Lakitelek Önkormányzat Képviselő-testületének 6/2013. (II.08.) önkormányzati rendelete

Lakitelek Önkormányzatának 2013. évi költségvetéséről

Hatályos: 2013. 09. 06- 2013. 10. 03

Lakitelek Önkormányzat Képviselő-testülete az Államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. tv. 23.§., valamint a 368/2011. (XII.31.) Korm. rendelet alapján Lakitelek Önkormányzatának 2013. évi költségvetéséről az alábbi rendeletet alkotja.

A RENDELET HATÁLYA

1.§.


A rendelet hatálya kiterjed Lakitelek Önkormányzat irányítása alá tartozó költségvetési szervekre, Polgármesteri Hivatalára, Képviselő-testületére és annak bizottságaira.

A KÖLTSÉGVETÉS FŐ ÖSSZEGE

2.§.


(1) Lakitelek Önkormányzatának Képviselő-testülete az Önkormányzat és intézményei 2013. évi költségvetésének


- bevételi főösszegét                                          829 397 eFt-ban

- kiadási főösszegét                                           911 405 eFt-ban

- költségvetési hiány összegét                             82 008 eFt-ban

állapítja meg.


(2) A Képviselő-testület az /1/ bekezdésben foglalt hiány finanszírozásának módját az alábbiak szerint hagyja jóvá:


a) a hiány belső finanszírozására szolgáló

            működési célú pénzmaradvány igénybevétele                      47 486 eFt

            felhalmozási célú pénzmaradvány igénybevétele                  34 522 eFt

A HELYI ÖNKORMÁNYZAT KÖLTSÉGVETÉSE

3.§.


A Képviselő-testület az Önkormányzat 2013. évi működési költségvetését jelen rendelet 1.sz. mellékletének részletezése szerint 489 819 eFt bevétellel és 237 509 eFt kiadással hagyja jóvá.


A Képviselő-testület az Önkormányzat felhalmozási költségvetését jelen rendelet 1.1.sz. mellékletének részletezése szerint 294 906 eFt bevétellel és 294 906 eFt kiadással hagyja jóvá. A Képviselő-testület a kommunális adó bevételt a felhalmozási költségvetés egyensúlyához szükséges mértékig felhalmozási bevételnek tekinti.

A POLGÁRMESTERI HIVATAL KÖLTSÉGVETÉSE

4.§.


A Képviselő-testület a Polgármesteri Hivatal 2013. évi költségvetését 770 eFt működési bevétellel, 51 427 eFt működési kiadással, 50 657 eFt intézményfinanszírozással hagyja jóvá jelen rendelet 2. sz. mellékletének részletezése szerint.

A GONDOZÁSI KÖZPONT KÖLTSÉGVETÉSE

5.§.


A Képviselő-testület a Gondozási Központ 2013. évi költségvetését 29 711 eFt működési bevétellel, 54 935 eFt működési kiadással, 25 224 eFt intézményfinanszírozással hagyja jóvá jelen rendelet 3. sz. mellékletének részletezése szerint.

A BÖLCSŐDE KÖLTSÉGVETÉSE

6.§.


A Képviselő-testület a Bölcsőde 2013. évi költségvetését 2 285 eFt működési bevétellel, 25 773 eFt működési kiadással, 23 488 eFt intézményfinanszírozással hagyja jóvá jelen rendelet 4. sz. mellékletének részletezése szerint.

A KÖZSÉGI KÖNYVTÁR KÖLTSÉGVETÉSE

7.§.


A Képviselő-testület a Községi Könyvtár 2013. évi költségvetését 200 eFt működési bevétellel, 9 555 eFt működési kiadással, 9 355 eFt intézményfinanszírozással hagyja jóvá jelen rendelet 5. sz. mellékletének részletezése szerint.

AZ EÖTVÖS ÓVODA, MINT ÖNÁLLÓAN MŰKÖDŐ ÉS GAZDÁLKODÓ KÖLTSÉGVETÉSI SZERV KÖLTSÉGVETÉSE

8.§.


A Képviselő-testület az Eötvös Óvoda, mint önállóan működő és gazdálkodó költségvetési szerv 2013. évi költségvetését 45 550 eFt működési bevétellel, 191 674 eFt működési kiadással és 146 124 eFt intézményfinanszírozással hagyja jóvá jelen rendelet 6. sz. mellékletének részletezése szerint.

NORMATÍV ÁLLAMI TÁMOGATÁSOK

9.§.


Az Önkormányzatot megillető, feladatmutatóhoz kötött állami támogatások részletezése jelen rendelet 7. sz. mellékletében található.

EU TÁMOGATÁSSAL MEGVALÓSULÓ PROJEKTEK BEVÉTELEI, KIADÁSAI

10. §.


Az Önkormányzat 2013. évi költségvetésében Európai Uniós támogatással számol a következők szerint:



Beruházás/Fejlesztés megnevezése

Pályázat jele

Költségek

Uniós támogatás





Iskolazöldítés és kapcsolódó szemléletformálás Lakiteleken


KEOP-6.2.0/B/11-2011-0045

 75 763 000 Ft

71 975 000 Ft

Óvoda bővítés


DAOP 4.2.1.

26 558 000 Ft

20 700 000 Ft

Csapadékvíz-elvezető hálózat kiépítése Lakiteleken


DAOP-5.2.1/A-11-2011-0016

9 201 000 Ft

8 281 000 Ft

Lakitelek árvízvédelmi töltés kiépítése (2.forduló)

KEOP-2.1.2/2F/09-2011-0003

9 637 000 Ft

12 025 000 Ft





Komplex épületenergetikai korszerűsítés Lakitelek Nagyközség Önkormányzatánál

KEOP-4.9.0/11-2011-0031

6 378 000 Ft

16 444 000 Ft





Szociális alapszolgáltatások fejlesztése a lakiteleki Gondozási Központban


DAOP-4.1.3-A-11

50 162 000 Ft

49 875 000 Ft

A Dr. Deák István utca felújítása és körforgalom építése Lakiteleken


DAOP-3.1.1/B-11

19 814 000 Ft

11 087 000 Ft

Kerékpárút építés Lakitelek területén a 44-es számú főút mentén

KÖZOP-3.2.0/C-08-11-2011-0009

24 186 000 Ft

26 515 000 Ft

Projektmenedzsment


7 862 000 Ft



ÖSSZESEN:


229 561 000 Ft

216 902 000 Ft

TARTALÉK KÉPZÉSE

11.§.


/1/ A Képviselő-testület 2013. évi költségvetésében 10 000 eFt működési általános tartalékot

    képez. A tartalék felosztásáról a Képviselő-testület dönt.

/2/ A polgármester saját rendelkezésére elkülönített céltartalék:  500 eFt.

/3/ Az  alpolgármester saját rendelkezésére elkülönített céltartalék:  300 eFt.

/4/ A jegyző saját rendelkezésére elkülönített céltartalék:  200 eFt.

/5/ A Gondozási Központ bővítésére elkülönített céltartalék: 2 700 eFt.

/6/ Az IPR pályázat kiadásaira elkülönített céltartalék: 4 252 eFt.

/7/ Környezetvédelmi céltartalék 500 eFt.

/8/ A szociális tűzifa vásárlására elkülönített céltartalék 1 204 eFt.

/9/ Az I. számú orvosi rendelő helyreállítására céltartalék: 2 000 eFt.

/10/  Szennyvíztelep karbantartásra elkülönített céltartalék: 40 322 eFt.

/11/ Csatorna céltartalék: 11 500 eFt.

A költségvetésben szereplő tartalékok mindösszesen: 73 478 eFt.

AZ ÖNKORMÁNYZAT ÁLTAL IRÁNYÍTOTT KÖLTSÉGVETÉSI SZERVEK LÉTSZÁMA

12.§


/1/ Lakitelek Önkormányzat Képviselő-testülete a helyi önkormányzat által irányított költségvetési szerveknél foglalkoztatottak engedélyezett létszámát az alábbiak szerint állapítja meg:


Önkormányzat                                                                          23,50 fő

     Művelődési ház                                                                        1,00 fő

     Településüzemeltetés                                                             12,00 fő

     Iskola működtetés                                                                    5,00 fő

     Védőnői szolgálat                                                                    2,50 fő

     Önkormányzati jogalkotás                                                        1,00 fő

     Pályázati csoport                                                                     2,00 fő


     közfoglalkoztatott                                                                     6,00 fő


Polgármesteri Hivatal                                                                  12,00 fő

    Pályázati csoport                                                                     3,00 fő

Polgármesteri Hivatal összesen:                                              15,00 fő


Községi Könyvtár                                                                       2,50 fő


Gondozási Központ                                                                 17,00 fő


Eötvös Óvoda                                                                             40,00 fő

   Bölcsőde                                                                                 9,00 fő

Eötvös Óvoda összesen:                                                          49,00 fő


Összesen:                                                                              107,00 fő


közfoglalkoztatottak éves létszáma                                              6,00 fő


MINDÖSSZESEN:                                                                   113,00 fő

ADÓSSÁGOT KELETKEZTETŐ ÜGYLETEKBŐL ÉS KEZESSÉGVÁLLALÁSOKBÓL FENNÁLLÓ KÖTELEZETTSÉGEK

13.§.


A 2011. évi CXCIV. tv. (Stabilitási tv.) 3.§. (1) bekezdése szerinti adósságot keletkeztető ügyletekből és kezességvállalásokból fennálló kötelezettségek, valamint az önkormányzat saját bevételei jelen rendelet 8. sz. mellékletében kerülnek bemutatásra.

A FINANSZÍROZÁSI CÉLÚ MŰVELETEKKEL KAPCSOLATOS HATÁSKÖRÖK

14.§.


A Képviselő-testület előzetes jóváhagyása szükséges a következő műveletekhez:

- értékpapír kibocsátás

- hitel-, kölcsönszerződés megkötése.


A Polgármester jóváhagyása szükséges a gazdasági vezető pénzügyi ellenjegyzése mellett a következő műveletekhez:

- szerződés szerinti hitel/kölcsön felvétel, törlesztés

- szabad pénzeszközök törvényben szabályozott betétként való elhelyezése, visszavonása.

A 2013. ÉVI KÖLTSÉGVETÉS VÉGREHAJTÁSÁNAK SZABÁLYAI

15.§.


/1/ Lakitelek Önkormányzata az egységes költségvetést /bevételek beszedését, kiadások teljesítését/ a Költségvetési törvény, az Államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény, a költségvetés alapján gazdálkodó szervek beszámolási és könyvvezetési kötelezettségéről szóló módosított 249/2000.(XII.30.) Korm. rendelet, az Államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról rendelkező 368/2011.(XII.31.) Korm. rendelet, az önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzata, valamint jelen önkormányzati rendelet előírásainak megfelelően hajtja végre a Polgármesteri Hivatal és egy önállóan működő és gazdálkodó költségvetési intézmény útján.


/2/ Az önállóan működő és önállóan működő és gazdálkodó költségvetési szervek részére a költségvetési támogatást a Polgármesteri Hivatal a szükségletnek megfelelően bocsátja rendelkezésre, melyre finanszírozási ütemterv készült.  /9. sz melléklet/


/3/ Az önállóan működő költségvetési szervek, ezen rendeletben meghatározott költségvetésének végrehajtásáért, a gazdálkodás jogszerűségéért, a takarékosság érvényesítéséért és a bevételek növeléséért - az alapfeladatok ellátásának biztosításával – a költségvetési szerv vezetője felelős.


/4/ A 2013. évi feladatmutatóhoz kötött állami hozzájárulás igényléséhez a költségvetési szervek vezetői által szolgáltatott adatok 3 %-osnál nagyobb mértékű eltérése esetén, amikor az önkormányzatot büntető kamat terheli, a költségvetési szerv vezetőjének felelősségét meg kell vizsgálni.


/5/ A Képviselő-testület felhatalmazza a Polgármestert a központi céljellegű pótelőirányzatok saját hatáskörben történő felosztására, a Képviselő-testület utólagos tájékoztatási kötelezettségével.


/6/ A költségvetési szervek 2013. évi költségvetési előirányzatai az ezen rendeletben meghatározottakhoz képest  a Képviselő-testület évközi döntései eredményeként módosulhatnak. Az előirányzatok módosítását kell kezdeményezni különösen az alábbi esetekben:

- bevételi többlet elérésekor.

- új jogszabály, vagy jogszabályi változás következtében történő feladatmódosulás esetén.


/7/ A költségvetési szervek részéről jelentkező évközi működéssel kapcsolatban felmerült, nem tervezett támogatási igények Képviselő-testület által történő elbírálása előtt minden esetben helyszíni ellenőrzés szükséges a kérés megalapozottságának felülvizsgálata céljából. Ezen igényekkel kapcsolatban kötelezettségvállalás, megrendelés, kivitelezés megkezdése testületi döntést követően lehet. Az ellenőrzés elvégzése a Polgármesteri Hivatal feladata.


/8/ A költségvetési szervek a kiadási és bevételi előirányzatokat saját hatáskörben megemelhetik

- a működési és felhalmozási célú támogatásértékű bevétel (elkülönített állami pénzalapból, a társadalombiztosítás pénzügyi alapjaiból, az irányító szerv költségvetéséből származó kapott támogatáson felüli önkormányzati, kistérségi, társulási, az államháztartás központi alrendszerén belülről kapott európai uniós forrásból származó pénzeszköz)

- a működési és felhalmozási célú átvett pénzeszköz, melynek ellenében az átadó a feladatot meghatározhatja, de ellenszolgáltatást nem kér

- az előző évi működési és felhalmozási célú maradvány átvétele, mely nem az átvevő költségvetési maradványából származik

- a kölcsön, mely a kapott kölcsönökből és a nyújtott kölcsönök visszatérüléséből származik

 eredeti vagy módosított előirányzatán felül pénzügyileg teljesült összeggel.


/9/ A rendeletben meghatározott felhalmozási kiadásokon kívül további felhalmozási cél meghatározására csak a Képviselő-testület egyedi elbírálása alapján kerülhet sor.


/10/ A különböző jogcímeken eszközölt kiadások /vásárlás, szolgáltatás igénybevétele, stb./ az időarányos felhasználás figyelembevételével történhetnek.


Az intézményi önállóság nélküli szakfeladatok /egészségügy, stb./ vezetői vásárlásnál, szolgáltatás megrendelésénél stb. kötelezettséget a Polgármesteri Hivatal gazdasági vezetője  ellenjegyzésével vállalhatnak.


A beszerzések kizárólag a költségvetési rendeletben szereplő feladatok ellátására korlátozódhatnak. Ettől eltérő igények költségvetésbe való beépítéséről a Képviselő-testület dönt.


/11/ A költségvetési évben a költségvetési szerveknél foglalkoztatottak vonatkozásában jutalmazásra nem áll rendelkezésre keretösszeg.


/12/ A költségvetés előterjesztésekor a képviselő-testület részére az Áht. 24. §.(4) bekezdésében meghatározott tájékoztató jellegű mérlegek és kimutatások az alábbiak:


A helyi önkormányzat költségvetési mérlege /10. sz. melléklet/.


A többéves kihatással járó döntések számszerűsítése évenkénti bontásban /11. sz. melléklet/.


A közvetett támogatásokról készített kimutatás tartalmazza az adókedvezmények, mentességek összesített adatait jogcímenkénti bontásban  /12. sz. melléklet/.


Előirányzat felhasználási ütemterv /13. sz. melléklet/.


/13/ Önkormányzati biztost kell kirendelni, ha az önkormányzat által fenntartott költségvetési szerv 30 napon túli elismert tartozás állományának mértéke eléri az éves eredeti kiadási előirányzatának 10 %-át.

ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK

16.§.


Ezen rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba. Kihirdetéséről a jegyző gondoskodik, rendelkezéseit 2013. január 1-től kell alkalmazni.


Lakitelek, 2013. február 7.



Felföldi Zoltán sk.                                           dr. Tóth-Péli Emőke sk.

polgármester                                                            jegyző