Hajdúnánás Város Önkormányzata Képviselő-testületének 23/2024. (XI. 4.) önkormányzati rendelete
Hajdúnánás Városi Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 26/2014. (X. 30.) önkormányzati rendelet, valamint a működési szabályok változásából adódó egyes önkormányzati rendeletek módosításáról
Hatályos: 2024. 11. 05- 2024. 11. 06Hajdúnánás Város Önkormányzata Képviselő-testületének 23/2024. (XI. 4.) önkormányzati rendelete
Hajdúnánás Városi Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 26/2014. (X. 30.) önkormányzati rendelet, valamint a működési szabályok változásából adódó egyes önkormányzati rendeletek módosításáról
Hajdúnánás Városi Önkormányzat Képviselő-testülete a Magyarország Alaptörvénye 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, valamint a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 41. § (9) bekezdésében, a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 92. § (2) bekezdésében, a lakások és helyiségek bérletére, valamint elidegenítésükre vonatkozó egyes szabályokról szóló 1993. évi LXXVIII. törvény 3. § (1) bekezdésében, a közúti közlekedésről szóló 1988. évi I. törvény 31. § (2) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 53. § (1) bekezdésében, valamint az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
1. § (1) A Hajdúnánás Városi Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 26/2014. (X. 30.) önkormányzati rendelet 3. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(3) A munkaterv-tervezetének összeállításához igényelni kell a bizottsági elnökök, az önkormányzati képviselők, a nem önkormányzati képviselő bizottsági tagok, és az önkormányzati intézmények vezetőinek javaslatait. Javaslataik megtételére legalább 15 napos határidőt kell biztosítani.”
(2) A Hajdúnánás Városi Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 26/2014. (X. 30.) önkormányzati rendelet 3. § (5) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(5) A munkatervet elfogadás után meg kell küldeni az önkormányzati képviselőknek és a (3) bekezdésben megjelölt személyeknek, intézményeknek.”
(3) A Hajdúnánás Városi Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 26/2014. (X. 30.) önkormányzati rendelet 3. § (7) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(7) A képviselő-testület a halottak napját megelőző rendes ülésén a napirendek tárgyalása előtt felállva, néma főhajtással emlékezik meg az előző évben elhunyt hajdúnánási lakosokról.”
2. § A Hajdúnánás Városi Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 26/2014. (X. 30.) önkormányzati rendelet 5. § (4)–(8) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:
„(4) A rendes ülésre szóló meghívót - a tárgysorozat megjelölésével -, a polgármesteri jelentést, a napirenden szereplő előterjesztések anyagát az ülés előtt legalább:
a) 5 munkanappal korábban kell elektronikus úton elérhetővé tenni a képviselők számára és
b) 4 munkanappal korábban kell elektronikus úton elérhetővé tenni a nem önkormányzati képviselő bizottsági tagok számára.
(5) A (3) bekezdés a) – b) pontjában meghatározott szervezetek képviselőinek (a továbbiakban együtt: meghívottak) az ülés előtt legalább 4 munkanappal korábban kell elektronikus úton elérhetővé tenni a rendes ülésre szóló meghívót és a meghívottakat érintő előterjesztések anyagát.
(6) A meghívóban nem szereplő napirendi pontokra szóban csak kivételesen lehet előterjesztést tenni, az előterjesztő rövid tájékoztatója után a képviselő-testület egyszerű szótöbbséggel azonnal dönt a napirend felvételéről. A határozati javaslatot ez esetben is írásban kell kiadni.
(7) A rendes ülések időpontját és napirendjét előzetesen nyilvánosságra kell hozni a helyben szokásos módon, továbbá tájékoztatás céljából meg kell küldeni a Hajdúnánási Újság és a Helyi Televízió főszerkesztőjének.
(8) A rendes ülések időpontján és napirendjén túl, a polgármesteri jelentést, a napirenden szereplő előterjesztések anyagát az ülést megelőzően 4 munkanappal nyilvánosságra kell hozni a város honlapján, kivéve a zárt ülésen tárgyalandó anyagokat.”
3. § (1) A Hajdúnánás Városi Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 26/2014. (X. 30.) önkormányzati rendelet 7. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) A képviselő-testület ülését a polgármester és az alpolgármester együttes akadályoztatása esetén a Jogi, Pénzügyi és Városfejlesztési Bizottság elnöke vezeti.”
(2) A Hajdúnánás Városi Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 26/2014. (X. 30.) önkormányzati rendelet 7. § (2) bekezdés e) és f) pontja helyébe a következő rendelkezések lépnek:
(A polgármester feladatai a képviselő-testület ülésének vezetésével kapcsolatban:)
4. § (1) A Hajdúnánás Városi Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 26/2014. (X. 30.) önkormányzati rendelet 8. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) A napirendi javaslatot a polgármester ismerteti és indokolja, ha az eltér az előzetesen kiküldött, meghívóban szereplő napirendtől. A meghívóban nem szereplő napirendi pontokra csak sürgős és halasztást nem tűrő ügyekben lehet javaslatot (a továbbiakban: sürgősségi indítvány) tenni.”
(2) A Hajdúnánás Városi Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 26/2014. (X. 30.) önkormányzati rendelet 8. § (5) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(5) A napirend elfogadását követően a képviselő-testület megválasztja az ülés jegyzőkönyvét aláíró hitelesítőt.”
5. § A Hajdúnánás Városi Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 26/2014. (X. 30.) önkormányzati rendelet 9. § (11) és (12) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:
„(11) Az ülést vezető elnök ismerteti a szavazás módját és a döntéshez szükséges szavazati arányt amennyiben az egyszerű többségtől eltérő módon történik a szavazás.
(12) A személyes érintettség bejelentése elmulasztásának megállapítására irányuló kezdeményezés esetén, a Képviselő-testület át nem ruházható hatáskörében eljárva határozatban dönt a mulasztás megtörténtéről, melyben a mulasztót figyelmezteti.”
6. § A Hajdúnánás Városi Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 26/2014. (X. 30.) önkormányzati rendelet 11. § (1) bekezdés b) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
(A képviselő-testület a polgármester előterjesztése alapján polgármesteri jelentés címmel tárgyalja és külön-külön dönt:)
7. § (1) A Hajdúnánás Városi Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 26/2014. (X. 30.) önkormányzati rendelet 15. § (1) bekezdés b) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
(A testület ülésére előterjesztést tehetnek:)
(2) A Hajdúnánás Városi Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 26/2014. (X. 30.) önkormányzati rendelet 15. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(2) Előterjesztést tenni főszabályként írásban kell, szóban csak kivételesen lehet, a határozati javaslatot viszont ez esetben is írásban kell kiadni. Ilyen kivételes eset, amikor az előterjesztés képviselő-testületi megtárgyalása soron kívül indokolt.”
8. § A Hajdúnánás Városi Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 26/2014. (X. 30.) önkormányzati rendelet 16. § (1) és (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:
„(1) A képviselő önálló indítványát az ülés napját megelőző 3 nappal, írásban köteles a polgármester részére beterjeszteni.
(2) A beterjesztésnek tartalmazni kell az önálló indítvány tárgyát és indokolását, a határozati javaslatot és az önálló indítványt előterjesztő képviselő aláírását.”
9. § A Hajdúnánás Városi Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 26/2014. (X. 30.) önkormányzati rendelet 17. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(3) A név szerinti szavazás esetén a jegyző felolvassa a képviselők nevét, akik „igen” vagy „nem”, illetve „tartózkodom” nyilatkozattal szavaznak.”
10. § (1) A Hajdúnánás Városi Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 26/2014. (X. 30.) önkormányzati rendelet 18. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(2) A rendelet alkotását az (1) bekezdés b)-e) pontjában felsorolt személyek a polgármesternél kezdeményezhetik.”
(2) A Hajdúnánás Városi Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 26/2014. (X. 30.) önkormányzati rendelet 18. § (8) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(8) A jegyző köteles gondoskodni arról, hogy a lakosság tájékoztatása céljából az önkormányzati rendelet hirdetménye a kihirdetést követő munkanapon a helyben szokásos módon közzétételre kerüljön.”
11. § (1) A Hajdúnánás Városi Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 26/2014. (X. 30.) önkormányzati rendelet 19. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(2) Az alábbi döntések tekintetében minősített többség szükséges az Mötv-ben meghatározottakon túl:
a) helyi népszavazás kiírása a Mötv-ben meghatározott esetekben;
b) kitüntetés, kitüntető címek adományozása;
c) sürgősségi indítvány napirendre vétele;
d) gazdasági program elfogadása;
e) fejlesztési célú hitelfelvétel;
f) kötvénykibocsátás;
g) közösségi célú alapítvány és alapítványi forrás átvétele és átadása;
h) közterület elnevezése, nevének megváltoztatása;
i) emlékműállítás;
j) folytatólagos ülés tartása,
k) a vita lezárása, a hozzászólások időtartamának további korlátozása.”
(2) A Hajdúnánás Városi Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 26/2014. (X. 30.) önkormányzati rendelet 19. § (7) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(7) A képviselő-testület normatív határozatának közzététele a Hivatal hirdetőtábláján történő kifüggesztéssel történik.”
12. § A Hajdúnánás Városi Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 26/2014. (X. 30.) önkormányzati rendelet 13. alcím címe helyébe a következő rendelkezés lép:
„13. Képviselői kérdések”
13. § A Hajdúnánás Városi Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 26/2014. (X. 30.) önkormányzati rendelet 20. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) A képviselő-testület ülésének utolsó napirendi pontja a képviselői kérdések:
a) a köz érdekében tett, az önkormányzati hatáskörbe tartozó szervezeti, működési, döntési, előkészítési jellegű felvetések vagy tudakozódások, amelyeket a napirend lezárása után egy alkalommal tehet fel az önkormányzati képviselő a polgármesternek, az alpolgármesternek, a bizottsági elnököknek és a jegyzőnek,
b) a várost, annak lakosságát, mindennapjait, az önkormányzat működését érintő, a tárgyalt napirendektől független kérdések, amelyek véleményt fogalmazhatnak meg, valamint tájékoztatást adhatnak a képviselői tevekénységüket illetően.”
14. § (1) A Hajdúnánás Városi Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 26/2014. (X. 30.) önkormányzati rendelet 21. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) A jegyzőkönyv elkészítéséről a jegyző gondoskodik, annak egy példányát mellékleteivel együtt az ülést követő 15 napon belül elektronikusan megküldi a Hajdú-Bihar Vármegyei Kormányhivatalnak.”
(2) A Hajdúnánás Városi Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 26/2014. (X. 30.) önkormányzati rendelet 21. § (3) bekezdés 1. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
(A jegyzőkönyvnek – az Mötv-ben meghatározottakon túl – tartalmaznia kell:)
(3) A Hajdúnánás Városi Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 26/2014. (X. 30.) önkormányzati rendelet 21. § (3) bekezdés 3. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
(A jegyzőkönyvnek – az Mötv-ben meghatározottakon túl – tartalmaznia kell:)
(4) A Hajdúnánás Városi Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 26/2014. (X. 30.) önkormányzati rendelet 21. § (4) bekezdés a)–c) pontja helyébe a következő rendelkezések lépnek:
()
(5) A Hajdúnánás Városi Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 26/2014. (X. 30.) önkormányzati rendelet 21. § (5) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(5) A képviselő-testületi ülések jegyzőkönyvének megtekintését – a zárt ülésről készült jegyzőkönyv kivételével – a Hivatalban és az önkormányzat hivatalos honlapján biztosítani kell.”
15. § (1) A Hajdúnánás Városi Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 26/2014. (X. 30.) önkormányzati rendelet 23. § (1) bekezdés b) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
(A képviselő-testület feladatának eredményesebb ellátása érdekében két bizottságot hoz létre:)
(2) A Hajdúnánás Városi Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 26/2014. (X. 30.) önkormányzati rendelet 23. § (3) bekezdés d) pont de) alpontja helyébe a következő rendelkezés lép:
(A képviselő-testület bizottságai előkészítő, véleményező, javaslattevő, ellenőrzési feladatokat ellátó – a képviselő-testület által önkormányzati ügyekben döntési jogkörrel is felruházható – egymással mellérendeltségi viszonyban álló, választott testületi szervek.
Véleményezik:)
„de) azokat az intézkedéseket, amelyek a feladatkörükhöz tartozó kérdésre adott és a képviselő-testület által el nem fogadott válasz alapján történtek.”
16. § (1) A Hajdúnánás Városi Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 26/2014. (X. 30.) önkormányzati rendelet 24. § 3. pont a) alpontja helyébe a következő rendelkezés lép:
(A Jogi, Pénzügyi és Városfejlesztési Bizottság feladat-és hatáskörei:
az önkormányzat és intézményei költségvetésével kapcsolatban:)
„a) megvitatja az éves költségvetési javaslatot, ahhoz javaslatot tehet,”
(2) A Hajdúnánás Városi Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 26/2014. (X. 30.) önkormányzati rendelet 24. § 12. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
(A Jogi, Pénzügyi és Városfejlesztési Bizottság feladat-és hatáskörei:)
(3) A Hajdúnánás Városi Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 26/2014. (X. 30.) önkormányzati rendelet 24. § 14. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
(A Jogi, Pénzügyi és Városfejlesztési Bizottság feladat-és hatáskörei:)
(4) A Hajdúnánás Városi Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 26/2014. (X. 30.) önkormányzati rendelet 24. § 20. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
(A Jogi, Pénzügyi és Városfejlesztési Bizottság feladat-és hatáskörei:)
(5) A Hajdúnánás Városi Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 26/2014. (X. 30.) önkormányzati rendelet 24. §-a a következő 21. és 22. ponttal egészül ki:
(A Jogi, Pénzügyi és Városfejlesztési Bizottság feladat-és hatáskörei:)
17. § (1) A Hajdúnánás Városi Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 26/2014. (X. 30.) önkormányzati rendelet 25. § 2. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
(A Stratégiai és Intézménykoordinációs Bizottság feladat-és hatáskörei:)
(2) A Hajdúnánás Városi Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 26/2014. (X. 30.) önkormányzati rendelet 25. § 5. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
(A Stratégiai és Intézménykoordinációs Bizottság feladat-és hatáskörei:)
18. § A Hajdúnánás Városi Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 26/2014. (X. 30.) önkormányzati rendelet 30. § (3) bekezdés b) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
(A képviselő főbb jogai:)
19. § A Hajdúnánás Városi Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 26/2014. (X. 30.) önkormányzati rendelet 31. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(2) Az önkormányzat képviselő és nem képviselő bizottsági tag köteles a képviselő-testületi, bizottsági ülésen való részvételre.”
20. § A Hajdúnánás Városi Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 26/2014. (X. 30.) önkormányzati rendelet 32. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) Az önkormányzati képviselők vagyonnyilatkozatát a Jogi, Pénzügyi és Városfejlesztési Bizottság tartja nyilván és ellenőrzi.”
21. § A Hajdúnánás Városi Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 26/2014. (X. 30.) önkormányzati rendelet 37. § (6) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(6) A képviselő-testület a Hivatal SZMSZ-ét határozatban fogadja el.”
22. § A Hajdúnánás Városi Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 26/2014. (X. 30.) önkormányzati rendelet 42. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(2) A polgármester vagy az alpolgármester szükség szerint egyeztető megbeszélést folytat a nemzetiségi önkormányzat elnökével, mely megbeszéléseken kölcsönösen tájékoztatják egymást roma kisebbséghez tartozó embereket érintő helyi problémákról.”
23. § (1) A Hajdúnánás Városi Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 26/2014. (X. 30.) önkormányzati rendelet 1. melléklete az 1. melléklet szerint módosul.
(2) A Hajdúnánás Városi Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 26/2014. (X. 30.) önkormányzati rendelet 2. melléklete a 2. melléklet szerint módosul.
24. § Hatályát veszti a Hajdúnánás Városi Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 26/2014. (X. 30.) önkormányzati rendelet
a) 18. § (3) bekezdése,
b) 20. § (3) bekezdése,
e) 28. § (3) bekezdése,
25. § Az államháztartáson kívüli forrás átadásáról-átvételéről szóló 32/2014 (XI.28.) önkormányzati rendelet 4. melléklete helyébe a 3. melléklet lép.
26. § A személyes gondoskodást nyújtó szociális szolgáltatások helyi szabályairól szóló 28/2016. (VII.5.) önkormányzati rendelet 5. § (1) bekezdés a) pont ad) alpontja helyébe a következő rendelkezés lép:
(Hajdúnánás Város Önkormányzata 13 fővel szociálpolitikai kerekasztalt működtet, melynek tagjai:
Fenntartók részéről:)
„ad) Hajdúnánás Városi Önkormányzat Jogi, Pénzügyi és Városfejlesztési Bizottsága részéről 1 fő,”
27. § (1) A Hajdúnánás városi fejlesztéseket megalapozó dokumentumok partnerségi egyeztetési eljárásának szabályairól szóló 11/2017. (III.31.) önkormányzati rendelet 9. § (1) bekezdés a) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
(A beérkezett javaslatok, vélemények indokolásának a dokumentálása, nyilvántartása során:)
(2) A Hajdúnánás városi fejlesztéseket megalapozó dokumentumok partnerségi egyeztetési eljárásának szabályairól szóló 11/2017. (III.31.) önkormányzati rendelet 9. § (1) bekezdés d) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
(A beérkezett javaslatok, vélemények indokolásának a dokumentálása, nyilvántartása során:)
28. § Az önkormányzati tulajdonú lakások és nem lakás céljára szolgáló helyiségek bérbeadásának szabályairól szóló 16/2017. (V.26.) önkormányzati rendelet 16. § (5) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(5) A (4) bekezdésben meghatározott időtartamot követően a Jogi, Pénzügyi és Városfejlesztési Bizottság előzetes javaslata alapján a polgármester a bérleti időtartamot további egy alkalommal, 3 évvel meghosszabbíthatja amennyiben
a) a bérlőnek nincs bérleti díj, közös költség, közüzemi díj vagy helyi adó tartozása, és
b) a bérlő a lakás karbantartásáról gondoskodott.”
29. § Az önkormányzati tulajdonú lakások és nem lakás céljára szolgáló helyiségek bérbeadásának szabályairól szóló 16/2017. (V.26.) önkormányzati rendelet 19. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) A bérlő a kijelöléséről szóló döntést követő 30 napon belül köteles a bérleti szerződést megkötni.”
30. § Az önkormányzati tulajdonú lakások és nem lakás céljára szolgáló helyiségek bérbeadásának szabályairól szóló 16/2017. (V.26.) önkormányzati rendelet 49. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„49. § Az önkormányzati tulajdonban és bérbeadás útján hasznosított, e rendelet hatálya alá tartozó lakások és nem lakás céljára szolgáló helyiségek bérbeadásával kapcsolatos feladatokat Hajdúnánás Városi Önkormányzat Képviselő-testülete, Hajdúnánás város polgármestere, Hajdúnánás Városi Önkormányzat Képviselő-testületének Jogi, Pénzügyi és Városfejlesztési Bizottsága, a Hivatal Közgazdasági Irodája, Szociális Csoportja, valamint Vagyoncsoportja látja el.”
31. § Az önkormányzati tulajdonú lakások és nem lakás céljára szolgáló helyiségek bérbeadásának szabályairól szóló 16/2017. (V.26.) önkormányzati rendelet 51. § (2) és (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:
„(2) Dönt a szakember-elhelyezés keretében bérbe adott lakások esetén a bérleti szerződések 3 évet követő meghosszabbításáról a Jogi, Pénzügyi és Városfejlesztési Bizottság előzetes javaslata alapján.
(3) Dönt a szükséglakások bérbeadásról a Jogi, Pénzügyi és Városfejlesztési Bizottság utólagos tájékoztatása mellett.”
32. § Az önkormányzati tulajdonú lakások és nem lakás céljára szolgáló helyiségek bérbeadásának szabályairól szóló 16/2017. (V.26.) önkormányzati rendelet 33. alcím címe helyébe a következő rendelkezés lép:
„33. A Jogi, Pénzügyi és Városfejlesztési Bizottság feladatai ”
33. § Hatályát veszti az önkormányzati tulajdonú lakások és nem lakás céljára szolgáló helyiségek bérbeadásának szabályairól szóló 16/2017. (V.26.) önkormányzati rendelet
a) 5. § (9) bekezdése,
c) 52. § (6) bekezdése.
34. § Hatályát veszti a lakossági önerő bevonásával megvalósuló út- és járdaépítésről szóló 3/2018. (I.26.) önkormányzati rendelet 5. § (1) bekezdése.
35. § Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.
1. melléklet a 23/2024. (XI. 4.) önkormányzati rendelethez
1. A Hajdúnánás Városi Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 26/2014. (X. 30.) önkormányzati rendelet 1. mellékletében foglalt táblázat 6. sora helyébe a következő rendelkezés lép:
|
(A |
B |
C |
D) |
|
|---|---|---|---|---|
|
6. |
A köztisztaság és a településtisztaság biztosítása, különösen: |
2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdés 5. pont |
|
2. A Hajdúnánás Városi Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 26/2014. (X. 30.) önkormányzati rendelet 1. mellékletében foglalt táblázat 8. sora helyébe a következő rendelkezés lép:
|
(A |
B |
C |
D) |
|
|---|---|---|---|---|
|
8. |
Polgári védelem, katasztrófavédelem |
2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdés 12. pont |
polgármester |
3. A Hajdúnánás Városi Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 26/2014. (X. 30.) önkormányzati rendelet 1. mellékletében foglalt táblázat 12. sora helyébe a következő rendelkezés lép:
|
(A |
B |
C |
D) |
|
|---|---|---|---|---|
|
12. |
Köztemetők kialakítása és fenntartása |
2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdés 2. pont |
Hivatal |
4. A Hajdúnánás Városi Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 26/2014. (X. 30.) önkormányzati rendelet 1. mellékletében foglalt táblázat 15. sora helyébe a következő rendelkezés lép:
|
(A |
B |
C |
D) |
|
|---|---|---|---|---|
|
15. |
Szociális ellátások biztosítása: |
|
5. A Hajdúnánás Városi Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 26/2014. (X. 30.) önkormányzati rendelet 1. mellékletében foglalt táblázat 26. sora helyébe a következő rendelkezés lép:
|
(A |
B |
C |
D) |
|
|---|---|---|---|---|
|
|
|
|
6. A Hajdúnánás Városi Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 26/2014. (X. 30.) önkormányzati rendelet 1. mellékletében foglalt táblázat 31. sora helyébe a következő rendelkezés lép:
|
(A |
B |
C |
D) |
|
|---|---|---|---|---|
|
- házi segítségnyújtás |
142/2011. (IV. 28.) számú |
Hajdú-Sansz Humánszolgáltató Nonprofit Kft-vel kötött ellátási szerződés alapján |
7. A Hajdúnánás Városi Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 26/2014. (X. 30.) önkormányzati rendelet 1. mellékletében foglalt táblázat 35. sora helyébe a következő rendelkezés lép:
|
(A |
B |
C |
D) |
|
|---|---|---|---|---|
|
- idősek nappali intézményi ellátása |
142/2011. (IV. 28.) számú |
Hajdúnánási Református Egyházközséggel kötött ellátási szerződés alapján |
8. A Hajdúnánás Városi Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 26/2014. (X. 30.) önkormányzati rendelet 1. mellékletében foglalt táblázat 22. sora helyébe a következő rendelkezés lép:
|
(A |
B |
C |
D) |
|
|---|---|---|---|---|
|
22. |
Kulturális szolgáltatás: nyilvános könyvtári ellátás, kulturális örökség helyi védelme |
2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdés 7. pont |
|
|
9. A Hajdúnánás Városi Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 26/2014. (X. 30.) önkormányzati rendelet 1. mellékletében foglalt táblázat 35. sora helyébe a következő rendelkezés lép:
|
(A |
B |
C |
D) |
|
|---|---|---|---|---|
|
35. |
Városi Piac üzemeltetése |
2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdés 14. pont |
|
Hivatal |
2. melléklet a 23/2024. (XI. 4.) önkormányzati rendelethez
1. A Hajdúnánás Városi Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 26/2014. (X. 30.) önkormányzati rendelet 2. mellékletében foglalt táblázat 3. sora helyébe a következő rendelkezés lép:
|
(A |
B |
C |
D |
|
|---|---|---|---|---|
|
Feladat megnevezése |
Feladatot meghatározó jogszabály |
Helyi szabályozás |
Intézményi háttér) |
|
|
3 |
Gyermekvédelem területén: |
Hivatal |
2. A Hajdúnánás Városi Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 26/2014. (X. 30.) önkormányzati rendelet 2. mellékletében foglalt táblázat 5. sora helyébe a következő rendelkezés lép:
|
(A |
B |
C |
D |
|
|---|---|---|---|---|
|
Feladat megnevezése |
Feladatot meghatározó jogszabály |
Helyi szabályozás |
Intézményi háttér) |
|
|
5 |
A közterületi rend és tisztaság védelméről közterület-felügyelet, közterület-felügyelő útján gondoskodik. |
Hivatal |
3. A Hajdúnánás Városi Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 26/2014. (X. 30.) önkormányzati rendelet 2. mellékletében foglalt táblázat 8. sora helyébe a következő rendelkezés lép:
|
(A |
B |
C |
D |
|
|---|---|---|---|---|
|
Feladat megnevezése |
Feladatot meghatározó jogszabály |
Helyi szabályozás |
Intézményi háttér) |
|
|
8 |
Mezei Őrszolgálat fenntartása |
Önkormányzat |
3. melléklet a 23/2024. (XI. 4.) önkormányzati rendelethez