Hajdúnánás Város Önkormányzata Képviselő-testületének 22/2024. (X. 4.) önkormányzati rendelete
a hatáskörváltozásból eredő egyes önkormányzati rendeletek módosításáról
Hatályos: 2024. 10. 05- 2024. 10. 06Hajdúnánás Város Önkormányzata Képviselő-testületének 22/2024. (X. 4.) önkormányzati rendelete
a hatáskörváltozásból eredő egyes önkormányzati rendeletek módosításáról
Hajdúnánás Városi Önkormányzat Képviselő-testülete a helyi önkormányzatokról szóló 1990. évi LXV. törvény 79. § (2) bekezdésében és az államháztartásról szóló 1992. évi XXXVIII. törvény 108. § (1) bekezdésében, a sportról szóló 2004. évi I. törvény 55. § (6) bekezdésében, a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. évi törvény 18. § (2) bekezdése és a 131. §-ában, a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 41. § (9) bekezdésében, a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 1. §‑ának (2) bekezdésében, a környezet védelmének általános szabályairól szóló 1995. évi LIII. törvény 58. § (1) bekezdésében, a lakások és helyiségek bérletére, valamint elidegenítésükre vonatkozó egyes szabályokról szóló 1993. évi LXXVIII. törvény 3. § (1) bekezdésében, a közúti közlekedésről szóló 1988. évi I. törvény 31. § (2) bekezdésében, a muzeális intézményekről, a nyilvános könyvtári ellátásról és a közművelődésről szóló 1997. évi CXL. 83/A. § (1) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
1. § Az önkormányzati bérlakásokban lakó bérlők lakbértámogatásáról szóló 27/2004. (VI. 1.) önkormányzati rendelet 2. § (2) bekezdés a) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
[Az (1) bekezdés vonatkozásában az a bérlő nem képes a megemelt lakbér fizetését viselni, akinek]
2. § Az önkormányzati bérlakásokban lakó bérlők lakbértámogatásáról szóló 27/2004. (VI. 1.) önkormányzati rendelet 3. § (3) bekezdés a) és b) pontja helyébe a következő rendelkezések lépnek:
(A támogatás mértéke:)
Egy főre eső havi jövedelem a szociális vetítési alap %-ában egyenlő, v. kevesebb mint annak
150- %-a, akkor a támogatás mértéke, a lakbéremelés százalékában: 40 %
100- %-a, akkor a támogatás mértéke, a lakbéremelés százalékában: 60 %
80- %-a, akkor a támogatás mértéke, a lakbéremelés százalékában: 80 %
Egy főre eső havi jövedelem a szociális vetítési alap %-ában egyenlő, v. kevesebb mint annak
200- %-a, akkor a támogatás mértéke, a lakbéremelés százalékában: 50 %
150- %-a, akkor a támogatás mértéke, a lakbéremelés százalékában: 70 %
120- %-a, akkor a támogatás mértéke, a lakbéremelés százalékában: 80 %”
3. § (1) Az önkormányzati bérlakásokban lakó bérlők lakbértámogatásáról szóló 27/2004. (VI. 1.) önkormányzati rendelet 4. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) A támogatás iránti kérelmet a Hajdúnánási Közös Önkormányzati Hivatal Önkormányzati és Igazgatási Iroda Szociális Csoportjához, formanyomtatványon lehet benyújtani.”
(2) Az önkormányzati bérlakásokban lakó bérlők lakbértámogatásáról szóló 27/2004. (VI. 1.) önkormányzati rendelet 4. § (10) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(10) A 2. § (3) bekezdésében megjelölt hátralékosokról és a hátralék összegéről a szolgáltató a negyedével követő hó 15. napjáig a Szociális Csoportot értesíti.”
(3) Az önkormányzati bérlakásokban lakó bérlők lakbértámogatásáról szóló 27/2004. (VI. 1.) önkormányzati rendelet 4. § (12) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(12) A jogosultság fennállását a Szociális Csoport évenként felülvizsgálja, és döntésre előkészíti a polgármesternek.”
4. § (1) Az önkormányzati vagyonról és az arról való rendelkezési jog gyakorlásáról szóló 21/2011 (X.25.) önkormányzati rendelet 10. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) A Jogi, Pénzügyi és Városfejlesztési Bizottság hatáskörébe tartozik:
a) Az önkormányzat tulajdonában lévő 1 millió Ft értékhatár feletti vagyontárgyak elidegenítésének, megterhelésének, vállalkozásba való bevitelének joga;
b) az önkormányzat tulajdonában lévő olyan vagyontárgyak használati, vagy hasznosítási jogának átengedése, meghosszabbítása, amelyek:
ba) 12 hónapra számított bérleti díja meghaladja az 500 ezer Ft-ot, vagy
bb) bérletének időtartama az 1 évet meghaladja, vagy határozatlan idejű.”
(2) Az önkormányzati vagyonról és az arról való rendelkezési jog gyakorlásáról szóló 21/2011 (X.25.) önkormányzati rendelet 10. § (7) bekezdés c) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
(Az önkormányzatot megillető követelés elengedéséről:)
5. § Az önkormányzati vagyonról és az arról való rendelkezési jog gyakorlásáról szóló 21/2011 (X.25.) önkormányzati rendelet 11. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(3) Az önkormányzat a tulajdonában lévő vagyontárgyakat a Jogi, Pénzügyi és Városfejlesztési Bizottságdöntése alapján adhatja ingyenes használatba, az eseti, vagy az 1 évet meg nem haladó ingyenes használatba adás kivételével, mely esetben a polgármester jogosult dönteni.”
6. § (1) Az önkormányzati vagyonról és az arról való rendelkezési jog gyakorlásáról szóló 21/2011 (X.25.) önkormányzati rendelet 13. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(2) A törzsvagyon használati jogát azok a vagyongazdálkodó szervezetek gyakorolják, amelyek az adott ingatlanban a rendelet hatálybalépésekor közszolgáltatást teljesítettek, valamint azok, amelyeket a Jogi, Pénzügyi és Városfejlesztési Bizottsága használatra egyéb okból feljogosít.”
(2) Az önkormányzati vagyonról és az arról való rendelkezési jog gyakorlásáról szóló 21/2011 (X.25.) önkormányzati rendelet 13. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(4) Az eseti és a legfeljebb 1 éves bérbeadásra a vagyongazdálkodó szervezet vezetője jogosult, az 1 évet meghaladó, vagy határozatlan bérbeadáshoz a Jogi, Pénzügyi és Városfejlesztési Bizottság hozzájárulása szükséges. A bérleti szerződéseket a vagyongazdálkodó szervezet vezetője jogosult megkötni, az 1 évet meghaladó, vagy határozatlan idejű bérbeadás esetén a Jogi, Pénzügyi és Városfejlesztési Bizottság határozatában foglalt feltételeknek megfelelően.”
7. § Az önkormányzati vagyonról és az arról való rendelkezési jog gyakorlásáról szóló 21/2011 (X.25.) önkormányzati rendelet 13/A. § (1) és (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:
„(1) A Jogi, Pénzügyi és Városfejlesztési Bizottság a helyi önkormányzat tulajdonában lévő nemzeti vagyonra a nemzeti vagyonról szóló törvény és a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló törvény rendelkezései szerint az önkormányzati közfeladat átadásához kapcsolódva vagyonkezelői jogot létesíthet.
(2) A vagyonkezelői jog ellenértékének mértékéről, az ingyenes átengedésről a Jogi, Pénzügyi és Városfejlesztési Bizottság egyedileg dönt.”
8. § Az önkormányzati vagyonról és az arról való rendelkezési jog gyakorlásáról szóló 21/2011 (X.25.) önkormányzati rendelet 16. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) Az üzleti vagyon ingatlanvagyon körébe tartozó tulajdon működtetéséről, hasznosításáról a Jogi, Pénzügyi és Városfejlesztési Bizottság gondoskodik.”
9. § (1) Az önkormányzati vagyonról és az arról való rendelkezési jog gyakorlásáról szóló 21/2011 (X.25.) önkormányzati rendelet 17. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) Ha valamely vagyont az önkormányzat, annak szerve, gazdasági társasága vagy intézménye részére ajándékozás jogcímén felajánlják, ezt a felajánlásban megnevezett akkor fogadhatja el, ha képes az azzal járó kötelezettségek teljesítésére, és a felajánlott vagyon elfogadásához a Jogi, Pénzügyi és Városfejlesztési Bizottság hozzájárult. Ha a képviselő-testület a felajánlott vagyon elfogadásához hozzájárult, vagy a felajánlott vagyont elfogadja, egyben a vagyontárgy besorolását is meghatározza.”
(2) Az önkormányzati vagyonról és az arról való rendelkezési jog gyakorlásáról szóló 21/2011 (X.25.) önkormányzati rendelet 17. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(3) Az önkormányzat részére felajánlott vagyon ingyenes megszerzéséről átruházott hatáskörben 500 ezer Ft értékhatárig a polgármester, ezt meghaladó érték esetén a Jogi, Pénzügyi és Városfejlesztési Bizottság közvetlenül dönt.”
10. § Hatályát veszti az önkormányzati vagyonról és az arról való rendelkezési jog gyakorlásáról szóló 21/2011 (X.25.) önkormányzati rendelet 10. § (7) bekezdés b) pontja.
11. § A települési sportról szóló 35/2011. (XII. 20.) önkormányzati rendelet 5. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(3) Az (1) bekezdésben meghatározott együttműködési megállapodás megkötéséről a Jogi, Pénzügyi és Városfejlesztési Bizottság dönt.”
12. § (1) A pénzbeli és természetbeni gyermekvédelmi támogatások megállapításának helyi szabályairól szóló 8/2014. (III. 31.) önkormányzati rendelet 1. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) Az e rendeletben megállapítható támogatások közül a hatáskört a hármas, vagy többes iker gyermekek támogatása és a buszbérlet-támogatás esetében a polgármester, minden egyéb támogatás tekintetében Hajdúnánás Városi Önkormányzat Jogi, Pénzügyi és Városfejlesztési Bizottsága (a továbbiakban: JPVB) - átruházott hatáskörben - gyakorolja”
(2) A pénzbeli és természetbeni gyermekvédelmi támogatások megállapításának helyi szabályairól szóló 8/2014. (III. 31.) önkormányzati rendelet 1. § (8) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(8) A JPVB indokolt, rendkívüli méltánylást érdemlő esetben (betegség, váratlan kiadás, a megélhetést veszélyeztető kár) e rendelet 3. § (2) bekezdés tekintetében kérelmező javára, a jogosultsági összeghatár tekintetében az öny. 200 %-áig eltérhet.”
13. § A pénzbeli és természetbeni gyermekvédelmi támogatások megállapításának helyi szabályairól szóló 8/2014. (III. 31.) önkormányzati rendelet 2. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„2. § A JPVB az önkormányzati segélykeretének terhére támogatást nyújthat – szociális rászorultságtól függően – azoknak a gyermekeknek, akik a nevelési-oktatási intézmény igazolása alapján az általuk szervezett szakmai táborokban, vagy egyéb, oktatáshoz kapcsolódó programokban vesznek részt, és térítési díj fizetésére kötelezettek. Az adható támogatásösszege elérheti a térítési díj teljes összegét, melynek utalása az intézményhez történik.”
14. § A pénzbeli és természetbeni gyermekvédelmi támogatások megállapításának helyi szabályairól szóló 8/2014. (III. 31.) önkormányzati rendelet 3. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) A JPVB a rendelkezésre álló fedezet ismeretében minden, ingyenes tankönyvellátásban nem részesülő, nappali tagozaton általános iskolában, vagy középfokú oktatási intézményben tanuló gyermek részére egységes összegű tankönyvtámogatást biztosíthat, 1-13., a szakiskolában tanuló gyermek részére 9-10. évfolyamon.”
15. § A pénzbeli és természetbeni gyermekvédelmi támogatások megállapításának helyi szabályairól szóló 8/2014. (III. 31.) önkormányzati rendelet 4. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) A JPVB az önkormányzati segély keretének terhére étkezési térítési díj kedvezményt állapíthat meg egy költségvetési évre, a szülő vagy törvényes képviselő kérelmére, az oktatási-nevelési intézmények nappali tagozatán tanuló gyermekek részére, az intézmény javaslata alapján azon családok részére, akik a teljes díj megfizetésére anyagi és szociális körülményeik miatt nem képesek, és rendszeres gyermekvédelmi kedvezményre nem jogosultak.”
16. § Az államháztartáson kívüli forrás átadásáról-átvételéről szóló 32/2014 (XI.28.) önkormányzati rendelet 4. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) A támogatások odaítéléséről a tárgyévi költségvetési rendeletben foglaltak alapján a Jogi, Pénzügyi és Városfejlesztési Bizottság dönt.”
17. § Az államháztartáson kívüli forrás átadásáról-átvételéről szóló 32/2014 (XI.28.) önkormányzati rendelet 6. § (8) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(8) Az ellenőrzést követően az elszámolás elfogadásáról az 5 millió forintot meghaladó támogatás esetében a Jogi, Pénzügyi és Városfejlesztési Bizottság, egyéb esetben átruházott hatáskörben a polgármester dönt.”
18. § Az államháztartáson kívüli forrás átadásáról-átvételéről szóló 32/2014 (XI.28.) önkormányzati rendelet 9. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) Az államháztartáson kívüli forrás végleges átvételéről a Jogi, Pénzügyi és Városfejlesztési Bizottság dönt.”
19. § Hatályát veszti az államháztartáson kívüli forrás átadásáról-átvételéről szóló 32/2014 (XI.28.) önkormányzati rendelet 4. § (2) bekezdése.
20. § A települési támogatás megállapításának, kifizetésének, folyósításának, valamint felhasználása ellenőrzésének részletes szabályairól szóló 8/2015 (II.25.) önkormányzati rendelet 6. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(3) Jogi, Pénzügyi és Városfejlesztési Bizottságra (a továbbiakban: JPVB) átruházott hatáskör:
a) rendkívüli élethelyzetben nyújtott települési támogatás,
b) temetési támogatás.”
21. § A települési támogatás megállapításának, kifizetésének, folyósításának, valamint felhasználása ellenőrzésének részletes szabályairól szóló 8/2015 (II.25.) önkormányzati rendelet 17. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) A JPVB rendkívüli élethelyzetben nyújtott települési támogatásban részesítheti azt a személyt, aki az 1. § (1) bekezdése szerinti, létfenntartását veszélyeztető rendkívüli élethelyzetbe került, valamint 1. § (2) bekezdése szerint időszakosan vagy tartósan létfenntartási gonddal küzd.”
22. § A települési támogatás megállapításának, kifizetésének, folyósításának, valamint felhasználása ellenőrzésének részletes szabályairól szóló 8/2015 (II.25.) önkormányzati rendelet 20. § (2) és (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:
„(2) A JPVB a rendkívüli élethelyzetben nyújtott települési támogatás mindenkori éves költségvetésben rendelkezésre álló fedezetének 50 %-a mértékéig a Családsegítő segítségével a Hajdúnánás közigazgatási területén élő személyeket természetbeni juttatásként élelmiszercsomag-adományban részesítheti.
(3) A JPVB a rendkívüli élethelyzetben nyújtott települési támogatás mindenkori éves költségvetésben rendelkezésre álló fedezetének terhére a Hajdúnánás-Tedej közigazgatási területén élő személyeket – kérelemre – természetbeni juttatásként legfeljebb 5.000,- Ft értékű zöldségekből álló élelmiszercsomag-adományban részesítheti, akinek a háztartásában az egy főre jutó havi jövedelem nem haladja meg a szociális vetítési alap 500 %-át. Nem jogosult támogatásra az, akinek vagy a háztartásában élő személynek a részére e rendelet alapján zöldségekből álló élelmiszercsomag-adomány került megállapításra, és a megállapító határozat véglegessé válásának napja óta 14 nap még nem telt el.”
23. § A települési támogatás megállapításának, kifizetésének, folyósításának, valamint felhasználása ellenőrzésének részletes szabályairól szóló 8/2015 (II.25.) önkormányzati rendelet 23. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) A JPVB temetés temetési támogatást annak az elhalt temetéséről gondoskodó személynek állapíthat meg, akinek
a) az egy főre számított havi családi jövedelme a szociális vetítési alap 300 %-át,
b) egyedül élő esetén a szociális vetítési alap 500 %-át nem haladja meg.”
24. § A Környezetvédelmi Alap működéséről szóló 16/2016. (III. 31.) önkormányzati rendelet 3. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(2) Az Alap felhasználásáról - a polgármester javaslata alapján - a Jogi, Pénzügyi és Városfejlesztési Bizottság rendelkezik minden év április 30-ig.”
25. § A Környezetvédelmi Alap működéséről szóló 16/2016. (III. 31.) önkormányzati rendelet 4. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) Az Alap felhasználásáról szóló döntések végrehajtását a Jogi, Pénzügyi és Városfejlesztési Bizottságg ellenőrzi.”
26. § A Környezetvédelmi Alap működéséről szóló 16/2016. (III. 31.) önkormányzati rendelet 5. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) Az Alap felhasználásáról a Jogi, Pénzügyi és Városfejlesztési Bizottság évente a zárszámadásról szóló rendelettervezet tárgyalásával egyidejűleg köteles a képviselő-testületnek beszámolni.”
27. § (1) Az önkormányzati tulajdonú lakások és nem lakás céljára szolgáló helyiségek bérbeadásának szabályairól szóló 16/2017. (V.26.) önkormányzati rendelet 5. § (10) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(10) A pályázók közül a bérlő személyét a Jogi, Pénzügyi és Városfejlesztési Bizottság választja ki. Azonos ajánlatot benyújtók közül előnyben részsül az aki:
a) akivel szemben a pályázat benyújtását megelőző 1 éven belül nem volt, és jelenleg sincs folyamatban a lakásbérleti jogviszonyával kapcsolatos felmondási- vagy peres eljárás,
b) a bérlőnek korábbi lakásbérleti jogviszonyból származóan nincs bérleti díj, közös költség, közüzemi díj vagy helyi adó tartozása, vagy
c) a pályázó(k) a pályázati bérlakásra vonatkozó bérleti díjra adott ajánlata nem haladja meg a pályázó(k) és a vele/velük együtt költözők/együtt lakók nettó összjövedelmének 25%-át”
(2) Az önkormányzati tulajdonú lakások és nem lakás céljára szolgáló helyiségek bérbeadásának szabályairól szóló 16/2017. (V.26.) önkormányzati rendelet 5. § (12) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(12) Amennyiben a meghirdetett lakásra egyetlen pályázótól érkezik ajánlat és a pályázó egyébként a feltételeknek megfelel, valamint a kiíró a pályázatot nem minősíti eredménytelennek, úgy a Jogi, Pénzügyi és Városfejlesztési Bizottság őt nyilvánítja bérlővé.”
28. § Az önkormányzati tulajdonú lakások és nem lakás céljára szolgáló helyiségek bérbeadásának szabályairól szóló 16/2017. (V.26.) önkormányzati rendelet 16. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(3) Szolgálati lakás bérbeadására a polgármester jogosult a Jogi, Pénzügyi és Városfejlesztési Bizottság véleményének kikérése mellett.”
29. § Az önkormányzati tulajdonú lakások és nem lakás céljára szolgáló helyiségek bérbeadásának szabályairól szóló 16/2017. (V.26.) önkormányzati rendelet 17. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) A Jogi, Pénzügyi és Városfejlesztési Bizottság a Hajdúnánás városában közérdekű feladatot ellátó gazdasági társaságok, intézmények és civil szervezetek részére, feladataik ellátásához bérlőkijelölési jogot biztosíthat.”
30. § Az önkormányzati tulajdonú lakások és nem lakás céljára szolgáló helyiségek bérbeadásának szabályairól szóló 16/2017. (V.26.) önkormányzati rendelet 19. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(3) Ha a bérlő a szerződésben megjelölt időpontban, vagy az azt követő 8 napon belül a lakást nem veszi birtokba, akkor a bérbeadó a lakásra a Jogi, Pénzügyi és Városfejlesztési Bizottság által megjelölt más személlyel köthet szerződést.”
31. § (1) Az önkormányzati tulajdonú lakások és nem lakás céljára szolgáló helyiségek bérbeadásának szabályairól szóló 16/2017. (V.26.) önkormányzati rendelet 38. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) A Jogi, Pénzügyi és Városfejlesztési Bizottság és a bérlő a bérleti szerződést közös megegyezéssel megszüntetheti.”
(2) Az önkormányzati tulajdonú lakások és nem lakás céljára szolgáló helyiségek bérbeadásának szabályairól szóló 16/2017. (V.26.) önkormányzati rendelet 38. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(4) Amennyiben a bérleti jogviszony megszűnését a bérlő kezdeményezi, a Jogi, Pénzügyi és Városfejlesztési Bizottság dönthet a pénzbeli térítés megfizetéséről, melynek összege legfeljebb a (3) bekezdésben szabályozott összegig terjedhet.”
32. § Az önkormányzati tulajdonú lakások és nem lakás céljára szolgáló helyiségek bérbeadásának szabályairól szóló 16/2017. (V.26.) önkormányzati rendelet 44. § (5) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(5) A határozott idejű bérleti szerződés egy alakalommal, legfeljebb 3 évvel hosszabbítható meg, amely a Jogi, Pénzügyi és Városfejlesztési Bizottság hatáskörébe tartozik.”
33. § Az önkormányzati tulajdonú lakások és nem lakás céljára szolgáló helyiségek bérbeadásának szabályairól szóló 16/2017. (V.26.) önkormányzati rendelet 46. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„46. § A pályázók közül a nyertes kiválasztása a Jogi, Pénzügyi és Városfejlesztési Bizottság által elfogadott versenytárgyalásra vonatkozó rendelkezéseket tartalmazó szabályzatban rögzítettek szerint történik.”
34. § Az önkormányzati tulajdonú lakások és nem lakás céljára szolgáló helyiségek bérbeadásának szabályairól szóló 16/2017. (V.26.) önkormányzati rendelet 31. alcím címe helyébe a következő rendelkezés lép:
„31. A Jogi, Pénzügyi és Városfejlesztési Bizottság feladatai és hatáskörei”
35. § Az önkormányzati tulajdonú lakások és nem lakás céljára szolgáló helyiségek bérbeadásának szabályairól szóló 16/2017. (V.26.) önkormányzati rendelet 51. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) A polgármester a Jogi, Pénzügyi és Városfejlesztési Bizottság véleményének kikérése mellett dönt a szakember-elhelyezés céljából történő bérbeadásról.”
36. § Az önkormányzati tulajdonú lakások és nem lakás céljára szolgáló helyiségek elidegenítésének szabályairól szóló 26/2017. (X. 27.) önkormányzati rendelet 1. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(2) Bérlőkijelölési joggal érintett lakások a Jogi, Pénzügyi és Városfejlesztési Bizottság külön határozata után akkor értékesíthetők, ha a jog gyakorlója előzetes írásbeli hozzájárulását adja.”
37. § Az önkormányzati tulajdonú lakások és nem lakás céljára szolgáló helyiségek elidegenítésének szabályairól szóló 26/2017. (X. 27.) önkormányzati rendelet 7. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(2) A Közgazdasági Iroda Vagyoncsoportja megvizsgálja az elővásárlási jog fennállását, és előterjesztést készít a Jogi, Pénzügyi és Városfejlesztési Bizottság ülésére az elidegenítésre kerülő önkormányzati ingatlanok üres, beköltözhető forgalmi értékének meghatározására.”
38. § Az önkormányzati tulajdonú lakások és nem lakás céljára szolgáló helyiségek elidegenítésének szabályairól szóló 26/2017. (X. 27.) önkormányzati rendelet 8. § (1) és (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:
„(1) A Jogi, Pénzügyi és Városfejlesztési Bizottság jóváhagyja a lakás és nem lakás célú helyiségek forgalmi értékét, és megállapítja a vételárat. A forgalmi érték meghatározását a Hajdúnánás Városi Önkormányzat által megbízott, ingatlanok értékbecslésére jogosult szervezetnek kell végeznie.
(2) Amennyiben az ilyen módon meghatározott forgalmi értéket a Jogi, Pénzügyi és Városfejlesztési Bizottság nem fogadja el, úgy külön költség terhére kér fel értékbecslésre jogosult szervezetet az ingatlan forgalmi értékének megállapítására.”
39. § A lakossági önerő bevonásával megvalósuló út- és járdaépítésről szóló 3/2018. (I.26.) önkormányzati rendelet 6. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) A pályázat elbírálásáról a Jogi, Pénzügyi és Városfejlesztési Bizottság dönt.”
40. § A fiatalok ösztönző és lakhatási támogatásairól szóló 23/2018. (X. 26.) önkormányzati rendelet 11. § (1) és (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:
„(1) A pályázók adatai alapján a Szociális Csoportja összesítő táblázatot készít, mely alapján a Hajdúnánás Városi Önkormányzat Jogi, Pénzügyi és Városfejlesztési Bizottság rangsort állít fel.
(2) A Jogi, Pénzügyi és Városfejlesztési Bizottság a felállított rangsor alapján, a rendelkezésre álló pályázati keretösszeget figyelembe véve dönt a támogatásban részesülőkről.”
41. § A közművelődésről szóló 5/2019. (II.28.) önkormányzati rendelet 8. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(3) Az önkormányzat a közművelődési tevékenységet folytató bejegyzett civil szervezeteket pályázat útján pénzügyi támogatásban részesítheti az éves költségvetésében e célra meghatározott keretösszegig. A támogatás odaítéléséről a Jogi, Pénzügyi és Városfejlesztési Bizottság dönt.”
42. § Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.