Tab Város Önkormányzat Képviselő-testületének 3/2015. (II.27.) önkormányzati rendelete

a pénzbeli és természetbeni támogatások rendszeréről, valamint a személyes gondoskodást nyújtó szociális és gyermekjóléti ellátásokról szóló 3/2015. (II. 27.) önkormányzati rendelet

Hatályos: 2024. 03. 01

Tab Város Önkormányzat Képviselő-testületének 3/2015. (II.27.) önkormányzati rendelete

TAB VÁROS ÖNKORMÁNYZATA KÉPVISELŐ-TESTÜLETÉNEK

2024.03.01.

a 17/2015.(XII.12.), 7/2016. (V.30.), 2/2017.(I.30.), 6/2018.(III.29.), 12/2018.(X.30.), 5/2019.(IV.30.), 12/2019.(X.10.) rendelettel módosított

3/2015. (II. 27.) rendelete

a pénzbeli és természetbeni támogatások rendszeréről, valamint a személyes gondoskodást nyújtó szociális és gyermekjóléti ellátásokról

Tab Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 1. § (2) bekezdésében, 25. § (3) bekezdés b) pontjában, 26. §-ában, 32. § (3) bekezdésében, 45. §-ában, 48. § (4) bekezdésében, 132. § (4) bekezdésében, valamint a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvény 18. § (2) bekezdésében, 29. § (2) bekezdésében, 131. § (1) bekezdésében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában kapott felhatalmazás alapján az alábbi rendeletet alkotja:
I. Fejezet

Általános rendelkezések

A rendelet célja

1. § (1) E rendelet célja, hogy a szociális biztonság megteremtése és megőrzése érdekében szabályozza a pénzbeli és természetbeni juttatások, valamint a szociális ellátások igénybevételének helyi szabályait, rendelkezzék a szociális és gyermekjóléti szolgáltatások igénybevételének jogosultságáról, mértékéről, igénybevételük módjáról és térítési díjairól.

(2) A Képviselő-testület az ellátások biztosításával a szociális szempontokból rászorult családok életminőségén kíván javítani, egyidejűleg ösztönözni kívánja a kérelmezőket arra, hogy maguk is tegyenek meg minden tőlük elvárhatót annak érdekében, hogy családjuk eltartásáról elsősorban kereső tevékenységből származó jövedelemből tudjanak gondoskodni.

(3) E rendelet a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvényben (a továbbiakban: Szt.) és a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvényben (a továbbiakban: Gyvt.) foglalt rendeletalkotási kötelezettségnek megfelelően rendelkezik az Önkormányzat által nyújtható szociális ellátásokról.

A rendelet hatálya

2. § A rendelet hatálya kiterjed:

a) Tab Város közigazgatási területén élő lakóhellyel, vagy tartózkodási hellyel rendelkező magyar állampolgárokra, bevándoroltakra és letelepedettekre, hontalanokra, a magyar hatóságok által menekültként elismert személyekre az Szt. 3. § (2)-(4) bekezdésében foglalt eltérésekkel.

b) Az Szt. 6. §-a alapján az önkormányzat illetékességi területén tartózkodó hajléktalan személyekre, amennyiben a hajléktalan személy az ellátás igénybevételekor nyilatkozatában Tab Város közigazgatási területét tartózkodási helyként megjelölte.

c) Az Szt. 7. §-ának (1) bekezdésében meghatározott ellátások tekintetében a fentiekben foglaltakon túlmenően kiterjed az Európai Szociális Kartát megerősítő országoknak a Magyarország területén jogszerűen tartózkodó állampolgáraira is.

d) A szabad mozgás és tartózkodás jogával rendelkező személyek beutazásáról és tartózkodásáról szóló 2007. évi I. törvény (a továbbiakban: Szmtv.) szerinti a szabad mozgás és tartózkodás jogával rendelkező személyre, amennyiben az ellátás igénylésének időpontjában az Szmtv.-ben meghatározottak szerint a szabad mozgás és a 3 hónapot meghaladó tartózkodási jogát a Magyarország területén gyakorolja, és bejelentett lakóhellyel rendelkezik.

e) A személyes gondoskodást nyújtó ellátások tekintetében a Koppány-völgyi Alapszolgáltatási Központra (a továbbiakban: Alapszolgáltatási Központ) és az általa nyújtott ellátásokra. Az ellátásokat a Koppány-völgye Többcélú Kistérségi Társulást alkotó önkormányzatok által kötött megállapodás alapján más településeken lakóhellyel vagy tartózkodási hellyel rendelkező lakosok vehetik igénybe.

f)1 A családsegítés és gyermekjóléti szolgálat feladatai tekintetében Tab Város Önkormányzata illetékessége a Tabi Közös Önkormányzati Hivatalhoz tartozó településekre terjed ki, míg a családsegítő és gyermekjóléti központ feladatai tekintetében a Tabi Járás településeire terjed ki.

Eljárási rendelkezések

3. § (1)2 Az e rendeletben szabályozott pénzbeli és természetbeni szociális ellátások megállapítása iránti kérelmeket a Tabi Közös Önkormányzati Hivatalban (a továbbiakban: Hivatal) lehet szóban, vagy írásban előterjeszteni.

(2) Civil szervezetek is kezdeményezhetik a hivatalból történő eljárást. Eljárás kezdeményezésük nem terjed ki intézményi ellátás igénybevételének kezdeményezésére.

(3) A rendszeres ellátásokat (ápolási célú települési támogatás) utólag, minden hónap 5. napjáig kell kifizetni, a nem rendszeres ellátások kifizetése a határozat jogerőre emelkedésétől számított 15 napon belül a pénztárból, külön kérelem esetén átutalással történik.

(4) E rendelet alkalmazásában a vagyon alatt az Szt. 4. § (1) bekezdés b) pontja szerinti fogalmat kell érteni.

(5)3

(6) A készpénzben megállapított települési támogatást a jogosult a Hivatal pénztárában veheti át, vagy azt részére – külön kérelemre – át kell utalni.

(7) A Képviselő-testület és a Humán, Jogi és Ügyrendi Bizottság hatáskörébe tartozó ügyek esetében az érdemi döntést megelőző eljárás során felmerült kérdésekben a végzéseket a polgármester bocsátja ki.

(8)4 Amennyiben az ügy összes körülményeire tekintettel feltételezhető, hogy a készpénzben nyújtott települési támogatást nem rendeltetésének megfelelően használja fel a jogosult, akkor azt a Tabi Családsegítő és Gyermekjóléti Központ vezetője által megbízott személy részére kell kifizetni.

(9)5 A Tabi Családsegítő és Gyermekjóléti Központ vezetője által megbízott személy a felvett települési támogatáson a jogosult részére élelmiszert, ruhaneműt, tisztítószereket, a háztartás viteléhez szükséges egyéb dolgokat, tüzelőt vásárolhat, és kifizetheti a közüzemi díjakat. A felvett összeg felhasználásáról 30 napon belül számlákkal köteles elszámolni.

4. § (1) A kérelmező köteles kérelmében a saját, valamint a családja vagyoni és jövedelmi viszonyairól nyilatkozni, továbbá a jövedelmi adatokra vonatkozó (2) – (4) bekezdésben meghatározott bizonyítékokat a kérelem benyújtásával egyidejűleg becsatolni. A kérelemnek tartalmaznia kell az Szt. 18. § a) és f) pontjában szereplő adatokat.

(2) A kérelemhez csatolni kell:

a) a havi rendszerességgel járó - nem vállalkozásból, illetve őstermelői tevékenységből (a továbbiakban együtt: vállalkozás) származó - jövedelem esetén a kérelem benyújtását megelőző hónap jövedelméről szóló munkáltatói igazolást, kérelem benyújtását megelőző hónapban folyósított ellátás igazoló szelvényét, ennek hiányában az utolsó havi bankszámla kivonatot, illetve a folyósító szerv igazolását,

b) vállalkozónál lezárt adóév esetében az illetékes NAV igazolását, a kérelem benyújtását megelőző gazdasági év személyi jövedelemadó alapjáról, még le nem zárt adóév esetén a könyvelő igazolását a kérelem beadását megelőző 12 hónap nettó jövedelméről,

c) könyvelővel nem rendelkező vállalkozó és egyéb – nem havi rendszerességgel szerzett - jövedelmek esetében a kérelmező büntetőjogi és anyagi felelőssége mellett e rendelet 2. számú melléklete szerinti formában tett nyilatkozatát a havi átlagos nettó jövedelméről,

d)6 a középfokú nevelés-oktatásban részt vevő tanulók, valamint a felsőoktatásban részt vevő hallgatók ösztöndíjának esetében – ha jogszabály másként nem rendelkezik - a kérelem benyújtását megelőző 12 hónapban kapott ösztöndíj összegéről szóló, a középfokú nevelési-oktatási intézmény vagy a felsőoktatási intézmény által kiadott igazolást.

Amennyiben a kérelmező a b) pontban meghatározott igazolást nem csatolja, írásos kérelem esetén a Hivatal intézkedik annak beszerzéséről.

(3) Amennyiben az igénylő, vagy családja jövedelme kizárólag, vagy túlnyomórészt vállalkozásból, vagy vagyonhasznosításból származik, valamint kétség merül fel a nyilatkozat valódisága tekintetében, akkor az ügyintéző megkeresi a NAV Megyei Igazgatóságát a jövedelemadó alapjának igazolására.

(4) A jogosultsági feltételek megállapításához e §-ban szabályozottakon túl szükséges egyes speciális igazolások és bizonyítékok köre a konkrét ellátási forma szabályozásánál kerül felsorolásra.

(5)7 Az általános közigazgatási rendtartásról szóló 2016. évi CL. törvény alapján nem kérhető az ügyféltől szakhatósági állásfoglalás vagy előzetes szakhatósági állásfoglalás csatolása, és az ügyfél azonosításához szükséges adatok kivételével olyan adat, amely nyilvános, vagy amelyet jogszabállyal rendszeresített közhiteles nyilvántartásnak tartalmaznia kell.

(6) A benyújtott igazolások, nyilatkozatok tartalmát a szociális ügyekkel foglalkozó osztály az alábbiak szerint ellenőrizheti:

a) megkeresheti az illetékességgel rendelkező adóhatóságot,

b) megkeresheti a polgárok személyi adatait és lakcímét nyilvántartó szervet,

c) megkeresheti a közlekedési igazgatási hatóságot,

d) elrendelheti környezettanulmány készítését,

e) megkeresheti az igazolást kiállító szervet, munkáltatót.

II. Fejezet

A települési támogatás

5. § (1) A települési támogatást a családi segélyezés elvének érvényesítésével kell biztosítani. A családban életvitelszerűen együtt élő személyek életmódját, szociális helyzetét, a rászorultságot egységben kell vizsgálni. A nyújtandó támogatást úgy kell megállapítani, hogy elősegítsék a család létfenntartási és lakhatási lehetőségeit.

(2) A települési támogatás egészben vagy részben természetbeni szociális ellátás formájában is nyújtható. A természetbeni szociális ellátás formájáról és módjáról az ellátást megállapító határozatban rendelkezni kell.

(3) A készpénzben megállapított települési támogatás felhasználásáról a jogosult az összeg felvételétől számított 30 napon belül elszámoltatható.

A települési támogatás formái

6. § Települési támogatás

a)8 temetési települési támogatás

b) létfenntartási gondok enyhítésére;

c)9

d) a gyógyszerkiadások viselése céljából;

e) ápolási támogatás céljából

nyújtható.

7. § (1) Tab Város Képviselő-testülete a létfenntartását veszélyeztető, rendkívüli élethelyzetbe került, valamint időszakosan, vagy tartósan létfenntartási gonddal küzdő, életvitelszerűen Tabon lakó,- vagy tartózkodási hellyel rendelkező, nagykorú személyek részére települési támogatást nyújt.

(2) A települési támogatás adható eseti jelleggel vagy meghatározott időszakra havi rendszerességgel.

8. §10 (1) Tab Város Képviselő-testülete az elhunyt személy eltemettetésének költségeihez való hozzájárulásként 25.000 Ft összegű temetési támogatást állapít meg annak a személynek, akinek a családjában az egy főre jutó nettó jövedelem a 60.000 Ft-ot, egyedül élő esetén a 80.000 Ft-ot nem haladja meg.

(2) A temetési költségek finanszírozása érdekében támogatás nem állapítható meg annak a személynek, aki a hadigondozásról szóló törvény alapján temetési hozzájárulásban részesül.

(3) Az elhunyt személy eltemettetésének költségeihez való hozzájárulásként megállapított temetési támogatás iránti kérelmet a 7. melléklet szerinti nyomtatványon a haláleset bekövetkezésétől számított 60 napon belül kell benyújtani.

(4) A kérelemhez, a kérelem benyújtásával egyidejűleg csatolni kell:

a) a halotti anyakönyvi kivonatot,

b) a temetés költségeiről a támogatást kérő nevére kiállított számlák eredeti példányát a Hivatal munkatársa a számlákra rávezeti és igazolja a támogatás kifizetését

9. §11 (1) Települési támogatásban lehet részesíteni negyedévente egy alkalommal kérelemre vagy hivatalból – különösen nevelési-oktatási intézmény, gyámhatóság, továbbá más családvédelemmel foglalkozó intézmény, illetve természetes személy vagy a gyermekek érdekeinek védelmét ellátó társadalmi szervezet kezdeményezésére – azt a személyt, akinek családjában a saját és vele közös háztartásban élő személyek figyelembevételével az egy főre jutó nettó jövedelem a 60.000.-Ft-ot nem haladja meg.

(2) Az így megállapított települési támogatás összege 30.000.-Ft-ot nem haladhatja meg

10. §12

11. § (1) A települési támogatás megállapítása előtt indokolt esetben környezettanulmányt kell készíteni.

(2) Sürgős szükség esetén, - ha az igénylő életkörülményei indokolják, az azonnali segítséget - a támogatás bizonyítási eljárás nélkül, az igénylő nyilatkozata alapján kiutalható.

12. §13

13. § (1)14 Tab Város Képviselő-testülete a gyógyszerkiadások viseléséhez nyújtott települési támogatást állapít meg annak a rászoruló személynek, akinek a családjában az egy főre jutó nettó jövedelem az 60.000,- Ft-ot, egyedül élő esetén a 80.000,- Ft-ot nem haladja meg, és a kérelmező havi rendszeres gyógyszerköltségének és gyógyászati segédeszközének a költsége meghaladja a 15.000,- Ft-ot.

(1a)15 Amennyiben a kérelmező közgyógyellátásban részesül, úgy a havi rendszeres gyógyszerköltséget és gyógyászati segédeszköz költséget csökkenteni kell a közgyógyellátás keretében megállapított egyéni gyógyszerkerettel és az eseti gyógyszerkeret 1 hónapra jutó összegével.

(2)16 A gyógyszerkiadások viseléséhez nyújtott települési támogatás 8.000,- Ft/hónap.

(3) A gyógyszerkiadások viseléséhez nyújtott települési támogatás a kérelem benyújtását követő hónap első napjától, egy évre kerül megállapításra.

(4)17 A gyógyszerkiadások viseléséhez nyújtott települési támogatást a 4. számú melléklet szerinti kérelemmel lehet igényelni.

(5)18 A kérelemhez csatolni kell a háziorvos által kitöltött, 3. számú melléklet szerinti igazolást, amelyen a gyógyszertár leigazolja a háziorvos által feltüntetett gyógyszerek és gyógyászati segédeszközök költségét.

(6) Amennyiben a támogatás folyósítása alatt a támogatott lakcíme megváltozik, úgy a lakcímváltozás hónapjának utolsó napjával a támogatást meg kell szüntetni.

(7) Amennyiben a támogatás folyósítása alatt a támogatott meghal, úgy a halál hónapjának utolsó napjával az ellátást meg kell szüntetni, és a halál hónapjára járó támogatást az együtt élő, nagykorú családtag részére kell kifizetni. Amennyiben az elhunyt egyedül élt, úgy a hagyatéki előadónak be kell jelenteni a támogatás hagyatéki leltárba történő felvétele miatt.

(8) A kérelmet ismételten, a korábban megállapított támogatás lejáratát megelőző hónap első napjától lehet benyújtani.

14. § (1)19 Ápolási célú települési támogatás állapítható meg Tab Város közigazgatásai területén lakóhellyel rendelkező és életvitelszerűen a településen lakó nagykorú személynek az alábbi feltételek együttes fennállása esetén

a) az igénylő

aa) 18. életévét betöltött tartós beteg, közeli hozzátartozója gondozását, ápolását végzi;

ab) kora, egészségi állapota alapján alkalmas az ápolt személy gondozási és ápolási igényére tekintettel a feladat ellátására;

ac) munkanélküliek ellátására, társadalombiztosítási ellátására, valamint nyugellátásra nem jogosult;

ad)20 családjában az egy főre jutó havi nettó jövedelem a 40.000,- Ft-ot, egyedülálló esetén a 70.000,- Ft-ot nem haladja meg, és az Szt. 4. § (1) bekezdés b) pontja szerinti vagyonnal nem rendelkeznek

ae) nem jogosult az Szt. 41. §-a alapján ápolási díjra;

af) keresőtevékenységet nem folytat;

b) a 18. életévét betöltött tartós beteg személy háztartásában a kérelmezőn kívül ápolásra, gondozásra alkalmas, a) pont ac) alpontja szerinti más személy nincs;

c) az ápoló és az ápolt között tartási, életjáradéki vagy öröklési szerződés nem áll fenn.

(2) Az ápolási támogatást az 5. számú melléklet szerinti kérelemmel lehet igényelni, amelyhez csatolni kell a háziorvos által kitöltött, 6. számú melléklet szerinti igazolást.

(3) Az ápolási célú települési támogatás folyósítás alatt az ápolást végző személy ápolási kötelezettségének teljesítése bármikor ellenőrizhető.

(4) Az ápolási célú települési támogatásra való jogosultságot meg kell szüntetni, ha az ápolást végző személy a kötelezettségét nem teljesíti.

(5) Az ápolást végző személy a kötelezettségét akkor nem teljesíti, ha

a) az ápoltnak és lakókörnyezetének a tisztasága nem megfelelő,

b) az ápolt élelmezése, gyógyszeradagolása nem megfelelő.

(6) Arra vonatkozóan, hogy az ápolást végző személy a jogszabályban előírt ápolási kötelezettségét teljesíti-e, a Hivatal munkatársa az ápolt lakóhelyén készített környezettanulmány útján bizonyosodik meg.

(7)21 A (3) bekezdés szerinti eljárást hivatalból, a háziorvos, vagy a Tabi Családsegítő és Gyermekjóléti Központ munkatársának a bejelentésére kell lefolytatni.

(8)22 Az ápolási célú települési támogatás összege 30.000.-Ft/hó

(9) Az ápolási támogatást 12 hónapra állapítható meg, és a kérelem benyújtásának napjától kell megállapítani.

(10) Amennyiben a támogatás folyósítása alatt az ápolt, vagy az ápoló meghal, úgy a halál hónapjának utolsó napjával az ellátást meg kell szüntetni, és a halál hónapjára járó támogatást az együtt élő, nagykorú családtag részére kell kifizetni. Amennyiben az elhunyt egyedül élt, úgy a hagyatéki előadónak be kell jelenteni a támogatás hagyatéki leltárba történő felvétele miatt.

(11)23 Amennyiben az ápoló e szakasz (1) bekezdés a) pontjának ac) pontjában, ae) pontjában és af) pontjában meghatározott ellátásra válik jogosulttá, illetve keresőtevékenységet folytat, úgy az ápolási célú települési támogatást a körülmény bekövetkezése hónapjának utolsó napjával kell megszüntetni.

15. § (1)24 A települési támogatások megállapítása a polgármester hatáskörébe tartozik.

(2)25

Kamatmentes kölcsön

16. §26

Köztemetés

17. § Az Szt. 48. § (1) bekezdése szerinti közköltségen történő eltemettetés megállapításáról átruházott hatáskörben a polgármester dönt.

III. Fejezet

Üdülési támogatás

18. §27

18/A. §28

Bursa Hungarica Felsőoktatási Önkormányzati Ösztöndíj

19. § (1) Tab Város Önkormányzata Bursa Hungarica Felsőoktatási Önkormányzati Ösztöndíjban részesíti a Bursa Hungarica Felsőoktatási Önkormányzati Ösztöndíjrendszerről szóló mindenkor hatályos rendelet szerint kiírt pályázat alapján a felsőoktatásban résztvevő szociálisan rászoruló hallgatókat.

(2) A pályázati kiírásról és a következő évi támogatások összegéről a pályázat kiírásával egyidejűleg, a csatlakozás feltételeként meghatározott időpontig, évente dönt a képviselő-testület. A támogatás összegét a képviselő-testület a következő évi költségvetésében tervezi.

(3) A beérkezett pályázatok elbírálását kizárólag a pályázó szociális helyzete alapján Tab Város Képviselő-testülete végzi.

(4) Szociálisan hátrányos helyzetűnek azt a pályázót minősíti a képviselő-testület, akinél a vonatkozó hatályos rendelet szerinti szociális körülmények valamelyike fennáll.

(5) A kérelemhez csatolandó mellékleteket, a jövedelemszámításnál figyelembe veendő időszakot - ha jogszabály másként nem rendelkezik - e rendelet 4. § (2) bekezdése tartalmazza.

IV. Fejezet

Szociális szolgáltatások

20. § (1) Tab Város Önkormányzata az alábbi személyes gondoskodást nyújtó szociális alapszolgáltatásokat biztosítja:

a) szociális információs szolgáltatás

b) étkeztetés

c) házi segítségnyújtás

d)29 d) családsegítés

e) nappali ellátás

(2) Az önkormányzat az (1) bekezdésben felsorolt alapszolgáltatások megszervezésével segítséget nyújt a szociálisan rászorultak részére saját otthonukban és lakókörnyezetükben önálló életvitelük fenntartásában, valamint egészségi állapotukból, mentális állapotukból vagy más okból származó problémáik megoldásában.

Szociális információs szolgáltatás

21. § (1) Szociális információs szolgáltatás nyújtásával gondoskodik az önkormányzat arról, hogy a szociális biztonság megteremtéséhez kapcsolódó ellátásokat és szolgáltatásokat igénylők megfelelő tájékoztatást kapjanak az ellátások hozzáférhetőségével és az igénybevételükre vonatkozó szabályokkal kapcsolatban.

(2) A szociális információs szolgáltatást átruházott hatáskörben a Koppány-völgye Többcélú Kistérségi Társulás (a továbbiakban: Társulás) által fenntartott Koppány-völgyi Alapszolgáltatási Központtal látja el.

A szociális információs szolgáltatást igénylők az Alapszolgáltatási Központot ügyfélfogadási időben személyesen kereshetik fel. Igény esetén a családgondozók otthonukban biztosítják az igénylők részére a fenti szolgáltatást. Emellett a helyi önkormányzat, illetve a jegyző hatáskörébe tartozó ellátások vonatkozásában a Hivatal szociális előadói is biztosítanak szociális információs szolgáltatást.
(3) A szociális információs szolgáltatás elérhetőségéről és a szolgáltatás keretében biztosított információk köréről hirdetmény útján tájékoztatja az önkormányzat a lakosságot.

Étkeztetés

22. § (1) Az étkeztetés keretében azoknak a szociálisan rászorultaknak a legalább napi egyszeri meleg étkezéséről gondoskodik az önkormányzat, akik azt önmaguknak, illetve önmaguknak és eltartottjaik részére tartósan vagy átmeneti jelleggel nem képesek biztosítani

a) koruknál fogva, akik a 65. életévüket betöltötték,

b)30 egészségi állapotuk miatt, akik nyugellátásban, vagy nyugdíjszerű rendszeres szociális ellátásban, rehabilitációs ellátásban, egészségkárosodásukra tekintettel rendszeres szociális segélyben részesülnek, két hónapot meghaladóan táppénzben részesülnek,

c) fogyatékosságuk, pszichiátriai betegségük,

d) szenvedélybetegségük, vagy

e) hajléktalanságuk

miatt.

(2) Az önkormányzat az étkeztetést átruházott hatáskörben a Koppány-völgye Többcélú Kistérségi Társulás által fenntartott Koppány-völgyi Alapszolgáltatási Központtal látja el.

Házi segítségnyújtás

23. § (1) Házi segítségnyújtás keretében gondoskodik az önkormányzat

a) azokról az időskorú személyekről, akik otthonukban önmaguk ellátására saját erőből nem képesek és róluk nem gondoskodnak,

b) azokról a pszichiátriai betegekről, fogyatékos személyekről, valamint szenvedélybetegekről, akik állapotukból adódóan az önálló életvitellel kapcsolatos feladataik ellátásában segítséget igényelnek, de egyébként önmaguk ellátására képesek,

c) azokról az egészségi állapotuk miatt rászoruló személyekről, akik ezt az ellátási formát igénylik,

d) azokról a személyekről, akik a rehabilitációt követően a saját lakókörnyezetükbe történő visszailleszkedés céljából támogatást igényelnek önálló életvitelük fenntartásához.

(2) Házi segítségnyújtás igénybevételét megelőzően – az Szt. 68/A. § (4) bekezdése szerinti kivétellel - vizsgálni kell a gondozási szükségletet. A szolgáltatás iránti kérelem alapján az intézményvezető, ennek hiányában a jegyző által felkért szakértő végzi el az igénylő gondozási szükségletének vizsgálatát.

(3) A házi segítségnyújtást a szakvéleményben meghatározott napi gondozási szükségletnek megfelelő időtartamban, de legfeljebb napi 4 órában kell nyújtani. Ha a gondozási szükséglet a napi 4 órát meghaladja, a szolgáltatást igénylőt az intézményvezető tájékoztatja a bentlakásos intézményi ellátás igénybevételének lehetőségéről.

(4) A települési önkormányzat a megállapított gondozási szükséglettel rendelkező, házi segítségnyújtást igénylő személyek ellátásáról köteles gondoskodni.

(5) Az önkormányzat a házi segítségnyújtást átruházott hatáskörben a Koppány-völgye Többcélú Kistérségi Társulás által fenntartott Koppány-völgyi Alapszolgáltatási Központtal látja el.

31Családsegítés és gyermekjóléti szolgálat

24. § (1)32 A családsegítést és gyermekjóléti szolgálatot Tab Város a Tabi Családsegítő és Gyermekjóléti Központ útján látja el.

(2)33

Nappali ellátás

24/A. §34 [24/A. §]

(1) A nappali ellátás során az önkormányzat a városban, elsősorban a saját otthonukban élők részére lehetőséget biztosít a napközbeni tartózkodásra, igény szerint étkezésre, társas kapcsolatokra, valamint alapvető higiénés szükségleteik kielégítésére. Szociális és mentális támogatásra szoruló, 18. életévüket betöltött, egészségi állapotuk vagy idős koruk miatt önmaguk ellátására részben képes személyek gondozása.

(2) Az önkormányzat a nappali ellátást átruházott hatáskörben a Koppány-völgye Többcélú Kistérségi Társulás által fenntartott Koppány-völgyi Alapszolgáltatási Központtal látja el.

Az ellátás igénybevétele

25. § (1)35 A 22. §, a 23. § és a 24/A. §-ban felsorolt ellátások igénybevétele iránti kérelmet a Koppány-völgye Többcélú Kistérségi Társulás által fenntartott Koppány-völgyi Alapszolgáltatási Központ intézményvezetőjéhez (a továbbiakban: intézményvezető) kell benyújtani.

(2) A szociális ellátás iránti kérelmekről az intézményvezető dönt. Döntéséről írásban értesíti az ellátást igénylőt, illetve törvényes képviselőjét.

(3) Ha az ellátást igénybe vevő, illetve törvényes képviselője az intézményvezetőjének (2) bekezdés szerinti döntését vitatja, az arról szóló értesítés kézhezvételétől számított nyolc napon belül a fenntartóhoz fordulhat.

(4) Az ellátás igénybevételének megkezdésekor az intézményvezető az ellátást igénylővel, illetve törvényes képviselőjével az Szt. 94/C. § (1) bekezdése szerinti megállapodást köt.

(5) Nem kell az Szt. 94/C. § (1) bekezdés szerint megállapodást kötni

a) népkonyhán történő étkeztetés,

b) családsegítés,

c) falu- és tanyagondnoki szolgáltatás,

d) szenvedélybetegek részére nyújtott alacsonyküszöbű ellátás,

e) utcai szociális munka,

f) hajléktalanok nappali melegedője,

g) hajléktalanok éjjeli menedékhelye,

h) ha az ellátás időtartama a 30 napot nem haladja meg, hajléktalanok átmeneti szállása

esetén.

(6) Külön eljárás nélkül akkor biztosítható ellátás, ha indokolt az igénylő azonnali ellátása. Az írásos kérelmet és a jövedelemigazolást ebben az esetben is mellékelni kell.

(7) Az intézményvezető külön eljárás nélkül ellátásban részesítheti azt, aki a személyes gondoskodást nyújtó szociális ellátások igénybevételéről szóló 9/1999. (XI.24.) SzCsM rendelet 15. § (1) bekezdésében foglalt feltételeknek megfelel. A soron kívüli elhelyezés iránti igény sorrendben megelőzi a többi kérelmet.

Az intézményi jogviszony megszűnése

26. § (1) Az intézményi jogviszony megszűnik

a) az intézmény jogutód nélküli megszűnésével,

b) a jogosult halálával,

c) a határozott idejű intézeti elhelyezés esetén a megjelölt időtartam lejártával, kivéve, ha e törvény rendelkezései alapján az elhelyezés időtartama meghosszabbítható.

(2) Az intézményi jogviszony megszüntetését a jogosult, illetve törvényes képviselője kezdeményezheti. A jogosult, illetve törvényes képviselője kezdeményezése alapján az intézményvezető az intézményi jogviszonyt megszünteti. Ilyen esetben a jogviszony a felek megegyezése szerinti időpontban, ennek hiányában a megállapodásban foglaltak szerint szűnik meg.

(3) Az intézményvezető az intézményi jogviszonyt megszünteti, ha a jogosult

a) másik intézménybe történő elhelyezése indokolt,

b) a házirendet súlyosan megsérti,

c) intézményi elhelyezése nem indokolt.

(4) Az intézmény vezetője az ellátás megszüntetéséről, valamint a megszüntetés ellen tehető panaszról írásban értesíti a jogosultat, illetve törvényes képviselőjét. Ha a megszüntetéssel a jogosult, illetve törvényes képviselője nem ért egyet, az értesítés kézhezvételétől számított nyolc napon belül az intézmény fenntartójához fordulhat. Ilyen esetben az ellátást változatlan feltételek mellett mindaddig biztosítani kell, amíg a fenntartó, illetve a bíróság jogerős és végrehajtható határozatot nem hoz.

Térítési díjak

27. § (1) A Koppány-völgye Többcélú Kistérségi Társulás által fenntartott Koppány-völgyi Alapszolgáltatási Központ által biztosított étkeztetésért, házi segítségnyújtásért és nappali ellátásért térítési díjat kell fizetni.

(2) Az intézményi térítési díjakat külön rendelet tartalmazza.

Egyéb rendelkezések

28. § A 18. § (1) bekezdése szerinti szakosított ellátások igénybevételére való jogosultság megállapítására – a 27. §-ban foglaltak figyelembe vételével - az Szt. és más vonatkozó jogszabályok előírásait kell alkalmazni.

29. § (1) Tab Város Önkormányzata, mint a Koppány-völgye Többcélú Kistérségi Társulás tagja, a Koppány-völgye Többcélú Kistérségi Társulás és a Reménység Gyermeksegély és Rehabilitációs Közhasznú Alapítvány között létrejött megállapodás alapján a Társulás 7 férőhellyel rendelkezik a Reménység Gyermeksegély és Rehabilitációs Közhasznú Alapítvány Nágocs, Ady E. u. 11. szám alatti idősek otthonában.

(2) Az ellátásban részesítendő személyek kiválasztását az Alapítvány a Társulás által vezetett várólistán szereplő személyek közül a jogszabályi előírások megtartásával biztosítja.

(3) A polgármester kezdeményezheti, hogy az ellátásra szoruló személyeket a Társulás nyilvántartásba vegye.

30. § (1) Tab Város Képviselő-testülete szociálpolitikai kerekasztalt működtet, mely szükség szerint, de évente legalább egy alkalommal ülést tart. Üléseit a polgármester hívja össze. Az ülést követő képviselő-testületi ülésen a polgármester beszámol a képviselő-testületnek a kerekasztal munkájáról.

(2) A Szociálpolitikai kerekasztal tagjai:

- Tab Város Polgármestere
- Tab Város Képviselő-testülete Humán, Ügyrendi és Jogi Bizottságának Elnöke
- Takács Imre Szociális Otthon vezetője
- Koppány –völgyi Alapszolgáltatási Központ vezetője
- Magyar Vöröskereszt Területi Szervezetének vezetője
- Magyar Máltai Szeretetszolgálat Tabi Szervezetének vezetője,
- Mozgáskorlátozottak Somogy Megyei Egyesülete Tabi Körzeti Csoportjának vezetője,
- Vonzóbb Tabért Közalapítvány Kuratóriumának elnöke,
- Somogy Megyei Kormányhivatal Tabi Járási Hivatal Járási Munkaügyi Kirendeltségének vezetője.
IV/A. Fejezet36

A személyes gondoskodást nyújtó ellátások

A személyes gondoskodást nyújtó ellátások általános szabályai

30/A. § (1) Tab Város Önkormányzata az alábbi személyes gondoskodás keretébe tartozó gyermekjóléti alapellátások biztosítja:

a) a gyermekjóléti szolgáltatás,

b) a gyermekek napközbeni ellátása.

(2) A személyes gondoskodás igénybevétele – ha e törvény másként nem rendelkezik – önkéntes, az ellátást igénylő (a továbbiakban: kérelmező) kérelmére történik. Ha a gyermek védelme az ellátás önkéntes igénybevételével nem biztosított, a Gyvt. alapján az ellátás kötelező igénybevétele elrendelhető.

(3) Az igénylő a személyes gondoskodás körébe tartozó ellátás igénybe vételére irányuló kérelmet az intézmény vezetőjénél nyújthatja be. A felvételt és az ellátások igénybevételét az intézményvezető intézkedése alapozza meg. Az intézményvezető döntéséről írásban értesíti a kérelmezőt, illetve törvényes képviselőjét.

(4) Ha a kérelmező, illetve törvényes képviselője az intézmény vezetőjének döntését vitatja, az arról szóló értesítés kézhezvételétől számított nyolc napon belül a fenntartóhoz fordulhat. Ez az irányadó abban az esetben is, ha az intézményvezető az ellátás igénybevételéről nem intézkedik. Az ellátás igénybe vételének kérdéséről a polgármester átruházott hatáskörben dönt.

(5) A személyes gondoskodás feltételeiről a kérelem benyújtásakor az igénylőt tájékoztatni kell.

(6) A személyes gondoskodást nyújtó ellátás megkezdése előtt az ellátásra jogosult gyermeket és törvényes képviselőjét tájékoztatni kell:

a) az ellátás tartamáról és feltételeiről,

b) az intézmény által vezetett, reá vonatkozó nyilvántartásokról,

c) az érték- és vagyonmegőrzés módjáról,

d) az intézmény házirendjéről,

e) panaszjoga gyakorlásának módjáról,

f) a fizetendő térítési, illetve gondozási díjról,

g) a jogosult jogait és érdekeit képviselő érdekképviseleti fórumról.

(7) Az ellátásra jogosult köteles:

a) a (6) bekezdésben meghatározott tájékoztatás megtörténtéről nyilatkozni, ha az ellátás igénybevételéről nem kötöttek megállapodást,

b) a Gyvt. alapján vezetett intézményi nyilvántartásokhoz adatokat szolgáltatni,

c) nyilatkozni a jogosultsági feltételekben, valamint a személyazonosító adatokban beállott változásokról.

(8) Az ellátás megszűnésére a Gyvt. rendelkezéseit kell alkalmazni.

A gyermekjóléti alapellátások

30/B. § (1) Az alapellátásnak hozzá kell járulnia a gyermek testi, értelmi, érzelmi és erkölcsi fejlődésének, jólétének, a családban történő nevelésének elősegítéséhez, a veszélyeztetettség megelőzéséhez és a kialakult veszélyeztetettség megszüntetéséhez, valamint a gyermek családjából történő kiemelésének a megelőzéséhez.

(2) Tab Város Önkormányzata a személyes gondoskodás keretébe tartozó gyermekjóléti alapellátásokat az alábbiak szerint biztosítja:

a) a gyermekjóléti szolgáltatási feladatokat a Tabi Családsegítő és Gyermekjóléti Központ útján látja el,

b) a 0-3 éves korú gyermekek napközbeni ellátását a fenntartásában lévő Tabi Takáts Gyula Óvoda és Bölcsőde Többcélú Intézmény keretében működtetett bölcsőde útján látja el.

c) a 3-6 éves gyermekek napközbeni ellátását a fenntartásában lévő Tabi Takáts Gyula Óvoda és Bölcsőde Többcélú Intézmény keretében működtetett óvoda útján látja el.

Gyermekjóléti szolgáltatás

30/C. § (1) A gyermekjóléti szolgáltatás feladata különösen:

a) a gyermeki jogokról és a gyermek fejlődését biztosító támogatásokról való tájékoztatás, a támogatásokhoz való hozzájutás segítése,

b) a családtervezési, a pszichológiai, a nevelési, az egészségügyi, a mentálhigiénés és a káros szenvedélyek megelőzését célzó tanácsadás vagy az ezekhez való hozzájutás megszervezése,

c) a válsághelyzetben lévő várandós anya támogatása, segítése, tanácsokkal való ellátása, valamint szociális szolgáltatásokhoz és gyermekjóléti alapellátásokhoz, különösen a családok átmeneti otthonában igénybe vehető ellátáshoz történő hozzájutásának szervezése,

d) a szabadidős programok szervezése,

e) a hivatalos ügyek intézésének segítése.

(2) A gyermekjóléti szolgálat és a gyermekjóléti központ szolgáltatásait térítésmentesen kell biztosítani.

Bölcsőde

30/D. §37 (1) Bölcsődébe a gyermek 20 hetes korától 3 éves korának betöltéséig, illetve annak az évnek a december 31. napjáig vehető fel, amelyben betölti a 3. életévét.

(2) A bölcsődei ellátásra vonatkozó kérelem benyújtásával kapcsolatos részletes szabályokat a bölcsőde szervezeti és működési szabályzata határozza meg.

(3) A bölcsődébe felvehető minden olyan kisgyermek, akinek a szülei nem tudják biztosítani napközbeni gondozását. A felvétel során előnyben kell részesíteni:

a) ha mindkét szülő munkaviszonyban vagy munkavégzésre irányuló egyéb jogviszonyban áll,

b) a gyermek édesanyja gyermekgondozást segítő ellátás mellett munkát vállal, vagy iskolarendszerű oktatásban vesz részt,

c) a gyermek édesanyja nem dolgozik, de szociális helyzeténél fogva gyermekorvos, védőnő, gyermekjóléti szolgálat javasolja felvételét,

d) a gyermek édesanyjának egészségi állapota indokolja.

e) az egyedülálló szülő vagy időskorú személy, törvényes képviselő által nevelt gyermeket,

f) három vagy több gyermeket nevelő családban élő gyermeket, kivéve azt, akire nézve eltartója gyermekgondozási díjban részesül,

g) akinek a szülője, gondozója szociális helyzete miatt az ellátásáról nem tud gondoskodni,

h) a védelembe vett gyermeket, továbbá

i) azokat a gyermekeket, akik olyan településen élnek, amely a bölcsődei ellátásra vonatkozóan együttműködési megállapodással rendelkezik az intézménnyel.

(4) A bölcsődei ellátás megszűnik:

a) a jogosultsági feltételek megszűnésével,

b) a szülő, törvényes képviselő kérelmére,

c) a nevelési év végén, ha a gyermek a 3. életévét betöltötte, azonban, ha a gyermek testi vagy szellemi fejlettségi szintje alapján nem érett az óvodai nevelésre, és az óvodai nevelését a gyermekorvos nem javasolja, bölcsődében gondozható a 4. évének betöltését követő augusztus 31-ig,

d) orvosi szakvélemény alapján a gyermek egészségi állapota miatt bölcsődében nem gondozható

e) ha a szülő, törvényes képviselő a házirendet az intézményvezető figyelmeztetésére sem tartja be, a térítési díjat felszólítás ellenére sem fizeti meg,

f) az ellátás igénybevételének 3 hónapon túli indokolás nélküli szüneteltetésével.

(5) A gyermekjóléti alapellátás keretében biztosított gyermekek napközbeni ellátásáért térítési díjat kell fizetni. Az intézményi térítési díj összegét a Képviselő-testület külön rendeletben határozza meg.

(6) Az intézményi gyermekétkeztetést ingyenesen kell biztosítani, ha a gyermek:

a) rendszeres gyermekvédelmi kedvezményben részesül,

b) tartósan beteg vagy fogyatékos, vagy olyan családban él, amelyben tartósan beteg vagy fogyatékos gyermeket nevelnek,

c) olyan családban él, amelyben három vagy több gyermeket nevelnek,

d) olyan családban él, amelyben a szülő nyilatkozata alapján az egy főre jutó havi jövedelem összege nem haladja meg a kötelező legkisebb munkabér személyi jövedelemadóval, munkavállalói, egészségbiztosítási és nyugdíjjárulékkal csökkentett összegének 130%-át

e) vagy nevelésbe vették.

V. Fejezet

Átmeneti rendelkezések

31. § Aki 2015. március 1. napja előtt Tab Város Önkormányzatától méltányossági ápolási díjban részesült, és 2015. március hónapban ápolási célú települési támogatás iránt nyújt be kérelmet, annak első alkalommal a kérelem benyújtása hónapjának első napjával kell a támogatást megállapítani.

VI. Fejezet

Vegyes és záró rendelkezések

Záró és hatályba léptető rendelkezések

32. § (1) Ez a rendelet a 2015. március 1. napján lép hatályba.

(2) A rendelet rendelkezéseit a hatályba lépését követően benyújtott kérelmek esetén kell alkalmazni.

(3) E rendelet hatálybalépésével egy időben hatályát veszti Tab Város Önkormányzata Képviselő-testületének 15/2013. (XII.20.) önkormányzati rendelete a szociális igazgatásról és a szociális ellátásról.

(4) E rendelet hatálybalépésével egy időben Tab Város Önkormányzatának 5/1998. (IV. 30.) rendelete a gyermekvédelem helyi rendszeréről hatályát veszti.

ÁLTALÁNOS INDOKOLÁS

TAB VÁROS ÖNKORMÁNYZATA KÉPVISELŐ-TESTÜLETÉNEK

a pénzbeli és természetbeni támogatások rendszeréről, valamint a személyes gondoskodást nyújtó szociális és gyermekjóléti ellátásokról ………../2015. (II…….) rendelete

A szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény (a továbbiakban: Szt.) 2015. március 1. napján bekövetkező jelentős változásai miatt új rendelet megalkotása vált szükségessé, egyben Tab Város Önkormányzata Képviselő-testületének 15/2013. (XII.20.) önkormányzati rendelete a szociális igazgatásról és a szociális ellátásról hatályon kívül helyezésre került.
Új ellátásként került megállapításra
a létfenntartási gondok enyhítése;
az elhunyt személy eltemettetésének költségeihez való hozzájárulás;
kamatmentes kölcsön;
a gyógyszerkiadások viselése;
ápolási támogatás
céljából nyújtható települési támogatás.
E rendeletben szabályozásra került az üdülési támogatást, amelyet idáig Tab Város Önkormányzatának 5/1998. (IV. 30.) rendelete a gyermekvédelem helyi rendszeréről (a továbbiakban: gyermekvédelmi rendelet) szabályozott. A gyermekvédelmi rendelet kiüresedett, így hatályon kívül helyezésre került.
Az üdülési támogatás szabályozása pontosításra került.
Tab, 2015. február 26.
Schmidt Jenő
polgármester

ÁLTALÁNOS INDOKOLÁS

TAB VÁROS ÖNKORMÁNYZATA KÉPVISELŐ-TESTÜLETÉNEK

a pénzbeli és természetbeni támogatások rendszeréről, valamint a személyes gondoskodást nyújtó szociális és gyermekjóléti ellátásokról szóló 3/2015. (II. 27.) számú rendeletének módosítására

Tab Város Önkormányzata Képviselő-testületének a pénzbeli és természetbeni támogatások rendszeréről, valamint a személyes gondoskodást nyújtó szociális és gyermekjóléti ellátásokról rendelkező 3/2015. (II. 27.) számú rendelet (továbbiakban: Rendelet) módosítását az alábbi ok indokolta.
A Gyvt. 2016. január 1. napjától hatályos 94. § (2a) bekezdése, valamint az Szt. 2016. január 1. napjától hatályos 86. § (1) bekezdése alapján Tab Város Önkormányzata köteles biztosítani a gyermekjóléti szolgálatot és a családsegítést a szolgálat vonatkozásában a Tabi Közös Önkormányzati Hivatalhoz tartozó településeken, illetve a központ vonatkozásában a Tabi Járáshoz tartozó településeken. Pontosításra szorult a szociális szolgáltatások köre is.
Ennek megfelelően került módosításra a Rendelet.
Tab, 2015. december 15.
Schmidt Jenő
polgármester

ÁLTALÁNOS INDOKOLÁS

TAB VÁROS ÖNKORMÁNYZATA KÉPVISELŐ-TESTÜLETÉNEK

a pénzbeli és természetbeni támogatások rendszeréről, valamint a személyes gondoskodást nyújtó szociális és gyermekjóléti ellátásokról szóló 3/2015. (II. 27.) számú rendeletének módosítására

Tab Város Önkormányzata Képviselő-testületének a pénzbeli és természetbeni támogatások rendszeréről, valamint a személyes gondoskodást nyújtó szociális és gyermekjóléti ellátásokról rendelkező 3/2015. (II. 27.) számú rendelet (továbbiakban: Rendelet) módosítását az alábbi ok indokolta.
A szociális étkeztetés esetében a jogosulti kör került bővítésre. Korábban a rehabilitációs ellátásra jogosultak nem vehették igénybe az étkeztetést, holott egészségi állapotuk sok esetben indokolttá tette volna.
A Rendelet megalkotása óta eltelt egy év során néhány, a gyakorlatban felmerült probléma miatt szintén szükséges volt a Rendelet módosítása.
Tab, 2016. május 26.
Schmidt Jenő
polgármester

ÁLTALÁNOS INDOKOLÁS

TAB VÁROS ÖNKORMÁNYZATA KÉPVISELŐ-TESTÜLETÉNEK

a pénzbeli és természetbeni támogatások rendszeréről, valamint a személyes gondoskodást nyújtó szociális és gyermekjóléti ellátásokról szóló 3/2015. (II. 27.) számú rendeletének módosítására

Tab Város Önkormányzata Képviselő-testületének a pénzbeli és természetbeni támogatások rendszeréről, valamint a személyes gondoskodást nyújtó szociális és gyermekjóléti ellátásokról rendelkező 3/2015. (II. 27.) számú rendelet (továbbiakban: Rendelet) módosítását az alábbi ok indokolta.
A Rendelet megalkotása óta eltelt 2 évben több, a Rendelet alkalmazhatóságát nehezítő rendelkezésre derült fényt.
A Rendelet két helyen szabályozta, hogy a települési támogatás nem csak pénzbeli, hanem természetbeni ellátásként is nyújtható.
A létfenntartási gondok enyhítésére nyújtott, a jövedelemhatárt el nem érő személyek esetében nem került szabályozásra a települési támogatás legmagasabb adható összege.
A gyógyszerkiadások viseléséhez nyújtott települési támogatás esetében korábban nem került szabályozásra, hogy adható-e a támogatás olyan személynek, aki közgyógyellátásra jogosult.
Az ápolási célú települési támogatás esetében a megszüntetés esetei pontosításra kerültek.
A Rendelet korábbi szabályozása szerint, az volt jogosult szociális kölcsönre jövedelmi szempontból, akinek az egy főre jutó nettő jövedelme a 28.500,- Ft-ot meghaladta. Kamatmentes kölcsönben sok olyan személy nem részesülhetett, aki közfoglalkoztatottként dolgozik a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 10. § (4) bekezdés c) pontjára figyelemmel, miszerint a jövedelemszámításnál figyelmen kívül kell hagyni a közfoglalkoztatásból származó havi jövedelemnek a foglalkoztatást helyettesítő támogatás összegét meghaladó részét.
Tab, 2017. január 26.
Schmidt Jenő
polgármester

ÁLTALÁNOS INDOKOLÁS

TAB VÁROS ÖNKORMÁNYZATA KÉPVISELŐ-TESTÜLETÉNEK

a pénzbeli és természetbeni támogatások rendszeréről, valamint a személyes gondoskodást nyújtó szociális és gyermekjóléti ellátásokról szóló 3/2015. (II. 27.) önkormányzati rendeletének módosítására

Tab Város Önkormányzata Képviselő-testületének a pénzbeli és természetbeni támogatások rendszeréről, valamint a személyes gondoskodást nyújtó szociális és gyermekjóléti ellátásokról rendelkező 3/2015. (II. 27.) önkormányzati rendelet (továbbiakban: Rendelet) módosítását az alábbi okok indokolták.
Az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvény (a továbbiakban: Eüsztv.) 1. § 17. pont b) alpontja alapján a helyi önkormányzat elektronikus ügyintézést biztosító szerv, és mint ilyen, az Eüsztv. 2. §-a alapján köteles biztosítani a feladat- és hatáskörébe tartozó ügy, valamint a jogszabály alapján biztosítandó szolgáltatásai igénybevételéhez, lemondásához vagy módosításához szükséges ügyeknek az ügyfelekkel történő elektronikus intézését. Ezen kötelezettségét az önkormányzat az Eüsztv. 108. § (1) bekezdése értelmében 2018. január 1. napjától köteles biztosítani az Eüsztv.-ben meghatározottak szerint.
A Rendelet 3. § (1) bekezdése rendelkezést tartalmazott az elektronikus ügyintézés kizárására vonatkozóan. Tekintettel arra, hogy az önkormányzat 2018. január 1. napjától elektronikus ügyintézést biztosító szerv, így nem zárhatja ki az elektronikus ügyintézés lehetőségét.
A Rendelet a 18. §-ában szabályozza az üdülési támogatásra való jogosultsági feltételeket, melynek egyszerűsítése vált szükségessé.
Korábban az üdülési támogatás az oktatási intézmények részére került megállapításra, melyről az intézményeknek - számlákkal alátámasztott - részletes elszámolást kellett benyújtaniuk.
A rendeletmódosítást követően az üdülési támogatás – kérelemre - az üdülésen részt vevő gyermek törvényes képviselője részére kerül kifizetésre. A rendeletmódosítással a Rendelet új melléklettel egészült ki.
A Rendelet 6. számú melléklete címének pontosítása szükségszerűvé vált.
Tab, 2018. március 29.
Schmidt Jenő
polgármester

ÁLTALÁNOS INDOKOLÁS

TAB VÁROS ÖNKORMÁNYZATA KÉPVISELŐ-TESTÜLETÉNEK

a pénzbeli és természetbeni támogatások rendszeréről, valamint a személyes gondoskodást nyújtó szociális és gyermekjóléti ellátásokról szóló 3/2015. (II. 27.) önkormányzati rendeletének módosítására

Tab Város Önkormányzata Képviselő-testületének a pénzbeli és természetbeni támogatások rendszeréről, valamint a személyes gondoskodást nyújtó szociális és gyermekjóléti ellátásokról rendelkező 3/2015. (II. 27.) önkormányzati rendelet (a továbbiakban: Rendelet) módosítását az alábbi okok indokolták.
A Rendelet nem tartalmazta a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvény szerinti személyes gondoskodást nyújtó ellátásokat, így szükséges volt az ellátások beépítése a Rendeletbe.
Tab, 2018. október 25.
Schmidt Jenő
polgármester

ÁLTALÁNOS INDOKOLÁS

TAB VÁROS ÖNKORMÁNYZATA KÉPVISELŐ-TESTÜLETÉNEK

a pénzbeli és természetbeni támogatások rendszeréről, valamint a személyes gondoskodást nyújtó szociális és gyermekjóléti ellátásokról szóló 3/2015. (II. 27.) önkormányzati rendeletének módosítására

Tab Város Önkormányzata Képviselő-testületének a pénzbeli és természetbeni támogatások rendszeréről, valamint a személyes gondoskodást nyújtó szociális és gyermekjóléti ellátásokról rendelkező 3/2015. (II. 27.) önkormányzati rendelet (a továbbiakban: Rendelet) módosítását az alábbi okok indokolták.
A gyermekvállalás elismeréseként, a Tabon állandó lakóhellyel rendelkező, újszülött gyermeket nevelő családokat Tab Város Önkormányzata babacsomagban kívánja részesíteni. A csomag az újszülöttek alapvető szükségleteihez igazítva került összeállításra. Tartalmaz kókuszmatracot, pelenkát, popsitörlőt, hajkefét, body-t, cumisüveget, és egyéb, a baba mindennapi ellátásához szükséges terméket.
A Rendelet módosítása során helyesbítésre került a gyógyszerkiadások viseléséhez nyújtott települési támogatás esetében a kérelem, illetve az igazolás a gyógyszerköltségek viseléséhez mellékletek sorszáma a Rendelet szövegében.
Tab, 2019. április 25.
Schmidt Jenő
polgármester

ÁLTALÁNOS INDOKOLÁS

TAB VÁROS ÖNKORMÁNYZATA KÉPVISELŐ-TESTÜLETÉNEK

a pénzbeli és természetbeni támogatások rendszeréről, valamint a személyes gondoskodást nyújtó szociális és gyermekjóléti ellátásokról szóló 3/2015. (II. 27.) önkormányzati rendeletének módosítására

Tab Város Önkormányzata Képviselő-testületének a pénzbeli és természetbeni támogatások rendszeréről, valamint a személyes gondoskodást nyújtó szociális és gyermekjóléti ellátásokról rendelkező 3/2015. (II. 27.) önkormányzati rendelete (a továbbiakban: Rendelet) módosítását az alábbi ok indokolta.
A Rendelet hatályba lépése óta eltelt időszak rávilágított arra, hogy egyes esetekben a babacsomag benyújtására rendelkezésre álló 30 nap túl rövid, hiszen előfordulhat, hogy az édesanyának hosszabb ideig kell a kórházban tartózkodnia, ezért a kérelem benyújtására rendelkezésre álló 30 nap 60 napra történő módosítása vált szükségessé.
Tab, 2019. október 3.
Schmidt Jenő
polgármester
1

Módosította a 17/2015.(XII.12.) rendelet 1. §-a, hatályos 2016. január 1. napjától.

2

Módosította a 6/2018.(III.29.) rendelet 1. §-a, hatályos 2018. április 1. napjától.

3

Hatályon kívüli helyezte a 2/2017.(I.30.) rendelet 1. §-a, hatálytalan 2017. február 1. napjától.

4

Módosította a 7/2016.(V.30.) számú rendelet 1. § (1) bekezdése, hatályos 2016. június 1. napjától.

5

Módosította a 7/2016.(V.30.) számú rendelet 1. § (2) bekezdése, hatályos 2016. június 1. napjától.

6

Módosította a 7/2016.(V.30.) számú rendelet 2. §-a, hatályos 2016. június 1. napjától.

7

Módosította a 12/2018.(X.30.) rendelet 1. §-a, hatályos 2018. november 1. napjától.

8

A 6. § a) pontja a Tab Város Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2024. (III. 1.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.

9

A 6. § c) pontját a Tab Város Önkormányzata Képviselő-testületének 22/2023. (XII. 22.) önkormányzati rendelete 5. § a) pontja hatályon kívül helyezte.

10

A 8. § a Tab Város Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2024. (III. 1.) önkormányzati rendelete 2. §-ával megállapított szöveg.

11

Módosította a 2/2017.(I.30.) rendelet 2. §-a, hatályos 2017. február 1. napjától. A 9. § a Tab Város Önkormányzata Képviselő-testületének 22/2023. (XII. 22.) önkormányzati rendelete 2. §-ával megállapított szöveg.

12

A 10. §-t a Tab Város Önkormányzat Képviselő-testületének 8/2021. (IV. 14.) önkormányzati rendelete 3. § a) pontja hatályon kívül helyezte.

13

A 12. §-t a Tab Város Önkormányzat Képviselő-testülete 13/2021. (V. 31.) önkormányzati rendelete 17. § (1) bekezdés a) pontja hatályon kívül helyezte.

14

A 13. § (1) bekezdése a Tab Város Önkormányzata Képviselő-testületének 22/2023. (XII. 22.) önkormányzati rendelete 3. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.

15

Beiktatta a 2/2017. (I.30.) rendelet 3. §-a, módosította az 5/2019.(IV.30.) rendelet 1. § (1) bekezdése, hatályos 2019. május 1. napjától.

16

A 13. § (2) bekezdése a Tab Város Önkormányzata Képviselő-testületének 22/2023. (XII. 22.) önkormányzati rendelete 3. § (2) bekezdésével megállapított szöveg.

17

Módosította az 5/2019.(IV.30.) rendelet 1. § (2) bekezdése, hatályos 2019. május 1. napjától.

18

Módosította az 5/2019.(IV.30.) rendelet 1. § (3) bekezdése, hatályos 2019. május 1. napjától.

19

Módosította a 2/2017.(I.30.) rendelet 4. § (1) bekezdése, hatályos 2017. február 1. napjától.

20

A 14. § (1) bekezdés a) pont ad) alpontja a Tab Város Önkormányzata Képviselő-testületének 22/2023. (XII. 22.) önkormányzati rendelete 4. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.

21

Módosította a 7/2016.(V.30.) számú rendelet 3. §-a, hatályos 2016. június 1. napjától.

22

A 14. § (8) bekezdése a Tab Város Önkormányzata Képviselő-testületének 22/2023. (XII. 22.) önkormányzati rendelete 4. § (2) bekezdésével megállapított szöveg.

23

Beiktatta a 2/2017.(I.30.) rendelet 4. § (2) bekezdése, hatályos 2017. február 1. napjától.

24

A 15. § (1) bekezdése a Tab Város Önkormányzata Képviselő-testületének 18/2023. (X. 18.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.

25

A 15. § (2) bekezdését a Tab Város Önkormányzata Képviselő-testületének 18/2023. (X. 18.) önkormányzati rendelete 2. §-a hatályon kívül helyezte.

26

A 16. §-t a Tab Város Önkormányzat Képviselő-testülete 13/2021. (V. 31.) önkormányzati rendelete 17. § (1) bekezdés b) pontja hatályon kívül helyezte.

27

A 18. §-t a Tab Város Önkormányzata Képviselő-testületének 22/2023. (XII. 22.) önkormányzati rendelete 5. § b) pontja hatályon kívül helyezte.

28

A 18/A. §-t a Tab Város Önkormányzat Képviselő-testülete 13/2021. (V. 31.) önkormányzati rendelete 17. § (1) bekezdés c) pontja hatályon kívül helyezte.

29

Módosította a 17/2015.(XII.21.) rendelet 2. §-a, a 12/2018.(X.30.) rendelet 2. §-a, hatályos 2018. november 1. napjától.

30

Módosította a 7/2016.(V.30.) számú rendelet 4. §-a, hatályos 2016. június 1. napjától.

31

Módosította a 17/2015.(XII.21.) rendelet 3. § (1) bekezdése, hatályos 2016. január 1. napjától.

32

Módosította a 17/2015.(XII.21.) rendelet 3. § (1) bekezdése, hatályos 2016. január 1. napjától.

33

Hatályon kívül helyezte a 17/2015.(XII.21.) rendelet 3. § (2) bekezdése, hatálytalan 2016. január 1. napjától.

34

Beiktatta a 17/2015.(XII.21.) rendelet 4. §-a, hatályos 2016. január 1. napjától.

35

Módosította a 17/2015.(XII.21.) rendelet 5. §-a, hatályos 2016. január 1. napjától.

36

Beiktatta a 12/2018.(X.30.) rendelet 3. §-a, hatályos 2018. november 1. napjától.

37

A 30/D. § a Tab Város Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2023. (V. 17.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.

38

A 7. melléklet a Tab Város Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2024. (III. 1.) önkormányzati rendelete 3. §-ával megállapított szöveg.