Németfalu Község Önkormányzata Képviselő-testületének 7/2019.(XI.14..) önkormányzati rendelete
a Szervezeti és Működési Szabályzatról
Hatályos: 2024. 11. 16Németfalu Község Önkormányzata Képviselő-testületének 7/2019.(XI.14..) önkormányzati rendelete
a Szervezeti és Működési Szabályzatról
Németfalu Község Önkormányzata Képviselő-testülete Magyarország Alaptörvénye 32. Cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, a 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában, valamint a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 53. § (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:1
Az önkormányzat hivatalos megnevezése, székhelye
1. § (1) Az önkormányzat hivatalos megnevezése: Németfalu Község Önkormányzata.
(2) Az önkormányzat képviselő-testülete: Németfalu Község Önkormányzatának Képviselő-testülete.
(3)2 Az önkormányzat hivatala: Teskándi Közös Önkormányzati Hivatal (a továbbiakban: közös hivatal).
(4)3 Az önkormányzat székhelye: 8918 Németfalu, Ady Endre utca 1.
(5) Az önkormányzat hivatalos honlapja: https://nemetfalu.hu
(6) Az önkormányzat illetékességi területe: Németfalu község közigazgatási területe.
Az önkormányzat jelképei
2. § (1) Németfalu község címere: A felső szélén vízszintes, alul csúcsosan végződő címerpajzs, melyet két oldalról búzakalászok ölelnek közre. A pajzs alsó felében a Németfalut körbevevő vidéket szimbolizáló fenyves, mely felett a németfalui templom kicsinyített mása helyezkedik el. A címer színei: a fenyvest szimbolizáló fenyőfák zöld színűek, a templom bejárata és ablakai fekete, a fala grafitszürke, a tető és a templom alatti föld arany, a pajzs kék felület.
(2) Németfalu község zászlaja: A zászló fehér mezőjében Németfalu címere van, mely alatt félkörívben, egy aranyszínű szalagban NÉMETFALU felirat látható. A felirat alatt egy kék és az alatt egy zöld sáv található.
Az önkormányzat feladat- és hatásköre
3. § (1) Az önkormányzat alaptevékenységének kormányzati funkciók szerinti besorolását a rendelet 1. melléklete tartalmazza.
(2) Az önkormányzat az önként vállalt feladatai meghatározásánál figyelembe veszi a lakosság bármely módon – így különösen közmeghallgatáson, lakossági fórumon, illetve civil szervezetek közvetítésével – közölt igényeit, javaslatait.
(3) Az önkormányzat helyi közszolgáltatások körében önként vállalt feladatai különösen:
a) egyesületek, alapítványok, civil szervezetek, szerveződések támogatása
b) felsőoktatásban tanulók támogatása
c) szelektív hulladékgyűjtés biztosítása
d) önkormányzati beruházások megvalósítása
e) lakás- és helyiséggazdálkodással kapcsolatos feladatok ellátása.
4. § (1) A polgármester dönt az önkormányzati segély iránti kérelmek elbírálásáról.
(2) A polgármester az (1) bekezdésben foglalt hatáskörének gyakorlásáról minden képviselő-testületi ülésen tájékoztatja a képviselő-testület tagjait.
(3)4 A képviselő-testület az önkormányzat feladat- és hatáskörébe tartozó, települési szilárdhulladék-kezelési közszolgáltatás ellátására irányuló feladatkörét, valamint a gazdálkodó szervezet alapítására és vezetőjének kinevezésére irányuló hatáskörét – a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény (továbbiakban: Mötv.) 41. § (4) bekezdésében foglalt felhatalmazás alapján – az Önkormányzati Társulás a Nyugat-Balaton és Zala folyó medence Nagytérség Települési Szilárdhulladékai Kezelésének Korszerű Megoldására megnevezésű önkormányzati társulásra ruházza át.
(4)5 A képviselő-testület az önkormányzat feladat- és hatáskörébe tartozó, idősek nappali ellátására, család- és gyermekjólét biztosítására, házi segítségnyújtásra, valamint a szociális étkeztetés ellátására irányuló feladatkörét – az Mötv. 41. § (4) bekezdésében foglalt felhatalmazás alapján – a Bocföldei Szociális Intézményfenntartó Társulásra ruházza át.
(5) A képviselő-testület az önkormányzat feladat- és hatáskörébe tartozó, a kötelező óvodai ellátás biztosítása és főzőkonyha üzemeltetésére irányuló feladatkörét – az Mötv. 41. § (4) bekezdésében foglalt felhatalmazás alapján – a Csonkahegyháti Intézményi Társulásra ruházza át.
(6)6
A képviselő-testület működése, az ülések összehívása, a képviselő-testületi ülés
5. § (1) A képviselő-testület tagjainak száma: 1 fő polgármester, 4 fő önkormányzati képviselő
(2) A polgármester és a képviselők névsorát és lakcímét a rendelet 1. függeléke tartalmazza.
6. § (1) A képviselő-testület a rendes üléseit szükség szerint tartja.
(2)7 A képviselő-testület ülését össze kell hívni
a) a képviselők legalább egynegyedének
b) a képviselő-testület bizottságának
c) a kormányhivatal vezetőjének
indítványára.
(3)8 A képviselő-testület összehívására irányuló kezdeményezést írásban a polgármesternél kell benyújtani az összehívás indokának megjelölésével.
(4)9 A polgármester a kezdeményezés benyújtásától számított legkésőbb 15 napon belüli időpontban köteles a testület ülését összehívni.
(5) A rendkívüli ülés összehívására vonatkozó meghívóban meg kell jelölni a rendkívüli ülés összehívásának indokát és tervezett napirendjét. Meghívójára és annak megküldésére a 9. §-ban foglaltakat azzal az eltéréssel kell alkalmazni, hogy a meghívót oly módon kell kézbesíteni, hogy a meghívottak azt az ülés előtt 1 nappal megkapják.
7. § A képviselő-testület ülését a polgármester, akadályoztatása esetén az alpolgármester hívja össze, aki az ülés elnöke. A polgármesteri és alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége, illetve tartós akadályoztatásuk esetén a képviselő-testület ülésének összehívását és vezetését az Ügyrendi Bizottság elnöke végzi.
8. § (1)10
(2)11
(3) Az együttes képviselő-testületi ülés összehívását bármely település polgármestere kezdeményezheti.
9. § (1) A képviselő-testület ülését meghívóval kell összehívni, amely tartalmazza az ülés helyét, időpontját, a napirend tárgyát és előadójának megjelölését.
(2) Az ülésre szóló meghívót az ülés napját megelőző 5 nappal korábban ki kell kézbesíteni.
(3)12
10. § (1) Az ülésre meg kell hívni a képviselőket, továbbá tanácskozási joggal:
a) a jegyzőt
b) a napirendi pontok előadóit és a tárgyban illetékes szervezet vezetőjét
c) a közös hivatal napirendi pont szerinti illetékes ügyintézőjét
d) az érintett magánszemélyt
e) akiket a képviselő-testület és a polgármester indokoltnak tart.
(2) Az írásos előterjesztéseket elektronikus úton (e-mailben), lehetőség szerint a meghívóval együtt kell kézbesíteni.
(3) Egyszerűbb ügyekben nem szükséges írásos előterjesztést készíteni.
(4) Írásos előterjesztést szükséges készíteni rendelet tervezetek esetében.
(5) Az írásos előterjesztés főbb elemei:
a) az előterjesztő megjelölése
b) a tárgy pontos megnevezése
c) a rendelet tervezete
d) határozati javaslat.
(6) Előterjesztés benyújtására jogosultak:
a) a polgármester
b) az alpolgármester
c) a képviselő-testület tagjai
d) a jegyző.
11. § (1) A testületi ülések – a zárt ülések kivételével – nyilvánosak.
(2) Az önkormányzati munka társadalmi kontrolljának megvalósítása céljából a nyilvános ülések idejéről, helyéről, a tárgyalandó napirendekről a polgármester legalább 5 nappal az ülés előtt a lakosságot hirdetmény útján (hirdetőtáblákon történő kifüggesztéssel és az önkormányzat hivatalos honlapján való közzététellel) értesíti.
(3) Az ülésen megjelent állampolgárok a napirendhez kapcsolódóan kérdést tehetnek fel, illetve hozzászólási jogot kaphatnak az Egyebek napirend keretében. A hozzászólási jogot az ülés elnöke adja meg.
12. § (1) A képviselő-testület zárt ülést tart az Mötv. által meghatározott esetekben.
(2) Amennyiben az ülés nyilvánossága az érintett beleegyezésétől függ, az érintett nyilatkoztatásának módjai:
a) az érintett előzetes írásbeli nyilatkozata
b) a napirendi pont tárgyalásának megkezdésekor az érintett szóbeli (jegyzőkönyvben rögzített) nyilatkozata.
(3) Az érintett írásbeli, illetve szóbeli nyilatkozatának hiánya esetén, továbbá ha nyilatkozatában nem járul hozzá a nyilvános ülésen való tárgyaláshoz, az adott ügyet zárt ülésen kell tárgyalni.
13. § (1) A képviselő-testület ülését a polgármester, akadályoztatása esetén az alpolgármester, mindkettő akadályoztatása esetén az Ügyrendi Bizottság elnöke, mint az ülés elnöke vezeti, akinek a munkáját a jegyző segíti.
(2) Az együttes ülést az ülést összehívó polgármester vezeti.
(3) Az ülés elnöke megnyitja az ülést, megállapítja a jelenlévő képviselők számát, valamint a határozatképességet. Az ülés tartama alatt folyamatosan ellenőrzi a jelenlévő képviselők számát és a határozatképességet.
(4) A határozatképtelenség miatt elmaradt képviselő-testületi ülést a polgármester az összehívásra vonatkozó formai követelmények mellőzésével 5 napon belüli időpontra újból összehívja.
14. § (1) Az ülés elnöke javaslatot tesz az ülés napirendjére. A napirendről a képviselő-testület határoz.
(2) A napirenden nem szereplő javaslatok megtárgyalásához egyszerű szótöbbség szükséges.
(3) Az ülés elnöke minden ülésen tájékoztatást ad az előző képviselő-testületi ülés óta végzett fontosabb intézkedésekről, a nyilvános ülésen hozott határozatok végrehajtásáról, valamint az átruházott hatáskörben hozott döntésekről.
(4) Az ülés elnöke napirendi pontonként megnyitja, vezeti és lezárja a vitát. Az előadóhoz a képviselő-testület tagjai, a tanácskozási joggal meghívottak kérdést intézhetnek, amelyre a vita előtt kell válaszolni.
(5) A vita lezárását a képviselő-testület bármely tagja indítványozhatja.
(6) Szavazás előtt a jegyzőnek szót kell adni, amennyiben ő bármely javaslat törvényességét érintően észrevételt kíván tenni.
(7) A képviselő-testület a vita során elhangzott javaslatokról, majd a határozati javaslat egészéről dönt.
(8) Szavazni igennel vagy nemmel lehet. A szavazás eredményét az ülés elnöke számszerűen állapítja meg, és kihirdeti a határozatot.
(9) Amennyiben a képviselő-testület két egymást követő alkalommal ugyanazon ügyben nem hozott döntést, a polgármester az Mötv. 42. §-ában meghatározott ügyek kivételével döntést hozhat.
(10) A képviselő-testületi ülésen résztvevő képviselők, illetve minden jelenlévő személy köteles a tanácskozás méltóságát tiszteletben tartani.
(11) A képviselő-testület döntéshozatalából az Mötv.-ben meghatározottak szerint kizárható az, akit vagy akinek a közeli hozzátartozóját az ügy személyesen érinti. A képviselő köteles bejelenteni a személyes érintettséget. A személyes érintettségére vonatkozó bejelentési kötelezettségét elmulasztó képviselőt a levezető elnök jegyzőkönyvben rögzített módon figyelmezteti.
Interpelláció
15. § (1) Az önkormányzati képviselő az önkormányzat feladat- és hatáskörébe tartozó minden ügyben magyarázat kérése céljából a polgármesterhez, a jegyzőhöz és az állandó bizottságok elnökeihez interpellációt intézhet. Az interpellációt és az ezzel kapcsolatos tényleírást legkésőbb az ülés napja előtt 1 nappal a polgármesternél kell írásban benyújtani. Az interpellációra az ülésen – vagy legkésőbb 15 napon belül írásban – érdemi választ kell adni.
(2) A polgármester minden ülés végén bejelenti a beterjesztett interpellációkat.
(3) Ha az interpelláló képviselő az ülésen nincs jelen, az interpellációt elnapoltnak kell tekinteni.
(4) Az interpellálót az írásbeli bejelentés mellett a szóbeli előterjesztés joga is megilleti.
(5) Az interpellációra adott válasz elfogadásáról a képviselő-testület akkor határoz, ha az interpelláló nem fogadta el a választ.
A tanácskozás rendjének fenntartása
16. § (1) A tanácskozás rendjének fenntartása az ülés elnökének a feladata.
(2) Ennek érdekében az ülés elnöke figyelmezteti azt a hozzászólót, aki:
a) a tanácskozás témájától eltér
b) a tanácskozáshoz nem illő viselkedést tanúsít
c) beszéde mást vagy másokat sért
d) a képviselő-testülethez méltatlan magatartást tanúsít.
(3) Ismételt rendzavarás esetén az ülés elnöke – a képviselő kivételével – a tanácskozó terem elhagyására kötelezheti a rendbontót. A képviselő-testület vita nélkül dönt arról, hogy a továbbiakban részt vehet-e a tanácskozáson.
(4) A (2)-(3) bekezdés rendelkezései irányadók a nyilvános ülésen megjelent állampolgárokra is.
Szavazás
17. § (1) A nyílt szavazás kézfeltartással történik.
(2) A nyílt szavazás név szerinti is lehet. Név szerinti szavazás a polgármester, valamint bármelyik képviselő javaslatára elrendelhető. Az elrendelésről a testület vita nélkül, egyszerű szótöbbséggel dönt.
(3) Ha a jelenlévő képviselők legalább 1/3-a indítványozza, név szerinti szavazást kell tartani.
(4) A név szerinti szavazás úgy történik, hogy a jegyző egyenként olvassa a képviselők nevét (a jelenléti ív szerinti sorrendben), akik nevük felolvasásakor igennel vagy nemmel szavaznak.
(5) A név szerinti szavazásról mindig szó szerinti jegyzőkönyv készül.
(6) Nem lehet név szerinti szavazást tartani, ha a jogszabály titkos szavazást ír elő.
(7) A képviselő-testület titkos szavazást tarthat mindazokban az ügyekben, amelyekben zárt ülést köteles tartani, illetve amelyekben zárt ülést tarthat.
(8) Titkos szavazás elrendelésére javaslatot tehet:
a) polgármester
b) bármelyik képviselő.
(9) A titkos szavazás lebonyolítását az Ügyrendi Bizottság végzi.
(10) A titkos szavazás külön helyiségben, szavazólapon történik. Az Ügyrendi Bizottság összeszámolja a szavazatokat, megállapítja a szavazás eredményét, és a szavazásról külön jegyzőkönyvet készít, mely a képviselő-testületi ülés jegyzőkönyvének mellékletét képezi. A bizottság elnöke az eredményről jelentést tesz a képviselő-testületnek.
A képviselő-testület döntései, önkormányzati rendeletalkotás
18. § (1) A képviselő-testület döntései:
a) rendeletek
b) határozatok.
(2)13 A képviselő-testület rendeleteit és határozatait külön-külön, naptári év elejétől kezdődően, folyamatos sorszámmal, évszámmal kell ellátni a következők szerint:
a) A rendelet jelzése:
19. § (1) Helyi rendelet alkotását a képviselő, valamint a jegyző kezdeményezheti. A rendeletalkotás kezdeményezését a polgármesternek kell benyújtani, aki a kezdeményezést a képviselő-testület elé terjeszti.
(2) A szakmai előkészítés minden esetben a jegyző feladata.
(3) A rendelet tervezetet a képviselő-testületnek kell benyújtani.
(4) Az elfogadott rendelet hiteles szövegét a jegyző szerkeszti.
(5) Az önkormányzati rendelet kihirdetéséről a jegyző – az önkormányzat hirdetőtábláján történő kifüggesztéssel és az önkormányzat honlapján történő közzététellel – gondoskodik. A képviselő-testület esetenként a kihirdetés egyéb formáját is meghatározhatja.
A jegyzőkönyv
20. § (1) A tanácskozásról minden esetben jegyzőkönyv készül.
(2) A jegyzőkönyv melléklete az ülés meghívója, a jelenléti ív, az írásos előterjesztések és az elfogadott rendeletek.
(3) A jegyzőkönyv tartalmazza:
a) az ülés helyét, időpontját
b) a megjelent képviselők és meghívottak nevét, az ülésről igazoltan és igazolatlanul távol maradó képviselők nevét
c) a határozatképességet
d) a tárgyalt napirendi pontokat
e) a tanácskozás lényegét, ezen belül: napirendi pontonként az előadók és felszólalók nevét, a kérdések, szóbeli előterjesztések, hozzászólások lényegét
f) a szavazás számszerű eredményét
g) a hozott döntéseket
h) az ülés bezárásának idejét.
(4)14 A jegyzőkönyvet a polgármester, illetve az ülést vezető elnök és a jegyző írja alá.
(5) A képviselő-testület üléséről 1 példányban kell jegyzőkönyvet készíteni.
a) az eredeti példányt a jegyző – kijelölt ügyintéző útján – kezeli
b) az eredeti példány PDF másolatát elektronikus úton az ülést követő 15 napon belül a jegyző köteles elektronikusan feltölteni a Nemzeti Jogszabálytár Törvényességi Felügyelet Írásbeli Kapcsolattartás felületére (https://tfik.njt.hu)
(6) A választópolgárok – zárt ülés kivételével – bármelyik hivatali dolgozó jelenlétében, a polgármester és a jegyző engedélyével betekinthetnek a képviselő-testület ülésének a jegyzőkönyvébe az önkormányzat hivatali épületében.
(7) A zárt ülésről külön jegyzőkönyvet kell készíteni.
(8) A zárt és a nyilvános ülésekről készített jegyzőkönyveket külön kell kezelni.
Lakossági fórumok
21. § (1) A képviselő-testület az Mötv.-ben meghatározottak szerint közmeghallgatást tart.
(2) A képviselő-testület szükség szerint is elrendelheti lakossági fórum megtartását, ahol fontosabb témában, döntés előtt kikéri és meghallgatja az állampolgárok és szervezetek véleményét, javaslatait, valamint tájékoztatja a lakosságot a helyi aktualitásokról.
(3) A közmeghallgatás és a lakossági fórum helyéről, idejéről a lakosságot a rendezvény előtt legalább 5 nappal előbb értesíteni kell a hirdetőtáblákon elhelyezett hirdetmények, valamint a meghívónak az önkormányzat honlapján történő közzététele útján.
(4) A közmeghallgatást a polgármester vezeti.
(5) A közmeghallgatásról jegyzőkönyv készül, amelyre a képviselő-testület ülésének jegyzőkönyvére vonatkozó szabályokat kell alkalmazni.
A képviselők juttatásai
22. § A képviselők juttatásait külön rendeletben kell szabályozni.
A képviselő-testület bizottságai
23. § (1) A képviselő-testület 3 tagból álló Ügyrendi Bizottságot – mint állandó bizottságot – hoz létre.
(2)15 A bizottság elnökének és tagjainak névsorát, valamint a bizottság feladatait a jelen rendelet 2. függeléke tartalmazza.
(3) A bizottság döntési jogosultsággal nem rendelkezik.
24. § (1) A képviselő-testület esetenként, konkrét feladat ellátására ad hoc bizottságot hozhat létre.
(2) A képviselő-testület az ad hoc bizottság részletes teendőit megalakításakor határozza meg.
A polgármester, az alpolgármester
25. § (1) A polgármester a tisztségét főállásban látja el.
(2) A polgármester képviselő-testület működésével összefüggő feladatai különösen:
a) segíti a képviselők munkáját
b) összehívja és vezeti a testület üléseit
c) képviseli az önkormányzatot
d) szervezi a településfejlesztést és a közszolgáltatásokat
e) gondoskodik a testület működésének nyilvánosságáról, lakossági fórumok szervezéséről.
(3) A polgármester az önkormányzati, valamint államigazgatási feladatait, hatásköreit a közös hivatal közreműködésével látja el.
(4) A polgármester feladatait az Mötv. és az ágazati jogszabályok szabályozzák.
(5)16 A polgármester az önkormányzat költségvetési rendeletében meghatározott kiadási előirányzatok keretein belül saját hatáskörben – maximum 500.000,- Ft értékhatárig – vállalhat kötelezettséget.
26. § Az alpolgármester társadalmi megbízatásban látja el a feladatát.
A közös hivatal, a jegyző
27. § (1)17 A képviselő-testület a hatáskörébe tartozó önkormányzati ügyek előkészítésére, az önkormányzati döntések végrehajtására, a testületek működésével kapcsolatos adminisztratív feladatok és jogszabályokban előírt államigazgatási feladatok ellátására Teskánd, Boncodfölde, Böde, Dobronhegy, Hottó, Kustánszeg, Németfalu, Salomvár községek együttműködésével Teskándi Közös Önkormányzati Hivatal elnevezéssel közös hivatalt működtet.
(2)18 A közös hivatal elnevezése: Teskándi Közös Önkormányzati Hivatal
(3)19 A közös hivatal székhelye: 8991 Teskánd, Rákóczi Ferenc utca 3.
(4)20
(5) A közös hivatal létszámát, belső szervezeti felépítését, működésének részletes szabályait, valamint feladat- és hatásköreit a közös hivatal létrehozásáról és működtetéséről szóló megállapodás, továbbá a közös hivatal szervezeti és működési szabályzata tartalmazza.
(6)21 A közös hivatali megállapodás e rendelet 3. függelékét, a közös hivatal szervezeti és működési szabályzata e rendelet 4. függelékét képezi.
(7)22
28. § (1) A jegyzővel kapcsolatos egyéb munkáltatói jogokat a székhely község polgármestere gyakorolja.
(2) A jegyzői tisztség betöltetlensége, illetve tartós akadályoztatása esetén – legfeljebb hat hónap időtartamra – a jegyzői feladatok ellátására, a közös hivatalhoz tartozó önkormányzatok polgármestereivel történő előzetes egyeztetést követően, a székhely község polgármestere jelöli ki a képesítési feltételeknek megfelelő köztisztviselőt.
(3) A közös hivatal működésének ellenőrzését, a feladatok egyeztetését az érdekelt községek polgármesterei együttesen végzik.
(4)23 A köztisztviselők és munkavállalók kinevezéséhez, felmentéséhez, bérezéséhez és jutalmazásához a polgármesterek egyetértése szükséges oly módon, hogy az egyetértési jogot a székhelytelepülésen dolgozók esetében a teskándi polgármester, míg a kirendeltségen dolgozók esetében a kirendeltség székhelye szerinti polgármester gyakorolja.
Társulások
29. § (1) Az önkormányzat a feladatainak hatékonyabb, célszerűbb, gazdaságosabb megoldása érdekében társulásokban vesz részt.
(2) Az önkormányzat által kötött társulási megállapodások felsorolását e rendelet 3. melléklete tartalmazza.
Helyi népszavazás, választópolgári kezdeményezés
30. § (1) A helyi népszavazásra és választópolgári kezdeményezésre vonatkozó eljárási szabályokat a népszavazás kezdeményezéséről, az európai polgári kezdeményezésről, valamint a népszavazási eljárásról szóló 2013. évi CCXXXVIII. törvény tartalmazza.
(2) A képviselő-testület köteles elrendelni a helyi népszavazást a választópolgárok 25%-ának kezdeményezése esetén.
(3) A képviselő-testület köteles megtárgyalni a választópolgári kezdeményezést a választópolgárok 10%-ának kezdeményezése esetén.
(4) A (2) és (3) bekezdésben meghatározott %-os érték számításánál mindig az előző év december 31-i választópolgár létszámot kell figyelembe venni.
(5) A kezdeményezések hitelességének vizsgálatáról, az aláírások ellenőrzéséről a Helyi Választási Bizottság gondoskodik.
(6) A képviselő-testület az aláírások ellenőrzését követő 30 napon belül köteles napirendre tűzni a (3) bekezdésben meghatározott választópolgári kezdeményezést.
Az önkormányzat vagyona és költségvetése
31. § Az önkormányzat vagyonára és a vagyongazdálkodásra vonatkozó alapvető rendelkezéseket külön önkormányzati rendelet határozza meg.
Az önkormányzat gazdálkodásának ellenőrzése
32. § Az önkormányzat a saját és intézményei belső ellenőrzéséről e feladat ellátására megkötött megbízási szerződéssel gazdasági társaság útján gondoskodik
Záró rendelkezések
33. §24 Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.
1. melléklet25
011130 |
Önkormányzatok és önkormányzati hivatalok jogalkotó és általános igazgatási tevékenysége |
013320 |
Köztemető-fenntartás és -működtetés |
013350 |
Az önkormányzati vagyonnal való gazdálkodással kapcsolatos feladatok |
042220 |
Erdőgazdálkodás |
016020 |
Országos és helyi népszavazással kapcsolatos tevékenységek |
016030 |
Állampolgársági ügyek |
016080 |
Kiemelt állami és önkormányzati rendezvények |
022010 |
Polgári honvédelem ágazati feladatai, a lakosság felkészítése |
031030 |
Közterület rendjének fenntartása |
032020 |
Tűz- és katasztrófavédelmi tevékenységek |
041140 |
Területfejlesztés igazgatása |
26 |
|
041232 |
Start-munka program - Téli közfoglalkoztatás |
041233 |
Hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás |
041236 |
Országos közfoglalkoztatási program |
045120 |
Út, autópálya építése |
045130 |
Híd, alagút építése |
045160 |
Közutak, hidak, alagutak üzemeltetése, fenntartása |
047320 |
Turizmusfejlesztési támogatások és tevékenységek |
047410 |
Ár- és belvízvédelemmel összefüggő tevékenységek |
051030 |
Nem veszélyes (települési) hulladék vegyes (ömlesztett) begyűjtése, szállítása, átrakása |
052020 |
Szennyvíz gyűjtése, tisztítása, elhelyezése |
052080 |
Szennyvízcsatorna építése, fenntartása, üzemeltetése |
062020 |
Településfejlesztési projektek és támogatásuk |
063020 |
Víztermelés, -kezelés, -ellátás |
063080 |
Vízellátással kapcsolatos közmű építése, fenntartása, üzemeltetése |
064010 |
Közvilágítás |
066010 |
Zöldterület-kezelés |
066020 |
Város-, községgazdálkodási egyéb szolgáltatások |
072111 |
Háziorvosi alapellátás |
072112 |
Háziorvosi ügyeleti ellátás |
072312 |
Fogorvosi ügyeleti ellátás |
074031 |
Család és nővédelmi egészségügyi gondozás |
074032 |
Ifjúság-egészségügyi gondozás |
074040 |
Fertőző megbetegedések megelőzése, járványügyi ellátás |
074051 |
Nem fertőző megbetegedések megelőzése |
074054 |
Komplex egészségfejlesztő, prevenciós programok |
081030 |
Sportlétesítmények, edzőtáborok működtetése és fejlesztése |
081041 |
Versenysport- és utánpótlás-nevelési tevékenység és támogatása |
081043 |
Iskolai, diáksport-tevékenység és támogatása |
081045 |
Szabadidősport- (rekreációs sport-) tevékenység és támogatása |
082042 |
Könyvtári állomány gyarapítása, nyilvántartása |
082043 |
Könyvtári állomány feltárása, megőrzése, védelme |
082044 |
Könyvtári szolgáltatások |
082070 |
Történelmi hely, építmény, egyéb látványosság működtetése és megóvása |
082091 |
Közművelődés - közösségi és társadalmi részvétel fejlesztése |
082092 |
Közművelődés - hagyományos közösségi kulturális értékek gondozása |
082093 |
Közművelődés - egész életre kiterjedő tanulás, amatőr művészetek |
082094 |
Közművelődés - kulturális alapú gazdaságfejlesztés |
086020 |
Helyi, térségi közösségi tér biztosítása, működtetése |
086090 |
Egyéb szabadidős szolgáltatás |
104037 |
Intézményen kívüli gyermekétkeztetés |
106020 |
Lakásfenntartással, lakhatással összefüggő ellátások |
107051 |
Szociális étkeztetés szociális konyhán |
107055 |
Falugondnoki, tanyagondnoki szolgáltatás |
2. melléklet27
1. függelék29
Polgármester:31 |
Ragánné Gyalog Erika |
|
Alpolgármester:32 |
Barabásné Bödör Veronika |
|
Képviselők:33 |
Némethné Szaniszló Marianna |
|
34 |
Márkusné Zsédely Henrietta |
|
35 |
Szilágyi Szabolcs Zsolt |
2. függelék36
1. Elnöke: Márkusné Zsédely Henrietta önkormányzati képviselő
2. Tagjai:
2.1. Némethné Szaniszló Marianna önkormányzati képviselő
2.2. Szilágyi Szabolcs önkormányzati képviselő
3. A bizottság feladatai:
3.1. Ellátja a képviselő-testület ülésén a titkos szavazás lebonyolításával kapcsolatos feladatokat.
3.2. Végzi a vagyonnyilatkozatok vizsgálatát, gondoskodik azok nyilvántartásáról és kezeléséről.
3.3. Ellátja az összeférhetetlenségi és méltányossági ügyek lebonyolításával kapcsolatos feladatot.
3. függelék37
1. A közös önkormányzati hivatal hivatalos elnevezése:
Teskándi Közös Önkormányzati Hivatal
2. A közös önkormányzati hivatal idegen nyelvű elnevezése:
Common Municipal Office of Teskánd
3.1. Közös önkormányzati hivatal székhelye:
8991 Teskánd, Rákóczi Ferenc utca 3.
3.2. Közös önkormányzati hivatal telephelye:
Teskándi Közös Önkormányzati Hivatal Salomvári Kirendeltsége
8995 Salomvár, Petőfi Sándor utca 11.
Teskándi Közös Önkormányzati Hivatal Kustánszegi Kirendeltsége
8919 Kustánszeg, Kossuth utca 45.
4. A közös önkormányzati hivatalt fenntartó önkormányzatok megnevezése:
- Boncodfölde Község Önkormányzata
- Böde Község Önkormányzata
- Németfalu Község Önkormányzata
- Hottó Község Önkormányzata
- Kustánszeg Község Önkormányzata
- Németfalu Község Önkormányzata
- Salomvár Község Önkormányzata
- Teskánd Község Önkormányzata
5. A közös önkormányzati hivatal működési területe:
A megállapodó önkormányzatok közigazgatási területe
6. A közös önkormányzati hivatal felépítése
6.1. Megállapodó települések egyetértenek abban, hogy az igazgatási feladatokat a Teskánd székhelyű közös önkormányzati hivatalban, Kustánszeg és Salomvár településeken működő közös önkormányzati hivatal kirendeltségein látják el. A kirendeltségek a Teskándi Közös Önkormányzati Hivatal önálló szervezeti egységei.
6.2.Megállapodó felek az igazgatási munka ellátását Boncodfölde, Böde, Németfalu, Hottó és Németfalu településen időszakos ügyfélszolgálati megbízott személyén keresztül biztosítják.
7. A megállapodás létrehozásának, módosításának, megszüntetésének módja
7.1 A megállapodás létrehozása:
A megállapodás létrehozásáról az érintett képviselő-testületek minősített többséggel, testületenként külön-külön hozott határozattal döntenek. A döntés az egyes képviselő-testületek át nem ruházható hatáskörébe tartozik.
7.2 A megállapodás módosítása:
7.2.1. A megállapodás módosítását kezdeményezheti a székhely önkormányzat, illetve bármely Közös Önkormányzati Hivatalt fenntartó település Képviselő-testülete a székhely önkormányzat írásbeli megkeresésével.
7.2.2. A székhely önkormányzat köteles a módosítási javaslatot 15 napon belül a résztvevő önkormányzatok felé továbbítani. A módosítási javaslatot az önkormányzatok legkésőbb 30 napon belül kötelesek érdemben megtárgyalni.
7.2.3. A megállapodás módosításának minősül a csatlakozás, amelyre azonban a vonatkozó jogszabályok értelmében csak az általános önkormányzati választások napját követő hatvan napon belül van lehetőség. A csatlakozási kérelmeket érdemben meg kell tárgyalnia minden résztvevő képviselő-testületnek olyan időpontban, hogy az esetleges csatlakozást a jogszabályi határidőben lehetővé tegye. Csatlakozásra kizárólag akkor kerülhet sor, ha a jelen megállapodás emiatt szükséges módosítását valamennyi, a jelen megállapodást megkötő önkormányzat képviselő-testülete minősített többséggel elfogadta.
7.3 A megállapodás megszüntetése
7.3.1. A megállapodás megszüntetéséről közös megegyezéssel az érintett képviselő-testületek az általános önkormányzati választások napját követő hatvan napon belül állapodhatnak meg.
7.3.2. Amennyiben a közös megegyezés nem jön létre, úgy a kiválás szabályai szerint kell eljárnia a megállapodást megszüntetni kívánó önkormányzatoknak.
7.3.3. A megállapodás megszüntetése esetén gondoskodni kell a jelen megállapodás szerinti pénzügyi és vagyoni elszámolásról. A Közös Önkormányzati Hivatal vagyongyarapodását a jelen megállapodás megszűnése esetén a vagyongyarapodáshoz történő hozzájárulás arányában – pályázat esetében a vállalt saját erő arányában - kell megosztani. Ha ez nem állapítható meg, a vagyont - az általános önkormányzati választások évének január 1-jei - lakosságszáma arányában kell megosztani.
8. A KÖZÖS ÖNKORMÁNYZATI HIVATAL FELÉPÍTÉSE, LÉTSZÁMA, ÜGYFÉLFOGADÁSI RENDJE
8.1. A közös önkormányzati hivatal székhelye:
Teskándi Közös Önkormányzati Hivatal
8991. Teskánd, Rákóczi Ferenc utca 3.
8.2. A közös önkormányzati hivatal kirendeltségekre tagolódik.
8.3. A közös önkormányzati hivatal létszáma 13 fő, az alábbiak szerint:
Jegyző: 1 fő
Aljegyző: 1 fő
Pénzügyi csoportvezető: 1 fő
Gazdálkodási, pénzügyi ügyintéző: 3 fő
Adóügyi ügyintéző: 2 fő
Általános igazgatási ügyintéző: 4 fő
Műszaki ügyintéző: 1 fő
Teskánd – székhelytelepülésen összesen 11 fő
Jegyző: 1 fő
Aljegyző: 1 fő
Pénzügyi csoportvezető: 1 fő
Gazdálkodási, pénzügyi ügyintéző: 3 fő
Adóügyi ügyintéző: 2 fő
Általános igazgatási ügyintéző: 2 fő
Műszaki ügyintéző: 1 fő
Kustánszeg – településen összesen 1 fő
Általános igazgatási ügyintéző: 1 fő
Salomvár – településen összesen 1 fő
Általános igazgatási ügyintéző: 1 fő
A Közös Önkormányzati Hivatalban foglalkoztatott közszolgálatban állók munkavégzésének helyét a jegyző a munkaköri leírásokban határozza meg, figyelembe véve a Közös Önkormányzati Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzatában meghatározottakat.
A dolgozók személyi anyagának tárolása és kezelése a székhelytelepülésen történik.
A betöltetlen aljegyzői állás megpályáztatása esetén az aljegyző személyére a jegyző tesz javaslatot Böde Község Önkormányzata Képviselő-testülete, Hottó Község Önkormányzata Képviselő-testülete véleményének kikérése után.
8.4. A közös önkormányzati hivatal ügyfélfogadási rendje
Ügyfélfogadás a közös önkormányzati hivatal székhelyén és az állandó jelleggel működő kirendeltségeken:
Hétfőtől – csütörtökig: 8.00 – 12.00, 13.00 – 16.00
Pénteken: 8.00 – 12.00
Jegyző Teskánd, Boncodfölde, Kustánszeg és Salomvár településen, az aljegyző Böde, Hottó, Németfalu és Németfalu településen minden héten tart ügyfélfogadást a Szervezeti és Működési Szabályzatban meghatározottak szerint.
8.5. A közös önkormányzatai hivatal működésének alapkérdései, feladatai
8.5.1. A székhely település által nyújtott alapszolgáltatások: informatikai szolgáltatás, egységesített iktatási és ügyirat kezelési rendszer, egységesített alapszolgáltatási és nyilvántartási rendszer. Valamennyi kirendeltségen biztosítani szükséges a képviselő-testület tevékenységéhez kapcsolódó adminisztratív teendők ellátását.
8.5.2. Az önkormányzati működéshez kapcsolódó általános feladatok:
- Képviselő-testületi ülések előkészítése
- Bizottságok működésével kapcsolatos hivatali feladatok
- Egyéb általános működési feladatok (nyilvántartások, adatkezelési feladatok)
- A Képviselő-testület döntéseinek megfelelő községfejlesztési, egészségügyi és szociális alapellátási feladatok, községgazdálkodási feladatok
-Képviselő-testületi döntések végrehajtása
8.5.3. Önkormányzati hatósági feladatok:
- Az önkormányzatok hatáskörébe tartozó hatósági feladatok
- A polgármester hatáskörébe tartozó államigazgatási ügyek, önkormányzati hatósági ügyek
8.5.4. A Jegyző államigazgatási feladatai
8.5.5. Gazdasági-pénzügyi feladatok:
- Költségvetés, zárszámadás készítése
- Pénzügyi beszámolók készítése
- Nyilvántartások vezetése (vagyonkataszter, eszköznyilvántartások, továbbá valamennyi hatósági igazgatási területen kötelezően előírt nyilvántartások vezetése)
- Gazdálkodással kapcsolatos napi ügyek intézése
- Házipénztár kezelése
9. A közös önkormányzati hivatal irányítása
9.1. A Közös Önkormányzati Hivatalt a székhely településen Teskánd község polgármestere irányítja. Teskándi Közös Önkormányzati Hivatal Salomvári Kirendeltségét Salomvár község polgármestere, Teskándi Közös Önkormányzati Hivatal Kustánszegi Kirendeltségét Kustánszeg község polgármestere irányítja.
9.2. A Hivatal éves költségvetése Teskánd Község Önkormányzata költségvetésének részét képezi, amely a jelen megállapodásban rögzített, a Hivatal működési költségek viselésének arányára és teljesítésének feltételeire vonatkozó rendelkezések figyelembe vételével készül.
9.3. Teskánd község polgármestere a székhely településen, Salomvár község polgármestere a Salomvári Kirendeltségen, Kustánszeg község polgármestere a Kustánszegi Kirendeltségen:
- a képviselő-testület döntései szerint és saját hatáskörben irányítja a közös önkormányzati hivatalt és kirendeltségeit.
- a jegyző javaslatainak figyelembe vételével meghatározza a közös önkormányzati hivatalnak feladatait az önkormányzat munkájának a szervezésében, a döntések előkészítésében és végrehajtásában
- dönt a jogszabály által hatáskörébe utalt államigazgatási ügyekben, hatósági hatáskörökben, egyes hatásköreinek gyakorlását átruházhatja az alpolgármesterre, a jegyzőre, az aljegyzőre, a közös önkormányzati hivatal ügyintézőjére
- a jegyző javaslatára – polgármesterekkel előzetesen egyeztetve – előterjesztést nyújt be a képviselő-testületnek a hivatal belső szervezeti tagozódásának, létszámának, munkarendjének, valamint ügyfélfogadási rendjének meghatározására
- hatáskörébe tartozó ügyekben szabályozza a kiadmányozás rendjét
- a hivatal irányítása során figyelembe veszi a közös önkormányzati hivatalhoz tartozó települések polgármestereinek javaslatait.
- A közös önkormányzati hivatalhoz tartozó települések polgármestereinek biztosított javaslattételi, egyetértési, kezdeményezési jog gyakorlása a polgármesterek részvételével tartott tanácskozás (Polgármesterek Tanácsa) alkalmával történik, amelyről – feltüntetve a településenkénti minden polgármester egy azonos számú szavazattal rendelkezik – jegyzőkönyv készül. A tanácskozás akkor határozatképes, ha a közös önkormányzati hivatalt létrehozó települések 8 polgármesteréből, 8 fő jelen van. A Polgármesterek Tanácsa döntéseit minősített többséggel hozza. A Polgármesterek Tanácsát Közös Önkormányzati Hivatalt fenntartó községek bármely polgármestere összehívhatja és a székhely település polgármestere gondoskodik a jegyzőkönyv elkészítéséről. A jegyzőkönyvet valamennyi jelenlévő polgármester aláírja. A jegyzőkönyv másolati példányát valamennyi, a közös önkormányzati hivatal fenntartásában részt vevő település polgármesterének meg kell küldeni a tanácskozástól számított 30 napon belül.
10. A közös önkormányzati hivatal vezetése: A jegyző és az aljegyző
10.1. A közös önkormányzati hivatalt a jegyző vezeti. A jegyzőt az aljegyző helyettesíti, ellátja a jegyző által meghatározott feladatokat.
10.2. A közös önkormányzati hivatal jegyzője, aljegyzője vagy megbízottja köteles a képviselő testületek ülésén részt venni és ott a szükséges tájékoztatást megadni. A jegyző évente egy alkalommal beszámol valamennyi közös önkormányzati hivatalhoz tartozó képviselő-testületnek a közös önkormányzati hivatal működéséről.
10.3. Az egyéb munkáltatói jogokat Boncodfölde község polgármestere gyakorolja a jegyző tekintetében.
11. A közös önkormányzati hivatal költségvetéséhez való hozzájárulás, valamint a közös önkormányzati hivatal vagyoni viszonyai
11.1. A Közös Önkormányzati Hivatal éves költségvetése Teskánd község Önkormányzata költségvetésének részét képezi, mely a jelen megállapodásban rögzített a Közös Önkormányzati Hivatal működési költségei viselésének arányára és teljesítésének feltételeire vonatkozó rendelkezések figyelembe vételével készül.
11.2. A közös önkormányzati hivatal működési költségét az állam - az adott évi központi költségvetésről szóló törvényben meghatározott mértékben és a hivatal által ellátott feladatokkal arányban - finanszírozza, amelyet a székhelytelepülés részére, e célra elkülönített számlára folyósít.
11.3 A közös önkormányzati hivatalhoz tartozó önkormányzatok a jegyző szakmai javaslatainak figyelembe vételével, a megállapodásban jóváhagyott létszámkereten belül gazdálkodnak. Az állami normatív támogatásból elsősorban a foglalkoztatottakhoz kapcsolódó személyi kiadásokat és a dologi kiadásokat kell fedezni. A közös önkormányzati hivatal költségvetésében szereplő dologi kiadások alatt a közös önkormányzati hivatal működéséhez kapcsolódó meghatározott, településenként nem elkülöníthető dologi kiadások értendők.
A településenként elkülöníthető dologi kiadásokat a települések önkormányzatai saját költségvetésükben biztosítják.
A közös önkormányzati hivatalhoz tartozó települések Képviselő-testületei megállapodnak, hogy
- a közös önkormányzati hivatal működési költségeihez az állami normatív támogatáson felül nem járulnak hozzá jelen feltételek fennállásáig.
- amennyiben a közös önkormányzati hivatal éves költségvetésén belül maradvány képződik, annak felhasználásról a jegyző javaslatára a települések Képviselő-testületei minősített többséggel döntenek.
- amennyiben olyan változás következik be, amely következtében a közös önkormányzati hivatal működése az állami normatív támogatásból nem biztosítható, Teskánd Község Önkormányzata vállalja, hogy a közös önkormányzati hivatal működéséhez az állami normatív támogatáson felül 2.500.000.-Ft-ot biztosít.
- a közös önkormányzati hivatal működési költségeit - az állami normatív támogatáson és Teskánd Község Önkormányzata 2.500.000.-Ft összegű támogatásán felül – a közös önkormányzati hivatalhoz tartozó önkormányzatok lakosságszámuk arányában biztosítják.
11.4. A székhelyen és kirendeltségeken a közös önkormányzati hivatali feladatok ellátására használt ingatlanok, ingóságok a közös önkormányzati hivatalt fenntartó önkormányzat tulajdonában maradnak, melyeket térítésmentesen a közös önkormányzati hivatal használatába adnak. Az ingatlanok és berendezési tárgyaik beruházási és felújítási, pótlási kötelezettségéről a tulajdonos önkormányzat, saját forrásai terhére gondoskodik.
11.5. A közös önkormányzati hivatalt fenntartó önkormányzatok tulajdonában álló, a közös önkormányzati hivatal ingyenes használatába adott ingatlanok felsorolásáról, illetve az ingatlanok adatairól külön kimutatás készül.
11.6. A tulajdonos önkormányzat 2020. január 1. napjától kezdődően a közös önkormányzati hivatal ingyenes használatába adja a közös önkormányzati hivatali feladatok ellátásához szükséges ingó vagyont.
11.7. Az ingyenes használatba adott ingóságok 2020. január 1. napjától a közös önkormányzati hivatal önálló gazdálkodási jogkörébe kerülnek. A használatba adás ingyenes és a jelen megállapodás szerinti közös önkormányzati hivatali feladatellátás időtartamára szól.
A közös önkormányzati hivatal működésére átadott ingatlanok esetében a teljeskörű felújítási, karbantartási munkákat a tulajdonos önkormányzatok saját forrásuk terhére látják el.
12. A közös önkormányzati hivatal munkájának nyilvánossága
12.1. A Hivatal működtetése során biztosítani kell az önkormányzati és hivatali munka átláthatóságára, nyilvánosságára vonatkozó jogszabályi előírások betartását.
12.2. A közérdekű adatok nyilvánosságának biztosításával kapcsolatos feladatok ellátásáról a jegyző gondoskodik a Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzatának függelékét képező, a közérdekű adatok közzétételi kötelezettségének teljesítéséről szóló szabályzatban foglaltaknak megfelelően.
12.3. A kötelezően közzéteendő közérdekű adatok körét nem érintő képviselő-testületi döntések nyilvánosságának biztosítása a jegyző feladata. A jegyző a határozatok nyilvánosságáról a nyilvános ülések jegyzőkönyveinek elérhetővé tételével, a rendeletek nyilvánosságáról kihirdetésükkel gondoskodik az egyes önkormányzatok szervezeti és működési szabályzatainak előírásai szerint.
12.4. A közérdekű adatokon túli, nyilvánosságot igénylő, önkormányzati közérdekű információk, közzétételek és hirdetmények nyilvánosságra hozatalával kapcsolatos döntéshozók és felelősök az érintett polgármesterek. Ezen információk nyilvánosságra hozatalának rendje főszabály szerint az egyes önkormányzatok hirdetőtábláján való közzététel; az ezen felül biztosított további közzétételi helyekről (honlap, helyi sajtótermék, egyéb hirdetőtáblák, …) az egyes önkormányzatok szervezeti és működési szabályzatai rendelkeznek.
13. Záró és átmeneti rendelkezések
13.1. Jelen megállapodásból eredő vitás kérdésekben bármely fél polgármestere a képviselőtestület jóváhagyásával jogosult egyeztető tárgyalást összehívni, bármely jelen megállapodást jóváhagyó önkormányzat székhelyére. Az egyeztető tárgyalásról emlékeztető készül, melynek elkészítéséről a tárgyalást összehívó polgármester gondoskodik és köteles azt legkésőbb a tárgyalástól számított öt munkanapon belül mindegyik, jelen megállapodást jóváhagyó fél polgármesterének megküldeni.
13.2. Amennyiben az egyeztető tárgyalás eredményre vezet és ennek alapján jelen megállapodás módosítása szükséges, úgy a tervezett módosítást a kézhezvételt követő harminc napon belül minden érintett önkormányzat képviselő-testülete elé kell terjeszteni. A változtatás akkor lesz érvényes, ha azt minden, a közös hivatal fenntartásában érintett település képviselő- testülete elfogadta.
13.3. Felek a vitás kérdés bírói útra terelését megelőzően, legalább egy alkalommal
kötelesek egyeztetni. Amennyiben az egyeztetés összehívására vonatkozó jogával egyik önkormányzat polgármestere sem él a vitás kérdés felmerülésétől számított harminc napon belül, úgy Teskánd Község Polgármestere köteles az egyeztető tárgyalást Teskánd Község Önkormányzata székhelyére összehívni.
13.4. Jelen megállapodás valamennyi, a megállapodást megkötő önkormányzatának képviselő-testülete általi elfogadását és azok polgármestereinek aláírását követően, 2020. január 1. napján lép hatályba.
13.5. A képviselő-testületek megállapodnak abban, hogy amennyiben a jelen megállapodás tartalmát érintő jogszabályok olyan érdemi változásokat tartalmaznak, melyek a közös önkormányzati hivatal jelenlegi szabályozás mentén való működőképességét, szabályosságát vagy méltányosságát megkérdőjelezik, akkor a felek a megállapodást haladéktalanul felülvizsgálják.
13.6. Jelen megállapodást annak elolvasását, tartalmának megismerését és megértését követően az önkormányzatok képviselő-testületei képviseletében eljáró polgármesterek a képviselt önkormányzat akaratával mindenben megegyezően, annak nevében helybenhagyólag, saját kezű aláírással látják el.
Jelen Megállapodást 2020. január 1. napjától kell alkalmazni, ezzel egyidejűleg a 2018. október 25. napján kelt Megállapodás érvényét veszti.
Teskánd, 2019. december 5.
Teskánd Község Önkormányzata Boncodfölde Község Önkormányzata
nevében: nevében:
………………………………….. …………………………………..
Sipos László Fehér Károly
polgármester polgármester
Böde Község Önkormányzata Németfalu Község Önkormányzata
nevében: nevében:
………………………………….. …………………………………..
Ujj Tibor Ragánné Gyalog Erika
polgármester polgármester
Hottó Község Önkormányzata Kustánszeg Község Önkormányzata
nevében: nevében:
………………………………….. …………………………………..
Vincze Ferenc Bécs Tiborné
polgármester polgármester
Németfalu Község Önkormányzata Salomvár Község Önkormányzata
nevében: nevében:
………………………………….. …………………………………..
Ragánné Gyalog Erika Kungli József
polgármester polgármester
záradék:
Jelen Megállapodást
Teskánd Község Önkormányzata Képviselő-testülete 60/2019. (XII. 05.) önkormányzati határozatával fogadta el.
Boncodfölde Község Önkormányzata Képviselő-testülete 42/2019. (XII. 05.) önkormányzati határozatával,
Böde Község Önkormányzata Képviselő-testülete 105/2019. (XII. 05.) önkormányzati határozatával,
Németfalu Község Önkormányzata Képviselő-testülete 47/2019. (XII. 05.) önkormányzati határozatával,
Hottó Község Önkormányzata Képviselő-testülete 90/2019. (XII. 05.) önkormányzati határozatával,
Kustánszeg Község Önkormányzata Képviselő-testülete 41/2019. (XII. 05.) önkormányzati határozatával,
Németfalu Község Önkormányzata Képviselő-testülete 47/2019. (XII. 05.) önkormányzati határozatával,
Salomvár Község Önkormányzata Képviselő-testülete 67/2019. (XII. 05.) önkormányzati határozatával,
A megállapodást a Képviselő-testületi döntések szerint ellenjegyeztem.
Bencze Ildikó
megbízott jegyző
4. függelék38
1. Szervezeti és Működési Szabályzat célja
A Szervezeti és Működési Szabályzat (továbbiakban: SZMSZ) célja, hogy rögzítse a Teskándi Közös Önkormányzati Hivatal (továbbiakban: közös önkormányzati hivatal) adatait és szervezeti felépítését, a vezetők és alkalmazottak feladatait és jogkörét, a közös önkormányzati hivatal működési szabályait.
2. Az SZMSZ hatálya
Az SZMSZ hatálya kiterjed a közös önkormányzati hivatalhoz tartozó önkormányzatok polgármestereire, a jegyzőre, az aljegyzőre és a közös önkormányzati hivatal valamennyi szervezeti egységére, a közös önkormányzati hivatal valamennyi alkalmazottjára.
3. A közös önkormányzati hivatal működési rendjét meghatározó dokumentum
A közös önkormányzati hivatal működtetésére és fenntartására szóló megállapodás
Boncodfölde, Böde, Németfalu, Hottó, Kustánszeg, Németfalu, Salomvár és Teskánd Községek Önkormányzatának Képviselő-testületei 2020. január 1. napi hatállyal megállapodtak közös önkormányzati hivatal fenntartásáról. Ezen megállapodást a képviselő-testületek az alábbi határozataikkal hagyták jóvá:
- Boncodfölde Község Önkormányzata Képviselő-testülete 42/2019. (XII. 05.)
- Böde Község Önkormányzata Képviselő-testülete 105/2019. (XII. 05.)
- Németfalu Község Önkormányzata Képviselő-testülete 47/2019. (XII. 05.)
- Hottó Község Önkormányzata Képviselő-testülete 90/2019. (XII. 05.)
- Kustánszeg Község Önkormányzata Képviselő-testülete 41/2019. (XII. 05.)
- Németfalu Község Önkormányzata Képviselő-testülete 47/2019. (XII. 05.)
- Salomvár Község Önkormányzata Képviselő-testülete 67/2019. (XII. 05.)
- Teskánd Község Önkormányzata Képviselő-testülete 60/2019. (XII. 05.)
számú határozata.
4. A közös önkormányzati hivatal legfontosabb adatai
A közös önkormányzati hivatal megnevezése: Teskándi Közös Önkormányzati Hivatal
A közös önkormányzati hivatal idegen nyelvű megnevezése: Common Municipal Office of Teskánd
A közös önkormányzati hivatal székhelye: 8991 Teskánd, Rákóczi Ferenc utca 3.
A kirendeltség megnevezése és címe: Teskándi Közös Önkormányzati Hivata Salomvári Kirendeltsége
8995 Salomvár, Petőfi Sándor utca 11.
Teskándi Közös Önkormányzati Hivatal
Kustánszegi Kirendeltsége
8919 Kustánszeg, Kossuth utca 45.
Fenntartók neve:
- Boncodfölde Község Önkormányzata
- Böde Község Önkormányzata
- Németfalu Község Önkormányzata
- Hottó Község Önkormányzata
- Kustánszeg Község Önkormányzata
- Németfalu Község Önkormányzata
- Salomvár Község Önkormányzata
- Teskánd Község Önkormányzata
Irányító neve:
A Közös Önkormányzati Hivatalt a székhely településen Teskánd község polgármestere, a Salomvári Kirendeltségét Salomvár község polgármestere, a Kustánszegi Kirendeltségét Kustánszeg község polgármestere irányítja.
Polgármesterek Tanácsa:
A közös önkormányzati hivatalhoz tartozó települések polgármestereinek biztosított javaslattételi, egyetértési, kezdeményezési jog gyakorlása a polgármesterek részvételével tartott tanácskozás (Polgármesterek Tanácsa) alkalmával történik, amelyről – feltüntetve a településenkénti minden polgármester egy azonos számú szavazattal rendelkezik – jegyzőkönyv készül. A Polgármesterek Tanácsára vonatkozó részletes szabályozást a közös önkormányzati hivatal működtetésére és fenntartására létrejött megállapodás tartalmazza.
A közös önkormányzati hivatal illetékessége, működési köre:
Boncodfölde, Böde, Németfalu, Hottó, Németfalu, Kustánszeg, Salomvár és Teskánd községek közigazgatási területe.
4.1 A közös önkormányzati hivatal jogszabályban meghatározott feladatköre
A Mötv. 84. § (1) bekezdése alapján, a közös önkormányzati hivatal ellátja az önkormányzatok működésével, valamint a polgármester és a jegyző feladat- és hatáskörébe tartozó ügyek döntésre való előkészítésével és végrehajtásával kapcsolatos feladatokat, a hivatal közreműködik az önkormányzatok egymás közötti, valamint az állami szervekkel történő együttműködésének összehangolásában.
4.2 A közös önkormányzati hivatal alaptevékenysége
A közös önkormányzati hivatal ellátja az Mötv-ben és a vonatkozó egyéb jogszabályokban a számára meghatározott feladatokat Boncodfölde, Böde, Németfalu, Hottó, Németfalu, Kustánszeg, Salomvár és Teskánd községek vonatkozásában. A közös önkormányzati hivatal feladatait részletesen a társult települések önkormányzatai által jóváhagyott, a közös önkormányzati hivatal működtetésére és fenntartására létrejött megállapodás tartalmazza.
A költségvetési szerv államháztartási szakágazati besorolása:
841105 Helyi önkormányzatok és társulások igazgatási tevékenysége.
5. Az alaptevékenység forrásai:
- állami támogatás, hozzájárulás,
- fenntartó önkormányzatok hozzájárulásai,
- átvett pénzeszköz,
- saját bevétel.
A közös önkormányzati hivatal vállalkozási tevékenységet nem folytat.
6. A közös önkormányzati hivatal pénzforgalmi bankszámlaszáma: 11749008-15804161
Számlavezető pénzintézet: OTP Bank Nyrt.
A közös önkormányzati hivatal adószáma: 15804161-1-20
A közös önkormányzati hivatal törzskönyvi száma: 804161
A közös önkormányzati hivatal KSH statisztikai számjele: 15804161-8411-325-20
7. Az irányító szerv által a közös önkormányzati hivatalhoz rendelt önállóan működő költségvetési szervek, melyek – külön megállapodásban – meghatározott pénzügyi, gazdálkodási feladatait a közös önkormányzati hivatal látja el azzal, hogy a jóváhagyott költségvetés terhére kötelezettséget vállalhatnak és igazolják annak szakmai teljesítését:
- Csukás István Óvoda, Bölcsőde és Tanuszoda (8991 Teskánd, Rákóczi Ferenc utca 22.)
8. A közös önkormányzati hivatal nem gyakorol gazdálkodó szervezet felett alapítói, tulajdonosi jogokat.
9. A közös önkormányzati hivatal gazdasági szervezettel rendelkezik.
1. A közös önkormányzati hivatal a képviselő-testületek által létrehozott egységes szerv, melyet Teskánd község polgármestere irányít.
2. A közös önkormányzati hivatal vezetője a jegyző.
3. A jegyző helyettesítését, és a közös önkormányzati hivatal működtetéséről és fenntartásáról szóló megállapodásban, jelen SZMSZ-ben, az Ügyrendben, valamint a munkaköri leírásban meghatározott feladatokat az aljegyző látja el.
4. A jegyző és az aljegyző tisztség egyidejű betöltetlensége, illetve tartós akadályoztatásuk esetén – legfeljebb hat hónap időtartamra – a jegyzői feladatok ellátására a közös önkormányzati hivatalhoz tartozó önkormányzatok polgármestereivel történő előzetes egyeztetést követően, Boncodfölde község polgármestere jelöli ki a képesítési feltételeknek megfelelő köztisztviselőt.
5. A közös önkormányzati hivatal önálló szervezeti egységeként állandó jelleggel működik Salomvár és Kustánszeg községekben a kirendeltségeken.
6. A közös önkormányzati hivatal engedélyezett létszáma: 13 fő, mely a következőképpen oszlik meg:
Teskándi székhelyhivatal: 11 fő (jegyzővel, aljegyzővel)
Salomvári állandó kirendeltség: 1 fő
Kustánszegi állandó kirendeltség: 1 fő
7. A közös önkormányzati hivatalban foglalkozatott köztisztviselők hivatali szervezetben elfoglalt munkakörnek megfelelő feladatainak leírását a munkaköri leírások tartalmazzák.
8. A közös önkormányzati hivatal főbb feladatai
8.1 Ügyviteli, titkársági, ügykezelői feladatok és a képviselő-testületek működésével kapcsolatos adminisztratív feladatok
- polgármesterek, a jegyző és az aljegyző ügyviteli feladatainak ellátása,
- vezetők munkájához szükséges előkészítő feladatok elvégzése,
- képviselő-testületek, bizottságok jegyzőkönyveinek vezetése, elkészítése,
- testületi ülések előkészítéséhez szükséges adminisztrációs munkák elvégzése, meghívók kiküldése,
- rendeletek, határozatok nyilvántartásának vezetése, határozatok végrehajtásának figyelemmel kísérése,
- közigazgatási nyilvántartás vezetése,
- köztisztviselők, valamint a polgármesterek és képviselők vagyonnyilatkozataival kapcsolatos adminisztratív teendők,
- honvédelemmel, polgári védelemmel, katasztrófavédelemmel kapcsolatos feladatok,
- információszabadsággal, közzététellel kapcsolatos feladatok,
- iktatási, irattárazási feladatok.
8.2 Igazgatási feladatok:
- népesség-nyilvántartás, lakcím ügyintézés,
- települési szolgáltató rendszer kezelése,
- anyakönyvi ügyek,
- szociálpolitikai (települési támogatásokkal kapcsolatos) feladatok ellátása,
- falugondnoki szolgáltatás igazgatási feladatai,
- egyes gyermekvédelmi feladatok,
- egészségüggyel kapcsolatos feladatok,
- közneveléssel, közművelődéssel kapcsolatos feladatok,
- működési engedélyek (üzletek, vendéglátóhelyek, szálláshelyek) kiadása, egyéb kereskedelmi tevékenységgel kapcsolatos bejelentések,
- gyermek- és ifjúságvédelemmel kapcsolatos feladatok (rendszeres gyermekvédelmi kedvezmény, rendkívüli gyermekvédelmi támogatás),
- mezőgazdasági ügyek,
- állattartással, állategészségüggyel kapcsolatos feladatok,
- Polgári Törvénykönyvből eredő feladatok (birtokvédelmi ügyek, hagyatéki ügyek),
- vadkár ügyek,
- képviselő-testületek hatáskörébe tartozó, illetve a képviselő-testületek által a polgármesterekre átruházott egyedi hatósági ügyek, előterjesztések, illetve a meghozott döntések alapján határozatok elkészítése,
- választásokkal kapcsolatos feladatok,
- hagyatéki leltározással kapcsolatos feladatok,
- környezettanulmány készítése külső szervek részére,
- termőföld eladásával, bérbeadásával kapcsolatos közszemlére tételi, kifüggesztési feladatok.
8.3 Pénzügyi-gazdálkodási, adóügyi feladatok
Pénzügyi-gazdálkodási feladatok:
- költségvetés elkészítése, költségvetés végrehajtása, költségvetés végrehajtásáról tájékoztatók, beszámolók, zárszámadás készítése,
- önkormányzati beruházások előkészítése és lebonyolításával kapcsolatos feladatok,
- önkormányzati intézmények vezetővel kapcsolattartás,
- az intézmények működéséhez az önkormányzat által biztosított pénzügyi keretről folyamatosan tájékoztatás adás,
- az önkormányzatok és az önálló intézmények működésével kapcsolatos gazdálkodási feladatok (könyvelés, pénzügyi jelentés, beszámolók, adatszolgáltatás a MÁK, a minisztériumok és egyéb szervek felé),
- gépjármű és egyéb kisgépek üzemanyag elszámolásával kapcsolatos feladatok,
- pályázatok figyelése, elkészítése, elszámolása,
- közfoglalkoztatással kapcsolatos feladatok,
- munkaüggyel, személyzeti ügyekkel kapcsolatos feladatok,
- ingatlanvagyon kataszter vezetése.
Adóügyi feladatok:
- gépjárműadó, iparűzési adó, magánszemélyek kommunális adója, idegenforgalmi adó, építményadó, talajterhelési díj előírásával, könyvelésével, stb. kapcsolatos feladatok,
- önkormányzati ingatlanok elidegenítésével kapcsolatos feladatok,
- adó- és értékbizonyítvány kiállítása.
8.4 Műszaki, településüzemeltetéssel kapcsolatos feladatok
- nyilvántartások vezetése,
- közlekedés-, vízügyi, környezetvédelmi, köztisztasági ügyek,
- szakhatósági közreműködés,
- településfejlesztési-rendezési feladatok,
- közművek létesítésével, fejlesztésével kapcsolatos feladatok,
- önkormányzati utak ellenőrzése,
- ingatlanok gondozásának ellenőrzése,
- hulladékgazdálkodással kapcsolatos feladatok,
- temetők működtetésével kapcsolatos feladatok.
9. Az SZMSZ csak a főbb feladatköröket tartalmazza. A közös önkormányzati hivatal szervezeti egységei és a köztisztviselők részletes feladatait az Ügyrend tartalmazza.
10. A közös önkormányzati hivatal ügyintézőinek részletes feladat- és hatáskörét, a hatáskörök gyakorlásának módját, a helyettesítés rendjét és az ezekhez tartozó felelősségi szabályokat a munkaköri leírások tartalmazzák.
11. A közös önkormányzati hivatal valamennyi dolgozója felelős a feladatkörébe tartozó, rá iktatott ügyek tekintetében a jogszabályok betartásáért, kötelességének vétkes megszegése esetén jogszabályban rögzítettek szerint fegyelmi és kártérítési felelősséggel tartozik.
1. Munkavégzéssel kapcsolatos szabályok
1.1 A közszolgálati jogviszony, munkaviszony, munkavégzésre irányuló egyéb jogviszony létrejötte
A közös önkormányzati hivatalban közszolgálati jogviszony keretében foglalkoztatottak dolgoznak. A közszolgálati jogviszonyra, annak létrejöttére, tartalmára, módosítására, megszűnésére a közszolgálati tisztviselőkről szóló 2011. évi CXCIX. törvény (továbbiakban: Kttv.) rendelkezéseit kell alkalmazni.
A közös önkormányzati hivatal feladatainak ellátására munkaszerződés (Munka Törvénykönyve), vagy megbízásos jogviszony keretében (Ptk.) is foglalkoztathat külsős személyeket.
1.2 A köztisztviselői vagyonnyilatkozat
A Kttv., valamint a 2007. évi CLII. tv. szabályai alapján vagyonnyilatkozatot tesz, illetőleg számot ad a megelőző vagyonnyilatkozatához képest bekövetkezett vagyongyarapodásáról és annak okáról a 1. számú mellékletben meghatározott munkaköröket ellátó köztisztviselő.
A nyilatkozattételre köteles köztisztviselő a vele közös háztartásban élő házas- illetve élettársára és gyermekére vonatkozóan is külön-külön vagyonnyilatkozatot tesz.
1.3 Munkáltatói jogok gyakorlása
A munkáltatói jogkörök gyakorlása a közös önkormányzati hivatal működtetéséről és fenntartásáról szóló megállapodás szerint történik.
1.4 Munkavégzés teljesítése, munkaköri kötelezettségek, hivatali titkok megőrzése
A munkavégzés teljesítése jelen SZMSZ-ben, az Ügyrendben, a munkaköri leírásban, valamint – ha a jegyző azt indokoltnak tartja – a jegyző által kijelölt munkahelyen (szervezeti egységen) az ott érvényben lévő szabályok és a kinevezési okmányban leírtak szerint történik.
A köztisztviselő munkáját az arra vonatkozó szabályoknak és előírásoknak, a jegyző, az aljegyző utasításainak, valamint a szakmai elvárásoknak megfelelően köteles végezni.
Köteles a munkakörébe tartozó munkát képességei maximális kifejtésével, az elvárható szakértelemmel és pontossággal végezni, a hivatali titkot megtartani. Ezen túlmenően nem közölhet illetéktelen személlyel olyan adatot, amely a munkaköre betöltésével összefüggésben jutott tudomására, és amelynek közlése a munkáltatóra vagy más személyre hátrányos következményekkel járna, illetve a személyes adatok védelme alá esik.
Amennyiben jogszabályban előírt adatszolgáltatási kötelezettség nem áll fenn, nem adható felvilágosítás azokban a kérdésekben, amelyek hivatali titoknak minősülnek, és amelyek nyilvánosságra kerülése a közös önkormányzati hivatal érdekét sértené.
A közös önkormányzati hivatalnál hivatali titoknak minősülnek különösen:
- az alkalmazottak személyes adatvédelmével, bérezésével, juttatásaival kapcsolatos adatok,
- az ügyfelek személyiségi jogaihoz fűződő adatok,
- az alkalmazottak egészségi állapotára vonatkozó adatok,
- a hivatali munka során használt kódok, jelszavak, hozzáférések.
1.5 A munkaidő
A heti munkaidő: 40 óra (kivéve a napi 4 órában foglalkoztatott köztisztviselőnél – nála a heti munkaidő 20 óra)
A teskándi székhelyhivatalban, a salomvári és a kustánszegi állandó kirendeltségen a hivatalos munkarend, mely a munkaidőt és a pihenőidőt (ebédidő) tartalmazza a következő:
- hétfőtől-csütörtökig 7:30 – 16:00
- pénteken 7:30 – 13:30
1.6 Az ügyfélfogadási idő
A teskándi székhelyhivatalban, a salomvári és a kustánszegi állandó kirendeltségen:
- hétfőtől csütörtökig 8:00 – 12:00 és 13:00 – 16:00
- pénteken 8:00 – 12:00
Jegyző Teskánd, Boncodfölde, Kustánszeg és Salomvár településen, az aljegyző Böde, Hottó, Németfalu és Németfalu településen minden héten tart ügyfélfogadást a Szervezeti és Működési Szabályzatban meghatározottak szerint.
1.7 Szabadság
Az éves rendes szabadság tervezett kivételéről – a jegyzővel történő előzetes egyeztetés alapján – éves szabadságolási tervet kell készíteni. A rendes szabadság, valamint a rendkívüli és fizetés nélküli szabadság engedélyezésére az aljegyző, valamint a székhelyhivatalban dolgozók esetében a jegyző, míg a kirendeltségen dolgozók esetében – a jegyző egyetértésével – az aljegyző, a jegyző tekintetében pedig Boncodfölde község polgármestere jogosult.
A dolgozók éves rendes szabadságának mértékét a Kttv.-ben, valamint a Munka Törvénykönyvében foglalt előírások szerint kell megállapítani. A dolgozókat megillető és kivett szabadságról nyilvántartást kell vezetni.
A szabadság nyilvántartást a székhelyhivatalban és a kirendeltségeken is vezetni kell. A nyilvántartások vezetéséért a munkaköri leírásban e feladattal megbízott köztisztviselők a felelősek.
1.8 A helyettesítés rendje
A közös önkormányzati hivatalban folyó munkát a dolgozók ideiglenes vagy tartós távolléte nem akadályozhatja. A helyettesítéssel kapcsolatos, egyes dolgozókat érintő konkrét feladatokat a munkaköri leírásokban kell rögzíteni.
A jegyzőt – távolléte és összeférhetetlensége esetén – az aljegyző helyettesíti. A jegyző helyettesítését az aljegyző akadályoztatása vagy az aljegyzői tisztség betöltetlensége esetén az a köztisztviselő látja el, akinek ez a feladat a munkaköri leírásában szerepel.
1.9 A képviselet rendje
A közös önkormányzati hivatal képviseletét a jegyző, akadályoztatása esetén az aljegyző látja el. Eseti képviselettel a jegyző a közös önkormányzati hivatal dolgozóját is megbízhatja.
A képviseleti jogot a feladat ellátása során viselt döntési, illetve végrehajtási felelősség körében
- a törvény, kormányrendelet és önkormányzati rendelet által telepített saját hatáskör,
- az átruházott hatáskör,
- a kiadmányozási jogkör
gyakorlója látja el a tevékenység gyakorlásával kapcsolatos feladatokban.
1.10 Munkakörök átadása
Valamennyi munkakör tekintetében személyi változás esetén (pl. közszolgálati jogviszony megszűnése, munkakörváltozás, tartós távollét esetén) a dolgozó munkakörének átadásáról, illetve átvételéről jegyzőkönyvet kell felvenni.
Az átadásról és átvételről készült jegyzőkönyvben fel kell tüntetni:
- az átadás-átvétel időpontját,
- a munkakörrel kapcsolatos tájékoztatást, fontosabb adatokat,
- a folyamatban lévő konkrét ügyeket,
- az átadásra kerülő eszközöket,
- az átadó és átvevő észrevételeit,
- a jelenlévők aláírását.
Az átadás-átvételi eljárást a munkakörváltozást követően legkésőbb 15 napon belül be kell fejezni.
2. Saját gépkocsi használat
A saját tulajdonú gépjárművek használatának térítési díját és elszámolási rendszerét a mindenkor érvényes központi előírások rendelkezései, illetve az adójogszabályok szerint lehet kifizetni. Saját gépkocsit hivatali célra a jegyző esetében Boncodfölde község polgármestere, az aljegyző és a székhelyhivatalban és a kirendeltségeken dolgozó ügyintézők vonatkozásában a jegyző előzetes engedélyével lehet igénybe venni.
3. Kártérítési kötelezettség
A köztisztviselő a közszolgálati jogviszonyból eredő kötelezettségének vétkes megszegésével okozott kárért kártérítési felelősséggel tartozik.
Szándékos károkozás esetén a munkavállaló a teljes kárt köteles megtéríteni.
A köztisztviselő vétkességére tekintet nélkül a teljes kárt köteles megtéríteni a visszaszolgáltatási vagy elszámolási kötelezettséggel átvett olyan dolgokban bekövetkezett hiány esetén, amelyeket állandóan őrizetben tart, kizárólagosan használ vagy kezel, és azokat jegyzék vagy elismervény alapján vette át. A pénztárost e nélkül is terheli felelősség az általa kezelt pénz, értékpapír és egyéb értéktárgy tekintetében.
Amennyiben az intézménynél a kárt többen együttesen okozták, vétkességük, a megőrzésre átadott dolgokban a bekövetkezett hiány esetén pedig munkabérük arányában felelnek. Amennyiben a kárt többen okozták, egyetemleges kötelezésnek van helye. A kár összegének meghatározásánál a Kttv., valamint a Munka Törvénykönyve szabályai az irányadók.
4. Anyagi felelősség
Az intézmény a dolgozó ruházatában, használati tárgyaiban a munkavégzés folyamán bekövetkezett kárért vétkességre tekintet nélkül felel, ha a kár a dolgozó munkahelyén vagy más megőrzésre szolgáló helyen elhelyezett dolgokban keletkezett.
A dolgozó a szokásos személyi használati tárgyakat meghaladó mértékű és értékű használati értékeket csak a jegyző engedélyével hozhat be munkahelyére, illetve vihet ki onnan.
A közös önkormányzati hivatal valamennyi dolgozója felelős a berendezési, felszerelési tárgyak rendeltetésszerű használatáért, a gépek, eszközök, szakkönyvek stb. megóvásáért.
5. Ügyiratkezelés
Az ügyiratkezelést az Iratkezelési szabályzatban foglalt előírások alapján kell végezni.
6. Bélyegzők használata, kezelése
A közös önkormányzati hivatal valamennyi kiadmányán valamennyi aláírásnál bélyegzőt kell használni. A bélyegzőkkel ellátott, cégszerűen aláírt iratok tartalma érvényes kötelezettségvállalást, jogszerzést, jogról való lemondást, stb. jelent.
A közös önkormányzati hivatalban használatos valamennyi bélyegzőről, annak lenyomatáról a székhelyhivatalban és a kirendeltségen nyilvántartást kell vezetni.
A nyilvántartásnak tartalmaznia kell, hogy a bélyegzőt ki és mikor vette használatba, melyet az átvevő személy a nyilvántartásban aláírásával igazol.
A nyilvántartást a székhelyhivatalban és a kirendeltségen is vezetni kell.
A nyilvántartások vezetéséért a munkaköri leírásban e feladattal megbízott köztisztviselők a felelősek.
Az átvevők személyesen felelősek a bélyegzők megőrzéséért. A bélyegzők beszerzéséről, kiadásáról, nyilvántartásáról, cseréjéről és évenkénti egyszeri leltározásáról a nyilvántartás vezetéséért felelős dolgozók gondoskodnak, illetve a bélyegző elvesztése esetén az előírások szerint járnak el.
7. A közös önkormányzati hivatal gazdálkodásának rendje
A közös önkormányzati hivatal gazdálkodásával, ezen belül kiemelten a költségvetés tervezésével, végrehajtásával, a közös önkormányzati hivatal kezelésében lévő vagyon hasznosításával összefüggő feladatok, hatáskörök szabályozása – a jogszabályok és az irányító szerv rendelkezéseinek figyelembevételével – a jegyző feladata.
7.1. A gazdálkodás vitelét elősegítő belső szabályzatok
- Számlarend,
- Számviteli politika,
- Eszközök és források értékelési szabályzata,
- Gazdálkodási Ügyrend,
- Pénzkezelési szabályzat,
- Integrált kockázatkezelési szabályzat,
- Szabálytalanságok kezelésének eljárásrendje,
- Közérdekű adatok megismerésére irányuló igények teljesítésének rendje,
- Kötelezettségvállalás, utalványozás, ellenjegyzés, érvényesítés rendjének szabályzata
- Leltárkészítés és leltározási szabályzat,
- Felesleges vagyontárgyak hasznosításának és selejtezésének szabályzata,
- Közszolgálati szabályzat,
- Iratkezelési szabályzat,
- Belső ellenőrzési kézikönyv,
- Ellenőrzési nyomvonal,
- Belső kontrollrendszer.
7.2 Bankszámlák feletti rendelkezés
A banknál vezetett számlák feletti rendelkezésre jogosultakat a jegyző jelöli ki. Nevüket és aláírásukat be kell jelenteni a számlavezető pénzintézethez.
Az aláírás bejelentési kartonok egy-egy másolati példányát a székhelyhivatalban a munkaköri leírásban e feladattal megbízott pénzügyi-gazdálkodási ügyintéző köteles őrizni.
A közös önkormányzati hivatal részére meghatározott feladatok végrehajtására az alábbi bankszámla szolgál: OTP Bank Nyrt.-nél vezetett 11749008-15804161 számú költségvetési elszámolási számla.
7.3 Kötelezettségvállalás, utalványozás, érvényesítés, ellenjegyzés rendje
A kötelezettségvállalás, utalványozás, ellenjegyzés, érvényesítés rendjét a közös önkormányzati hivatal vonatkozásában a jegyző határozza meg. Ennek részletes szabályait a kötelezettségvállalás, utalványozás, ellenjegyzés, érvényesítés rendjét rögzítő szabályzat tartalmazza.
8. Belső ellenőrzés
8.1 A belső ellenőrzés működtetése
A közös önkormányzati hivatal belső ellenőrzésének megszervezéséért, rendszerének kialakításáért a jegyző a felelős.
A belső ellenőrzés feladata:
- vizsgálni és értékelni a folyamatba épített, előzetes és utólagos vezetői ellenőrzési rendszerek kiépítésének, működésének jogszabályoknak és szabályzatoknak való megfelelését;
- vizsgálni és értékelni a pénzügyi irányítási és ellenőrzési rendszerek működésének gazdaságosságát, hatékonyságát és eredményességét;
- vizsgálni a rendelkezésre álló erőforrásokkal való gazdálkodást, a vagyon megóvását és gyarapítását, valamint az elszámolások, beszámolók megbízhatóságát;
- a vizsgált folyamatokkal kapcsolatban megállapításokat és ajánlásokat tenni, valamint elemzéseket, értékeléseket készíteni az intézmény vezetője számára a költségvetési szerv működése eredményességének növelése, valamint a folyamatba épített, előzetes és utólagos vezetői ellenőrzési, és a belső ellenőrzési rendszerek javítása, továbbfejlesztése érdekében;
- ajánlásokat és javaslatokat megfogalmazni a kockázati tényezők, hiányosságok megszüntetése, kiküszöbölése érdekében;
- nyomon követni az ellenőrzési jelentések alapján megtett intézkedéseket.
A belső ellenőrzési tevékenység során szabályszerűségi, pénzügyi, rendszer- és teljesítmény-ellenőrzéseket, illetve informatikai rendszerellenőrzéseket kell végezni, valamint az éves elemi költségvetési beszámolókról megbízhatósági ellenőrzés keretében igazolásokat kell kibocsátani.
A belső ellenőrzések éves ellenőrzési terv alapján történnek.
Az éves ellenőrzési tervnek tartalmaznia kell:
- az ellenőrzési tervet megalapozó elemzéseket, különös tekintettel a kockázatelemzésre,
- a tervezett ellenőrzések tárgyát,
- az ellenőrzések célját,
- az ellenőrzendő időszakot,
- a szükséges ellenőrzési kapacitás meghatározását,
- az ellenőrzések típusát és módszereit,
- az ellenőrzések ütemezését,
- az ellenőrzött szerv, illetve szervezeti egység megnevezését.
A belső ellenőrzést a Belső ellenőrzési kézikönyvben foglaltak szerint kell megszervezni és elvégezni.
8.2 Folyamatba épített, előzetes és utólagos vezetői ellenőrzés
A jegyző a gazdálkodás folyamatára és sajátosságaira tekintettel köteles kialakítani, működtetni és fejleszteni a folyamatba épített, előzetes és utólagos vezetői ellenőrzés (FEUVE) rendszerét.
A folyamatba épített, előzetes és utólagos vezetői ellenőrzés a szervezeten belül a gazdálkodásért felelős szervezeti egység által folytatott első szintű pénzügyi irányítási és ellenőrzési rendszer, amelynek létrehozásáért, működtetéséért és fejlesztéséért a költségvetési szerv vezetője felelős.
A jegyző köteles olyan szabályzatokat kiadni, folyamatokat kialakítani és működtetni a szervezeten belül, amelyek biztosítják a rendelkezésre álló források szabályszerű, szabályozott, gazdaságos, hatékony és eredményes felhasználását.
A jegyző köteles:
- elkészíteni az intézmény ellenőrzési nyomvonalát, amely a szervezet tervezési, pénzügyi lebonyolítási és ellenőrzési folyamatainak szöveges illetve táblázatba foglalt és folyamatábrákkal szemléltetett leírása,
- a kockázati tényezők figyelembe vételével kockázatelemzést végezni, és kockázatkezelési rendszert működtetni. A kockázatelemzés során fel kell mérni és meg kell állapítani az intézmény tevékenységében, gazdálkodásában rejlő kockázatokat.
- szabályozni a szabálytalanságok kezelésének eljárásrendjét.
9. Intézményi óvó, védő előírások
A közös önkormányzati hivatal minden dolgozójának alapvető feladata közé tartozik, hogy az egészségük és testi épségük megőrzéséhez szükséges ismereteket átadja, baleset, vagy ennek veszélye esetén a szükséges intézkedéseket megtegye.
Minden dolgozónak ismernie kell a Munkavédelmi szabályzatot és Tűzvédelmi szabályzatot, valamint tűz esetére előírt utasításokat, a menekülés útját.
Bencze Ildikó |
---|
1. számú melléklet
Teskándi Közös Önkormányzati Hivatal
Szervezeti Ábra
2. számú melléklet
Vagyonnyilatkozat tételi kötelezettséggel
járó munkakörök
A közös önkormányzati hivatalban foglalkoztatottak vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettsége a következő:
Munkakör pontos |
Vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettségség oka |
|||||
---|---|---|---|---|---|---|
3. § |
3. § |
3. § |
3. § |
3. § |
3. § |
|
Jegyző |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
Aljegyző |
x |
x |
x |
x |
x |
|
Pénzügyi ügyintéző |
x |
x |
x |
x |
||
Adóügyi ügyintéző |
x |
x |
||||
Igazgatási ügyintéző |
x |
x |
x |
|||
Műszaki ügyintéző |
x |
x |
x |
x |
||
A bevezető a Németfalu Község Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2024. (XI. 15.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.
Módosította a 4/2020. (VII. 17.) ÖR., hatályos 2020. július 18. napjától
Az 1. § (4) bekezdése a Németfalu Község Önkormányzata Képviselő-testületének 7/2021. (X. 19.) önkormányzati rendelete 2. § a) pontja szerint módosított szöveg.
A 4. § (3) bekezdése a Németfalu Község Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2024. (XI. 15.) önkormányzati rendelete 5. § a) pontja szerint módosított szöveg.
A 4. § (4) bekezdése a Németfalu Község Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2024. (XI. 15.) önkormányzati rendelete 5. § b) pontja szerint módosított szöveg.
A 4. § (6) bekezdését a Németfalu Község Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2024. (XI. 15.) önkormányzati rendelete 6. §-a hatályon kívül helyezte.
A 6. § (2) bekezdése a Németfalu Község Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2022. (V. 25.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.
A 6. § (3) bekezdése a Németfalu Község Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2022. (V. 25.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.
A 6. § (4) bekezdése a Németfalu Község Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2022. (V. 25.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.
Hatályon kívül helyezte a 4/2020. (VII. 17.) ÖR., hatályát vesztette 2020. július 18. napjától
Hatályon kívül helyezte a 4/2020. (VII. 17.) ÖR., hatályát vesztette 2020. július 18. napjától
A 9. § (3) bekezdését a Németfalu Község Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2022. (V. 25.) önkormányzati rendelete 2. §-a hatályon kívül helyezte.
A 18. § (2) bekezdése a Németfalu Község Önkormányzat Képviselő-testülete 5/2021. (VI. 24.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.
A 20. § (4) bekezdése a Németfalu Község Önkormányzat Képviselő-testülete 5/2021. (VI. 24.) önkormányzati rendelete 2. §-ával megállapított szöveg. A 20. § (4) bekezdése a Németfalu Község Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2024. (XI. 15.) önkormányzati rendelete 2. §-ával megállapított szöveg.
Módosította a 4/2020. (VII. 17.) ÖR., hatályos 2020. július 18. napjától
A 25. § (5) bekezdését a Németfalu Község Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2024. (XI. 15.) önkormányzati rendelete 3. §-a iktatta be.
Módosította a 4/2020. (VII. 17.) ÖR., hatályos 2020. július 18. napjától A 27. § (1) bekezdése a Németfalu Község Önkormányzata Képviselő-testületének 7/2021. (X. 19.) önkormányzati rendelete 2. § b) pontja szerint módosított szöveg.
Módosította a 4/2020. (VII. 17.) ÖR., hatályos 2020. július 18. napjától
Módosította a 4/2020. (VII. 17.) ÖR., hatályos 2020. július 18. napjától
Hatályon kívül helyezte a 4/2020. (VII. 17.) ÖR., hatályát vesztette 2020. július 18. napjától
Módosította a 4/2020. (VII. 17.) ÖR., hatályos 2020. július 18. napjától
Hatályon kívül helyezte a 4/2020. (VII. 17.) ÖR., hatályát vesztette 2020. július 18. napjától
A 28. § (4) bekezdése a Németfalu Község Önkormányzat Képviselő-testülete 5/2021. (VI. 24.) önkormányzati rendelete 3. §-ával megállapított szöveg.
A 33. § a Németfalu Község Önkormányzat Képviselő-testülete 5/2021. (VI. 24.) önkormányzati rendelete 4. §-ával megállapított szöveg.
Az 1. melléklet a Németfalu Község Önkormányzat Képviselő-testülete 5/2021. (VI. 24.) önkormányzati rendelete 5. §-ával megállapított szöveg.
Az 1. mellékletben foglalt táblázat 12. sora a Németfalu Község Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2023. (V. 24.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.
Módosította a 4/2020. (VII.17.) ÖR., hatályos 2020. július 18. napjától
A 2. melléklet d) alpontja a Németfalu Község Önkormányzata Képviselő-testületének 7/2021. (X. 19.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg. A 2. melléklet d) alpontja a Németfalu Község Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2024. (XI. 15.) önkormányzati rendelete 4. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.
Módosította a 4/2020. (VII.17.) ÖR., hatályos 2020. július 18. napjától
A 2. melléklet 1. függelék címe a Németfalu Község Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2024. (XI. 15.) önkormányzati rendelete 4. § (2) bekezdésével megállapított szöveg.
A 2. melléklet 1. függelékében foglalt táblázat „Polgármester:” sora a Németfalu Község Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2024. (XI. 15.) önkormányzati rendelete 4. § (2) bekezdésével megállapított szöveg.
A 2. melléklet 1. függelékében foglalt táblázat „Alpolgármester:” sora a Németfalu Község Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2024. (XI. 15.) önkormányzati rendelete 4. § (2) bekezdésével megállapított szöveg.
A 2. melléklet 1. függelékében foglalt táblázat „Képviselők:” sora a Németfalu Község Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2024. (XI. 15.) önkormányzati rendelete 4. § (2) bekezdésével megállapított szöveg.
A 2. melléklet 1. függelékében foglalt táblázat 7. sora a Németfalu Község Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2024. (XI. 15.) önkormányzati rendelete 4. § (2) bekezdésével megállapított szöveg.
A 2. melléklet 1. függelékében foglalt táblázat 9. sora a Németfalu Község Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2024. (XI. 15.) önkormányzati rendelete 4. § (2) bekezdésével megállapított szöveg.
Módosította a 4/2020. (VII.17.) ÖR., hatályos 2020. július 18. napjától A 2. melléklet 2. függelék a Németfalu Község Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2024. (XI. 15.) önkormányzati rendelete 4. § (3) bekezdésével megállapított szöveg.
Módosította a 4/2020. (VII.17.) ÖR., hatályos 2020. július 18. napjától
Módosította a 4/2020. (VII.17.) ÖR., hatályos 2020. július 18. napjától