Budapest Főváros VI. Kerület Terézváros Önkormányzat Képviselő-testületének 54/2022. (XII. 20.) önkormányzati rendelete

egyes önkormányzati rendeletek módosításáról és hatályon kívül helyezéséről

Hatályos: 2022. 12. 22- 2023. 01. 02

Budapest Főváros VI. Kerület Terézváros Önkormányzat Képviselő-testületének 54/2022. (XII. 20.) önkormányzati rendelete

egyes önkormányzati rendeletek módosításáról és hatályon kívül helyezéséről

2022.12.22.

Budapest Főváros VI. kerület Terézváros Önkormányzat Képviselő-testülete az 1. alcím tekintetében az épített környezet alakításáról és védelméről szóló 1997. évi LXXVIII. törvény 62. § (6) bekezdés 4. pontjában, a 3.,4.,7.,9.,10.,20. alcím tekintetében az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében, a 2. alcím tekintetében a kereskedelemről szóló 2005. évi CLXIV. törvény 6. § (4) és a 12. § (5) bekezdésében, az 5. alcím tekintetében a környezet védelmének általános szabályairól szóló 1995. évi LIII. törvény 58. § (1) bekezdésében, a 6. alcím tekintetében a környezet védelmének általános szabályairól szóló 1995. évi LIII. törvény 48. § (1) bekezdésében, a 8. alcím tekintetében a településkép védelméről szóló 2016. évi LXXIV. törvény 12. § (2) bekezdésében, a 11. alcím tekintetében a lakások és helyiségek bérletére, valamint az elidegenítésükre vonatkozó egyes szabályokról szóló 1993. évi LXXVIII. törvény 34. § (1) bekezdésében és 86. § (2) bekezdésében, a 12. alcím tekintetében a lakások és helyiségek bérletére, valamint az elidegenítésükre vonatkozó egyes szabályokról szóló 1993. évi LXXVIII. törvény 35. § (2) bekezdésében, a 13. alcím tekintetében a lakások és nem lakás céljára szolgáló helyiségek bérletére, valamint az elidegenítésükre vonatkozó egyes szabályokról szóló 1993. évi LXXVIII. törvény 54. §-ában és 2. számú mellékletében, a 14. alcím tekintetében a lakások és nem lakás céljára szolgáló helyiségek bérletére, valamint az elidegenítésükre vonatkozó egyes szabályokról szóló 1993. évi LXXVIII. törvény 62. § (3) bekezdésében, a 15. alcím tekintetében a nemzeti vagyonról szóló 2011. évi CXCVI. törvény 3. § (1) bekezdés 6. pontjában, 6. § (5) és (6) bekezdésében, 11. § (16) bekezdésében, 13. § (1) bekezdésében, 18. § (1) bekezdésében, a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 107. §-ában, 109. § (4) bekezdésében, az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 97. § (2) bekezdésében, a 16. és 17. alcím tekintetében a helyi adókról szóló 1990. évi C. törvény 1. § (2)-(3) bekezdésében, a 18. alcím tekintetében az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, valamint a mozgóképről szóló 2004. évi II. törvény 37. § (4) bekezdésében, a 19. alcím tekintetében a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 143. § (4) bekezdés d) pontjában a

közszolgálati tisztviselőkről szóló 2011. évi CXCIX. törvény (a továbbiakban: Kttv.) 234. § (3) és (4) bekezdéseiben, 236. § (4) bekezdésében és 237. §-ában, kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a.) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

1. § Hatályát veszti a Budapest Terézváros Képviselő-testület 10/1992. (X. 6.) számú rendelete az egyéb tulajdonú lakások bérének legnagyobb mértékéről szóló 10/1992. (X. 6.) önkormányzati rendelet.

2. § Az építményadóról szóló 35/1995. (XII.15.) önkormányzati rendelet 7. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(3) Az 1/A. § 1. pontja szerinti életvitelszerűen lakott lakások esetében, amelyek székhelyként, telephelyként vagy fióktelepként szerepelnek bármely hatósági nyilvántartásban, az adó éves mértéke 400,- Ft/m²,”

3. § A Terézvárosi Önkormányzati Környezetvédelmi Alapról szóló 6/1999. (III.4.) önkormányzati rendelet bevezető része helyébe a következő rendelkezés lép:

„Budapest Főváros VI. Kerület Terézváros Önkormányzatának Képviselő-testülete a környezet védelmének általános szabályairól szóló 1995. évi LIII. törvény 58. § (1) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, a helyi önkormányzatok és szerveik, a köztársasági megbízottak, valamint egyes centrális alárendeltségű szervek feladat- és hatásköreiről szóló 1991. évi XX. törvény 85. § (1) bekezdés i) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el.”

4. § A Terézvárosi Önkormányzati Környezetvédelmi Alapról szóló 6/1999. (III.4.) önkormányzati rendelet 1. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) Budapest Főváros VI. kerület Terézváros Önkormányzata helyi környezetvédelmi alapot működtet Terézvárosi Önkormányzati Környezetvédelmi Alap néven (a továbbiakban: Környezetvédelmi Alap).”

5. § A Terézvárosi Önkormányzati Környezetvédelmi Alapról szóló 6/1999. (III.4.) önkormányzati rendelet 3. § (1)–(3) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:

„(1) A Környezetvédelmi Alap bevételi és kiadási főösszegét a Képviselő-testület évente a költségvetési rendelet és a zárszámadás elfogadásával egyidejűleg határozza meg.

(2) A Környezetvédelmi Alap felhasználásának irányelveit, az adott évben elsőbbséget élvező célokat a Városgazdálkodási és Pénzügyi Bizottság határozza meg.

(3) A Környezetvédelmi Alap felhasználásról a Környezetvédelmi és Településképi Bizottság előzetes véleményének kikérése után a Városgazdálkodási és Pénzügyi Bizottság dönt.”

6. § Hatályát veszti a Terézvárosi Önkormányzati Környezetvédelmi Alapról szóló 6/1999. (III.4.) önkormányzati rendelet

7. § Az üzletek éjszakai nyitvatartásának rendjéről szóló 20/2009. (VI.29.) önkormányzati rendelet bevezető része helyébe a következő rendelkezés lép:

„Budapest Főváros VI. kerület Terézváros Önkormányzatának Képviselő-testülete a kereskedelemről szóló 2005. évi CLXIV. törvény 6. § (4) és a 12. § (5) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 23. § (5) bekezdés 8. pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:”

8. § A 2/2011. (II. 3.) rendelete az egyes építési tevékenységekkel kapcsolatos parkolási igényekről és azok biztosításáról szóló 2/2011. (II.3.) önkormányzati rendelet bevezető része helyébe a következő rendelkezés lép:

„Budapest Főváros VI. Kerület Terézváros Önkormányzatának Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében eljárva Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 23. § (5) bekezdés 2. és 7. pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:”

9. § Az Önkormányzat tulajdonában álló lakások és nem lakás céljára szolgáló helyiségek elidegenítésének feltételeiről szóló 25/2011. (V.30.) önkormányzati rendelet bevezető része helyébe a következő rendelkezés lép:

„Budapest Főváros VI. kerület Terézváros Önkormányzata Képviselő-testülete a lakások és nem lakás céljára szolgáló helyiségek bérletére, valamint az elidegenítésükre vonatkozó egyes szabályokról szóló 1993. évi LXXVIII. törvény 54. §-ában és 2. számú mellékletében kapott felhatalmazás alapján, Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 23. § (5) bekezdés 14. pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:”

10. § Az Önkormányzat tulajdonában álló lakások és nem lakás céljára szolgáló helyiségek elidegenítésének feltételeiről szóló 25/2011. (V.30.) önkormányzati rendelet 1. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(2) A rendeletben nem szabályozott kérdésekben a lakások és helyiségek bérletére, valamint az elidegenítésükre vonatkozó egyes szabályokról szóló 1993. évi LXXVIII. törvény (a továbbiakban: Ltv.) és a Polgári Törvénykönyv (a továbbiakban: Ptk.) szabályait kell alkalmazni.”

11. § (1) Az Önkormányzat tulajdonában lévő vagyonnal való gazdálkodás és rendelkezés szabályairól szóló 24/2013. (VI.27.) önkormányzati rendelet 48. § (1) és (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:

„(1) Az Önkormányzat által kötendő szerződés alapján a Közbeszerzésekről szóló 2015. évi CXLIII. törvényben (továbbiakban: Kbt.) meghatározott tárgyú és értékű beszerzések esetében lefolytatandó közbeszerzési eljárásban az eljárás megindításáról és az eljárás eredményének megállapításáról (ide nem értve az eljárás hirdetményének visszavonását) a Kbt. szerinti becsült érték figyelembevételével a következők döntenek:

a) a Bizottság 125 millió Ft értékhatárig,

b) a Kt. 125 millió forint értékhatár felett.

(2) A Kt. rendeletében - az (1) bekezdéstől eltérően - értékhatártól függetlenül a beszerzés tárgya szerint meghatározott hatáskörét a Bizottságra ruházhatja.”

(2) Az Önkormányzat tulajdonában lévő vagyonnal való gazdálkodás és rendelkezés szabályairól szóló 24/2013. (VI.27.) önkormányzati rendelet 48. §-a a következő (3) bekezdéssel egészül ki:

„(3) A polgármester gyakorolja az (1) bekezdésre figyelemmel az ajánlatkérő jogait és kötelezettségeit (ideértve az eljárás hirdetményének visszavonását, képviseletet a jogorvoslati és egyéb eljárásokban).”

12. § Hatályát veszti az Önkormányzat tulajdonában lévő vagyonnal való gazdálkodás és rendelkezés szabályairól szóló 24/2013. (VI.27.) önkormányzati rendelet 1. § (1) bekezdése.

13. § A közösségi együttélés alapvető szabályairól és ezek elmulasztásának jogkövetkezményeiről szóló 25/2013. (VI.27.) önkormányzati rendelet 6. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

„6. § (1) Aki engedély nélkül használ közterületet a Terézvárosi Önkormányzat tulajdonában álló közterületek használatáról és rendjéről szóló 5/2020. (II.27.) önkormányzati rendelet 4. § (2) bekezdésében meghatározott tevékenységekre megsérti a közösségi együttélés alapvető szabályait.

(2) Aki engedély nélkül használ közterületet úgy, hogy azzal a Terézvárosi Önkormányzat tulajdonában álló közterületek használatáról és rendjéről szóló 5/2020. (II.27.) önkormányzati rendelet 4. § (4) bekezdés

a) pont szerint a gyalogosközlekedést, vagy az úttestre lépő gyalogos észlelését akadályozza,

b) pont szerint a fás szárú növények egészségi állapotát károsítja, kivéve a közművek javításához, létesítéséhez, fenntartásához nélkülözhetetlen munkálatokat,

c) pont szerint a közutak területén gazdasági reklámtevékenységet folytat,

d) pont szerint a közút és a járda felületén reklámoz,

e) pont szerint reklámot, reklámhordozót, reklámhordozó tartó berendezést elhelyez,

f) pont szerint közterületen nem árusítható terméket forgalmaz,

g) pont szerint olyan tevékenységet gyakorol, amely a környezetre káros, a közbiztonságot vagy az egészséget veszélyezteti,

h) pont szerint járművet iparszerűen javít,

i) pont szerint üzemképtelen járművet tárol,

j) pont szerint reklámhordozó céllal elhelyezett közlekedési eszközt tárol,

megsérti a közösségi együttélés alapvető szabályait.

(3) Aki engedély nélkül használ közterületet úgy, hogy azzal a Terézvárosi Önkormányzat tulajdonában álló közterületek használatáról és rendjéről szóló 5/2020. (II.27.) önkormányzati rendelet 4. § (6) bekezdése szerint - újság, könyv, virág, fenyőfa, és karitatív cél kivételével – árusít megsérti a közösségi együttélés alapvető szabályait.

(4) Aki engedély nélkül használ közterületet úgy, hogy azzal a Terézvárosi Önkormányzat tulajdonában álló közterületek használatáról és rendjéről szóló 5/2020. (II.27.) önkormányzati rendelet 5. § (7) bekezdésében a vendéglátó teraszok nyitvatartására meghatározott 22.00 órán túl tart nyitva, eltérő nyitvatartási engedéllyel rendelkező üzletek esetében 24.00 órán túl tart nyitva megsérti a közösségi együttélés alapvető szabályait.

(5) Aki engedély nélkül használ közterületet úgy, hogy azzal a Terézvárosi Önkormányzat tulajdonában álló közterületek használatáról és rendjéről szóló 5/2020. (II.27.) önkormányzati rendelet 5. § (8) bekezdése szerint a vendéglátó teraszon zenét szolgáltat, valamint – a nemzetközi sportesemények (például VB, EB, Olimpia, Bajnokok Ligája, Európa Liga) időszakának kivételével – TV-t, projektort helyez ki megsérti a közösségi együttélés alapvető szabályait.

(6) Aki jogellenesen használ közterületet úgy, hogy azzal a Terézvárosi Önkormányzat tulajdonában álló közterületek használatáról és rendjéről szóló 5/2020. (II.27.) önkormányzati rendelet 5/A. § (9) bekezdés

a) pont szerint a közterületen elhelyezett, tárolt kölcsönzési célú mikromobilitási eszköze a vonatkozó jogszabályok szerint megkövetelt műszaki követelményeknek nem felel meg, rendeltetésszerű használatra nem alkalmas;

b) pont szerint a kölcsönzési célú mikromobilitási eszköze közterület-használati hozzájárulás nélkül, vagy a közterület-használati hozzájárulásában foglaltaktól eltérően kerül elhelyezésre, tárolásra a mikromobilitási ponton;

c) pont szerint a kölcsönzési célú mikromobilitási eszköze mikromobilitási ponton kívül kerül elhelyezésre, tárolásra a közterületen

megsérti a közösségi együttélés alapvető szabályait.

(7) Az (1)-(6) bekezdésben meghatározott jogsértés elkövetőjét

a) a közterület-felügyelő természetes személy esetén legfeljebb ötvenezer forintig, jogi személy és jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet esetén pedig legfeljebb ötszázezer forintig terjedő helyszíni bírsággal sújthatja,

b) önkormányzati hatósági eljárás során a jegyző természetes személy esetén kettőszázezerforintig, jogi személyek és jogiszemélyiséggel nem rendelkező szervezetek esetén kettő millió forintig terjedő közigazgatási bírsággal sújthatja.”

14. § A közösségi együttélés alapvető szabályairól és ezek elmulasztásának jogkövetkezményeiről szóló 25/2013. (VI.27.) önkormányzati rendelet 6/B. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

„6/B. § (1) Aki Budapest Főváros VI. kerület Terézváros önkormányzat Képviselő-testületének a Terézváros fás szárú növényeinek védelméről, pótlásáról szóló 12/2022. (V.5.) önkormányzati rendelete

a) 4. § (3) bekezdése szerint az ingatlan tulajdonosának hozzájárulása nélkül közterületen és magánterületen fás szárú növényt ültet, kivág, meglévő fás szárú növény részeit eltávolítja

b) 4. § (4) bekezdése szerint faültetési terv hiányában közterületen fát ültet (a meglévő (fakataszterben nyilvántartott) fahelyre történő pótlás kivételével)

c) 4. § (6) bekezdése szerint fás szárú növény kivágásával, részeinek eltávolításával a rajta élő, fészkelő egyéb élőlényeket veszélyezteti

d) 4. § (7) bekezdés szerint fahelyeket és a fás szárú növényekkel beültetett zöldfelületeket tapos, szennyez, azon a járművel parkolás vagy a talaj tömörödésével, a növények sérülésével járó tevékenységet végez

e) 4. § (8) bekezdés szerint a fa kezelőjének hozzájárulása nélkül a fákon bármilyen tárgyat, eszközt, berendezést elhelyez, vagy a fákhoz rögzít

f) 4. § (10) bekezdés szerint fásított területen építési munkát a favédelmi tervben foglalt intézkedések betartása mellőzésével, favédelmi szakfelügyelet biztosítása nélkül végez

megsérti a közösségi együttélés alapvető szabályait.

(2) Aki Budapest Főváros VI. kerület Terézváros önkormányzat Képviselő-testületének a Terézváros fás szárú növényeinek védelméről, pótlásáról szóló 12/2022. (V.5.) önkormányzati rendelete

a) 7. § (2) bekezdése szerint a fa kivágási kérelem benyújtását elmulasztja vagy nem időben nyújtja be

b) 7. § (6) bekezdés a) és b) pontja szerinti élet- és vagyonbiztonságot veszélyeztető fa kivágását a használó nem végzi el haladéktalanul és a kivágási bejelentést elmulasztja vagy nem határidőben teszi meg.

(3) Aki Budapest Főváros VI. kerület Terézváros önkormányzat Képviselő-testületének a Terézváros fás szárú növényeinek védelméről, pótlásáról szóló 12/2022. (V.5.) önkormányzati rendelete

a) 8. § (5) bekezdés szerint kivágott fa pótlását faültetési terv hiányában (közterületi meglévő (fakataszterben nyilvántartott) fahelyre történő pótlás kivételével) végzi

b) 8. § (10) bekezdés szerint a pótlás vagy az ismételt pótlás tényét a pótlásra kötelezett 30 napon belül nem jelenti be a jegyzőhöz

c) 8. § (14) bekezdés szerint az engedélyes az engedélyben megállapított mértékben és módon, a fás szárú növény kivágását követő egy éven belül nem gondoskodik a pótlásról

megsérti a közösségi együttélés alapvető szabályait.

(4) Az (1) bekezdésben meghatározott jogsértés elkövetőjét

a) a közterület-felügyelő természetes személy esetén legfeljebb ötvenezer forintig, jogi személy és jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet esetén pedig legfeljebb ötszázezer forintig terjedő helyszíni bírsággal sújthatja,

b) önkormányzati hatósági eljárás során a jegyző természetes személy esetén kettőszázezerforintig, jogi személyek és jogiszemélyiséggel nem rendelkező szervezetek esetén kettő millió forintig terjedő közigazgatási bírsággal sújthatja.

(5) A (2)-(3) bekezdésben meghatározott jogsértés elkövetőjét önkormányzati hatósági eljárás során a jegyző természetes személy esetén kettőszázezerforintig, jogi személyek és jogiszemélyiséggel nem rendelkező szervezetek esetén kettő millió forintig terjedő közigazgatási bírsággal sújthatja.”

15. § A közösségi együttélés alapvető szabályairól és ezek elmulasztásának jogkövetkezményeiről szóló 25/2013. (VI.27.) önkormányzati rendelet 7. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

„7. § (1) Aki Budapest Főváros VI. kerület Terézváros Önkormányzat Képviselő-testületének az önkormányzat kezelésében lévő közutak nem közlekedési célú igénybevételéről szóló 16/2013. (IV.25.) önkormányzati rendelete

a) 3. § (1) bekezdése szerint a közutat engedély nélkül felbontja, nem közlekedési céllal elfoglalja (építmény elhelyezését kivéve) vagy lezárja

b) 3. § (7) bekezdése szerint igénybevételi díj megfizetése nélkül közutat, járdát, gyalogutat érintő munkavégzést, vagy egyéb nem közlekedési célú igénybevételt folytat

c) 3. § (13) bekezdése szerint a nem közlekedési célú igénybevételhez szükséges valamennyi hozzájárulást, illetve engedélyt a helyszínen nem tudja bemutatni

megsérti a közösségi együttélés alapvető szabályait.

(2) Aki Budapest Főváros VI. kerület Terézváros Önkormányzat Képviselő-testületének az önkormányzat kezelésében lévő közutak nem közlekedési célú igénybevételéről szóló 16/2013. (IV.25.) önkormányzati rendelete 6. § (1) bekezdése szerinti helyreállítási kötelezettségének nem, vagy nem az előírt módon tesz eleget megsérti a közösségi együttélés alapvető szabályait.

(3) Az (1) bekezdésben meghatározott jogsértések elkövetőjét

a) a közterület-felügyelő természetes személy esetén legfeljebb ötvenezer forintig, jogi személy és jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet esetén pedig legfeljebb ötszázezer forintig terjedő helyszíni bírsággal sújthatja,

b) önkormányzati hatósági eljárás során a jegyző természetes személy esetén kettőszázezerforintig, jogi személyek és jogiszemélyiséggel nem rendelkező szervezetek esetén kettő millió forintig terjedő közigazgatási bírsággal sújthatja.

A (2) bekezdésben meghatározott jogsértés elkövetőjét önkormányzati hatósági eljárás során a jegyző természetes személy esetén kettőszázezerforintig, jogi személyek és jogiszemélyiséggel nem rendelkező szervezetek esetén kettő millió forintig terjedő közigazgatási bírsággal sújthatja”

16. § Hatályát veszti a közösségi együttélés alapvető szabályairól és ezek elmulasztásának jogkövetkezményeiről szóló 25/2013. (VI.27.) önkormányzati rendelet 1. §-a.

17. § A településkép védelméről szóló 33/2017. (XII. 21.) önkormányzati rendelet 5. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

„5. § E rendelet alkalmazásában:

1. Cégér, cégtábla, cégfelirat: az építmény, helyiség (csoport) rendeltetésére, jellemzésére utaló, azt megjelenítő, a homlokzaton síkban vagy konzolosan elhelyezett, közterületről látható feliratos, rajzos vagy figurális épülettartozék.

2. Címtábla: intézmény, vállalkozás nevét, egyéb adatait feltüntető tábla.

3. Értékvizsgálat: a kerületi védelemmel kapcsolatos döntések szakmai megalapozását szolgáló döntés előkészítő dokumentáció.

4. Falkutatás: részletes feltárása és dokumentálása az eredeti, építéskori vakolatnak, annak anyagát, színét (színeit) és készítésmódját illetően.

5. Ideiglenes védelem: A kerületi értékvédelem alá vonás tárgyában megindított eljárás idejére meghatározott átmeneti védelem, melynek szabályai minden részletükben azonosak a kerületi értékvédelem szabályaival a potenciális érték védelme érdekében.

6. Kerületi védelem: területi vagy egyedi védelem alatt álló építmény, építményrész, épület, egyéb elem, kert, kulturális érték, amelyet az önkormányzat védetté nyilvánít. Felsorolását az 1. számú melléklet tartalmazza.

7. Kirakatszekrény: egyedi megjelenésű, doboz jellegű, közterületen önállóan álló vagy az épület homlokzatához, vagy kerítéshez rögzített, az épület kapualjában elhelyezett, árubemutatásra szolgáló berendezés.

8. Távközlési eszköz: bármely távközlési, híradástechnikai-informatikai létesítmény, szolgáltató és szolgáltatás, így különösen a televízió és rádió műsorszórók, a mobiltelefon szolgáltatók tevékenységéhez szükséges műszaki-technikai berendezései, egységei és elsősorban vezetékes hálózatai.

9. Szezonális terasz: olyan nem állandó jellegű, közterületen, vendéglátás céljára létesített tartózkodó tér, ami nem számít helyiségnek és színében, formájában az épített környezetéhez illeszkedik.

10. Védett épület: olyan épület, amely műemléki, fővárosi, vagy kerületi egyedi építészeti értékvédelem alatt áll.

11. Védett érték: azon településszerkezeti, város- és utcaképi, építészeti, történeti, régészeti, képző- és iparművészeti, műszaki-ipartörténeti, természeti érték, melyek megóvása egy adott ingatlan egészének, vagy részének védelem alá helyezését indokolja.”

12. Zártudvaros beépítés: olyan épület, melynek épületrészei (szárnyai) belső udvart zárnak közre. Ide tartozik az ún. zártsorú csatlakozó udvaros beépítés is. Így övezeti megnevezés alapján, a szabályozás értemében egy vagy több oldalon a szomszédos épület felé nyitott épületek is zártudvaros beépítésűnek minősülnek.

13. ÉTDR: Építésügyi Hatósági Engedélyezési Eljárásokat Támogató Elektronikus Dokumentációs Rendszer”

18. § A településkép védelméről szóló 33/2017. (XII. 21.) önkormányzati rendelet 28. § (5) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(5) A közös képviselő nyilatkozatát a bejelentéshez mellékelni kell arról, hogy a társasház/szövetkezeti ház Szervezeti és Működési Szabályzatában tiltották vagy korlátozták-e a lakóépületben külön tulajdonban lévő társasházi lakás használati, vagy hasznosítási módját::

a) lakás céljára szolgáló helyiség nem lakás célúvá történő,

b) lakás céljára szolgáló helyiség szálláshely-szolgáltatás célúvá történő rendeltetésváltozása esetén. ”

19. § Hatályát veszti A településkép védelméről szóló 33/2017. (XII. 21.) önkormányzati rendelet

a) 1. alcím címe,

b) 1. §-a.

20. § Az „Életjáradék lakásért rendszer” szabályozásáról szóló 65/2020. (XII.17.) önkormányzati rendelet bevezető része helyébe a következő rendelkezés lép:

„Budapest Főváros VI. kerület Terézváros Önkormányzata Képviselő-testülete a Magyarország Alaptörvényének 32. cikk (2) bekezdésében kapott eredeti jogalkotói hatáskörben, Magyarország Alaptörvényének 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el.”

21. § Az „Életjáradék lakásért rendszer” szabályozásáról szóló 65/2020. (XII.17.) önkormányzati rendelet 9. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(4) Az Önkormányzat az életjáradéki szerződést − annak megkötését követően haladéktalanul − benyújtja az illetékes ingatlanügyi hatósághoz az Önkormányzat tulajdonjogának, valamint a Jogosult életjáradéki jogának bejegyezése érdekében.”

22. § Az „Életjáradék lakásért rendszer” szabályozásáról szóló 65/2020. (XII.17.) önkormányzati rendelet 14. § (2) bekezdés a) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(Jogosult és az Önkormányzat szerződésben állapodik meg arról, hogy)

„a) Jogosult hozzájárulását adja az életjáradéki szerződés tárgyát képező Ingatlant terhelő életjáradéki jog ingatlan-nyilvántartásból való törléséhez.”

23. § Hatályát veszti a Budapest Főváros VI. kerület Terézvárosi Polgármesteri Hivatalban dolgozó köztisztviselők juttatásairól szóló 7/2022. (II. 24.) önkormányzati rendelet

a) „A rendelet célja” alcím címe,

24. § (1) A Képviselő-testület és szervei szervezeti és működési szabályzatáról szóló 39/2022. (X. 25.) önkormányzati rendelet 1. melléklete helyébe az 1. melléklet lép.

(2) A Képviselő-testület és szervei szervezeti és működési szabályzatáról szóló 39/2022. (X. 25.) önkormányzati rendelet 2. melléklete helyébe a 2. melléklet lép.

(3) A Képviselő-testület és szervei szervezeti és működési szabályzatáról szóló 39/2022. (X. 25.) önkormányzati rendelet 3. melléklete helyébe a 3. melléklet lép.

25. § (1) Ez a rendelet – a (2) bekezdésben foglalt kivétellel – 2022. december 22-én lép hatályba.

(2) A 2. § 2023. január 1-jén lép hatályba.

1. melléklet az 54/2022. (XII. 20.) önkormányzati rendelethez

1. melléklet

2. melléklet az 54/2022. (XII. 20.) önkormányzati rendelethez

2. melléklet

3. melléklet az 54/2022. (XII. 20.) önkormányzati rendelethez

3. melléklet