Géderlak Község Önkormányzat Képviselő-testületének 1/2018. (II.27.)önkormányzati rendelete
Géderlak Község Önkormányzat 2018. évi költségvetéséről
Hatályos: 2018. 02. 27- 2021. 12. 30Géderlak Község Önkormányzat Képviselő-testületének 1/2018. (II.27.)önkormányzati rendelete
Géderlak Község Önkormányzat 2018. évi költségvetéséről
2018-02-27-tól 2021-12-31-ig
Géderlak Község Önkormányzatának Képviselő-testülete (a továbbiakban: Képviselő-testület) az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) és f) pontja, az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény (a továbbiakban: Áht.) 23. §-a alapján, figyelemmel a Magyarország 2018. évi központi költségvetéséről szóló 2017. évi C. törvény önkormányzatokra vonatkozó rendelkezéseire Géderlak Község Önkormányzat (Továbbiakban: önkormányzat) 2018. évi költségvetéséről az alábbi rendeletet alkotja:
I. FEJEZET
ÁLTALÁNOS RENDELKEZÉSEK
A rendelet hatálya
1. §
(1) A rendelet hatálya a helyi önkormányzatra, a képviselő-testületre, és szerveire és az önkormányzat önállóan fenntartott intézményeire, valamint az önkormányzat nem intézményi keretek között ellátott kötelező és nem kötelező feladataira terjed ki.
(2) A nem intézményi keretek között ellátott kötelező és nem kötelező feladatokat az önkormányzat törzskönyvi nyilvántartásába meghatározottak, és e rendelet 9. számú mellékletében megjelölt Kormányzati funkció és szakfeladat szerint az önkormányzat szervezeti keretein belül látja el, úgy, mint a tervezett felújítási és felhalmozási feladatokat.
(3) E rendelet személyi hatálya kiterjed a közvetlen és közvetett támogatások tekintetében minden támogatást nyújtó e rendelet hatálya alá tartozó szervre, szervezetre, valamint minden támogatásban részesülőre.
(4)A Képviselő-testület az önkormányzat költségvetési bevételeit és költségvetési kiadásait előirányzat-csoportok, kiemelt előirányzatok és kötelező feladatok, önként vállalt feladatok, állami (államigazgatási) feladatok szerinti bontásban hagyja jóvá.
II. FEJEZET
KÖLTSÉGVETÉS BEVÉTELEI ÉS KIADÁSAI
Az önkormányzat 2018. évi költségvetése
2. §
(1)[1] A Képviselő-testület az önkormányzat 2018.évi költségvetésének
Költségvetési bevételi fő összegét 336.626.500,- Ft-ban,
Költségvetési kiadási fő összegét 336.626.500,- Ft-ban,
állapítja meg.
(2) A Képviselő-testület az (1) bekezdésben megállapított tárgyévi költségvetési bevételeket és kiadásokat tartalmazó az önkormányzat összevont költségvetési mérlegét, egyenleg összegét, működési és felhalmozási cél szerinti bontásban az 1. számú melléklet szerint a hagyja jóvá.
3. §
(1)[2] Az önkormányzat 2018. évi módosított bevételei
a) Önkormányzatok működési támogatásai 111.2642.609 Ft
amelyből
aa) Helyi önkormányzatok működésének általános támogatása 60.150.824Ft
ab) Települési önkormányzatok egyes köznevelési feladatainak
támogatása 22.447.467 Ft
ac) Települési önkormányzatok szociális, gyermekjóléti és gyer-
mekétkeztetési feladatainak támogatása 25.787.318 Ft
ad) Települési önkormányzatok kulturális feladatainak
támogatása 1.800.000 Ft
ae) Működési célú költségvetési támogatások és kiegészítő
támogatások 1.079.000 Ft
af) Elszámolásból származó bevételek 0 Ft
b) Működési célú támogatások államháztartáson belülről 74.832.721 Ft
c) Felhalmozási célú támogatások államháztartáson belülről 7.000.000 Ft
d) Közhatalmi bevételek 19.251.000 Ft
da) Jövedelemadók 0 Ft
db) Vagyoni típusú adók 1.300.000 Ft
dc) Termékek és szolgáltatások adói 17.951.000 Ft
dd)Egyéb közhatalmi bevételek 0 Ft
e) Működési bevételek 17.623.085 Ft
f) Felhalmozási bevételek 67.590.067 Ft
g) Működési célú átvett pénzeszközök 1.995.000 Ft
h) Felhalmozási célú átvett pénzeszközök 0 Ft
i) Finanszírozási bevételek 37.070.018 Ft
(2)[3]Az önkormányzat 2018. évi módosított kiadásai
a) működési költségvetés 240.803.936 Ft
aa) Személyi juttatások 56.057.558 Ft
ab) Munkaadókat terhelő járulékok és szociális
hozzájárulási adó 8.828.627 Ft
ac) Dologi kiadások 59.488.082 Ft
ad) Ellátottak pénzbeli juttatásai 8.823.500 Ft
ae) Egyéb működési célú kiadások 43.466.808 Ft
af) Finanszírozási kiadások 66.465.861 Ft
b) felhalmozási költségvetés 92.644.064 Ft
ba) beruházások 1.343.744 Ft
bb) felújítások 87.157.320 Ft
bc) felhalmozási támogatások 4.143.000 Ft
bd) felhalmozási hitel 0 Ft
(3) A helyi önkormányzat nevében végzett
a) beruházások kiadásai beruházásonként
aa) – óvoda eszközbeszerzés (TOP) 664.365,- Ft
b) felújítások kiadásai felújításonként
ba) – Csarnok tető felújítás 0,- Ft
bb) – Óvoda felújítás 19.588.024,- Ft
bc) – Csapadékvíz elvezetés 23.468.732,- Ft
bd) – Egészégház felújítás 10.026.778,- Ft
be) – Plébánia felújítása 640.770,- Ft
bf) – Kossuth u. 72. felújítása 1.497.552,- Ft
bg) – Hivatal külső felújítása 13.500.310,- Ft
(4) A helyi önkormányzat által a lakosságnak juttatott támogatásai, szociális, rászorultság jellegű ellátásai:
a) | települési támogatást a lakhatáshoz kapcsolódó rendszeres kiadások viseléséhez (továbbiakban: lakhatási támogatás) | ,- Ft | |
b) | rendkívüli települési támogatás | 7.662.000,- Ft | |
c) | Temetési segély,támogatás | 360.000,- Ft | |
d) | köztemetés | 160.000,- Ft | |
(5) A költségvetési évben a helyi önkormányzatnak a következő fejlesztési célja azok, amelyek megvalósításához a Magyarország gazdasági stabilitásáról szóló 2011. évi CXCIV. törvény (a továbbiakban: Stabilitási Tv.) 3. § (1) bekezdése szerinti adósságot keletkező ügylet megkötése válik, vagy válhat szükségessé. Önkormányzatnak adósságot keletkeztető ügyletét a 10. melléklet tartalmazza.
(6) A (5) bekezdésben meghatározott fejlesztési célok miatt az adósságot keletkeztető ügyletek várható együttes összege: 0 Ft.
(7) A (2) bekezdésben meghatározott kiemelt előirányzatok további részletezését a rendelet 2. számú melléklete tartalmazza,
4.§
(1) A költségvetés egyenlege 0,- Ft működési hiányt tartalmaz.
(2) Az önkormányzat 2018. évi hiányának finanszírozása az alábbiak szerint történik
a) belső finanszírozással 0,- Ft
b) külső finanszírozással 0,- Ft.
(3) A belső finanszírozáson belül
a) az előző évek pénzmaradványának, eredményének, vállalkozási maradványának
igénybevétele 0,- Ft,
aa) működési célú 0,- Ft
ab) felhalmozási célú 0,- Ft
b) betétként elhelyezett szabad pénzeszköz visszavonása 0,- Ft,
ba) működési célú 0,- Ft
bb) felhalmozási célú 0,- Ft
d) tartalék igénybe vétele 0,- Ft
(4) A külső finanszírozáson belül
a) hitel, kölcsön felvétele 0,- Ft
aa) működési célú 0,- Ft
ab) felhalmozási célú 0,- Ft
A költségvetési hiány finanszírozásának módja
5.§
(1) Az önkormányzati gazdálkodás során az év közben létrejött hiány esetén a képviselő-testület a költségvetést újratárgyalja, a gazdasági szükséghelyzetre vonatkozó szabályok szerint.
(2) Az év közben létrejött működési hiány finanszírozási módja az előző évi költségvetési maradvány, valamint a költségvetési tartalék felhasználását követően szükség szerint a feladatok végrehajtásának átcsoportosítása, fejlesztési hiány finanszírozásának módja hitel felvétele
(3) Az (1)-(2) bekezdésében foglalt hitelügyletekkel kapcsolatos hatáskörök kizárólagosan a Képviselő-testületet illetik meg.
A gazdálkodás során az év közben létrejött bevételi többletet felhasználás módja
6. §
(1) A gazdálkodás során az év közben létrejött bevételi többletet a Képviselő-testült pénzintézeti pénzlekötés útján hasznosíthatja.
(2) Az (1) bekezdés szerinti hasznosítással kapcsolatos szerződések, illetve pénzügyi műveletek lebonyolítását a bevételi többlet összegének 10 %-ig a Képviselő-testület a polgármester hatáskörébe utalja. A polgármester a megtett intézkedéséről következő Képviselő-testületi ülésén tájékoztatást ad.
(3) A (2) bekezdésben meghatározott összeget meghaladó bevételi többlet felhasználásáról a Képviselő-testület annak felmerülését követő testületi ülésén esetenként dönt.
(4) Az év folyamán realizált nem célzottan érkező többletbevétel a hasznosításáról a Képviselő-testület dönt.
7. §
(1) A képviselő-testület az önkormányzat 2018. évre vonatkozó– közfoglalkoztatottak nélküli – létszám-előirányzatát az alábbiak szerint állapítja meg
a) átlagos statisztikai állományi létszám – átlaglétszám 9 fő,
b) az előző év utolsó napján foglalkoztatott záró létszám 9 fő.
(2) A közfoglalkoztatottak éves létszám-előirányzata 23 fő.
(3) Az engedélyezett létszám-előirányzat további részletezését 3. számú melléklet tartalmazza.
8. §
Az Európai Uniós forrásból finanszírozott támogatással megvalósuló programok, projektek bevételeit és kiadásait, valamint az önkormányzaton kívüli ilyen projektekhez történő hozzájárulásokat az 4. számú melléklet tartalmazza.
9. §
(1) Az önkormányzat költségvetésében az általános tartalék 2.103.176,- Ft, a céltartalék 0,- Ft.
(2) A tartalékkal való rendelkezés joga a képviselő-testület kizárólagos hatásköre.
10. §
A Képviselő-testület az önkormányzat önállóan működő költségvetési szerve és a nem költségvetési szerv keretében ellátott kötelező és nem kötelező feladatait kiemelt előirányzatonként kormányzati funkció szerint részletezve az 5. számú melléklet tájékoztató jelleggel tartalmazza.
11. §
A Képviselő-testület a többéves kihatással járó döntések számszerűsítését évenkénti bontásban és összesítve a 6 . számú melléklet szerint hagyja jóvá.
12. §
A Képviselő-testület a 2018. évi költségvetése előirányzatainak előirányzat-felhasználási ütemtervét a 7. számú melléklet szerint hagyja jóvá.
13. §
Az önkormányzat a közvetett támogatásokat – így különösen adóelengedéseket, adókedvezményeket - tartalmazó kimutatást a 8. számú melléklet szerint hagyja jóvá.
III. FEJEZET
A KÖLTSÉGVETÉS VÉGREHAJTÁSÁNAK SZABÁLYAI
Általános végrehajtási szabályok
14. §
A helyi önkormányzat, illetve az önállóan működő költségvetési szervvel történő megállapodás alapján a helyi kisebbségi önkormányzat, valamint az önállóan működő költségvetési szerv gazdálkodásának végrehajtó szerve a költségvetési szervként működő közös fenntartású Géderlaki Közös Önkormányzati Hivatal.
Részletszabályok
Előirányzatok megváltoztatása, felhasználása
15. §
(1) A helyi önkormányzat a költségvetését, bevételi és kiadási előirányzatait a rendeletének módosításával megváltoztathatja. Az előirányzat megváltoztatás nem érintheti az Országgyűlés kizárólagos – költségvetési törvényben felsorolt –, illetve a Kormány előirányzat-módosítási hatáskörébe tartozó előirányzatokat.
(2) Ha év közben az Országgyűlés, a Kormány, illetve valamely költségvetési fejezet, vagy elkülönített állami pénzalap a helyi önkormányzat számára pótelőirányzatot biztosít, arról a polgármester a Képviselő-testületet tájékoztatja. A Képviselő-testület - az első negyedév kivételével - negyedévenként, de legkésőbb a költségvetési szerv számára a költségvetési beszámoló irányító szervhez történő megküldésének külön jogszabályban meghatározott határidejéig, december 31-i hatállyal dönt a költségvetési rendeletének ennek megfelelő módosításáról.
(3)A Képviselő-testület kizárólagos hatáskörébe tartozik a költségvetési rendelet módosítása.
16. §
(1) A fejlesztési előirányzatok tervezet szerinti megvalósításáról, az ehhez kapcsolódó kötelezettségvállalás a Képviselő-testületi döntést követően a polgármester hatásköre, aki e pénzeszközök felhasználásáról, az elvégzett feladatokról a tárgyév féléves, illetve háromnegyed éves beszámolójával egyidejűleg a Képviselő-testületet tájékoztatja.
(2) Az élet- és vagyonbiztonságot veszélyeztető elemi csapás, illetőleg következményeinek az elhárítása érdekében (veszélyhelyzetben) a polgármester a helyi önkormányzat költségvetése körében átmeneti – Áht. rendelkezéseitől eltérő - intézkedést hozhat 500 eFt összegig, amelyről a Képviselő-testületet legközelebbi ülésén be kell számolnia.
(3) A (2) bekezdésben meghatározott jogkörében a polgármester az előirányzatok között átcsoportosítást hajthat végre, egyes kiadási előirányzatok teljesítését felfüggesztheti, a költségvetési rendeletben nem szereplő kiadásokat is teljesíthet.
17. §
A polgármester pótköltségvetési rendelet-tervezetet terjeszt a Képviselő-testület elé, ha év közben a körülmények oly módon változnak meg, hogy ezek a helyi önkormányzat költségvetésének teljesítését jelentősen veszélyeztetik.
18. §
(1) A helyi önkormányzat költségvetésében jóváhagyott
a) személyi juttatási előirányzat
b) felhalmozási célú előirányzat
kizárólag a Képviselő-testület jóváhagyását követően változtatható meg.
Költségvetés pénzmaradványa
19. §
A helyi önkormányzat pénzmaradványát, annak igénybevételét a Képviselő-testület hagyja jóvá.
Az önkormányzat vagyonához tartozó beruházással, felújítással kapcsolatos döntéshozatal
rendje
20. §
Az önkormányzat vagyonához tartozó beruházással, felújítással kapcsolatos döntéshozatal a képviselő-testület kizárólagos hatáskörébe tartozik.
A támogatások odaítélésének, folyósításának és
elszámolásának rendje
21.§
(1) Jelen rendelet alapján önkormányzati támogatásban azok a civil szervezetek, önszerveződő közösségek részesülhetnek, amelyeket az illetékes hatóság nyilvántartásba vett.
(2) A támogatást igénylő és a támogatást nyújtó támogatási szerződést köt.
(3) A támogatás folyósítására a támogatási szerződésben rögzítettek szerint kerül sor.
(4) A támogatásban részesülő elszámolási kötelezettséggel tartozik a támogatást nyújtó Képviselő-testület felé.
(5) A támogatás összegének célhoz rendelt felhasználását a támogatott nevére kiállított számviteli bizonylattal kell igazolni. A támogatott elszámolási kötelezettségének a támogatás folyósítását követő év január 31. napjáig köteles eleget tenni.
IV. FEJEZET
LÉTSZÁM ÉS BÉRGAZDÁLKODÁS
22. §
(1) A költségvetésben engedélyezett létszám (álláshely) keretet a tényleges foglalkoztatás során a Képviselő-testület jóváhagyása nélkül nem léphető túl.
(2) Az egyes foglalkoztatási formákra (teljes munkaidős, részmunkaidős, valamint a megbízási, tiszteletdíjas foglalkoztatás) álláshelyenként, illetve összességében az elemi költségvetésben tervezett (módosított személyi juttatás) előirányzat nem léphető túl.
(3)A Képviselő-testület minden engedélyezett főállású, teljes munkaidőben foglalkoztatott közalkalmazott dolgozói után, nem kötelező juttatásként adott cafetéria juttatás összegét 2018. január 1-től évi nettó 120.000 Ft-ban állapítja meg, a részmunkaidőben foglalkoztatottak részére ennek részmunkaidő szerinti időarányos részét.
(4) A Képviselő-testület a köztisztviselőket és a polgármestert megillető cafetéria-juttatás éves keret összegét nem rendszeres személyi juttatás részeként köztisztviselőnként évi bruttó 200.000 Ft-ban állapítja meg. A megállapított összeg a munkáltató által megfizetendő SZJA-t is magába foglalja.
(5)A Képviselő-testület az illetmények megállapításánál csak a törvény által kötelezően előírt, illetve a testület által engedélyezett átsorolások, illetve kedvezmények többletköltségeire biztosít önkormányzati támogatást.
V. FEJEZET
ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK
23. §
(1) Jelen rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba, hatályát veszti 2021. december 31-én.
(2)A rendelet rendelkezéseit 2018. január 1-jétől kell alkalmazni.
.
(3) A rendelet kihirdetéséről - a hirdetőtáblán történő kifüggesztéssel - a jegyző gondoskodik.
Géderlak, 2018. február 14.
Katona György Czabainé Csada Márta
polgármester jegyző
Egységes szerkezetbe foglalva: 2020. február 28. napján.
Katona György Czabainé Csada Márta
polgármester jegyző
A rendelet szövegét a 2/2019.(II.27. önkormányzati rendelet 1.§-a módosította. Hatályos: 2019. február 28-tól
A rendelet szövegét a 2/2019.(II.27.) önkormányzati rendelet 1.§-a módosította. Hatályos:2019.február 28-tól
A rendelet szövegét a 2/2019.(II.27.)önkormányzati rendelet 1.§-a módosította. Hatályos: 2019. február 28-tól