Budapest I. Kerület Budavári Önkormányzat Képviselő-testületének 19/2023. (VI. 1.) önkormányzati rendelete

az Önkormányzat vagyonáról, a vagyontárgyak feletti tulajdonosi jogok gyakorlásáról szóló 16/1995. (XI. 30.) önkormányzati rendeletének módosításáról

Hatályos: 2023. 06. 02- 2023. 06. 03

Budapest I. Kerület Budavári Önkormányzat Képviselő-testületének 19/2023. (VI. 1.) önkormányzati rendelete

az Önkormányzat vagyonáról, a vagyontárgyak feletti tulajdonosi jogok gyakorlásáról szóló 16/1995. (XI. 30.) önkormányzati rendeletének módosításáról

2023.06.02.

Budapest I. Kerület Budavári Önkormányzat Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés e) pontjában és a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 107. §-ában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

1. § Az Önkormányzat vagyonáról, a vagyontárgyak feletti tulajdonosi jogok gyakorlásáról szóló 16/1995 (XI.30.) önkormányzati rendelet 1. § (3) bekezdés b) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(Ezen rendelet szabályait csak akkor kell alkalmazni,)

„b) közterületek tulajdonjogot nem érintő hasznosítására, ha az Önkormányzat tulajdonában álló közterületek használatáról szóló mindenkor hatályos önkormányzati rendelete eltérően nem rendelkezik,”

2. § Az Önkormányzat vagyonáról, a vagyontárgyak feletti tulajdonosi jogok gyakorlásáról szóló 16/1995 (XI.30.) önkormányzati rendelet 7. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

„7. § (1) Az éves zárszámadáshoz a vagyonállapotról – az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény (a továbbiakban: Áht.) 91. § (2) bekezdés c) pontja, valamint Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény (a továbbiakban: Mötv.) 110. § (2) bekezdése szerinti – vagyonkimutatást kell készíteni, amely az önkormányzat és intézményei vagyonát (eszközeit és kötelezettségeit) mutatja be az államháztartás számviteléről szóló 4/2013. (I.11.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Áhsz.) 30. §-ában meghatározottaknak megfelelően, önkormányzat és költségvetési intézmények (külön-külön) szerinti bontásban.

(2) A vagyonkimutatást az éves költségvetési beszámoló (zárszámadás) részeként, mellékletben kell beterjeszteni a Képviselő-testület elé. A Képviselő-testület a vagyonkimutatást a beszámolóval együtt, annak részeként fogadja el.

(3) A vagyonkimutatásban kizárólag az önkormányzat tulajdonában lévő vagyontárgyak mutathatók ki. Korábban értékesített, vagy más jogcímen az önkormányzati tulajdonból kikerült vagyon csak „tájékoztatás” címszóval, elkülönítetten szerepelhet. A vagyonkimutatásban az érték adatokat ezer forintra kerekítve kell szerepeltetni.

(4) Az önkormányzati költségvetési szerv vezetője a vagyonkimutatás összeállításához legkésőbb a tárgyévet követő év február 28-ig adatot szolgáltat.

(5) A vagyonkimutatás alapját képező nyilvántartás felfektetéséről és folyamatos vezetéséről, valamint a vagyonkimutatás összeállításáról, az éves költségvetési beszámoló mérlegében és az ingatlanok esetében a vagyonkataszterben szereplő, megfeleltethető értékadatok egyezőségéről, közzétételéről a polgármester gondoskodik. A jegyző köteles biztosítani a vagyonkimutatásban nyilvántartott adatoknak az önkormányzati tulajdonú ingatlanok vagyonkataszterében szereplő ingatlanok adataival való egyezőséget. Az önkormányzati vagyonnyilvántartás (vagyonkataszter) folyamatos vezetéséért, az adatok hitelességéért a jegyző felelős.

(6) Az Önkormányzatnál és költségvetési szerveinél a mérlegben szereplő eszközöket és forrásokat három évenként kell mennyiségi felvétellel leltározni. A leltározást - figyelemmel az Áhsz. 22. §-ában foglaltakra - a számvitelről szóló 2000. évi C. törvény. (a továbbiakban: Sztv.) 69. §-a szerint kell végrehajtani.”

3. § Az Önkormányzat vagyonáról, a vagyontárgyak feletti tulajdonosi jogok gyakorlásáról szóló 16/1995 (XI.30.) önkormányzati rendelet 9/A. §-a a következő (3) bekezdéssel egészül ki:

„(3) Vagyonkezelési szerződés kizárólag az alábbi személyekkel köthető és vagyonkezelői jog kizárólag általuk gyakorolható:

a) állam, helyi önkormányzat, nemzetiségi önkormányzat, önkormányzati társulás, valamint ezek fenntartása vagy irányítása alá tartozó intézmény,

b) költségvetési szerv,

c) köztestület,

d) az a) pontban meghatározott személyek együtt vagy külön-külön 100%-os tulajdonában álló gazdálkodó szervezet,

e) a d) pont szerinti gazdálkodó szervezet 100%-os tulajdonában álló gazdálkodó szervezet.”

4. § Az Önkormányzat vagyonáról, a vagyontárgyak feletti tulajdonosi jogok gyakorlásáról szóló 16/1995 (XI.30.) önkormányzati rendelet 9/B. § (1) és (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:

„(1) Vagyonkezelői jog a nemzeti vagyonról szóló törvény 11. § (5) bekezdését kivéve vagyonkezelői szerződéssel jön létre. A vagyonkezelő szerv a szerződésben meghatározott jogait jelen rendeletben foglaltakkal összhangban gyakorolhatja. Vagyonkezelői jog létesítéséről szóló szerződés jóváhagyásáról, megkötéséről a Képviselő-testület dönt.

(2) A vagyonkezelési szerződés a nemzeti vagyonról szóló törvény erejénél fogva megszűnik, ha a vagyonkezelő a 9/A. § (3) bekezdésének d) és e) pontjaiban meghatározott tulajdonosi szerkezete megváltozik. A vagyonkezelői jogot alapító szerződés megszűnésének időpontja az a nap, amelyen a d) vagy e) pontjában meghatározottaktól eltérő tulajdonosi szerkezetet eredményező tulajdonosváltozás bekövetkezik.”

5. § Az Önkormányzat vagyonáról, a vagyontárgyak feletti tulajdonosi jogok gyakorlásáról szóló 16/1995 (XI.30.) önkormányzati rendelet 9/D. § (8) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(8) A területileg illetékes tankerületi központ részére vagyonkezelésbe átadott önkormányzati tulajdonú, köznevelési feladat ellátását szolgáló ingatlanokat a jelen rendelet 4. számú melléklete tartalmazza.”

6. § (1) Az Önkormányzat vagyonáról, a vagyontárgyak feletti tulajdonosi jogok gyakorlásáról szóló 16/1995 (XI.30.) önkormányzati rendelet 10. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(3) Amennyiben az adott vagyontárgy vonatkozásában rendelkezésre áll az értékesítést, illetve hasznosítást megelőző 1 éven belül készült forgalmi értékbecslés vagy üzleti értékelés, a döntés előtt ennek aktualizált változata is elfogadható.”

(2) Az Önkormányzat vagyonáról, a vagyontárgyak feletti tulajdonosi jogok gyakorlásáról szóló 16/1995 (XI.30.) önkormányzati rendelet 10. §-a a következő (8) és (9) bekezdéssel egészül ki:

„(8) Az Önkormányzat tulajdonában álló ingatlant érintő munkálathoz, építési engedélyezési eljáráshoz, építési engedély módosításához, és az ehhez szükséges engedély kiadásához, bejelentéséhez kapcsolódó tulajdonosi hozzájárulás iránti kérelemről a Műemlékvédelmi és Tulajdonosi Bizottság dönt.

(9) Az Önkormányzat tulajdonában álló fásított ingatlanon szükségessé váló favédelmi intézkedésekről, fakivágásról szóló tulajdonosi hozzájárulás iránti kérelemről a polgármester dönt.

7. § Az Önkormányzat vagyonáról, a vagyontárgyak feletti tulajdonosi jogok gyakorlásáról szóló 16/1995 (XI.30.) önkormányzati rendelet 18. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

„18. § (1) Az Önkormányzat a működésükhöz szükséges, az alapító okiratukban foglalt közfeladatok ellátását szolgáló vagyon használatát közfeladatuk ellátása céljából, az ahhoz szükséges mértékben ingyenesen biztosítja az Önkormányzat által alapított intézmények és költségvetési szervek - beleértve a Polgármesteri Hivatalt is -, valamint az Önkormányzat kizárólagos tulajdonában álló gazdasági társaságok részére.

(2) Az Önkormányzat intézményei, költségvetési szervei és gazdasági társaságai használati joguknál fogva a tulajdonostól elvárható gondossággal jogosultak és kötelesek a részükre használatra átadott vagyoni eszközök rendeltetésszerű használatára, működtetésére, fenntartására, hasznosítására és a vagyonhoz fűződő közterhek viselésére.

(3) Az önkormányzati intézmények, költségvetési szervek és gazdasági társaságok használatába adott ingó- és ingatlan vagyonnal kapcsolatos vitás (peres) ügyek intézésére a tulajdonos jogosult, kivéve a bérleti jogviszonyt érintő ügyeket.

(4) Az önkormányzati intézmény, költségvetési szerv és gazdasági társaság vezetője – az alapító okiratban meghatározott tevékenységi körön és vállalkozási mértéken belül, az alaptevékenység sérelme nélkül – önállóan dönt az önkormányzati intézmény, költségvetési szerve és gazdasági társaság elhelyezését, illetve feladatát szolgáló

a) ingó vagyon és vagyoni értékű jog megszerzéséről, elidegenítéséről, megterheléséről és egyéb módon történő hasznosításáról évi 2 millió Ft értékhatárig, azzal, hogy az egyedi döntéssel érintett egyes jogügyletek értéke nem haladhatja meg az 500 ezer forintot.

b) ingatlan, ingatlanrész használatba adásáról legfeljebb 1 évi időtartamra.

(5) Az önkormányzati intézmény, költségvetési szerv és gazdasági társaság vezetője – a Műemlékvédelmi és Tulajdonosi Bizottság előzetes hozzájárulásával - dönt

a) az ingó vagyon és a vagyoni értékű jog megszerzéséről, elidegenítéséről, megterheléséről és egyéb módon történő hasznosításáról 2-10 millió Ft értékhatárig,

b) ingatlan, ingatlanrész 1 évet meghaladó használatba adásáról.

(6) Az (5) bekezdés a) pontjában meghatározott érték felett a Képviselő-testület dönt ingó vagyon és a vagyoni értékű jog megszerzéséről, elidegenítéséről, megterheléséről és egyéb módon történő hasznosításáról.”

8. § Az Önkormányzat vagyonáról, a vagyontárgyak feletti tulajdonosi jogok gyakorlásáról szóló 16/1995 (XI.30.) önkormányzati rendelet 20. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) Az önkormányzati üzleti vagyon elidegenítéséről, gazdasági társaságba apportként történő beviteléről a Képviselő-testület határoz. Üzleti vagyonnak minősülő Társasházi közös tulajdon esetében:

a) amennyiben az Önkormányzat tulajdoni hányada a társasházban az 50%-ot meghaladja, vagy a vagyontárgy értéke a 20 millió forintot meghaladja, a Képviselő-testület,

b) amennyiben az Önkormányzat tulajdoni hányada a 10%-ot meghaladja, de az 50%-ot nem lépi túl, és a vagyontárgy értéke a 20 millió forintot nem haladja meg, továbbá amennyiben az önkormányzati tulajdoni hányad a 10%-ot ugyan nem éri el, de a vagyontárgy értéke az 5 millió forintot meghaladja a Műemlékvédelmi és Tulajdonosi Bizottság,

c) az Önkormányzat tulajdoni hányada a 10%-ot és a vagyontárgy forgalmi értéke az 5 millió forintot nem haladja meg, a Műemlékvédelmi és Tulajdonosi Bizottság dönt.”

9. § Az Önkormányzat vagyonáról, a vagyontárgyak feletti tulajdonosi jogok gyakorlásáról szóló 16/1995 (XI.30.) önkormányzati rendelet 23. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

„23. § (1) Természetes és jogi személy, illetve jogi személyiséggel nem rendelkező szervezettel szemben fennálló, behajthatatlannak nem minősülő követelésről való teljes vagy részbeni lemondásra csak abban az esetben van lehetőség, ha a követelés teljesítése valamilyen okból már nem áll az Önkormányzat érdekében. A követelés elengedésére (tőke + kamat) vagy mérséklésére

a) 5.000.000,- Ft értékhatárig a Gazdasági és Jogi Bizottság

b) 5.000.000,-Ft értékhatárt meghaladó esetekben a Képviselő-testület jogosult.

(2) Természetes és jogi személy, illetve jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet tartozása részletekben történő megfizetésének engedélyezésére (tőke + kamat)

a) 1.000.000,- Ft értékhatár alatt legfeljebb 12 hónap törlesztési időtartamra, 1.000.001,- Ft és 3.000.000,- Ft értékhatár között legfeljebb 24 hónap törlesztési időtartamra vagy 3.000.000,- Ft és 5.000.000,-Ft értékhatár között 36 hónapra a Gazdasági és Jogi Bizottság jogosult,

b) a fentiektől eltérő esetekben a Képviselő-testület jogosult,

azzal, hogy 1.000.000,- Ft-ot meghaladó tartozás fennállása esetén a részletekben történő teljesítésre kizárólag közjegyző által közokiratba foglalt kötelezettségvállaló nyilatkozat alapján adható engedély.

(3) Az önkormányzat vagyonát és várományi vagyonát érintő perbeli vagy peren kívüli egyezség megkötésére 20 millió forint értékhatárig a Gazdasági és Jogi Bizottság, ezen értékhatár felett a Képviselő-testület jogosult.”

10. § Az Önkormányzat vagyonáról, a vagyontárgyak feletti tulajdonosi jogok gyakorlásáról szóló 16/1995 (XI.30.) önkormányzati rendelet 24. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(4) E rendelet alkalmazásában:

a) Hasznosítás: az Önkormányzat tulajdonában álló lakások és nem lakás céljára szolgáló helyiségek bérbeadásáról szóló mindenkor hatályos önkormányzati rendelet hatálya alá nem tartozó ingatlanok bérbeadása.

b) Helyi közforgalmú vasút: a közúti vasút (villamos), a közúttól elkülönített vasút /magasvasút, kéregvasút, mélyvezetésű vasút-metró, helyiérdekű vasút-HÉV/, valamint a nem saját használatú, különleges pályával rendelkező, helyi forgalmat ellátó vasút /fogaskerekű vasút, sikló, sífelvonó és függőpálya/.

c) Helyi közút: az Önkormányzat tulajdonában lévő gyalogos- és járműközlekedésre szolgáló közterület.

d) Helyi közút műtárgya: a híd, a hajóhíd, felüljáró, terasz, alagút, aluljáró, támfal, bélésfal, az út víztelenítését szolgáló burkolt árok, csatorna, vagy más vízelvezető létesítmény.

e) Hitelviszonyt megtestesítő értékpapír: az átváltoztatható kötvény kivételével a kötvény, a váltó, a kincstárjegy, a letéti jegy, és minden olyan egyéb értékpapír, amelyben a kibocsátó feltétlen és egyoldalú kötelezettséget vállal arra, hogy az értékpapíron megjelölt összeget, valamint annak esetleges kamatát és/vagy egyéb járulékait az értékpapír birtokosa/tulajdonosa részére az értékpapíron megjelölt időpontban megfizeti.

f) Kedvezményes átruházás: a rendelet alkalmazásában kedvezményes átruházásnak minősül a vagyon olyan értéken történő átruházása, mely egyébként a polgári jog szabályai szerint a szerződés feltűnő értékaránytalanság jogcímén történő megtámadását tenné lehetővé.

g) Középület:

h) Közművek: a lakossági és üzemi szükségleteket kielégítő, a víz, a gáz, a csatorna és a távfűtés vonalas létesítményei, berendezései, építményei. Így különösen a vízellátást szolgáló vízbázis, a víztorony, a magasvíztároló medence és tartozékai; a gerinc- és elosztóvezeték-rendszer tartozékaival együtt; az elválasztó és egyesített szennyvíz-csatornázási rendszerek, gyűjtő és főgyűjtőhálózatok a tartozékaival együtt; a szennyvíztisztító berendezések, a zárt, önálló csapadékvíz-hálózat, a hőközpontok, hőfogadóállomások berendezései, a távhővezeték és tartozékai, a gázvezetékek, a körzeti nyomásszabályozó rendszerek.

i) Közterület: az Önkormányzat tulajdonában álló közterületek használatáról szóló mindenkor hatályos önkormányzati rendelet hatálya alá tartozó ingatlanok.

j) Muzeális emlék: a természet és a társadalom kiemelkedő tárgyú, írásos és egyéb emléke, amely a természet alakulásának és a társadalom fejlődésének pótolhatatlan, jellegzetes bizonyítéka.

k) Muzeális gyűjtemény: a muzeális emlékek védelme tekintetében a muzeális emlékeknek olyan, egy helyen őrzött és kezelt csoportja, amely valamely egységes szempont alapján folytatott gyűjtés útján jött létre.

l) Műemlék: a műemlék, a műemlék jellegű és városképi jelentőségű épület, építmény.

m) Park: a település belterületén önkormányzati tulajdonban lévő közhasználatú zöldterületek közül minden közterületnek minősülő közpark /parkterület, játszótér/, a pihenésre, szórakozásra, testedzésre is szolgáló véderdő és a BVSZ szerint 71-es övezetbe sorolt területek.

n) Tagsági jogot megtestesítő értékpapír: az olyan értékpapír, melyben a kibocsátó meghatározott pénzösszeg, ill. pénzben meghatározott nem pénzbeli vagyoni érték tulajdonban vagy használatba vételét elismerve egyidejűleg arra vállal kötelezettséget, hogy az értékpapír birtokosának meghatározott vagyoni és egyéb jogokat biztosít.

o) Terek: az Önkormányzat tulajdonában lévő terek, amelyeket használatuk rendjére vonatkozó jogszabályok keretei között bárki szabadon használhat, a gyalogosok és a járművek közlekedését szolgálja, és a BVSZ szerint 71-es övezetbe sorolt területek.

p) Üzleti értékelés: e rendelet alkalmazásában az adott gazdasági társaság tőkeszerkezetére, gazdasági-pénzügyi helyzetére, vagyoni viszonyaira, üzleti - piaci pozícióira vonatkozó komplex közgazdasági elemzés.

q) Vagyoni értékű jog: polgári jogi értelemben minden olyan jog, amely pénzben kifejezhető vagyoni értékkel bír és önálló forgalom tárgya lehet (pl. használat, haszonélvezet joga, bérleti jog).

r) Védett természeti terület: a nemzeti park, a tájvédelmi körzet, a természetvédelmi terület és a természeti emlék.

s) Vízközműnek nem minősülő közcélú vízlétesítmények: az a létesítmény, ami a vízgazdálkodásról szóló 1995. évi LVII. tv-ben meghatározott vízgazdálkodási célkitűzések érdekében valamely, vízgazdálkodással összefüggő területen lévő települések vagy érdekeltek együttes szükségletét szolgálja.”

11. § Az Önkormányzat vagyonáról, a vagyontárgyak feletti tulajdonosi jogok gyakorlásáról szóló 16/1995 (XI.30.) önkormányzati rendelet 4. melléklete helyébe a 1. melléklet lép.

12. § Az Önkormányzat vagyonáról, a vagyontárgyak feletti tulajdonosi jogok gyakorlásáról szóló 16/1995 (XI.30.) önkormányzati rendelet 20. § (3) bekezdésében a „Tulajdonosi Bizottság” szövegrész helyébe a „Műemlékvédelmi és Tulajdonosi Bizottság” szöveg lép.

13. § (1) A Budapest I. Kerület Budavári Önkormányzat Képviselő-testülete szervezeti és működési szabályzatáról szóló 22/2022. (XI. 24.) önkormányzati rendelet 2. melléklete helyébe az 2. melléklet lép.

(2) A Budapest I. Kerület Budavári Önkormányzat Képviselő-testülete szervezeti és működési szabályzatáról szóló 22/2022. (XI. 24.) önkormányzati rendelet 3. melléklete helyébe a 3. melléklet lép.

14. § Ez a rendelet 2023. június 2-án lép hatályba.

1. melléklet a 19/2023. (VI. 1.) önkormányzati rendelethez

4. melléklet
A területileg illetékes tankerületi központ részére vagyonkezelésbe átadott önkormányzati tulajdonú, köznevelési feladat ellátását szolgáló ingatlanok

A

B

C

D

Iskola neve

Címe

Helyrajzi száma

Tankerület vagyonkezelői joga nem terjed ki

1.

Budapest I. Kerületi Batthyány Lajos Általános Iskola

1015 Budapest, Batthyány u. 8.

14101

Budavári Önkormányzat Egészségügyi Szolgálat orvosi rendelőjének, a Budavári Önkormányzat irodájának (rendőrség helyiség) helyiségei és a gyermekétkeztetést szolgáló helyiségek

2.

Budavári Általános Iskola

1014 Budapest, Tárnok u. 9-11.

6527/2

a gyermekétkeztetést szolgáló helyiségek

3/a.

Budapest I. Kerületi Kosztolányi Dezső Gimnázium

1012 Budapest, Attila út 135.

6797

Budavári Önkormányzat Egészségügyi Szolgálat fogászati rendelőjének helyisége és a gyermekétkeztetést szolgáló helyiségek

3/b.

Fővárosi Pedagógiai Szakszolgálat I. Kerületi Tagintézménye

1012 Budapest, Logodi u. 80.

4/a.

Lisznyai Utcai Általános Iskola

1016 Budapest, Lisznyai u. 40-42.

7281

a gyermekétkeztetést szolgáló helyiségek

4/b.

Budapest I. Kerületi Farkas Ferenc Zenei Alapfokú Művészeti Iskola

5.

Budapest I. Kerületi Szilágyi Erzsébet Gimnázium

1016 Budapest, Mészáros u. 5-7.

7592

a gyermekétkeztetést szolgáló helyiségek

6.

Budapest I. Kerületi Toldy Ferenc Gimnázium

1015 Budapest, Toldy Ferenc u. 9.

14156

a gyermekétkeztetést szolgáló helyiségek

2. melléklet a 19/2023. (VI. 1.) önkormányzati rendelethez

2. melléklet
A POLGÁRMESTERRE ÁTRUHÁZOTT FELADAT- ÉS HATÁSKÖRÖK

1. A polgármesterre átruházott önkormányzati hatáskörök:

1.1. Az odaítélt kitüntetést ünnepélyes keretek között az illetékes bizottság elnökével közösen adja át. (Budavári helyi kitüntetések alapításáról és adományozásuk rendjéről szóló 10/2018. (V. 25.) önkormányzati rendelet 3. § (5) bekezdés),

1.2. ellátja a településkép védelméről szóló 2016. évi LXXIV. törvény 8. § (2) bekezdés b)-d) pontjában meghatározott feladatokat,

1.3. érdemi vizsgálat nélkül elutasítja azt a védelem alá helyezési kérelmet, amely az erre vonatkozó felhívás ellenére is hiányosan került benyújtásra (Budapest I. kerület Budavári Önkormányzat Képviselő-testületének 18/2017. (IX. 29.) önkormányzati rendelete a településkép védelméről 6. § (6) bekezdés),

1.4. kötelezi az ingatlan tulajdonosát a településképi követelmények teljesülése érdekében az építmény, építményrész felújítására, átalakítására vagy lebontására (Budapest I. kerület Budavári Önkormányzat Képviselő-testületének 18/2017. (IX. 29.) önkormányzati rendelete a településkép védelméről 30. § (2) bekezdés),

1.5. a településképi követelmények megszegése esetén bírságot szab ki (Budapest I. kerület Budavári Önkormányzat Képviselő-testületének 18/2017. (IX. 29.) önkormányzati rendelete a településkép védelméről 31. § (1) bekezdés),

1.6. a lakossági fórumot a polgármester hívja össze úgy, hogy azt megelőzően legalább 8 nappal korábban az elkészült tervezeteket a közterületen elhelyezett hirdető felületen, a és az önkormányzati honlapon meg kell jeleníteni. (Budapest I. kerület Budavári Önkormányzat Képviselő-testületének a partnerségi egyeztetés szabályairól szóló 6/2017. (II. 23.) önkormányzati rendelet 2. § (5) bekezdés),

1.7. megállapodást köt a helyi nemzetiségi önkormányzatokkal a technikai feltételek biztosításáról és gazdálkodási feladataik ellátására,

1.8. az önkormányzat közbeszerzései tekintetében a közbeszerzésekről szóló törvény alapján gyakorolja az önkormányzat, mint ajánlatkérő jogait és kötelezettségeit,

1.9. nyilatkozik a külföldiek ingatlanszerzése kapcsán felmerülő önkormányzati érdeksérelem tárgyában,

1.10. gyakorolja a közúti közlekedésről szóló törvényben a helyi önkormányzat képviselő-testületének közútkezelői feladatát.

1.11. dönt az alábbi szociális ügyekben:

1.11.1. eseti települési támogatás,

1.11.2. köztemetés költségeinek megfizetése alóli mentesítés,

1.11.3. rendkívüli gyermekvédelmi támogatás,

1.11.4. élelmiszer támogatás,

1.11.5. gyógyszertámogatás,

1.11.6. lakásfenntartási támogatás,

1.11.7. temetési támogatás,

1.11.8. mosható nadrágpelenka támogatás,

1.11.9. lakásbérleti támogatás (Budapest I. kerület Budavári Önkormányzat Képviselő-testületének a szociális és gyermekjóléti pénzbeli, természetbeni és személyes gondoskodást nyújtó ellátásokról szóló 6/2015. (II. 27.) önkormányzati rendelet 15. § (1) bekezdés),

1.11.10. gondoskodik az elhunyt személy közköltségen történő eltemettetéséről,

1.11.11. iskolakezdési támogatás,

1.11.12. ünnepi támogatás,

1.12. Amennyiben a közterület-használat időtartama a kettő hónapot, vagy a közterület-használati díj összege a kétszázezer forint összeget nem haladja meg a Képviselő-testület döntési jogkörét a közterület rendeltetésétől eltérő használatához való hozzájárulás iránti kérelem tárgyában - a vendéglátó teraszok kivételével- a polgármesterre ruházza át.

1.13. A Képviselő-testület a közterület rendeltetésétől eltérő használatához való hozzájárulás iránti kérelem tárgyában a polgármesterre ruházza át a döntési jogkörét azon közterület-használati ügyekben, amelyekben jogszabály a mindenkor hatályos általános közigazgatási rendtartásban előírt határidőnél rövidebb ügyintézési határidőt ír elő.

1.14. Kiadja a lakossági behajtási hozzájárulást, a lakossági behajtási-várakozási hozzájárulást, gazdálkodói behajtási-várakozási hozzájárulást, egészségügyi behajtási-várakozási hozzájárulásokat, lakossági várakozási hozzájárulást, gazdálkodói várakozási hozzájárulást, egészségügyi várakozási hozzájárulást (Budapest I. kerület Budavári Önkormányzat Képviselő-testületének az I. kerület közterületein a járművel várakozás díjának és a várakozási hozzájárulás kiadásának szabályozásáról szóló 24/2011. (X. 28.) önkormányzati rendelet 7. § (1) bekezdés).

1.15. Dönt a nem lakás céljára szolgáló helyiség kulturális tevékenység, közösségi programok, rendezvények, előadások céljára történő, rövid távú, legfeljebb 48 óra időtartamra szóló bérbeadásáról (Budapest I. kerület Budavári Önkormányzat Képviselő-testületének az önkormányzat tulajdonában álló lakások és nem lakás céljára szolgáló helyiségek bérbeadásának feltételeiről szóló 2/2017. (II.23.) önkormányzati rendelet 66. § (1.a) )

1.16. A lakások és a helyiségek bérbeadásával kapcsolatos tulajdonosi jogok és kötelezettségek gyakorlójaként a tulajdonosi, bérbeadó jogok és kötelezettségek a Polgármestert terhelik Budapest I. kerület Budavári Önkormányzat Képviselő-testületének az önkormányzat tulajdonában álló lakások és nem lakás céljára szolgáló helyiségek bérbeadásának feltételeiről szóló 2/2017. (II. 23.) önkormányzati rendelet 3. § (5) bekezdésében, az 57. § (1) és (3) bekezdésében és az 59. § (1) bekezdésében meghatározottak szerint.

1.17. a koncesszióról szóló törvényben az önkormányzat számára biztosított hatáskörben eljárva:

1.17.1. aláírja a koncessziós szerződést,

1.17.2. felmondja a koncessziós szerződést, ha a szerződést aláíró másik fél az aláírástól számított 90 napon belül saját részvételével belföldi székhelyű gazdasági társaságot nem alapít,

1.17.3. felmondja a koncessziós szerződést az önkormányzat nevében, ha a koncessziós társaság a koncessziós szerződés megkötéséről, illetőleg a hatósági engedély visszavonásáról rendelkező, valamint a tevékenység gyakorlását megtiltó határozat közlésétől számított 6 hónapon belül nem válik a tevékenység gyakorlására jogosulttá,

1.17.4. az önkormányzati törzsvagyon hoz tartozó egyes - a szerződésben meghatározott - vagyontárgyak birtoklásának, használatának és hasznai szedésének jogát átengedi a koncessziós szerződés időtartama alatt,

1.17.5. igazolja - a nevében eljáró szerve útján - az önkormányzat tulajdonában lévő vagyontárgyak rendeltetésszerű állapotban történt átvételét a koncessziós társaság megszüntetése esetén.

1.18. Dönt ötvenezer forint értékhatárig az államháztartáson kívülre nyújtott forrás (támogatás) átadására irányuló egyedi támogatási kérelem (a továbbiakban: egyedi támogatási kérelem) alapján a támogatás megállapításáról természetes személy által benyújtott egyedi támogatási kérelem esetén.

1.19. Elutasítja az életjáradéki szerződés megkötésére irányuló kérelmet, amennyiben az életjáradéki szerződés megkötésének a feltételei nem állnak fenn, vagy ha a hiánypótlási határidő eredménytelenül telik el.

1.20. Dönt az Önkormányzat tulajdonában álló fásított ingatlanon szükségessé váló favédelmi intézkedésekről, fakivágásról szóló tulajdonosi hozzájárulás iránti kérelemről (Budapest I. Kerület Budavári Önkormányzat Képviselő-testületének az Önkormányzat vagyonáról, a vagyontárgyak feletti tulajdonosi jogok gyakorlásáról szóló 16/1995. (XI. 30.) önkormányzati rendelet 10. § (9) bekezdés)

3. melléklet a 19/2023. (VI. 1.) önkormányzati rendelethez

3. melléklet
A BIZOTTSÁGOKRA ÁTRUHÁZOTT FELADAT- ÉS HATÁSKÖRÖK

1. A Gazdasági és Jogi Bizottságra átruházott önkormányzati hatáskörök:

1.1. A versenyeztetés részletes eljárási szabályait a Gazdasági és Jogi Bizottság állapítja meg. (Budavári Önkormányzat Képviselő-testületének a Budavári Önkormányzat tulajdonában lévő nem lakás céljára szolgáló helyiségek elidegenítésének szabályairól szóló 16/1994. (V. 13.) önkormányzati rendelet 4. § (3) bekezdés)

1.2. A finanszírozási bevételekkel és kiadásokkal kapcsolatos hatásköröket a Gazdasági és Jogi Bizottság gyakorolja. Az átmenetileg szabad pénzeszközöket kamatozó betétben, vagy állampapírban kell elhelyezni. A betétlekötésekre és az állampapír vásárlásokra a Gazdasági és Jogi döntése alapján kerülhet sor (Budapest I. kerület Budavári Önkormányzat 2019. évi költségvetéséről szóló 18/2018. (XII. 14.) önkormányzati rendelet 4. § (2) bekezdés)

1.3. A támogatás előzetes véleményezésére a Városfejlesztési, Innovációs és Környezetvédelmi Bizottság, a támogatás elbírálására a Képviselő-testület Gazdasági és Jogi Bizottsága jogosult. (az Önkormányzat által nyújtható egyes támogatásokról szóló 12/2005. (VI. 1.) önkormányzati rendelet 14. § (6) bekezdés)

1.4. Természetes és jogi személy, illetve jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet tartozása részletekben történő megfizetésének engedélyezésére (tőke+kamat) 1.000.000 Ft értékhatár alatt legfeljebb 12 hónap törlesztési időtartamra, 1.000.0001,-Ft és 3.000.000,- Ft értékhatár között legfeljebb 24 hónap törlesztési időtartamra vagy 3.000.000,- Ft és 5.000.000,-Ft értékhatár között 36 hónapra a Gazdasági és Jogi Bizottság jogosult (Budavári Önkormányzat Képviselő-testületének az Önkormányzat vagyonáról, a vagyontárgyak feletti tulajdonosi jogok gyakorlásáról szóló 16/1995. (XI. 30.) önkormányzati rendelet 23. § (2) bekezdés a) pont második alpont)

1.5. Dönt az ágazati pénzmaradvány felhasználásáról.

1.6. Az Önkormányzat közbeszerzésekért felelős bizottsága, amely alapján:

1.6.1. véleményezi az Önkormányzat és a Polgármesteri Hivatal, mint ajánlatkérő éves összesített közbeszerzési tervét,

1.6.2. dönt a közbeszerzési eljárás megindításáról és a tárgyi eljárás lezárásáról.

1.7. Dönt - alapítványi forrás kivételével - 25 millió forint értékhatárig a működési vagy fejlesztési célú államháztartáson kívüli forrás átvételéről.

1.8. A követelés elengedésére (tőke + kamat) vagy mérséklésére 5. 000.000,-Ft értékhatárig a Bizottság jogosult. (Budavári Önkormányzat Képviselő-testületének az Önkormányzat vagyonáról, a vagyontárgyak feletti tulajdonosi jogok gyakorlásáról szóló 16/1995. (XI. 30.) önkormányzati rendelet 23. § (1) bekezdés a) pont)

1.9. Jóváhagyja az Önkormányzat nevében kötendő megbízási szerződéseket.

1.10. Az önkormányzat vagyonát és várományi vagyonát érintő perbeli vagy peren kívüli egyezség megkötésére 20 millió forint értékhatárig a Bizottság jogosult. (Budavári Önkormányzat Képviselő-testületének az Önkormányzat vagyonáról, a vagyontárgyak feletti tulajdonosi jogok gyakorlásáról szóló 16/1995. (XI. 30.) önkormányzati rendelet 23. § (3) bekezdés)

2. A Népjóléti, Oktatási, Kulturális és Sport Bizottságra átruházott önkormányzati hatáskörök:

2.1. Dönt az alábbi szociális ügyekben:

2.1.1. személyi térítési díj elengedése,

2.1.2. adósságcsökkentési támogatás,

2.1.3. szociális kölcsön,

2.1.4. akadálymentesítési támogatás,

2.1.5. lakás-helyreállítási támogatás, valamint

2.1.6. kedvezményes üdülés részvétel feltételei, turnusbeosztás, üdülési díj

2.1.7. fűtési idényben igénybe vehető támogatás.

2.1.8. jó tanulók szociális támogatása,

2.1.9. oltási támogatás,

2.1.10. a nyugdíjasok kedvezményes uszoda bérlet támogatása,

2.1.11. születési támogatás

2.2. A fiatal házasok első lakáshoz jutásának helyi önkormányzati pénzügyi támogatásáról szóló 6/1997. (III. 17.) önkormányzati rendelet 15. § (2) bekezdésében jelölt kérelem és dokumentumok alapján a Népjóléti, Oktatási, Kulturális és Sport Bizottság köt megállapodást a kérelmezővel,

2.3. Az önkormányzat fenntartásában működő szociális, kulturális, oktatási, sport és egészségügyi intézmények Szervezeti és Működési Szabályzatát, Szakmai programját a Képviselő-testület által átruházott hatáskörben a Népjóléti, Oktatási, Kulturális és Sport Bizottság hagyja jóvá. (A szociális és gyermekjóléti pénzbeli, természetbeni és személyes gondoskodást nyújtó ellátásokról szóló 6/2015. (II. 27.) önkormányzati rendelet 52. § (3) bekezdés),

2.3.1. A Népjóléti, Oktatási, Kulturális és Sport Bizottság jóváhagyja az Egyesített Bölcsődék téli- és nyári zárási tervét, valamint a Budapest I. kerület Budavári Önkormányzat fenntartásában működő Brunszvik Teréz Budavári Óvodák heti és éves nyitvatartási idejét,

2.3.2. A Népjóléti, Oktatási, Kulturális és Sport Bizottság kiírja a Bursa Hungarica Felsőoktatási Önkormányzati Ösztöndíjrendszer kerületi pályázatait, elfogadja a bírálati szabályzatot, elbírálja a pályázatokat és dönt az ösztöndíjak odaítélésére,

2.4. A szülő, törvényes képviselő kérelmére különös méltánylást érdemlő esetben a szociális és gyermekjóléti pénzbeli, természetbeni és személyes gondoskodást nyújtó ellátásokról szóló 6/2015. (II. 27.) önkormányzati rendelet 55. § (9) bekezdés b) pontjában részletezett ok fennállása esetén a Népjóléti, Oktatási, Kulturális és Sport Bizottság a Gyermekjóléti Szolgálat javaslata alapján a bölcsődei ellátást továbbra is biztosíthatja azon gyermek számára, aki rendszeres gyermekvédelmi kedvezményre jogosult, vagy akinek a szülője, gondozója szociális helyzete miatt a gyermek napközbeni ellátásáról más módon nem tud gondoskodni. (a szociális és gyermekjóléti pénzbeli, természetbeni és személyes gondoskodást nyújtó ellátásokról szóló 6/2015. (II. 27.) önkormányzati rendelet 55. § (10) bekezdés),

2.5. A helyi támogatás visszafizetésére legalább öt évet kell, de legfeljebb tizenöt évet lehet biztosítani. A futamidő tekintetében a Népjóléti, Oktatási, Kulturális és Sport Bizottság határoz, a kérelmező szociális helyzete alapján, figyelemmel az így kialakítható egyenlő havi törlesztő részletek nagyságára (a fiatal házasok első lakáshoz jutásának, valamint a lakás építésének, vásárlásának és korszerűsítésének helyi önkormányzati pénzügyi támogatásáról szóló 6/1997. (III. 17.) önkormányzati rendelet 18. § (2) bekezdés).

2.6. A Népjóléti, Oktatási, Kulturális és Sport Bizottság javasolja a helyi támogatás visszafizetésének részben vagy egészben történő elengedését a pénzügyileg tartósan ellehetetlenült kérelmező, illetve család esetében, ha önhibáján kívül került olyan helyzetbe, hogy nem képes a lakás vásárlásával összefüggő pénzintézeti hitelek és az önkormányzati támogatás havi törlesztő részleteinek a megfizetésére (a fiatal házasok első lakáshoz jutásának, valamint a lakás építésének, vásárlásának és korszerűsítésének helyi önkormányzati pénzügyi támogatásáról szóló 6/1997. (III. 17.) önkormányzati rendelet 23. § (3) bekezdés),

2.7. A 6/1997. (III. 17.) önkormányzati rendelet hatálybalépése előtt nyújtott támogatások visszafizetésére továbbra is a támogatás nyújtásakor hatályos jogszabályok az irányadók azzal, hogy a támogatás havi törlesztőrészletét a Népjóléti, Oktatási, Kulturális és Sport Bizottság hozzájárulása alapján lehet mérsékelni, ha a kérelmező nem képes a lakás vásárlásával összefüggő önkormányzati támogatás korábban megállapított havi törlesztő-részletének megfizetésére. (a fiatal házasok első lakáshoz jutásának, valamint a lakás építésének, vásárlásának és korszerűsítésének helyi önkormányzati pénzügyi támogatásáról szóló 6/1997. (III. 17.) önkormányzati rendelet 27. § (2) bekezdés),

2.8. A Népjóléti, Oktatási, Kulturális és Sport Bizottság elbírálja a lakbér támogatás iránti kérelmet,

2.9. A Népjóléti, Oktatási, Kulturális és Sport Bizottság megszünteti az önkormányzat által fenntartott intézményben fennálló jogviszonyt, ha az intézményi elhelyezés feltételei már nem állnak fenn, vagy a jogosultat másik intézménybe kell elhelyezni, vagy ha a jogosult a házirendet súlyosan megsérti, illetve ha az ellátás az igényelt formában nem biztosítható,

2.10. A Népjóléti, Oktatási, Kulturális és Sport Bizottság dönt a külön eljárás keretében biztosítható személyes gondoskodást nyújtó ellátásokról, azok megszüntetéséről, módosításáról,

2.11. A Népjóléti, Oktatási, Kulturális és Sport Bizottság dönt a személyi térítési díj összegéről, az Önkormányzat által fenntartott intézmény – szociális étkeztetés, idősek klubja és bölcsődei ellátás – esetében, ha a jogosult a térítési díj összegét vitatja vagy annak csökkentését, elengedését kéri,

2.12. A Népjóléti, Oktatási, Kulturális és Sport Bizottság dönt személyi térítési díj felemeléséről, maximum az intézményi térítési díj összegéig,

2.13. A Népjóléti, Oktatási, Kulturális és Sport Bizottság dönt a házi segítségnyújtás ellátás esetében, ha a jogosult a térítési díj összegének elengedését kéri,

2.14. A jelen rendelet 8. § (4) bekezdésében meghatározott tárgykörökben dönt az államháztartáson kívülre nyújtható forrás (támogatás) átadására irányuló pályázat (a továbbiakban: pályázat) kiírásáról, valamint a pályázat és államháztartáson kívülre nyújtható forrás (támogatás) átadására irányuló egyedi támogatási kérelem (a továbbiakban: egyedi támogatási kérelem) alapján – az alapítvány által benyújtott pályázatot vagy egyedi támogatási kérelmet kivéve - a támogatás megállapításáról. Alapítvány által benyújtott pályázat vagy egyedi támogatási kérelem esetén a támogatás megállapítása tárgyában javaslatot tesz a képviselő-testület részére.

3. Városfejlesztési, Innovációs és Környezetvédelmi Bizottságra átruházott önkormányzati hatáskörök:

3.1. Amennyiben a közterület-használat időtartama a kettő hónapot meghaladja, de az egy éves időtartamot nem haladja meg, vagy a közterület-használati díj összege a kétszázezer forint összeget meghaladja, a képviselő-testület döntési jogkörét a közterület rendeltetésétől eltérő használatához való hozzájárulás iránti kérelem tárgyában a közterület-használatért felelős bizottságra ruházza át.

3.2. A Képviselő-testület a Budapest I. kerület Budavári Önkormányzat tulajdonában álló közterületek használatáról szóló 18/2020. (X. 7.) önkormányzati rendelet 34. § (3) bekezdésében meghatározott hatáskörét a közterület-használatért felelős bizottságra ruházza át.

3.3. A Képviselő-testület a Budapest I. kerület Budavári Önkormányzat tulajdonában álló közterületek használatáról szóló 18/2020. (X. 7.) önkormányzati rendelet 34. § (4) és (5) bekezdésében meghatározott hatáskörét a közterület-használatért felelős bizottságra ruházza át.

3.4. A kerületi védelem alá helyezést vagy annak megszüntetését kezdeményezheti bármely természetes vagy jogi személy, jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet a Városfejlesztési, Innovációs és Környezetvédelmi Bizottsághoz benyújtott javaslattal. (Budapest I. kerület Budavári Önkormányzat Képviselő-testületének 18/2017. (IX. 29.) önkormányzati rendelete a településkép védelméről 6. § (1) bekezdés),

3.5. A Bizottság jogosult a társasházak rendkívüli támogatásának előzetes véleményezésére. (Budavári Önkormányzat Képviselő-testületének a társasházak felújítási hitelfelvételének támogatásáról szóló 12/2005. (VI. 1.) önkormányzati rendelet 14. § (6) bekezdés),

3.6. A partnerségi egyeztetés szerinti érintettekkel, az érintett államigazgatási szervekkel, az érintett területi és települési önkormányzatokkal lefolytatott egyeztetés során az el nem fogadott véleményeket és azok indokolását a polgármester a főépítész szakmai javaslata figyelembevételével a Városfejlesztési, Innovációs és Környezetvédelmi Bizottság (a továbbiakban: Bizottság) elé terjeszti. A Képviselő-testületének átruházott hatáskörében a Bizottság dönt az a vélemények elfogadásáról és el nem fogadásáról. A vélemény el nem fogadása esetén a döntést a Bizottságnak indokolnia kell. (a partnerségi egyeztetés szabályairól szóló 6/2017. (II. 23.) önkormányzati rendelet 4. § (1) bekezdés, a településfejlesztési koncepcióról, az integrált településfejlesztési stratégiáról és a településrendezési eszközökről, valamint egyes településrendezési sajátos jogintézményekről szóló 314/2012 (XI. 8.) Korm.rendelet 30. § (10) bekezdés, 39. § (2) bekezdés, 42. § (1) bekezdés, 42/A. § (1) bekezdés, 43/A. § (8) bekezdés),

3.7. Az ebek futtatására lehetőséget biztosító terület (a továbbiakban: kutyafuttató) kijelölését a Városfejlesztési, Innovációs és Környezetvédelmi Bizottság véleményezi. (a közösségi együttélés alapvető szabályairól valamint ezek megsértésének és elmulasztásának jogkövetkezményeiről szóló 15/2013 (V. 31.) önkormányzati rendelet 12. § (1) bekezdés),

3.8. Állástfoglal a Környezetvédelmi Alap éves felhasználási tervéről

3.9. A jelen rendelet 8. § (5) bekezdésében meghatározott tárgykörökben dönt az államháztartáson kívülre nyújtható forrás (támogatás) átadására irányuló pályázat (a továbbiakban: pályázat) kiírásáról, valamint a pályázat és államháztartáson kívülre nyújtható forrás (támogatás) átadására irányuló egyedi támogatási kérelem (a továbbiakban: egyedi támogatási kérelem) alapján – az alapítvány által benyújtott pályázatot vagy egyedi támogatási kérelmet továbbá helyi önkormányzati rendeletben rögzített pályázatot vagy egyedi támogatási kérelmet szabályozó eltérő rendelkezések esetét kivéve - a támogatás megállapításáról. Alapítvány által benyújtott pályázat vagy egyedi támogatási kérelem esetén a támogatás megállapítása tárgyában javaslatot tesz a képviselő-testület részére.

3.10. Dönt az autóbusz várakozási hozzájárulás kiadásáról (Budapest I. kerület Budavári Önkormányzat Képviselő-testületének az I. kerület közterületein a járművel várakozás díjának és a várakozási hozzájárulás kiadásának szabályozásáról szóló 24/2011. (X. 28.) önkormányzati rendelete 5/E. § (4) bekezdése).

4. A Műemlékvédelmi és Tulajdonosi Bizottságra átruházott önkormányzati hatáskörök:

4.1. A forgalomképtelen vagyonnak a tulajdonjogát nem érintő hasznosítása a Műemlékvédelmi és Tulajdonosi Bizottság feladatkörébe tartozik. (Budavári Önkormányzat Képviselő-testületének az Önkormányzat vagyonáról, a vagyontárgyak feletti tulajdonosi jogok gyakorlásáról szóló 16/1995. (XI. 30.) önkormányzati rendelet ( továbbiakban: R.1.) 16. § (1) bekezdés),

4.2. A R.1. 4. §-ban meghatározott korlátozottan forgalomképes vagyontárgyak megterhelésre, bérleti vagy a használati jogának átengedéséről - a (3) bekezdésben és a 18. §-ban foglalt kivétellel - 20 millió forint értékhatárig a Műemlékvédelmi és Tulajdonosi Bizottság, ezen értékhatár felett a Képviselő-testület határoz. (Budavári Önkormányzat Képviselő-testületének az Önkormányzat vagyonáról, a vagyontárgyak feletti tulajdonosi jogok gyakorlásáról szóló 16/1995. (XI. 30.) önkormányzati rendelet 17. § (2) bekezdés),

4.3. A R.1. 4. § b) pontjában valamint a nemzeti vagyonról szóló törvény 5. § (5) bekezdés b) pontjában meghatározott vagyontárgyak tulajdonjogát nem érintő hasznosítása a Műemlékvédelmi és Tulajdonosi Bizottság feladatkörébe tartozik. (Budavári Önkormányzat Képviselő-testületének az Önkormányzat vagyonáról, a vagyontárgyak feletti tulajdonosi jogok gyakorlásáról szóló 16/1995. (XI. 30.) önkormányzati rendelet 17. § (3) bekezdés),

4.4. A társaság legfőbb szervének az (1) bekezdésben fel nem sorolt egyéb, törvény vagy az alapító okirat (alapszabály) által hatáskörébe tartozó jogait a Műemlékvédelmi és Tulajdonosi Bizottság gyakorolja (Budavári Önkormányzat Képviselő-testületének az Önkormányzat vagyonáról, a vagyontárgyak feletti tulajdonosi jogok gyakorlásáról szóló 16/1995. (XI. 30.) önkormányzati rendelet 19. § (2) bekezdés).

4.5. Üzleti vagyonnak minősülő társasházi közös tulajdon esetében, ha az Önkormányzat tulajdoni hányada a 10%-ot és a vagyontárgy forgalmi értéke az 5 millió forintot nem haladja meg, a Műemlékvédelmi és Tulajdonosi Bizottság dönt (Budavári Önkormányzat Képviselő-testületének az Önkormányzat vagyonáról, a vagyontárgyak feletti tulajdonosi jogok gyakorlásáról szóló 16/1995. (XI. 30.) önkormányzati rendelet 20. § (1) bekezdés c) pont),

4.6. Az üzleti vagyonnak a tulajdonjogát nem érintő hasznosításáról 50 millió forintot meg nem haladó értékű vagyontárgy esetében a Műemlékvédelmi és Tulajdonosi Bizottság dönt. (Budavári Önkormányzat Képviselő-testületének az Önkormányzat vagyonáról, a vagyontárgyak feletti tulajdonosi jogok gyakorlásáról szóló 16/1995. (XI. 30.) önkormányzati rendelet 20. § (2) bekezdés),

4.7. A R.1. rendelet szerint üzleti vagyonnak minősülő vagyontárgy megszerzéséről – ide nem értve az ingyenes megszerzés esetén – és megterheléséről 50 millió forintot meg nem haladó értékű vagyontárgy esetében, továbbá az önkormányzati vagyon vagyonkezelésbe adásáról a Műemlékvédelmi és Tulajdonosi Bizottság dönt. (Budavári Önkormányzat Képviselő-testületének az Önkormányzat vagyonáról, a vagyontárgyak feletti tulajdonosi jogok gyakorlásáról szóló 16/1995. (XI. 30.) önkormányzati rendelet 20. § (3) bekezdés),

4.8. az önkormányzat tulajdonában lévő lakások és helyiségek elidegenítésével összefüggésben:

4.8.1. hozzájárul a lakás elidegenítésre való kijelöléséhez, ha a lakás bérlőjét az önkormányzat vagy jogelődje jelölte ki,

4.8.2. kezdeményezi a lakás elidegenítésre való kijelölését,

4.8.3. üres lakás értékesítése esetén megállapítja a versenyeztetés szabályait,

4.8.4. kezdeményezi a helyiség elidegenítésre való kijelölését,

4.8.5. megállapítja az üres helyiség pályázatok részletes szabályait,

4.9. A Műemlékvédelmi és Tulajdonosi Bizottság jelöli ki a szociális bérletként bérbe adható lakásokat. (az önkormányzat tulajdonában álló lakások és nem lakás céljára szolgáló helyiségek bérbeadásának feltételeiről szóló 2/2017. (II. 23.) önkormányzati rendelet 9. § (3) bekezdés),

4.10. A pályázatot a Műemlékvédelmi és Tulajdonosi Bizottság írja ki. (az önkormányzat tulajdonában álló lakások és nem lakás céljára szolgáló helyiségek bérbeadásának feltételeiről szóló 2/2017. (II. 23.) önkormányzati rendelet 14. § (1) bekezdés),

4.11. A Hivatal a beérkezett pályázatokat annak érvényességére vagy érvénytelenségére történő utalással ellátva, a pályázati határidő lejártát követően előterjesztést készít a Műemlékvédelmi és Tulajdonosi Bizottság részére javaslattétel céljából. A Műemlékvédelmi és Tulajdonosi Bizottság a pályázatokat a pályázati elbírálás szempontjai alapján rangsorolja és javaslatot tesz a pályázat nyertesére, valamint annak a három következő pályázónak a sorrendjére is, akivel a nyertes vagy a soron következő pályázó kiesése esetén a lakásra bérleti szerződés köthető. (az önkormányzat tulajdonában álló lakások és nem lakás céljára szolgáló helyiségek bérbeadásának feltételeiről szóló 2/2017. (II. 23.) önkormányzati rendelet 17. § (2) bekezdés),

4.12. A bérlőtársi szerződés megkötéséről a Műemlékvédelmi és Tulajdonosi Bizottság dönt. (az önkormányzat tulajdonában álló lakások és nem lakás céljára szolgáló helyiségek bérbeadásának feltételeiről szóló 2/2017. (II. 23.) önkormányzati rendelet 29. § (4) bekezdés),

4.13. Lakás nem lakás céljára történő bérbeadásáról - a bérlő, illetve a bérlőtársak kérelmére - a Műemlékvédelmi és Tulajdonosi Bizottság dönt. (az önkormányzat tulajdonában álló lakások és nem lakás céljára szolgáló helyiségek bérbeadásának feltételeiről szóló 2/2017. (II. 23.) önkormányzati rendelet 59. § (4) bekezdés),

4.14. A Műemlékvédelmi és Tulajdonosi Bizottság hozzájárulhat ahhoz, hogy a bérlő a határozatlan idejű bérleti jogviszony folytatása ellenében tartási szerződést kössön, ha nem állnak fenn jogszabályban meghatározott kizáró feltételek. (az önkormányzat tulajdonában álló lakások és nem lakás céljára szolgáló helyiségek bérbeadásának feltételeiről szóló 2/2017. (II. 23.) önkormányzati rendelet 60. (1) bekezdés),

4.15. Lakás bérleti joga a Műemlékvédelmi és Tulajdonosi Bizottság hozzájárulásával kizárólag másik lakás bérleti jogára, illetőleg tulajdonjogára cserélhető. (az önkormányzat tulajdonában álló lakások és nem lakás céljára szolgáló helyiségek bérbeadásának feltételeiről szóló 2/2017. (II. 23.) önkormányzati rendelet 61/A §)

4.16. A tartósan önkormányzati tulajdonban lévő üzleti vagyon körébe vont, az elidegenítési körből kivett, külön tételesen felsorolt, valamint a nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű nemzeti vagyonba tartozó helyiségek bérbeadásáról a Képviselő-testület, más helyiségek bérbeadásáról a Műemlékvédelmi és Tulajdonosi Bizottság (a továbbiakban együttesen: Bérbeadói jogok gyakorlója) dönt. (az önkormányzat tulajdonában álló lakások és nem lakás céljára szolgáló helyiségek bérbeadásának feltételeiről szóló 2/2017. (II. 23.) önkormányzati rendelet 63. § (2) bekezdés),

4.17. A helyiség bérbeadására azzal köthető bérleti szerződés aki a Műemlékvédelmi és Tulajdonosi Bizottság döntése alapján versenyeztetés nélkül bérleti jogot kapott. (az önkormányzat tulajdonában álló lakások és nem lakás céljára szolgáló helyiségek bérbeadásának feltételeiről szóló 2/2017. (II. 23.) önkormányzati rendelet 66. § (1) bekezdés f) pont),

4.18. A Műemlékvédelmi és Tulajdonosi Bizottság pályázat kiírása nélkül, egyedi elbírálás alapján dönthet a helyiségnek határozott - egy évnél nem hosszabb – időre történő bérbeadásáról. (az önkormányzat tulajdonában álló lakások és nem lakás céljára szolgáló helyiségek bérbeadásának feltételeiről szóló 2/2017. (II. 23.) önkormányzati rendelet 66. § (1) bekezdés f) pont 68. § (2) bekezdés),

4.19. A helyiség bérletére bérlőtársi jogviszony a Műemlékvédelmi és Tulajdonosi Bizottság döntésével akkor létesíthető, ha a bérlő és a bérlőtárs a jogviszony létesítésében megállapodtak, továbbá vállalják a rendelet szerint megjelölt bérbeadói hozzájárulás feltételeinek teljesítését. (az önkormányzat tulajdonában álló lakások és nem lakás céljára szolgáló helyiségek bérbeadásának feltételeiről szóló 2/2017. (II. 23.) önkormányzati rendelet 78. § (1) bekezdés),

4.20. A Műemlékvédelmi és Tulajdonosi Bizottság hozzájárulhat ahhoz, hogy a bérlő a helyiséget a bérleti szerződésben rögzítettől eltérő célra használja. (az önkormányzat tulajdonában álló lakások és nem lakás céljára szolgáló helyiségek bérbeadásának feltételeiről szóló 2/2017. (II. 23.) önkormányzati rendelet 80. § (1) bekezdés),

4.21. A helyiség bérleti jogának átruházása, valamint cseréje iránti kérelemről a Műemlékvédelmi és Tulajdonosi Bizottság dönt. (az önkormányzat tulajdonában álló lakások és nem lakás céljára szolgáló helyiségek bérbeadásának feltételeiről szóló 2/2017. (II. 23.) önkormányzati rendelet 81. § (5) bekezdés),

4.22. Ha a R.1. másként nem rendelkezik, a vagyongazdálkodással kapcsolatos tulajdonosi döntéseket a jegyző útján a Polgármesteri Hivatal készíti elő és terjeszti a Műemlékvédelmi és Tulajdonosi Bizottság elé és gondoskodik szükség szerint az előterjesztés szakmai koordinációjáról a (4)-(6) bekezdésben foglaltak szerint. (az Önkormányzat vagyonáról, a vagyontárgyak feletti tulajdonosi jogok gyakorlásáról szóló 16/1995. (XI. 30.) önkormányzati rendelet 15. § (2) bekezdés),

4.23. Ha e rendelet a lakások és a helyiségek bérbeadásával kapcsolatos tulajdonosi jogok és kötelezettségek gyakorlója ként nem az Önkormányzat Képviselő-testületét jelöli, akkor a tulajdonosi, bérbeadó jogok és kötelezettségek a Bizottságot (a továbbiakban: bérbeadó) illetik, illetve terhelik. (Budapest I. kerület Budavári Önkormányzat Képviselő-testületének az önkormányzat tulajdonában álló lakások és nem lakás céljára szolgáló helyiségek bérbeadásának feltételeiről szóló 2/2017. (II. 23.) önkormányzati rendelet 3. § (1) bekezdés)

4.24. Gondoskodik a vagyonkezelésbe adott vagyontárgyak évenkénti ellenőrzéséről, vizsgálja a vagyonkezelőt megillető jogok gyakorlását, annak szabályszerűségét, célszerűségét.

4.25. Ellátja az egyes állami tulajdonban lévő vagyontárgyak önkormányzatok tulajdonába adásáról szóló törvényben biztosított, az önkormányzat hatáskörébe tartozó feladatokat.

4.26. Dönt az Önkormányzat tulajdonában álló ingatlant érintő munkálathoz, építési engedélyezési eljáráshoz, építési engedély módosításához, és az ehhez szükséges engedély kiadásához, bejelentéséhez kapcsolódó tulajdonosi hozzájárulás iránti kérelemről (Budapest I. Kerület Budavári Önkormányzat Képviselő-testületének az Önkormányzat vagyonáról, a vagyontárgyak feletti tulajdonosi jogok gyakorlásáról szóló 16/1995. (XI. 30.) önkormányzati rendelet 10. § (8) bekezdés).

5. Az Egyházi és Idegenforgalmi Bizottság átruházott önkormányzati hatáskörök:

5.1. A Budapest Főváros Közgyűlésének a Budapest főváros közigazgatási területén a járművel várakozás rendjének egységes kialakításáról, a várakozás díjáról és az üzemképtelen járművek tárolásának szabályozásáról szóló 30/2010. (VI. 4.) önkormányzati rendelet 13. § (2) bekezdése szerint méltányossági lakossági hozzájárulást - egyedi kérelem alapján - az Egyházi és Idegenforgalmi Bizottság adja ki. (Budapest I. kerület Budavári Önkormányzat Képviselő-testületének az I. kerület közterületein a járművel várakozás díjának és a várakozási hozzájárulás kiadásának szabályozásáról szóló 24/2011. (X. 28.) önkormányzati rendelet 4. §),

5.2. Az Egyházi és Idegenforgalmi Bizottság dönt a parkolóhely biztosításra vonatkozó kérelmekről. (A parkolóhely-létesítési kötelezettségről szóló 9/2005. (IV. 29.) Kt. rendelet 4. § (2) bekezdése)”