Budapest Főváros VI. kerület Terézváros Önkormányzat Képviselő-testületének 5/2020. (II.27.) önkormányzati rendelete

a Terézvárosi Önkormányzat tulajdonában álló közterületek használatáról és rendjéről

Hatályos: 2024. 05. 01

Budapest Főváros VI. kerület Terézváros Önkormányzat Képviselő-testületének 5/2020. (II.27.) önkormányzati rendelete

a Terézvárosi Önkormányzat tulajdonában álló közterületek használatáról és rendjéről

2024.05.01.

Budapest Főváros VI. kerület Terézváros Önkormányzatának Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében valamint a mozgóképről szóló 2004. évi II. törvény 37. § (4) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában, a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 23. § (5) bekezdés 2. pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el.

1. A rendelet hatálya

1. § (1) A rendelet hatálya Budapest Főváros VI. kerület Terézváros közigazgatási területén a Budapest Főváros VI. kerület Terézváros Önkormányzata (a továbbiakban: Terézvárosi Önkormányzat) tulajdonában álló közterületekre terjed ki.

(2) E rendelet alkalmazása szempontjából közterület a Budapest Főváros VI. kerület Terézváros Önkormányzata tulajdonában álló, az ingatlan-nyilvántartásban közterületként nyilvántartott földrészlet.

(3)1 E rendelet fogalmait és előírásait a településkép védelméről szóló önkormányzati rendelet fogalmaival és előírásaival együtt kell értelmezni.

2. A közterületek besorolása

2. § 1 A rendelet hatálya alá tartozó közterületeket I. (kiemelt), II. (normál), III. (különleges) közterületi övezeti kategóriákba kell sorolni. A közterületek övezeti besorolását az 1. számú melléklet tartalmazza.

3. A közterület használata és a közterület-használati hozzájárulás

3. § (1) A közterületet rendeltetésének megfelelő célra – a jogszabályok keretei között – bárki szabadon használhatja.

(2) A közterület rendeltetésszerű használata mások, hasonló célú jogait nem csorbíthatja.

(3) Rendeltetésétől eltérő célú a közterület használata, ha a használat a közterület (vagy annak meghatározott része) mások általi rendeltetésszerű igénybevételét az e rendeletben megfogalmazott módon akadályozza.

4. § (1)2 A közterület rendeltetéstől eltérő használata kérdésében a Terézvárosi Önkormányzat hatósági hatáskörben hoz döntést. A közterület rendeltetésétől eltérő használatához (továbbiakban: közterület-használat) a tulajdonos hozzájárulása és a tulajdonosi hozzájárulást is tartalmazó alakszerű határozat meghozatala vagy hatósági szerződés megkötése (továbbiakban együtt: közterület használati hozzájárulás) szükséges.

(2) Közterület-használati hozzájárulást kell beszerezni, különösen:

a) árusító és árusítással kapcsolatos pavilon, mobil építmény létesítéséhez, fennmaradásához, árubemutató kihelyezéséhez, fennmaradásához;

b) kivetítő- és videófal-berendezés elhelyezéséhez, fennmaradásához;

c) építési munkával kapcsolatos létesítmények (pl.: építési állványzat, munkaterület körülhatárolása, irodakonténer, konténer és tartozékai stb.), valamint építmények és törmelékek elhelyezéséhez, fennmaradásához, tárolásához;

d) film-, fénykép-, televízió-, videó- és hangfelvétel készítéséhez akkor, ha az a közterület rendeltetésszerű használatát 30 percnél hosszabb ideig akadályozza, kivéve a mozgóképről szóló 2004. évi II. törvény szerinti közterületi filmforgatást;

e) sport-, kulturális és családi eseményekkel kapcsolatos rendezvények, kiállítások, vásárok, piacok (a továbbiakban együtt: rendezvények) megtartásához szükséges közterületi helyszín használatához, mutatványos tevékenység folytatásához;

f) a közterület egyéb turisztikai, kereskedelmi, vendéglátó-ipari hasznosításához (pl.: turisztikai információs pult, vendéglátó-ipari terasz, előkert);

g) étlaptartó önálló elhelyezéséhez

h) az alkalmankénti rakodáshoz, költözéshez szükséges közterületi helyszín kizárólagos használatához;

i) civil és egyéb szervezetek érdekében végzett adománygyűjtéshez szükséges építmények, berendezések elhelyezéséhez, fennmaradásához;

j) ételosztáshoz szükséges építmények, berendezések elhelyezéséhez, fennmaradásához;

k)3 kölcsönzési célú mikromobilitási eszközök közterületi elhelyezéséhez, tárolásához, ide nem értve a mikromobilitási eszközzel használat közben való olyan ideiglenesen megállást, ami az eszköz adott személy általi bérleti szerződés szerinti használatát (kölcsönzését) nem szakítja meg;

(3) Nem kell a közterület-használati hozzájárulás:

a) a közút, a járda és a zöldterület építésével, javításával és fenntartásával kapcsolatos munkák elvégzéséhez;

b) az úttartozékok és a közúti közlekedés szervezésének és irányításának céljait szolgáló berendezések elhelyezéséhez;

c) elektronikus hírközlési építmények, valamint közműves berendezések, illetve létesítmények hibaelhárításához szükséges munkák elvégzéséhez;

d) a kizárólag kézi hordozású eszközökkel végzett, illetve a 30 percet meg nem haladó időtartamú film-, fénykép-, televízió-, videó- és hangfelvételek készítéséhez;

e)4 az élet-és balesetveszély elhárításához szükséges időtartamot, maximum 30 napot meg nem haladó munkák elvégzéséhez,

f) futóversenyek útvonalának kijelöléséhez és biztosításához;

g) taxi állomások létesítéséhez és fennmaradásához;

h) kerékpártárolók, kerékpártámaszok létesítéséhez és fennmaradásához,

i) kézben tartott hangszerrel végzett utcazenéléshez;

j) üzlet portálja előtt legfeljebb két darab, összesen legfeljebb 0,5 m2 alapterületű hamutartó elhelyezéséhez;

k)5 üzlet portálja előtt legfeljebb két darab, összesen legfeljebb 0,5 m2 alapterületű, élő növényt tartalmazó és megfelelő műszaki állapotban lévő virágtartó edény elhelyezéséhez,

l)6 kézből kézbe történő szórólap és termékminta osztásához

m)7 a tevékenység megkezdése előtt legalább 24 órával korábban megtett bejelentés esetén, magánszemély költözése céljából, legfeljebb 2 parkolóhely nagyságú területre, évente 1 napra.

(4) Nem adható közterület-használati hozzájárulás:

a) olyan járdaszakaszra, ahol a tervezett létesítmény a gyalogos közlekedést, vagy az úttestre lépő gyalogos észlelését akadályozná;

b)8 ha a tervezett használat az ott levő fás szárú növények egészségi állapotára káros hatással lenne, kivéve a közművek javításához, létesítéséhez, fenntartásához nélkülözhetetlen munkálatokat;

c) közutak területén gazdasági reklámtevékenységhez;

d) a közút és a járda felületének reklám – ideértve a politikai reklámot is – céljára történő használatához;

e) reklám, reklámhordozó, reklámhordozót tartó berendezés elhelyezéséhez;

f) közterületen nem árusítható termékek forgalmazásához;

g) olyan tevékenység gyakorlásához, amely a környezetre káros hatással lenne, a közbiztonságot vagy az egészséget veszélyeztetné;

h) olyan létesítmények és berendezések létesítéséhez, amelyek működtetéséhez a szükséges energia- és vízellátás, csatorna vagy a szabványoknak megfelelő zárt rendszerű szennyvízelvezetés és hulladéktárolás nem biztosítható, vagy a felhasználás mértéke nem állapítható meg;

i) jármű iparszerű javítására;

j) üzemképtelen jármű tárolásához;

k) azoknak a személyeknek, szervezeteknek, akiknek, amelyeknek a Terézvárosi Önkormányzattal szemben bármilyen jogcímből kifolyólag tartozása áll fenn, kivéve az önkormányzat által lejárt tartozásra engedélyezett és határidőben teljesített részletfizetést;

l) reklámhordozó céllal elhelyezett közlekedési eszköz tárolásához;

m)9

n) közösségi szempontok, önkormányzati érdek ezt indokolja,

o)10 ha a kérelem benyújtására 15 naptári napnál rövidebb határidőben kerül sor, kivéve építési konténeres betonpumpa elhelyezésére vonatkozó kérelmek benyújtása.

p)11 szeszesital nyitott térben történő fogyasztására, mozgóárusítás útján történő forgalmazásához, kivéve vendéglátó teraszokra, a terasz nyitvatartási idejében és az önkormányzat által adott hozzájárulás alapján alkalmi rendezvényekre,

q)12 emeletes irodakonténer elhelyezésére, kivéve, ha ehhez az érintett társasház, lakás, helyiség tulajdonosa hozzájárulását adta.

(5) A rendelet hatálya alá tartozó közterületeken állatforgalmazási tevékenység nem végezhető.

(6)13 Nem adható közterület-használati hozzájárulás – újság, könyv, virág, fenyőfa, és karitatív cél kivételével – árusítás céljára. A karitatív célú árusítás a polgármester egyéni elbírálása alapján engedélyezhető.

(7) Megtagadható a közterület-használati hozzájárulás, ha az a már korábban ugyanarra a területre és időpontra kiadott hozzájárulásokat is figyelembe véve a közterület eredeti célja szerinti használatát aránytalanul nagymértékben akadályozza vagy ellehetetleníti.

5. Vendéglátó üzletek kitelepüléseivel kapcsolatos egyéb szabályok

5. § (1) Vendéglátó terasz kizárólag fogyasztótér céljára szolgálhat.

(2) Vendéglátó terasz elhelyezésekor a közterület visszamaradó, akadálytalan gyalogosfelület legkisebb szélessége

a) a közterület teljes szélességében kialakított gyalogosfelület esetén 4,0 méter, melyet az utcatengelyhez igazítva, a közterület közepén kell biztosítani,

b) a vegyes forgalmú közterület eltérő burkolattal jelölt kizárólagos gyalogosfelületének sávjában legalább 2,0 méter,

c) a Liszt Ferenc téren a külön-külön gyalogosirány esetében 2,5 méter, melyet egy – egy tengely mentén kell kialakítani az Andrássy út és a Király utca között,

d) egyéb közterületen 1,5 méter.

A visszamaradó akadálytalan gyalogosfelület előírt szélességét a kétoldalt elhelyezett, egymással szemközti teraszok kialakításánál, vagy egy teraszegység kétoldali kialakítása esetében is biztosítani kell.

(3)14 A vendéglátó terasz homlokzattal párhuzamos hosszmérete nem haladhatja meg az épület homlokzati szélességének mértékét, a kapubejárat és az egyéb rendeltetési egységek kirakatportáljainak és bejáratainak akadálytalan megközelítése figyelembevételével. Szomszédos, vagy más épület elé csak kivételesen, és csak akkor telepíthető:

a) ha a szomszédos épület földszinti rendeltetési egységeinek akadálytalan megközelítése biztosított, és

b) a terasz közvetlen csatlakozása esetén a szomszédos ingatlan tulajdonosa vagy tulajdonközössége ehhez tulajdonosi hozzájárulását adta, és

c) az érintett ingatlan rendeltetésszerű használatát nem zavarja.

(4) Vendéglátó terasz magasföldszinti, közvetlenül érintett lakás elé csak akkor telepíthető, ha annak tulajdonosa ahhoz hozzájárulását adta.

(5)

(6)15

(7)16 Vendéglátó teraszok nyitva tartása naponta legfeljebb 22.00 óráig, eltérő nyitvatartási engedéllyel rendelkező üzletek esetében legfeljebb 24.00 óráig engedélyezhető. Parkolósávban létesített teraszok naponta legfeljebb 22.00 óráig tarthatnak nyitva.

(8) Vendéglátó teraszon zene szolgáltatása, valamint – a (9) bekezdésben foglaltak kivételével – TV, projektor kihelyezése tilos.

(9) A nemzetközi sportesemények (például VB, EB, Olimpia, Bajnokok Ligája, Európa Liga) idején a vendéglátó üzletek tulajdonosai projektort, illetve TV-t kihelyezhetnek legfeljebb az esemény időtartamára.

(10)17 Az év folyamán októbertől márciusig terjedő időszakban a vendéglátó terasz területén dobogó fennmaradása engedélyezhető a vendéglátó terasz használati díja 50 %-ának megfizetése mellett. A dobogó engedélyezésének további feltétele, hogy a területen vendéglátó tevékenység nem folytatható, valamint a közterület használati engedélyben előírt zöldfelület kialakítása megtörténik.

5/A. Mikromobilitási eszközök elhelyezésére vonatkozó különös szabályok

5/A. § (1) Kölcsönzési célú mikromobilitási eszközöknek a Terézvárosi Önkormányzat tulajdonában lévő közterületeken történő elhelyezése, tárolása vonatkozásában a rendelet szabályait a jelen alcímben foglalt eltérésekkel kell alkalmazni.

(2) E rendelet alkalmazásában:

a) Mikromobilitási eszköz: a kerékpár, a roller, továbbá az emberi erővel hajtott, illetve ennek segítésére vagy önálló hajtás céljából legfeljebb 350 W névleges teljesítményű és 25 km/h vagy azt meghaladó sebesség esetén a teljesítményleadást megszüntető elektromos motorral rendelkező és kifejezetten valamely személy szállítására szolgáló egyéb eszközök, így különösen az önkiegyensúlyozó eszközök (hoverboard, monocycle).

b) Mikromobilitási pont: a közterületnek mikromobilitási eszközök elhelyezése, tárolása céljából kijelölt és ebből a célból üzemeltetett része, ide nem értve a közösségi kerékpáros rendszer gyűjtőállomásainak területét.

c) Mikromobilitási szolgáltató: kölcsönzési célú mikromobilitási eszközök üzemeltetője, aki üzletszerű gazdasági tevékenység keretében mikromobilitási eszköz bárki számára elérhető, jellemzően rövid távú bérbeadására irányuló szolgáltatási tevékenységet végez, ide nem értve a közösségi kerékpáros rendszer üzemeltetőjét.

d) Kölcsönzési célú mikromobilitási eszköz: mikromobilitási szolgáltató által üzletszerű gazdasági tevékenység keretében, szolgáltatás nyújtása céljából üzemeltetett mikromobilitási eszköz, ide nem értve a közösségi kerékpáros rendszerben bérelhető kerékpárt.

(3) A kölcsönzési célú mikromobilitási eszközök elhelyezése szempontjából Terézváros területe a következő mikromobilitási zónákra osztott:

a) belvárosi zóna - zóna együttható: 3 (Belső-Terézváros: Teréz körút - Bajcsy Zsilinszky út -Király utca által körülhatárolt terület, valamint a Puczi Béla Tér és Váci Út)

b) átmeneti zóna - zóna együttható: 2 (Külső-Terézváros: A kerület fennmaradó területe)

(4) A Terézvárosi Önkormányzat tulajdonában lévő közterületeken kölcsönzési célú mikromobilitási eszköz - ha e rendelet eltérően nem rendelkezik - kizárólag az erre a célra kijelölt mikromobilitási ponton helyezhető el és tárolható. Erre vonatkozó közterület-használati hozzájárulást a kölcsönzési célú mikromobilitási eszközökkel rendelkező mikromobilitási szolgáltató kérhet.

(5) Nem adható közterület-használati hozzájárulás olyan kölcsönzési célú mikromobilitási eszköz elhelyezéséhez, tárolásához, amely a vonatkozó jogszabályok szerint megkövetelt műszaki követelményeknek nem felel meg, rendeltetésszerű használatra nem alkalmas.

(6) Kölcsönzési célú mikromobilitási eszközök közterületen történő elhelyezése, tárolása céljából akkor adható közterület-használati hozzájárulás a mikromobilitási szolgáltató részére, ha a mikromobilitási szolgáltató

a) az általa üzemeltetett valamennyi mikromobilitási eszközt - a jogszerű közterülethasználat ellenőrizhetősége érdekében - olyan egyedi azonosító jellel látta el, amely

aa) latin ábécé nagybetűiből és arab számokból képzett, legalább négy, legfeljebb hét karakterből áll,

ab) a mikromobilitási eszköz két oldalán egy-egy példányban, minimum 30mm magas és 4mm vonalvastagságú karakterekkel, az eszköz hátulján pedig egy példányban, minimum 50mm magas és 7mm vonalvastagságú karakterekkel jelenik meg,

ac) karaktereinek háttérhez viszonyított kontrasztaránya legalább 4,5:1 arányú;

b) a megosztott szolgáltatás részeként működő mikromobilitási eszközök kölcsönzésére vonatkozó szerződés megkötésére előre meg nem határozott személyek számára nyilvánosan ajánlatot tett közzé;

c) igazolja, hogy az általa üzemeltetett minden egyes mikromobilitási eszköz közterületi elhelyezésének helye és időtartama és az adott eszköz adott időpontban fennálló használati állapotára (kölcsönzött, illetve kölcsönzésre váró) a saját telematikai rendszerében hitelesen, olyan adatrögzítési eljárással kerül rögzítésre, amely biztosítja ezen adatok változatlansága utólagos ellenőrzésének lehetőségét; és

d) folyamatos hozzáférést biztosít a c) pontnak megfelelő telematikai rendszeréhez a Terézvárosi Önkormányzat számára az általa üzemeltetett eszközök tényleges terézvárosi önkormányzati tulajdonú közterületek közterület-használatának ellenőrzéséhez szükséges - személyes adatokat nem tartalmazó - adatok korlátlan megismerhetősége érdekében.

(7) A mikromobilitási szolgáltató a mikromobilitási pontot érvényes közterület-használati hozzájárulása birtokában is csak a többi jogszerű közterület-használóval (az érvényes közterület-használati hozzájárulással rendelkezőkkel) közösen, egymást nem korlátozva veheti igénybe kölcsönzési célú mikromobilitási eszközök elhelyezése, tárolása céljából.

(8)18 A kölcsönzési célú mikromobilitási eszközök elhelyezésére vonatkozó közterület-használati kérelemhez a 6. § (5) bekezdésében meghatározottakon túl a mikromobilitási szolgáltatónak nyilatkoznia kell

a) az elhelyezni kérelmezett mikromobilitási eszközök számáról,

b) az elhelyezni kérelmezett egyes mikromobilitási eszközök műszaki jellemzőiről, így legalább az alábbi adatokról:

ba) az eszköz típusáról (így különösen roller, elektromos rásegítésű roller, kerékpár, elektromos rásegítésű kerékpár),

bb) az elektromos rásegítés meglétéről annak névleges teljesítményével együtt,

bc) az eszköz tömegéről kilogrammban, hosszáról, szélességéről és magasságáról centiméterben,

bd) az eszköz kivilágítási jellemzőiről,

be) az egyedi azonosító jel megjelenítésének tervezett formájáról és méretéről,

c) az elhelyezni kért mikromobilitási eszközök egyedi azonosítójáról, valamint d) a mikromobilitási eszköz üzemeltetése során általa alkalmazott általános szerződési feltételekről és alkalmazott logisztikai, technikai megoldásokról, továbbá telematikai rendszeréről és annak az (6) bekezdés c) pontja szerinti megfelelőségéről, csatolva az ennek alátámasztására szolgáló adatokat.

(9) Jogellenesen használja a közterületet az a mikromobilitási szolgáltató,

a) amelynek a közterületen elhelyezett, tárolt kölcsönzési célú mikromobilitási eszköze a vonatkozó jogszabályok szerint megkövetelt műszaki követelményeknek nem felel meg, rendeltetésszerű használatra nem alkalmas;

b) amelynek a kölcsönzési célú mikromobilitási eszköze közterület-használati hozzájárulás nélkül, vagy a közterület-használati hozzájárulásában foglaltaktól eltérően kerül elhelyezésre, tárolásra a mikromobilitási ponton; vagy

c) amelynek a kölcsönzési célú mikromobilitási eszköze mikromobilitási ponton kívül kerül elhelyezésre, tárolásra a közterületen.

(10) Nem minősül jogellenesnek a közterület-használat, ha a kölcsönzési célú mikromobilitási eszköz teljes terjedelmében a mikromobilitási pont hozzá legközelebbi külső szélétől számított 5 méteren belül került elhelyezésre azzal, hogy ez az elhelyezés egyébként a közterület rendeltetésszerű használatát, így különösen a gyalogos közlekedést nem akadályozza, a közúti közlekedés rendjét, a biztonságos járműközlekedést semmilyen módon nem zavarja.

(11) Jogellenes közterület-használat esetén a mikromobilitási szolgáltató a jogellenesen elhelyezett, tárolt mikromobilitási eszközei után a jogellenes használattal érintett napokra 10 000,- Ft/eszköz/nap közterület-használati díjat köteles megfizetni.

6. A közterület-használat időtartama és a közterület-használati hozzájárulás kérelmezése

6. § (1) Közterület-használati hozzájárulás csak ideiglenes jelleggel – meghatározott időtartamra vagy meghatározott feltétel bekövetkeztéig – adható.

(2) Az építési munka végzésével kapcsolatos tevékenységre – különösen állvány, építőanyag, törmelék elhelyezésére – közterület-használati hozzájárulás csak az építési munka végzésének tartamára adható.

(3) A közterület-használati hozzájárulás nem pótolja a jogszabályokban előírt egyéb (pl. építésügyi, egészségügyi, rendészeti stb.) hatósági, szakhatósági engedélyek, hozzájárulások, vélemények, nyilatkozatok beszerzését.

(4) A közterület-használati hozzájárulást annak kell kérnie, aki a közterületet használni kívánja. Építési engedélyhez kötött építmény esetében és az építési munkálatokkal összefüggő közterület-használat esetében az építtetőnek vagy az általa meghatalmazott személynek kell a közterület-használati hozzájárulást beszereznie.

(5)19 A közterület-használati hozzájárulás iránti kérelemnek tartalmaznia kell különösen:

a) a természetes személy kérelmező neve, állandó lakcíme, értesítési címe, a nem természetes személy székhelye és/vagy telephelye, levelezési címe, elektronikus levelezési címe;

b) a közterület-használat célját és időtartamát;

c) a közterület-használat helyét, pontos területnagysággal és a használat módjával történő meghatározását, rendezvények esetén a programleírást, továbbá a tervezett résztvevői létszámot és a tervezett illemhelyek – külön megjelölve az akadálymentesítettek – helyét és darabszámát;

d) a közterületen folytatni kívánt tevékenységre jogosító okirat egyszerű másolatát;

e) építési engedélyhez kötött építmény esetében vagy építési munkálatokkal összefüggő közterület-használat esetében az építtetőtől kapott meghatalmazást.

f)20 fa vagy zöldfelület érintettsége esetén a növények védelmét szolgáló intézkedések leírását

g) vendéglátó teraszok esetén a településképi bejelentési eljárás során hozott döntést.

h)21 Szükség esetén az úttest és a járda igénybevételére vonatkozó forgalomtechnikai tervet.

(6)22 A kérelmet a terület használatának tervezett kezdő időpontja előtt legalább 15 naptári nappal kell benyújtani. Ettől eltérni csak különösen indokolt esetben, az eset összes körülményeit figyelembe véve lehet. Kivételt képez az építési konténerrel és a betonpumpa elhelyezéssel kapcsolatos kérelmek beadása, mely esetekben személyes ügyintézés esetén legkésőbb a használat napján, amennyiben az nem munkanapra esik a használatot megelőző munkanapon, elektronikus ügyintézés esetén legkésőbb a használatot megelőző harmadik munkanapig kell benyújtani a kérelmeket.

7. §23 (1) A közterület-használati hozzájárulás iránti kérelmet – kivéve a mozgóképről szóló 2004. évi II. törvény hatálya alá tartozó filmalkotások forgatása céljából történő igénybevételt – a rendeletben felsorolt mellékletek csatolásával együtt kell benyújtani. A kérelmet a 3. számú melléklet szerinti nyomtatványon vagy azzal megegyező tartalmú dokumentummal vagy a www.eterezvaros.hu felületen előírtak szerint kell benyújtani.

(2) A közterület-használati kérelmet

a) magánszemély és az elektronikus ügyintézésre nem kötelezett papír alapon vagy elektronikus úton (Epapír vagy www.eterezvaros.hu),

b) gazdálkodó szervezet csak elektronikus úton (www.eterezvaros.hu) nyújthatja be.

(3)24 A 4. § (3) bekezdés e) pontja alapján szabályozott élet-és balesetveszély elhárítását a munkálatok megkezdése előtt a társasház közös képviselője vagy az épület üzemeltetője, tulajdonosa köteles bejelenteni. A bejelentést

a) magánszemély és az elektronikus ügyintézésre nem kötelezett papír alapon vagy elektronikus úton (Epapír vagy www.eterezvaros.hu),

b) gazdálkodó szervezet csak elektronikus úton (www.eterezvaros.hu) nyújthatja be. A bejelentést a 4. számú melléklet szerinti nyomtatványon vagy azzal megegyező tartalmú dokumentummal vagy az www.eterezvaros.hu felületen előírtak szerint kell bejelenteni.

7. A közterület-használati hozzájárulás megadása

8. § (1) A közterület-használati hozzájárulási kérelem elbírálása során elsőbbséget kell biztosítani az építmények építésével, javításával és karbantartásával kapcsolatos közterület-használatnak.

(2) Virágárusítás céljára közterület-használati hozzájárulás csak húsvétot, nőnapot és anyák napját megelőző 10 napra és az adott ünnep napjára, cserepes és vágott virágra adható ki.

9. § (1) A közterület egy évet meg nem haladó idejű hasznosításáról a Terézvárosi Önkormányzatot megillető éves nettó bevétel összegét figyelembe véve:

a) huszonöt millió forint összegű értékhatárig a Polgármester,

b) huszonötmillió forint összegű értékhatártól a Városgazdákodási és Pénzügyi Bizottság dönt.

(2)25 A közterület egy évet meghaladó idejű hasznosításáról, valamint a 19. § (3) bekezdésében foglaltakról értékhatárra tekintet nélkül a Városgazdálkodási és Pénzügyi Bizottság dönt.

(3) A Képviselő-testület a mozgóképről szóló 2004. évi II. törvény IV. fejezetében foglalt hatásköreit – a rendeletalkotás kivételével – a polgármesterre ruházza át.

10. § A közterület-használati hozzájárulásnak tartalmaznia kell különösen:

a) a jogosult nevét, lakóhelyének vagy székhelyének és telephelyének címét, valamint amennyiben a jogosult cég a cég adószámát;

b) a közterület-használat célját és időtartamát, vagy azt a feltételt, amelynek bekövetkeztéig a hozzájárulás érvényes;

c) a közterület-használat helyének, módjának, mértékének és egyéb feltételeinek pontos meghatározását;

d) utalást arra, hogy a hozzájárulás csak a közreműködő szakhatóságok hozzájárulásában foglalt előírások megvalósítása esetén érvényes;

e) a hozzájárulás megszűnése esetére az eredeti állapot kártalanítási igény nélküli helyreállításának kötelezettségét;

f) közterület-használati díj fizetési kötelezettség esetén a díj mértékét és megfizetésének módját, egyéb esetben a díjmentesség tényét;

g) a közterület-használat jellegétől függően egyéb hatósági, szakhatósági előírásokról és kikötésekről szóló tájékoztatást, a városképi követelményeket, a környezetvédelmi, valamint a munka- és balesetvédelmi előírásokra történő utalást;

h) a közterület-használat időtartama alatt a szükséges állagmegóvási, karbantartási és tisztán tartási kötelezettség előírását;

i) a közterület-használati hozzájárulás átengedésének tilalmát annak rögzítésével, hogy a közterület-használati hozzájárulás kizárólag a jogosult részére szól, azonban lehetősége van a közterület-használathoz közreműködőket igénybe venni, de a közterület-használat joga tovább nem ruházható.

j)26 fa vagy zöldfelület érintettsége esetén a növények védelmét szolgáló követelményeket.

11. § (1) A közterület-használati hozzájárulás eredeti példányát vagy annak hiteles másolatát a tevékenységet folytató személy köteles a helyszínen magánál tartani és az ellenőrzésre jogosult személyek felhívására felmutatni.

(2) A közterület-használati hozzájárulás alapján a közterületet kizárólag a jogosult használhatja. A közterület-használati hozzájárulás harmadik személy részére át nem engedhető, az kizárólag a jogosult részére szól, azonban ez nem korlátozza a jogosult azon jogát, hogy a közterület-használathoz közreműködőket vegyen igénybe.

12. § (1) A közterület-használati hozzájárulás tárgyában hozott döntést meg kell küldeni:

a) a kérelmezőnek

b) a rendészeti osztálynak

c) közterület-használati díjfizetés kötelezettsége esetén a költségvetési és intézménygazdálkodási főosztálynak

d) fa vagy zöldfelület érintettsége esetéri a kerületi főkertésznek

(2) A közterület-használati engedély megtagadását közölni kell:

a) a kérelmezővel

b) a rendészeti osztállyal.

8. A közterület-használati hozzájárulás megszűnése és szünetelése

13. § (1) A közterület-használati hozzájárulás megszűnik:

a) a hozzájárulásban meghatározott idő elteltével;

b) a hozzájárulásban meghatározott feltétel bekövetkeztével;

c) ha a területre üzemzavar-elhárítás miatt, vagy egyéb fontos közérdekből szükség van;

d) a használatba adott közterület tulajdonosának, vagy a közterületi ingatlan művelési ágának megváltozását eredményező ingatlan-nyilvántartási bejegyzéssel;

e) a közterületen folytatott tevékenységre jogosító okirat érvénye megszűnik, vagy a jogosult a tevékenység folytatására való jogosultságát egyébként elveszti;

f) a jogosult halálával vagy jogi személy, jogi személyiséggel nem rendelkező társaság esetén annak jogutód nélküli megszűnésével;

g) a jogosult írásban bejelenti a Terézvárosi Önkormányzatnak, hogy a közterület használatával felhagy.

(2) A közterület-használati hozzájárulás megszűnése esetén külön döntés nélkül a jogosult által már befizetett használati díj időarányos részét – a közterület-használati hozzájárulásban foglaltak szerint – vissza kell fizetni a jogosult részére.

14. § A közterület-használati hozzájárulás visszavonható, ha a közterület-használat jogosultja:

a) a közterület-használati hozzájárulásban foglaltaknak nem tesz eleget, illetve a használattal kapcsolatos tevékenységre vonatkozó jogszabályokat megsérti, vagy

b) a közterület-használati hozzájárulásban meghatározott fizetési kötelezettségének az abban meghatározott határidőre nem tesz eleget, vagy

c) a Terézvárosi Önkormányzat a közterület más célú hasznosításáról dönt.

15. § (1) A Terézvárosi Önkormányzat fontos közérdekből a közterület használatának szünetelését vagy megszűnését rendelheti el.

(2) A közterület-használat szünetelésének ideje nem számít bele a közterület-használat időtartamába és nem lehet hosszabb, mint a hozzájárulás lejártáig még hátralévő idő.

(3) A közterület-használat szünetelésének vagy megszűnésének idejére a már befizetett közterület-használati díj időarányos részét külön döntés nélkül vissza kell fizetni – a közterület-használati hozzájárulásban foglaltak szerint – a jogosult részére.

16. § (1) Ha a közterület-használati hozzájárulás megszűnik vagy szünetel, a jogosult kártalanítási igény nélkül köteles a közterület eredeti állapotát – különösen annak tisztaságát – haladéktalanul helyreállítani.

(2) A közterület-használattal járó kötelezettségek – így különösen a közterület-használati díj megfizetése – szempontjából azt az időt is be kell számítani a közterület-használatba, ameddig a jogosult az eredeti állapotot hiánytalanul helyre nem állította.

9. A közterület-használati díj

17. §27 (1) A közterület használatáért közterület-használati díjat (a továbbiakban: díj) kell fizetni. A díjat a közterület-használati hozzájárulásban rögzített időtartamra és módon a jogosult a közterület tényleges használatára, vagy a közterületen elhelyezett létesítmény tényleges üzemeltetésére tekintet nélkül köteles megfizetni. Az egy hónapot meg nem haladó időtartamra szóló közterület használat esetén egy összegben előre, az egy hónapot meghaladó használat esetén havonta előre kell megfizetni a díjat.

(2) A közterület-használati díjakat e rendelet 2. számú melléklete tartalmazza. A mellékletben szereplő díjak általános forgalmi adó nélkül értendők.

(3) A számítás szempontjából minden töredék négyzetméter, folyóméter egész négyzetméternek, folyóméternek számít.

(4) A közterület-használati díjak havi vagy napi díjak.

(5) Parkolósávban engedélyezett terasz esetében – kártalanítás jogcímén – az adott évet megelőzően befizetett közterület használati díj 20 %-át az önkormányzat annak a társasháznak, amelynek épülete előtt helyezkedik el a terasz, a társasház közgyűlési határozaton alapuló kérelmére megfizeti. Több érintett társasház esetében a térítés arányosan illeti meg a társasházakat. A térítésről a Városgazdálkodási és Pénzügyi Bizottság a társasházaknak az adott év június 30. napjáig beérkezett kérelme alapján dönt minden év december 31. napjáig

(6)28 Napidíj számításánál a megkezdett napot egész napnak kell venni. Havidíj számításánál a töredék hónapok napjait összeadással egybe kell számítani és 15 napig fél hónapot, 16-31 nap között egy hónapot, 32-45 nap között másfél hónapot, 46 naptól két hónapot kell figyelembe venni.

18. §29 (1) A kölcsönzési célú mikromobilitási eszközök közterületen történő elhelyezése és tárolása után fizetendő közterület-használati díj a 2/A. számú mellékletben található díjtábla alapján kerül kiszámításra, a mikromobilitási pontok zónák szerinti elhelyezkedésére, a mikromobilitási szolgáltató által az adott zónában kihelyezendő eszközök számára, és az eszköz műszaki jellemzőire (az eszköz hajtásához szükséges rásegítés mértékére) is figyelemmel. A 2/A számú mellékletben meghatározott díjak 2023. február 1. napjával a Központi Statisztikai Hivatal által közzétett, 2022. évi éves fogyasztói árindex mértékével, majd ezt követően évente a tárgyévet megelőző évre a Központi Statisztikai Hivatal által közzétett éves fogyasztói árindex mértékével, a tárgyév február 1. napjával emelkednek. A díjakat a www.terezvaros.hu weboldalon közzé kell tenni.

(2) A melléklet szerinti számított díj

a) 10 %-ával csökkentett díjat kell megfizetni, ha a mikromobilitási szolgáltató a Budapesten belüli logisztikai tevékenységét kizárólag zéró emissziós járművekkel végzi;

b) 10 %-ával csökkentett díjat kell megfizetni, ha a mikromobilitási szolgáltató az általa üzemeltetett eszközök tényleges igénybevételére vonatkozóan a helyi lakosoknak és közalkalmazottaknak kedvezményt biztosít.

10. Mentesség a közterület-használati díj fizetése alól

19. § (1) Nem kell közterület-használati díjat fizetni:

a) a Terézvárosi Önkormányzat saját vagy szervezeti (intézményei) által szervezett rendezvények és egyéb, feladatkörükben ellátott tevékenységük esetében,

b)30 azokért a létesítmények, berendezések elhelyezéséért, amelyek a 4. § (3) pontja szerinti közvetlen élet- és balesetveszély elhárítását szolgálják maximum 30 napig.

(2) A 9. § (1) bekezdésében foglalt hatáskör gyakorlója a közterület- használati díj mértékét korlátlanul csökkentheti:

a) humanitárius és karitatív célok érdekében végzett tevékenység, valamint

b) a Terézvárosi Önkormányzat saját vagy szervezeti (intézményei) érdekében végzett építési, felújítási munkálatok esetében továbbá

c) Terézváros közigazgatási határán belül közérdekű tevékenységet folytató civil szervezetek számára, kivéve a kereskedelmi célú használatot,

d) különös méltánylást érdemlő esetben egyedi elbírálás alapján.

(3) A közterület-használati díj mértéke legfeljebb 90 %-kal mérsékelhető amennyiben a Magyar Állam, valamint a Fővárosi Önkormányzat tulajdonában álló ingatlanon a köztestület vagy az intézményi feladatokat ellátó szerv felújítási, karbantartási, építési, vagy átalakítási munkálatokat hajt végre. A közterület-használati díj mérséklésének feltétele, hogy a közterület-használat a 3 hónapot valamint az igényelt terület nagysága a 300 m2-t meghaladja, azzal, hogy a mérséklés csak a 300 m2-t meghaladó területre adható. A mérséklés akkor alkalmazható amennyiben a kérelmező nyilatkozik arról, hogy az általa elfogadott kivitelezői árajánlat nem tartalmazta a közterület-használat költségét (díját).

(4) Társasházak homlokzatának felújítása esetén a társasház, vagy a megbízásából kivitelezési munkálatokat végző cég az érintett ingatlan előtti közterületet folyamatos, megszakítás nélküli munkavégzés esetén 60 napig díjmentesen használhatja, melynek feltétele:

a) a kérelem benyújtását megelőző két éven belül az ingatlanra vonatkozóan tetőtér beépítésével, kialakításával, átépítésével kapcsolatban nem volt engedély iránti kérelem,

b) a kérelem benyújtása idején nincs az ingatlanra vonatkozó folyamatban lévő építési engedélyezési ügy tetőtér beépítésével, kialakításával, átépítésével kapcsolatban,

c) a homlokzat felújítására vonatkozó építési engedély érvényességi ideje alatt egy alkalommal vehető igénybe. Amennyiben a közterület használata során a fenti feltételeknek való megfelelés megváltozik, vagy megszűnik, a társasház vagy a megbízásából kivitelezési munkálatokat végző cég a közterület használatáért visszamenőleg a 2. számú melléklet szerinti díjfizetésre köteles.

19./A §31 (1) 2021. január 1. és 2021. február 28. közötti időszakra vonatkozóan a vendéglátó üzletek terasza és a vendéglátáshoz kapcsolódó egyéb eszközök után a vendéglátó terasz üzemeltetőjének nem kell megfizetnie a közterület-használati díj 10 %-át meghaladó összeget.

(2) 2021. március 1. és 2021. augusztus 31. közötti időszakra vonatkozóan a vendéglátó üzletek terasza és a vendéglátáshoz kapcsolódó egyéb eszközök után a vendéglátó terasz üzemeltetőjének nem kell megfizetnie a közterület-használati díjat.

(3) 2021. szeptember 1. és 2021. december 31. közötti időszakra vonatkozóan a vendéglátó üzletek terasza és vendéglátáshoz kapcsolódó egyéb eszközök után a vendéglátó terasz üzemeltetőjének nem kell megfizetnie a közterület-használati díj 50%-át meghaladó összeget.

19/A. § [ hk.]

11. A jogellenes közterület-használat következményei

20. § (1) Aki közterületet hozzájárulás nélkül, vagy a hozzájárulástól eltérő módon, különösen a hozzájárulásban rögzített céltól, vagy tevékenységtől eltérő más tevékenység kifejtésére, vagy a hozzájárulásban meghatározott mértéket meghaladó alapterületben használ, köteles a Terézvárosi Önkormányzat, vagy megbízottja felhívására a jogellenes közterület-használatot haladéktalanul megszüntetni, továbbá kártalanítás nélkül köteles a közterület eredeti állapotának helyreállítására. E kötelezettség elmulasztása esetén a Terézvárosi Önkormányzat az eredeti állapot helyreállítását a kötelezettséget elmulasztó költségére elvégeztetheti, amennyiben a helyreállításra vonatkozó felhívásnak az érintett 8 napon belül nem tesz eleget.

(2) A Terézvárosi Önkormányzat az eredeti állapotot az erre irányuló felhívás mellőzésével és az (1) bekezdésben megszabott határidő elteltére való tekintet nélkül azonnal helyreállíthatja, ha az élet- és balesetveszély vagy jelentős anyagi kár, a közrend, közbiztonság, a közterület rendje, rendeltetésszerű használata súlyos sérelmének elhárítása érdekében, vagy jelentős közérdekből egyébként indokolt. Az eredeti állapot helyreállításának költségeit ebben az esetben is a jogosulatlan közterület-használó köteles viselni.

(3) 32A közterületet hozzájárulás nélkül, vagy a hozzájárulásban foglaltaktól eltérően használó, a használat e rendelet szerinti díját a kérelmében megjelölt, vagy kérelem hiányában az ellenőrzés során megállapított terület után köteles megfizetni.

(4)33 Aki Budapest VI. kerületi a.) közterületet hozzájárulás nélkül, a hozzájárulásban foglaltaktól eltérően vagy azt meghaladó mértékben használ, b.) közterületet úgy használ, hogy hozzájárulása megszűnt vagy azt visszavonták, c.) közterületen járművek szabályos parkolását, illetve közlekedését akadályozó tárgyakat elhelyez közigazgatási szabályszegést követ el.

(5) A közigazgatási hatósági eljárás megindítása, a közigazgatási vagy a helyszíni bírság kiszabása, a bírság megfizetése a jogellenes használót nem mentesíti a külön jogszabályban, egyedi hatósági határozatban előírt kötelezettsége teljesítése alól.

(6) A (4) bekezdésben meghatározott jogsértés elkövetőjét a.) a közterület-felügyelő természetes személy esetén legfeljebb ötvenezer forintig, jogi személy és jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet esetén pedig legfeljebb ötszázezer forintig terjedő helyszíni bírsággal sújthatja, b.) önkormányzati hatósági eljárás során a jegyző természetes személy esetén kettőszázezerforintig, jogi személyek és jogiszemélyiséggel nem rendelkező szervezetek esetén kettő millió forintig terjedő közigazgatási bírsággal sújthatja.

(7) Aki a közterületet a (4) bekezdés szerint jogellenesen használja, az 5/A. § (11) bekezdésében foglalt jogkövetkezmények alkalmazásán túl a közterület-használati díj és annak késedelmi kamatai megfizetésére köteles, amíg a felhívásban foglaltaknak eleget nem tesz, vagy az eredeti állapotot helyre nem állítja.

21. § A jelen rendeletben foglalt előírások megtartását a közterület-felügyelők, a jogszabályok szerint ellenőrzésre jogosult más szervek, továbbá a Terézvárosi Önkormányzat által megbízott egyéb személyek a helyszínen, vagy más alkalmas módon ellenőrizhetik.

12. Végrehajtási szabályok

22. § Végrehajtási ügyekben a 9. § (1) bekezdés szerinti döntésre jogosult dönt.

13. A mozgóképről szóló 2004. évi II. törvény szerinti közterületi filmforgatások jóváhagyásának különös szabályai

23. § (1) A Terézvárosi Önkormányzat tulajdonában lévő közterületeknek a mozgóképről szóló törvény szerinti filmalkotás forgatása céljából történő igénybevétele (a továbbiakban: filmforgatási célú közterület-használat) vonatkozásában a rendelet szabályait az e szakaszban foglalt eltérésekkel kell alkalmazni.

(2) Filmforgatási célú közterület-használatra vonatkozó hatósági szerződés jóváhagyásáról vagy a jóváhagyás megtagadásáról, a jóváhagyás egyedi feltételeinek (ideértve a közterület-használati díjnak) meghatározásáról, a kérelmezővel tartott egyeztetés eredményének jóváhagyásáról, valamint a jogellenes közterület-használat következményeiről – jelen rendeletben foglalt szempontoknak és szabályoknak megfelelően – a Terézvárosi Önkormányzat Képviselő-testületétől átruházott hatáskörben a polgármester dönt.

(3) A hatósági szerződés jóváhagyásának egyedi feltételeként kell meghatározni mindazon előírásokat, amelyeket a kérelmezett közterület-használattal kapcsolatban a Terézvárosi Önkormányzat külön feltételként, a forgalomtechnikai kezelő-üzemeltető az általa jóváhagyott forgalomtechnikai tervben, vagy bármely más, a kérelmezett közterület-használat folytán érintett szerv, szervezet nyilatkozatában meghatároz.

(4) A jóváhagyás (3) bekezdésen kívüli egyéb egyedi feltételeit az e rendelet szerint a közterület-használati hozzájárulásokban előírható feltételekkel megegyező módon kell meghatározni.

(5) Vasárnapra és ünnepnapra vonatkozó közterület-használat nem hagyható jóvá.

(6)34 A filmforgatás célú közterület használatának feltétele, hogy a kérelmező hatósági szerződésben vállalja

a) az eredeti állapot helyreállítását,

b) az igénybe vett közterület és közterületen elhelyezett tárgyak rendben-és tisztántartását,

c) a keletkezett hulladék elszállítását,

d) a filmforgatás megkezdése előtt legkorábban 14 nappal, legkésőbb 5 nappal a filmforgatással érintett lakosság és vállalkozás tájékoztatását és dokumentált egyeztetését a forgatással kapcsolatos lényeges információkról írásos formában, kivételes esetekben a forgatás előtt 2 nappal a társasházban elhelyezett plakát útján értesíti a lakókat,

e) a gyalogosok, a gépjárművek biztonságos és akadálymentes közlekedését, továbbá a társasházak és az üzletek megközelíthetőségének biztosítását,

f) a filmforgatás során felmerülő károk megtérítését, ideértve a harmadik személy felé történt károkozást is,

g) filmforgatás során használt energiaellátást biztosító és egyéb berendezések károsanyag-kibocsájtás, zaj-és fényterhelés minimalizálását, éjszakai forgatás esetén a zaj-és károsanyag-kibocsájtás mentességet,

h) a forgatással érintett területen a lakossági várakozási hozzájárulással rendelkező gépjárművek parkolási lehetőségének biztosítását az érintett kérelme alapján,

i) a stáb parkolási területét lehetőség szerint a lakóövezettől távol történő megoldását.

24. § (1) Amennyiben a közterületre vonatkozóan több közterület-használat iránti kérelmet nyújtottak be, a korábban benyújtott kérelem az elbírálás során elsőbbséget élvez.

(2) Meg kell tagadni a hatósági szerződés jóváhagyását annak a kérelmezőnek, aki a kérelem benyújtását megelőző egy évben a közterületet jogellenesen, a használati megállapodástól vagy a jóváhagyott hatósági szerződéstől eltérően használta, avagy a kérelem benyújtásakor az Önkormányzat felé díjtartozása van.

25. § (1) E rendelet alkalmazásában turisztikailag kiemelt területnek számít a kerület teljes közigazgatási területe.

(2) A közterület-használati díjat a mozgóképről szóló 2004. II. törvény 3. mellékletében foglalt legmagasabb díjtételek mindenkori mértéke alapján kell meghatározni.

(3)35 Filmforgatások esetében – támogatás jogcímén – az adott évet megelőzően befizetett közterület használati díj 20 %-át az önkormányzat a filmforgatással közvetlenül érintett társasház(ak)nak, a társasház közgyűlési határozaton alapuló kérelmére megfizeti. Több érintett társasház esetében a térítés egyenlő arányban illeti meg a társasházakat. A térítésről a Városgazdálkodási és Pénzügyi Bizottság a társasházaknak az adott év június 30. napjáig beérkezett kérelme alapján dönt minden év december 31. napjáig. Közvetlenül érintett társasház a filmforgatás céljára használatba adott közterület bármely pontjától számított 10 méteres távolságon belül lévő társasház.

13. Záró rendelkezések

26. § (1) Az e rendeletben nem szabályozott eljárási kérdésekben az általános közigazgatási rendtartásról szóló 2016. évi CL. törvény rendelkezéseit kell alkalmazni.

(2) E rendelet 2020. május 1. napján lép hatályba.

(3) A rendelet hatályba lépésével egyidejűleg hatályát veszti a Budapest Főváros Terézváros Önkormányzat Képviselő-testületének a Terézvárosi Önkormányzat tulajdonában lévő közterületek használatáról és rendjéről szóló 15/2013. (IV.25.) rendelete.

1

Az 1. § (3) bekezdését a Budapest Főváros VI. Kerület Terézváros Önkormányzat Képviselő-testületének 13/2024. (IV. 15.) önkormányzati rendelete 1. §-a iktatta be.

2

A 4. § (1) bekezdése a Budapest Főváros VI. Kerület Terézváros Önkormányzat Képviselő-testületének 13/2022. (V. 5.) önkormányzati rendelete 1. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.

3

A 4. § (2) bekezdés k) pontja a Budapest Főváros VI. Kerület Terézváros Önkormányzat Képviselő-testületének 13/2022. (V. 5.) önkormányzati rendelete 1. § (2) bekezdésével megállapított szöveg.

4

A 4. § (3) bekezdés e) pontja a Budapest Főváros VI. Kerület Terézváros Önkormányzat Képviselő-testületének 13/2024. (IV. 15.) önkormányzati rendelete 2. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.

5

A 4. § (3) bekezdés k) pontja a Budapest Főváros VI. Kerület Terézváros Önkormányzat Képviselő-testületének 21/2023. (V. 25.) önkormányzati rendelete 3. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.

6

A 4. § (3) bekezdés l) pontját a Budapest Főváros VI. Kerület Terézváros Önkormányzat Képviselő-testületének 13/2022. (V. 5.) önkormányzati rendelete 1. § (3) bekezdése iktatta be.

7

A 4. § (3) bekezdés m) pontját a Budapest Főváros VI. Kerület Terézváros Önkormányzat Képviselő-testületének 13/2024. (IV. 15.) önkormányzati rendelete 2. § (2) bekezdése iktatta be.

8

A 4. § (4) bekezdés b) pontja a Budapest Főváros VI. Kerület Terézváros Önkormányzat Képviselő-testületének 13/2022. (V. 5.) önkormányzati rendelete 1. § (4) bekezdésével megállapított szöveg.

9

A 4. § (4) bekezdés m) pontját a Budapest Főváros VI. Kerület Terézváros Önkormányzat Képviselő-testületének 42/2022. (XI. 24.) önkormányzati rendelete 5. §-a hatályon kívül helyezte.

10

A 4. § (4) bekezdés o) pontja a Budapest Főváros VI. Kerület Terézváros Önkormányzat Képviselő-testületének 13/2022. (V. 5.) önkormányzati rendelete 1. § (5) bekezdésével megállapított szöveg.

11

A 4. § (4) bekezdés p) pontját a Budapest Főváros VI. Kerület Terézváros Önkormányzat Képviselő-testületének 21/2023. (V. 25.) önkormányzati rendelete 3. § (2) bekezdése iktatta be.

12

A 4. § (4) bekezdés q) pontját a Budapest Főváros VI. Kerület Terézváros Önkormányzat Képviselő-testületének 21/2023. (V. 25.) önkormányzati rendelete 3. § (2) bekezdése iktatta be.

13

A 4. § (6) bekezdése a Budapest Főváros VI. Kerület Terézváros Önkormányzata Képviselő-testületének 38/2021. (VII. 29.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.

14

Az 5. § (3) bekezdése a Budapest Főváros VI. Kerület Terézváros Önkormányzat Képviselő-testületének 24/2023. (VI. 27.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.

15

Az 5. § (6) bekezdése a Budapest Főváros VI. Kerület Terézváros Önkormányzat Képviselő-testületének 13/2022. (V. 5.) önkormányzati rendelete 2. §-ával megállapított szöveg.

16

Az 5. § (7) bekezdése a Budapest Főváros VI. Kerület Terézváros Önkormányzat Képviselő-testületének 24/2022. (VI. 30.) önkormányzati rendelete 22. §-ával megállapított szöveg.

17

Az 5. § (10) bekezdése a Budapest Főváros VI. Kerület Terézváros Önkormányzat Képviselő-testületének 42/2022. (XI. 24.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.

18

Az 5/A. § (8) bekezdése a Budapest Főváros VI. Kerület Terézváros Önkormányzat Képviselő-testületének 42/2022. (XI. 24.) önkormányzati rendelete 2. §-ával megállapított szöveg.

19

A 6. § (5) bekezdése a Budapest Főváros VI. Kerület Terézváros Önkormányzat Képviselő-testületének 21/2023. (V. 25.) önkormányzati rendelete 4. §-ával megállapított szöveg.

20

A 6. § (5) bekezdés f) pontját a Budapest Főváros VI. Kerület Terézváros Önkormányzat Képviselő-testületének 13/2022. (V. 5.) önkormányzati rendelete 4. § (1) bekezdése iktatta be.

21

A 6. § (5) bekezdés h) pontját a Budapest Főváros VI. Kerület Terézváros Önkormányzat Képviselő-testületének 13/2024. (IV. 15.) önkormányzati rendelete 3. §-a iktatta be.

22

A 6. § (6) bekezdése a Budapest Főváros VI. Kerület Terézváros Önkormányzat Képviselő-testületének 13/2022. (V. 5.) önkormányzati rendelete 4. § (2) bekezdésével megállapított szöveg.

23

A 7. § a Budapest Főváros VI. Kerület Terézváros Önkormányzat Képviselő-testületének 21/2023. (V. 25.) önkormányzati rendelete 5. §-ával megállapított szöveg.

24

A 7. § (3) bekezdése a Budapest Főváros VI. Kerület Terézváros Önkormányzat Képviselő-testületének 13/2024. (IV. 15.) önkormányzati rendelete 4. §-ával megállapított szöveg.

25

A 9. § (2) bekezdése a Budapest Főváros VI. Kerület Terézváros Önkormányzat Képviselő-testületének 42/2022. (XI. 24.) önkormányzati rendelete 3. §-ával megállapított szöveg. A 9. § (2) bekezdése a Budapest Főváros VI. Kerület Terézváros Önkormányzat Képviselő-testületének 13/2024. (IV. 15.) önkormányzati rendelete 5. §-ával megállapított szöveg.

26

A 10. § j) pontját a Budapest Főváros VI. Kerület Terézváros Önkormányzat Képviselő-testületének 13/2022. (V. 5.) önkormányzati rendelete 5. §-a iktatta be.

27

A 17. § a Budapest Főváros VI. Kerület Terézváros Önkormányzat Képviselő-testületének 21/2023. (V. 25.) önkormányzati rendelete 6. §-ával megállapított szöveg.

28

A 17. § (6) bekezdését a Budapest Főváros VI. Kerület Terézváros Önkormányzat Képviselő-testületének 24/2023. (VI. 27.) önkormányzati rendelete 2. §-a iktatta be.

29

A 18. § a Budapest Főváros VI. Kerület Terézváros Önkormányzat Képviselő-testületének 21/2023. (V. 25.) önkormányzati rendelete 6. §-ával megállapított szöveg.

30

A 19. § (1) bekezdés b) pontja a Budapest Főváros VI. Kerület Terézváros Önkormányzat Képviselő-testületének 13/2024. (IV. 15.) önkormányzati rendelete 6. §-ával megállapított szöveg.

31

módosította a 9/2021. (II. 8.) ör., hatályos 2021. március 1. napjától

32

módosította az 54/2022. (XII. 20.) ör., hatályos 2023. január 1. napjától

33

a (4)-(5)-(6)-(7) bekezdéseket beiktatta az 54/2022. (XII. 20.) ör., hatályos 2023. január 1. napjától

34

A 23. § (6) bekezdését a Budapest Főváros VI. Kerület Terézváros Önkormányzat Képviselő-testületének 21/2023. (V. 25.) önkormányzati rendelete 7. §-a iktatta be.

35

A 25. § (3) bekezdését a Budapest Főváros VI. Kerület Terézváros Önkormányzat Képviselő-testületének 24/2023. (VI. 27.) önkormányzati rendelete 3. §-a iktatta be.

36

A 2A. mellékletet a Budapest Főváros VI. Kerület Terézváros Önkormányzat Képviselő-testületének 13/2022. (V. 5.) önkormányzati rendelete 7. §-a iktatta be.

37

A 2. melléklet a Budapest Főváros VI. Kerület Terézváros Önkormányzat Képviselő-testületének 42/2022. (XI. 24.) önkormányzati rendelete 4. §-ával megállapított szöveg. A 2. melléklet a Budapest Főváros VI. Kerület Terézváros Önkormányzat Képviselő-testületének 24/2023. (VI. 27.) önkormányzati rendelete 4. §-ával megállapított szöveg. A 2. melléklet a Budapest Főváros VI. Kerület Terézváros Önkormányzat Képviselő-testületének 13/2024. (IV. 15.) önkormányzati rendelete 1. mellékletével megállapított szöveg.

38

A 3. melléklet a Budapest Főváros VI. Kerület Terézváros Önkormányzat Képviselő-testületének 21/2023. (V. 25.) önkormányzati rendelete 8. § (3) bekezdésével megállapított szöveg. A 3. melléklet a Budapest Főváros VI. Kerület Terézváros Önkormányzat Képviselő-testületének 13/2024. (IV. 15.) önkormányzati rendelete 2. mellékletével megállapított szöveg.

39

A 4. melléklet a Budapest Főváros VI. Kerület Terézváros Önkormányzat Képviselő-testületének 21/2023. (V. 25.) önkormányzati rendelete 8. § (4) bekezdésével megállapított szöveg.