Siófok Város Önkormányzat Képviselő-testületének 9/2013.(III.4.) önkormányzati rendelete
az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról
Hatályos: 2024. 04. 27- 2024. 10. 10 13:20Siófok Város Önkormányzat Képviselő-testületének 9/2013.(III.4.) önkormányzati rendelete
az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról1
I.
Bevezető Rész
1. § Siófok Város Önkormányzatának Képviselő-testülete Magyarország Alaptörvényének 32. cikkében, valamint Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 53. § (1) bekezdésben kapott felhatalmazás alapján megalkotja az alábbi Szervezeti és Működési Szabályzatát (a továbbiakban SZMSZ).
Az önkormányzat jelképei
2. § (1) Siófok város címere:
3. § (1) Siófok testvérvárosi kapcsolatot tart a finnországi Oulu, a romániai Gyergyószentmiklós, az izraeli Netanya, az amerikai egyesült államokbeli Walnut Creek, a németországi Waldheim, a horvátországi Porecs, az észtországi Pärnu, a franciaországi Saint Laurent du Var városával.
(2) További testvérvárosi kapcsolat létesítése a képviselő-testület át nem ruházható hatáskörébe tartozik.
4. § Az önkormányzat hivatalos lapja a negyedévente megjelenő városi közlöny.
II.
ÁLTALÁNOS RENDELKEZÉSEK
5. § (1) Az önkormányzat elnevezése: Siófok Város Önkormányzata (a továbbiakban: önkormányzat).
(2) Az önkormányzat székhelye: 8600 Siófok, Fő tér 1.
(3) Az önkormányzat működési területe: Siófok közigazgatási területe
(4) Az önkormányzat jogi személy. Az önkormányzati feladatokat és hatásköröket a képviselő-testület gyakorolja. A képviselő-testületet a polgármester vezeti. (Alaptörvény 33. cikk)
(5)2 A képviselő-testület hivatali szervezetének elnevezése: Siófoki Közös Önkormányzati Hivatal.
III.
FELADATOK ÉS HATÁSKÖRÖK
6. § (1) A képviselő-testület a feladat- és hatáskörébe tartozó helyi közügyekben szabadon dönt. A törvény keretei között önállóan szabályozza, egyedi ügyekben szabadon igazgatja a feladat- és hatáskörébe tartozó helyi közügyeket.
(2) A képviselő-testület ellátja a helyi közfeladatok körében ellátandó helyi önkormányzati feladatokat.
(3) A képviselő-testület egyes hatáskörei gyakorlását átruházhatja bizottságaira, a polgármesterre, a jegyzőre. A képviselő-testület által átruházott hatásköröket az SZMSZ 4. számú melléklete tartalmazza.
(4) Az egyes hatáskörök átruházásáról, illetve annak visszavonásáról bármelyik képviselőnek indítványára a képviselő-testület dönt.
(5) A képviselő-testület által átruházott hatáskörök tovább át nem ruházhatóak.
(6) A képviselő-testület át nem ruházható hatáskörei:
a) rendeletalkotás,
b) szervezetének kialakítása és működésének meghatározása, munkatervének elfogadása, továbbá a törvény által hatáskörébe utalt választás, kinevezés, vezetői megbízás,
c) helyi népszavazás elrendelése, kitüntetések és elismerő címek alapítása, használatuk szabályozása, díszpolgári cím és „Siófokért” kitüntetés adományozása,
d)3 a gazdasági program, a költségvetés megállapítása, döntés a végrehajtásukról szóló beszámoló elfogadásáról, a helyi adók megállapítása, a településrendezési terv jóváhagyása, hitelfelvétel, kötvénykibocsátás, kölcsönfelvétel, vagy más adósságot keletkeztető kötelezettségvállalás, államháztartáson kívüli forrás átvétele és átadása,
e) önkormányzati társulás létrehozása, megszűntetése, abból történő kiválás, társulási megállapodás módosítása, társuláshoz, érdekképviseleti szervhez való csatlakozás, abból történő kiválás,
f) megállapodás külföldi önkormányzattal való együttműködésről, nemzetközi önkormányzati szervezethez való csatlakozás, abból történő kiválás,
g) intézmény alapítása, átszervezése, megszüntetése,
h) közterület elnevezése, köztéri szobor, emlékmű, műalkotás állítása,
i) eljárás kezdeményezése az Alkotmánybíróságnál,
j) a bíróság ülnökeinek megválasztása,
k) állásfoglalás intézmény átszervezéséről, megszüntetéséről, ellátási, szolgáltatási körzeteiről, ha a szolgáltatás a települést is érinti,
l) véleménynyilvánítás olyan ügyben, amelyben törvény az érdekelt önkormányzat álláspontjának a kikérését írja elő,
m) a települési képviselő, a polgármester összeférhetetlenségi ügyében való döntés; valamint méltatlansági és a vagyonnyilatkozati eljárással kapcsolatos döntés,
n) amit törvény, illetőleg önkormányzati rendelet a képviselő-testület át nem ruházható hatáskörébe utal,
o)4 az önkormányzatot, mint tulajdonost megillető jogok gyakorlása közül döntés az üzleti vagyon körébe tartozó vagyonelem szerzéséről, elidegenítéséről, megterheléséről és gazdasági társaságba történő beviteléről, illetve bármely más tulajdonjog változásával járó hasznosításáról, az önkormányzati alapítású gazdasági társaságok hitelfelvételi kérelmével kapcsolatos hozzájárulásról nettó 20 millió forint feletti egyedi forgalmi értékhatártól,
p) döntés a vagyongazdálkodási koncepció elfogadásáról, aktualizálásáról,
q) koncessziós pályázat kiírása, elbírálása
r) az önkormányzati képviselői megbízatás megszűnéséről való döntés, ha a képviselő egy éven át nem vesz részt a képviselő-testület ülésén,
s) településfejlesztési eszközök, településszerkezeti terv jóváhagyása, területszervezés kezdeményezése,
t) munkáltatói jogkör gyakorlása a polgármester felett,
u) a képviselő-testület középtávú programjának meghatározása, a végrehajtásról szóló beszámoló elfogadása,
v) a polgármester, valamint a képviselő-testület bizottságainak önkormányzati jogkörben hozott hatósági határozata ellen benyújtott fellebbezés elbírálása,
w) új testvérvárosi kapcsolat létesítése.
7. § (1) A képviselő-testület szabadon vállalhat közfeladatokat, ha azok
IV.
A KÉPVISELŐ-TESTÜLET MŰKÖDÉSE
8. § (1) A képviselő-testület polgármesterből és 11 települési képviselőből áll. A polgármester és a települési képviselők névsorát az SZMSZ függeléke tartalmazza.
(2) A képviselő-testület határozatait egyszerű többséggel, vagy minősített többséggel hozza meg. Az egyszerű többséghez a jelen lévő képviselők fele + 1 szavazat szükséges, a minősített többséghez 7 képviselő egybehangzó szavazata szükséges.
Alakuló ülés
9. § (1) Az alakuló ülést a helyi önkormányzati képviselők és polgármesterek választását követő 15 napon belül össze kell hívni. Az alakuló ülés összehívásáról és vezetéséről a megválasztott polgármester gondoskodik.
(2)5 Az alakuló ülést a polgármester hívja össze és vezeti.
(3)6 Az alakuló ülés első napirendjeként a Helyi Választási Bizottság elnöke beszámol a választások eredményéről.
(4) Az alakuló ülésen a polgármester és a települési képviselők esküt tesznek.
A képviselő-testület programja
10. § (1) A képviselő-testület tevékenységét megbízatásának időtartamára szóló program alapján végzi.
(2) A polgármester megválasztásától számított 6 hónapon belül a településfejlesztés és a helyi közszolgáltatásokból eredő feladatokat és célokat tartalmazó program-tervezetet a képviselő-testület elé terjeszti.
(3) A képviselő-testület mandátumának lejárta előtt 3 hónappal értékeli a középtávú programban foglalt célkitűzések megvalósítását.
A munkaterv
11. § (1) A képviselő-testület előre tervezhető feladatainak megszervezése érdekében féléves munkatervet fogad el.
(2)7 A munkaterv tartalmazza:
a) az ülések helyét, időpontját, napirendjét, a napirendi pontok előadóit,
b) az előterjesztésért felelős személy, az előterjesztés elkészítésében részt vevő szervek és személyek, vagy bizottságok megnevezését,
c) az előterjesztések elkészítésének és leadásának határidejét; (a bizottság/ok által tárgyalandó előterjesztések elkészítésének és leadásának határideje az ütemezett bizottsági ülések tervezett időpontja előtt körlevélben kerül meghatározásra),
d) kétfordulós tárgyalási mód keretében tárgyalandó napirendek megjelölését,
e) a közmeghallgatás napirendjét, időpontját és helyét.
(3)8 A munkaterv összeállításához javaslatot kell kérni:
a) a települési képviselőktől,
b) a képviselő-testület bizottságaitól,
c) az önkormányzati intézményektől.
(4) A munkaterv-tervezetet a jegyző állítja össze és a polgármester terjeszti elfogadásra a képviselő-testület elé.
(5)9
A képviselő jogállása, kérdezési jog és interpelláció
12. § (1) A települési képviselő a település egészéért vállalt felelősséggel képviseli választói érdekeit. Részt vehet a képviselő-testület döntéseinek előkészítésében, végrehajtásának szervezésében és ellenőrzésében.
13. § (1) A települési képviselőt a testületi munkában való részvételhez szükséges időtartamra a munkahelyén a munkavégzés alól fel kell menteni. Ezen időre kiesett jövedelmét a képviselő-testület téríti meg, amely alapján a képviselő társadalombiztosítási ellátásra is jogosult.
(2)11 A képviselő-testület tagjait - a polgármestert és az alpolgármestert kivéve - tiszteletdíjként havonta a mindenkori költségvetési törvényben meghatározott köztisztviselői illetményalap háromszoros szorzatának megfelelő alapdíj bruttó összegként (a továbbiakban: alapdíj) illeti meg. A képviselő-testület tagját a képviselő-testület tárgyhavi rendes üléséről történő távolmaradás esetén a tárgyhónapra járó tiszteletdíj a megtartott üléseken való részvétel arányában illeti meg, kivéve, ha önkormányzati érdekből, a polgármester megbízásából van távol.
(3)12 13Ha 14a települési képviselő bizottságnak tagja, tiszteletdíja az alapdíjon felül – több bizottsági tagság esetén is - havonta az alapdíj 45%-a bruttó összegként illeti meg.
(4)15 A települési képviselőt a tanácsnoki, bizottsági elnöki tisztségéért az alapdíjon felül havonta az alapdíj 90%-a bruttó összegként illeti meg.
(5) A települési képviselő – a tisztségével összefüggésben ellátott önkormányzati feladataiért, bizonylat alapján, költségei megtérítésére tarthat igényt.
(6) A képviselő-testület felhatalmazza a tanácsnokokat, hogy a bizottsági munkát segítő külső szakértőket munkájukért esetenkénti szakértői díjazásban részesítsék a bizottsági pénzkeret terhére.
(7)16 17A bizottságok nem települési képviselő tagjait (kültag) a bizottságban végzett munkájáért havonta a települési képviselő alapdíja 45 %-ával megegyező mértékű bruttó összegű tiszteletdíj illeti meg.18
(8)19 Amennyiben a települési képviselő, illetőleg a bizottság nem települési képviselő tagja a bizottság tárgyhavi rendes üléséről távol marad, adott tárgyhóra a bizottsági tagságért járó tiszteletdíj a megtartott üléseken való részvételével arányosan illeti meg, kivéve, ha önkormányzati érdekből, polgármesteri megbízásból van távol.
(9) A települési képviselő és a nem települési képviselő bizottsági tag hivatalos célú, az önkormányzat nemzetközi kapcsolataival összefüggő külföldi kiküldetése esetén napidíjra jogosult. A napidíj mértékéről és a hivatalos külföldi kiküldetés szabályairól külön önkormányzati rendelet rendelkezik.
14. § (1) Települési képviselő a képviselő-testület ülésén önkormányzati ügyekben felvilágosítást kérhet a polgármestertől (alpolgármestertől), a jegyzőtől és a bizottság elnökétől, illetve hozzájuk kérdést intézhet.
(2) A kérdés, felvilágosítás kérés szóban és írásban is előterjeszthető.
(3) A települési képviselő a kérdést, illetve a felvilágosítás kérést a napirendek tárgyalását követően terjesztheti elő.
(4) A kérdésre, illetve a felvilágosítás kérésre az ülésen szóban, vagy legkésőbb 15 napon belül írásban érdemi választ kell adni.
(5) A kérdésre adott válasz elfogadása tárgyában az érintett képviselő/k nyilatkozata után külön testületi döntésre nincs szükség.
15. § (1) A képviselő-testület tagjai a polgármesterhez, a bizottságok elnökeihez, a tanácsnokokhoz és a jegyzőhöz interpellációt intézhetnek. Az interpelláció írásban terjeszthető elő a képviselő-testület ülésén, vagy a testületi ülést megelőző 21. napig.
16. § Az ülés befejezése előtt, a napirendek után a polgármester, alpolgármesterek, a jegyző, a tanácsnokok és a képviselő-testület tagjai tájékoztatást adnak olyan önkormányzati ügyekről, amelyek külön testületi döntést nem igényelnek.
17. § Az interpellációk, kérdések, bejelentések időtartamának korlátozására a képviselő-testület bármely tagja javaslatot tehet. A javaslatról a képviselő-testület vita nélkül határoz.
A képviselőtestület üléseinek száma, nyilvános és zárt ülések köre
18. § (1) A képviselő-testület munkaterve, illetve azon kívül felmerülő feladataitól függően szükség szerint is ülésezik, azonban évente legalább 6 ülést köteles tartani.
(2) A képviselő-testület a nyári szabadságok miatt július 1-je és augusztus 20-a között munkaterv szerinti ülést nem tart.
(3)20 A képviselő-testület ülése nyilvános. A képviselő-testület ülésének időpontjáról és napirendjéről a nyilvánosságot a meghívónak a hivatal hirdetőtábláján történő kifüggesztésével, és a város honlapján történő közzétételével kell értesíteni.
(4)21 A polgármester a képviselő-testület ülésének helyéről, időpontjáról, főbb napirendjeiről, illetve arról, hogy az ülés nyilvános, a lakosságot a város honlapján tájékoztatja.
(5) A képviselő-testület működésének nyilvánosságával kapcsolatos szabályok megtartásáért a polgármester a felelős.
(6) A képviselő-testület a hallgatóknak kérésükre – egy alkalommal, legfeljebb 5 percig tartó – hozzászólási jogot adhat. A hozzászólási jog megadásáról a testület vita nélkül határoz.
19. § (1) A képviselő-testület zárt ülést tart:
a) önkormányzati hatósági, összeférhetetlenségi, méltatlansági, kitüntetési ügyek tárgyalásakor, fegyelmi büntetés kiszabásakor, vagyonnyilatkozattal kapcsolatos eljárás esetén,
b) az érintett kérésére választás, kinevezés, felmentés, vezetői megbízás adása, visszavonása, fegyelmi eljárás megindítása, és állásfoglalást igénylő személyi ügy tárgyalásakor,
c) vagyonával való rendelkezés esetén, pályázat feltételeinek meghatározásakor, pályázat tárgyalásakor, ha a nyilvános tárgyalás az önkormányzat, vagy más érintett üzleti érdekét sértené.
(2) Üzleti érdeket sért a nyilvános tárgyalás, amennyiben az a gazdasági társaság, egyéni vagy társas vállalkozás tevékenységéhez kapcsolódó tény, információ, megoldás vagy adat nyilvánosságra hozatala esetén a jogosult pénzügyi, gazdasági vagy piaci érdekeit sértené vagy veszélyeztetné. A zárt ülés megtartását a jogosult külön írásbeli kérelmére a képviselő-testület rendeli el.
(5) A zárt ülésen a képviselő-testület tagjai, a nem képviselő-testületi tagok közül választott alpolgármester, a jegyző, aljegyző, meghívás esetén a közös önkormányzati hivatal ügyintézője, az érintett és a szakértő vesz részt.
(6) A zárt ülésen hozott, közérdekű adatot tartalmazó határozatot nyilvános ülésen ismertetni kell. A határozat ismertetése során – az érintett hozzájárulása nélkül – személyes adat nem hozható nyilvánosságra. A zárt ülésen hozott képviselő-testületi döntés nyilvános.
Ülések tervezése, előkészítése
20. § (1) A képviselő-testületi ülések a féléves munkatervben foglaltak alapján kerülnek összehívásra.
(2)22 A képviselő-testület ülésére tanácskozási joggal meg kell hívni:
a) a jegyzőt,
b) a Somogy Megyei Kormányhivatal Vezetőjét,
c) a helyi nemzetiségi önkormányzat elnökét,
d) a Siófoki Üdülőtulajdonosok Egyesületének képviselőjét az üdülőtulajdonosokat érintő kérdéseket tárgyaló testületi ülésekre,
e) amennyiben indokolt, a témakör szerint érintett bizottság referensét,
f) amennyiben indokolt, a témakör szerint érdekelt személyt, költségvetési szerv, gazdálkodó szervezet képviselőjét.
Előterjesztések
21. § (1) A képviselő-testület ülésére készített előterjesztéseket a polgármester hatáskörébe tartozó ügyekben a polgármester, a jegyző hatáskörébe tartozó ügyekben a jegyző terjeszti a képviselő-testület elé.
(2) A téma szerint érintett bizottság az előterjesztője azoknak az ügyeknek, melyekben a képviselő-testület a döntési jogkört a bizottságnak átadta. A bizottság terjeszti a képviselő-testület elé elbírálásra az önkormányzati hatósági ügyben hozott elsőfokú határozata ellen benyújtott fellebbezést.
(3) Az (1) bekezdésben meghatározott esetben az a képviselő-testületi bizottság, amelynek feladatkörét az előterjesztés érinti, annak képviselő-testületi tárgyalását megelőzően állást foglal.
(4) A polgármester véleményével láthatja el azokat az előterjesztéseket, amelyeket bizottság készít és terjeszt a testület elé.
(5) A téma szerint illetékes bizottság bármely, a képviselő-testület napirendjén szereplő ügyben hozandó döntés előkészítésében, végrehajtásának ellenőrzésében részt vehet, előzetesen véleményt nyilváníthat, a testület más szerveitől és a jegyzőtől tájékoztatást kérhet.
(6) Az önkormányzati intézmény, illetve az egyéb gazdálkodó szerv vezetője az előterjesztője annak a napirendnek, amely kizárólag az adott szervre, vagy az általa végzett tevékenység ellátására vonatkozik.
22. § Az előterjesztésnek tartalmazni kell a jegyző azon nyilatkozatát, mely szerint az törvényességi szempontból megfelelő.
23. § (1) A képviselő-testület elé írásbeli, rendkívüli esetben szóbeli előterjesztés kerülhet. Kizárólag írásban nyújthatók be az alábbi tárgyú előterjesztések:
A képviselő-testület ülésének összehívása, vezetése
24. § (1) A képviselő-testület ülését a polgármester, akadályoztatása esetén a képviselő-testületi tag alpolgármester hívja össze és vezeti. A polgármesteri és az alpolgármesteri tisztségek egyidejű betöltetlensége esetén a korelnök, tartós akadályoztatásuk esetén a Pénzügyi és Tulajdonosi Bizottság Elnöke jogosult a képviselő-testület ülésének összehívására és az ülés levezetésére.
(2) Az ülést össze kell hívni 15 napon belül a települési képviselők egynegyedének, vagy a képviselő-testület bármely bizottságának, valamint a kormányhivatal vezetőjének az ülés összehívásának indokát tartalmazó indítványára is.
(3) A képviselő-testület ülésére szóló meghívót írásban kell elkészíteni, azt a képviselők és meghívottak részére elektronikus úton, - technikai problémák felmerülése esetén papíralapon - kell megküldeni. A meghívó tartalmazza az ülés helyét, időpontját, a tervezett napirendeket és azok előterjesztőit.
(4) A meghívóhoz csatolni kell az írásos előterjesztéseket, melyeket a képviselők az e-mail címükre kapják meg. A megküldés megtörténtéről a hivatal tájékoztatja a képviselőket.
(5) A meghívót olyan időpontban kell kiküldeni - kivéve a rendkívüli ülés meghívóját -, hogy azt a testület tagjai, a tanácskozási joggal résztvevők, illetve az egyéb érdekeltek az ülés előtt legalább 5 nappal megkapják.
(6) Rendkívül sürgős esetben a képviselő-testület ülése szóban (telefon útján) 24 órán belüli időpontra is összehívható. Ebben az esetben is el kell készíteni az írásbeli meghívót, és az előterjesztést a határozati javaslattal.
25. § (1) A képviselő-testület ülését a polgármester vezeti. A polgármester tagja a képviselő-testületnek.
(2) A polgármester az ülés kezdetekor megállapítja az ülés határozatképességét és azt az ülés során folyamatosan figyelemmel kíséri.
(3) A képviselő-testület akkor határozatképes, ha az ülésen a települési képviselők több mint a fele jelen van. A határozatképtelenség miatt elmaradt képviselő-testületi ülést 8 napon belül ugyanazon napirendek tárgyalására újra össze kell hívni.
(4) A polgármester előterjeszti az ülés napirendi tervezetét, a napirend elfogadásáról a képviselő-testület dönt.
26. § (1) A polgármester az ülés levezetése során az egyes napirendeknél a 10 perc időtartamot meghaladó hozzászólás esetén a hozzászólás további időtartamát 30 másodpercre korlátozhatja, az előterjesztésekkel kapcsolatos viták indokolatlan elhúzódásakor az ismételt felszólaló hozzászólási időtartamát 1 percben korlátozhatja.
(2) A képviselő-testület ülésén megjelent hallgatóság az adott napirendi pont megvitatását követően kézfeltartással jelezheti, amennyiben az üléshez hozzá kíván szólni. A polgármester a hozzászóláshoz 5 perc időtartamot engedélyezhet. Amennyiben a hozzászólás az ülés elhúzódását eredményezné, a polgármester a hozzászólást 2 percre korlátozhatja.
(3) A határozat meghozatala előtt a jegyzőnek szót kell adni, ha a határozat törvényességét érintően észrevételt kíván tenni. A jegyzőnek kötelessége felhívni a képviselő-testület figyelmét a jogszabálysértő döntésekre.
A tanácskozás rendjének fenntartása
27. § (1) A tanácskozás rendjének fenntartása a polgármester feladata. Ennek során:
Döntéshozatali eljárás
28. § (1) A képviselő-testület döntéseit rendelet vagy határozat formájában hozza meg.
(2)23 A képviselő-testület érdemi és eljárási döntését alakszerű határozatba kell foglalni.
(3) A javaslat elfogadásához az egyszerű többséget igénylő javaslat esetén a jelen lévő képviselők, minősített többséget igénylő javaslat esetén a megválasztott képviselők több mint a felének igen szavazata szükséges.
(4) Amennyiben a szavazásra bocsátott kérdés a szavazástól tartózkodók száma miatt nem kapja meg a többségi igen, vagy nem szavazatot, újraszavazás rendelhető el. Az újraszavazás során a képviselő-testület lépcsőzetes szavazással (a legkisebb igen szavazatot kapott javaslat szavazási fordulónként kiesik) dönt olyan kérdésekben, amelyekben csak az egymás utáni többszöri szavazás vezet eredményre.
(5) Nem rendelhető el újraszavazás olyan napirendek esetében, amelyekben név szerinti szavazás történt. Újraszavazás elrendelése esetén a napirend felett vitát újra nyitni nem lehet.
(6) Határozatképesség hiánya esetén a napirendet a képviselő-testület a következő ülésen újratárgyalja.
(7) Amennyiben a képviselő-testület döntését a polgármester az önkormányzat érdekeit sértőnek tartja, ugyanazon ügyben - kivéve a képviselő-testület önfeloszlatásáról szóló döntést - egy alkalommal kezdeményezheti az ismételt tárgyalást. A kezdeményezés az ülést követő három napon belül nyújtható be. A képviselő-testület a kezdeményezés benyújtását követő 15 napon belül dönt.
(8) Amennyiben a képviselő-testület két egymást követő alkalommal ugyanazon ügyben nem hozott döntést, a polgármester döntést hozhat mindazon ügyben, mely az önkormányzat feltétlen érdekét szolgálja, és a döntés vagyonkiadással, tulajdonjog változással nem jár. Nem hozható döntés a képviselő-testület át nem ruházható hatáskörébe tartozó ügyekben. Döntést hozhat továbbá a polgármester mindazon ügyben, mellyel az önkormányzatot károsodástól óvja meg. A polgármester döntéséről köteles a képviselő-testületet utólag, a következő ülésen tájékoztatni.
29. § (1) A képviselő-testület minősített többséggel dönt a következő ügyekben:
30. § (1) A képviselő-testület döntéseit nyílt szavazással hozza. meg.
(2) A képviselő-testület titkos szavazást rendelhet el mindazon ügyekben, melyek elbírálása zárt ülésen történik. A képviselő-testület a polgármester javaslatára titkos szavazással, minősített többséggel alpolgármestereket választ.
31. § (1) A polgármester az előterjesztésben szereplő és a vita során elhangzott határozati javaslatokat egyenként bocsátja szavazásra. A képviselő-testület előbb a módosító és kiegészítő javaslatokról, ezt követően az előterjesztésben szereplő határozati javaslatokról dönt.
(2) A polgármester először a javaslatok mellett leadott szavazatokat, majd az ellenszavazatokat, illetve a szavazástól tartózkodók számát állapítja meg.
(3) A szavazás eredményének megállapítása után a polgármester kihirdeti az elfogadott határozatot.
(4) Bármely képviselő kérésére - nyílt szavazás esetén - az ülés jegyzőkönyvében név szerint kell rögzíteni szavazatának mikéntjét, ha nem a határozatnak megfelelően szavazott.
31/A. §24 (1) A képviselő-testület a jegyzőkönyvek hitelesítésére saját tagjai közül két fő jegyzőkönyv-hitelesítőt választ.
(2) A jegyzőkönyv-hitelesítők személyére bármely képviselő javaslatot tehet.
(3) A polgármester a jegyzőkönyv-hitelesítők személyét név szerint teszi fel szavazásra, melyről a képviselő-testület egyszerű szótöbbséggel határoz. Szavazásra feltenni csak jelen lévő képviselő nevét lehet.
A képviselő-testületi ülés jegyzőkönyve
32. § (1) A képviselő-testület üléséről jegyzőkönyvet kell készíteni.
(2)25 A képviselő-testület üléséről hangfelvételt kell készíteni. A szavazógépes szavazás jegyző által hitelesített számítógépes listáját a keletkezést követő 1 évig meg kell őrizni.
(3) A testületi ülések jegyzőkönyvének tartalmaznia kell:
33. § A jegyző a jegyzőkönyv eredeti példányát - a nyilvános és zárt testületi ülés anyagát egymástól elkülönítve - mellékleteivel együtt évente bekötteti. A bekötött jegyzőkönyvek biztonságos tárolásáról, őrzéséről gondoskodni kell.
34. § A képviselő-testületi ülés előterjesztései, jegyzőkönyvei, döntései megtekinthetők a Balatoni Regionális Történeti Kutatóintézet és Könyvtárban, arról másolat készíthető. A nyilvános, közérdekű adatot tartalmazó döntésről írásbeli megkeresésre a kérelem beérkezését követő 15 napon belül a jegyző ad írásbeli tájékoztatást.
Önkormányzati határozatok
35. § (1) A határozatok külön-külön, naptári év elejétől kezdődően folyamatos sorszámmal vannak ellátva. A határozatok megjelölése tartalmazza a sorszámot, elfogadásának évét, hónapját és napját, a felelős személyét, valamint a határidőt.
(2)26 A képviselő-testület számozott határozattal, jegyzőkönyvi rögzítéssel dönt a
a) napirend elfogadása,
b) ügyrendi kérdések,
c) a jegyzőkönyv hitelesítők személyéről,
d) képviselői kérdésekre, interpellációkra adott válaszok esetében.
(2) A határozatok nyilvántartásáról a jegyző gondoskodik.
Határozatok végrehajtása
36. § (1)27 A képviselő-testület rendelete hatályosulását, határozata végrehajtását, vagy ellenőrzését az általa megbízott felelősök végzik. A képviselő-testület határozata végrehajtásáért felelőssé teheti:
V.
ÖNKORMÁNYZATI RENDELETALKOTÁS
37. § (1) A képviselő-testület a törvény által nem szabályozott helyi társadalmi viszonyok rendezésére, továbbá törvény felhatalmazása alapján annak végrehajtására önkormányzati rendeletet alkot.
(2) Rendeletalkotást kezdeményezhet:
38. § (1)29
(2)30
(3) A rendelet-tervezetet írásos indokolással, előterjesztéssel együtt kell a képviselő-testület
39. § (1) A rendelet-tervezetet indokolásával együtt a jegyző terjeszti a testület elé.
(2) A képviselő-testület által alkotott rendeletet a polgármester és a jegyző írja alá.
(3)31 Az önkormányzati rendelet kihirdetése a hivatal hirdetőtábláján történik. A jegyző gondoskodik arról, hogy a rendelet az önkormányzat honlapján közzétételre kerüljön.
(4) Az önkormányzati rendeletet a kihirdetést követően meg kell küldeni a kormányhivatalnak.
(5) Ha a rendelet kihirdetett szövege eltér a rendelet aláírt szövegétől, a polgármester vagy a jegyző kezdeményezi annak helyesbítését. A rendelet a hatálybalépést megelőzően legkésőbb a kihirdetést követő hatodik munkanapon helyesbíthető.
(6) A helyesbítés megjelenéséről a jegyző a rendelet kihirdetésével azonos módon gondoskodik.
(7)32 Az önkormányzati rendeletet külön-külön a naptári év elejétől kezdődően folyamatos sorszámmal kell ellátni.
(8) A rendeletekről nyilvántartást kell vezetni, melyről a jegyző gondoskodik.
(9) A jegyző utasítása alapján a rendelet előkészítője a rendelet kihirdetését követően szükség szerint, de legalább 2 év elteltével utólagos hatásvizsgálatot folytat le, melynek során összeveti a rendelet megalkotása idején várt hatásokat a tényleges hatásokkal. Az utólagos hatásvizsgálat eredményéről határozati formában a képviselő-testület dönt.
VI.
HELYI NÉPSZAVAZÁS
40. §33
A közmeghallgatás
41. § (1) A képviselő-testület évente legalább 1 alkalommal előre meghirdetett közmeghallgatást tart.
(2) Közmeghallgatást kell tartani az önkormányzat éves költségvetéséről szóló rendelet-alkotás előtt. A képviselő-testület egyéb önkormányzati ügyben is előírhatja közmeghallgatás tartását. A közmeghallgatás megtartására egyébként a képviselő-testületi ülésre vonatkozó előírások az irányadók.
(3) A közmeghallgatáson az állampolgárok és a helyben érdekelt szervezetek képviselői közérdekű kérdést és javaslatot tehetnek.
(4) A közmeghallgatás napirendjét, időpontját és helyét a hivatal hirdetőtábláján, a város honlapján kell közzétenni az ülés előtt legalább 8 nappal. A közmeghallgatást olyan időpontra kell kitűzni, hogy az adott ügyben döntést hozó képviselő-testületi ülést megelőzze.
(5) A közmeghallgatáson elhangzott kérdésre, javaslatra a közmeghallgatáson, vagy 15 napon belül kell válaszolni.
(6) A képviselő-testület a közmeghallgatáson elhangzott hozzászólásokat, javaslatot értékeli és kijelöli azt a személyt, aki a közmeghallgatás során elhangzott hozzászólások tartalmát megvizsgálja, és a szükséges intézkedéseket előkészíti.
VII.
A KÉPVISELŐ-TESTÜLET SZERVEI
A polgármester
42. § (1) A polgármester jogai és kötelezettségei a megválasztásával keletkeznek, a megbízatás megszűnésével szűnnek meg.
(2)34 A polgármester fő feladatai a jogszabályban meghatározottakon túl:
a) pályázat alapján, határozatlan időre kinevezi a jegyzőt,
b) a hatáskörébe utalt államigazgatási ügyekben, hatósági jogkörben döntéseket hoz, egyes hatásköreinek gyakorlását átruházhatja az alpolgármesterre, jegyzőre, a hivatal ügyintézőjére,
c) gyakorolja az egyéb munkáltatói jogokat az alpolgármester, és az önkormányzati intézményvezetők tekintetében,
d) egyetértési jogot gyakorol a hivatal köztisztviselője, alkalmazottja, kinevezéséhez, bérezéséhez, vezetői megbízásához, felmentéséhez, vezetői megbízásának visszavonásához és jutalmazásához,
e) a polgármester megválasztásakor, majd azt követően évente vagyonnyilatkozatot köteles tenni a helyi önkormányzati képviselők vagyonnyilatkozat-tételére vonatkozó szabályok szerint,
f) képviseli az önkormányzatot azokban a nemzetközi, országos és regionális érdekképviseleti szövetségekben, melyekhez az önkormányzat csatlakozott,
g) biztosítja a településfejlesztés és közszolgáltatások szervezését, segíti a települési képviselők és bizottságok munkáját,
h) együttműködik a társadalmi szervezetekkel, különösen a lakosság önszerveződő közösségeivel,
i) elismerő oklevelet, címet adományozhat a városért végzett kiemelkedő tevékenységért,
j)35 a költségvetési rendelet végrehajtása körében az önkormányzati üzleti vagyon elidegenítése és vagyon szerzése, valamint a beszerzések, beruházások és üzemeltetési feladatok végrehajtása a polgármester feladata.
(3)36
(4) Ellátja mindazon az önkormányzati vagyont érintő feladatokat, melyeket az önkormányzati vagyonról szóló hatályos önkormányzati rendelet a hatáskörébe utal.
(5) A polgármester foglalkoztatási jogviszonyával kapcsolatos előírásokat külön jogszabály tartalmazza.
(6)37 A polgármester illetményét a Mötv. hatályos szabályozása állapítja meg.
(7)38 A vagyonhasznosítás során az önkormányzati üzleti vagyon körébe tartozó vagyonelem szerzéséről, elidegenítéséről, megterheléséről és gazdasági társaságba történő beviteléről, illetve bármely más tulajdonjog változásával járó hasznosításáról, az önkormányzati alapítású gazdasági társaságok hitelfelvételi kérelmével kapcsolatos hozzájárulásról nettó nyolcmillió forint egyedi forgalmi értékhatárig a polgármester dönt.
Az alpolgármester
43. §39 (1) A képviselő-testület a polgármester javaslatára, titkos szavazással, minősített többséggel, a polgármester helyettesítésére, munkájának segítésére két alpolgármestert választ. A képviselő-testület egy alpolgármestert saját tagjai közül választ meg.
(2) Azon alpolgármester, akit nem a képviselő-testület tagjai közül választottak, tisztségét főállásban látja el. Azon alpolgármester, akit a képviselő-testület tagjai közül választottak, tisztségét társadalmi megbízatásban tölti be.
A jegyző
44. § (1) A hivatal székhelye szerinti település polgármestere pályázat útján határozatlan időre nevezi ki a jegyzőt és gyakorolja felette a munkáltatói jogokat. A pályázati felhívás tartalmát a székhelytelepülés polgármestere határozza meg és gondoskodik a közzétételről.
(2)40 A jegyzői feladatokat a székhelytelepülés jegyzője látja el. A jegyző vezeti a hivatalt.
(3)41
(4)42 A jegyzői feladatok ellátását a hivatal állandó kirendeltségei hatáskörébe tartozó feladatok ellátása tekintetében jegyzői referensek segítik.
(5) A jegyző fő feladatai:
a) dönt a hatáskörébe tartozó államigazgatási ügyekben,
b) gyakorolja a munkáltatói jogokat a hivatal köztisztviselői és munkavállalói tekintetében, továbbá gyakorolja az egyéb munkáltatói jogokat az aljegyző tekintetében,
c) gondoskodik a székhelytelepülés és az állandó kirendeltségek önkormányzatainak működésével kapcsolatos feladatok ellátásáról,
d) tanácskozási joggal részt vesz a székhelytelepülés szerinti képviselő-testület és bizottságai ülésein, a kirendeltségek képviselő-testületi ülésein történő részvételt személyesen, referens vagy az általa megbízott köztisztviselő útján biztosítja,
e) jelzi a képviselő-testületeknek, azok szerveinek és a polgármestereknek, ha döntésük, működésük jogszabálysértő,
f) évente beszámol a képviselő-testületeknek a hivatal tevékenységéről,
g) előkészíti döntésre a polgármesterek hatáskörébe tartozó államigazgatási ügyeket,
h) döntést hoz azokban a hatósági ügyekben, amelyeket a polgármesterek adnak át,
i) döntést hoz a hatáskörébe utalt önkormányzati és önkormányzati hatósági ügyekben,
j) a hatáskörébe tartozó ügyekben szabályozza a kiadmányozás rendjét,
k) kapcsolatot tart a sajtóval,
l) rendszeres tájékoztatást ad az önkormányzat munkáját érintő jogszabályok változásairól,
m) a hivatal közreműködésével előkészíti és törvényességi szempontból véleményezi a képviselő-testületek és a bizottságok elé kerülő előterjesztéseket,
n) gondoskodik arról, hogy a hivatalban az információ-áramlás megfelelő legyen,
o) ellátja az igazgatási munka egyszerűsítésével és korszerűsítésével kapcsolatos feladatokat,
p) gondoskodik a hivatal szervezeti-, működési szabályzatának és szabályzatainak folyamatos karbantartásáról.
(6) A jegyzői és aljegyzői tisztség egyidejű betöltetlensége, illetve tartós akadályoztatásuk esetén a hivatal székhelye szerinti település polgármestere által megbízott hivatali köztisztviselő jogosult a jegyzői feladatokat – legfeljebb hat hónapra - a jegyzői tisztség betöltéséig, vagy a jegyző, aljegyző akadályoztatásának megszűntetéséig ellátni.
Az aljegyző
45. § (1) A hivatal székhelye szerinti település polgármestere pályázat útján, a jegyző javaslatára határozatlan időre nevezi ki az aljegyzőt a jegyző helyettesítésére, a jegyző által meghatározott feladatok ellátására. A pályázati felhívás tartalmát a székhelytelepülés polgármestere határozza meg és gondoskodik a közzétételről.
(2)43 A hivatalt létrehozó és fenntartó önkormányzatok megállapodása alapján, a székhelytelepülés aljegyzője látja el az aljegyzői feladatokat.
(3) A jegyzőre vonatkozó szabályokat az aljegyzőre is alkalmazni kell.
A Siófoki Közös Önkormányzati Hivatal
46. § (1) Siófok Város Önkormányzata, Siójut Község Önkormányzata, és Balatonvilágos Község Önkormányzata létre hozták a Siófoki Közös Önkormányzati Hivatalt az alapító okiratában meghatározott feladatok ellátására. A hivatal jogi személy, önállóan működő és gazdálkodó költségvetési szerv.
(2) A hivatal a közigazgatási feladatok hatékony és takarékos ellátását végzi, biztosítja az önkormányzatok működésével, valamint a polgármester és a jegyző feladat-és hatáskörébe tartozó ügyek döntésére való előkészítésével összefüggő feladatok ellátását, illetve végzi a végrehajtásukból eredő teendőket. A hivatal a vonatkozó szabályozásnak megfelelően közreműködik az önkormányzatok egymás közötti, valamint az állami szervekkel történő együttműködésének összehangolásában.
(3) A hivatal szervezeti tagozódására, felépítésére, működésére vonatkozó szabályokat a hivatal szervezeti és működési szabályzata tartalmazza. A hivatal szervezeti felépítését a jelen SZMSZ 3. számú melléklete tartalmazza.
(4) A Siófoki Közös Önkormányzati Hivatal feletti irányítási jogosítványokat Siófok Város Önkormányzatának polgármestere gyakorolja. Ennek keretében a jegyző javaslatára a hivatal belső szervezeti tagozódásának, létszámának, munka-, és ügyfélfogadási rendjének meghatározására előterjesztést nyújt be a képviselő-testületnek.
(5) A hivatal bármelyik kirendeltség szerinti polgármesterének indítványára a polgármester egyeztető tárgyalást hív össze a kezdeményezéstől számított 8 napon belül.
(6) A polgármester a képviselő-testület döntései alapján és saját hatáskörben irányítja a hivatalt.
(7) A jegyző javaslatainak figyelembevételével a polgármester meghatározza a hivatal feladatait az önkormányzati feladatok szervezésében, döntések előkészítésében, végrehajtásukban.
Önkormányzati Társulás
46/A. §44 (1) Az önkormányzat részvételével működő önkormányzati társulás a Dél-Balatoni Regionális Hulladékgazdálkodási Önkormányzati Társulás. A társulás székhelye: 8600 Siófok, Fő tér 1.
(2) Az (1) bekezdésben meghatározott társulás feladata a hulladékról szóló 2012. évi CLXXXV. törvény 2. § 27. pontjában meghatározott hulladékgazdálkodási közszolgáltatás ellátása, mely a közszolgáltatás körébe tartozó hulladék átvételét, elszállítását, kezelését, valamint a hulladékgazdálkodási közszolgáltatással érintett hulladékgazdálkodási létesítmény fenntartását, üzemeltetését biztosító, kötelező jelleggel igénybe veendő szolgáltatás.
(4) A képviselő-testület a települési hulladékgazdálkodási közszolgáltatás ellátására a közszolgáltatóval a közszolgáltatási szerződés megkötésére vonatkozó hatáskörét átruházza a Dél-Balatoni Regionális Hulladékgazdálkodási Önkormányzati Társulásra.
46/B. §45 (1) Az önkormányzat részvételével működő önkormányzati társulás a Dél-Balatoni Szennyvízelvezetés és Tisztítás Megvalósítását Célzó Önkormányzati Társulás. A társulás székhelye: 8640 Fonyód, Fő u. 19.
(2) Az (1) bekezdésben meghatározott társulás célja és feladata a Balaton vízminőségének védelme, a térség fejlődésének elősegítése érdekében a települési önkormányzatok hiányzó szennyvízcsatorna-hálózatainak kiépítése, rekonstrukciója és új szennyvíztisztító telepek építése, illetve a térség szennyvíztisztító telepei terhelésének megfelelő technológia biztosítása.
(3) A képviselő-testület a KEOP-7.1.20-2008-0151 számú támogatási szerződésben meghatározott beruházások előkészítésével, a kivitelezéshez szükséges feltételek biztosításával összefüggő, a társulás társulási megállapodásában felsorolt feladat- és hatásköröket a Dél-Balatoni Szennyvízelvezetés és Tisztítás Megvalósítását Célzó Önkormányzati Társulásra átruházza.
A képviselő-testület bizottságai
47. § (1)46 Siófok Város Önkormányzatának képviselő-testülete a következő állandó bizottságokat hozza létre:
a) Pénzügyi és Tulajdonosi Bizottság
b) Idegenforgalmi és Rendészeti Bizottság
c)47 Humán Bizottság
d) Városfejlesztési és Környezetvédelmi Bizottság
e)48 Összeférhetetlenségi és Vagyonnyilatkozat-kezelő Bizottság.
(2)49
(3) A bizottságok részletes feladat-és hatáskörét, valamint az önálló döntési jogköröket a bizottságok Ügyrendje tartalmazza. Az Ügyrend elkészítéséért a bizottság elnöke a felelős.
(4)50 A bizottsági elnökei egyidejűleg tanácsnoki tisztséget töltenek be. E tisztségüknél fogva képviselik a bizottságokat.
(5) A tanácsnokok ülését a polgármester hívja össze - szükség szerint - a tárgyalásra indítványozott témák egyidejű megjelölésével.
Tanácsnok
47/A. §57 (1)58 A képviselő-testület a városban élő időskorúak és fogyatékkal élők helyi esélyegyenlőségének javítására, folyamatos figyelemmel kísérésére időskorúak és fogyatékkal élők tanácsnokát választja.
(2) A tanácsnokot a feladatkörébe tartozó önkormányzati ügyekben valamennyi, az önkormányzatnál keletkezett vagy az önkormányzathoz beérkezett irat vonatkozásában azonnali betekintési jog illeti meg. Az iratbetekintés joga a tanácsnokot a nem önkormányzati hatósági ügyekben keletkezett iratok tekintetében a közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól szóló 2004. évi CXL. törvényben foglalt korlátozások figyelembevételével illeti meg. A tanácsnok évente egyszer írásban számol be a képviselő-testületnek az általa végzett munkáról.
(3) A tanácsnoknak kérésére az általa megjelölt, (1) bekezdés szerinti iratról az illetékes iroda három napon belül költségmentes iratmásolatot köteles biztosítani. A feladatkörébe tartozó önkormányzati ügyben a tanácsnok soron kívüli írásbeli tájékoztatást kérhet a polgármestertől és a jegyzőtől. A címzett az érdemi tájékoztatást három munkanapon belül írásban köteles megadni.
(4) A tanácsnok a 13. §-ban foglalt díjazással folytatja a képviselői munkáját.
Képviselőcsoportok
47/B. §59 (1) Ugyanazon jelölőszervezet által a képviselő-testületbe jutott képviselők képviselőcsoportot (továbbiakban: frakció) alkothatnak. A frakció megalakulásához a megválasztott képviselők 25%-a, azaz minimum 3 fő szükséges.
(2) A frakció megalakulását a képviselőcsoport egy tagja a megalakulást követően, a képviselő testület nyilvános ülésén jelenti be.
(3) A képviselőcsoport tagjai közül frakcióvezetőt választ. A frakcióvezető személyét a megalakult frakció a képviselő-testület nyilvános ülésén jelenti be.
48. § (1) A bizottság elnökének és tagjainak megbízatása a képviselő-testület által történő megválasztással jön létre, a képviselő-testület megbízatásának időtartamára. A bizottság elnökét és tagjainak több, mint felét a települési képviselők közül kell választani.
(2) A bizottság elnöke, tagja megbízatásáról írásban lemondhat. Az írásbeli lemondó nyilatkozatot a polgármesternek kell benyújtani. A megbízatás a lemondásban megjelölt időpontban, a lemondást követő egy hónapon belül, ennek hiányában az írásbeli nyilatkozat átvételének időpontjában szűnik meg.
(3) A bizottságok választott kültagjai – megválasztásukat követően – a képviselő-testület előtt tesznek esküt. A kültag, amíg esküt nem tett, a bizottság munkájában nem vehet részt.
(4)60 Siófok Város Cigány Nemzetiségi Önkormányzatának elnöke állandó meghívottként, tanácskozási joggal részt vehet a Humán Bizottság ülésein.
(5) A bizottság a feladatkörét érintő ügyekben kezdeményezi, előkészíti a képviselő-testület döntéseit, a képviselő-testület által átruházott hatáskörben döntést hoz.
49. § (1) A polgármester indítványára a bizottságot össze kell hívni az indítvány kézhezvételétől számított 8 napon belül.
(2) A bizottság ülésének összehívására, határozatképességére, és határozathozatalára, döntéseinek végrehajtására, a bizottság tagjainak kizárására, valamint a jegyzőkönyv tartalmára a képviselő-testületre vonatkozó szabályokat kell megfelelően alkalmazni, azzal az eltéréssel, hogy a kizárásról a bizottság dönt, a jegyzőkönyvet a bizottság elnöke és egy tagja írja alá.
(3) A bizottsági ülésről készített jegyzőkönyvet a jegyző 15 napon belül megküldi a kormányhivatalnak.
(4) A polgármester felfüggesztheti a bizottság által hozott döntés végrehajtását, ha az ellentétes a képviselő-testület határozatával, vagy sérti az önkormányzat érdekeit. A felfüggesztett döntésről a képviselő-testület a következő ülésén határoz.
(5) A képviselő-testület az önkormányzat éves költségvetéséből pénzügyi alapot különít el bizottságai részére és annak bizottságok közötti felosztását külön határozza meg. A képviselő-testület a bizottságokat a részükre biztosított keretösszeg felhasználására önálló döntési jogkörrel ruházza fel. A bizottsági pénzeszközök felhasználásáról szóló beszámolót az éves zárszámadás keretében – a Pénzügyi és Tulajdonosi Bizottság előterjesztése alapján – a képviselő-testület hagyja jóvá.
Pénzügyi és Tulajdonosi Bizottság
50. § (1)61 A bizottság létszáma 8 fő. Elnökből és 7 tagból áll, akik közül az elnök és 4 tag települési képviselő, 3 tag pedig nem települési képviselő.
(2) Fő feladatai:
a) Véleményezi és ellenőrzi az önkormányzat éves költségvetésének tervezetét és zárszámadását.
b) A Hivatal közreműködésével ellenőrzi az önkormányzat intézményeinek gazdálkodását, a bizottságok és a polgármester részére biztosított pénzeszközök felhasználását.
c) Véleményezi a bizottság feladatkörét érintő önkormányzati rendelet-tervezeteket.
d) A tulajdonos pénzügyi-ellenőrzési jogait gyakorolja – az ügyvezető beszámoltatásával - a város saját alapítású gazdasági társaságai felett.
e) Véleményezi és ellenőrzi az árhatósági feladatok ellátását, ellátja a képviselő-testület által átruházott árhatósági feladatokat.
f) Elfogadja az önkormányzati többségi tulajdonú gazdasági társaságok üzleti terveit és a mérlegbeszámolókat.
g)62 Gyakorolja az önkormányzat tulajdonosi jogait a vagyonrendeletben meghatározottak szerint.
h) Véleményezi az önkormányzati vagyongazdálkodási stratégiát, kezdeményezi annak esetleges felülvizsgálatát.
i) Évenként értékeli a vagyonhasznosítás módszereit és gyakorlatát.
j) Negyedévente beszámol a képviselő-testületnek az önkormányzati vagyon hasznosításáról saját hatáskörében jóváhagyott szerződésekről.
k) Ellátja a képviselő-testület által hatáskörébe utalt egyéb feladatokat.
l) A különböző vagyoncsoportokba sorolt vagyontárgyak átminősítéséről, egyes vagyoncsoportok közötti átsorolásáról dönt.
m) Jogosult a lobbista meghallgatására, ha a lobbista kezdeményezi a meghallgatást.
n) Az önkormányzat adósságrendezésének érdekében adósságrendezési albizottságot hozhat létre.
Idegenforgalmi és Rendészeti Bizottság
51. § (1)63 A bizottság létszáma: 8 fő. Elnökből és 7 tagból áll, akik közül az elnök és 4 tag települési képviselő, 3 tag pedig nem települési képviselő.
(2) Fő feladatai:
a) Kezdeményezi, figyelemmel kíséri és ellenőrzi az idegenforgalom terén az önkormányzatra háruló feladatok végrehajtását.
b) Együttműködik a vendéglátás, a kereskedelem és az idegenforgalmi egyéb tevékenység fejlesztése érdekében az illetékes kamarákkal, valamint más civil szervezetekkel.
c) Javaslatot tesz, illetve kidolgozza Siófok város arculattervének irányát, elbírálja a tárgyban beérkező pályázatokat.
d) Rendszeres kapcsolatot tart a helyi idegenforgalommal és vendéglátással foglalkozó vállalkozókkal, valamint civil szervezetekkel.
e) Az idegenforgalmi szezon fokozott biztonságára kidolgozandó intézkedésekre javaslatot tesz, kapcsolatot tart a rendőrkapitánysággal, együttműködik a rendőri szervekkel a közbiztonság területén.
f) Véleményezi, kiegészíti a képviselő-testület számára készített előterjesztéseket.
Humán Bizottság64
52. § (1)65 A bizottság létszáma: 8 fő. Elnökből és 7 tagból áll, akik közül az elnök és 4 tag települési képviselő, 3 tag pedig nem települési képviselő.
Városfejlesztési és Környezetvédelmi Bizottság
53. § (1)66 A bizottság létszáma: 8 fő. Elnökből és 7 tagból áll, akik közül az elnök és 4 tag települési képviselő, 3 tag pedig nem települési képviselő.
(2) Fő feladatai:
a) Városfejlesztési koncepciók, tervek véleményezése, kiegészítése, előterjesztése.
b) Városrendezési tervek véleményezése, kiegészítése, előterjesztése.
c) Közlekedésfejlesztési, szervezési elgondolások kialakításának véleményezése, kiegészítése, előterjesztése.
d) Kommunális és közműfejlesztési megvalósítási elgondolások és tervek, a megvalósítási ütemezések véleményezése, kiegészítése, előterjesztése.
e) Közmű-nyilvántartási elgondolások, tervek véleményezése, a korszerű nyilvántartási rendszerek bevezetésének kezdeményezése.
f) Műemléki és helyi védelem alá helyezett, továbbá meghatározó városképi jelentőségű építmények állapot-megőrzésére, az e kategóriába besorolni javasolt építményekre vonatkozó elgondolások véleményezése.
g) Közterület-fenntartási tevékenység – fejlesztés, tervezés, megvalósítás – véleményezése, a képviselő-testület számára készített beszámolók értékelése, előterjesztése.
h) Környezetvédelmi elgondolások, tervek véleményezése, kiegészítése, előterjesztése.
i) A képviselő-testület által hatáskörébe utalt egyéb feladatok ellátása.
j) véleményezi a bizottság feladatkörét érintő önkormányzati rendelet-tervezeteket.
Összeférhetetlenségi és Vagyonnyilatkozat-kezelő Bizottság67
54. §68 (1)69 A bizottság létszáma: 3 fő. Elnökből és 2 tagból áll, akik mindegyike csak települési képviselő lehet.
(2) Fő feladatai:
a) Gondoskodik a polgármester, az önkormányzati képviselő, továbbá a nem képviselő bizottsági tag és a velük egy háztartásban élő családtagjaik vagyonnyilatkozatainak átvételéről. A vagyonnyilatkozatok őrzésével, nyilvántartásával kapcsolatos feladatai ellátásában a jegyző, illetve az általa kijelölt köztisztviselő útján gondoskodik.
b) Lefolytatja a Mötv. 39. § (4)-(5) bekezdéseiben meghatározott vagyonnyilatkozattal kapcsolatos eljárást, amennyiben annak jogszabályi feltételei fennállnak.
c) Kivizsgálja az önkormányzati képviselő, valamint a képviselő-testület bizottságának nem képviselő tagja összeférhetetlenségének megállapítására irányuló kezdeményezést.
d) Kivizsgálja az önkormányzati képviselő, valamint a képviselő-testület bizottságának nem képviselő tagja méltatlanságának megállapítására irányuló kezdeményezést.
e) A b) pont szerinti eljárás, valamint a c) és a d) pontban meghatározott vizsgálat eredményéről a képviselő-testületet a soron következő ülésén tájékoztatja.
(3) A bizottság működéséhez szükséges szakmai segítséget a jegyző köteles biztosítani.
Közbeszerzési Előkészítő és Értékelő Testület
55. §70
Közbeszerzési Döntéshozó Testület
56. §71
VIII.
AZ ÖNKORMÁNYZAT KÖLTSÉGVETÉSE, VAGYONA
A gazdasági program
57. § (1) A gazdasági program a képviselő-testület megbízatásának időtartamára, vagy az azt meghaladó időszakra szól. A gazdasági program meghatározza az önkormányzat mindazon célkitűzéseit, feladatait, figyelembe véve a költségvetési lehetőségeit, a helyi társadalmi, környezeti és gazdasági adottságokat, melyek az önkormányzat kötelező és önként vállalt feladatainak megvalósulását szolgálják.
Az önkormányzat költségvetése
58. § (1) Az önkormányzat évente meghatározza a költségvetését, mely fedezetet tartalmaz a kötelező és önként vállalt feladatok finanszírozására.
(2) A hivatal költségvetése tartalmazza a kirendeltségek kiadásait, bevételeit elkülönítve.
(3) A Siófoki Közös Önkormányzati Hivatal, a kirendeltségek fenntartásával, működésével összefüggésben keletkezett kiadások viselésére a vonatkozó tárgyban kötött megállapodások alapján kerül sor.
(4)72 A jegyző által előkészített költségvetési koncepciót a polgármester terjeszti - az Összeférhetetlenségi és Vagyonnyilatkozat-kezelő Bizottság kivételével - a képviselő-testület valamennyi bizottsága elé kötelező megtárgyalás végett.
(5) A költségvetés tárgyalása során a koncepció készítéséhez a kormány által rendelkezésre bocsátott költségvetési irányelvek, az önkormányzat kötelező és önként vállalt feladatainak elemzése alapján a bevételek és kiadások figyelembe vételével kell az anyagot összeállítani.
59. § (1) A második alkalommal a képviselő-testület a költségvetési rendelet-tervezetet tárgyalja.
Az önkormányzat vagyona
60. § Az önkormányzat vagyonát, a vagyonnal való rendelkezés szabályait külön önkormányzati rendelet állapítja meg.
A gazdálkodás ellenőrzése
61. § (1) A helyi önkormányzatok gazdálkodását az Állami Számvevőszék ellenőrzi.
(2) A saját intézmények pénzügyi ellenőrzését az önkormányzat látja el. A helyi önkormányzat belső pénzügyi ellenőrzését Pénzügyi és Tulajdonosi Bizottsága, valamint előzetes és utólagos vezetői ellenőrzés, munkafolyamatba épített és belső ellenőrzés útján biztosítja.
IX.
ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK
62. § (1) E rendelet a kihirdetést követő napon lép hatályba.
(2) A rendelet hatálybalépésével egyidejűleg hatályát veszti Siófok Város Önkormányzata Képviselő-testületének Siófok Város Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 40/2011.(XII.16.) rendelete.
1. függelék
2. függelék76
1. melléklet a 9/2013. (III. 04.) önkormányzati rendelethez83
2. melléklet
1. Évente:
- Siófok Város Óvodájának intézményvezetője
- Siófok Város Csicsergő Bölcsődéjének intézményvezetője
- Kálmán Imre Kulturális Központ igazgatója
- A Balatoni Regionális Történeti Kutatóintézet, Könyvtár és Kálmán Imre Emlékház igazgatója
- Siófok Város Gondozási Központjának intézményvezetője
- Balaton-parti Kft. ügyvezetője
- SIÓKOM Nkft. ügyvezetője
- Siófoki Temetkezési Kft. ügyvezetője
- TERMOFOK-SIÓ Kft. ügyvezetője
- Siófoki Vízilabda Kft. ügyvezetője
- könyvvizsgáló.
2. A gazdálkodó szervezetek esetében a vagyonnyilatkozat tételi kötelezettséget a gazdálkodó szervezet alapító okiratában kell előírni.
3. melléklet
4. melléklet
Az önkormányzati rendeletet a Siófok Város Önkormányzata Képviselő-testületének 20/2024. (X. 10.) önkormányzati rendelete 39. §-a hatályon kívül helyezte 2024. október 10. 13 óra 20 perccel.
Módosította a 14/2018. (VI. 01.) önkormányzati rendelet, hatályos 2018. június 2-ától.
Módosította a 17/2019.(X.29.) önkormányzati rendelet, hatályos 2019. október 29-én 13 óra 40 perctől.
Módosította a 17/2019.(X.29.) önkormányzati rendelet, hatályos 2019. október 29-én 13 óra 40 perctől.
Módosította a 20/2014. (XI. 13.) önkormányzati rendelet, hatályos 2014. november 13-án 15óra 24 perctől.
Módosította a 17/2019.(X.29.) önkormányzati rendelet, hatályos 2019. október 29-én 13 óra 40 perctől.
Módosította a 8/2015. (III. 27.) önkormányzati rendelet, hatályos 2015. március 28-ától.
Módosította a 8/2015. (III. 27.) önkormányzati rendelet, hatályos 2015. március 28-ától.
Hatályon kívül helyezte a 8/2015. (III. 27.) önkormányzati rendelet, hatálytalan 2015. március 28-ától.
A 12. § (5) bekezdése a Siófok Város Önkormányzata Képviselő-testületének 1/2022. (I. 31.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.
Módosította a 17/2019.(X.29.) önkormányzati rendelet, hatályos 2019. október 29-én 13 óra 40 perctől. A 13. § (2) bekezdése a Siófok Város Önkormányzat Képviselő-testülete 19/2021. (VI. 11.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.
Módosította a 17/2019.(X.29.) önkormányzati rendelet, hatályos 2019. október 29-én 13 óra 40 perctől.
A 13. § (3) bekezdésének alkalmazását felfüggesztette 2020. november 16. napjától a veszélyhelyzet megszűnése Magyarország Kormánya általi kihirdetésének napjáig a 47/2020.(XI.13.) önkormányzati rendelet 2. § -a, hatályos 2020. november 16-tól.
Siófok Város Önkormányzat Képviselő-testülete 19/2021. (VI. 11.) önkormányzati rendelete 2. §-a alapján e bekezdés 2021. június 15-től újra alkalmazandó.
Módosította a 17/2019.(X.29.) önkormányzati rendelet, hatályos 2019. október 29-én 13 óra 40 perctől. A 13. § (4) bekezdése a Siófok Város Önkormányzat Képviselő-testülete 12/2021. (V. 7.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.
Módosította a 17/2019.(X.29.) önkormányzati rendelet, hatályos 2019. október 29-én 13 óra 40 perctől.
A 13. § (7) bekezdésének alkalmazását felfüggesztette 2020. november 16. napjától a veszélyhelyzet megszűnése Magyarország Kormánya általi kihirdetésének napjáig a 47/2020.(XI.13.) önkormányzati rendelet 2. § -a, hatályos 2020. november 16-tól.
Siófok Város Önkormányzat Képviselő-testülete 19/2021. (VI. 11.) önkormányzati rendelete 2. §-a alapján e bekezdés 2021. június 15-től újra alkalmazandó.
Módosította a 17/2019.(X.29.) önkormányzati rendelet, hatályos 2019. október 29-én 13 óra 40 perctől.
Módosította a 8/2015. (III. 27.) önkormányzati rendelet, hatályos 2015. március 28-ától.
Módosította a 8/2015. (III. 27.) önkormányzati rendelet, hatályos 2015. március 28-ától.
Módosította a 8/2015. (III. 27.) önkormányzati rendelet, hatályos 2015. március 28-ától.
Módosította a 17/2019.(X.29.) önkormányzati rendelet, hatályos 2019. október 29-én 13 óra 40 perctől.
Beiktatta a 22/2014. (XII. 04.) önkormányzati rendelet, hatályos 2014. december 4-én 16 óra 05 perctől.
Módosította a 14/2018. (VI. 01.) önkormányzati rendelet, hatályos 2018. június 2-ától.
Módosította a 17/2019.(X.29.) önkormányzati rendelet, hatályos 2019. október 29-én 13 óra 40 perctől.
Módosította a 17/2019.(X.29.) önkormányzati rendelet, hatályos 2019. október 29-én 13 óra 40 perctől.
A 36. § (3) bekezdése a Siófok Város Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2024. (IV. 26.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.
Hatályon kívül helyezte a 22/2014. (XII. 04.) önkormányzati rendelet, hatálytalan 2014. december 4-én 16 óra 05 perctől.
Hatályon kívül helyezte a 22/2014. (XII. 04.) önkormányzati rendelet, hatálytalan 2014. december 4-én 16 óra 05 perctől.
Módosította a 8/2015. (III. 27.) önkormányzati rendelet, hatályos 2015. március 28-ától.
Módosította a 8/2015. (III. 27.) önkormányzati rendelet, hatályos 2015. március 28-ától.
Hatályon kívül helyezte a 24/2017. (IX. 29.) önkormányzati rendelet, hatályos 2017. szeptember 30-ától.
Módosította a 8/2015. (III. 27.) önkormányzati rendelet, hatályos 2015. március 28-ától.
Beiktatta a 17/2019.(X.29.) önkormányzati rendelet, hatályos 2019. október 29-én 13 óra 40 perctől.
Hatályon kívül helyezte a 20/2014. (XI. 13.) önkormányzati rendelet, hatálytalan 2014. november 13-án 15óra 24 perctől.
Módosította a 20/2014. (XI. 13.) önkormányzati rendelet, hatályos 2014. november 13-án 15óra 24 perctől.
Beiktatta a 17/2019.(X.29.) önkormányzati rendelet, hatályos 2019. október 29-én 13 óra 40 perctől.
Módosította a 17/2019.(X.29.) önkormányzati rendelet, hatályos 2019. október 29-én 13 óra 40 perctől.
Módosította a 8/2015. (III. 27.) önkormányzati rendelet, hatályos 2015. március 28-ától.
Hatályon kívül helyezte a 8/2015. (III. 27.) önkormányzati rendelet, hatályos 2015. március 28-ától.
Módosította a 8/2015. (III. 27.) önkormányzati rendelet, hatályos 2015. március 28-ától.
Módosította a 8/2015. (III. 27.) önkormányzati rendelet, hatályos 2015. március 28-ától.
Beiktatta a 17/2019.(X.29.) önkormányzati rendelet, hatályos 2019. október 29-én 13 óra 40 perctől.
Beiktatta: a 2/2020. (I. 31.) ör. 1. §-a Hatályos:2020. február 1-től
A 47. § (1) bekezdése a Siófok Város Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2024. (IV. 26.) önkormányzati rendelete 2. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.
Módosította a 17/2019.(X.29.) önkormányzati rendelet, hatályos 2019. október 29-én 13 óra 40 perctől.
A 47. § (1) bekezdés e) pontja a Siófok Város Önkormányzata Képviselő-testületének 1/2022. (I. 31.) önkormányzati rendelete 2. §-ával megállapított szöveg.
Hatályon kívül helyezte a 9/2016. (IV. 29.) önkormányzati rendelet, hatálytalan 2016. április 30-ától.
Módosította a 20/2014. (XI. 13.) önkormányzati rendelet, hatályos 2014. november 13-án 15óra 24 perctől.
A 47. § (7) bekezdését a Siófok Város Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2024. (IV. 26.) önkormányzati rendelete 3. §-a hatályon kívül helyezte.
A 47. § (8) bekezdése a Siófok Város Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2024. (IV. 26.) önkormányzati rendelete 2. § (2) bekezdésével megállapított szöveg.
A 47. § (9) bekezdését a Siófok Város Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2024. (IV. 26.) önkormányzati rendelete 2. § (3) bekezdése iktatta be.
A 47. § (10) bekezdését a Siófok Város Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2024. (IV. 26.) önkormányzati rendelete 2. § (3) bekezdése iktatta be.
A 47. § (11) bekezdését a Siófok Város Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2024. (IV. 26.) önkormányzati rendelete 2. § (3) bekezdése iktatta be.
A 47. § (12) bekezdését a Siófok Város Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2024. (IV. 26.) önkormányzati rendelete 2. § (3) bekezdése iktatta be.
Beiktatta a 20/2014. (XI. 13.) önkormányzati rendelet, hatályos 2014. november 13-án 15óra 24 perctől.
Módosította a 17/2019.(X.29.) önkormányzati rendelet, hatályos 2019. október 29-én 13 óra 40 perctől.
Beiktatta a 20/2014. (XI. 13.) önkormányzati rendelet, hatályos 2014. november 13-án 15óra 24 perctől.
Módosította a 17/2019.(X.29.) önkormányzati rendelet, hatályos 2019. október 29-én 13 óra 40 perctől.
Módosította a 20/2014. (XI. 13.) önkormányzati rendelet, hatályos 2014. november 13-án 15óra 24 perctől.
Módosította a 17/2019.(X.29.) önkormányzati rendelet, hatályos 2019. október 29-én 13 óra 40 perctől.
Módosította a 17/2019.(X.29.) önkormányzati rendelet, hatályos 2019. október 29-én 13 óra 40 perctől.
Módosította a 17/2019.(X.29.) önkormányzati rendelet, hatályos 2019. október 29-én 13 óra 40 perctől.
Módosította a 17/2019.(X.29.) önkormányzati rendelet, hatályos 2019. október 29-én 13 óra 40 perctől.
Módosította a 20/2014. (XI. 13.) önkormányzati rendelet, hatályos 2014. november 13-án 15óra 24 perctől.
Az „Összeférhetetlenségi és Vagyonnyilatkozat-kezelő Bizottság” alcím címe a Siófok Város Önkormányzata Képviselő-testületének 1/2022. (I. 31.) önkormányzati rendelete 3. §-ával megállapított szöveg.
Az 54. § a Siófok Város Önkormányzata Képviselő-testületének 1/2022. (I. 31.) önkormányzati rendelete 4. §-ával megállapított szöveg.
Módosította a 9/2016. (IV. 29.) önkormányzati rendelet, hatályos 2016. április 30-ától.
Hatályon kívül helyezte a 14/2018. (VI. 01.) önkormányzati rendelet, hatálytalan 2018. június 2-ától.
Hatályon kívül helyezte a 14/2018. (VI. 01.) önkormányzati rendelet, hatálytalan 2018. június 2-ától.
Az 58. § (4) bekezdése a Siófok Város Önkormányzata Képviselő-testületének 1/2022. (I. 31.) önkormányzati rendelete 5. §-ával megállapított szöveg.
Módosította a 17/2019.(X.29.) önkormányzati rendelet, hatályos 2019. október 29-én 13 óra 40 perctől.
Módosítva a képviselő-testület 2019. november 28.-i nyilvános ülése jegyzőkönyve alapján
Módosítva a képviselő-testület 2019. november 28.-i nyilvános ülése jegyzőkönyve alapján
A 2. függeléket utolsóként módosította: Siófok Város Önkormányzata Képviselő-testületének 213/2023. (VI. 5.) határozata, amely hatályos: 2023. június 5. napjától; majd ezt követően Siófok Város Önkormányzata Képviselő-testületének 423/2023. (XII. 12.) határozata, amely hatályos: 2023. december 12. napjától.
Módosította a 24/2013. (V. 23.) önkormányzati rendelet, hatályos 2013. május 24. napjától.
Módosította a 20/2014. (XI. 13.) önkormányzati rendelet, hatályos 2014. november 13-án 15óra 24 perctől.
Módosította a 8/2015. (III. 27.) önkormányzati rendelet, hatályos 2015. március 28-ától.
Módosította a 13/2015. (V. 29.) önkormányzati rendelet, hatályos 2015. május 30-ától.
Módosította a 147/2020. (XII. 15.) számú polgármesteri határozat, hatályos 2021. január 1-jétől.
Módosította a 10/2021. (I. 20.) számú polgármesteri határozat, hatályos 2021. január 20-ától.
Hatályon kívül helyezte a 9/2016. (IV. 29.) önkormányzati rendelet, hatálytalan 2016. április 30-ától.
Módosította a 17/2019.(X.29.) önkormányzati rendelet, hatályos 2019. október 29-én 13 óra 40 perctől.
Módosította a 17/2019.(X.29.) önkormányzati rendelet, hatályos 2019. október 29-én 13 óra 40 perctől.
Megállapította: 1/2020. (I.31.) ör. 2.§-a Hatályos:2020. február 1-től
Hatáskört megállapította: 5/1991. (III. 14.) ör. 5. §-a
Hatáskört megállapította: 37/1997.(XII.23.) ör. 2. § (4) bekezdése
Hatáskört megállapította: 37/1997.(XII.23.) ör. 3. § (1) bekezdése
Hatáskört megállapította: 3/1994. (II. 17.) ör. 3. § (4) bekezdése
Hatáskört megállapította: 3/1994. (II. 17.) ör. 16. § (4) bekezdése
Hatáskört megállapította: 3/1994. (II. 17.) ör. 35. § (2) bekezdése
Hatáskört megállapította: 3/1994. (II. 17.) ör. 40. § -a
Hatáskört megállapította: 43/2005. (XII. 16.) ör. 8/A. § (3) bekezdése
Hatáskört megállapította:16/2018. (VI.1.) ör. 20. § (1) bekezdése
Hatáskört megállapította:16/2018. (VI.1.) ör. 38. § (1) bekezdése
Hatáskört megállapította:16/2018. (VI.1.) ör. 38. § (3) bekezdése
A 4. melléklet 18. és 19. pontját az önkormányzati tulajdonú, behajtási tilalommal érintett közterületekre járművel történő behajtás engedélyezésének, valamint az úthasználati engedély kiadásának rendjéről szóló 21/2022. (XII. 5.) önkormányzati rendelet 13. §-a hatályon kívül helyezte. Hatályos: 2023. január 1-től.
Hatáskört megállapította:1/2018. (I. 30.) ör. 20. § (6) bekezdés e) pontja
Hatáskört megállapította:1/2018. (I. 30.) ör. 20. § (9) bekezdés
A 2. függelék 4. melléklet cím szövege a Siófok Város Önkormányzata Képviselő-testületének 26/2021. (X. 29.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.
Hatáskört megállapította:1/2018. (I. 30.) ör. 87. §
Hatáskört megállapította: 23/2005. (IV.29.) ör. 80. § (2) bekezdése
Hatáskört megállapította: 8/2017. (III. 31.) ör. 1. § -a
Hatáskört megállapította:16/2018. (VI.1.) ör. 24. § (2) bekezdése
Hatáskört megállapította: 33/2016. (XII.19.) ör. 59. § (1) bekezdése
Hatáskört megállapította:30/2007. (IX.28.) ör. 3. § -a
Hatáskört megállapította:1/2016. (II.29.) ör. 15. § (5) bekezdése
Hatáskört megállapította: 1/2020. (I. 31.)ör. 30.§ (4) bekezdése a) pontja
Hatáskört megállapította:1/2020. (I. 31.)ör. 16. § (4) bekezdés a) pontja
Hatáskört megállapította:1/2020. (I. 31.)ör. 29. § (2) bekezdés a) pontja
Hatáskört megállapította:1/2020. (I. 31.)ör. 28. § (6) bekezdés a) pontja
Hatáskört megállapította:1/2020. (I. 31.)ör. 36. § (1) bekezdése
Hatáskört megállapította:1/2020. (I. 31.)ör. 55. § (6) bekezdése
Hatáskört megállapította: 26/2020. (VI. 16.) ör. 1. § (1) bekezdése Hatályos: 2020. június 17.-étől
Hatáskört megállapította:38/2020. (IX. 28.) ör. 17. § (3) bekezdése
Hatáskört megállapította:3/1994. (II. 17.) ör. 38. § -a
Hatáskört megállapította:3/1994. (II. 17.) ör. 15. § (3) bekezdése
Hatáskört megállapította:3/1994. (II. 17.) ör. 11/C. § (3) bekezdése
Hatáskört megállapította:3/1994. (II. 17.) ör. 3. § (2) bekezdése
Hatáskört megállapította:3/1994. (II. 17.) ör. 3. § (2) bekezdés a) pontja
Hatáskört megállapította:8/1995. (III. 23.) ör. 2. § (3) bekezdése
Hatáskört megállapította:1/2020. (I. 31.)ör. 16. § (4) bekezdés b) pontja
Hatáskört megállapította:1/2020. (I. 31.)ör. 29. § (2) bekezdés b) pontja
Hatáskört megállapította:1/2020. (I. 31.)ör. 29. § (3) bekezdése
Hatáskört megállapította:1/2020. (I. 31.)ör. 28. § (6) bekezdés b) pontja
Hatáskört megállapította:1/2020. (I. 31.)ör. 30.§ (4) bekezdése b) pontja
Hatáskört megállapította:1/2020. (I. 31.)ör. 30.§ (5) bekezdése
Hatáskört megállapította:1/2020. (I. 31.)ör. 31.§ (2) bekezdése
Hatáskört megállapította:1/2020. (I. 31.)ör. 31.§ (3) bekezdése
Hatáskört megállapította:1/2020. (I. 31.)ör. 33.§ -a
Hatáskört megállapította:1/2020. (I. 31.)ör. 55.§ (5) bekezdése
Hatáskört megállapította:13/2011 (V. 13.) ör. 5. § (5) bekezdése
Hatályon kívül helyezte a 6/2022. (III. 29.) Ör. 7. §-a 2022. március 30. napjával.
Hatáskört megállapította: 26/2020. (VI. 16.) ör. 1. § (2) bekezdése Hatályos: 2020. június 17.-étől
Hatáskört megállapította:52/2020.(XII. 14.) ör. 9. § (2) bekezdése Hatályos:2021. január 1.-től
Hatáskört megállapította: 3/1994. (II. 17.) ör. 3. § (3) bekezdése
Hatáskört megállapította: 8/1995. (III. 23.) ör. 5. § (5) bekezdése
Hatáskört megállapította: 6/2019. (IV. 29.) ör 10. § (3) bekezdés
Hatáskört megállapította: 16/2016. (V.27.) 9.§ (4) bekezdése
Hatáskört megállapította: 16/2016. (V.27.) ör. 7.§ (2) bekezdése
Hatáskört megállapította: 34/2016. (XII.19.) ör. 16.§ (4) bekezdése
Hatáskört megállapította: 4/2019. (IV.29.) ör. 15.§ (3) bekezdése
Hatáskört megállapította: 4/2019. (IV.29.) ör. 10.§ (3) bekezdése
Hatáskört megállapította: 4/2019. (IV.29.) ör. 11.§ -a
Hatáskört megállapította: 32/2016. (XII.19.) ör. 16.§ (1)-(2) bekezdése
Hatáskört megállapította: 32/2016. (XII.19.) ör. 20.§ (3) bekezdése
Hatáskört megállapította: 32/2016. (XII.19.) ör. 14.§ (1) bekezdése
Hatáskört megállapította: 28/2017. (IX.29.) ör. 6. § (1) bekezdése
Hatáskört megállapította: 34/2016. (XII.19.) ör. 19.§ (6) bekezdése
Hatáskört megállapította: 34/2016. (XII.19.) ör. 19.§ (7) bekezdése
Hatáskört megállapította: 34/2016. (XII.19.) ör. 20.§ (1) bekezdése
Hatáskört megállapította: 46/2013.(XII.13.) ör. 4. § (1) bekezdése
Hatáskört megállapította: 7/2023. (II. 27.) önkormányzati rendelet 6. § (1) bekezdése, az SZMSZ módosításáról a 7/2023. (II. 27.) önkormányzati rendelet 12. §-a rendelkezett. Hatályos: 2023. március 1-től.
Hatáskört megállapította: 16/2016. (V.27.) 9.§ (4) bekezdése
Hatáskört megállapította: 16/2016. (V.27.) 9.§ (4) bekezdése
Hatáskört megállapította: 1/2016.(II.29.) ör. 3. § (3) bekezdése
Hatáskört megállapította: 1/2016.(II.29.) ör. 15. § (1) bekezdése
Hatáskört megállapította: 1/2016.(II.29.) ör. 15. § (2) bekezdése
Hatáskört megállapította: 1/2016.(II.29.) ör. 15. § (3) bekezdése
Hatáskört megállapította: 20/2016. (VI.29.)ör. 3. § (4) bekezdése
Hatáskört megállapította: 7/2017. (III.31.) ör. 27. § (1) bekezdése
Hatáskört megállapította: 7/2017. (III.31.) ör. 21. § (1) bekezdése
Hatáskört megállapította: 7/2017. (III.31.) ör. 45. §
Hatáskört megállapította: 15/2013. (IV.2.) ör. 3. § (4) bekezdés
Hatáskört megállapította: 9/2017. (III.31.) ör. 5. § (2) bekezdés
Hatáskört megállapította:38/2020. (IX. 28.) ör. 17. § (3) bekezdése
Siófok Város Önkormányzat Képviselő-testületének a Siófok Város Önkormányzata által biztosítható születési támogatásról szóló 15/2021. (V.27.) önkormányzati rendelete 7. §-a alapján megállapított szöveg.
Hatáskört megállapította: 14/2023. (IV. 3.) önkormányzati rendelet 9. § (4) bekezdése. Hatályos 2023. április 4. napjától.
Hatáskört megállapította: 9/2013. (III. 4.) ör. 46/A. § (2) bekezdés
Hatáskört megállapította: 9/2013. (III. 4.) ör. 46/B. § (3) bekezdés