Kunadacs Község Önkormányzata Képviselő-testületének 1/2020. (I. 31.) önkormányzati rendelete

Kunadacs Község Önkormányzat Képviselő-testületének 1/2020.(I.30.) önkormányzati rendelete Kunadacs Község Önkormányzat Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról

Hatályos: 2023. 12. 15

Kunadacs Község Önkormányzata Képviselő-testületének

2023.12.15.

Kunadacs Község Önkormányzata Képviselő-testületének

Szervezeti és Működési Szabályzatáról1, 3, 5,9,11,17
Kunadacs Község Önkormányzatának Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában, Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 42. § 2. pontjában, az 53. §-ában meghatározott feladatkörében eljárva a Szervezeti és Működési Szabályzatával kapcsolatban a következőket rendeli el:

1. Általános rendelkezések

1. § (1) Az önkormányzat megnevezése: Kunadacs Község Önkormányzata (a továbbiakban: Önkormányzat)

(2) Az önkormányzat székhelye: 6097 Kunadacs, Rákóczi u. 2.

(3) Az Önkormányzat jogi személy.

Az önkormányzati jogok gyakorlására feljogosított szervezet: Kunadacs Község Önkormányzatának Képviselő-testülete (a továbbiakban: Képviselő-testület).
(4) A Képviselő-testület Kunpeszér Községi Önkormányzat Képviselő-testületével közös önkormányzati hivatalt tart fenn „Kunadacsi Közös Önkormányzati Hivatal” elnevezéssel. (a továbbiakban: Önkormányzati Hivatal),
(5) Az önkormányzat honlapja: www.kunadacs.hu
(6) Az önkormányzat e-mail címe: kunadacs.ph@tanet.hu
(7) Az önkormányzat illetékességi területe: Kunadacs község közigazgatási területe.
(8) Az Önkormányzat által ellátott feladatok, alaptevékenysége államháztartási kormányzati funkció szerinti besorolása felsorolását és kódját az 1. melléklet tartalmazza.
(9) Az Önkormányzat által fenntartott intézmények:
a) Kunadacsi Igazgyöngy Óvoda,
b) Önkormányzati Hivatal.
(10) Az Önkormányzat feladat-ellátási megállapodást kötött:
a) a szociális ellátási,
b) a bölcsődei,
c) a család és gyermekjóléti szolgáltatási,
d) szilárd hulladékkezelési közszolgáltatási,
e) logopédiai és fejlesztő pedagógiai feladatokra.
(11) Az Önkormányzat a Román Sancra (Kalotaszentkirály-Zentelke) településsel nemzetközi, a magyarországi Apc és Kunpeszér községgel partner települési kapcsolatot tart fenn.

2. § (1) Az Önkormányzat jelképei: a címer, a zászló és a pecsét.

A jelképek alakjának, színeinek, méretének leírását, használatának rendjét, külön önkormányzati rendelet tartalmazza.
(2) Az Önkormányzat Képviselő-testülete: díszpolgári címet, „Kunadacsért” díjat és „szebb Kunadacsért” díjat adományoz. A kitüntetések alapítására, adományozására vonatkozó részletes előírásokat külön önkormányzati rendelet szabályozza.
(3) A polgármester gondoskodik arról, hogy a község lakossága a nemzeti és helyi ünnepeket méltó módon megünnepelhesse. Kunadacs község napja a „falunap”, június első hétvégén kerül megrendezésre.
(4) Az Önkormányzat hivatalos kör alakú pecsétjén középen a Magyarország címere van, a köríven pedig „Községi Önkormányzat Kunadacs” felirat olvasható.
(5) A polgármester hivatalos kör alakú pecsétjén középen a Magyarország címere van, a köríven pedig „Kunadacs Község Polgármestere” felirat olvasható.
(6) A képviselő-testület hivatalos kör alakú pecsétjén középen a Magyarország címere van, a köríven pedig „Községi Önkormányzat Képviselő-testülete Kunadacs” felirat olvasható. Ezt a pecsétet kell használni:
a) a képviselő-testület üléséről készített jegyzőkönyveken hitelesítésre,
b) a képviselő-testület által adományozott okleveleken,
c) a képviselő-testület iratain.
(7) A jegyző hivatalos kör alakú pecsétjén középen a Magyarország címere van, a köríven pedig „Kunadacsi Közös Önkormányzati Hivatal Jegyzője” felirat olvasható.

2. A Képviselő-testület létszáma, feladat- és hatásköre

3. § (1) A Képviselő-testület létszáma a polgármesterrel együtt: 7 fő.

(2) A Képviselő-testület átruházott hatásköreinek felsorolását a 2. melléklet tartalmazza.

(3) A Képviselő-testület át nem ruházható hatásköreit a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény (a továbbiakban: Mötv.) tartalmazza.

4. § (1) Az Önkormányzat az alábbi önként vállalt feladatokat látja el:

a) anyagi támogatást nyújt a helyi civil szervezetek működéséhez,

b) gondoskodik a Kunadacsi Barangoló újság kiadásáról,

c) gondoskodik helyi rendelet alapján lakásépítés, vásárlás támogatásáról,

d) gondoskodik helyi rendelet alapján települési támogatásról, hulladékszállítási díj

megfizetésének támogatásáról,
e) működteti a Kunadacsi Paprika Nonprofit Kft-t,
f) tanyagondnoki szolgálatot tart fenn,
g) mezei őrszolgálatot működtet,
h) fejlesztő pedagógus foglalkoztatása az óvodában,
i)12
j) gondoskodik az országos, térségi, helyi ünnepségek, rendezvények szervezéséről.

3. A Képviselő-testület gazdasági programja

5. § A Képviselő-testület a településfejlesztési elképzelései meghatározására és megvalósítására az Mötv.-ben meghatározottak szerint gazdasági programot, fejlesztési tervet fogad el.

4. A Képviselő-testület működése

6. § (1) A Képviselő-testület saját, előre megállapított munkaterve alapján évente legalább 10 alkalommal ülésezik. A nyári ülésszünetet július 1-től augusztus 31-ig állapítja meg.

(2) A Képviselő-testület üléseit a Községháza tanácskozó termében tartja.

(3) A Képviselő-testület döntéseit ülésein hozza.

Az ülések típusai:
a) alakuló ülés,
b) munkaterv szerinti rendes ülés,
c) rendkívüli ülés,
d) közmeghallgatás.

5. Alakuló ülés

7. § (1) Az alakuló ülés szabályait az Mötv. 43. §-a tartalmazza.

(2) A polgármester felkérésére a Helyi Választási Bizottság Elnöke tájékoztatást ad a helyi önkormányzati képviselők és polgármester választásának eredményéről és átadja az eskütételt követően a megbízóleveleket.

(3) A képviselők az Mötv.-ben foglaltak szerint esküt tesznek és aláírják az esküokmányt. Az eskü szövegét a Helyi Választási Bizottság Elnöke olvassa elő.

(4) A polgármester a Képviselő-testület előtt esküt tesz és aláírja az esküokmányt. Az eskü szövegét a Helyi Választási Bizottság Elnöke olvassa elő.

(5) A Képviselő-testület megválasztja az 32. § (2 bekezdés szerinti bizottság elnökét és tagjait.

(6) A polgármester ismerteti a polgármesteri programját.

6. Rendes ülés

8. § (1) A Képviselő-testületi ülés meghívóját, és az írásos előterjesztéseket elektronikus úton, e-mailben úgy kell megküldeni, hogy azt az ülést megelőző 5. napig a képviselő-testület tagjai és a meghívottak kézhez kapják.

(2) A meghívónak tartalmaznia kell az Mötv. 44. §-ában szabályozottakon túl a napirendi pontok előterjesztőit is.

(3) A képviselő-testületi ülések időpontjáról és napirendjéről a meghívónak az Önkormányzati Hivatal hirdetőtábláján történő elhelyezésével, és az Önkormányzat honlapján történő megjelentetésével tájékoztatni kell a lakosságot.

7. Rendkívüli ülés

9. § (1) A polgármester köteles a rendkívüli ülést az Mötv. 44. § szerint összehívni.

(2) A polgármester halaszthatatlan ügyben, ha a Képviselő-testület rendes ülését megvárni nem lehet, vagy ha a munkatervben nem ütemezett olyan napirendről van szó, amelyet jelentőségénél fogva külön ülésen indokolt tárgyalni, rendkívüli ülést hív össze.

(3) A rendkívüli ülésre szóló meghívóban meg kell jelölni a rendkívüli ülés összehívásának indokát és tervezett napirendjét.

(4) A rendkívüli ülésre szóló meghívót – a napirendek írásos anyagával együtt – lehetőség szerint kettő nappal, de legalább egy nappal az ülés előtt kell kézbesíteni.

(5) Sürgős, halasztást nem tűrő esetben a Képviselő-testület ülése telefonon, az írásbeli előterjesztések előzetes kiadása nélkül, 24 órán belüli időpontra is összehívható.

(6) Amennyiben az idő rövidsége miatt írásos meghívót küldeni nem lehet, a képviselő-testület tagjait személyesen történő értesítéssel kell tájékoztatni az ülés helyéről, idejéről, a napirendről, a sürgősség okát azonban feltétlenül közölni kell.

(7) Amennyiben a képviselő-testület összehívására a Mötv. 44. §-ában foglalt indítvány miatt kerülne sor, a polgármester az indítvány benyújtásától számított 8 napon belül – kivéve, ha a képviselő-testület rendes ülést tart ezen időn belül és az indítvány a napirendek közé felvehető – köteles gondoskodni az ülés összehívásáról.

8. Közmeghallgatás

10. § (1) A Képviselő-testület – a munkatervében megjelölt időpontban és napirendi pontokhoz kapcsolódóan – az Mötv. 54. § szerint közmeghallgatást tart, melynek időpontját a 8. § (3) bekezdés szerint nyilvánosságra kell hozni. A közmeghallgatásról a lakosság közvetlenül szórólappal is tájékoztatható.

(2) A közmeghallgatás levezetésére a Képviselő-testület ülésvezetési szabályait kell alkalmazni az alábbi eltérésekkel:

a) a közmeghallgatás valamennyi résztvevőjét megilleti a tanácskozás joga,

b) a feltett kérdésekre, javaslatokra lehetőleg azonnal válaszolni kell,

c) ha nincs mód az azonnali válaszadásra, vagy a válaszadás, az intézkedés más szerv hatáskörébe tartozik, a panaszokról és közérdekű bejelentésekről szóló törvény szabályai szerint kell eljárni.

9. A Képviselő-testület munkaterve

11. § (1) A Képviselő-testület éves munkaterv alapján látja el feladatait és tartja üléseit.

A munkaterv tervezetét – a polgármester irányításával – a jegyző állítja össze, és a polgármester terjeszti jóváhagyás végett testület elé.
(2) A Képviselő-testület az év utolsó ülésnapján határoz a következő év munkatervének elfogadásáról, kivéve a választási ciklus utolsó ülésnapját.
(3) A munkaterv tartalmazza:
a) a testületi ülés, közmeghallgatás, községpolitikai fórum tervezett időpontját,
b) a tervezett napirendek címét és előadóját,
c) az előző munkatervi időszak főbb feladatai végrehajtásának értékelését,
d) a bizottság megjelölését, ha az előterjesztést előzetesen bizottságnak kell tárgyalnia.
(4) A munkaterv összeállításához a polgármester javaslatot kér:
a) a Képviselő-testület tagjaitól,
b) a bizottságtól,
c) a nem képviselő tag alpolgármestertől,
d) a jegyzőtől,
e) az önkormányzat általa fenntartott intézmények vezetőitől.

10. A Képviselő-testület ülése

12. § (1) 13 A képviselő-testület ülését a polgármester hívja össze és vezeti, akadályoztatása esetén e hatáskörét az alpolgármester gyakorolja. A polgármesteri és az alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége esetén, valamint a polgármester és az alpolgármester tartós akadályoztatása esetén a Képviselő-testület ülését az Ügyrendi és Önkormányzati Bizottság elnöke hívja össze és vezeti.

(2) A polgármester és az alpolgármester akadályoztatásának minősül az is, ha vele szemben az Mötv. 49. § (1) bekezdésben szabályozott személyes érintettség merül fel.

(3) A polgármester munkáját a jegyző segíti, aki köteles jelezni, ha a döntés meghozatala, vagy a Képviselő-testület működése során jogszabálysértést észlel.

(4) Kunadacs és Kunpeszér Községi Önkormányzatok Képviselő-testületeinek együttes ülését – Kunpeszér község polgármesterével történt előzetes egyeztetést követően – Kunadacs község polgármestere hívja össze.

(5) Az együttes ülést az ülést összehívó polgármester vezeti. Együttes ülést kell tartani a Közös Önkormányzati Hivatal költségvetésének, zárszámadásának és a jegyző éves beszámolójának tárgyalásakor.

13. § (1) A levezető elnök a testületi ülés vezetése során:

a) megállapítja, hogy az ülés a Szervezeti és Működési Szabályzat (a továbbiakban: SZMSZ) szabályai szerint került összehívásra,

b) megállapítja az ülés határozatképességét és azt az ülés időtartama alatt folyamatosan figyelemmel kíséri, megállapítja az igazoltan, illetve az igazolatlanul távollevőket,

c) figyelemmel kíséri az Mötv. 49. § (1) bekezdésben szabályozott személyes érintettséget,

d) előterjeszti az ülés napirendjét,

e) az ülést megnyitja, szünetet rendel el, bezárja,

f) a szót megadja, illetve megtagadja, a tárgyra térésre szólít fel,

g) javaslatot tehet a napirendi pont tárgyalásának elnapolására,

h) javaslatot tehet a napirendek összevont tárgyalására,

i) az Mötv. 46. § (2) bekezdésének b) pontja szerinti esetben nyilatkoztatja az érintettet.

(2) A levezető elnök vitavezetési feladatai:

a) napirendi pontonként megnyitja, vezeti és berekeszti a vitát,

b) szavazást rendel el,c) megállapítja a szavazás eredményét,

d) kimondja a döntést.

(3) A levezető elnök az ülés rendjének biztosítása érdekében:

a) figyelmezteti a hozzászólót, ha eltér a tárgyalt témától, vagy a tanácskozáshoz nem illő, másokat sértő megfogalmazást használ,

b) rendre utasítja azt, aki képviselőhöz méltatlan magatartást tanúsít,

c) a rendre utasított felszólalótól megvonja a szót, és szükség esetén javaslatot tesz a vitából való kizárásra, amely javaslatról a képviselő-testület vita nélkül határoz,

d) rendre utasítja, illetve a terem elhagyására kötelezheti a rendzavarást tanúsító – nem képviselő jelenlévőt.

(4) A képviselő-testület a napirend kérdésében vita nélkül határoz. A napirend elfogadása után az előterjesztő az elfogadott napirendi ponthoz kötve van. A napirend megváltoztatására csak a képviselő-testület döntése alapján van lehetőség.

(5) A napirend keretében tárgyalásra kerülő előterjesztések sorrendje:

a) lejárt határidejű határozatok,

b) rendelet-tervezetek,

c) normatív határozati javaslatok,

d) határozati javaslatok,

e) beszámolók,

f) tájékoztatók,

g) bejelentések.

(6) A képviselő-testület a levezető elnök javaslatára az ülés napirendjét a napirendi pontokhoz meghívottakra tekintettel az (5) bekezdésben szereplő sorrendtől eltérően is meghatározhatja.

(7) Az írásbeli bejelentést az ülés megkezdésének kezdetéig a levezető elnöknél kell benyújtani.

14. § (1) A képviselő-testület tagjai, a bizottság és a jegyző javasolhatják a képviselő-testületnek az előterjesztés sürgős tárgyalását.

(2) A sürgősségi javaslatot – a sürgősség tényének indoklásával és az anyag becsatolásával – írásban az ülés előtt legalább 24 órával a polgármesterhez kell benyújtani. A sürgősségi indítványt annak beérkezését követően, haladéktalanul a polgármester átadja a jegyzőnek előkészítésre.

(3) A sürgősségi ok elfogadásáról a képviselő-testület vita nélkül határoz. Elfogadása esetén a javaslatot a képviselő-testület a napirendjére tűzi

.

15. § (1) Előterjesztésnek minősül:

a) a rendelet-tervezet,

b) a normatív határozat-tervezet,

c) a határozat-tervezet,

d) a beszámoló,

e) a tájékoztató.

(2) Előterjesztés benyújtására jogosult:

a) a polgármester,

b) a bizottság elnöke,

c) a képviselő-testület tagja,

d) a jegyző

(3) Az előterjesztés előkészítése az előadó feladata, aki az előkészítésért, a közreműködők bevonásáért, az érdekeltekkel való egyeztetésért felelős.

(4) A Képviselő-testület elé csak azt az írásos előterjesztést lehet benyújtani, amely a polgármesterrel egyeztetésre került. A Képviselő-testület elé benyújtásra kerülő írásos előterjesztések határozati javaslatait a jegyző törvényességi szempontból ellenőrzi.

(5) Az önkormányzat intézményei, gazdasági társasága, külső szervek beszámolóját a szerv vezetője – a polgármester útján – terjeszti a Képviselő-testület elé.

(6) A Képviselő-testület rendes ülésére benyújtásra kerülő írásos előterjesztéseket legalább a képviselő-testületi ülés időpontját megelőzően hat nappal korábban kell az előterjesztőnek benyújtania, kivéve a sürgősségi indítványt.

16. § (1) Az előterjesztést írásban kell elkészíteni. Az írásbeliség rendkívüli ülés esetén egyszerű megítélésű, részletes elemzést, az érvek kifejtését nem igénylő ügyben nem kötelező.

(2) Az előterjesztés két részből áll:

a) bevezető részből és

b) határozati javaslatból.

(3) Az előterjesztés bevezető része tartalmazza:

a) a fejrészt (előterjesztő, cím),

b) az ügy (napirend) tárgyát,

c) a testületi tárgyalás alapját képező információkat, tényeket, adatokat,

d) a szükséges és lehetséges döntési változatokat és azok jogszabályi alapját,

e) a döntések várható következményeit, pénzügyi, gazdasági hatását,

f) az előterjesztő állásfoglalását.

(4) A határozati javaslat tartalmazza:

a) testületi döntést, rendelkezést, intézkedést, illetve ezek lehetséges változatait,

b) szükség szerint a végrehajtás módjára vonatkozó előírásokat,

c) a végrehajtásért felelős megnevezését és a határidő megjelölését.

17. § (1) Az egyes napirendi pontok tárgyalását megelőzően az előterjesztő, vagy az előterjesztés készítője az általa elkészített anyagot szóban kiegészítheti.

(2) A kiegészítés után az előterjesztőhöz a képviselő-testület tagjai és a tanácskozási joggal meghívottak kérdéseket tehetnek fel, amelyre az előterjesztő, vagy az előterjesztés készítője köteles választ adni még a vita előtt.

(3) A képviselő-testület ülésén a napirenddel kapcsolatban a tanácskozási joggal rendelkezőkön túl felszólalhat az, akinek a levezető elnök szót ad.

(4) A vita lezárása után a napirend előadója válaszol a hozzászólásokra. A vita lezárása után kerül sor a módosító indítványokról történő szavazásra, amennyiben a módosító javaslatot az előterjesztő nem fogadja el.

18. § (1) A képviselők és a tanácskozási joggal megjelentek a napirendhez való hozzászólási szándékukat a polgármesternek jelzik. A felszólalásokra a jelentkezés sorrendjében kerülhet sor. Egyazon napirendi pontnak a vitája kapcsán a képviselő legfeljebb két alkalommal kérhet szót.

(2) A képviselő részére a harmadik felszólalás engedélyezéséről a képviselő-testület vita nélkül határoz.

(3) Az első hozzászólás időtartama három perc, a második hozzászólásé két perc lehet. Az idő túllépése miatt a levezető elnök megvonhatja a szót.

(4) Bármikor szót kérhet:

a) az előterjesztő,

b) az, aki a személyét érintő hozzászólásra kíván reagálni,

c) a jegyző, az Mötv. 81. § (3) bekezdés e) pontja alapján.

(5) A bizottság elnöke közvetlenül a határozathozatal előtt felszólalhat, ajánlást nyújthat be.

19. § (1) A vita lezárására bármely képviselő javaslatot tehet, melyről a képviselő-testület vita nélkül határoz.

(2) Az érdemi vitát követően a napirend előterjesztője, vagy az előterjesztés készítője válaszol a kérdésekre és a hozzászólásokra. A válasz után a levezető elnök az elhangzottakat összefoglalja.

20. § (1) Kérdés: az önkormányzati hatáskörbe tartozó szervezeti, működési, döntési, előkészítési jellegű felvetés vagy érdeklődés.

(2) A kérdésre a képviselő-testület ülésén köteles választ adni a megkérdezett.

21. § (1) Ha az interpelláció írásbeli benyújtására a képviselő-testület soron következő ülését megelőzően legalább 8 nappal sor került, úgy arra az ülésen kell érdemi választ adni.

(2) Az interpelláció tárgyának kivizsgálásába az interpelláló képviselőt kérésére be kell vonni.

(3) A képviselő-testület részletesebb kivizsgálást is elrendelhet, ezzel megbízhatja bizottságát. A megbízásról a testület vita nélkül határoz.

(4) A képviselő-testület ülésén az interpellációra adott válasz elfogadásáról először az interpelláló képviselő nyilatkozik. Amennyiben nem fogadja el, a válasz elfogadásáról a képviselő-testület vita nélkül határoz.

22. § (1) A nyílt testületi ülésről 2 példányban készül jegyzőkönyv:

a) az eredeti példányt a jegyző kezeli, évente kötetbe kell kötni és el kell helyezni az Önkormányzati Hivatal testületi anyagot kezelő irodájában,

b) a második példányt a községi könyvtár részére kell megküldeni,

(2) A képviselő-testület üléséről készített jegyzőkönyvekhez csatolni kell a jelenléti ívet, a meghívót, az előterjesztéseket, és a mellékleteket, az elfogadott rendeleteket, az esetleges kisebbségi véleményt.

(3) A zárt ülésről külön jegyzőkönyvet kell készíteni 1 példányban, mely a jegyző páncélszekrényébe kerül.

(4) A jegyzőkönyv a mellékleteivel együtt elektronikus úton, az erre kialakított rendszeren keresztül, az ülést követő 15 napon belül kerül megküldésre a Bács-kiskun Megyei Kormányhivatalnak.

(5) A jegyzőkönyvből az ülés után az érdemi döntések teljes szövegét tartalmazó kivonatot kell készíteni, melyet meg kell küldeni a döntéssel érintetteknek, a végrehajtásban résztvevőknek és a felelősöknek, valamint kérésük alapján a képviselőknek.

11. Határozathozatal

23. § (1) Az előterjesztő a vita során felmerült módosító javaslatokat felvállalhatja. Amennyiben az előterjesztő a módosító javaslatokat felvállalta, úgy a levezető elnök a módosításokkal kiegészített eredeti határozati javaslatot szavaztatja meg.

(2) Amennyiben az előterjesztő a módosító javaslatokat nem vállalta fel, úgy a levezető elnök először a módosító javaslatokat szavaztatja meg egyenként. Ezt követően a képviselő-testület a módosító javaslatokkal kiegészített eredeti határozati javaslatról dönt.

24. § (1) Név szerinti szavazást indítványozhat az Mötv. 48. § (3) bekezdésben meghatározottakon túl:

a) a polgármester,

b) a bizottsági elnök.

(2) A névszerinti szavazási indítványról a testület vita nélkül határoz.

(3) Név szerinti szavazás úgy történik, hogy a jegyző felolvassa a testületi tagok nevét ABC-sorrendben, akik a nevük elhangzása után „igen”-nel, „nem”-mel, vagy „tartózkodom”-mal szavaznak. A név szerinti szavazás jegyzőkönyv mintáját az 5. melléklet tartalmazza.

Az elkészített névsoron a szavazatokat személyenként külön fel kell tüntetni, össze kell számolni, melyről a jegyző gondoskodik. Ezt követően a levezető elnök a szavazás eredményét kihirdeti. A szavazási ívet a jegyzőkönyvhöz kell csatolni.

25. § (1) Az Mötv. 46. § (2) bekezdésben meghatározott esetekben a titkos szavazás elrendeléséről a képviselő-testület vita nélkül határoz az Mötv. 50. §-ában szabályozottak figyelembe vételével.

(2) Titkos szavazás esetén a szavazás borítékban elhelyezett, az önkormányzat bélyegzőjével hitelesített szavazólapon, urna igénybevételével történik.

(3) A titkos szavazást a képviselő-testület tagjai közül vita nélkül választott 3 tagú szavazatszedő bizottság bonyolítja le. A bizottság tagjaira a levezető elnök tesz javaslatot.

(4) A titkos szavazást külön jegyzőkönyvben kell rögzíteni, mely tartalmazza a:

a) a szavazás helyét, napját,

b) a szavazatszedő bizottság tagjainak nevét, tisztségét,

c) a szavazás során felmerült egyéb körülményeket.

A titkos szavazás jegyzőkönyv mintáját a 4. melléklet tartalmazza.
A szavazás eredményét a képviselő-testület határozattal fogadja el.

26. § A képviselő-testület minősített többségű döntése szükséges hitelfelvételhez, az államháztartáson kívüli forrás átvételéhez, átadásához és a kötvénykibocsátáshoz.

27. § A képviselő-testület határozatait külön-külön, a naptári év elejétől kezdődően folyamatos sorszámmal és évszámmal látja el a következők szerint:

„Kunadacs Község Képviselő-testületének 1/2019. (I.1.) sz. Kth.
a határozat tárgyának a megjelölésével”

(A zárójelben feltüntetett dátum a határozatot hozó testületi ülés napját jelöli.)

12. Önkormányzati rendelet

28. § (1) Rendeletalkotás kezdeményezésére jogosult:

a) a települési képviselő,

b) a Képviselő-testület bizottsága,

c) a polgármester,

d) az alpolgármester,

e) a jegyző,

f) helyi társadalmi és civil szervezet,

g) állampolgári közösség.

(2) A kezdeményezést a polgármesternél kell írásban bejelenteni. A kezdeményezéssel egyidejűleg a rendelettervezet is benyújtandó.

(3) Az önkormányzat rendelettervezetét a jegyző készíti elő. E szabály irányadó akkor is, ha a rendeletalkotást kezdeményező által benyújtott tervezet átdolgozásra szorul. Ebben az esetben az átdolgozás munkáiba be kell vonni a kezdeményezőt.

(4) Amennyiben a rendelettervezet tárgyalásra alkalmas, előzetes törvényességi vizsgálata megtörtént, a polgármester köteles a soron következő ülésre azt beterjeszteni. A hatásvizsgálati lap az előterjesztés mellékletét képezi. Az előterjesztésben tájékoztatást kell adni az előkészítés során felvetett, de a tervezetben nem szereplő kisebbségi javaslatokról is.

(5) Ha a tervezetet a bizottság tárgyalta, a rendelettervezettel kapcsolatos bizottsági véleményt és javaslatot a bizottság elnöke, távollétében az általa megbízott bizottsági tag ismerteti a Képviselő-testület ülésén.

(6) A tervezet megtárgyalása után a Képviselő-testület dönthet a rendelet megalkotásáról.

(7) Ha a tervezet tárgyalásakor annak tartalmát érdemben és lényegesen módosító több új javaslat merül fel, és a tervezet átdolgozása szükséges, a Képviselő-testület a tervezetet átdolgozásra visszautalja az előterjesztőnek. Az átdolgozott rendelettervezetet a Képviselő-testület soron következő rendes ülésére kell beterjeszteni.

(8) A rendeletalkotás folyamatának szabályai irányadók az önkormányzati rendelet módosítására is.

(9) Az önkormányzati rendelet kihirdetése az Önkormányzati Hivatal hirdetőtábláján történő kifüggesztéssel, valamint az Mötv. 51. § (2) bekezdésében szabályozottak szerint történik.

(10) A kihirdetéssel egyidejűleg azokat a rendeleteket, amelyek közvetlenül jogviszonyt keletkeztetnek az állampolgárok és az önkormányzat, valamint szervei között, meg kell küldeni a rendelet alkalmazása szempontjából érintett szervekhez.

(11) Az önkormányzati rendeletek egységes szerkezetbe foglalt hatályos szövegét, gyűjteményes formában az Önkormányzati Hivatal Titkárságán és a község honlapján lehet megtekinteni.

(12) A képviselő-testület a rendeleteit külön-külön, a naptári év elejétől kezdődően folyamatos sorszámmal és évszámmal látja el a következők szerint:

„Kunadacs Községi Önkormányzata Képviselő-testületének 1/2020.(I.1.) önkormányzati rendelete”

(a rendelet tárgyának megjelölésével)

13. Határozat és rendelet nyilvántartása

29. § A határozatokról és az önkormányzati rendeletekről az Önkormányzati Hivatal számítógépes nyilvántartást vezet. A határozati nyilvántartás tartalmazza a határozatok számát, tárgyát, a végrehajtás határidejét, a végrehajtásért felelős nevét, és a tett intézkedéseket.

14. A települési képviselő

30. § (1) A képviselő kötelezettségei:

a) olyan magatartás tanúsítása, amely méltóvá teszi a közéleti tevékenységre, a választók bizalmára,

b) köteles bejelenteni, ha a képviselő-testület, vagy a bizottság ülésén akadályoztatása miatt nem tud megjelenni.

(2) A képviselőt a polgármester, a jegyző, valamint az Önkormányzati Hivatal köztisztviselői kötelesek munkaidőben soron kívül fogadni.

(3) A képviselők tevékenységükért tiszteletdíjban nem részesülnek.

(4) A képviselő-testület tagjának és a bizottság nem képviselő tagjának az önkormányzat egy-egy laptopot biztosít képviselői munkájuk végzéséhez.

31. § (1) A képviselő köteles a napirendi pont tárgyalása kezdetén – közeli hozzátartozójára is kiterjedően – bejelenteni személyes érintettségét.

(2) A személyesen érintett képviselő – érintettségének jelzése mellett – bejelentheti, hogy az adott döntéshozatalban nem kíván részt venni.

(3) A személyes érintettség bejelentésére vonatkozó kötelezettség elmulasztásának kivizsgálására – annak ismertté válását követően azonnal – a képviselő-testület ügyrendi vizsgálat lefolytatását rendeli el. A vizsgálat lefolytatása a képviselő-testület ügyrendi ügyekben feladat- és hatáskörrel rendelkező bizottsága hatáskörébe tartozik.

(4) A bizottság eljárása során biztosítja az érintett képviselő személyes meghallgatását, bizonyítékai előterjesztését.

(5) A bizottság eljárásának lefolytatása után a vizsgálat eredményét a képviselő-testület soron következő ülésén előterjeszti. A képviselő-testület külön határozattal dönt a személyesen érintett képviselő részvételével hozott határozat érvényben tartásáról.

15. A képviselő-testület bizottsága

32. § (1) A Képviselő-testület bizottságot hoz létre

a) döntéseinek előkészítésére, a döntések végrehajtásának szervezésére és ellenőrzésére,

b) a vagyonnyilatkozatok vizsgálatának, nyilvántartásának, kezelésének és őrzésének végzésére, valamint összeférhetetlenségi, méltatlansági ügyek kivizsgálására.

(2) A Képviselő-testület állandó bizottsága az Ügyrendi és Önkormányzati Bizottság, tagjainak száma: 5 fő, (3 képviselő és 2 külső tag)

(3) Ügyrendi és Önkormányzati Bizottság:

a) véleményezi az önkormányzat és intézményei költségvetési és zárszámadási rendeletének tervezetét,

b) javaslatot tesz az intézmények éves költségvetési előirányzatainak megállapításához,

c) közreműködik a településfejlesztés, a gazdasági program előkészítésében,

d) figyelemmel kíséri az önkormányzat nevelési - oktatási és művelődési intézményének munkáját és működését,

e) figyelemmel kíséri a gyermek - és ifjúságvédelemi feladatok ellátását,

f) javaslatot tesz a polgármester jutalmazására,

g) kivizsgálja a képviselők esetében a személyes érintettség bejelentésének elmulasztásával kapcsolatos ügyeket.

(4) A bizottság ellátja a képviselők és a polgármester esetében a vagyonnyilatkozat tétellel kapcsolatos feladatokat. A bizottság működésének speciális szabályait a 3. melléklet tartalmazza, amely külön részletezi a vagyonnyilatkozatok nyilvántartási rendjét, a nyilvánosság biztosítását, a nem nyilvános adatok védelmét, valamint a vagyonnyilatkozattal kapcsolatos eljárás lefolytatásának részletes rendjét.

33. § (1) A Képviselő-testület meghatározott önkormányzati feladat elvégzésére ideiglenes bizottságot hozhat létre.

(2) Az ideiglenes bizottság megbízatása feladatának elvégzéséig, illetőleg az erről szóló jelentésnek a Képviselő-testület által történő elfogadásáig tart. A jelentés elfogadásával a bizottsági tagság külön felmentés nélkül megszűnik.

(3) Az ideiglenes bizottság létrehozására, működésére az állandó bizottság megalakítására, működésére vonatkozó szabályok az irányadók.

16. Polgármester és alpolgármester

34. § (1) A polgármester megbízatását főállásban látja el.

(2) A polgármester feladatait az Önkormányzati Hivatal közreműködésével látja el.

(3) A polgármester biztosítja az önkormányzat demokratikus működését, széleskörű nyilvánosságát. Gondoskodik az önkormányzat szerveinek hatékony tevékenységéről, segíti a képviselők munkáját.

(4) A polgármester feladatait a Mötv. szabályozza.

(5) Egyetértési jogot gyakorol az Önkormányzati Hivatalban minden a jegyző által javasolt kinevezéshez, vezetői megbízáshoz, felmentéshez, a vezetői megbízás visszavonásához, jutalmazáshoz.

35. § (1) A Képviselő-testület két alpolgármestert választ.

(2) A képviselő-testület egy alpolgármestert saját tagjai közül, egy alpolgármestert nem a képviselő-testület tagjai közül választ meg.

(3) Az alpolgármester társadalmi megbízatásban látja el feladatait.

(4) A polgármester és az alpolgármester feladataik ellátása során kötelesek együttműködni.

17. A jegyző

36. § (1) A jegyző ellátja a Mötv. 81. § (3) bekezdésében foglalt feladatokat.

(2) A jegyző előkészíti, és ellenőrzi a képviselő-testületi ülés, a bizottságok elé kerülő előterjesztéseket.

18. A Közös Önkormányzati Hivatal

37. § (1) Az 1. § (4) bekezdésben foglaltaknak megfelelően Kunpeszér Község Önkormányzatával fenntartott közös önkormányzati hivatal

a) székhelye: 6097 Kunadacs, Rákóczi u. 2.

b) telephelye: 6096 Kunpeszér, Béke u. 8. (Kirendeltség)

(2) Az Önkormányzati Hivatal működésének részletes szabályait a jegyző által előkészített Szervezeti és Működési Szabályzat (Ügyrend) tartalmazza, melyet a Képviselő-testület hagy jóvá.

(3) 4,6 Az Önkormányzati Hivatal Kunpeszéri Kirendeltségét az aljegyző vezeti.

A Kunadacsi Közös Önkormányzati Hivatal jegyzőjét az aljegyző helyettesíti.
Helyettesi minőségében felelős a jegyzőnek, a képviselő-testületeknek és a polgármestereknek.
(4) 7 A jegyzői és az aljegyzői tisztség egyidejű betöltetlensége, illetve tartós akadályoztatásuk esetén – legfeljebb hat hónap időtartamra – a jegyzői feladatok ellátására, az Önkormányzati Hivatalhoz tartozó önkormányzat polgármesterével történő előzetes egyeztetést követően, a székhely község polgármestere jelöli ki a képesítési feltételeknek megfelelő köztisztviselőt.
(5) Az Önkormányzati Hivatal hivatali munkarendje:
a) hétfő – csütörtök 7.30 - 16.00
b) péntek 7.30 - 13.00

38. § A településen helyi népszavazást a település választópolgárai legalább 20%-ának megfelelő számú választópolgár kezdeményezhet.

19. Társulás

39. § (1) A Képviselő-testület az önkormányzati feladatok hatékonyabb, célszerűbb ellátása érdekében társulásokban vesz részt.

(2) A Képviselő-testület az alábbi társulások tagja:

a)14
b) Duna-Tisza közi Hulladékgazdálkodási és Környezetvédelmi Önkormányzati Társulás,
c) Felső- Kiskunsági és Dunamelléki Többcélú Kistérségi Társulás,
d) Kunszentmiklósi Háziorvosi Ügyeletet Fenntartó Társulás,
(3) A Képviselő-testület a társulások által ellátásra kerülő feladatokat, valamint a társulások működésének részletes szabályait a társulási megállapodásokban határozza meg.

20. A lakossággal való kapcsolattartás formái

40. § (1) A lakossággal való együttműködés, kapcsolattartás formái különösen:

a) helyi népszavazás;

b) közmeghallgatás;

c) a képviselő az Önkormányzati Hivatalban fogadóórát tarthat.

(2) A Képviselő-testület - az éves költségvetésben meghatározott összeg erejéig - anyagilag is támogatja a lakossági önszerveződő közösségek, így különösen a helyi egyesületek, klubok, települési érdekeket szolgáló alapítványok, baráti társaságok működését, azokkal együttműködik.

(3) A Képviselő-testület a lakossággal való kapcsolattartás és a helyi közélet nyilvánosságának biztosítása érdekében helyi újságot ad ki.

41. § (1) A képviselő-testület az általa meghatározott napirend megtárgyalására szükség szerint községpolitikai fórumot hívhat össze.

(2) Az önkormányzat községpolitikai fórumon tájékoztatja a lakosságot:

a) az önkormányzat éves és középtávú fejlesztési elképzeléseiről

b) az önkormányzat zárszámadásáról és éves költségvetéséről,

c) a képviselő-testület munkájáról,

d) a lakosságot érintő kérdésekről.

(3) A községpolitikai fórumon elhangzott javaslatok alapján hozott intézkedésekről alakosságot a helyben szokásos módon tájékoztatni kell.

(4) A községpolitikai fórum a közmeghallgatással egybekötve is megtartható. Ebben az esetben a képviselő-testületi ülés összehívására, levezetésére, az ülésről való jegyzőkönyv készítésére, annak felterjesztésére értelemszerűen a képviselő-testületi ülésre vonatkozó szabályokat kell alkalmazni.

(5) A képviselő-testület a közmeghallgatás időpontját, helyét és napirendjét a tárgyévi munkatervében határozza meg.

(6) A közmeghallgatás helyéről, időpontjáról és napirendjéről az érdekelteket 15 nappal előtte tájékoztatni kell. A közmeghallgatásról szóló tájékoztatást a községháza hirdetőtábláján, az önkormányzat lapjában és az önkormányzat honlapján kötelező közzétenni. A közmeghallgatásról a lakosság közvetlenül szórólappal is tájékoztatható.

(7) A közmeghallgatást a polgármester vezeti és gondoskodik az ülés rendjének fenntartásáról.

21. Záró rendelkezések

42. § (1) Az SZMSZ 2020. február 1. napján lép hatályba.

(2) Hatályát veszti:

1. A Képviselő-testület szervezeti és működési szabályzatáról szóló 5/2013.(III.29.) önkormányzati rendelet,
2. a Képviselő-testület szervezeti és működési szabályzatáról szóló 5/2013.(IV.2.) önkormányzati rendelet módosításáról szóló 11/2013.(V.23.) önkormányzati rendelet,
3. a Képviselő-testület szervezeti és működési szabályzatáról szóló 5/2013.(IV.2.) önkormányzati rendelet módosításáról szóló 2/2014.(II.20.) önkormányzati rendelet,
4. a Képviselő-testület szervezeti és működési szabályzatáról szóló 5/2013.(IV.2.) önkormányzati rendelet módosításáról szóló 10/2014.(X.22.) önkormányzati rendelet,
5. a Képviselő-testület szervezeti és működési szabályzatáról szóló 5/2013.(IV.2.) önkormányzati rendelet módosításáról szóló 8/2015.(IV.3.) önkormányzati rendelet,
6. a Képviselő-testület szervezeti és működési szabályzatáról szóló 5/2013.(IV.2.) önkormányzati rendelet módosításáról szóló 13/2015.(VI.29.) önkormányzati rendelet,
7. a Képviselő-testület szervezeti és működési szabályzatáról szóló 5/2013.(IV.2.) önkormányzati rendelet módosításáról szóló 15/2015.(IX.24.) önkormányzati rendelet,
8. a Képviselő-testület szervezeti és működési szabályzatáról szóló 5/2013.(IV.2.) önkormányzati rendelet módosításáról szóló 8/2016.(VI.24.) önkormányzati rendelet,
9. a Képviselő-testület szervezeti és működési szabályzatáról szóló 5/2013.(IV.2.) önkormányzati rendelet módosításáról szóló 11/2016.(IX.22.) önkormányzati rendelet,
10. a Képviselő-testület szervezeti és működési szabályzatáról szóló 5/2013.(IV.2.) önkormányzati rendelet módosításáról szóló 1/2018.(I.26.) önkormányzati rendelet,
11. a Képviselő-testület szervezeti és működési szabályzatáról szóló 5/2013.(IV.2.) önkormányzati rendelet módosításáról szóló 9/2018.(X.30.) önkormányzati rendelet,
12. a Képviselő-testület szervezeti és működési szabályzatáról szóló 5/2013.(IV.2.) önkormányzati rendelet módosításáról szóló 1/2019.(I.25.) önkormányzati rendelet,
13. a Képviselő-testület szervezeti és működési szabályzatáról szóló 5/2013.(IV.2.) önkormányzati rendelet módosításáról szóló 9/2019.(VII.31.) önkormányzati rendelet,
14. a Képviselő-testület szervezeti és működési szabályzatáról szóló 5/2013.(IV.2.) önkormányzati rendelet módosításáról szóló 14/2019.(X.24.) önkormányzati rendelet.
15. a Képviselő-testület a helyi népszavazás kezdeményezéséhez szükséges választópolgárok számáról szóló 10/2017.(VIII.8.) önkormányzati rendelet.
43. §
A rendelet kihirdetése 2020. január hó 31. napján az önkormányzat hirdetőtábláján történő kifüggesztéssel megtörtént.
Farkas Ildikó Szabó Jánosné
polgármester jegyző
_____________________________
[1] Módosításokkal egységbe szerkesztve. Hatályba lép: 2020.VII.23-tól
2 9/2020. (VII.23.) önkormányzati rendelet 1. §-a iktatta be. Hatályba lép: 2020.VII. 23-tól
3 Módosításokkal egységbe szerkesztve. Hatályba lép: 2021.I.30-tól
4 1/2021. (I.29.) önkormányzati rendelet 1. §-a iktatta be. Hatályba lép: 2021.I.30-tól
5 Módosításokkal egységbe szerkesztve. Hatályba lép: 2022.XII.16-tól
6-7 19/2022. (XII.15.) önkormányzati rendelet 1. §-a iktatta be. Hatályba lép: 2022.XII.16-tól
8 Módosításokkal egységbe szerkesztve. Hatályba lép: 2022.XII.16-tól
9Módosításokkal egységbe szerkesztve. Hatályba lép: 2023.IV.26-tól
10 11/2023. (IV.25.) önkormányzati rendelet 1. §-a iktatta be. Hatályba lép: 2023. IV. 26-tól
11 Módosításokkal egységbe szerkesztve. Hatályba lép: 2023.X. 27-től
12 25/2023. (X.26.) önkormányzati rendelet 1. §-a iktatta be. Hatályba lép: 2023.X.27-től
13.252023. (X.26.) önkormányzati rendelet 1. §-a iktatta be. Hatályba lép: 2023.X.27-től
14.252023. (X.26.) önkormányzati rendelet 1. §-a iktatta be. Hatályba lép: 2023.X.27-től
15 25/2023. (X.26.) önkormányzati rendelet 1. §-a iktatta be. Hatályba lép: 2023.X.27-től
16 25/2023. (X.26.) önkormányzati rendelet 1. §-a iktatta be. Hatályba lép: 2023.X.27-től
17 Módosításokkal egységbe szerkesztve. Hatályba lép: 2023.XII.15-től
18 30/2023. (XII...) önkormányzati rendelet 1. §-a iktatta be. Hatályba lép: 2023.XII.15-től
1930/2023. (XII...) önkormányzati rendelet 2. §-a iktatta be. Hatályba lép: 2023.XII.15-től

1. melléklet2,8

Az önkormányzat által ellátott feladatok államháztartási kormányzati funkció szerinti besorolása SZMSZ 1. § (8) bekezdés2,8,10

Sorszám

Kormányzati funkció szám

Megnevezés

1.

011130

Önkormányzatok és önkormányzati hivatalok jogalkotó és általános igazgatási tevékenysége

2.

013320

Köztemető – fenntartás és működtetés

3.

013330

Pályázat- és támogatás kezelés, ellenőrzés

4.

013350

Az önkormányzati vagyonnal való gazdálkodással kapcsolatos feladatok

5.

013370

Informatikai fejlesztések, szolgáltatások

6.

016010

Országgyűlési, önkormányzati és európai parlamenti képviselő választásokhoz kapcsolód tevékenységek

7.

016020

Országos és helyi népszavazással kapcsolatos tevékenységek

8.

016080

Kiemelt állami és önkormányzati rendezvények

9.

018010

Önkormányzatok elszámolásai a központi költségvetéssel

10.

018030

Támogatási célú finanszírozási műveletek

11.

031030

Közterület rendjének fenntartása

12.

041232

Start- munkaprogram – Téli közfoglalkoztatás

13.

041233

Hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás

14.

041236

Országos közfoglalkoztatási program

15.

045120

Út, autópálya építése

16.

045160

Közutak, hidak, alagutak üzemeltetése, fenntartása

17.

047410

Ár- és belvízvédelemmel összefüggő tevékenységek

18.

051030

Nem veszélyes (települési) hulladék vegyes (ömlesztett) begyűjtése, szállítása, átrakása

19.

052020

Szennyvíz gyűjtése, tisztítása, elhelyezése

20.

052080

Szennyvízcsatorna építése, fenntartása,
üzemeltetése

21.

062020

Településfejlesztési projektek és támogatásuk

22.

064010

Közvilágítás

23.

066010

Zöldterület – kezelés

24.

066020

Város-, községgazdálkodási egyes
szolgáltatások

25.

072111

Háziorvosi alapellátás

26.

072112

Háziorvosi ügyeleti ellátás

27.

072311

Fogorvosi alapellátás

28.

074031

Család és nővédelmi egészségügyi gondozás

29.

074032

Ifjúság-egészségügyi gondozás

30.

082010

Kultúra igazgatása

31.

082042

Könyvtári állomány gyarapítása,
nyilvántartása

32.

082044

Könyvtári szolgáltatások

33.

082091

Közművelődés – közösségi és társadalmi részvétel fejlesztése

34.

082092

Közművelődés – hagyományos közösségi
kulturális értékek gondozása

082094

Közművelődés - Kulturális alapú gazdaságfejlesztés

36.

084031

Civil szervezetek működési támogatása

37.

084070

A fiatalok társadalmi integrációját segítő struktúra, szakmai szolgáltatások fejlesztése, működtetése

38.

104060

A gyermekek, fiatalok és családok életminőségét javító programok

39.

106010

Lakóingatlan szociális célú bérbeadása, üzemeltetése

40.

106020

Lakásfenntartással, lakhatással összefüggő ellátások

41.

107052

Házi segítségnyújtás

42.

107053

Jelzőrendszeres házi segítségnyújtás

43.

107055

Falugondnoki, tanyagondnoki szolgáltatás

44.

104037

Intézményen kívüli gyermekétkeztetés

45.

095020

Iskolarendszeren kívüli egyéb oktatás, képzés

46.

096015

Gyermekétkeztetés köznevelési intézményben

47.

107060

Egyéb szociálispénzbeli és természetbeni ellátások, támogatások

48.

107080

Esélyegyenlőség elősegítését célzó tevékenységek és programok

49.

900020

Önkormányzatok funkcióra nem sorolható bevételi államháztartáson kívülről

2. melléklet

A Képviselő-testület polgármesterre átruházott hatáskörei
1.) A közúti közlekedésről szóló 1988. évi I. törvény 46. § (1) bekezdés a) pontjában meghatározott önkormányzati közútkezelői hatáskörbe tartozó ügyekkel kapcsolatos hatáskör.
2.)15 A szociális ellátásokról szóló önkormányzati rendeletben foglaltak szerint a képviselő-testület I. fokon a polgármester hatáskörébe utalja a szociális ellátási formák elbírálását.
3.) A közterület használatáról szóló 11/2012. (V.21.) önkormányzati rendelet 4. § és az 5. § - ban meghatározott közterület-használat engedélyezésével kapcsolatos hatáskör.

4.)18

5.)16,19 Az önkormányzat vagyonáról és a vagyongazdálkodás szabályairól szóló 9/2022. (V.26.) önkormányzati rendelet 9. § (6), (7) és (8) bekezdés szerint az üzleti vagyon körébe tartozó belterületi beépítetlen terület (építési telek) értékesítésére átruházott hatáskörben a Polgármester jogosult a Képviselő-testület által külön határozatban megállapított áron, ha a vagyontárgy becsült forgalmi értéke az 500.000.-Ft-ot nem haladja meg. Az építési telkek értékesítéséről írásos kérelem alapján a Képviselő-testület által átruházott hatáskörben a polgármester dönt.
Az adásvételi szerződés megkötésére a Képviselő-testület nevében eljárva a polgármester jogosult.
6.) Az önkormányzat által nyújtott támogatásokról és az államháztartáson kívüli források átvételéről szóló önkormányzati rendelet 8. § (1) bekezdés a) pontja szerint az államháztartáson kívüli forrás átvételéről – beleértve a közérdekű célból tett kötelezettségvállalás elfogadását is – az önkormányzat, valamint – a (3) bekezdésben foglalt kivétellel – az önkormányzati fenntartású költségvetési szervek tekintetében a polgármester dönt, amennyiben az államháztartáson kívüli forrás átvétele az önkormányzat számára többlet pénzügyi kötelezettségvállalást nem jelent, valamint abban az esetben, ha a forrás felhasználásának célja szerződésben rögzítésre kerül, és az átvétel kötelező vagy önként vállalt önkormányzati feladat ellátásához kapcsolódik,
7.) A partneri egyeztetés szabályairól szóló 4/2017.(IV.28.) önkormányzati rendelet 4. § szerinti eljárás a településrendezési eszközökkel kapcsolatban.
8.) A szociális célú tűzifa támogatás jogosultsági feltételeiről szóló 13/2019.(X.16.) önkormányzati rendelet 4. § (3) bekezdése szerinti tűzifa juttatás kérelmekről való döntés.

3. melléklet

A képviselők és a bizottságok nem képviselő tagjai, valamint hozzátartozóik vagyonnyilatkozat nyilvántartásának, kezelésének és ellenőrzésének szabályairól
1.) Az önkormányzati választás után először a jegyző, majd a későbbiek során a Vagyonnyilatkozatot-kezelő Ügyrendi és Önkormányzati Bizottság (a továbbiakban: Bizottság) elnöke köteles írásban tájékoztatni az érintetteteket a vagyonnyilatkozat-tételéről és annak határidejéről. A tájékoztatás átvételét az érintett aláírásával igazolja.
2.) A tájékoztatóhoz csatolt nyilatkozatban (a továbbiakban: nyilatkozat) a kötelezett tájékoztatja a Bizottság elnökét a vele közös háztatásban élő házas-, illetve élettársának és gyermekének nevéről. A nyilatkozatot 3 napon belül vissza kell juttatni a Bizottsághoz, hogy annak alapján, 5 napon belül kiküldhessék a szükséges számú nyomtatványt és tájékoztatót.
3.) A vagyonnyilatkozatokat tollal és olvashatóan, vagy számítógéppel kell kitölteni. A hibás, téves kitöltés semmilyen módon nem javítható, ilyenkor új nyomtatványt kell kitölteni.
4.) A vagyonnyilatkozatra kötelezettek - magánokiratban foglalva -, külön felhatalmazásban kötelesek hozzájárulni ahhoz, hogy vagyonnyilatkozatuk személyes adatait ellenőrzés céljából a Bizottság a szükséges mértékben kezelje. A felhatalmazást az e célra kialakított nyomtatvány felhasználásával csatolni kell.
5.) A vagyonnyilatkozatra kötelezett a nyomtatványokat két példányban tölti ki. Az egyik példányt lezárt borítékban, a felhatalmazás csatolása mellett, átadja a Bizottságnak. A másik példányt megtartja magának. A Bizottság a vagyonnyilatkozat átvételéről igazolást köteles adni.
6.) A Bizottság elnöke minden év utolsó képviselő-testületi ülésén írásban köteles felhívni a vagyonnyilatkozat-tételre kötelezetteket a következő nyilatkozat beadási határidejére.
7.) A képviselők, nem képviselő bizottsági tagok és hozzátartozóik vagyonnyilatkozattal kapcsolatos összes iratát az erre a célra kialakított helyen és módon (páncélszekrényben) kell tárolni.
8.) A polgármester és a képviselő vagyonnyilatkozata - az ellenőrzéshez szolgáltató azonosító adatok kivételével - nyilvános. A hozzátartozók nyilatkozata nem nyilvános, abba az ellenőrzés céljából, csak a Bizottság tagjai tekinthetnek be. Nyilvántartási szám képzése:

a) polgármester, képviselő, nem képviselő bizottsági tag esetében: a bizottság elnöke által meghatározott (leadási) sorrendben a képviselők, nem képviselő bizottsági tagok személyéhez igazodó, egytől kezdődő sorszám a tárgyév évszámával (sorszám/évszám)

b) hozzátartozó esetében: a képviselő saját sorszáma hozzátartozó egytől kezdődő sorszámával és évszám (képviselő, nem képviselő bizottsági tag sorszáma/sorszám/évszám).

9.) A Bizottság a tárgyévi vagyonnyilatkozat benyújtását követően a képviselő és hozzátartozója részére az előző évre vonatkozó vagyonnyilatkozatukat visszaadja, melyről átvételi elismervényt kell készíteni.
10.) Ha közös háztartásban élők bármelyikének megszűnik a közös háztartásban élése, annak tényét írásban köteles a vagyonnyilatkozatra kötelezett a Bizottságnak bejelenteni. A Bizottság elnöke pedig köteles haladéktalanul intézkedni az adott személy vagyonnyilatkozatának visszaadásáról, melyről átvételi elismervényt kell készíteni.
11.) Ha a vagyonnyilatkozatra kötelezett választott tisztsége megszűnik a Bizottság elnöke, haladéktalanul intézkedik a vagyonnyilatkozat visszaadásáról. A vagyonnyilatkozat visszaadásáról átvételi elismervényt kell készíteni.
12.) A vagyonnyilatkozatra kötelezettek aláírásukkal kötelesek igazolni vagyonnyilatkozataik átvételének tényét.
13.) A vagyonnyilatkozattal kapcsolatos eljárást a Bizottságnál bárki kezdeményezheti.
14.) A vagyonnyilatkozattal kapcsolatos eljárás célja a vagyonnyilatkozatban foglaltak valóságtartalmának ellenőrzése.
15.) A vagyonnyilatkozattal kapcsolatos eljárás lefolytatását kezdeményezőnek konkrétan meg kell jelölni a vagyonnyilatkozat kifogásolt részét. Ha az eljárásra irányuló, kezdeményezés nem jelöli meg konkrétan a vagyonnyilatkozat kifogásolt részét és tartalmát, a Bizottság elnöke felhívja a kezdeményezőt a hiány pótlására. Ha a hiánypótlásnak a kezdeményező 15 napon belül nem tesz eleget, vagy ha a kezdeményezés egyértelműen alaptalan a Bizottság elnöke eljárás lefolytatása nélkül elutasítja a kezdeményezést.
16.) A vagyonnyilatkozattal kapcsolatos befogadott kezdeményezés esetén a Bizottság elnöke felhívja az érintettet, hogy öt napon belül nyilatkozzon a kezdeményezéssel kapcsolatosan, illetve - amennyiben alaposnak tartja - javítsa ki a kezdeményezésben kifogásolt adatokat. Ha az érintett a kifogásban jelzett adatokat kijavítja, az elnök nem rendeli el az eljárás megindítását, mely tényről tájékoztatni köteles a Képviselő-testületet és a kezdeményezőt.
17.) Ha az érintett a felhívásnak nem tesz eleget, illetve a kezdeményezésben foglaltakat vitatja, a Bizottság elnöke elrendeli az eljárás megindítását. Az eljárás során a Bizottság tagjai betekinthetnek az érintettel közös háztartásban élő házas- vagy élettársnak, valamint gyermekének vagyonnyilatkozatába.
18.) Az eljárás során a Bizottság felhívására az érintett köteles saját, illetve a vele közös háztartásban élő vagyonnyilatkozatában feltüntetett adatokra vonatkozó azonosító adatokat (pl.: tulajdonlap, számla, adásvételi szerződés, gépjármű engedély stb.) haladéktalanul írásban bejelenteni. Az azonosító adatokba csak a Bizottság tagjai tekinthetnek be, és azokat az eljárás lezárását követő nyolc napon belül törölni kell.
19.) A vagyonnyilatkozattal kapcsolatos eljárás lefolytatására az alábbiakat kell alkalmazni:

a) A Bizottság a vagyonnyilatkozattal kapcsolatos ügyeket zárt ülésen tárgyalja.

b) A Bizottság adatokat kérhet be és bárkit meghallgathat.

c) A Bizottság elnöke a vagyonnyilatkozattal kapcsolatos ellenőrzési ügy tárgyalásáról, idejéről és helyéről az érintettet köteles legalább 8 nappal előbb értesíteni. Ha az érintett megjelenik, kérésére meg kell őt hallgatni, de a Bizottság ülésén nem lehet jelen.

d) A vagyonnyilatkozat-tételre kötelezett a meghallgatás során jogi képviselőt is igénybe vehet.

e) A meghallgatásról jegyzőkönyvet kell felvenni.

f) A Bizottság a vagyonnyilatkozatban foglaltak valóságtartalmát ellenőrzi.

g) A Bizottság a 16. pont szerinti nyilatkozattételre történő felhívástól számított harminc napon belül az ellenőrzés eredményéről tájékoztatót készít.

h) Az eljárás eredményéről a Bizottság tájékoztatni köteles a soron következő ülésén a Képviselő-testületet.

20.) A vagyonnyilatkozattal kapcsolatos eljárás megismétlésének ugyanazon vagyonnyilatkozat esetében csak akkor van helye, ha az erre irányuló kezdeményezés új tényállást (adatokat) tartalmaz. A vagyonnyilatkozattal kapcsolatos eljárásra irányuló ismételt kezdeményezést - új tényállás nélkül - a Bizottság Elnöke az eljárás lefolytatása nélkül elutasítja.
21.) Ha a vagyonnyilatkozattal kapcsolatos eljárás a Bizottság tagjaira vagy az elnökre vonatkozik, őt az eljárási ügyből ki kell zárni.
22.) A vagyonnyilatkozatokat – az ellenőrzéshez szolgáltatott azonosító adatok kivételével – a Bizottság Elnöke, akadályoztatása esetén az általa megjelölt bizottsági tag hozza nyilvánosságra. A betekintést valamennyi nyilvános vagyonnyilatkozatba egységes módon biztosítja. A betekintés az Önkormányzati Hivatal épületében, a Bizottság Elnöke (ill. általa megjelölt bizottsági tag) jelenlétében, előre egyeztetett időpontban történik.
23.) A Bizottság Elnöke azonnal tájékoztatja az érintettet a nyilvános vagyonnyilatkozatba való betekintés megtörténtéről és a betekintő személyéről.
24.) A vagyonnyilatkozat-tételre kötelezettek hozzátartozójának nyilatkozata nem nyilvános, abba csak az ellenőrző bizottság tagjai tekinthetnek be az ellenőrzés céljából.

4. melléklet

Titkos szavazás eredményének jegyzőkönyve

J E G Y Z Ő K Ö N Y V

Kunadacs Község Önkormányzatának Képviselő-testülete ……………..év ……………….. hó ……………. napján megtartott ülésén ………………………………………………...........
tárgyban tartott titkos szavazásának eredményéről.
Jelenlévő képviselők száma: ________________ fő
Leadott szavazólapok száma: ________________ db
Eltérés a szavazó képviselők számától (többlet: +, hiány: -) ________________ db
Érvénytelen szavazatok száma: ________________ db
Érvényes szavazatok száma: ________________ db
Érvényes szavaztok számán belül:
- „IGEN” szavazatok száma: _____ db
- „NEM” szavaztok száma: _____ db
Rontott szavazólapok száma: ________________ db
A titkos szavazás eredménye:
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
A szavazást lebonyolító Ideiglenes Bizottság

N é v A l á í r á s

___________________________ ____________________________
elnöke

___________________________ ____________________________

___________________________ ____________________________

tagjai

5. melléklet

J E G Y Z Ő K Ö N Y V

J E G Y Z Ő K Ö N Y V

Készült: Kunadacs Községi Önkormányzat Képviselő-testületének ……………. év ………….. hó ……………………… napján az Önkormányzat tanácskozótermében megtartott ülésén
Tárgy: …………………………………………………………………………………………a közbeszerzésekről szóló 2015. évi CXLIII. törvény 27. § (5) bekezdése alapján név szerinti szavazás az SZMSZ 24. §-a szerint eljárva
Jelen vannak: Képviselő-testületi ülés jegyzőkönyve szerinti képviselők
A név szerinti szavazás tárgya:

…………………………………………………………………………………………………

…………………………………………………………………………………………………

NÉV

Szavazás
IGEN” „NEM” „TARTÓZKODOM”

Farkas Ildikó

Baski László

Kelemen János

Makai Katalin

Pongrácz József

Sipos Balázs

Szántai József

A név szerinti szavazást követően a polgármester, mint levezető elnök a szavazás eredményét kihirdeti.
Kunadacs, ………. év ………………. hó …………. nap
……………………………… ……………………………...