról szóló 44/2000. (XI. 9.) Ök. rendelet hatályon kívül helyezéséről szóló 13/2004. (IV. 26.) önkormányzati rendelete.

(5) Hatályát veszti a Budapest Főváros XVI. kerületi Önkormányzat Képviselő-testületének az építésügyi rendeletek hatályon kívül helyezéséről szóló 27/2003. (XII. 22.) önkormányzati rendelete.

(6) Hatályát veszti a Budapest Főváros XVI. kerületi Önkormányzat Képviselő-testületének a zajvédelem helyi szabályozásáról szóló 21/2000. (VI. 20.) Főváros XVI. Kerületi önkormányzati rendelet hatályon kívül helyezéséről szóló 26/2003. (XII. 22.) önkormányzati rendelete.

(7) Hatályát veszti a Budapest Főváros XVI. kerületi Önkormányzat Képviselő-testületének az önkormányzati rendeletek deregulációjáról szóló 22/2003. (XII. 8.) önkormányzati rendelete.

(8) Hatályát veszti a Budapest Főváros XVI. kerületi Önkormányzat Képviselő-testületének a szolgáltatás végzésének átruházásáról szóló módosított 21/1999. (IX. 29.) Ök. rendelet hatályon kívül helyezéséről szóló 25/2001. (VII. 11.) önkormányzati rendelete.

(9) Hatályát veszti a Budapest Főváros XVI. kerületi Önkormányzat Képviselő-testületének a Budapest Főváros XVI. kerületének egyes helyi építési előírásairól szóló 23/1987. (XII. 16.) önkormányzati rendelet hatályon kívül helyezéséről szóló 7/2001. (IV. 10.) önkormányzati rendelete.

(10) Hatályát veszti a Budapest Főváros XVI. kerületi Önkormányzat Képviselő-testületének a XVI. kerületi Városfejlesztő Társaság létrehozásáról szóló 18/2009. (VI. 1.) önkormányzati rendelete.

19. § Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.

1. melléklet

PÁLYÁZAT
A Bp. XVI. ……..…………………………………………. sz. alatti önkormányzati bérlakás bérleti jogviszonyára.
(Kérjük jól olvashatóan kitölteni!)

A pályázó

A pályázó házastársa (élettársa)

1./ Neve:……………………………………...

1./ Neve:…………………………………...

2./ Születési ideje:……………………………

2./ Születési ideje:…………………………

3./ Állampolgársága:…………………………

3./ Állampolgársága:………………………

4./ Családi állapota:…………………………

4./ Családi állapota:………………………

5./ Bejelentett állandó lakcíme:…………………………………….

………………………………………………

5./ Bejelentett állandó lakcíme:…………………………………….

……………………………………………….

Mióta lakik ott:…………………………….

Milyen minőségben: ………………………

Mióta lakik ott:…………………………….

Milyen minőségben: ………………………

6./ Bejelentett tartózkodási helye:
………………………………………….……

………………………………………………..
Telefonszám:…………………………
Mióta lakik ott: ………………………………

Milyen minőségben: …………………………

Érvényes lakcímkártyájának másolatát csatolni kell!

6./ Bejelentett tartózkodási helye:
…………………………………………

…………………………………………….
Telefonszám:………………………..
Mióta lakik ott:…………………………….

Milyen minőségben: ………………………

Érvényes lakcímkártyájának másolatát csatolni kell!


7./ Kiskorú gyermekeinek száma, életkora:

………………………………………………


7./ Kiskorú gyermekeinek száma, életkora:

……………………………………………….


8./ Foglalkozása:……………………………..

9./ Munkahelye:………………………………


8./ Foglalkozása:……………………………..

9./ Munkahelye:………………………………

Havi nettó átlagjövedelme:

……………………………...

Havi nettó átlagjövedelme:

……………………………..

10./ A pályázóval együtt költözők megnevezése, rokonsági foka:
…………………………………………………………………………………………………
11./ Jelenlegi lakáskörülményei:
(a megfelelő rész aláhúzandó)

a) albérlő (az albérlet: összkomfort, komfort, komfortnélküli melléképület)

b) családtag (pld. szülők lakása, használt lakrész nagysága, jellemzői)

…………………………………………………………………………………………..
…………………………………………………………………………………………..
…………………………………………………………………………………………..

c) szükséglakás

d) bérelt lakás

A lakás állapota:
- megfelelő
- felújításra szoruló
- romos, vizes stb. …………………………………………………………………

12. A pályázat benyújtásának egyéb indok:

………………………………………………………………………………………………………………………………..………………………………………………………………………………………………………………………………..………………………………………………………………………………………………………………………………..………………………………………………………………………………………………………………………………..……………………………………………………………………………..……………………………………………………………………………….………….………………………………………………………………………………………

13. A pályázó nyilatkozatai:

1. A pályázatban előírt bérleti díj fizetését vállalom.

2. A kiírt pályázati feltételeket elfogadom, azoknak megfelelek.

3. Tudomásul veszem, hogy a bérletre vonatkozó bérleti szerződés megszűnésekor, ha a szociális/ költségelvű bérlet feltételeinek nem felelek meg, a lakást elhelyezési igény nélkül a szerződés megszűnését követő 30 napon belül a velem együtt lakó személyekkel elhagyom, és azt rendeltetésszerűen a bérbeadónak átadom.

4. Kijelentem, hogy az általam közölt adatok a valóságnak megfelelnek.

5. Kijelentem, hogy önkormányzati bérlakás bérleti jogával nem rendelkezem.

6. Hozzájárulok a nyilatkozataimban és a pályázatban szereplő adatoknak a lakásügyi eljárásban történő felhasználásához és kezeléséhez.

Budapest, 20____, ______________hó ____nap
____________________________
Az igénylő és a vele együttköltöző,
vagy a bérlővel közös háztartásban élő
nagykorú személyek aláírása

14. JÖVEDELEMNYILATKOZAT:

Összes nettó jövedelem: …………………………………. Ft/hó nettó
Egy főre jutó nettó jövedelem az együttköltözőket is beleszámítva:
…….………………………….. Ft/hó nettó
Jövedelem személyenként:

1. Pályázó ………………………………………… Ft/hó nettó

2. Pályázó házastársa/élettársa .………………… Ft/hó nettó

3. Együttköltöző 1. neve: ……………………….………………

Jövedelme: ………………………………………..Ft/hó nettó

4. Együttköltöző 1. neve: ……………………….………………

Jövedelme: ………………………….……………..Ft/hó nettó

5. Együttköltöző 1. neve: ……………………….………………

Jövedelme: ……………………..……………..Ft/hó nettó

6. Együttköltöző 1. neve: ……………………….………………

Jövedelme: ………………………..……………..Ft/hó nettó
A jövedelemről 1 évre visszamenőleg – a jövedelem típusának megfelelő – igazolást vagy annak másolatát a kérelemhez mellékelni szükséges.
Egy évnél rövidebb munkaviszony esetén az előző munkáltató által kiállított igazolás csatolása is szükséges.
Egyéni vállalkozás esetén a nettó, a vállalkozó részére kifizetett jövedelmet a cég könyvelője igazolja, és a vállalkozó az előző évi adóbevallását ennek ellenőrzésére csatolja.
Támogatások, nyugdíj és egyéb nyugdíjszerű ellátások igazolására az elmúlt egy év megállapító határozatai alapján van csak mód. Folyószámla kimutatás nem elegendő.
Gyermektartás igazolásához bírósági ítélet, vagy a gyermektartásdíj fizetésére kötelezett fél két tanúval ellátott nyilatkozata szükséges.
Büntetőjogi felelősségem tudatában kijelentem, hogy a NYILATKOZAT-ban közölt adatok a valóságnak megfelelnek.
Budapest, 20____, ______________hó ____nap
Az igénylő és a vele együttköltöző,
vagy a bérlővel közös háztartásban élő
nagykorú személyek aláírása
VAGYONNYILATKOZAT

I. Ingatlanok

Megnevezés

1.

2.

3.

Ingatlantulajdon fajtája*

Címe

Alapterülete (m2)

Tulajdoni hányada

Szerzési ideje (év)

Becsült forgalmi értéke (Ft)

Haszonélvezeti vagy özvegyi joggal terhelt

igen nem

igen nem

igen nem


* Ingatlantulajdon fajtái:


lakástulajdon, lakótelek-tulajdon, üdülőtulajdon, üdülőtelek-tulajdon, egyéb nem lakás céljára szolgáló épület-(épületrész) tulajdon (zártkerti építmény, műhely, üzlet, műterem, rendelő, garázs stb.) termőföldtulajdon, vagy az ingatlantulajdonfajták használata.

II. Járművek

Megnevezés

1.

2.

3.

Fajtája

Típusa

Rendszáma

Évjárata (év)

Szerzés ideje (év)

Becsült forgalmi értéke (Ft)

Hitellel vásárolt

igen nem

igen nem

igen nem

Lízingelt

igen nem

igen nem

igen nem

Vagyonhasznosítással kapcsolatos megjegyzések:

Büntetőjogi felelősségem tudatában kijelentem, hogy a NYILATKOZAT-ban közölt adatok a valóságnak megfelelnek.
Hozzájárulok, hogy a nyilatkozatban szereplő adatokat az eljáró szerv ellenőrizze, arra vonatkozóan az ingatlan, illetve a gépjármű nyilvántartásból adatokat szerezzen be, illetve azokat kezelje.
Budapest, 20____, ______________hó ____nap
_________________________________
az igénylő és a vele együttköltöző,vagy a bérlővel közös háztartásban élő nagykorú személyek aláírása”

2. melléklet

PÁLYÁZAT
A 1165 Budapest, Újszász u. 88. sz. alatti „Szobabérlők Háza” 21 m2-es lakóegységére
(Kérjük jól olvashatóan kitölteni!)
A pályázó A pályázó házastársa (élettársa)
1./ Neve: ………………………………………… 1./ Neve: ………………………….…………..
2./ Születési ideje: ……………………………….. 2./ Születési ideje: ………………….………...
3./ Állampolgársága: ………….…………………. 3./ Állampolgársága: ……………….………...
4./ Családi állapota: …………….……………….. 4./ Családi állapota: …………….…………….
5./ Állandó lakcíme : …………………………….. 5./ Állandó lakcíme : …………………………
………………………………………………… …...………………………………………..
Telefonszáma: …………………………………. Telefonszáma: ………… ………………….
Mióta lakik ott: ……………….………………. Mióta lakik ott: …………………………...
Milyen minőségben: …………………………. Milyen minőségben: ……………………...
6./ Tartózkodási helye: ………………………….. 6./ Tartózkodási helye: …………….…………
……………………………………………….. ………………………………….…………
Milyen minőségben: ………………………… Milyen minőségben: ……………….……..
7./ Kiskorú gyermekeinek száma: ………….……. 7./ Kiskorú gyermekeinek száma: …….……...
Gyermekeinek életkora: ………….…………… Gyermekeinek életkora: …………..………
8./ Foglalkozása: ………………………………. 8./ Foglalkozása: ……………………….…….
9./ Munkahelye: ……………………………….. 9./ Munkahelye: …………………..………….
10./ Havi nettó jövedelme: …………………….. 10./ Havi nettó jövedelme: ………….………..
A lakcímet, illetve a tartózkodási helyet a lakcímkártya másolatával igazolni kell! Személyi igazolvány másolata csatolandó!
Amennyiben a kérelmező rendelkezik lakáscélú megtakarítással, illetve a későbbi lakhatását igazoló okmánnyal
(pl.: adás-vételi szerződés, építési engedély, stb.) csatolni kell.
A pályázó kivel kíván beköltözni (név, rokonsági fok):
…………………………………………………………...
…..…………………….…………………………………
Nyilatkozat: Alulírott pályázó tudomásul veszem, hogy a lakóegységek bérleti jogát 1 év határozott időre ítéli oda az Egészségügyi és Szociális Bizottság. Büntetőjogi felelősségem tudatában nyilatkozom, hogy nekem és a velem együtt költözőknek lakástulajdona nincs. A bérleti szerződésben szereplő bérleti díj mértékére a szerződés teljes időtartamára számlavezető bankomnál azonnali beszedési megbízást adok az Önkormányzat javára.
Budapest, 20…….. …………………………………
…………………………………….
pályázó aláírása
Figyelem! A túloldalon részletezze szociális helyzetét, illetve ismertesse, hogy miképpen kívánja lakáshelyzetét megoldani a bérleti idő letelte után! Csatolni! A havi nettó jövedelemről jövedelemigazolást.
Jövedelemnyilatkozat:
Összes nettó jövedelem: Ft/hó
Egy főre jutó nettó jövedelem az együttköltözőket
is beleszámítva: Ft/hó
Jövedelem személyenként:

1. Pályázó nettó: Ft/hó

2. Pályázó házastársa/élettársa: Ft/hó

3. Együttköltöző 1. neve:

Jövedelme nettó: Ft/hó

4. Együttköltöző 2. neve:

Jövedelme nettó: Ft/hó

5. Együttköltöző 3. neve:

Jövedelme nettó: Ft/hó

6. Együttköltöző 4. neve:

Jövedelme nettó: Ft/hó
A jövedelemről 1 évre visszamenőleg – a jövedelem típusának megfelelő – igazolást vagy annak másolatát a kérelemhez mellékelni szükséges.
Egy évnél rövidebb munkaviszony esetén az előző munkáltató által kiállított kilépő papír csatolása szükséges. Egyéni vállalkozás esetén a nettó a vállalkozó részére kifizetett jövedelmet a cég könyvelője igazolja, és a vállalkozó az előző évi adóbevallását ennek ellenőrzésére csatolja.
Támogatások, nyugdíj és egyéb nyugdíjszerű ellátások igazolására az elmúlt egy év megállapító határozatai alapján van csak mód. Folyószámla kimutatás nem elegendő.
Gyermektartás igazolása bírósági ítélet, vagy a gyermektartásdíj fizetésére kötelezett fél két tanúval ellátott nyilatkozata szükséges.
Büntetőjogi felelősségem tudatában kijelentem, hogy a NYILATKOZAT-ban közölt adatok a valóságnak megfelelnek.
Budapest, 20____, ______________hó ____nap
_________________________________
az igénylő és a vele együttköltöző,vagy a bérlővel közös háztartásban élő nagykorú személyek aláírása
VAGYONNYILATKOZAT

I. Ingatlanok

Megnevezés 1. 2. 3.
Ingatlantulajdon fajtája*
Címe
Alapterülete (m2)
Tulajdoni hányada
Szerzési ideje (év)
Becsült forgalmi értéke (Ft)
Haszonélvezeti vagy özvegyi joggal terhelt igen nem igen nem igen nem

*Ingatlantulajdon fajtái:
lakástulajdon, lakótelek-tulajdon, üdülőtulajdon, üdülőtelek-tulajdon, egyéb nem lakás céljára szolgáló épület-(épületrész-)tulajdon (zártkerti építmény, műhely, üzlet, műterem, rendelő, garázs stb.) termőföldtulajdon, vagy az ingatlantulajdonfajták használata.

II. Járművek

Megnevezés

1.

2.

3.

Fajtája

Típusa

Rendszáma

Évjárata (év)

Szerzés ideje (év)

Becsült forgalmi értéke (Ft)

Hitellel vásárolt

igen nem

igen nem

igen nem

Lízingelt

igen nem

igen nem

igen nem

Vagyonhasznosítással kapcsolatos megjegyzések:

Büntetőjogi felelősségem tudatában kijelentem, hogy a NYILATKOZAT-ban közölt adatok a valóságnak megfelelnek.
Hozzájárulok, hogy a nyilatkozatban szereplő adatokat az eljáró szerv ellenőrizze, arra vonatkozóan az ingatlan, illetve a gépjármű nyilvántartásból adatokat szerezzen be, illetve azokat kezelje.
Budapest, 20____, ______________hó ____nap
__________________________________
az igénylő és a vele együttköltöző,vagy a bérlővel közös háztartásban élő nagykorú személyek aláírása”

3. melléklet

FAKIVÁGÁSI ENGEDÉLYKÉRELEM
Budapest Főváros XVI. kerületi Önkormányzat Képviselő-testületének a fás szárú növények védelméről, kivágásáról és pótlásáról szóló 20/2017. (IX.26.) önkormányzati rendelete alapján.


Kérelmező neve:
Lakcím/székhely:
Telefonszám:

Képviselő neve (ha van):
Lakcím/székhely:
Telefonszám:

Fakivágási engedély kérelemmel fordulok a Budapest Főváros XVI. kerületi Önkormányzat Polgármesteréhez.

sor-
szám

A fa faja

Jelleg
(élő/száraz)

Törzsátmérő
(földtől számított
1 m magasságban)

Indokolás

A fakivágás helye (cím, helyrajzi szám):……………..………..………………………………
…………………………………………………………………………………………………..
A terület tulajdonosának (tulajdonosainak) neve, címe:……………………………………...
…….…………………………………………………………………………………………….
A fakivágással érintett ingatlan tulajdonosa, illetve tulajdonosainak hozzájáruló aláírása(i) a fakivágáshoz, amennyiben a kérelmező nem azonos az ingatlan tulajdonossal, vagy az ingatlannak több tulajdonosa van:
……………………………………… ………………………………………
Melléklet: - Meghatalmazás (amennyiben meghatalmazott vagy képviselő útján jár el)
- A kivágással érintett ingatlanról készült helyszínrajz
(bejelölve a kivágandó és a kivágás után megmaradó fák helyét)
- Az ingatlan tulajdonos/ok nyilatkozata a fapótlás helyszínéről és módjáról (ültetéssel, pénzbeli megváltással)
Budapest, 20................................... .....................................................
kérelmező aláírása

4. melléklet

FAKIVÁGÁS BEJELENTÉSE
A Budapest Főváros XVI. kerületi Önkormányzat Képviselő-testületének a fás szárú növények védelméről, kivágásáról és pótlásáról szóló 20/2017. (IX.26.) önkormányzati rendelete 8. § (8) bekezdése alapján.


Bejelentő neve:
Lakcím/székhely:
Telefonszám:

A balesetveszély elhárítása, illetve vagyonvédelem érdekében elvégzett fakivágás bejelentésével ‒ 3 napon belül írásban ‒ fordulok a Budapest Főváros XVI. kerületi Önkormányzat Polgármesteréhez.
A kivágás indoka:





A fakivágás helye (cím, helyrajzi szám):……………..………..………………………………
…………………………………………………………………………………………………..
Az ingatlan tulajdonosának (tulajdonosainak) címe:……………………………………........
Az ingatlan tulajdonosának (tulajdonosainak) nyilatkozata a fapótlás módjáról (ültetéssel,pénzbeli megváltással).................................................................................................
Melléklet: ‒ Meghatalmazás (amennyiben meghatalmazott vagy képviselő útján jár el)
‒ A fakivágás indokoltságát igazoló dokumentum (kertészeti szakvélemény, fényképfelvétel vagy egyéb hitelt érdemlő dokumentum)
Budapest, 20................................... .....................................................
bejelentő aláírása

5. melléklet

KÖZÚTKEZELŐI HOZZÁJÁRULÁS IRÁNTI KÉRELEM

Kérelmező

megnevezés:

cím/székhely:

telefonszám:

e-mail cím:

Az igénybevételre vonatkozó adatok

helye:

célja:

tervezett időtartama (napokban meghatározva)

Az igénybe venni kívánt területre vonatkozó adatok
(12. § (2) bekezdés alapján)

úttest

zöldterület

járda

hosszúsága (m):

szélessége (m):

nagysága (m2):

díjtétel (Ft/m2/nap)

150

100

50

A létesítmény üzemeltetője

név:

cím:

telefonszám:

kézbesítés módja

kérelmező aláírása:

postai

személyes

elektronikus

A kérelmező tudomásul veszi, hogy:
- a kérelem benyújtása nem jogosítja fel a munkavégzésre;
- a tényleges munkavégzés megkezdése előtt legalább 21 nappal munkakezdési hozzájárulást kell kérnie;
- a közút nem közlekedési célú igénybevételéért díjat kell fizetni, melynek mértékét a vonatkozó Önkormányzati rendelet tartalmazza;
- az engedély nem pótolja a jogszabályokban előírt egyéb hatósági, szakhatósági engedélyek, hozzájárulások, vélemények, nyilatkozatok beszerzését;
- az engedély a kérelem és annak mellékleteként csatolt tervek alapján kerül kiállításra, minden, az abban foglaltaktól eltérő kialakítás engedély nélküli munkavégzésnek minősül;
- az engedély a kiadásától számított 1 évig érvényes, azt követően újabb kérelemmel kell fordulni az Önkormányzathoz.
A kérelemhez az igénybevételtől függően mellékelni kell az elektronikus ügyintézési felületen vagy papír alapon:
- az igénybevételt feltüntető, közműegyeztetett helyszínrajzot és az igénybevételt bemutató műszaki leírást (tervezési alaptérkép);
- a közút érintett szakaszának hossz-, illetve keresztszelvényét, feltüntetve azokon a vízelvezetés megoldását;
- 50 m-t meghaladó folyamatos közlekedési terület korlátozásánál az építés idejére szóló forgalomszabályozási tervet;
- részletes fotódokumentáció a bontással érintett közterület eredeti állapotáról.
- amennyiben a kérelmező nem azonos a hozzájárulás jogosultjával, meghatalmazást.
Kérelem dátuma: ......................................
......................................
Hozzájárulást kérelmező”

6. melléklet

MUNKAKEZDÉSI HOZZÁJÁRULÁS IRÁNTI KÉRELEM

A munkakezdési hozzájárulást kérelmező kivitelező

A munkakezdési hozzájárulást kérelmező beruházó

megnevezés:

megnevezés:

cím/székhely:

cím/székhely:

telefonszám:

telefonszám:

e-mail cím:

e-mail cím:

A kivitelezés felelős építésvezetője

A beruházó felelős vezetője

név:

név:

telefonszám:

telefonszám:

e-mail cím:

e-mail cím:

A tervezett munkára vonatkozó adatok

munkavégzés helye:

projekt megnevezése:

típusa:

vízellátás, gázellátás, csatornázás, hőellátás, elektromos kábel, közvilágítási kábel, BKV-kábel, közvilágítási kandeláber, távközlési alépítmény, közúti műtárgy, vasúti műtárgy, vágány, forgalomirányító létesítmény, útpálya, járda; egyéb:

jellege:

fejlesztés, beruházás, felújítás, korszerűsítés, karbantartás, javítás, kiváltás, bekötés, bontás egyéb:

burkolatbontás kezdetének időpontja:

munkavégzés befejezésének időpontja:

közútkezelői hozzájárulás száma:

forgalomtechnikai kezelői hozzájárulás száma:

építési engedélyt vagy létesítési hozzájárulást kiadó hatóság:

építési engedély vagy létesítési hozzájárulás száma:

A közút területén (az alatt vagy felett) elhelyezett építmény (létesítmény)

tulajdonosának neve és címe:

üzemeltetőjének neve és címe:

burkolat

bontandó burkolat neme

mennyisége (m)

mennyisége (m2)

építendő burkolat neme

mennyisége (m)

mennyisége (m2)

útpálya

járda, gyalogú

útszegély

zöldterület

egyéb

nyomvonalas bontás hossza:

m

bontási helyek száma:

db

törmeléklerakó megnevezése:

A kérelmező tudomásul veszi, hogy:
- a kérelem benyújtása nem jogosítja fel a konkrét munkavégzésre;
- a közút nem közlekedési célú igénybevételéért díjat kell fizetni, melynek mértékét a vonatkozó Önkormányzati rendelet tartalmazza;
- a hozzájárulás nem pótolja a jogszabályokban előírt egyéb hatósági, szakhatósági engedélyek, hozzájárulások, vélemények, nyilatkozatok beszerzését;
- a hozzájárulás a kérelem és annak mellékleteként csatolt tervek alapján kerül kiállításra, minden, az abban foglaltaktól eltérő munkavégzés engedély nélküli munkavégzésnek minősül.
A kérelemhez az elektronikus ügyintézési felületen vagy papír alapon mellékelni kell:
- építési engedély vagy létesítési hozzájárulás köteles munkák esetén építési engedély vagy létesítési hozzájárulás;
- részletes építési ütemterv 15 munkanapot meghaladó kivitelezési munkák esetén;
- a beruházó vagy a kivitelező nyilatkozatát arról, hogy a munkával érintett közmű és közműjellegű hálózat üzemeltetőinek nyilatkozatai teljes körűek, és azok a kérelem időpontjában érvényesek;
- közösségi közlekedéssel érintett utak esetén az út üzemeltetőjének nyilatkozatát;
- a terület tulajdonosának hozzájárulását és az abban meghatározott kártalanítási összeg befizetésének igazolását, illetve a kártalanítás alóli mentesítés alapjául szolgáló igazolást;
- fák kivágása esetén az érvényes fakivágási engedélyt;
- a 45/2004. (VII. 26.) BM-KvVM együttes rendelet alapján elkészített építési/bontási hulladékkezelési tervet;
- a közútkezelői hozzájárulásban meghatározott díj befizetéséről szóló igazolást;
- amennyiben a kérelmező nem azonos a hozzájárulás jogosultjával, meghatalmazást.
Az igénybevételi díjat a Budapest Főváros XVI. kerületi Önkormányzat 11784009-15516006-10670006 számú bankszámlájára átutalással, vagy készpénz átutalási megbízáson kell megfizetni és a megfizetést igazoló átutalási megbízás, illetve feladóvevény másolatát (díjfizetési igazolás) a kérelemhez mellékelni kell.

kézbesítés módja

hozzájárulást kérelmező kivitelező aláírása:

postai

személyes

elektronikus

7. melléklet

EGYSZERŰSÍTETT MUNKAKEZDÉSI HOZZÁJÁRULÁS IRÁNTI KÉRELEM

A munkakezdési hozzájárulást kérelmező kivitelező

A munkakezdési hozzájárulást kérelmező beruházó

megnevezés:

megnevezés:

cím/székhely:

cím/székhely:

telefonszám:

telefonszám:

e-mail cím:

e-mail cím:

A kivitelezés felelős építésvezetője

A beruházó felelős vezetője

név:

név:

telefonszám:

telefonszám:

e-mail cím:

e-mail cím:

A tervezett munkára vonatkozó adatok

munkavégzés helye:

projekt megnevezése:

típusa:

vízellátás, gázellátás, csatornázás, hőellátás, elektromos kábel, közvilágítási kábel, BKV-kábel, közvilágítási kandeláber, távközlési alépítmény, közúti műtárgy, vasúti műtárgy, vágány, forgalomirányító létesítmény, útpálya, járda; egyéb:

jellege:

fejlesztés, beruházás, felújítás, korszerűsítés, karbantartás, javítás, kiváltás, bekötés, bontás egyéb:

burkolatbontás kezdetének időpontja:

munkavégzés befejezésének időpontja:

A közút területén (az alatt vagy felett) elhelyezett építmény (létesítmény)

tulajdonosának neve és címe:

üzemeltetőjének neve és címe:

burkolat

bontandó burkolat neme

mennyisége (m)

mennyisége (m2)

építendő burkolat neme

mennyisége (m)

mennyisége (m2)

útpálya

járda, gyalogú

útszegély

zöldterület

egyéb

burkolatnemek: öntött aszfalt, hengerelt aszfalt, makadám, kiskockakő, nagykockakő, keramit, kavicsolt, járdalap, járdakő, beton, egyéb:

nyomvonalas bontás hossza:

m

bontási helyek száma:

db

törmeléklerakó megnevezése:

A kérelmező tudomásul veszi, hogy:
- a kérelem benyújtása nem jogosítja fel a konkrét munkavégzésre;
- a közút nem közlekedési célú igénybevételéért díjat kell fizetni, melynek mértékét a rendelet 7. melléklete tartalmazza;
- a hozzájárulás nem pótolja a jogszabályokban előírt egyéb hatósági, szakhatósági engedélyek, hozzájárulások, vélemények, nyilatkozatok beszerzését;
- a hozzájárulás a kérelem és annak mellékleteként csatolt tervek alapján kerül kiállításra, minden, az abban foglaltaktól eltérő munkavégzés engedély nélküli munkavégzésnek minősül.
A kérelemhez az elektronikus ügyintézési felületen vagy papír alapon csatolni kell:
- az igénybevételt feltüntető helyszínrajzot és az igénybevételt bemutató műszaki leírást (tervezési alaptérkép);
- 50 m-t meghaladó folyamatos közlekedési terület korlátozásánál az építés idejére szóló forgalomszabályozási tervet;
- a Közútkezelő által megállapított díj befizetéséről szóló igazolást;
- amennyiben a kérelmező nem azonos a hozzájárulás jogosultjával meghatalmazást.
Az igénybevételi díjat a Budapest Főváros XVI. kerületi Önkormányzat 11784009-15516006-10670006 számú bankszámlájára átutalással, vagy készpénz átutalási megbízáson kell megfizetni és a megfizetést igazoló átutalási megbízás, illetve feladóvevény másolatát (díjfizetési igazolás) a kérelemhez mellékelni kell.

kézbesítés módja

hozzájárulást kérelmező kivitelező aláírása:

postai

személyes

elektronikus

8. melléklet

KÖZÚTKEZELŐI HOZZÁJÁRULÁS KÉRELEM
Gépjárműbehajtó / útcsatlakozás létesítéshez
Kérelmező: neve: ...................................................................................................
címe: .........................................................................................................................
A gépjárműbehajtó/útcsatlakozás/közműépítés helye
- közút neve:................................................................................................................................
- település irányítószáma, neve: ................................................................................................
- címe (utca, házszám - lakott terület esetén):..........................................................................
A feltárni kívánt terület hrsz. -a: ............................tulajdonosának
neve:..................................................................................................................................
címe:..................................................................................................................................
A kérelmező tudomásul veszi, hogy:
- a kérelem benyújtása nem jogosítja fel a konkrét munkavégzésre;
- a tényleges munkavégzés megkezdése előtt legalább 21 nappal munkakezdési hozzájárulást kell kérnie;
- a közút nem közlekedési célú igénybevételéért díjat kell fizetni;
- az engedély nem pótolja a jogszabályokban előírt egyéb hatósági, szakhatósági engedélyek, hozzájárulások, vélemények, nyilatkozatok beszerzését;
- az engedély a kérelem és annak mellékleteként csatolt tervek alapján kerül kiállításra, minden, az abban foglaltaktól eltérő kialakítás engedély nélküli munkavégzésnek minősül;
- az engedély a kiadásától számított 1 évig érvényes, azt követően újabb kérelemmel kell fordulni az Önkormányzathoz.
Az elektronikus ügyintézési felületen vagy papír alapon beadandó terv szükséges mellékletei:
- a létesítés pontos helye, helyszínről készült fényképek;
- a meglévő és tervezett állapot helyszínrajzát (M=1:100 vagy M=1:200), ábrázolva az útpályához való csatlakozást;
- a tervezett útcsatlakozás hossz-szelvényét, mintakeresztszelvényét szintadatokkal (a rámpa és a csatlakozó felületek esésviszonyai %-ban megadva);
- a vízelvezetés megoldását a létesítés környezetében;
- műszaki leírást, tervezői nyilatkozatot;
- az érintett közmű szolgáltatókkal egyeztetett tervet;
- hivatalos helyszínrajz, tulajdoni lap másolatát, több tulajdonos esetén a tulajdonostársak beleegyező nyilatkozatát;
Dátum: ......................
.....................................................
Aláírás
(A létesítendő gépjárműbehajtó/útcsatlakozás kivitelezésének megkezdését a rendelet 5 mellékeltében szereplő formanyomtatványon be kell jelenteni)

9. melléklet

„7. melléklet a 28/2018. (XII. 14.) önkormányzati rendelethez
A KÖZÚT NEM KÖZLEKEDÉSI CÉLÚ IGÉNYBEVÉTELÉNEK DÍJAI

Burkolatbontással járó igénybe vétel Kategória

Díjtétel

1. Belterületi I. rendű főút

150 Ft/m2/nap
de minimum 10 000 Ft

Belterületi II. rendű főút

100 Ft/m2/nap
de minimum 10 000 Ft

Fenti kategóriákba nem tartozó belterületi mellékutak, lakó- és kiszolgáló utak, külterületi közutak, kerékpárutak, gyalogutak, járdák, földterületek, ideértve a földutakat és az önkormányzati tulajdonú magánutakat, valamint a közutak melletti zöldterületet is.

50 Ft/m2/nap
de minimum 10 000 Ft

Nem lakóingatlanhoz kapcsolódó útcsatlakozás esetén

100/Ft/m2/nap
de minimum 10 000 Ft

Burkolatbontás nélküli igénybevétel kategóriától függetlenül

50 Ft/m2/nap
de minimum 10 000 Ft

A 10. § (2) bekezdés szerinti határidő hosszabbítás esetén

a megállapított díj és annak 50%-ával emelt összege

Figyelembe vehető egyéb szempontok:

Szorzószám

Közút teljes lezárása

2

Téli munkavégzés

2

Burkolatbontási tilalom alá eső területek

3