Gesztely Község Önkormányzat Képviselő-testületének 4/2019(VII.30.)önkormányzati rendelete
a Szervezeti és Működési Szabályzatról
Hatályos: 2019. 07. 31- 2019. 10. 24Gesztely Község Önkormányzat Képviselő-testületének 4/2019(VII.30.)önkormányzati rendelete
a Szervezeti és Működési Szabályzatról
2019-07-31-tól 2019-10-25-ig
Gesztely község Önkormányzat Képviselő-testületének az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
Általános rendelkezések
1. §
(1) Az önkormányzat hivatalos megnevezése:
Gesztely község Önkormányzata
(2) Az önkormányzat székhelye, pontos címe:
3715 Gesztely, Szabadság tér 2.
(3) Az önkormányzatképviselő-testületének hivatalos elnevezése:
Gesztely község Önkormányzatának Képviselő-testülete
(4) A képviselő-testület hivatala Gesztelyi Közös Önkormányzat Hivatal
Székhelye: 3715 Gesztely, Szabadság tér. 2.
Hernádkaki Kirendeltsége: 3563 Rákóczi F. u 42.
Sóstófalvai kirendeltsége: 3716 Kossuth u 48.
A Képviselő-testület feladata és hatásköre
2. §
(1) A Képviselő-testület átruházott hatásköreinek jegyzékét az SZMSZ 1. melléklete tartalmazza.
(2) Az átruházott hatáskörök címzettjei az átruházott hatáskörök, azok gyakorlásáról a képviselő-testületnek legkésőbb december 30. napjáig beszámolni kötelesek.
A Képviselő-testület működése
A képviselő-testület ülései
3. §
- A Képviselő-testület évente legalább hat ülést tart.
- A Képviselő-testület évente a munkaterv szerint ülésezik.
(3) A munkatervet minden év február 15-ig a polgármester terjeszti elő.
(4) A munkaterv tartalmazza:
- Az ülések várható időpontját
- Az adott ülésen tárgyalandó napirendet és előadóját
- Közmeghallgatás, falugyűlés időpontját.
(5) A Képviselő-testület rendkívüli ülését össze kell hívni bármely állandó bizottság vagy a települési képviselők egynegyedének az indítványára. Polgármester rendkívüli ülést bármikor összehívhat.
A Képviselő-testületi ülések összehívása
4. §
A polgármester és az alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége, illetve a polgármester és az alpolgármester tartós akadályoztatása esetén a Pénzügyi-, Fejlesztési és Ügyrendi Bizottság elnöke hívja össze a képviselő-testületet és vezeti a Képviselő-testületi ülést.
A rendes ülés összehívása
5. §
(1) A Képviselő-testület rendes ülésének összehívása írásos meghívó kiküldésével történik.
(2) A meghívónak tartalmaznia kell:
a) Az ülés helyét
b) Az ülés időpontját
c) A tervezett napirendeket
d) A napirendek előadóit
e) A képviselő-testület ülése összehívójának megnevezését.
(3) A meghívóhoz mellékelni kell az előterjesztéseket. A polgármester felmentést adhat az előterjesztések írásban történő kiadása alól. Amennyiben az előterjesztések postázásra vagy email-ben történő elküldése nem a meghívóval egyidejűleg kerül sor, azokat olyan időpontban kell kézbesíteni, hogy tárgyalható legyen.
(4) A meghívót és az előterjesztéseket a képviselő-testületi ülés időpontja előtt 5 nappal ki kell küldeni.
(5) A meghívót az alábbi személyeknek kell megküldeni:
a) Képviselőknek
b) Jegyzőnek, aljegyzőnek
c) Tanácskozási joggal rendelkező nem a képviselő-testület tagjai közül választott alpolgármesternek
d) Bizottságok nem képviselő tagjainak, ha a napirend a bizottság előterjesztésében, vagy állásfoglalásával kerül megtárgyalásra
e) Nem állandó meghívottaknak:
e/a) előterjesztőknek
e/b) akiket az ülés összehívója megjelöl
e/c) intézményvezetőnek, amennyiben az intézményt érinti az előterjesztés és költségvetés, féléves beszámoló, tájékoztató, zárszámadás tárgyalásakor
e/d) szakértőnek.
A rendkívüli ülés összehívása
6. §
(1) Amennyiben az ülés összehívását a települési képviselők egynegyede vagy a képviselő-testület bizottsága indítványozza, az indítványban meg kell jelölni a rendkívüli ülés összehívásának indokát. Az indítványt a polgármesternél kell előterjeszteni.
(2) A polgármester indokolt esetben összehívhat rendkívüli képviselő-testületi ülést.
(3) A meghívót a napirendek írásos anyagaival együtt legalább az ülés megkezdése előtt 2 nappal kell elektronikus formában kézbesíteni. Indokolt esetben a meghívó és a napirendek írásos anyaga a képviselő-testületi ülés megkezdése előtt is kiosztható. Rendkívüli esetben a meghívás rövidebb úton is történhet (pl.: telefon, e-mail stb.).
7. §
A meghívottak közül tanácskozási jog illeti meg az ülés valamennyi napirendi pontjához kapcsolódóan:
a) a jegyzőt
b) az aljegyzőt
c) a bizottság nem képviselő tagját
d) az előterjesztőt
e) szakértőt
f) nemzetiségi önkormányzat elnökét.
8. §
A Képviselő-testület üléséről a lakosságot az ülés előtt 5 nappal tájékoztatni kell.
A tájékoztatás formája a meghívó kifüggesztése az önkormányzati hirdetőtáblára közösségi hirdetőtáblákon.
A Képviselő-testület ülésének vezetése során ellátandó feladatok
9. §
(1) A polgármester feladata:
a) képviselő-testület határozatképességének megállapítása
b) javasolt napirend előterjesztése, elfogadtatása
c) tájékoztatás a lejárt határidejű határozatokról és egyéb önkormányzati döntésekről
d) az ülés jellegének (nyílt, zárt) megítélése, a zárt ülés tényének bejelentése
e) tárgyalt napirendként:
e/a) vita levezetése, ezen belül hozzászólásokra, kérdésekre, kiegészítésekre a szó megadása
e/b) vita összefoglalása
e/c) indítványok szavazásra való feltevése
e/d) határozati javaslatok szavaztatása
e/e) a szavazás eredményének megállapítása pontosan, számszerűen
e/f) a napirend tárgyában hozott döntés (ek) kihirdetése
f) a rend fenntartása
g) időszerű kérdésekről tájékoztatás
h) az ülés bezárása.
(2) A tanácskozás rendjének fenntartásáról a polgármester gondoskodik. Ennek során:
a) rendre utasítja azt, aki a képviselő-testület üléséhez méltatlan, az ülést zavaró magatartást tanúsít
b) figyelmezteti azt a hozzászólót, aki eltért a tárgyalt témától, vagy akinek a hozzászólása másokat sértő
c) a figyelmeztetés eredménytelensége esetén megvonhatja a szót
d) amennyiben az ülésen olyan rendzavarás történik, amely a tanácskozás folytatását lehetetlenné teszi, az ülést a polgármester az általa meghatározott időre felfüggeszti.
(3) Az ülésen megjelent tanácskozás joggal nem rendelkező személyek tetszésüket vagy nemtetszésüket nem nyilváníthatják ki, az ülést nem zavarhatják. Rendzavarás esetén a polgármester a rendzavarót figyelmezteti, szükség esetén távozásra szólítja fel.
A döntéshozatali eljárásról a szavazás módjáról
A határozatképesség megállapítása
10. §
(1) Képviselő-testület tagjainak választáskori létszáma 6 fő, polgármesterrel együtt 7 fő.
(2) A Képviselő-testület határozatképes, ha a tagjai közül az ülésen legalább:
- a képviselőknek több mint a fele, azaz – 4 fő jelen van.
(3) Ha a (2) bekezdésben megjelölt számú képviselő nincs jelen, akkor az ülés határozatképtelen. A határozatképtelen ülést 10 napon belül ugyanazon napirendek tárgyalására újra össze kell hívni.
Napirendi javaslat előterjesztése és elfogadtatása
11. §
(1) A polgármester előterjeszti a javasolt napirendi pontokat. A képviselők javaslatot tehetnek a napirendi pontok felcserélésére, új napirendi pontok felvételére, javasolt napirendi pontok törlésére.
(2) A napirend elfogadtatásáról a testület egyszerű szótöbbséggel, határozathozatal nélkül dönt.
(3) A polgármester a napirendek sorrendjében minden előterjesztés felett külön-külön nyit vitát és bocsátja szavazásra.
Képviselő-testület döntései
12. §
(1) Minősített többséghez a megválasztott képviselők több mint felének (legalább 4 képviselő) egybehangzó szavazata szükséges.
(2) A Képviselő testület döntéseit (határozat, rendelet) általában nyílt szavazással, kézfelemeléssel hozza.
(3) A Képviselő-testület a név szerinti szavazás elrendeléséről egyszerű szótöbbséggel dönt.
(4) A név szerinti szavazás alkalmazásával a jegyző a névsor alapján minden képviselőt személy szerint szólít és a képviselő által adott válasz (igen, nem, tartózkodom) a névsorban rögzíti. A szavazás végén a képviselő a nyilatkozatát aláírásával hitelesíti.
(5) A titkos szavazásról a képviselő-testület esetenként dönt, egyszerű szótöbbséggel.
(6) A titkos szavazás lebonyolításáról a Pénzügyi-, Fejlesztési és Ügyrendi bizottság gondoskodik.
(7) Minősített többség szükséges a Magyarországi helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvényben meghatározottakon túl:
a) helyi népszavazás kiírásához
b) hitel felvételhez, kötvénykibocsátáshoz, kölcsön felvételhez vagy más adósságot keletkeztető kötelezettség vállaláshoz,
c) települési képviselő, polgármester méltatlansági és vagyonnyilatkozati eljárásával kapcsolatos, továbbá összeférhetetlenségi ügyben való döntéshez,
d) összeférhetetlenség és méltatlanság megállapításához.
(8) Döntéshozatal során amennyiben a képviselő a személyes érintettségre vonatkozó bejelentési kötelezettségét elmulasztja és bármely képviselő vagy a polgármester tudomásárára jut a képviselő személyes érintettsége, első alkalommal a polgármester felszólítja kötelezettsége jövőbeni teljesítésére, következő alkalommal bírság kiszabására kerül sor. A bírság mértéke 1.000.-Ft.
Önkormányzati határozat
13. §
(1) A Képviselő-testület számozott határozata tartalmazza a testület döntését szó szerinti megfogalmazásban, szükség szerint a végrehajtás határidejét és a végrehajtásért felelős megnevezését.
(2) Nem kell számozott határozattal ellátni az intézmények szakmai beszámolóit.
(3) A Képviselő-testület hatósági határozataira a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvényben foglalt eltérésekkel az általános közigazgatási rendtartásról szóló 2016. évi CL. törvény rendelkezéseit kell alkalmazni.
14. §
- A Képviselő-testület határozatait a naptári év elejétől folyamatos, növekvő, egyedi sorszámmal kell ellátni. A képviselő-testület által hozott határozatok jelölése a következő formában történik:
Gesztely község Önkormányzat Képviselő-testületének sorszám/évszám (hó.nap.) KT határozata.
(2) A jegyző gondoskodik a képviselő-testületi határozatok nyilvántartásáról.
Önkormányzati rendelet
15. §
(1) Önkormányzati rendeletalkotást kezdeményezheti:
a) Polgármester
b) Képviselő
c) Képviselő-testület bizottsága
d) Jegyző
(2) A rendelet-tervezet szakszerű elkészítéséről a jegyző gondoskodik.
(3) Az önkormányzat rendeletét helyben szokásos módon ki kell hirdetni, a helyben szokásos módnak minősül az Önkormányzati hivatal hirdetőtáblájára történő kihelyezés.
16. §
(1) A Képviselő-testület rendeleteit a naptári év elejétől folyamatos, növekvő, egyedi sorszámmal kell ellátni. A képviselő-testület által alkotott rendelet megjelölése:
Gesztely község Önkormányzat Képviselő-testületének ……../év (hó, nap) Önkormányzati Rendelete és a rendelet címe „ról” „ről” toldalékkal ellátva.
(2) A jegyző gondoskodik a képviselő-testület rendeleteinek nyilvántartásáról.
A jegyzőkönyv
17. §
(1) A Képviselő-testület üléséről a jegyzőkönyvet egy példányban kell készíteni, melyet 15 napon belül aláírásokkal, pecséttel ellátva a Nemzeti Jogszabálytár felületére fel kell tölteni, melyért a jegyző a felelős.
(2) A jegyzőkönyvhöz csatolni kell:
a) a meghívót
b) a jelenléti ívet
c) írásos előterjesztéseket
d) illetve a képviselők kérése alapján a képviselői beadványokat, hozzászólásokat és írásban benyújtott képviselői hozzászólásokat.
(3) A jegyzőkönyv közhitelességének biztosítása érdekében a jegyzőkönyv oldalát zsinórral át kell fűzni, majd a zsinórt a jegyzőkönyv hátoldalán az önkormányzat bélyegzőjével ellátott zárcédulával rögzíteni.
(4) A választópolgárok – a zárt ülés kivételével – betekinthetnek a képviselő-testület ülésének a jegyzőkönyvébe és mellékleteibe, térítési díj ellenében másolatot kérhetnek.
(5) A jegyzőkönyvek betekinthetőségéről a jegyzőnek kell gondoskodnia. A jegyzőkönyvnek anyagát csak hivatali dolgozó jelenlétében lehet megtekinteni.
(6) A Képviselő-testület jegyzőkönyveinek naptári évenkénti tárolásáról a jegyző gondoskodik.
(7) A jegyzőkönyvet a polgármesteren és a jegyzőn kívül 2 jegyzőkönyv hitelesítő írja alá.
A képviselők névsora
18. §
A települési képviselők névsorát az 1. függelék tartalmazza.
19. §
A képviselők tiszteletdíja
- A képviselő tiszteletdíjra jogosult, melynek összege havonta 20.000.-Ft.
- A képviselő tiszteletdíjra jogosult abban az esetben is, ha az ülésről igazoltan hiányzott.
- Igazoltnak kell tekinteni a képviselő távolmaradását, ha az ülés megkezdése előtt jelzi indokolt távolmaradását és polgármesternek.
- Indokolt távolmaradás:
- betegség miatt
- munkájával kapcsolatos elfoglaltság miatt
- halaszthatatlan családi esemény miatt.
- Ha a képviselő indokolatlanul és előzetes bejelentés nélkül nem vesz részt a képviselő-testületi ülésen, a következő hónap képviselő-testületi ülés után járó tiszteletdíjra nem jogosult.
- Az ismételt kötelezettség szegés esetén ismételten megállapítható a megvonás.
- Az (1)-(2) bekezdésben foglaltak utáni tiszteletdíj megvonás a jelenléti ívek alapján történik, ahol jelezni kell az igazolt vagy igazolatlan távolmaradás tényét.
- A tiszteletdíjak kifizetése utólag a tárgyfélévet követően kerül sor a tárgyfélévet követő hó 20. napjáig.
- A képviselő tiszteletdíjáról írásban lemondhat.
- A tiszteletdíjról történő írásbeli lemondó nyilatkozatnak tartalmaznia kell:
- mely időtartamra járó tiszteletdíjról kíván lemondani vagy az összeg meghatározása,
- az a) pontban meghatározott tiszteletdíj mely célra kerüljön felhasználásra.
A Képviselő-testület bizottságai
A bizottságok létrehozása
20. §
A Képviselő-testület állandó és ideiglenes bizottságot hoz létre.
A bizottságok működése
21. §
(1) A bizottsági üléseket a bizottság elnöke hívja össze, a polgármester indítványozhatja a bizottsági ülés összehívását.
(2) A bizottsági ülések meghívóját a képviselő-testületi ülések meghívójának kiküldésével egyidejűleg kell megküldeni az írásbeli előterjesztésével.
(3) A bizottsági ülésen tanácskozási joggal részt vehetnek:
a) jegyző, aljegyző
b) nem a képviselő-testület tagjai közül választott alpolgármester
c) bizottság által meghívott személyek.
(4) Az üléseket a bizottság elnöke vezeti.
(5) A bizottság ülése nyilvános, a zárt ülésre vonatkozó szabályok a Képviselő-testületi zárt ülésre vonatkozó szabályokkal egyeznek meg.
(6) A bizottság üléséről jegyzőkönyvet kell készíteni. A jegyzőkönyvet a bizottság elnöke és egy tagja írja alá. A jegyzőkönyvet az ülést követő 15 napon belül a jegyző köteles a Nemzeti Jogszabálytár felületére feltölteni.
(7) A bizottságok működésének ügyviteli feladatait a Képviselő-testület hivatala látja el.
(8) Igazoltnak kell tekinteni a nem képviselő bizottsági tag távolmaradását, ha az ülés megkezdése előtt jelzi indokolt távolmaradását a polgármesternek.
(9)Indokolt távolmaradás:
- betegség miatt
- munkájával kapcsolatos elfoglaltság miatt
- halaszthatatlan családi esemény miatt.
(10) A bizottság nem képviselő-testületi tagjai közül választott tagja vagyonnyilatkozat tételre kötelezett, vagyonnyilatkozat tételi kötelezettségének 2 évente köteles eleget tenni.
(11) Kizárólag bizottsági állásfoglalással benyújtható előterjesztések a Pénzügyi-, Fejlesztési és Ügyrendi Bizottságnál:
a) költségvetés
b) féléves beszámoló
c) zárszámadás
d) hitelfelvétel.
22. §
(1) A Képviselő-testület feladatainak eredményesebb ellátása érdekében az alábbi állandó bizottságokat hozza létre:
- Pénzügyi-, Fejlesztési és Ügyrendi Bizottság, tagjainak száma 3 fő
- Kulturális és Sport Bizottság, tagjainak száma 3 fő.
(2) Az (1) bekezdésben felsorolt bizottságok feladatait a rendelet 2. melléklete tartalmazza.
(3) A bizottságok tagjainak névsorát a 2. függelék tartalmazza.
A Képviselő-testület ideiglenes bizottságai
23. §
(1) A Képviselő-testület az ideiglenes bizottságot:
a) meghatározott időre vagy
b) meghatározott feladat elvégzésére hoz létre.
(2) A bizottság a meghatározott idő vagy a meghatározott feladat elvégzését követően automatikusan megszűnik.
(3) A Képviselő-testület az ideiglenes bizottság létrehozásakor:
a) dönt a bizottság elnevezéséről
b) rendelkezik a bizottság személyi összetételéről, létszámáról
c) meghatározza azokat az előterjesztéseket, amelyeket bizottság nyújt be, továbbá azokat, amelyek a bizottság állásfoglalásával nyújthatók be a képviselő-testülethez
d) meghatározza a bizottságok feladat- és hatáskörét.
(4) Az ideiglenes bizottságra, az állandó bizottságra vonatkozó rendelkezéseket kell – értelemszerűen – alkalmazni.
A polgármester, alpolgármester, jegyző, aljegyző
A polgármester
24. §
A polgármester megbízatását főállásban látja el.
25. §
A polgármester szabadságának kiadását a képviselő-testület engedélyezi egyszerű szótöbbséggel.
26. §
(1) A polgármester két testületi ülés közötti időszakban felmerülő halasztást nem tűrő önkormányzati ügyekre vonatkozó döntési jogköre a következő ügyekre terjed ki:
a) döntés azon pályázat benyújtásáról, melynek fedezete a költségvetésben biztosított.
b) pályázati eljárásban hiánypótlás teljesítése, egyéb nyilatkozatok megtétele
c) a Képviselő-testület által elfogadott szerződések módosítása, melyek nem járnak többletkötelezettség vállalással az önkormányzat részéről.
(2) A polgármesterre átruházott hatáskört az 1. melléklet tartalmazza.
Az alpolgármester
27. §
- A képviselő-testület a képviselő-testület tagjai közül alpolgármestert választ.
- Az alpolgármester a polgármester irányításával látja el feladatait.
- Az alpolgármester tisztségét társadalmi megbízatásban látja el.
A jegyző, aljegyző
28. §
(1) A jegyző és az aljegyző tisztség egyidejűleg betöltetlensége esetén illetve tartós akadályoztatásuk esetén a jegyzői feladatok ellátását – legfeljebb 6 hónap időtartamra – a hivatalnak az a közszolgálati dolgozója végzi, akinek a munkaköri leírásában szerepel és aki rendelkezik a jegyzői munkakör betöltéséhez szükséges képesítéssel.
(2) Amennyiben a jegyző, aljegyző jogszabálysértést észlel, köteles azt a testület ülésén szóban jelezni, valamint jelzést írásban az ülésről készült jegyzőkönyvhöz mellékelni.
A Képviselő-testület Hivatala
29. §
A hivatal a jegyző által elkészített Szervezeti és Működési Szabályzat szerint működik, amely részletezi a hivatal feladatait és a belső munkamegosztást.
Közmeghallgatás
30. §
(1) A Képviselő-testület évente legalább egyszer – előre meghirdetett – közmeghallgatást tart.
(2) A közmeghallgatást előre meg kell hirdetni a község hirdető tábláján, előtte legalább 7 nappal.
(3) A meghirdetés során meg kell határozni a közmeghallgatás napirendjét, helyét, idejét.
(4) A közmeghallgatáson az államplgárok és a helyben érdekelt szervezetek képviselői közérdekű kérdést vethetnek fel és javaslatot tehetnek, az ülés előtt írásban vagy az ülésen szóban.
(5) A közmeghallgatást a polgármester vezeti, melyről jegyzőkönyvet kell készíteni és azt aláírás után a jegyző 15 napon belül köteles feltölteni a Nemzeti Jogszabálytár felületére.
Nemzetiségi önkormányzat
31. §
- Az önkormányzat a nemzetiségi egyéni és közösségi jogok érvényesülése, a nemzetiséghez tartozók értékeinek kifejezésre juttatás érdekében együttműködik a települési nemzetiségi önkormányzattal.
- Az Önkormányzat ingyenesen biztosítja a nemzetiségi önkormányzat üléseinek lebonyolításához szükséges helyiséget a 3715 Gesztely, Szabadság tér 2. „házasságkötő terem” helyiséget illetve közmeghallgatásaihoz, fórumaihoz. A Képviselő-testület biztosítja a Nemzetiségi Önkormányzat kérésének megfelelően a postai, kézbesítési, gépelési, sokszorosítási feladatok ellátását és az ezzel járó költségek viselését, a nemzetiségi önkormányzat működéséhez szükséges tárgyi és személyes feltételeket. A nemzetiségi önkormányzat Képviselő-testületi ülésein, közmeghallgatásán a jegyző vagy az aljegyző és a hivatal témafelelősei részt vesznek.
- A nemzetiségi önkormányzat működésével, gazdálkodásával kapcsolatos nyilvántartási, iratkezelési feladatokat a hivatalon keresztül látja el.
- A nemzetiségi önkormányzat üléseinek előkészítését (meghívók, előterjesztések kiküldése, jegyzőkönyvek előkészítése, sokszorosítás, jegyzőkönyv közzététele stb.) a hivatal biztosítja.
- A polgármester a nemzetiségek jogairól szóló 2011. évi CLXXIX. törvényben (a továbbiakban: Njtv) előírtak szerint köteles a nemzetiségi önkormányzat kezdeményezései, javaslatai tárgyában történő döntéshozatal iránt intézkedni. A kezdeményezés, javaslat kézhezvételét követő képviselő-testületi ülésen a kezdeményezést, javaslatot napirendre tűzi. A döntésről írásba tájékoztatja a nemzetiségi önkormányzat elnökét és képviselő-testletét.
- Azon előterjesztések esetében, amelyek vonatkozásában az Njtv. alapján a nemzetiségi önkormányzatot egyetértési, véleményezési jog illeti meg, annak beszerzéséről a polgármester gondoskodik. A polgármester köteles tájékoztatni a nemzetiségi önkormányzatot véleményezési, egyetértési jogának gyakorlásáról úgy, hogy megfelelő idő álljon rendelkezésére joga gyakorlásához. A tájékoztatást írásban kell eljuttatni a nemzetiségi önkormányzat elnökéhez.
- Az együttműködési megállapodást a 3. melléklet tartalmazza.
32. §
- Gesztely község Önkormányzata az alábbi társulásoknak a tagja:
- Gesztely és Társult Települések Gyermekvédelmi, Szociális és Óvodai Társulása, (székhelye: Gesztely)
- Onga és Társult Települések Szociális és Gyermekjóléti Társulása (székhelye: Onga)
- Sajó-Bódva völgye és Környéke Hulladékkezelési önkormányzati Társulás, (székhelye: Kazincbarcika)
- Körömi Agglomeráció Szennyvíztisztító Fejlesztési Önkormányzati Társulás (székhelye: Hernádkak)
- A Társulási Tanácsok ülésén az önkormányzatot a polgármester képviseli, akadályoztatása esetén feladatát a képviselő-testület kijelölő határozata alapján az alpolgármester látja el.
- Képviselő-testület által az (1) bekezdésben meghatározott Társulások Tanácsára átruházott hatáskörök:
a/a) polgári jogszabályainak megfelelően megbízást ad, szerződést köt a projekt tervezésével, megvalósításával kapcsolatos feladatok ellátása érdekében
a/b) megbízást ad, a polgári jog szabályainak megfelelően szerződést köt a projekttel kapcsolatos pályázati anyagok dokumentációjának az elkészítésére, dönt a pályázat benyújtásáról
a/c dönt a projekt megvalósításával kapcsolatosan elnyert pályázatok igénybevételével összefüggő támogatási szerződések megkötéséről,
a/d dönt, és a polgári jog szabályainak megfelelően szerződést köt a projekt beruházásával kapcsolatos beruházási, kivitelezési, műszaki-ellenőri, finanszírozási, fedezetbiztosítási megállapodásokkal összefüggésben,
a/e projekt megvalósulását követően dönt annak üzemeltetésével, bérbeadásával kapcsolatos szerződésekről, a hatályos jogszabályoknak megfelelően,
a/f szervezi a Társult Önkormányzatok együttműködését, a társulási szerződésben meghatározott mértékben beszámol a Társulás tagjainak,
a/g azon esetekben, ahol a törvény kötelezővé teszi, a Társulás nevében kiírja, és lebonyolítja a projekt megvalósításához szükséges közbeszerzési eljárásokat,
a/h szervezi és megvalósítja a Társulással összefüggésben keletkezett költségvetési, adóelszámolási kötelezettségből fakadó feladatokat.
33. §
Az önkormányzat által ellátott feladatok kormányzati funkcióit a rendelet 3. számú függeléke tartalmazza.
Együttműködés a civil szervezetekkel és a nemzetiségi önkormányzattal
34. §
(1) A képviselő-testület a rendelkezésére álló eszközökkel támogatja és együttműködik a lakosság olyan önszerveződő közösségeivel (társulásaival), amelyek céljuk és rendeltetésük szerint a helyi önkormányzati feladatok, közügyek megoldására törekednek.
(2) Az önszerveződő közösségeket, civil szervezeteket és egyesületeket - a tevékenységi körük szerinti napirend tárgyalásakor - tanácskozási joggal a képviselő-testületi ülésre meg kell hívni.
Záró rendelkezés
35. §
A rendelet a kihirdetés napját követő napon lép hatályba, ezzel egyidejűleg hatályát veszti a többször módosított 2/2018. (II. 15.) Önkormányzat rendelet.
Jenei Lászlóné Simon István
jegyző polgármester