Budapest I. Kerület Budavári Önkormányzat Képviselő-testületének 14/2023. (V. 19.) önkormányzati rendelete

Budapest I. Kerület Budavári Önkormányzat Képviselő-testülete szervezeti és működési szabályzatáról szóló 22/2022. (XI. 24.) önkormányzati rendelet módosításáról

Hatályos: 2023. 05. 20- 2023. 05. 21

Budapest I. Kerület Budavári Önkormányzat Képviselő-testületének 14/2023. (V. 19.) önkormányzati rendelete

Budapest I. Kerület Budavári Önkormányzat Képviselő-testülete szervezeti és működési szabályzatáról szóló 22/2022. (XI. 24.) önkormányzati rendelet módosításáról

2023.05.20.

Budapest I. Kerület Budavári Önkormányzat Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában, valamint a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXLX. törvény 53. § (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

1. § A Budapest I. Kerület Budavári Önkormányzat Képviselő-testülete szervezeti és működési szabályzatáról szóló 22/2022. (XI. 24.) önkormányzati rendelet 6.  §-a a következő (3) bekezdéssel egészül ki:

„(3) A képviselő közérdekű ügyben a kezdeményezheti a polgármestert intézkedését, amelyre 30 napon belül írásban érdemi választ kell adni, melyről a polgármester a képviselő tájékoztatásával egyidőben a képviselő-testület tagjait is írásban tájékoztatja.”

2. § A Budapest I. Kerület Budavári Önkormányzat Képviselő-testülete szervezeti és működési szabályzatáról szóló 22/2022. (XI. 24.) önkormányzati rendelet 13.  § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) „A Polgármesteri Hivatal főosztály jogállású irodákra és osztály jogállású csoportokra, valamint titkárságra tagozódik. ”

3. § A Budapest I. Kerület Budavári Önkormányzat Képviselő-testülete szervezeti és működési szabályzatáról szóló 22/2022. (XI. 24.) önkormányzati rendelet 18.  §-a a következő (5a) bekezdéssel egészül ki:

„(5a) Amennyiben a polgármester a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló törvény 68. § (1) bekezdésében biztosított jogával él, a képviselő-testület ülését a kezdeményezés benyújtásának napját követő 15 napon belüli időpontra, a rendes testületi ülés összehívására vonatkozó szabályok szerint össze kell hívni.”

4. § A Budapest I. Kerület Budavári Önkormányzat Képviselő-testülete szervezeti és működési szabályzatáról szóló 22/2022. (XI. 24.) önkormányzati rendelet 20.  § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(2) Az önálló indítvány benyújtására jogosultnak az ülés tervezett időpontját megelőző nyolcadik napon 12 óráig kell az önálló indítványát a polgármesternek elektronikusan benyújtania. A polgármester köteles az önálló indítványát ezen időpontig a képviselő-testület tagjai részére elektronikus úton megküldeni. A rendes ülés napirendjére kizárólag a határidőben benyújtott önálló indítványt lehet felvenni.”

5. § A Budapest I. Kerület Budavári Önkormányzat Képviselő-testülete szervezeti és működési szabályzatáról szóló 22/2022. (XI. 24.) önkormányzati rendelet 21.  § (6) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(6) Az önálló indítvány előterjesztői részében a jegyző törvényességi véleményét (szignalizációs jog) fel kell tüntetni, vagy legkésőbb a meghívóval megküldött előterjesztések esetében a képviselő-testületi ülést megelőző harmadik nap 16 óráig, sürgősségi előterjesztés esetén a képviselő-testületi ülést megelőző nap 12 óráig kell a képviselő-testület tagjainak megküldeni.”

6. § A Budapest I. Kerület Budavári Önkormányzat Képviselő-testülete szervezeti és működési szabályzatáról szóló 22/2022. (XI. 24.) önkormányzati rendelet 22.  § e) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(Az ülésvezető feladatai és jogosítványai:)

„e) figyelmezteti a hozzászólót, ha mondanivalója eltér a tárgytól,”

7. § A Budapest I. Kerület Budavári Önkormányzat Képviselő-testülete szervezeti és működési szabályzatáról szóló 22/2022. (XI. 24.) önkormányzati rendelet 25. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(4) A jegyző a képviselő-testületi ülésen a helyi önkormányzatokról szóló törvény 81. § (3) bekezdés e) pontjában foglalt jogkörében bármikor szót kérhet, a d) pontban foglalt tanácskozási jogát napirendenként egy felszólalásban, legfeljebb 2 percben gyakorolhatja.”

8. § A Budapest I. Kerület Budavári Önkormányzat Képviselő-testülete szervezeti és működési szabályzatáról szóló 22/2022. (XI. 24.) önkormányzati rendelet 26.  § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(3) „A vita közben személyes megtámadtatás okán, illetőleg értelmezést igénylő kérdésben a helyi önkormányzati képviselő ügyrendi hozzászólásban észrevételt tehet.”

9. § A Budapest I. Kerület Budavári Önkormányzat Képviselő-testülete szervezeti és működési szabályzatáról szóló 22/2022. (XI. 24.) önkormányzati rendelet 46.  §-a a következő (7) bekezdéssel egészül ki:

„(7) A polgármester köteles gondoskodni arról, hogy a jegyző a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló törvény 81. § (3) bekezdés d) és e) pontjában foglalt kötelezettségének a bizottsági üléseken személyes vagy helyettesítés útján tegyen eleget.”

10. § A Budapest I. Kerület Budavári Önkormányzat Képviselő-testülete szervezeti és működési szabályzatáról szóló 22/2022. (XI. 24.) önkormányzati rendelet 47.  §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

„47.  § (1) A bizottság tagja a bizottság ülésén köteles részt venni. Amennyiben a bizottság tagja hat hónapon belül a bizottsági ülések több, mint a felén nem vett részt, a bizottság elnökének javaslata alapján a képviselő-testület dönt az érintett bizottsági tagsága megszüntetéséről.

(2) A bizottság javaslatot tehet külső szakértő igénybevételére. A szakértő megbízásáról, a szakértői díjról és az elszámolásról a bizottság elnökének javaslata alapján a képviselő-testület dönt.

(3) A bizottsági ülés napirendjére felvett előterjesztéshez a bizottság tagjai az ülésén írásban és szóban módosító indítványt nyújthatnak be.”

11. § A Budapest I. Kerület Budavári Önkormányzat Képviselő-testülete szervezeti és működési szabályzatáról szóló 22/2022. (XI. 24.) önkormányzati rendelet 49.  §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

„49.  § (1) A bizottság üléséről készült jegyzőkönyvet a bizottság elnöke és az elnök által kijelölt egy tagja írja alá.

(2) A bizottság üléséről hangfelvételt kell készíteni, amelynek megőrzéséről a jegyző gondoskodik.

(3) A bizottság döntését a képviselő-testület döntésével azonos módon kell közzétenni.

(4) A polgármester köteles a bizottsági határozatok végrehajtásról vagy annak elmaradásáról - az indokok megjelölésével - a határidő leteltét követő soron következő rendes bizottsági ülésen az érintett bizottságnak beszámolni.”

12. § A Budapest I. Kerület Budavári Önkormányzat Képviselő-testülete szervezeti és működési szabályzatáról szóló 22/2022. (XI. 24.) önkormányzati rendelet 56.  § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(3) A közmeghallgatás első napirendi pontja a polgármester és a bizottságok elnökeinek maximum 10-10 perces beszámolója a megelőző közmeghallgatás óta a kerület lakosságát széles körben érintő döntésekről, eseményekről. A közmeghallgatás második napirendi pontja a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló törvényben meghatározottak (a továbbiakban: felszólalók) számára biztosít kérdés feltevésére és javaslat tételére lehetőséget.”

13. § (1) A Budapest I. Kerület Budavári Önkormányzat Képviselő-testülete szervezeti és működési szabályzatáról szóló 22/2022. (XI. 24.) önkormányzati rendelet 2. melléklete az 1. melléklet szerint módosul.

(2) A Budapest I. Kerület Budavári Önkormányzat Képviselő-testülete szervezeti és működési szabályzatáról szóló 22/2022. (XI. 24.) önkormányzati rendelet 3. melléklete helyébe a 2. melléklet lép.

14. § A Budapest I. Kerület Budavári Önkormányzat Képviselő-testülete szervezeti és működési szabályzatáról szóló 22/2022. (XI. 24.) önkormányzati rendelet

a) 18.  § (4) bekezdésében a „19” szövegrészek helyébe a „16” szöveg,

b) 18.  § (5) bekezdésében a „19” szövegrész helyébe a „16” szöveg,

c) 23.  § (4) bekezdésében a „tizedik” szövegrész helyébe a „hetedik” szöveg,

d) 25. § (3) bekezdésében a „képviselő” szövegrész helyébe a „képviselő-testület tagja” szöveg,

e) 40.  § (1) bekezdésében a „19” szövegrész helyébe a „16” szöveg,

f) 43.  § (1) bekezdésében az „a határozati javaslat” szövegrész helyébe az „az önálló indítvány” szöveg,

g) 52.  § (4) bekezdésében a „30” szövegrész helyébe a „15” szöveg

lép.

15. § Hatályát veszti a Budapest I. Kerület Budavári Önkormányzat Képviselő-testülete szervezeti és működési szabályzatáról szóló 22/2022. (XI. 24.) önkormányzati rendelet

16. § Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.

1. melléklet a 14/2023. (V. 19.) önkormányzati rendelethez

1. A Budapest I. Kerület Budavári Önkormányzat Képviselő-testülete szervezeti és működési szabályzatáról szóló 22/2022. (XI. 24.) önkormányzati rendelet 2. melléklet 1.13. pontja helyébe a következő pont lép:

„1.13. Amennyiben a közterület-használat időtartama a kettő hónapot, vagy a közterület-használati díj összege a kétszázezer forint összeget nem haladja meg a Képviselő-testület döntési jogkörét a közterület rendeltetésétől eltérő használatához való hozzájárulás iránti kérelem tárgyában - a vendéglátó teraszok kivételével- a polgármesterre ruházza át.”

2. melléklet a 14/2023. (V. 19.) önkormányzati rendelethez

3. melléklet
A BIZOTTSÁGOKRA ÁTRUHÁZOTT FELADAT- ÉS HATÁSKÖRÖK

1. A Gazdasági és Jogi Bizottságra átruházott önkormányzati hatáskörök:

1.1. A versenyeztetés részletes eljárási szabályait a Gazdasági és Jogi Bizottság állapítja meg. (Budavári Önkormányzat Képviselő-testületének a Budavári Önkormányzat tulajdonában lévő nem lakás céljára szolgáló helyiségek elidegenítésének szabályairól szóló 16/1994. (V. 13.) önkormányzati rendelet 4. § (3) bekezdés)

1.2. A finanszírozási bevételekkel és kiadásokkal kapcsolatos hatásköröket a Gazdasági és Jogi Bizottság gyakorolja. Az átmenetileg szabad pénzeszközöket kamatozó betétben, vagy állampapírban kell elhelyezni. A betétlekötésekre és az állampapír vásárlásokra a Gazdasági és Jogi döntése alapján kerülhet sor (Budapest I. kerület Budavári Önkormányzat 2019. évi költségvetéséről szóló 18/2018. (XII. 14.) önkormányzati rendelet 4. § (2) bekezdés)

1.3. A támogatás előzetes véleményezésére a Városfejlesztési, Innovációs és Környezetvédelmi Bizottság, a támogatás elbírálására a Képviselő-testület Gazdasági és Jogi Bizottsága jogosult. (az Önkormányzat által nyújtható egyes támogatásokról szóló 12/2005. (VI. 1.) önkormányzati rendelet 14. § (6) bekezdés)

1.4. Természetes és jogi személy, illetve jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet tartozása részletekben történő megfizetésének engedélyezésére (tőke+kamat) 1.000.000 Ft értékhatár alatt legfeljebb 12 hónap törlesztési időtartamra, 1.000.0001,-Ft és 3.000.000,- Ft értékhatár között legfeljebb 24 hónap törlesztési időtartamra vagy 3.000.000,- Ft és 5.000.000,-Ft értékhatár között 36 hónapra a Gazdasági és Jogi Bizottság jogosult (Budavári Önkormányzat Képviselő-testületének az Önkormányzat vagyonáról, a vagyontárgyak feletti tulajdonosi jogok gyakorlásáról szóló 16/1995. (XI. 30.) önkormányzati rendelet 23. § (2) bekezdés a) pont második alpont)

1.5. Dönt az ágazati pénzmaradvány felhasználásáról.

1.6. Az Önkormányzat közbeszerzésekért felelős bizottsága, amely alapján:

1.6.1. véleményezi az Önkormányzat és a Polgármesteri Hivatal, mint ajánlatkérő éves összesített közbeszerzési tervét,

1.6.2. dönt a közbeszerzési eljárás megindításáról és a tárgyi eljárás lezárásáról.

1.7. Dönt - alapítványi forrás kivételével - 25 millió forint értékhatárig a működési vagy fejlesztési célú államháztartáson kívüli forrás átvételéről.

1.8. A követelés elengedésére (tőke + kamat) vagy mérséklésére 5. 000.000,-Ft értékhatárig a Bizottság jogosult. (Budavári Önkormányzat Képviselő-testületének az Önkormányzat vagyonáról, a vagyontárgyak feletti tulajdonosi jogok gyakorlásáról szóló 16/1995. (XI. 30.) önkormányzati rendelet 23. § (1) bekezdés a) pont)

1.9. Jóváhagyja az Önkormányzat nevében kötendő megbízási szerződéseket.

2. A Népjóléti, Oktatási, Kulturális és Sport Bizottságra átruházott önkormányzati hatáskörök:

2.1. Dönt az alábbi szociális ügyekben:

2.1.1. személyi térítési díj elengedése,

2.1.2. adósságcsökkentési támogatás,

2.1.3. szociális kölcsön,

2.1.4. akadálymentesítési támogatás,

2.1.5. lakás-helyreállítási támogatás, valamint

2.1.6. kedvezményes üdülés részvétel feltételei, turnusbeosztás, üdülési díj

2.1.7. fűtési idényben igénybe vehető támogatás.

2.1.8. jó tanulók szociális támogatása,

2.1.9. oltási támogatás,

2.1.10. a nyugdíjasok kedvezményes uszoda bérlet támogatása,

2.1.11. születési támogatás

2.2. A fiatal házasok első lakáshoz jutásának helyi önkormányzati pénzügyi támogatásáról szóló 6/1997. (III. 17.) önkormányzati rendelet 15. § (2) bekezdésében jelölt kérelem és dokumentumok alapján a Népjóléti, Oktatási, Kulturális és Sport Bizottság köt megállapodást a kérelmezővel,

2.3. Az önkormányzat fenntartásában működő szociális, kulturális, oktatási, sport és egészségügyi intézmények Szervezeti és Működési Szabályzatát, Szakmai programját a Képviselő-testület által átruházott hatáskörben a Népjóléti, Oktatási, Kulturális és Sport Bizottság hagyja jóvá. (A szociális és gyermekjóléti pénzbeli, természetbeni és személyes gondoskodást nyújtó ellátásokról szóló 6/2015. (II. 27.) önkormányzati rendelet 52. § (3) bekezdés),

2.3.1. A Népjóléti, Oktatási, Kulturális és Sport Bizottság jóváhagyja az Egyesített Bölcsődék téli- és nyári zárási tervét, valamint a Budapest I. kerület Budavári Önkormányzat fenntartásában működő Brunszvik Teréz Budavári Óvodák heti és éves nyitvatartási idejét,

2.3.2. A Népjóléti, Oktatási, Kulturális és Sport Bizottság kiírja a Bursa Hungarica Felsőoktatási Önkormányzati Ösztöndíjrendszer kerületi pályázatait, elfogadja a bírálati szabályzatot, elbírálja a pályázatokat és dönt az ösztöndíjak odaítélésére,

2.4. A szülő, törvényes képviselő kérelmére különös méltánylást érdemlő esetben a szociális és gyermekjóléti pénzbeli, természetbeni és személyes gondoskodást nyújtó ellátásokról szóló 6/2015. (II. 27.) önkormányzati rendelet 55. § (9) bekezdés b) pontjában részletezett ok fennállása esetén a Népjóléti, Oktatási, Kulturális és Sport Bizottság a Gyermekjóléti Szolgálat javaslata alapján a bölcsődei ellátást továbbra is biztosíthatja azon gyermek számára, aki rendszeres gyermekvédelmi kedvezményre jogosult, vagy akinek a szülője, gondozója szociális helyzete miatt a gyermek napközbeni ellátásáról más módon nem tud gondoskodni. (a szociális és gyermekjóléti pénzbeli, természetbeni és személyes gondoskodást nyújtó ellátásokról szóló 6/2015. (II. 27.) önkormányzati rendelet 55. § (10) bekezdés),

2.5. A helyi támogatás visszafizetésére legalább öt évet kell, de legfeljebb tizenöt évet lehet biztosítani. A futamidő tekintetében a Népjóléti, Oktatási, Kulturális és Sport Bizottság határoz, a kérelmező szociális helyzete alapján, figyelemmel az így kialakítható egyenlő havi törlesztő részletek nagyságára (a fiatal házasok első lakáshoz jutásának, valamint a lakás építésének, vásárlásának és korszerűsítésének helyi önkormányzati pénzügyi támogatásáról szóló 6/1997. (III. 17.) önkormányzati rendelet 18. § (2) bekezdés).

2.6. A Népjóléti, Oktatási, Kulturális és Sport Bizottság javasolja a helyi támogatás visszafizetésének részben vagy egészben történő elengedését a pénzügyileg tartósan ellehetetlenült kérelmező, illetve család esetében, ha önhibáján kívül került olyan helyzetbe, hogy nem képes a lakás vásárlásával összefüggő pénzintézeti hitelek és az önkormányzati támogatás havi törlesztő részleteinek a megfizetésére (a fiatal házasok első lakáshoz jutásának, valamint a lakás építésének, vásárlásának és korszerűsítésének helyi önkormányzati pénzügyi támogatásáról szóló 6/1997. (III. 17.) önkormányzati rendelet 23. § (3) bekezdés),

2.7. A 6/1997. (III. 17.) önkormányzati rendelet hatálybalépése előtt nyújtott támogatások visszafizetésére továbbra is a támogatás nyújtásakor hatályos jogszabályok az irányadók azzal, hogy a támogatás havi törlesztőrészletét a Népjóléti, Oktatási, Kulturális és Sport Bizottság hozzájárulása alapján lehet mérsékelni, ha a kérelmező nem képes a lakás vásárlásával összefüggő önkormányzati támogatás korábban megállapított havi törlesztő-részletének megfizetésére. (a fiatal házasok első lakáshoz jutásának, valamint a lakás építésének, vásárlásának és korszerűsítésének helyi önkormányzati pénzügyi támogatásáról szóló 6/1997. (III. 17.) önkormányzati rendelet 27. § (2) bekezdés),

2.8. A Népjóléti, Oktatási, Kulturális és Sport Bizottság elbírálja a lakbér támogatás iránti kérelmet,

2.9. A Népjóléti, Oktatási, Kulturális és Sport Bizottság megszünteti az önkormányzat által fenntartott intézményben fennálló jogviszonyt, ha az intézményi elhelyezés feltételei már nem állnak fenn, vagy a jogosultat másik intézménybe kell elhelyezni, vagy ha a jogosult a házirendet súlyosan megsérti, illetve ha az ellátás az igényelt formában nem biztosítható,

2.10. A Népjóléti, Oktatási, Kulturális és Sport Bizottság dönt a külön eljárás keretében biztosítható személyes gondoskodást nyújtó ellátásokról, azok megszüntetéséről, módosításáról,

2.11. A Népjóléti, Oktatási, Kulturális és Sport Bizottság dönt a személyi térítési díj összegéről, az Önkormányzat által fenntartott intézmény – szociális étkeztetés, idősek klubja és bölcsődei ellátás – esetében, ha a jogosult a térítési díj összegét vitatja vagy annak csökkentését, elengedését kéri,

2.12. A Népjóléti, Oktatási, Kulturális és Sport Bizottság dönt személyi térítési díj felemeléséről, maximum az intézményi térítési díj összegéig,

2.13. A Népjóléti, Oktatási, Kulturális és Sport Bizottság dönt a házi segítségnyújtás ellátás esetében, ha a jogosult a térítési díj összegének elengedését kéri,

2.14. A jelen rendelet 8. § (4) bekezdésében meghatározott tárgykörökben dönt az államháztartáson kívülre nyújtható forrás (támogatás) átadására irányuló pályázat (a továbbiakban: pályázat) kiírásáról, valamint a pályázat és államháztartáson kívülre nyújtható forrás (támogatás) átadására irányuló egyedi támogatási kérelem (a továbbiakban: egyedi támogatási kérelem) alapján – az alapítvány által benyújtott pályázatot vagy egyedi támogatási kérelmet kivéve - a támogatás megállapításáról. Alapítvány által benyújtott pályázat vagy egyedi támogatási kérelem esetén a támogatás megállapítása tárgyában javaslatot tesz a képviselő-testület részére.

3. Városfejlesztési, Innovációs és Környezetvédelmi Bizottságra átruházott önkormányzati hatáskörök:

3.1. Amennyiben a közterület-használat időtartama a kettő hónapot meghaladja, de az egy éves időtartamot nem haladja meg, vagy a közterület-használati díj összege a kétszázezer forint összeget meghaladja, a képviselő-testület döntési jogkörét a közterület rendeltetésétől eltérő használatához való hozzájárulás iránti kérelem tárgyában a közterület-használatért felelős bizottságra ruházza át.

3.2. A Képviselő-testület a Budapest I. kerület Budavári Önkormányzat tulajdonában álló közterületek használatáról szóló 18/2020. (X. 7.) önkormányzati rendelet 34. § (3) bekezdésében meghatározott hatáskörét a közterület-használatért felelős bizottságra ruházza át.

3.3. A Képviselő-testület a Budapest I. kerület Budavári Önkormányzat tulajdonában álló közterületek használatáról szóló 18/2020. (X. 7.) önkormányzati rendelet 34. § (4) és (5) bekezdésében meghatározott hatáskörét a közterület-használatért felelős bizottságra ruházza át.

3.4. A kerületi védelem alá helyezést vagy annak megszüntetését kezdeményezheti bármely természetes vagy jogi személy, jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet a Városfejlesztési, Innovációs és Környezetvédelmi Bizottsághoz benyújtott javaslattal. (Budapest I. kerület Budavári Önkormányzat Képviselő-testületének 18/2017. (IX. 29.) önkormányzati rendelete a településkép védelméről 6. § (1) bekezdés),

3.5. A Bizottság jogosult a társasházak rendkívüli támogatásának előzetes véleményezésére. (Budavári Önkormányzat Képviselő-testületének a társasházak felújítási hitelfelvételének támogatásáról szóló 12/2005. (VI. 1.) önkormányzati rendelet 14. § (6) bekezdés),

3.6. A partnerségi egyeztetés szerinti érintettekkel, az érintett államigazgatási szervekkel, az érintett területi és települési önkormányzatokkal lefolytatott egyeztetés során az el nem fogadott véleményeket és azok indokolását a polgármester a főépítész szakmai javaslata figyelembevételével a Városfejlesztési, Innovációs és Környezetvédelmi Bizottság (a továbbiakban: Bizottság) elé terjeszti. A Képviselő-testületének átruházott hatáskörében a Bizottság dönt az a vélemények elfogadásáról és el nem fogadásáról. A vélemény el nem fogadása esetén a döntést a Bizottságnak indokolnia kell. (a partnerségi egyeztetés szabályairól szóló 6/2017. (II. 23.) önkormányzati rendelet 4. § (1) bekezdés, a településfejlesztési koncepcióról, az integrált településfejlesztési stratégiáról és a településrendezési eszközökről, valamint egyes településrendezési sajátos jogintézményekről szóló 314/2012 (XI. 8.) Korm.rendelet 30. § (10) bekezdés, 39. § (2) bekezdés, 42. § (1) bekezdés, 42/A. § (1) bekezdés, 43/A. § (8) bekezdés),

3.7. Az ebek futtatására lehetőséget biztosító terület (a továbbiakban: kutyafuttató) kijelölését a Városfejlesztési, Innovációs és Környezetvédelmi Bizottság véleményezi. (a közösségi együttélés alapvető szabályairól valamint ezek megsértésének és elmulasztásának jogkövetkezményeiről szóló 15/2013 (V. 31.) önkormányzati rendelet 12. § (1) bekezdés),

3.8. Állástfoglal a Környezetvédelmi Alap éves felhasználási tervéről

3.9. A jelen rendelet 8. § (5) bekezdésében meghatározott tárgykörökben dönt az államháztartáson kívülre nyújtható forrás (támogatás) átadására irányuló pályázat (a továbbiakban: pályázat) kiírásáról, valamint a pályázat és államháztartáson kívülre nyújtható forrás (támogatás) átadására irányuló egyedi támogatási kérelem (a továbbiakban: egyedi támogatási kérelem) alapján – az alapítvány által benyújtott pályázatot vagy egyedi támogatási kérelmet továbbá helyi önkormányzati rendeletben rögzített pályázatot vagy egyedi támogatási kérelmet szabályozó eltérő rendelkezések esetét kivéve - a támogatás megállapításáról. Alapítvány által benyújtott pályázat vagy egyedi támogatási kérelem esetén a támogatás megállapítása tárgyában javaslatot tesz a képviselő-testület részére.

3.10. Dönt az autóbusz várakozási hozzájárulás kiadásáról (Budapest I. kerület Budavári Önkormányzat Képviselő-testületének az I. kerület közterületein a járművel várakozás díjának és a várakozási hozzájárulás kiadásának szabályozásáról szóló 24/2011. (X. 28.) önkormányzati rendelete 5/E. § (4) bekezdése).

4. A Műemlékvédelmi és Tulajdonosi Bizottságra átruházott önkormányzati hatáskörök:

4.1. A forgalomképtelen vagyonnak a tulajdonjogát nem érintő hasznosítása a Műemlékvédelmi és Tulajdonosi Bizottság feladatkörébe tartozik. (Budavári Önkormányzat Képviselő-testületének az Önkormányzat vagyonáról, a vagyontárgyak feletti tulajdonosi jogok gyakorlásáról szóló 16/1995. (XI. 30.) önkormányzati rendelet ( továbbiakban: R.1.) 16. § (1) bekezdés),

4.2. A R.1. 4. §-ban meghatározott korlátozottan forgalomképes vagyontárgyak megterhelésre, bérleti vagy a használati jogának átengedéséről - a (3) bekezdésben és a 18. §-ban foglalt kivétellel - 20 millió forint értékhatárig a Műemlékvédelmi és Tulajdonosi Bizottság, ezen értékhatár felett a Képviselő-testület határoz. (Budavári Önkormányzat Képviselő-testületének az Önkormányzat vagyonáról, a vagyontárgyak feletti tulajdonosi jogok gyakorlásáról szóló 16/1995. (XI. 30.) önkormányzati rendelet 17. § (2) bekezdés),

4.3. A R.1. 4. § b) pontjában valamint a nemzeti vagyonról szóló törvény 5. § (5) bekezdés b) pontjában meghatározott vagyontárgyak tulajdonjogát nem érintő hasznosítása a Műemlékvédelmi és Tulajdonosi Bizottság feladatkörébe tartozik. (Budavári Önkormányzat Képviselő-testületének az Önkormányzat vagyonáról, a vagyontárgyak feletti tulajdonosi jogok gyakorlásáról szóló 16/1995. (XI. 30.) önkormányzati rendelet 17. § (3) bekezdés),

4.4. A társaság legfőbb szervének az (1) bekezdésben fel nem sorolt egyéb, törvény vagy az alapító okirat (alapszabály) által hatáskörébe tartozó jogait a Műemlékvédelmi és Tulajdonosi Bizottság gyakorolja (Budavári Önkormányzat Képviselő-testületének az Önkormányzat vagyonáról, a vagyontárgyak feletti tulajdonosi jogok gyakorlásáról szóló 16/1995. (XI. 30.) önkormányzati rendelet 19. § (2) bekezdés).

4.5. Az R.1. 1. számú mellékletében meghatározott szabadon felhasználható üzleti vagyonnak minősülő, társasházi közös tulajdon esetében ha az Önkormányzat tulajdoni hányada a 10%-ot és a vagyontárgy forgalmi értéke az 5 millió forintot nem haladja meg, a Műemlékvédelmi és Tulajdonosi Bizottság dönt (Budavári Önkormányzat Képviselő-testületének az Önkormányzat vagyonáról, a vagyontárgyak feletti tulajdonosi jogok gyakorlásáról szóló 16/1995. (XI. 30.) önkormányzati rendelet 20. § (1) bekezdés c) pont),

4.6. Az üzleti vagyonnak a tulajdonjogát nem érintő hasznosításáról 50 millió forintot meg nem haladó értékű vagyontárgy esetében a Műemlékvédelmi és Tulajdonosi Bizottság dönt. (Budavári Önkormányzat Képviselő-testületének az Önkormányzat vagyonáról, a vagyontárgyak feletti tulajdonosi jogok gyakorlásáról szóló 16/1995. (XI. 30.) önkormányzati rendelet 20. § (2) bekezdés),

4.7. A R.1. rendelet szerint üzleti vagyonnak minősülő vagyontárgy megszerzéséről – ide nem értve az ingyenes megszerzés esetén – és megterheléséről 50 millió forintot meg nem haladó értékű vagyontárgy esetében, továbbá az önkormányzati vagyon vagyonkezelésbe adásáról a Műemlékvédelmi és Tulajdonosi Bizottság dönt. (Budavári Önkormányzat Képviselő-testületének az Önkormányzat vagyonáról, a vagyontárgyak feletti tulajdonosi jogok gyakorlásáról szóló 16/1995. (XI. 30.) önkormányzati rendelet 20. § (3) bekezdés),

4.8. az önkormányzat tulajdonában lévő lakások és helyiségek elidegenítésével összefüggésben:

4.8.1. hozzájárul a lakás elidegenítésre való kijelöléséhez, ha a lakás bérlőjét az önkormányzat vagy jogelődje jelölte ki,

4.8.2. kezdeményezi a lakás elidegenítésre való kijelölését,

4.8.3. üres lakás értékesítése esetén megállapítja a versenyeztetés szabályait,

4.8.4. kezdeményezi a helyiség elidegenítésre való kijelölését,

4.8.5. megállapítja az üres helyiség pályázatok részletes szabályait,

4.9. A Műemlékvédelmi és Tulajdonosi Bizottság jelöli ki a szociális bérletként bérbe adható lakásokat. (az önkormányzat tulajdonában álló lakások és nem lakás céljára szolgáló helyiségek bérbeadásának feltételeiről szóló 2/2017. (II. 23.) önkormányzati rendelet 9. § (3) bekezdés),

4.10. A pályázatot a Műemlékvédelmi és Tulajdonosi Bizottság írja ki. (az önkormányzat tulajdonában álló lakások és nem lakás céljára szolgáló helyiségek bérbeadásának feltételeiről szóló 2/2017. (II. 23.) önkormányzati rendelet 14. § (1) bekezdés),

4.11. A Hivatal a beérkezett pályázatokat annak érvényességére vagy érvénytelenségére történő utalással ellátva, a pályázati határidő lejártát követően előterjesztést készít a Műemlékvédelmi és Tulajdonosi Bizottság részére javaslattétel céljából. A Műemlékvédelmi és Tulajdonosi Bizottság a pályázatokat a pályázati elbírálás szempontjai alapján rangsorolja és javaslatot tesz a pályázat nyertesére, valamint annak a három következő pályázónak a sorrendjére is, akivel a nyertes vagy a soron következő pályázó kiesése esetén a lakásra bérleti szerződés köthető. (az önkormányzat tulajdonában álló lakások és nem lakás céljára szolgáló helyiségek bérbeadásának feltételeiről szóló 2/2017. (II. 23.) önkormányzati rendelet 17. § (2) bekezdés),

4.12. A bérlőtársi szerződés megkötéséről a Műemlékvédelmi és Tulajdonosi Bizottság dönt. (az önkormányzat tulajdonában álló lakások és nem lakás céljára szolgáló helyiségek bérbeadásának feltételeiről szóló 2/2017. (II. 23.) önkormányzati rendelet 29. § (4) bekezdés),

4.13. Lakás nem lakás céljára történő bérbeadásáról - a bérlő, illetve a bérlőtársak kérelmére - a Műemlékvédelmi és Tulajdonosi Bizottság dönt. (az önkormányzat tulajdonában álló lakások és nem lakás céljára szolgáló helyiségek bérbeadásának feltételeiről szóló 2/2017. (II. 23.) önkormányzati rendelet 59. § (4) bekezdés),

4.14. A Műemlékvédelmi és Tulajdonosi Bizottság hozzájárulhat ahhoz, hogy a bérlő a határozatlan idejű bérleti jogviszony folytatása ellenében tartási szerződést kössön, ha nem állnak fenn jogszabályban meghatározott kizáró feltételek. (az önkormányzat tulajdonában álló lakások és nem lakás céljára szolgáló helyiségek bérbeadásának feltételeiről szóló 2/2017. (II. 23.) önkormányzati rendelet 60. (1) bekezdés),

4.15. Lakás bérleti joga a Műemlékvédelmi és Tulajdonosi Bizottság hozzájárulásával kizárólag másik lakás bérleti jogára, illetőleg tulajdonjogára cserélhető. (az önkormányzat tulajdonában álló lakások és nem lakás céljára szolgáló helyiségek bérbeadásának feltételeiről szóló 2/2017. (II. 23.) önkormányzati rendelet 61/A §)

4.16. A tartósan önkormányzati tulajdonban lévő üzleti vagyon körébe vont, az elidegenítési körből kivett, külön tételesen felsorolt, valamint a nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű nemzeti vagyonba tartozó helyiségek bérbeadásáról a Képviselő-testület, más helyiségek bérbeadásáról a Műemlékvédelmi és Tulajdonosi Bizottság (a továbbiakban együttesen: Bérbeadói jogok gyakorlója) dönt. (az önkormányzat tulajdonában álló lakások és nem lakás céljára szolgáló helyiségek bérbeadásának feltételeiről szóló 2/2017. (II. 23.) önkormányzati rendelet 63. § (2) bekezdés),

4.17. A helyiség bérbeadására azzal köthető bérleti szerződés aki a Műemlékvédelmi és Tulajdonosi Bizottság döntése alapján versenyeztetés nélkül bérleti jogot kapott. (az önkormányzat tulajdonában álló lakások és nem lakás céljára szolgáló helyiségek bérbeadásának feltételeiről szóló 2/2017. (II. 23.) önkormányzati rendelet 66. § (1) bekezdés f) pont),

4.18. A Műemlékvédelmi és Tulajdonosi Bizottság pályázat kiírása nélkül, egyedi elbírálás alapján dönthet a helyiségnek határozott - egy évnél nem hosszabb – időre történő bérbeadásáról. (az önkormányzat tulajdonában álló lakások és nem lakás céljára szolgáló helyiségek bérbeadásának feltételeiről szóló 2/2017. (II. 23.) önkormányzati rendelet 66. § (1) bekezdés f) pont 68. § (2) bekezdés),

4.19. A helyiség bérletére bérlőtársi jogviszony a Műemlékvédelmi és Tulajdonosi Bizottság döntésével akkor létesíthető, ha a bérlő és a bérlőtárs a jogviszony létesítésében megállapodtak, továbbá vállalják a rendelet szerint megjelölt bérbeadói hozzájárulás feltételeinek teljesítését. (az önkormányzat tulajdonában álló lakások és nem lakás céljára szolgáló helyiségek bérbeadásának feltételeiről szóló 2/2017. (II. 23.) önkormányzati rendelet 78. § (1) bekezdés),

4.20. A Műemlékvédelmi és Tulajdonosi Bizottság hozzájárulhat ahhoz, hogy a bérlő a helyiséget a bérleti szerződésben rögzítettől eltérő célra használja. (az önkormányzat tulajdonában álló lakások és nem lakás céljára szolgáló helyiségek bérbeadásának feltételeiről szóló 2/2017. (II. 23.) önkormányzati rendelet 80. § (1) bekezdés),

4.21. A helyiség bérleti jogának átruházása, valamint cseréje iránti kérelemről a Műemlékvédelmi és Tulajdonosi Bizottság dönt. (az önkormányzat tulajdonában álló lakások és nem lakás céljára szolgáló helyiségek bérbeadásának feltételeiről szóló 2/2017. (II. 23.) önkormányzati rendelet 81. § (5) bekezdés),

4.22. Ha a R.1. másként nem rendelkezik, a vagyongazdálkodással kapcsolatos tulajdonosi döntéseket a jegyző útján a Polgármesteri Hivatal készíti elő és terjeszti a Műemlékvédelmi és Tulajdonosi Bizottság elé és gondoskodik szükség szerint az előterjesztés szakmai koordinációjáról a (4)-(6) bekezdésben foglaltak szerint. (az Önkormányzat vagyonáról, a vagyontárgyak feletti tulajdonosi jogok gyakorlásáról szóló 16/1995. (XI. 30.) önkormányzati rendelet 15. § (2) bekezdés),

4.23. Ha e rendelet a lakások és a helyiségek bérbeadásával kapcsolatos tulajdonosi jogok és kötelezettségek gyakorlója ként nem az Önkormányzat Képviselő-testületét jelöli, akkor a tulajdonosi, bérbeadó jogok és kötelezettségek a Bizottságot (a továbbiakban: bérbeadó) illetik, illetve terhelik. (Budapest I. kerület Budavári Önkormányzat Képviselő-testületének az önkormányzat tulajdonában álló lakások és nem lakás céljára szolgáló helyiségek bérbeadásának feltételeiről szóló 2/2017. (II. 23.) önkormányzati rendelet 3. § (1) bekezdés)

4.24. Gondoskodik a vagyonkezelésbe adott vagyontárgyak évenkénti ellenőrzéséről, vizsgálja a vagyonkezelőt megillető jogok gyakorlását, annak szabályszerűségét, célszerűségét.

4.25. Ellátja az egyes állami tulajdonban lévő vagyontárgyak önkormányzatok tulajdonába adásáról szóló törvényben biztosított, az önkormányzat hatáskörébe tartozó feladatokat.

5. Az Egyházi és Idegenforgalmi Bizottság átruházott önkormányzati hatáskörök:

5.1. A Budapest Főváros Közgyűlésének a Budapest főváros közigazgatási területén a járművel várakozás rendjének egységes kialakításáról, a várakozás díjáról és az üzemképtelen járművek tárolásának szabályozásáról szóló 30/2010. (VI. 4.) önkormányzati rendelet 13. § (2) bekezdése szerint méltányossági lakossági hozzájárulást - egyedi kérelem alapján - az Egyházi és Idegenforgalmi Bizottság adja ki. (Budapest I. kerület Budavári Önkormányzat Képviselő-testületének az I. kerület közterületein a járművel várakozás díjának és a várakozási hozzájárulás kiadásának szabályozásáról szóló 24/2011. (X. 28.) önkormányzati rendelet 4. §),

5.2. Az Egyházi és Idegenforgalmi Bizottság dönt a parkolóhely biztosításra vonatkozó kérelmekről. (A parkolóhely-létesítési kötelezettségről szóló 9/2005. (IV. 29.) Kt. rendelet 4. § (2) bekezdése)”