Tompa Város Önkormányzat Képviselő-testületének 2/2013.(II.14.) önkormányzati rendelete

Tompa Város 2013. évi költségvetéséről

Hatályos: 2013. 12. 19- 2014. 02. 17

Tompa Város Önkormányzat Képviselő-testülete az államháztartásról szóló 2011.évi CXCV. törvény 23. § (1) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, valamint Magyarország 2013.évi központi költségvetéséről szóló 2012.évi CCIV törvény, valamint az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011.(XII.31) Kormány rendelet alapján Tompa Város 2013.évi költségvetéséről az alábbi rendeletet alkotja:

1.§.

A rendelet hatálya

/1/ A rendelet hatálya kiterjed a helyi önkormányzatra, valamint a helyi önkormányzat költségvetési szerveire.

.

2.§.

A költségvetés címrendje és fő összegei

/1/ Tompa Város Képviselő-testülete Tompa Város költségvetési címrendjét 2013.évre a következők szerint határozza meg:

Cím száma             Neve

          1.                  Tompa Város Önkormányzat                     

                              alcímek:   a.) Általános önkormányzati feladatok

                                             b.) Település üzemeltetés

                                             c.) Egészségügyi feladatok

                                             d.) Pénzbeli és természetbeni szociális feladatok

                                             e.) Szociális intézményi feladatok

          2.                  Polgármesteri Hivatal

          3.                  Bokréta Önkormányzati Óvoda

          4.                  Művelődési Ház és Könyvtár 

/2/ [1]Tompa Város 2013.évi költségvetésének

   a./ Bevételi főösszegét                                 661.691 E Ft

  b./ Kiadási főösszegét                                   641.296 E Ft

  c./ Általános működési célú tartalékát                  14.395 E Ft 

összegben állapítja meg.

 

 

[1] A 2.§./2/bekezdést módosította a 9/2013.(VI.28) módosítás 1.§.-a. Hatályos:2013.06.28.-tól

  A 2.§./2/bekezdést módosította a 14/2013.(IX.12) módosítás 1.§.-a. Hatályos:2013.09.12.-tól

  A 2.§./2/ bekezdést módosította a 19/2013.(XII.19) módosítás 1.§.-a. Hatályos: 2013.12.19-től

3.§.

 A költségvetés részletezése

/1/[1] A 2013.évi bevételi és kiadási előirányzatokat az önkormányzatnál és az önállóan működő intézményeknél az alábbiak szerint határozza meg a Képviselő-testület:

Tompa Város 2013.évi költségvetése címenként:                                Ezer Ft-ban

Cím

Bevétel

Kiadás

Önkormányzat

656082

641687

Polgármesteri hivatal

83918

83918

Bokréta Önkormányzati Óvoda

66767

66767

Művelődési Ház és Könyvtár

24908

24908

Halmozódás(intézményfinansz.)

-169984

-169984

Konszolidált összeg

661691

647296

Finanszírozási bevételek és kiadások

              Hitelfelvétel és hiteltörlesztés

0

0

Általános működési célú tartalék

14395

661691

661691

/2/  Az /1/ bekezdésben megállapított költségvetési bevételek forrásonkénti, a költségvetési kiadások jogcímenkénti megoszlását Város szinten, továbbá a finanszírozási bevételeket és kiadásokat a rendelet 1.1. melléklete alapján határozza meg a Képviselő-testület.

/3/  A működési és felhalmozási bevételek és kiadások előirányzatai mérlegszerű bemutatását Város szinten a 2.1. és a 2.2. melléklet részletezi.

/4/  A működési hiány belső finanszírozásának érdekében a Képviselő-testület az előző év költségvetési maradványának igénybevételét rendeli el.

/5/    Az önkormányzat adósságot keletkeztető ügyletekből és kezességvállalásokból fennálló kötelezettségeit a 3. melléklet részletezi.

/6/    Az önkormányzat saját bevételeinek részletezését az adósságot keletkeztető ügyletből származó tárgyévi fizetési kötelezettség megállapításához a 4. melléklet tartalmazza.    

/7/    Az önkormányzat 2013. évi adósságot keletkeztető fejlesztési céljait az 5. melléklet részletezi.     

/8/    Az önkormányzat költségvetésében szereplő beruházások kiadásainak beruházásonkénti részletezését a 6. melléklet szerint határozza meg.

/9/    Az önkormányzat költségvetésében szereplő felújítások kiadásait felújításonként a 7. melléklet szerint részletezi.

/10/  Az EU-s támogatással megvalósuló programokat és projekteket, valamint az önkormányzaton kívül megvalósuló projektekhez való hozzájárulást a 8. melléklet szerint hagyja jóvá.

/11/  Az /1/ bekezdésében megállapított bevételek és kiadások önkormányzati, továbbá költségvetési szervenkénti megoszlását, és az éves (engedélyezett) létszám előirányzatot és a közfoglalkoztatottak létszámát költségvetési szervenként, feladatonként az alábbiak szerint határozza meg.

         1. Tompa Város Önkormányzat                               9.   melléklet

             Általános Önkormányzati feladatok                      9.1 melléklet

             Település üzemeltetés                                          9.2 melléklet

             Egészségügyi feladatok                                        9.3 melléklet

             Pénzbeni és természetbeni szoc.feladatok             9.4 melléklet

             Szociális intézményi feladatok                              9.5 melléklet

        2. Polgármesteri Hivatal                                            10. melléklet

        3. Bokréta Önkormányzati Óvoda                            11. melléklet

        4. Művelődési Ház és Könyvtár                                12. melléklet

/12/ A Képviselő-testület az önkormányzat és intézményeinek létszámkeretét 128,46 főben állapítja meg.

/13/ Az önkormányzat a kiadások között 5.000 E Ft általános tartalékot állapít meg.

 

2 A 3.§./1/bekezdést módosította a 9/2013.(VI.28) módosítás 2.§.-a. Hatályos:2013.06.28.-tól

  A 3.§./1/bekezdést módosította a 14/2013.(IX.12) módosítás 2.§.-a. Hatályos:2013.09.12.-tól

  A 3.§./1/ bekezdést módosította a 19/2013.(XII.19) módosítás 2.§.-a Hatályos:2013.12.19-től

4.§.

A költségvetés végrehajtásának szabályai

/1/    Az önkormányzati szintű költségvetés végrehajtásáért a polgármester, a könyvvezetéssel kapcsolatos feladatok ellátásáért a jegyző a felelős.

/2/   Az Önkormányzat gazdálkodásának biztonságáért a Képviselő-testület, a gazdálkodás szabályszerűségéért a polgármester felelős.

/3/    Kiegészítő támogatás igényléséről a működőképességet veszélyeztető helyzet esetében a polgármester gondoskodik, külön képviselő-testületi döntés alapján.

/4/ A finanszírozási (hitelfelvétel) bevételekkel és kiadásokkal kapcsolatos hatásköröket a Képviselő-testület gyakorolja.

5. §

 Az előirányzatok módosítása

/1/  Az önkormányzat és a költségvetési szervei bevételi és kiadási előirányzatai év közben megváltoztathatók.

/2/    Az önkormányzat bevételeinek és kiadásainak módosításáról, a kiadási előirányzatok közötti átcsoportosításról a Képviselő-testület dönt.

/3/ A Képviselő-testület legalább negyedévenként, de legkésőbb az éves költségvetési beszámoló elkészítésének határidejéig, december 31.-i hatállyal dönt a költségvetési rendeletének módosításáról.

/4/ Az önkormányzat önállóan működő költségvetési szervei saját hatáskörben előirányzat módosítást nem hajthatnak végre. Az intézményvezető előirányzat módosítási kezdeményezéssel élhet, a jegyző előkészíti, melyről a polgármester 30 napon belül tájékoztatja a Képviselő-testületet. A Képviselő-testület az önállóan működő intézmény által beterjesztett előirányzat változások miatt a költségvetési rendeletet legalább negyedévenként módosítja.

6.§.

/1/ A Képviselő-testület a 2013. évi költségvetésében a 9.4.A melléklet szerinti önkormányzati szociálpolitikai ellátások és juttatások, pénzeszköz átadások, támogatás értékű kiadások előirányzatait határozza meg.

7.§.

A költségvetés végrehajtására vonatkozó szabályok

/1/ Az önkormányzati képviselők és a bizottságok nem képviselői tagjainak tiszteletdíj kifizetését a Képviselő-testület nem tervezi.

/2/  A Képviselő-testület a társadalmi szervezetek finanszírozását 100 ezer Ft érték alatt évi két alkalommal, 100-500 ezer Ft értékig negyedéves bontásban, ezen felül két havi bontásban határozza meg. Egyedi esetben a támogatott ettől eltérően is finanszírozható, melyet a támogatási megállapodásban kell rögzíteni.

.

8.§.

/1/  Az 5.000 ezer Ft általános működési tartalék részei:

  • 5.000 ezer Ft Tompa Város Önkormányzat általános működési tartaléka                      

/2/ A Képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert, hogy a tartalék terhére – két ülés között – maximum 5.000 ezer Ft értékhatárig, kötelezettséget vállaljon. A polgármester a megtett kötelezettségvállalásról a következő képviselő-testületi ülésen tájékoztatást ad.

/3/ A Képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert, hogy az önkormányzat és intézményei bevételeit folytatólagosan beszedhesse, kiadásait a 2013. évre meghatározott keretek között teljesítse. A felhatalmazás legkésőbb a 2014.évi költségvetésről szóló önkormányzati rendelet megalkotása napján megszűnik.

       A felhatalmazás időtartama alatt beszedett bevételeket és teljesített kiadásokat az éves   költségvetési rendeletbe kell beilleszteni.

9.§.

/1/ A Képviselő-testület által jóváhagyott beruházások, felújítások lebonyolítása a közbeszerzési törvény valamint az önkormányzat közbeszerzési szabályzata előírásai szerint történhet.

10.§.

       Az útépítési érdekeltségi hozzájárulás összegét a Képviselő-testület 2013. évre 30.000.-Ft összegben határozza meg.

11.§.

Záró rendelkezések

/1./ E rendelet a kihirdetést követő napon lép hatályba, rendelkezéseit azonban 2013. január 1. napjától kell alkalmazni.

/2./ A rendelet kihirdetéséről a jegyző gondoskodik