Kistokaj Község Önkormányzata Képviselő-testületének 11/2025. (XI. 27.) önkormányzati rendelete

Kistokaj Község Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 14/2022. (XI. 24.) önkormányzati rendelet módosításáról

Hatályos: 2025. 11. 28- 2025. 11. 29

Kistokaj Község Önkormányzata Képviselő-testületének 11/2025. (XI. 27.) önkormányzati rendelete

Kistokaj Község Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 14/2022. (XI. 24.) önkormányzati rendelet módosításáról

2025.11.28.

[1] Kistokaj Község Önkormányzatának képviselő-testülete a helyi közügyek intézését és a képviselő-testület szervezetének és működésének részleteit, a jogszabályokban megfogalmazott jogaival és kötelezettségeivel összhangban, az önkormányzati jogok kiteljesítése, a demokratikus működés feltételeinek megteremtése, a település önfenntartó képességének biztosítása és a helyi közösség öngondoskodásra való képességének erősítése érdekében állapítja meg.

[2] Kistokaj Község Önkormányzatának Képviselő-testülete erre figyelemmel az Alapörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdésének d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

1. § A Kistokaj Község Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 14/2022. (XI. 24.) önkormányzati rendelet 2. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(3) A közös önkormányzati hivatal telephelye: Kistokaji Közös Önkormányzati Hivatal Sajópetri Kirendeltsége, címe: 3573 Sajópetri, Dózsa Gy. út 66.”

2. § A Kistokaj Község Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 14/2022. (XI. 24.) önkormányzati rendelet 6. § (5) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(5) A képviselő-testület ülését a polgármester, akadályoztatása, távolléte esetén az önkormányzati képviselők közül választott alpolgármester hivja össze. ”

3. § A Kistokaj Község Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 14/2022. (XI. 24.) önkormányzati rendelet 7. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

„7. § (1) A munkatervben nem szereplő ülés rendkívüli ülésnek minősül (a továbbiakban: rendkívüli ülés), melyet a polgármester a rendes üléstől eltérő időpontban hívhat össze amennyien a polgármester megítélése szerint határidőhöz kötött, illetve fontos halaszthatatlan kérdésben a képviselő-testület összehívására van szükség.

(2) Rendkívüli ülést kell összehívni:

a) az Mötv. 44 §- ban meghatározott esetben,

b) ha a képviselő-testület eseti határozattal rendkívüli ülés összehívásáról dönt,

c) ha azt a vármegyei kormányhivatal kezdeményezi,

(3) A rendkívüli ülés levezetésére a rendes ülésre vonatkozó szabályokat kell alkalmazni.”

4. § A Kistokaj Község Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 14/2022. (XI. 24.) önkormányzati rendelet 8. § (3) bekezdés a) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(A közmeghallgatás képviselő-testületi ülés, amelyre az Szervezeti és Működési Szabályzat szabályait az alábbi eltérésekkel kell alkalmazni:)

„a) a közmeghallgatás alkalmával az állampolgárok, a társadalmi, civil szervezetek, egyesületek képviselői kérdést intézhetnek a képviselőkhöz, a polgármesterhez, a jegyzőhöz, a helyi közügyeket érintő kérdéseket és javaslatokat tehetnek. Ezt írásban is megtehetik a közmeghallgatás időpontját megelőző 3. napig.”

5. § A Kistokaj Község Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 14/2022. (XI. 24.) önkormányzati rendelet 9. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(2) A meghívót az alábbi személyeknek kell megküldeni

a) a képviselőknek,

b) a jegyzőnek,

c) az aljegyzőnek

d) a bizottságok nem képviselő tagjainak,

e) a nem állandó meghívottaknak

ea) az előterjesztőknek és

eb) akiket az ülés összehívója megjelöl.”

6. § A Kistokaj Község Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 14/2022. (XI. 24.) önkormányzati rendelet 11. § (3) bekezdés b) pontja a következő be) alponttal egészül ki:

[Az előterjesztés főbb tartalmi és alaki elemei, követelményei:

második rész: döntési javaslat (rendelettervezet, határozati javaslat, állás-foglalási javaslat)]

„be) keltezés, előterjesztő aláírása.”

7. § A Kistokaj Község Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 14/2022. (XI. 24.) önkormányzati rendelet 12. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) Előterjesztés benyújtására jogosult:

a) a polgármester;

b) a képviselők;

c) a képviselő-testület bizottságai;

d) a jegyző;

e) aljegyző

f) mindazok, akiket a képviselő-testület előterjesztés elkészítésére kötelez.”

8. § A Kistokaj Község Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 14/2022. (XI. 24.) önkormányzati rendelet 13. § (2) bekezdése a következő e) ponttal egészül ki:

(Sürgősségi indítványt nyújthatnak be:)

„e) aljegyző”

9. § A Kistokaj Község Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 14/2022. (XI. 24.) önkormányzati rendelet 14. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(2) A meghívottak közül tanácskozási jog illeti meg az ülés valamennyi napirendi pontjához kapcsolódóan:

a) a jegyzőt,

b) az aljegyzőt

c) a bizottság nem képviselő tagját,

d) az illetékes országgyűlési képviselőt,

e) az e rendelet által meghatározott önszerveződő közösségek képviselőit.”

10. § (1) A Kistokaj Község Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 14/2022. (XI. 24.) önkormányzati rendelet 26. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) Az önkormányzati rendelet megalkotásának kezdeményezésére jogosult:

a) a polgármester,

b) a képviselő,

c) a képviselő testület bizottsága,

d) a jegyző,

e) aljegyző

f) kistokaji, választójoggal rendelkező választópolgárok.”

(2) A Kistokaj Község Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 14/2022. (XI. 24.) önkormányzati rendelet 26. § (5) bekezdés a) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(A jegyző gondoskodik az önkormányzati rendeletnek)

„a) a Nemzeti Jogszabálytárról szóló 338/2011. (XII. 29.) Kormányrendelet 4/A § és 8/A. § (2) bekezdésében foglaltak szerinti közzétételéről”

11. § A Kistokaj Község Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 14/2022. (XI. 24.) önkormányzati rendelet 31. §-a a következő (3) bekezdéssel egészül ki:

„(3) Amennyiben a képviselő törvényen alapuló személyes érintettségre vonatkozó bejelentési kötelezettségének nem tesz eleget, az adott kérdéskört a következő képviselő-testületi ülésen ismételten tárgyalni kell.

12. § A Kistokaj Község Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 14/2022. (XI. 24.) önkormányzati rendelet 34. § a) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(A képviselő-testület szervei:)

„a) a polgármester,”

13. § A Kistokaj Község Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 14/2022. (XI. 24.) önkormányzati rendelet 39. § (2) bekezdése a következő e) ponttal egészül ki:

(A bizottság ülésére meg kell hívni:)

„e) aljegyzőt”

14. § A Kistokaj Község Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 14/2022. (XI. 24.) önkormányzati rendelet 41. §-a a következő (8) és (9) bekezdéssel egészül ki:

„(8) A jegyzőt távolléte vagy akadályoztatása esetén az aljegyző helyettesíti. Az aljegyző feladatát a jegyző határozza meg.

(9) A jegyzői és az aljegyzői tisztség egyidejű betöltetlensége, vagy tartós akadályoztatásuk esetén a jegyzői feladatokat a polgármester által kijelölt, megfelelő képesítéssel rendelkező köztisztviselő látja el – legfeljebb az ok felmerülésétől számított hat hónap időtartamban.”

15. § (1) A Kistokaj Község Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 14/2022. (XI. 24.) önkormányzati rendelet 3. melléklete helyébe az 1. melléklet lép.

(2) A Kistokaj Község Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 14/2022. (XI. 24.) önkormányzati rendelet 4. melléklete a 2. melléklet szerint módosul.

16. § Hatályát veszti a Kistokaj Község Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 14/2022. (XI. 24.) önkormányzati rendelet

c) 31. § (2) bekezdés d) pontjában a „ ,” szövegrész,

17. § Ez a rendelet 2025. november 28-án lép hatályba.

1. melléklet a 11/2025. (XI. 27.) önkormányzati rendelethez

Átruházott hatáskörök

1. A képviselő-testület által a polgármesterre átruházott hatáskörök:

1.1. Temetési támogatás iránti kérelmek elbírálása a szociális ellátások helyi szabályairól szóló 3/2023. (II. 23.) Önkormányzati rendelet 11. §-a alapján

1.2. Köztemetéssel engedélyezése a szociális ellátások helyi szabályairól szóló 12/2020.(X.15.) Önkormányzati rendelet 14. §-a alapján

1.3. Szociális étkeztetés iránti kérelmek elbírálása a szociális ellátások helyi szabályairól szóló 3/2023. (II. 23.) Önkormányzati rendelet 16. §-a alapján

1.4. Közterület használat engedélyezése a közterület rendjéről és használatáról szóló 5/2021.(II.15.) önkormányzati rendelet 7. § (2) bekezdése alapján. Kistokaj név használatának engedélyezése, az engedélyezés megtagadása, névhasználat megtiltása a Kistokaj község névhasználatáról szóló 7/2021.(II.25.) önkormányzati rendeletének 6. § (1) bekezdése alapján

1.5. Településképi konzultációt folytat le, településképi véleményezés, településképi bejelentés, településképi kötelezés és településképi bírság elbírálására a településkép védelméről szóló 19/2017.(XII.27.) önkormányzati rendeletben foglaltak szerint.

2. A képviselő-testület által a Szociális és Kulturális Bizottságra átruházott hatáskörök

Dönt a szociális ellátások helyi szabályairól szóló 3/2023. (II. 23.) önkormányzati rendelet alapján a biztosított pénzbeli szociális ellátásokról a 11. §-ában, 14. §-ában és 16. §-ában foglalt kivételekkel.

3. A képviselő-testület által a Miskolci Regionális Hulladékgazdálkodási Önkormányzati Társulásra átruházott hatáskörei

A hulladékról szóló 2012. évi CLXXXV. törvény 33. §-ában meghatározott a települési hulladékgazdálkodási feladat- és hatáskörök ellátása, így különösen a hulladékszállítási közszolgáltatás megszervezésével, valamint a térségi, regionális hulladékgazdálkodási rendszer kialakításával, fenntartásával és fejlesztésével kapcsolatos döntés.”

2. melléklet a 11/2025. (XI. 27.) önkormányzati rendelethez

1. A Kistokaj Község Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 14/2022. (XI. 24.) önkormányzati rendelet 4. melléklet 1–3. pontja helyébe a következő pontok lépnek:

„1. Ügyrendi Bizottság

1.1. A képviselő-testület működésével kapcsolatos ügyrendi kérdések eldöntésében való részvétel.

1.2. A rendeletalkotásban való közreműködés, rendeletek előzetes véleményezése.

1.3. Az önkormányzat nemzetközi kapcsolatainak létrehozásában, fenntartásában való közreműködés.

1.4. A helyi önkormányzati települési képviselők és hozzátartozóik, valamint a bizottságok nem képviselő tagjainak és hozzátartozóinak vagyonnyilatkozatainak nyilvántartása, vizsgálata, ellenőrzése.

1.5. Eljárás az összeférhetetlenség megállapítására irányuló kezdeményezés ügyében.

1.6. Az SZMSZ 6. § (3) bekezdésében foglaltak kivételével a titkos szavazás során ellátja a szavazatszámláló bizottsági teendőket az alakuló ülésen.

1.7. A helyi népszavazással kapcsolatos teendők előkészítésében való részvétel, a lebonyolítás ellenőrzése.

1.8. Előzetes véleményalkotás az utakra, közterületekre, közlekedésre, közmű- és energiaellátásra, víz- és szennyvízelvezetésre, hulladékgazdálkodásra, településtisztaságra, közterületek rendjére helyi iparra, kereskedelemre, tűzvédelemre, temetkezésre, földhasználatra, vonatkozó előterjesztések valamint a beszámolók tekintetében

1.9. Környezet- és természetvédelemmel kapcsolatos ügyekben a testületi döntések előkészítésében való részvétel, javaslattétel a feladatok végrehajtására és abban való közreműködés

1.10. A település közbiztonságával kapcsolatos ügyekben, testületi döntések előkészítésében való részvétel, a közbiztonsággal kapcsolatos feladatok végrehajtásában való közreműködés.

1.11. Előzetes véleményalkotás a közbeszerzési eljárásokkal kapcsolatos döntések tekintetében.

1.12. Előzetes véleményalkotás önkormányzati vagyont felhasználását érintő döntések tekintetében.

1.13. Véleményezi a településrendezési eszközök módosításával A belterületbe-vonásra irányuló javaslatokkal kapcsolatos előterjesztéseket.

2. Pénzügyi és Fejlesztési Bizottság

2.1. A költségvetés és zárszámadás előkészítése, véleményezése és ellenőrzése

2.2. Az önkormányzati gazdálkodás év közbeni figyelemmel kisérése, költségvetési átcsoportosítások előkészítésében közreműködés, ellenőrzés.

2.3. Hitelek felvételével és kölcsönök nyújtásával kapcsolatos ügyek véleményezése

2.4. Véleményalkotás és részvétel a helyi adók bevezetésére vonatkozó önkormányzati rendelet előkészítésében

2.5. Az önkormányzati vagyont felhasználásival kapcsolatos ügyek véleményezése.

2.6. Az önkormányzat fenntartásában működő intézmények pénzügyi tevékenységének figyelemmel kisérése, ellenőrzése.

2.7. Az elvégzett és a folyamatban lévő beruházási, felújítási és karbantartási munkák figyelemmel kisérése, ellenőrzése, véleményezése.

2.8. Pályázatok előkészítésében való közreműködés, javaslat pályázatok benyújtására, az ezzekkel kapcsolatos előterjesztések véleményezése

2.9. Véleményezi a polgármester, alpolgármester illetményére, költségtérítésére vonatkozó előterjesztést.

2.10. Javaslatot tesz a polgármester jutalmazására.

2.11. Véleményezi az önkormányzat gazdasági programját, figyelemmel kíséri és ellenőrzi annak teljesítését.

2.12. Figyelemmel kíséri és ellenőrzi az önkormányzati vagyon nyilvántartását, vagyonnal való gazdálkodást.

2.13. Véleményezi a településfejlesztési és rendezés koncepciókat, terveket, programokat.

2.14. Véleményezi a pénzügyi fedezet biztosítását igénylő előterjesztéseket

2.15. Véleményezi a településrendezési eszközök módosításával kapcsolatos előterjesztéseket.

3. Szociális és Kulturális Bizottság

3.1. A képviselő-testület által jogszabályok alapján átruházott hatáskörök gyakorlása, a szociális ellátások esetében,

3.2. A szociális és egészségügyi, kulturális ágazatot érintő, képviselő-testület elé kerülő előterjesztés, beszámoló, jelentés, tájékoztató megtárgyalása, véleményezése.

3.3. A képviselő-testület hatáskörébe tartozó, az ágazatot érintő kinevezések, munkaviszony megszüntetések, felelősségre vonások munkaügyi kérdések, döntések véleményezése.

3.4. A szakmai munka figyelemmel kisérése a nevelési, szociális, egészségügyi és kulturális intézményeknél. Ezen intézményekkel kapcsolatos előterjesztések előzetes véleményezése.

3.5. Az intézmények szervezeti és működési szabályzatában megfogalmazottak hatályosulásának figyelemmel kisérése,

3.6. A település közegészségügyének, kulturális életének figyelemmel kisérése.3.7. A civil szervezetek munkájának segítése, figyelemmel kísérése A civil szervezetekkel kapcsolatos előterjesztések előzetes véleményezése.