Budapest Főváros IV. Kerület Újpest Önkormányzat Képviselő-testületének 39/2021. (X. 28.) önkormányzati rendelete

a Budapest Főváros IV. kerület Újpest Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló Budapest Főváros IV. került Újpest Önkormányzata Képviselő-testületének 22/2019. (X. 30.) önkormányzati rendelete módosításáról

Hatályos: 2021. 10. 29- 2021. 10. 29

Budapest Főváros IV. Kerület Újpest Önkormányzat Képviselő-testületének 39/2021. (X. 28.) önkormányzati rendelete

a Budapest Főváros IV. kerület Újpest Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló Budapest Főváros IV. került Újpest Önkormányzata Képviselő-testületének 22/2019. (X. 30.) önkormányzati rendelete módosításáról

2021.10.29.

Budapest Főváros IV. kerület Újpest Önkormányzata Képviselő-testülete a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 53. § (1) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

1. § Budapest Főváros IV. kerület Újpest Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló Budapest Főváros IV. került Újpest Önkormányzata Képviselő-testületének 22/2019. (X. 30.) önkormányzati rendelet (továbbiakban: KT SZMSZ) 4. melléklete helyébe a Melléklet lép.

2. § A KT SZMSZ 1. melléklet 4.7. pont d) alpont hatályát veszti.

3. § Ez a rendelet a kihirdetést követő napon lép hatályba.

Záradék:
A rendelet 2021. október 28-án az Önkormányzat hivatalos hirdetőtábláján kifüggesztésre, az Önkormányzat hivatalos honlapján közzétételre került.

1. melléklet

„4. melléklet a Budapest Főváros IV. kerület Újpest Önkormányzata Képviselő-testületének 22/2019. (X. 30.) önkormányzati rendeletéhez

I. A Gazdasági és Tulajdonosi Bizottságra átruházott hatáskörök

Az átruházott hatáskör címzettje

A feladat-és hatáskör átruházásáról szóló döntés

Az átruházott feladat-és hatáskör tartalma

1.

Gazdasági és Tulajdonosi Bizottság

A lakások és nem lakás céljára szolgáló helyiségek elidegenítéséről szóló Budapest Főváros IV. kerület Újpest Önkormányzata Képviselő-testületének 7/1994. (V. 4.) önkormányzati rendelet 3. § (2) bekezdés

A Gazdasági és Tulajdonosi Bizottság önkormányzati érdekből a lakás vételárát a forgalmi értéknél, illetve a rendelet 5. §‑ában meghatározottnál alacsonyabb mértékben is megállapíthatja.

2.

Gazdasági és Tulajdonosi Bizottság

A lakások és nem lakás céljára szolgáló helyiségek elidegenítéséről szóló Budapest Főváros IV. kerület Újpest Önkormányzata Képviselő-testületének 7/1994. (V. 4.) önkormányzati rendelet 13. § (1) bekezdés

Az elidegeníthető lakások körét a Gazdasági és Tulajdonosi Bizottság jelöli ki.

3.

Gazdasági és Tulajdonosi Bizottság

A lakások és nem lakás céljára szolgáló helyiségek elidegenítéséről szóló Budapest Főváros IV. kerület Újpest Önkormányzata Képviselő-testületének 7/1994. (V. 4.) önkormányzati rendelet 21. §

A Gazdasági és Tulajdonosi Bizottság kijelölheti azon helyiségek körét, amelyeket az Önkormányzat hosszú távon nem kíván elidegeníteni (tilalmi lista).

4.

Gazdasági és Tulajdonosi Bizottság

A nem lakás céljára szolgáló helyiségek bérletéről és bérbeadásának szabályairól szóló Budapest Főváros IV. kerület Újpest Önkormányzata Képviselő-testületének 26/2004. (X. 7.) önkormányzati rendelet 5. § (1)–(3) bekezdés , 6. § (4) bekezdés és 7. § (2a) bekezdés

A helyiséget kereskedelmi, szolgáltató, ipari, irodai, raktározási, gépkocsi-tárolási és egyéb közösségi célra lehet bérbe adni. A helyiséget játékterem működtetése céljára, illetve – kivéve, ha a helyiségben már korábban is ilyen tevékenységet folytattak – szeszes italt árusító vendéglátó-ipari tevékenység folytatására csak a Gazdasági és Tulajdonosi Bizottság előzetes hozzájárulásával lehet bérbe adni. A helyiségnek fentiektől eltérő célra történő bérbeadásáról a Gazdasági és Tulajdonosi Bizottság dönt. A Gazdasági és Tulajdonosi Bizottság ebben az esetben a bérbeadás céljára tekintettel – a jelen rendelet keretei között – sajátos szerződési feltételeket határozhat meg. A Gazdasági és Tulajdonosi Bizottság a rendeletben meghatározott eseteken túl is hozzájárulhat határozatlan időre szóló vagy 5 évnél hosszabb határozott idejű bérleti jogviszony létrehozásához.
A Gazdasági és Tulajdonosi Bizottság a rendeletben meghatározott eseteken felüli, a bérleti jogviszonyt megszüntető feltételt is meghatározhat.

5.

Gazdasági és Tulajdonosi Bizottság

A nem lakás céljára szolgáló helyiségek bérletéről és bérbeadásának szabályairól szóló Budapest Főváros IV. kerület Újpest Önkormányzata Képviselő-testületének 26/2004. (X. 7.) önkormányzati rendelet 23. §

Az irányadó bérleti díjak mértékét a Gazdasági és Tulajdonosi Bizottság – normatív alapon – határozza meg. Amennyiben a bérbeadó és a bérlő a helyiség bérleti díja vonatkozásában a megállapított irányadó bérleti díjhoz képest alacsonyabb összegben kíván megállapodni, úgy a megállapodás jóváhagyásáról – amennyiben a jelen rendelet eltérően nem rendelkezik – a Gazdasági és Tulajdonosi Bizottság dönt. Az irányadó bérleti díjak évenkénti felülvizsgálatáról a Gazdasági és Tulajdonosi Bizottság dönt.

6.

Gazdasági és Tulajdonosi Bizottság

A nem lakás céljára szolgáló helyiségek bérletéről és bérbeadásának szabályairól szóló Budapest Főváros IV. kerület Újpest Önkormányzata Képviselő-testületének 26/2004. (X. 7.) önkormányzati rendelet 27. §

A bérlő a helyiségbe más személyt csak a Gazdasági és Tulajdonosi Bizottság előzetes hozzájárulásával fogadhat be.

7.

Gazdasági és Tulajdonosi Bizottság

A nem lakás céljára szolgáló helyiségek bérletéről és bérbeadásának szabályairól szóló Budapest Főváros IV. kerület Újpest Önkormányzata Képviselő-testületének 26/2004. (X. 7.) önkormányzati rendelet 42. § (2) és (3) bekezdés

A kedvezményes bérbeadásról – a helyiségben folytatni kívánt tevékenység szerint illetékes Bizottság állásfoglalásának ismeretében – a Gazdasági és Tulajdonosi Bizottság dönt.
A kedvezményes bérbeadás feltételeit a Gazdasági és Tulajdonosi Bizottság határozza meg. Ennek során a bérleti díj vonatkozásában kedvezmény vagy mentesség adható, illetve mentesítés adható a szerződéskötési díj megfizetése alól is.

8.

Gazdasági és Tulajdonosi Bizottság

A piacok és a vásárcsarnokok létesítéséről és működésük rendjéről szóló Budapest Főváros IV. kerület Újpest Önkormányzata Képviselő-testületének 27/2008. (X. 6.) önkormányzati rendelet 16. § , 28. § és 43. §

A helypénz mértékét a Gazdasági és Tulajdonosi Bizottság határozza meg.
A külön díjazás ellenében végzett, a kereskedelmi tevékenységet segítő egyéb szolgáltatások díját, valamint a tárolási díjakat a Gazdasági és Tulajdonosi Bizottság határozza meg.
A piac területére megállapított irányadó bérleti díjnál alacsonyabb összegű bérleti díjjal csak a Gazdasági és Tulajdonosi Bizottság jóváhagyásával lehet bérleti szerződést kötni.

9.

Gazdasági és Tulajdonosi Bizottság

Budapest Főváros IV. kerület Újpest Önkormányzata vagyonáról és a vagyonelemek feletti tulajdonosi jogok gyakorlásáról szóló Budapest Főváros IV. kerület Újpest Önkormányzata Képviselő-testületének 48/2012. (XI. 30.) önkormányzati rendelet 20. § (2) bekezdés , 21. § (2) bekezdés , 22. § (2) bekezdés , 27. § (3) bekezdés , 39. § (1) bekezdés , 41. § (1) bekezdés , 46. § (1) bekezdés , 48. § (2) bekezdés , 52. § (1) bekezdés , 53. § (1) bekezdés ,

Az Önkormányzat forgalomképtelen vagyona felett az alábbi tulajdonosi jogokat a Gazdasági és Tulajdonosi Bizottság gyakorolja:
a) a 100 millió forint egyedi forgalmi értéket meghaladó értékű forgalomképtelen vagyon 1 évet meghaladó, de 5 évet meg nem haladó időtartamú, tulajdonjogot nem érintő hasznosítása,
b) a 100 millió forint egyedi forgalmi értéket meg nem haladó értékű forgalomképtelen vagyon 5 évet meghaladó vagy határozatlan időtartamú, tulajdonjogot nem érintő hasznosítása.
Az Önkormányzat korlátozottan forgalomképes vagyona felett az alábbi tulajdonosi jogokat a Gazdasági és Tulajdonosi Bizottság gyakorolja:
a) az 5 millió forint egyedi forgalmi értéket meghaladó, de a 25 millió forintot meg nem haladó értékű korlátozottan forgalomképes vagyon tulajdonjogának megszerzése,
az 1 millió forint egyedi forgalmi értéket meghaladó, de a 25 millió forintot meg nem haladó értékű korlátozottan forgalomképes vagyon tulajdonjogának átruházása,
c) a 100 millió forint egyedi forgalmi értéket meghaladó értékű korlátozottan forgalomképes vagyon 1 évet meghaladó vagy határozatlan időtartamú, tulajdonjogot nem érintő hasznosítása.
d) a 100 millió forint egyedi forgalmi értéket meg nem haladó értékű korlátozottan forgalomképes vagyon 5 évet meghaladó vagy határozatlan időtartamú, tulajdonjogot nem érintő hasznosítása.
Az Önkormányzat üzleti vagyona felett az alábbi tulajdonosi jogokat a Gazdasági és Tulajdonosi Bizottság gyakorolja:
a) a 100 millió forint egyedi forgalmi értéket meghaladó értékű üzleti vagyon 1 évet meghaladó vagy határozatlan időtartamú, tulajdonjogot nem érintő hasznosítása,
b) a 10 millió forint egyedi forgalmi értéket meghaladó, de a 100 millió forintot meg nem haladó értékű üzleti vagyon 5 évet meghaladó vagy határozatlan időtartamú, tulajdonjogot nem érintő hasznosítása.
A gazdasági társaságok tekintetében a Bizottság dönt:
a) a gazdasági társaság előző évi közszolgáltatási tevékenység költségének finanszírozására vonatkozó pénzügyi elszámolásának elfogadásáról, melyet a gazdasági társaságnak minden év február 28. napjáig be kell nyújtani a Bizottság részére,
b) a számviteli törvény szerinti éves beszámoló jóváhagyásáról és az adózott eredmény felhasználására vonatkozó döntésről,
c) az éves közszolgáltatási és üzleti terv, és az annak végrehajtásáról szóló beszámoló jóváhagyásáról.
d) A gazdasági társaság előző évi pénzügyi elszámolásának benyújtására vonatkozó határidő egy alkalommal, a gazdasági társaság írásbeli kérelmére, indokolt esetben 30 nappal meghosszabbítható. A kérelem elbírálásáról a Polgármester dönt.
e) A gazdasági társaság előző évi pénzügyi elszámolásának a gazdasági társaság által elkészített és a Bizottság által elfogadott éves közszolgáltatási tervvel összehasonlíthatónak kell lennie.
Az önkormányzati vagyon tulajdonjogának ingyenes vagy kedvezményes, bármely jogcímen történő átruházásáról, vagy a vagyon egyéb módon történő, ingyenes vagy kedvezményes hasznosításáról 500 ezer forint értéket meghaladóan, de 50 millió forint értéket meg nem haladóan a Gazdasági és Tulajdonosi Bizottság dönt. Az Önkormányzat ingyenes, vagy kedvezményes vagyonszerzéséről 5 millió forint értéket meghaladóan, de 50 millió forint értéket meg nem haladóan a Gazdasági és Tulajdonosi Bizottság dönt.
Önkormányzati tulajdonú (résztulajdonú) ingatlan társasházzá alakításáról forgalomképtelen és korlátozottan forgalomképes ingatlan esetében a Gazdasági és Tulajdonosi Bizottság dönt.
Az Önkormányzat meglévő vagy várományi vagyonát érintő perbeli vagy peren kívüli egyezség megkötésének jóváhagyására – a vagyonkezelésbe adott vagyonelemek kivételével, illetve, ha a vagyongazdálkodásba adott vagyonelemek tekintetében a vagyongazdálkodási szerződés eltérően nem rendelkezik – 100 millió forint pertárgy értéket vagy peren kívüli egyezségben szereplő 100 millió forint értéket meghaladóan a Gazdasági és Tulajdonosi Bizottság jogosult.
Behajthatatlannak nem minősülő követelésről való teljes vagy részbeni lemondásra vagy annak egy részéről történő lemondásról – ha más önkormányzati rendelet eltérően nem rendelkezik – 500 ezer forint követelés összeget meghaladóan, de 50 millió forint követelés összeget meg nem haladóan a Gazdasági és Tulajdonosi Bizottság dönt.
Behajthatatlanná vált követelésről való lemondásról – ha más önkormányzati rendelet eltérően nem rendelkezik – 20 millió forint követelés összeget meghaladóan a Bizottság dönt.

10.

Gazdasági és Tulajdonosi Bizottság

A közterületek használatáról és rendjéről szóló Budapest Főváros IV. kerület Újpest Önkormányzata Képviselő-testületének 25/2021. (VI. 24.) önkormányzati rendelet 5. § (2); 30. § (1)–(2); 52. § (4)

A közterület-használathoz szükséges közterület-használati engedély megadásáról az Önkormányzat Képviselő-testületének Gazdasági és Tulajdonosi Bizottsága dönt, a) ha a kérelmező a közterületen településképi bejelentési kötelezettség alá eső, két évet meghaladó időtartamra szánt építményt kíván elhelyezni; b) a két évet meghaladó határozott időtartamú, meghatározott feltételig tartó vagy határozatlan idejű közterület-használat engedélyezése esetében; vagy c) a közúti közlekedési szolgáltatást végző, 3,5 tonna össztömeget meghaladó gépjárművek közterületi tárolása esetén az e célra kijelölt területeken. Ettől eltérően nincs szükség a közterület-használathoz szükséges közterület-használati engedély megadására a Bizottság részéről
a) az önkormányzati tulajdonú pavilon,
b) a hírközlési tevékenységgel vagy közművel kapcsolatos berendezések, létesítmények, valamint az ilyen célt szolgáló oszlopok közterületen történő elhelyezése esetében.
A közterület-használati díj fizetésének kötelezettsége alól kérelemre, a) a közterület használatának kulturális-, sport-, hitéleti- vagy egyéb közérdekű céljára; b) a közterületi rendezvény humanitárius, karitatív jellegére; vagy c) a közterület használójának nonprofit jellegére tekintettel részben vagy egészben felmentés adható. A felmentés kérdésében a Bizottság dönt. A Bizottság a közterület-használati díjat kérelemre mérsékelheti vagy teljes egészében elengedheti a mutatványos vagy cirkuszi tevékenység esetében.
Nem kell a közterület filmforgatási célú használatáért díjat fizetni amennyiben a díjmentességet a Bizottság a kérelmező kérelmére – a filmforgatásra irányuló kérelemnek az Nemzeti Filmintézet Közhasznú Nonprofit Zrt. tulajdonában álló gazdasági társasághoz történő benyújtását megelőzően – a filmforgatás közérdekű céljára figyelemmel engedélyezte.

II. A Városüzemeltetési és Városfejlesztési Bizottságra átruházott hatáskörök

Sor-
szám

Az átruházott hatáskör címzettje

A feladat-és hatáskör átruházásáról szóló döntés

Az átruházott feladat-és hatáskör tartalma

1.

Városüzemeltetési és Városfejlesztési Bizottság

A sebességcsökkentő küszöbök lakossági kezdeményezés alapján történő létesítésének szabályairól szóló Budapest Főváros IV. kerület Újpest Önkormányzata Képviselő-testületének 38/2003. (XII. 10.) önkormányzati rendelet 2. § (2) bekezdés

Indokolt esetben – amennyiben a sebességcsökkentő küszöb létesítését önkormányzati érdek is indokolja – a Városüzemeltetési és Városfejlesztési Bizottság a létesítési költségek legfeljebb 50%-ának a megfizetése alól mentesítést adhat.

III. A Közművelődési és Oktatási Bizottságra átruházott hatáskörök

Sor-
szám

Az átruházott hatáskör címzettje

A feladat-és hatáskör átruházásáról szóló döntés

Az átruházott feladat-és hatáskör tartalma

1.

Közművelődési és Oktatási Bizottság

Az Önkormányzat testnevelési és sportfeladatairól szóló Budapest Főváros IV. kerület Újpest Önkormányzata Képviselő-testületének 18/2011. (III. 31.) önkormányzati rendelete 8. §

A jogszabályokban és a rendeletben meghatározott sportfeladatokkal kapcsolatos fenntartói, felügyeleti és más jogköröket az Önkormányzat Képviselő-testülete, a polgármester és a Közművelődési és Oktatási Bizottság gyakorolja.

2.

Közművelődési és Oktatási Bizottság

az Újpest Gyermekeiért Jótékonysági Alap (UGYJA) létrehozásáról és felhasználásáról szóló Budapest Főváros IV. került Újpest Önkormányzata Képviselő-testületének 38/2020. (X. 30.) önkormányzati rendelete 7. § (1) bekezdés

Az Alap felhasználásáról – támogatás(ok) odaítéléséről – e rendelettel átruházott hatáskörében az Önkormányzat Képviselő-testületének Közművelődési és Oktatási Bizottsága dönt.

III/A. A Közbeszerzési Döntéshozó Bizottságra átruházott hatáskörök

Az átruházott hatáskör címzettje

A feladat-és hatáskör átruházásáról szóló

Az átruházott feladat- és hatáskör tartalma

1.

Közbeszerzési Döntéshozó Bizottság

A többször módosított Budapest Főváros IV. kerület Újpest Önkormányzat Közbeszerzési Szabályzatáról szóló Budapest Főváros IV. került Újpest Önkormányzata Képviselő-testületének 70/2019. (IV. 25.) önkormányzati rendelet

A közbeszerzési eljárást lezáró, a szerződő fél kiválasztását szolgáló döntést – közbeszerzési értékhatárra tekintet nélkül – a Közbeszerzési Döntéshozó Bizottság hozza meg.

2.

Közbeszerzési Döntéshozó Bizottság

A többször módosított Budapest Főváros IV. kerület Újpest Önkormányzat Közbeszerzési Szabályzatáról szóló Budapest Főváros IV. került Újpest Önkormányzata Képviselő-testületének 70/2019. (IV. 25.) önkormányzati rendelet

2. Az előző pontban említett döntésen kívül:
a) dönt a megfelelő eljárási forma kiválasztásáról;
b) a hirdetmények – Kbt.-ben szabályozott kötelező közzétételi módokon kívüli – más módon történő közzétételéről;
c) meghatározza az ajánlati/ajánlattételi/részvételi felhívás elemeit, a dokumentáció rendelkezésre bocsátásának feltételeit.

3.

Közbeszerzési Döntéshozó Bizottság

A többször módosított Budapest Főváros IV. kerület Újpest Önkormányzat Közbeszerzési Szabályzatáról szóló Budapest Főváros IV. került Újpest Önkormányzata Képviselő-testületének 70/2019. (IV. 25.) önkormányzati rendelet

3. Amennyiben a Közbeszerzési Szabályzat másként nem rendelkezik, a Közbeszerzési Döntéshozó Bizottság hoz döntést minden olyan egyéb kérdésben, amelyben a Kbt. szerint érdemi döntés szükséges.

IV. A Népjóléti és Lakásügyi Bizottságra átruházott hatáskörök

Az átruházott hatáskör címzettje

A feladat-és hatáskör átruházásáról szóló

Az átruházott feladat- és hatáskör tartalma

1.

Népjóléti és Lakásügyi Bizottság

A személyes gondoskodást nyújtó ellátásokról, azok igénybevételéről, valamint a fizetendő térítési díjakról szóló Budapest Főváros IV. kerület Újpest Önkormányzata Képviselő-testületének 37/2008. (XII. 22.) önkormányzati rendelet 20. § és 21. §

A személyi térítési díj elengedéséről vagy mérsékléséről és annak mértékéről, illetve a kedvezmény időtartamáról a Népjóléti és Lakásügyi Bizottság dönt.
A Szociális és Egészségügyi Intézmény igazgatójának döntése ellen az arról szóló értesítés kézhezvételétől számított nyolc napon belül az Önkormányzathoz lehet panasszal fordulni, amelyet a Népjóléti és Lakásügyi Bizottság bírál el.

2.

Népjóléti és Lakásügyi Bizottság

A személyes gondoskodást nyújtó gyermekjóléti alapellátások formáiról, azok igénybevételéről, valamint a fizetendő térítési díjról szóló Budapest Főváros IV. kerület Újpest Önkormányzata Képviselő-testületének 23/2010. (VIII. 23.) önkormányzati rendelet 23. § , 26. § (6) bekezdés , 28. §

A gyermekjóléti alapellátások intézményi térítési díját a Népjóléti és Lakásügyi Bizottság állapítja meg. Az Intézményi térítési díjak összegét az NLB. évente kétszer felülvizsgálja.
A Gyermekek Átmeneti Otthonában az ellátásért fizetendő személyi térítési díjat az NLB. méltányosságból, részben vagy egészben elengedheti.

3.

Népjóléti és Lakásügyi Bizottság

Az Önkormányzat tulajdonában lévő lakások bérbeadásának szabályairól és a bérleti jogviszony feltételeiről szóló Budapest Főváros IV. kerület Újpest Önkormányzata Képviselő-testületének 39/2011. (XII. 19.) önkormányzati rendelet 9. § (2) bekezdés , 11. § (3) bekezdés , 14. § (3) bekezdés , 15. § (2) bekezdés , 16. § (4) bekezdés , 17. § (4) bekezdés , 24. § (2) bekezdés , 25. § , 28. § , 37. § , 39. § , 40. § , 41. § , 43. § , 49. § , 52/C. § , 60. § , 61. § , 62. § , 64. § , 65. § és 67. § (3) bekezdés

Az NLB. indokolt esetben engedélyezheti, hogy a lakásbérleti jogviszony
a) egy évnél hosszabb, de legfeljebb öt éves határozott időtartamra,
b) határozatlan időre, vagy
c) valamely feltétel bekövetkezéséig jöjjön létre.
Amennyiben a bérlő nem felel meg a meghosszabbítás feltételeinek, úgy a bérleti jogviszony időtartamának meghosszabbításáról, vagy új bérleti szerződés megkötésének engedélyezéséről – méltányosság alapján – az NLB. jogosult dönteni.
A 14. § (1) és (2) bekezdésben és a 15. § (1) bekezdésében foglaltaktól az NLB. indokolt esetben eltekinthet. (szociális alapon való bérbeadás)
A méltányolható lakásnagyságot az NLB. legfeljebb 1 lakószobával és 15 m2-rel megemelheti.
A rendelet 17. § (4) bekezdésében foglaltak alól az NLB. indokolt esetben – a bérlő méltányolható személyi körülményeire tekintettel – mentesítést adhat. Ha a bérleti szerződés megkötésére nem a szociális helyzet alapján került sor, úgy a bérleti jogviszony időtartama alatt a szociális helyzet alapján történő bérbeadás szabályaira csak a bérlő kérelmére, méltányolható személyi körülményeinek változására figyelemmel, az NLB. hozzájárulásával és csak akkor lehet áttérni, ha a bérlő a jövedelmi és vagyoni helyzetének változása alapján a 17. § szerinti feltételeknek megfelel.
A lakás bérbeadásáról – amennyiben e rendelet eltérően nem rendelkezik – az NLB. dönt.
A lakások bérbeadására irányuló pályázatot (a továbbiakban: pályázat) az NLB. írhatja ki.
A pályázatokat az NLB. bírálja el. Az NLB. a pályázat nyertesén túlmenően a további sorrendet is meghatározza.
Közérdekű feladatok céljára való bérbeadásról és annak formájáról az NLB. dönt.
Az NLB. kijelölhet olyan lakásokat, amelyeket kizárólag munkaviszonyhoz kötődően lehet bérbe adni. Az NLB. ennek során – e rendelet keretei között – a bérbeadás sajátos feltételeit is meghatározhatja.
Munkaviszonyhoz kötődően a lakás szociális helyzet alapján vagy nem a szociális helyzet alapján is bérbe adható. A bérbeadásról és annak formájáról az NLB. dönt.
A fiatalok garzonházában lévő bérlakások esetében az NLB. pályázaton kívül is dönthet a lakás bérbe adásáról.
Az állami támogatással épült lakások esetében a bérbeadásról és annak módjáról az NLB. dönt.
A nyugdíjasházi lakás bérleti jogának ellenértékét az NLB javaslatára a GPEB határozza meg.
Az NLB. a bérleti szerződés felmondását követően három hónapos időtartamra bérbe adhatja a lakást annak, aki a lakbér vagy külön szolgáltatások díja tartozásai és járulékai megfizetésére legfeljebb 24 havi részletfizetési megállapodást köt.
Az üres vagy megüresedett szükséglakást az NLB. döntése alapján csatolási céllal a vele szomszédos ingatlan bérlője részére is bérbe lehet adni.
Az NLB. a lakás bérlőjének halálát követően, a kérelmező és vele együttlakó személyek jövedelmi és vagyoni helyzete alapján – a szociális helyzet alapján vagy a nem a szociális helyzet alapján történő bérbeadás szabályai szerint – az 58. §‑ban előírtakon túl is engedélyezheti bérleti szerződés megkötését az általa lakott lakásra, azon jogcím nélküli lakáshasználó részére, aki a bérlővel annak halálakor és az azt megelőző három évben jogszerűen befogadott személyként, folyamatosan és életvitelszerűen együtt lakott.
Az NLB. – a nem a szociális helyzet alapján történő bérbeadás szabályai szerint – kivételesen engedélyez-heti az Önkormányzat által bontásra vagy rehabilitációra kijelölt lakás bérbe adását, amennyiben a kérelmező a lakás megtekintése után vállalja, hogy a lakást önerőből rendeltetésszerű használatra alkalmassá teszi és ellátja a komfortfokozatának megfelelő lakásberendezésekkel, továbbá a 68. § szerinti költségtérítésről lemond.
Az NLB. méltányossági jogkörben eljárva, a 3. § ‑ban meghatározott szempontok mérlegelése alapján különösen indokolt esetben – az e rendeletben meg-határozott egyéb jogcím hiányában is – dönthet lakás bérbeadásáról.

4.

Népjóléti és Lakásügyi Bizottság

A szociális rászorultságtól függő pénzbeli és természetben nyújtott szociális ellátásokról szóló Budapest Főváros IV. kerület Újpest Önkormányzata Képviselő-testületének 10/2015. (II. 27.) önkormányzati rendelet 9/A. § , 38. § , 38/A. § , 44. § , 47. § , 50. § , 43/C. § (1) bekezdés

Az Önkormányzat hatáskörébe tartozó szociális ellátás megtérítésének elrendelése esetében a megtérítés összegét, illetve pénzegyenértékét és a kamat összegét (a továbbiakban együtt: megtérítendő ellátás) – amennyiben annak megfizetése a kötelezett megélhetését súlyosan veszélyeztetné – méltányosságból a Népjóléti és Lakásügyi Bizottság (a továbbiakban: Bizottság)
A 36. és 37. §‑ban foglaltakon túlmenően a Bizottság a polgármester javaslata alapján, különösen indokolt esetben, méltányosságból, évente legfeljebb egy alkalommal a nyugdíjminimum kétszeresét meghaladó összegű rendkívüli települési támogatást állapíthat meg annak a személynek, akinek a családjában az egy főre jutó havi nettó jövedelem nem haladja meg a helyi jövedelemalap 500%-át.
A 36–38. §‑okban foglaltakon túlmenően a Bizottság a polgármester javaslata alapján, különös méltányosságból, határozott időtartamra szóló, rendkívüli települési támogatást állapíthat meg annak a személynek, aki kiemelkedően jelentős munkájával, vagy egész életművével Újpesten belül, vagy országosan, nemzetközi viszonylatban általános elismerést szerzett, továbbá példamutató emberi magatartása miatt köztiszteletben áll, továbbá, aki jelentős módon hozzájárult Újpest jó hírnevének öregbítéséhez, Újpest közösségének, életének, hagyományainak gazdagításához, és családjában az egy főre jutó havi nettó jövedelem nem haladja meg a helyi jövedelemalap 500%-át.
A Bizottság az eltemettetésre köteles személyt a köz-temetés költségeinek megtérítése alól részben vagy egészben mentesítheti.
Fogyatékos személyek díjhátralék-kiegyenlítő támogatása elnyerésére irányuló pályázatot a Bizottság írja ki és bírálja el.
Rendkívüli év végi támogatás mértékét és a támogatásban részesíthető személyek körét a Bizottság határozza meg.

5.

Népjóléti és Lakásügyi Bizottság

Az egészségügyi alapellátások körzeteinek megállapításáról szóló Budapest Főváros IV. kerület Újpest Ön-kormányzata Képviselő-testületének 2/2017. (II. 2.) önkormányzati rendelet 6/A. §

A területi ellátási kötelezettséggel rendelkező háziorvosokkal, házi gyermekorvosokkal és fogorvosokkal (egészségügyi szolgáltatókkal) kötött feladat-ellátási szerződéseknek a feladat-ellátásra kötelezett orvos személyét nem érintő módosításáról a Népjóléti és Lakásügyi Bizottság dönt.

V. A polgármesterre átruházott hatáskörök

Az átruházott hatáskör címzettje

A feladat-és hatáskör átruházásáról szóló döntés

Az átruházott feladat-és hatáskör tartalma

1.

polgármester

A lakások és nem lakás céljára szolgáló helyiségek elidegenítéséről szóló Budapest Főváros IV. kerület Újpest Önkormányzata Képviselő-testületének 7/1994. (V. 4.) önkormányzati rendelet 13. § (2) és (4) bekezdés , 15. § (2) és (3) bekezdés , 17. §

A lakás elidegenítéséről – ha az értékesítésre a lakástörvény szerint elővásárlási joggal rendelkező személy részére kerül sor – a Gazdasági és Tulajdonosi Bizottság kijelölésre vonatkozó döntésének figyelembe vételével a polgármester dönt. A Gazdasági és Tulajdonosi Bizottság által kijelölt lakások elidegenítését a lakástörvény szerint elővásárlási joggal rendelkező bérlőnél a polgármester is kezdeményezheti. Az előbbi esetben, valamint az elővásárlási joggal nem terhelt elidegeníthető lakások esetében a polgármester dönt a lakás elidegenítéséről, illetve – e rendelet keretei között – annak módjáról és feltételeiről. Ezekben az esetekben a polgármester úgy is dönthet, hogy az elidegenítésre pályázat útján kerüljön sor.

2.

polgármester

A lakások és nem lakás céljára szolgáló helyiségek elidegenítéséről szóló Budapest Főváros IV. kerület Újpest Önkormányzata Képviselő-testületének 7/1994. (V. 4.) önkormányzati rendelet 23. § (1) bekezdés

A helyiségek elidegenítését a bérlőnél a polgármester is kezdeményezheti.

3.

polgármester

A lakások és nem lakás céljára szolgáló helyiségek elidegenítéséről szóló Budapest Főváros IV. kerület Újpest Önkormányzata Képviselő-testületének 7/1994. (V. 4.) önkormányzati rendelet 26. § (2) bekezdés

A polgármester a vételár vagy annak egy része megfizetésére legfeljebb 120 napos haladékot engedélyezhet, amennyiben a vevő a vételárat részben vagy egészben banki hitelből fizeti meg.

4.

polgármester

A lakások és nem lakás céljára szolgáló helyiségek elidegenítéséről szóló Budapest Főváros IV. kerület Újpest Önkormányzata Képviselő-testületének 7/1994. (V. 4.) önkormányzati rendelet 46. §

A Képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert, hogy az elidegenítések lebonyolításáról az UV Újpesti Vagyonkezelő Zártkörűen Működő Részvénytársasággal kötött megállapodás útján gondoskodjon.

5.

polgármester

A helyi közutak nem közlekedési célú igénybevételéért fizetendő díjak mértékéről szóló Budapest Főváros IV. kerület Újpest Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2000. (VI. 30.) önkormányzati rendelet 4. § és 4/A. § (2) bekezdése

A Képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert, hogy az Önkormányzat tulajdonában lévő közutak kategóriába sorolását elvégezze.
A Képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert, hogy a közműszolgáltatókkal megállapodást kössön az üzemzavarok bejelentése, a közút helyreállításával kapcsolatos munkálatok műszaki paraméterei. a minőség-ellenőrzés rendje és a felelősségi szabályok tekintetében.

6.

polgármester

A nem lakás céljára szolgáló helyiségek bérletéről és bérbeadásának szabályairól szóló Budapest Főváros IV. kerület Újpest Önkormányzata Képviselő-testületének 26/2004. (X. 7.) önkormányzati rendelet 2. § (1)–(2) bekezdés

A Képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert mindazon bérbeadói jogok gyakorlására, amelyek a rendelet alapján nem tartoznak a Képviselő-testület vagy a Gazdasági és Pénzügyi Ellenőrző Bizottság kizárólagos hatáskörébe.
A Képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert, hogy a bérbeadói jogok meghatározott körének gyakorlásáról, továbbá a bérbeadói jogok gyakorlásával kapcsolatos döntések végrehajtásáról az UV Újpesti Vagyonkezelő Zártkörűen Működő Részvénytársasággal (a továbbiakban: UV Zrt.) kötött megállapodás útján gondoskodjon.

7.

polgármester

A nem lakás céljára szolgáló helyiségek bérletéről és bérbeadásának szabályairól szóló Budapest Főváros IV. kerület Újpest Önkormányzata Képviselő-testületének 26/2004. (X. 7.) önkormányzati rendelet 3. § (1)–(2) bekezdés

A bérbeadói kötelezettségek teljesítéséről a polgármester gondoskodik. A Képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert, hogy a bérbeadói kötelezettségek teljesítéséről az UV Zrt.-vel kötött megállapodás útján gondoskodjon.

8.

polgármester

A Polgármesteri Hivatal adóügyi feladatokat ellátó köztisztviselői anyagi érdekeltségéről szóló Budapest Főváros IV. kerület Újpest Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2009. (II. 2.) önkormányzati rendelet 4. § (1) bekezdés

Az érdekeltségi alap felhasználásáról, a juttatásban részesülők köréről és a juttatások konkrét mértékéről – a jegyző és az Adóigazgatási Iroda vezetőjének javaslata alapján – a polgármester évente két alkalommal, július 31. napjáig és a tárgyévet követő január 31. napjáig dönt.

9.

polgármester

Az újpesti kisvállalkozások fejlődését elősegítő támogatásról szóló Budapest Főváros IV. kerület Újpest Önkormányzata Képviselő-testületének 1/2011. (I. 31.) önkormányzati rendelet 4. § és 9. § (1) bekezdés

A pályázatot a polgármester írja ki és bírálja el.

10.

polgármester

Az Önkormányzat tulajdonában lévő lakások bérbeadásának szabályairól és a bérleti jogviszony feltételeiről szóló Budapest Főváros IV. kerület Újpest Önkormányzata Képviselő-testületének 39/2011. (XII. 19.) önkormányzati rendelet 4. § (2) bekezdés , 5. § , 11. § (1) , (2a) és (5) bekezdés , 29. § (2) bekezdés , 31. § (1) bekezdés , 52/D. § , 53. § (1) bekezdés , 54. § (1) és (2) bekezdés , 55. § , 57. § , 60. § (4) bekezdés , 67. § (1)–(2) bekezdés , 76. § , 101. § (2) bekezdés , 108. § (2) bekezdés

A Képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert mindazon bérbeadói jogok gyakorlására, amelyek e rendelet alapján nem tartoznak a Képviselő-testület, az NLB. vagy a GB. kizárólagos hatáskörébe.
A bérbeadói kötelezettségek teljesítéséről a polgármester gondoskodik.
A bérleti jogviszony időtartamának lejártakor a bérleti jogviszony időtartamának egy évvel történő meghosszabbításáról a polgármester a rendeletben meghatározott eset kivételével dönt.
Ha a bérlő a lakásbérleti szerződés hosszabbítására irányuló kérelem benyújtását megelőzően megállapodott a jogosulttal a díjhátralék (lakbér-, különszolgáltatási díj-, vagy közüzemi díj tartozás) kiegyenlítéséről, és igazolja a megállapodásban foglaltak teljesítését, a polgármester a bérleti jogviszony időtartamának meghosszabbítását egy évnél rövidebb időtartamra is engedélyezheti.
Amennyiben a bérlő a hosszabbítás iránti kérelmét határidőben nyújtja be, a polgármester a határnapot követően, de legfeljebb a bérleti szerződés lejártát követő 30. napig indokolt esetben engedélyezheti a bérleti jogviszony időtartamának – legfeljebb három hónappal történő – meghosszabbítását, vagy ilyen időtartamú új szerződés megkötését.
A Képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert, hogy a pályázati kiírás egyéb, a rendeletben nem szabályozott tartalmi elemeit és a pályázati eljárás további szabályait – e rendelet keretei között – meghatározza.
A pályázati nyomtatvány tartalmát – a rendelet keretei között – a polgármester határozza meg.
A polgármester indokolt esetben, legfeljebb egyéves időtartamra engedélyezheti nyugdíjasházi lakás bérbe adását.
A lakásbérleti jogának elcseréléséhez szükséges bérbeadói hozzájárulás megadásáról vagy megtagadásáról a polgármester dönt.
Azonnali intézkedést igénylő rendkívüli élethelyzet (pl. tűzeset, elemi csapás, stb.) bekövetkezése esetén – az eset összes körülményeinek mérlegelése alapján – a polgármester döntése alapján átmeneti elhelyezés céljából is bérbe lehet adni lakást. Átmeneti elhelyezés céljára szolgáló elhelyezés esetében a bérleti jogviszony időtartama legfeljebb három hónap lehet, amelyet a polgármester indokolt esetben további három hónappal meghosszabbíthat.
Ha a bérlőkijelölési vagy bérlő-kiválasztási joggal érintett lakást ismételten bérbe lehet adni, bérbeadásról a rendeletben meghatározott keretek között a polgármester dönt.
A törvényben, bírósági- vagy hatósági határozatban előírt bérbeadási vagy elhelyezési kötelezettség teljesítéséről a polgármester gondoskodik.
A bérleti szerződésben és a részletfizetési megállapodásokban vállalt kötelezettségek teljesítése esetén a bérleti szerződés a polgármester döntése alapján újabb három hónapos időtartamokkal meghosszabbítható a tartozások teljes kiegyenlítéséig.

A lakbér és külön szolgáltatások díja tartozás után felszámítandó késedelmi kamatot a polgármester indokolt esetben részben vagy egészben elengedheti. A bérlő kérelmére a lakbér és külön szolgáltatások díja tartozására valamint járulékaira a polgármester legfeljebb 24 havi részletfizetést engedélyezhet.
Ahol a Lakástörvény a bérbeadó és bérlő jogai és kötelezettségei vonatkozásában a felek megállapodására utal, a Képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert a megállapodás tartalmának meghatározására.
A Képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert, hogy meghatározza a garzonház házirendjét.
A Képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert, hogy meghatározza a lakóépület házirendjét.

11.

polgármester

Budapest Főváros IV. kerület Újpest Önkormányzata vagyonáról és a vagyonelemek feletti tulajdonosi jogok gyakorlásáról szóló Budapest Főváros IV. kerület Újpest Önkormányzata Képviselő-testületének 48/2012. (XI. 30.) önkormányzati rendelet 15/A. § , 20. § (3) bekezdés , 21. § (3) bekezdés , 22. § (3) és (4) bekezdés , 27. (5) bekezdés, 29. § (3) bekezdés, 31. § (1) bekezdés, 35. (2) bekezdés, 39. § (1)–(2) bekezdés, 41. (1) és (4) bekezdés, 42. § (2) és (3) bekezdés, 43. § (2) bek. b) pont, 44. § (1) és (2) bekezdés, 45. §, 46. §, 48. §, 49. §, 50. §, 51. § (2) bekezdés, 52. § (2) bekezdés, 53. § (1) bekezdés, 56. § (5) bekezdés, 71. § (2) bekezdés, 78. § (1)–(2) bekezdés

Bármely vagyonelem tekintetében az értékesítési eljárás megindításáról, annak módjáról és feltételeiről – e rendelet keretei között – értékhatártól függetlenül minden esetben a polgármester dönt.
Az Önkormányzat forgalomképtelen vagyona felett az a 20. § (1) és (2) bekezdésben nem említett, tulajdonjogot nem érintő egyéb tulajdonosi jogokat a polgármester gyakorolja.
Az Önkormányzat korlátozottan forgalomképes vagyona felett a 21. § (1) és (2) bekezdésben nem említett egyéb tulajdonosi jogokat a polgármester gyakorolja.
Az Önkormányzat üzleti vagyona felett a 22. § (1) és (2) bekezdésben nem említett egyéb tulajdonosi jogokat a polgármester gyakorolja.
Az Önkormányzat átmenetileg szabad pénzeszközeinek befektetéséről – az Önkormányzat éves költségvetési rendeleteinek keretei között – értékhatártól függetlenül a polgármester dönt.
A gazdasági társaságok tekintetében a 27. § (2)–(4) bekezdésben nem említett egyéb tulajdonosi jogokat a polgármester gyakorolja.
A polgármester a nem kötelező esetekben is dönthet a versenyeztetés lefolytatásáról.
A versenyeztetési eljárás (pályázat) kiírásáról, módjáról, főbb feltételeiről a polgármester, annak eredményéről a tulajdonosi jogok gyakorlója dönt.
A polgármester – indokolt esetben – a pályázat kiírásakor a rendelet 2. mellékletben foglaltaktól eltérő feltételeket is meghatározhat.
Az önkormányzati vagyon tulajdonjogának ingyenes vagy kedvezményes, bármely jogcímen történő átruházásáról, vagy a vagyon egyéb módon történő, ingyenes vagy kedvezményes hasznosításáról 500 ezer forint értéket meg nem haladóan, valamint a rendelet 42. § (3) bekezdésében meghatározott esetben a polgármester dönt.
Leselejtezett tárgyi eszköz ingyenes átruházásáról a polgármester dönt.
Az Önkormányzat ingyenes, vagy kedvezményes vagyonszerzéséről 5 millió forint értéket meg nem haladóan a polgármester dönt.
Az Önkormányzat javára történő közérdekű kötelezettségvállalás elfogadásáról a polgármester dönt.

Az önkormányzati vagyonelem alkalmi jellegű igénybevételét a polgármester jogosult engedélyezni. Különös méltánylást érdemlő esetben a polgármester dönthet az önkormányzati vagyonelem térítésmentesen vagy kedvezményesen történő alkalmi jellegű igénybevételéről is.
A vagyon más önkormányzattól vagy állami szervtől történő használatba vételéről a polgármester jogosult dönteni, amennyiben a 43. § (1) bekezdésben meghatározott esetben a vagyon – tulajdonjogot nem érintő – használatba adására kerül sor.
Az Önkormányzat tulajdonában lévő közterületeken vagy egyéb ingatlanokon (telek, épület, létesítmény, stb.), azok alatt vagy felett, valamint abban közművek, vezetékek, valamint nyomvonal jellegű távközlési, telekommunikációs és egyéb építmények és ezekkel összefüggő egyéb építmények, vezetékek, a közműcsatornák és közműalagutak létesítéséhez, elhelyezéséhez, bővítéséhez és áthelyezéséhez szükséges tulajdonosi hozzájárulásról és annak feltételeiről a polgármester dönt. A nem említett egyéb építési beruházásokhoz szükséges tulajdonosi hozzájárulás megadásáról a polgármester dönt.
Az önkormányzati tulajdonú ingatlant érintő építési vagy bontási munkálatokra, illetve funkcióváltásra vonatkozó tulajdonosi hozzájárulás megadására a polgármester jogosult.
Önkormányzati tulajdonú (résztulajdonú) ingatlan társasházzá alakításáról
a) a) forgalomképtelen és korlátozottan forgalomképes ingatlan esetében a Bizottság,
b) minden más esetben a polgármester dönt. A társasház-alapítás végrehajtásáról a polgármester gondoskodik. A társasházi alapító okirat elfogadásáról és módosításáról a polgármester dönt. Az Önkormányzat tulajdonában lévő vagyonelemekkel kapcsolatos vagy azokat érintő hatósági eljárásokban az ügyfél jogait – a vagyonkezelésbe adott vagyonelemek kivételével, illetve, ha a vagyongazdálkodásba adott vagyonelemek tekintetében a vagyongazdálkodási szerződés eltérően nem rendelkezik, továbbá a rendelet 56. § (4) bekezdésében foglaltak kivételével – a polgármester gyakorolja.
Az önkormányzati tulajdonú vagy tulajdonba bekerülő ingatlanra vonatkozó telekrendezési eljárás megindításáról a polgármester dönt. A telekrendezés végrehajtásáról a polgármester gondoskodik.
A polgármester dönt továbbá
c) az illetékes ingatlanügyi hatóság által záradékolt és jogerős határozattal engedélyezett térrajzi munkarészek aláírásáról, valamint
d) az ingatlan-nyilvántartási bejegyzés érdekében az érintett tulajdonostársakkal való megállapodás megkötéséről.
Az 51. § (1) bekezdésben foglaltaktól eltérően lakásra vonatkozó elővásárlási jog gyakorlása tekintetében minden esetben a polgármester jogosult dönteni.

Behajthatatlannak nem minősülő követelésről vagy annak egy részéről történő lemondásról – ha más önkormányzati rendelet eltérően nem rendelkezik – 500 ezer forint követelés összeget meg nem haladóan a polgármester dönt.
A behajthatatlanná vált követelésről való lemondásról – ha más önkormányzati rendelet eltérően nem rendelkezik -
a) 500 ezer forint követelés összeget meg nem haladóan
aa) az önkormányzati költségvetési szervet megillető követelés tekintetében a költségvetési szerv vezetője,
ab) a Polgármesteri Hivatalt megillető követelés tekintetében a jegyző,
ac) a vagyongazdálkodó szervezet vezetője a vagyongazdálkodási szerződésben meghatározottak szerint,
ad) minden más követelés esetében a polgármester,
b) 500 ezer forint követelés összeget meghaladóan, de a 20 millió forint követelés összeget meg nem haladóan a polgármester.
Az intézményi vagyon tekintetében az 56. § (1)–(4) bekezdésben nem említett egyéb – tulajdonjog-változással nem járó – tulajdonosi jogokat a polgármester gyakorolja.
A vagyonkezelési szerződés módosításáról a polgármester dönt, ha annak oka a vagyonkezelési szerződés hatálya alá tartozó vagyonelemek körének megváltozása.
Az ÚV Zrt.-vel kötendő közszolgáltatási szerződés jóváhagyásáról a Képviselő-testület dönt. A szerződés alkalmazási körébe tartozó vagyoni kör módosításáról és a szerződés végrehajtása során szükségesé váló egyéb ügyekben a polgármester dönt. Az ÚV Zrt.-vel kötendő más vagyongazdálkodási szerződések jóváhagyásáról a polgármester dönt.

12.

polgármester

A hagyományos-, a panel- és az egyéb iparosított technológiával épült lakóépületek felújításának önkormányzati támogatásáról szóló Budapest Főváros IV. kerület Újpest Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2013. (III. 25.) önkormányzati rendelet 12. § (1) bekezdés , 19. § (3) bekezdés , 20. § (1) bekezdés , 24. § (2) bekezdés és 25. §

A támogatás elnyerésére irányuló pályázatot a polgármester írja ki.
A támogatás felhasználásának végső határidejét a kedvezményezett indokolt kérelmére a polgármester – a támogatási szerződés megfelelő módosításával – egy alkalommal meghosszabbíthatja.
A támogatási szerződést a pályázat eredményéről való értesítés kézbesítésétől számított 6 hónapon belül kell megkötni. Ezen határidőt a kedvezményezett indokolt kérelmére a polgármester egy alkalommal meghosszabbíthatja.
A visszafizetési kötelezettség elrendelésére a polgármester jogosult.
A Képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert az e rendelet végrehajtása és a pályázat lebonyolítása érdekében szükséges intézkedések megtételére és – amennyiben e rendelet eltérően nem rendelkezik – döntések meghozatalára. A Képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert, hogy az (1) bekezdés szerinti feladatait – ide nem értve a döntések meghozatalát – az ÚV Újpesti Vagyonkezelő Zártkörűen Működő Részvénytársaság közreműködésével lássa el.

13.

polgármester

Budapest Főváros IV. kerület Újpest Önkormányzata Képviselő-testületének az Újpest Kártyáról szóló 30/2013. (IX. 30.) önkormányzati rendelet e

Az Újpest Kártya az alábbi kedvezményekre jogosít: a) az Önkormányzat, az Önkormányzat intézményei és az Önkormányzat tulajdonosi részesedésével működő gazdasági társaságok által nyújtott egyes térítéses lakossági szolgáltatások kedvezményes igénybevétele, egyes belépőjegyek kedvezményes vásárlása, b) a kártyarendszerbe belépett kedvezményt nyújtó szervezeteknél kedvezményes vásárlási és szolgáltatás igénybevételi lehetőségek. A Képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert az (1) bekezdés a) pontja szerinti kedvezményesen igénybe vehető önkormányzati szolgáltatások körének és a kedvezmények mértékének meghatározására.
Az Önkormányzat a kártyatulajdonosok részére esetenként tárgyi juttatásokat is biztosíthat. A Képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert az tárgyi juttatások biztosításáról való döntés meghozatalára, a tárgyi juttatások tartalmának és az átvétel feltételeinek meghatározására.
A Képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert az Újpest Kártya kibocsátásának és a kártyarendszer működtetésének – az e rendeletben nem szabályozott – egyéb részletes feltételeinek meghatározására, a szükséges szabályzatok kiadására, megállapodások megkötésére és az e rendelet végrehajtása érdekében szükséges egyéb intézkedések megtételére.

14.

polgármester

A közterületek használatáról és rendjéről szóló Budapest Főváros IV. kerület Újpest Önkormányzata Képviselő-testületének 25/2021. (VI. 24.) önkormányzati rendelet 5. § (1) és (4) bekezdés ; 9. § (3) bekezdés; 31. § (3) és (4) bekezdés, 52. § (2) bekezdés

A közterület-használati engedély tekintetében az első fokú eljárás lefolytatására – a (2) bekezdésben meghatározott esetek kivételével – a polgármester jogosult.

A (2) bekezdésben meghatározott esetben a közterület-használati engedély megtagadásáról a polgármester dönt, ha annak megadása jogszabályba ütközne.

A 24. § (2) bekezdése, a 44. § (1) bekezdése szerinti hatósági szerződések megkötésére a polgármester jogosult.

A polgármester az (1) bekezdésben foglaltakon túlmenően – a folytatni kívánt tevékenység jellegéhez igazodóan – a kérelmezőt egyéb, az ügy elbírálása szempontjából fontos iratok csatolására is felhívhatja.

Hiányos kérelem esetében a kérelmezőt egy alkalommal, határidő kitűzésével hiánypótlásra kell felhívni. A felhívás eredménytelensége vagy a hiányok nem teljes körű pótlása esetén a kérelmet a polgármester visszautasítja.

Az Önkormányzat, a Hivatal, az Önkormányzat által fenntartott, valamint működtetett intézmények és az Önkormányzat közvetlen vagy közvetett tulajdonosi részesedésével működő gazdasági társaságok által
a) szervezett közterületi rendezvények;
b) végzett építési, felújítási, karbantartási munkák; vagy
c) az általuk közterületen elhelyezett közérdekű célt szolgáló létesítmények, berendezések esetében a polgármester részleges vagy teljes mentességet adhat a közterület-használati díj megfizetése alól.

Az Önkormányzat megbízásából vagy az Önkormányzat érdekében végzett építési, felújítási munkálatok esetében a polgármester részleges vagy teljes mentességet adhat a közterület-használati díj megfizetése alól.

Az Önkormányzat tulajdonában álló közterületek filmforgatási célú használatával kapcsolatos önkormányzati feladat- és hatásköröket – a (4) bekezdés c) pontjában foglaltak kivételével – a polgármester gyakorolja.

15.

polgármester

A szociális rászorultságtól függő pénzbeli és természetben nyújtott szociális ellátásokról szóló Budapest Főváros IV. kerület Újpest Önkormányzata Képviselő-testületének 10/2015. (II. 27.) önkormányzati rendelet 6. §

A Képviselő-testület – ha e rendelet eltérően nem rendelkezik vagy törvény a hatáskör átruházását kizárja – az e rendeletben szabályozott hatáskörei gyakorlását a polgármesterre ruházza át.

16.

polgármester

Az Újpesti Önkormányzati Rendészetről szóló Budapest Főváros IV. kerület Újpest Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2017. (III. 31.) önkormányzati rendelet 7. §

A Képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert mindazon döntések meghozatalára, amelyeket a közterület-felügyeletről szóló 1999. évi LXIII. törvény a képviselő-testület hatáskörébe utal feltéve, hogy az nem tartozik a képviselő-testület át nem ruházható hatáskörébe.

17.

polgármester

Az újpesti építészeti-műszaki Tervtanács létrehozásáról, működési feltételeiről és eljárási szabályainak megállapításáról szóló Budapest Főváros IV. kerület Újpest Önkormányzata Képviselő-testületének 28/2017. (XII. 18.) önkormányzati rendelet 6. § (4) bekezdés

A Tervtanács tagjait – a (4) bekezdés szerinti javaslatok figyelembe vételével – a polgármester nevezi ki.

18.

polgármester

Az újonnan Újpestre költöző polgárok köszöntéséről szóló Budapest Főváros IV. kerület Újpest Önkormányzata Képviselő-testületének 15/2019. (IV. 30.) önkormányzati rendelete 8. §

A Képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert a köszöntés tartalmának meghatározására.

19.

polgármester

A többször módosított Budapest Főváros IV. kerület Újpest Önkormányzat Közbeszerzési Szabályzatáról szóló Budapest Főváros IV. került Újpest Önkormányzata Képviselő-testületének 70/2019. (IV. 25.) önkormányzati rendelet

közbeszerzési eljárásokban dönt az ajánlattételi, részvételi határidő meghosszabbításáról

20.

polgármester

Budapest Főváros IV. kerület Újpest Önkormányzata Képviselő-testületének a településkép védelméről szóló önkormányzati rendelete

A Képviselő-testület a településkép-érvényesítési eszközök (településképi véleményezési eljárás, településképi bejelentési eljárás, rendeltetésváltozás, reklámok és reklámhordozók elhelyezése, településképi kötelezés kiadása és bírság kiszabása, településképi kötelezést tartalmazó döntés végrehajtásának foganatosítása) alkalmazásának jogkörét átruházza

21.

polgármester

Budapest Főváros IV. kerület Újpest Önkormányzata Képviselő-testületének az Újpesti Babaköszöntő Program bevezetéséről szóló Budapest Főváros IV. került Újpest Önkormányzata Képviselő-testületének 37/2011. (XII. 19.) önkormányzati rendelet 7. § (1) bekezdés e

A Képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert az e rendelet végrehajtása, a támogatások megállapítása és kiadása érdekében szükséges intézkedések megtételére és döntések meghozatalára.

22.

polgármester

Budapest Főváros IV. kerület Újpest Önkormányzat Képviselő-testületének a Környezetvédelmi Alap létrehozásáról szóló Budapest Főváros IV. került Újpest Önkormányzata Képviselő-testületének 18/1996. (V. 6.) önkormányzati rendelete 4. § (1) bekezdés

Az Alap felhasználásáról a polgármester dönt.

VI. A jegyzőre átruházott hatáskörök

Az átruházott hatáskör címzettje

A feladat-és hatáskör átruházásáról szóló döntés

Az átruházott feladat-és hatáskör tartalma

1.

jegyző

Budapest Főváros IV. kerület Újpest Önkormányzata vagyonáról és a vagyonelemek feletti tulajdonosi jogok gyakorlásáról szóló Budapest Főváros IV. kerület Újpest Önkormányzata Képviselő-testületének 48/2012. (XI. 30.) önkormányzati rendelet 53. §

A vonatkozó jogszabályok előírásai szerint behajthatatlanná vált követelésről való lemondásról – ha más önkormányzati rendelet eltérően nem rendelkezik 500 ezer forint követelés összeget meg nem haladóan a Polgármesteri Hivatalt megillető követelés tekintetében a jegyző.

2.

jegyző

A közösségi együttélés alapvető szabályairól, valamint ezek elmulasztásának jogkövetkezményeiről szóló Budapest Főváros IV. kerület Újpest Önkormányzata Képviselő-testületének 17/2015. (V. 29.) önkormányzati rendelete 5. § , 5/A. §

– Az e rendeletben meghatározott közigazgatási bírság kiszabásával kapcsolatos ügyekben átruházott hatáskörben a jegyző jár el.

– A közigazgatási bírság végrehajtását a jegyző foganatosítja.

3.

jegyző

Budapest Főváros IV. kerület Újpest Önkormányzata Képviselő-testületének a fás szárú növények védelméről szóló Budapest Főváros IV. került Újpest Önkormányzata Képviselő-testületének 27/2021. (VII. 29.) önkormányzati rendelete 3. § (7) és (9) bekezdés

– A fakivágás engedélyezése tárgyában a jegyző dönt.
– A fás szárú növény kivágásának engedélyezéséről, az engedély megadása esetén a fapótlási kötelezettségről a jegyző hatósági határozattal dönt.