Tinnye Község Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2022. (V. 2.) önkormányzati rendelete

az önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 1/2020. (I. 30.) önkormányzati rendelet módosításáról

Hatályos: 2022. 05. 03- 2022. 05. 04

Tinnye Község Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2022. (V. 2.) önkormányzati rendelete

az önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 1/2020. (I. 30.) önkormányzati rendelet módosításáról

2022.05.03.

Tinnye község Önkormányzat Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32.cikk (1) bekezdés d) pontjában és Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 53. § (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

1. § Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 1/2020.(I.30.) önkormányzati rendelet 16. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) A polgármester a költségvetésben nem szereplő 700.000 Ft összeget meghaladó kötelezettségvállalásokat köteles előzetesen jóváhagyatni a Képviselő-testülettel.”

2. § (1) Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 1/2020.(I.30.) önkormányzati rendelet 18. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) A képviselő-testület rendes üléseit az éves munkaterve szerint tartja, általában a hónap utolsó szerdai napján 15.00 órai kezdettel.”

(2) Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 1/2020.(I.30.) önkormányzati rendelet 18. § (9) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(9) A meghívottak közül tanácskozási jog illetti meg az ülés valamennyi napirendi pontjához kapcsolódóan:

a) a bizottság nem képviselő tagját,

b) a jegyzőt,

c) aljegyzőt,

d) a nemzetiségi önkormányzat elnökét.”

3. § Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 1/2020.(I.30.) önkormányzati rendelet 22. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) A Képviselő-testületi ülésre meg kell hívni

a) a Képviselő-testület tagjait,

b) a jegyzőt,

c) aljegyzőt,

d) a napirendekhez kacsolódó érdekelteket, érintett személyeket,

e) az önkormányzat jogi képviselőjét,

f) akit a polgármester megjelöl.”

4. § Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 1/2020.(I.30.) önkormányzati rendelet 24. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

„24. § Az önkormányzat az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011.évi CXII. törvény 33. § (3) bekezdésében foglalt kötelezettségének a rendes és a rendkívüli képviselő-testületi ülések meghívójának és előterjesztéseinek az önkormányzat hivatalos honlapján a meghívó kiküldésével egyidejűleg tesz eleget.”

5. § (1) Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 1/2020.(I.30.) önkormányzati rendelet 25. § (1) bekezdés i) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(A polgármester a képviselő-testületi ülés vezetése során:)

„i) a hosszúra nyúlt vita mielőbbi lezárása érdekében indítványozza a hozzászólások számának, illetve időtartamának korlátozását vagy a vita lezárását,”

(2) Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 1/2020.(I.30.) önkormányzati rendelet 25. §-a a következő (2) bekezdéssel egészül ki:

„(2) A polgármester köteles szünetet elrendelni, ha a képviselő-testület vita nélküli határozatával úgy dönt. Ebben az esetben a szünet időtartama 15 perc.”

6. § Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 1/2020.(I.30.) önkormányzati rendelet 26. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

„26. § (1) A Képviselő-testület a gazdasági programon alapuló, évenként jóváhagyott munkaterv szerint végzi munkáját, melyet az önkormányzat hivatalos lapjában és honlapján kell közzétenni. A munkaterv tartalmazza a Képviselő-testület ülésének tervezett időpontjait és napirendjét, a tervezett napirendi pont előterjesztőjének nevét.

(2) A következő év munkatervét az azt megelőző év legkésőbb december 31-ig a polgármester terjeszti elő.

(3) A munkatervre javaslatot tehetnek

a) a települési képviselők,

b) a bizottságok,

c) az alpolgármester,

d) a jegyző,

e) aljegyző,

f) az intézményvezetők, valamint

g) a település önszerveződő közösségei.

(4) A munkaterv összeállításánál figyelembe kell venni a jogszabályokból és a képviselőtestület saját döntéseiből adódó feladatokat.

(5) A munkatervnek tartalmaznia kell:

a) az ülésnapok várható időpontját,

b) a napirendek címét, az elkészítésért felelős nevét, az előterjesztők megnevezését,

c) a közmeghallgatás időpontját és helyszínét,

d) a napirend tárgyalásához a képviselő-testület által külön meghívottak megnevezését,

e) az előterjesztés, jelentés elkészítési határidejét.

A képviselő-testület üléseinek napirendje

7. § (1) Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 1/2020.(I.30.) önkormányzati rendelet 28. § (2) bekezdés f) és g) pontja helyébe a következő rendelkezések lépnek:

[Az (1) bekezdés b) pontja szerinti előterjesztésre jogosult]

„f) társulás
g) jegyző és”

(2) Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 1/2020.(I.30.) önkormányzati rendelet 28. § (2) bekezdése a következő h) ponttal egészül ki:

[Az (1) bekezdés b) pontja szerinti előterjesztésre jogosult]

„h) aljegyző.”

8. § Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 1/2020.(I.30.) önkormányzati rendelet 29. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(2) A sürgősségi indítványt - rövid indoklással - legkésőbb az ülést megelőző munkanap 12:00 órájáig kell írásban a polgármesternél benyújtani.”

9. § (1) Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 1/2020.(I.30.) önkormányzati rendelet 30. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(2) A napirendi ponttal kapcsolatban az előterjesztőhöz a képviselők és a meghívottak maximum 5 perc időtartamban kérdést intézhetnek, a napirendi ponttal kapcsolatosan észrevételt tehetnek, kifejthetik álláspontjukat.”

(2) Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 1/2020.(I.30.) önkormányzati rendelet 30. §-a a következő (5) bekezdéssel egészül ki:

„(5) Amennyiben a képviselő az adott napirendhez a (2) bekezdésben foglalt időkereten túl kíván észrevételt tenni, azt az ülés időpontja előtt 48 órával írásban kell eljuttatnia a képviselő-testület számára.”

10. § Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 1/2020.(I.30.) önkormányzati rendelet 38. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) Az önkormányzati rendelet alkotását kezdeményezheti:

a) a polgármester,

b) a települési képviselő,

c) a jegyző,

d) aljegyző,

e) a nemzetiségi önkormányzat elnöke.”

11. § Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 1/2020.(I.30.) önkormányzati rendelet „A jegyző” alcím címe helyébe a következő rendelkezés lép:

„A jegyző, aljegyző”

12. § (1) Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 1/2020.(I.30.) önkormányzati rendelet 53. § (3) és (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:

„(3) A jegyző a Közös Hivatal Székhelyén minden hétfőn 9:00 órától 12:00 óráig, Pilisjászfalui Kirendeltségén minden hét kedd napján 9:00 órától 11:00, valamint 14:00 órától 16:00 óráig ügyfélfogadást tart.

(4) A jegyzői tisztség betöltetlensége, illetve tartós akadályoztatása esetén a jegyzői feladatokat az aljegyző látja el.”

(2) Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 1/2020.(I.30.) önkormányzati rendelet 53. §-a a következő (5) bekezdéssel egészül ki:

„(5) Az aljegyző a Közös Hivatal Székhelyén minden kedden 09:00 órától 12:00 óráig és 14:00-15:30 óráig, Pilisjászfalui Kirendeltségen minden hétfőn 08:00 órától 11:30 óráig és 12:30 órától 16:00 óráig ügyfélfogadást tart.”

13. § Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 1/2020.(I.30.) önkormányzati rendelet 59. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(2) Hatályát veszti Tinnye község Önkormányzat Képviselő-testületének 9/2013 (VII.4.) önkormányzati rendelete az önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról.”

14. § (1) Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 1/2020.(I.30.) önkormányzati rendelet az 1. melléklet szerinti 1. melléklettel egészül ki.

(2) Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 1/2020.(I.30.) önkormányzati rendelet a 2. melléklet szerinti 2. melléklettel egészül ki.

(3) Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 1/2020.(I.30.) önkormányzati rendelet a 3. melléklet szerinti 3. melléklettel egészül ki.

(4) Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 1/2020.(I.30.) önkormányzati rendelet a 4. melléklet szerinti 4. melléklettel egészül ki.

15. § Hatályát veszti az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 1/2020.(I.30.) önkormányzati rendelet

a) 1. alcím címe,

b) szövege,

c) 4. pontja,

d) szövege,

16. § Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba, és a kihirdetését követő harmadik napon hatályát veszti.

1. melléklet

1. melléklet
Polgármesterre átruházott hatáskörök:

1. A szociális ellátások helyi szabályairól szóló 3/2015. (II. 20.) önkormányzati rendelet alapján a települési támogatások megállapítása: - rendkívüli települési támogatás, - lakhatási települési támogatás, - ápolási települési támogatás, - temetési költségekhez való hozzájárulás támogatás, természetbeni támogatás, szociális tűzifa támogatás. Köztemetés költségének megtérítése alóli mentesítés, részletfizetés. Újszülött gyermek születése esetén nyújtandó támogatás.

2. Tinnye község Önkormányzata vagyonáról, a vagyonnal való rendelkezés szabályairól szóló 4/2013.(IV.25.) önkormányzati rendelet alapján a vagyongazdálkodással kapcsolatos hatáskörök.”

2. melléklet

2. melléklet
Tinnye Község Önkormányzat Képviselő-testület tagjainak névsora

1. Krix Lajos polgármester polgarmester@tinnye.hu 70/374-0243

2. Balázsné Maródi Ildikó képviselő ildikobalazsnemarodi@gmail.com 30/396-2314

3. Balogh Rita képviselő baloghrita.tinnye@gmail.com 30/546-9532

4. Darázs Lászlóné képviselő darazsne@freemail.hu 30/476-1552

5. Ladányi Péter képviselő ladanyi21@gmail.com 20/937-8300

6. Naszvadi János Győző képviselő naszogyozo@gmail.com 20/917-9499

7. Szopkó Csaba képviselő csaba.szopko1213@gmail.com 20/949-5919”

3. melléklet

3. melléklet
Vagyonnyilatkozatot és összeférhetetlenséget vizsgáló bizottság

1. Balázsné Maródi Ildikó elnök

2. Szopkó Csaba tag

3. Darázs Lászlóné tag”

4. melléklet

4. melléklet
Társulási tagságok

1. Budakörnyéki Önkormányzati Társulás

2. Pilisi Medence Önkormányzatainak Területfejlesztési Társulása Egyesület

3. Duna-Vértes Hulladékgazdálkodási Társulás

4. Tinnyei Közös Önkormányzati Hivatal”