Tinnye Község Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2022. (V. 2.) önkormányzati rendelete
az önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 1/2020. (I. 30.) önkormányzati rendelet módosításáról
Hatályos: 2022. 05. 03- 2022. 05. 04Tinnye Község Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2022. (V. 2.) önkormányzati rendelete
az önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 1/2020. (I. 30.) önkormányzati rendelet módosításáról
Tinnye község Önkormányzat Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32.cikk (1) bekezdés d) pontjában és Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 53. § (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
1. § Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 1/2020.(I.30.) önkormányzati rendelet 16. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) A polgármester a költségvetésben nem szereplő 700.000 Ft összeget meghaladó kötelezettségvállalásokat köteles előzetesen jóváhagyatni a Képviselő-testülettel.”
2. § (1) Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 1/2020.(I.30.) önkormányzati rendelet 18. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) A képviselő-testület rendes üléseit az éves munkaterve szerint tartja, általában a hónap utolsó szerdai napján 15.00 órai kezdettel.”
(2) Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 1/2020.(I.30.) önkormányzati rendelet 18. § (9) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(9) A meghívottak közül tanácskozási jog illetti meg az ülés valamennyi napirendi pontjához kapcsolódóan:
a) a bizottság nem képviselő tagját,
b) a jegyzőt,
c) aljegyzőt,
d) a nemzetiségi önkormányzat elnökét.”
3. § Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 1/2020.(I.30.) önkormányzati rendelet 22. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) A Képviselő-testületi ülésre meg kell hívni
a) a Képviselő-testület tagjait,
b) a jegyzőt,
c) aljegyzőt,
d) a napirendekhez kacsolódó érdekelteket, érintett személyeket,
e) az önkormányzat jogi képviselőjét,
f) akit a polgármester megjelöl.”
4. § Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 1/2020.(I.30.) önkormányzati rendelet 24. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„24. § Az önkormányzat az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011.évi CXII. törvény 33. § (3) bekezdésében foglalt kötelezettségének a rendes és a rendkívüli képviselő-testületi ülések meghívójának és előterjesztéseinek az önkormányzat hivatalos honlapján a meghívó kiküldésével egyidejűleg tesz eleget.”
5. § (1) Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 1/2020.(I.30.) önkormányzati rendelet 25. § (1) bekezdés i) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
(A polgármester a képviselő-testületi ülés vezetése során:)
(2) Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 1/2020.(I.30.) önkormányzati rendelet 25. §-a a következő (2) bekezdéssel egészül ki:
„(2) A polgármester köteles szünetet elrendelni, ha a képviselő-testület vita nélküli határozatával úgy dönt. Ebben az esetben a szünet időtartama 15 perc.”
6. § Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 1/2020.(I.30.) önkormányzati rendelet 26. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„26. § (1) A Képviselő-testület a gazdasági programon alapuló, évenként jóváhagyott munkaterv szerint végzi munkáját, melyet az önkormányzat hivatalos lapjában és honlapján kell közzétenni. A munkaterv tartalmazza a Képviselő-testület ülésének tervezett időpontjait és napirendjét, a tervezett napirendi pont előterjesztőjének nevét.
(2) A következő év munkatervét az azt megelőző év legkésőbb december 31-ig a polgármester terjeszti elő.
(3) A munkatervre javaslatot tehetnek
a) a települési képviselők,
b) a bizottságok,
c) az alpolgármester,
d) a jegyző,
e) aljegyző,
f) az intézményvezetők, valamint
g) a település önszerveződő közösségei.
(4) A munkaterv összeállításánál figyelembe kell venni a jogszabályokból és a képviselőtestület saját döntéseiből adódó feladatokat.
(5) A munkatervnek tartalmaznia kell:
a) az ülésnapok várható időpontját,
b) a napirendek címét, az elkészítésért felelős nevét, az előterjesztők megnevezését,
c) a közmeghallgatás időpontját és helyszínét,
d) a napirend tárgyalásához a képviselő-testület által külön meghívottak megnevezését,
e) az előterjesztés, jelentés elkészítési határidejét.
A képviselő-testület üléseinek napirendje”
7. § (1) Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 1/2020.(I.30.) önkormányzati rendelet 28. § (2) bekezdés f) és g) pontja helyébe a következő rendelkezések lépnek:
[Az (1) bekezdés b) pontja szerinti előterjesztésre jogosult]
(2) Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 1/2020.(I.30.) önkormányzati rendelet 28. § (2) bekezdése a következő h) ponttal egészül ki:
[Az (1) bekezdés b) pontja szerinti előterjesztésre jogosult]
8. § Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 1/2020.(I.30.) önkormányzati rendelet 29. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(2) A sürgősségi indítványt - rövid indoklással - legkésőbb az ülést megelőző munkanap 12:00 órájáig kell írásban a polgármesternél benyújtani.”
9. § (1) Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 1/2020.(I.30.) önkormányzati rendelet 30. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(2) A napirendi ponttal kapcsolatban az előterjesztőhöz a képviselők és a meghívottak maximum 5 perc időtartamban kérdést intézhetnek, a napirendi ponttal kapcsolatosan észrevételt tehetnek, kifejthetik álláspontjukat.”
(2) Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 1/2020.(I.30.) önkormányzati rendelet 30. §-a a következő (5) bekezdéssel egészül ki:
„(5) Amennyiben a képviselő az adott napirendhez a (2) bekezdésben foglalt időkereten túl kíván észrevételt tenni, azt az ülés időpontja előtt 48 órával írásban kell eljuttatnia a képviselő-testület számára.”
10. § Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 1/2020.(I.30.) önkormányzati rendelet 38. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) Az önkormányzati rendelet alkotását kezdeményezheti:
a) a polgármester,
b) a települési képviselő,
c) a jegyző,
d) aljegyző,
e) a nemzetiségi önkormányzat elnöke.”
11. § Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 1/2020.(I.30.) önkormányzati rendelet „A jegyző” alcím címe helyébe a következő rendelkezés lép:
„A jegyző, aljegyző”
12. § (1) Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 1/2020.(I.30.) önkormányzati rendelet 53. § (3) és (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:
„(3) A jegyző a Közös Hivatal Székhelyén minden hétfőn 9:00 órától 12:00 óráig, Pilisjászfalui Kirendeltségén minden hét kedd napján 9:00 órától 11:00, valamint 14:00 órától 16:00 óráig ügyfélfogadást tart.
(4) A jegyzői tisztség betöltetlensége, illetve tartós akadályoztatása esetén a jegyzői feladatokat az aljegyző látja el.”
(2) Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 1/2020.(I.30.) önkormányzati rendelet 53. §-a a következő (5) bekezdéssel egészül ki:
„(5) Az aljegyző a Közös Hivatal Székhelyén minden kedden 09:00 órától 12:00 óráig és 14:00-15:30 óráig, Pilisjászfalui Kirendeltségen minden hétfőn 08:00 órától 11:30 óráig és 12:30 órától 16:00 óráig ügyfélfogadást tart.”
13. § Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 1/2020.(I.30.) önkormányzati rendelet 59. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(2) Hatályát veszti Tinnye község Önkormányzat Képviselő-testületének 9/2013 (VII.4.) önkormányzati rendelete az önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról.”
14. § (1) Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 1/2020.(I.30.) önkormányzati rendelet az 1. melléklet szerinti 1. melléklettel egészül ki.
(2) Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 1/2020.(I.30.) önkormányzati rendelet a 2. melléklet szerinti 2. melléklettel egészül ki.
(3) Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 1/2020.(I.30.) önkormányzati rendelet a 3. melléklet szerinti 3. melléklettel egészül ki.
(4) Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 1/2020.(I.30.) önkormányzati rendelet a 4. melléklet szerinti 4. melléklettel egészül ki.
15. § Hatályát veszti az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 1/2020.(I.30.) önkormányzati rendelet
a) 1. alcím címe,
b) szövege,
c) 4. pontja,
d) szövege,
e) 1–4. pontja.
16. § Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba, és a kihirdetését követő harmadik napon hatályát veszti.
1. melléklet
1. A szociális ellátások helyi szabályairól szóló 3/2015. (II. 20.) önkormányzati rendelet alapján a települési támogatások megállapítása: - rendkívüli települési támogatás, - lakhatási települési támogatás, - ápolási települési támogatás, - temetési költségekhez való hozzájárulás támogatás, természetbeni támogatás, szociális tűzifa támogatás. Köztemetés költségének megtérítése alóli mentesítés, részletfizetés. Újszülött gyermek születése esetén nyújtandó támogatás.
2. Tinnye község Önkormányzata vagyonáról, a vagyonnal való rendelkezés szabályairól szóló 4/2013.(IV.25.) önkormányzati rendelet alapján a vagyongazdálkodással kapcsolatos hatáskörök.”
2. melléklet
1. Krix Lajos polgármester polgarmester@tinnye.hu 70/374-0243
2. Balázsné Maródi Ildikó képviselő ildikobalazsnemarodi@gmail.com 30/396-2314
3. Balogh Rita képviselő baloghrita.tinnye@gmail.com 30/546-9532
4. Darázs Lászlóné képviselő darazsne@freemail.hu 30/476-1552
5. Ladányi Péter képviselő ladanyi21@gmail.com 20/937-8300
6. Naszvadi János Győző képviselő naszogyozo@gmail.com 20/917-9499
7. Szopkó Csaba képviselő csaba.szopko1213@gmail.com 20/949-5919”
3. melléklet
1. Balázsné Maródi Ildikó elnök
2. Szopkó Csaba tag
3. Darázs Lászlóné tag”
4. melléklet
1. Budakörnyéki Önkormányzati Társulás
2. Pilisi Medence Önkormányzatainak Területfejlesztési Társulása Egyesület
3. Duna-Vértes Hulladékgazdálkodási Társulás
4. Tinnyei Közös Önkormányzati Hivatal”