Komádi Város Önkormányzat Képviselő-testülete 5/2021. (V.27.) önkormányzati rendelete
az Önkormányzat 2020. évi költségvetéséről szóló rendeletének módosításáról és egységes szerkezetbe foglalásáról
Hatályos: 2021. 05. 28- 2024. 05. 30Komádi Város Önkormányzat Képviselő-testülete 5/2021. (V. 27.) önkormányzati rendelete
az Önkormányzat 2020. évi költségvetéséről szóló rendeletének módosításáról és egységes szerkezetbe foglalásáról
Komádi Városi ÖnkormányzatKépviselő-testületének feladat- és hatáskörében a katasztrófavédelemről és a hozzá kapcsolódó egyes törvények módosításáról szóló 2011. évi CXXVIII. törvény 46. § (4) bekezdése alapján a veszélyhelyzet kihirdetéséről szóló és a veszélyhelyzeti intézkedések hatálybalépéséről szóló 21/2021 (I.29.) Korm. rendelettel kihirdetett veszélyhelyzetben eljáró Komádi Városi ÖnkormányzatPolgármestere az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés f) pontjában meghatározott feladatkörében, Magyarország 2020. évi központi költségvetéséről szóló 2019. évi LXXI. törvény 60. § (6) bekezdésében és a közszolgálati tisztviselőkről szóló 2011. évi CXCIX. törvény 232/A § (1) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, figyelemmel Magyarország 2020. évi központi költségvetéséről szóló 2019. évi LXXI. törvény rendelkezéseire az Önkormányzat 2020. évi költségvetéséről szóló 17/2020 (XII.16.) önkormányzati rendeletének módosításáról és egységes szerkezetbe foglalásáról a következőket rendeli el:
1. §
A rendelet hatálya
(1) A rendelet hatálya Komádi Városi Önkormányzatra, a képviselő-testületre, annak bizottságaira, valamint az önkormányzat irányítása alá tartozó költségvetési szervekre (intézményre) terjed ki.
(2) Az Önkormányzat irányítása alá tartozó költségvetési szervek:
a) Komádi Közös Önkormányzati Hivatal,
b) Közösségi Ház és Városi Könyvtár,
c) Kerek Egy Ég Alatt Óvoda és Bölcsőde.
2. §
A költségvetés bevételeinek és kiadásainak főösszege, egyenlege
(1) Az Önkormányzat 2020. évi költségvetését:
Megnevezés | Összesen | Működési | Felhalmozási |
Költségvetési bevétel | 1 735 219 522 Ft | 1 300 167 460 Ft | 435 052 062 Ft |
Költségvetési kiadás | 1 987 782 829 Ft | 1 544 455 215 Ft | 443 327 614 Ft |
összegben állapítja meg.
(2) Az (1) bekezdésben foglaltak alapján a képviselő-testület az Önkormányzat 2020. évi
a) működési költségvetési egyenlegét -244 287 755 Ft-ban,
b) felhalmozási költségvetési egyenlegét – 8 275 552 Ft-ban állapítja meg.
(3) A (2) bekezdésben meghatározott működési hiány
a) belső finanszírozására szolgáló finanszírozási bevételi előirányzatok összege: 244 287 755 Ft,
b) külső finanszírozására szolgáló finanszírozási bevétel összege 0 Ft.
(4) A (2) bekezdésben meghatározott felhalmozási hiány
a) belső finanszírozására szolgáló finanszírozási bevételi előirányzatok összege: 8 275 552 Ft,
b) külső finanszírozására szolgáló finanszírozási bevétel összege 0 Ft.
3. §
A költségvetés bevételei és kiadásai
(1) A 2. § (1) bekezdésben megállapított költségvetési bevételek forrásonkénti, a költségvetési kiadások jogcímenkénti megoszlását önkormányzati szinten, továbbá a finanszírozási bevételeket és kiadásokat a rendelet 1.1. melléklete alapján határozza meg.
(2) A bevételek és kiadások előirányzat-csoportok, kiemelt előirányzatok és azon belül kötelező feladatok, önként vállalt feladatok, államigazgatási feladatok szerinti bontásban az 1.2., 1.3., 1.4. mellékletek szerint állapítja meg.
(3) A működési és felhalmozási bevételek és kiadások előirányzatai mérlegszerű bemutatását önkormányzati szinten a 2.1. és a 2.2. melléklet részletezi.
(4) A működési hiány belső finanszírozásának érdekében az előző év költségvetési maradványának igénybevételét rendeli el.
(5) A felhalmozási célú, 10 millió forintot meghaladó adósságot keletkeztető ügylet csak a Kormány előzetes hozzájárulásával köthető. 10 millió forintot meg nem haladó fejlesztési célú adósságot keletkeztető ügylet a Magyarország gazdasági stabilitásáról szóló 2011. évi CXCIV. törvényben (Gst.) foglaltak figyelembevételével köthető.
4. §
A költségvetési hiány, adósságot keletkeztető ügyletek
(1) Az önkormányzat 2020. évre az Mötv. 111. § (4) bekezdése és az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény (Áht.) 23. § (4) bekezdése szerinti működési hiányt nem tervez.
(2) A működési célú tárgyévi költségvetési hiány finanszírozása elsősorban az előző évi pénzmaradvány terhére, belső finanszírozás útján történik.
(3) Az év közben felmerülő működési hiány finanszírozása likvid hitel felvétele útján történhet, a Gst-ben foglaltak figyelembevételével.
(4) A 2020.-as költségvetési évben a képviselő-testület nem tervez olyan fejlesztési célt, amelynek megvalósításához adósságot keletkeztető ügylet megkötése válik, vagy válhat szükségessé.
(5) A képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert, hogy a tárgyévi költségvetési működési hiány finanszírozására az Önkormányzat rendkívüli önkormányzati támogatás iránti igényét benyújtsa.
(6) Az Önkormányzat adósságot keletkeztető ügyletekből és önkormányzati garanciákból és önkormányzati kezességekből fennálló kötelezettségeinek tárgyévi összege 0 Ft .
(7) Az Önkormányzat Gst. 45. § (1) bekezdés a.) pontjában kapott felhatalmazás alapján kiadott jogszabályban meghatározottak szerinti saját bevételének tárgyévi összege: 147 615 557 Ft.
5. §
Az intézményi költségvetések meghatározása
(1) Az Önkormányzat irányítása alá tartozó költségvetési szervek éves költségvetését e rendelet határozza meg. Az önkormányzat irányítása alá nem tartozó, de az önkormányzat törvényben előírt kötelező feladatainak ellátását biztosító (társult) intézmények és költségvetési szervek irányító szerve részére az önkormányzat intézményfinanszírozást működési célú átadott pénzeszközként biztosít.
(2) Az önkormányzat által irányított Komádi Közös Önkormányzati Hivatal költségvetését e rendelet határozza meg, részére az önkormányzat a likviditás folyamatos megőrzéséhez szükséges intézményfinanszírozást biztosít. A Komádi Közös Önkormányzati Hivatal bevételi és kiadási előirányzatai között a hivatal nevében végzett tevékenységekkel kapcsolatos költségvetési bevételek és kiadások kerülnek megtervezésre.
(3) A képviselő-testület az Önkormányzat által fenntartott Kerek Egy Ég Alatt Óvoda és Bölcsőde köznevelési intézmény éves költségvetését e rendeletben határozza meg.
(4) A képviselő-testület az Önkormányzat által fenntartott Közösségi Ház és Városi Könyvtár intézmény éves költségvetését e rendeletben határozza meg.
(5) A képviselő-testület a Dél-Bihar Négycentrum Terület- és Vidékfejlesztési Társulás által fenntartott Dél-Bihari Szociális Szolgáltató Központ által ellátott szociális és gyermekjóléti alapszolgáltatási feladatok ellátásához szükséges önkormányzati éves működési hozzájárulás összegét e rendelet szerint hagyja jóvá, egyidejűleg elrendeli a jóváhagyott hozzájárulás időarányos átadását az irányító szerv részére.
6. §
Az egyes költségvetési tételek, keretek meghatározása
(1) A Képviselő-testület az Önkormányzat saját forrásai terhére a képviselő-testület hivatalánál foglalkoztatott köztisztviselők illetményalapját 2020. évben 52.000 Ft-ban határozza meg.
(2) A köztisztviselők éves cafetéria keretét 200.000 Ft/fő/év összegben határozza meg, amely tartalmazza a munkáltatót terhelő közterheket is.
(3) A Képviselő-testület hivatalánál foglalkoztatott köztisztviselő havonta a központi költségvetésről szóló törvényben meghatározott mértékű bankszámla-hozzájárulásra jogosult, melyet félévente utólag, egyösszegben kell kifizetni.
(4) A Képviselő-testület hivatalának köztisztviselője számára a Közszolgálati Tisztviselők Napja, július 1-je munkaszüneti nap, amellyel összefüggésben keletkező többletköltségek fedezetét az Önkormányzat saját bevételeiből biztosítja.
(5) A képviselő-testület a közalkalmazotti illetménypótlék számítási alapját 20.000 Ft-ban határozza meg.
7. §
A költségvetés részletezését tartalmazó mellékletek elfogadása
(1) Az költségvetési bevételek forrásonkénti, a költségvetési kiadások jogcímenkénti megoszlását önkormányzati szinten, továbbá a finanszírozási bevételeket és kiadásokat a rendelet 1.1. melléklete alapján határozza meg a Képviselő-testület.
(2) A költségvetési bevételek és költségvetési kiadások előirányzat csoportok, kiemelt előirányzatok és azon belül kötelező feladatok, önként vállalt feladatok, valamint államigazgatási feladatok szerinti bontásban az 1.2., 1.3. és 1.4. mellékletek részletezik.
(3) A működési és felhalmozási bevételek és kiadások előirányzatai mérlegszerű bemutatását önkormányzati szinten a 2.1. és a 2.2. melléklet részletezi.
(4) Az önkormányzat adósságot keletkeztető ügyletekből és kezességvállalásokból fennálló kötelezettségeit a 3. melléklet részletezi.
(5) Az önkormányzat saját bevételeinek részletezését az adósságot keletkeztető ügyletből származó tárgyévi fizetési kötelezettség megállapításához a 4. melléklet tartalmazza.
(6) Az önkormányzat 2020. évi adósságot keletkeztető fejlesztési céljait az 5. melléklet tartalmazza.
(7) Az önkormányzat költségvetésében szereplő beruházások kiadásainak beruházásonkénti részletezését a 6. melléklet szerint határozza meg.
(8) Az önkormányzat költségvetésében szereplő felújítások kiadásait felújításonként a 7. melléklet szerint részletezi.
(9) A 8. számú melléklet az Európai Uniós támogatással megvalósuló projektek bevételeit kiadásait, hozzájárulásait tartalmazza.
(10) A bevételek és kiadások kormányzati funkciónkénti megoszlását önkormányzati és költségvetési szervenkénti bontásban a 9. melléklet szerinthagyja jóvá. A bevételek és kiadások önkormányzati, továbbá költségvetési szervenkénti megoszlását, kötelező, önként vállalt és államigazgatási feladatok bontását a 9.1, 9.1.1, 9.1.2, 9.1.3 mellékletek; 9.2, 9.2.1, 9.2.2., 9.2.3. mellékletek; 9.3, 9.3.1, 9.3.2, 9.3.3 mellékletek; 9.4, 9.4.1, 9.4.2, 9.4.3 mellékletek szerint határozza meg.
(11) Az adatszolgáltatás az elismert tartozásállományról a 10. melléklet tartalmazza.
(12) A 2020. évi költségvetésének összevont mérlegét a 11. melléklet tartalmazza.
(13) A többéves kihatással járó döntések számszerűsítését évenkénti bontásban és összesített célok szerint a 12. melléklet tartalmazza.
(14) Az önkormányzat által adott közvetett támogatások (kedvezmények) összegét a 13. melléklet tartalmazza.
(15) Az önkormányzat előirányzat felhasználási tervét 2020. évre a 14. melléklet tartalmazza.
(16) A 2020. évi általános működés és ágazati feladatok támogatásának alakulása jogcímenként az 15. melléklet szerint alakul.
(17) Az önkormányzat 2020. évben céljelleggel juttatott támogatásait a 16. melléklet határozza meg.
(18) A költségvetési évet követő 3 év tervezett bevételi előirányzatai és kiadási előirányzatai keretszámainak főbb csoportjait a 17. melléklet tartalmazza.
(19) Az önkormányzat és intézményei által használt kormányzati funkciók felsorolását a 18. melléklet tartalmazza.
8. §
A költségvetés végrehajtásának szabályai
(1) Az önkormányzati szintű költségvetés végrehajtásáért a polgármester, a könyvvezetéssel kapcsolatos feladatok ellátásáért a jegyző – az önkormányzati hivatal gazdasági szervezete útján - felelős. Az Önkormányzat gazdálkodásának biztonságáért a képviselő-testület, a gazdálkodás szabályszerűségéért a polgármester felelős.
(2) A költségvetési szerv e rendeletben meghatározott bevételi és kiadási előirányzatai felett a költségvetési szerv vezetője előirányzat-felhasználási jogkörrel rendelkezik. A költségvetési szerv bevételi és kiadási előirányzatai a Kormány rendeletében meghatározott esetben a költségvetési szerv saját hatáskörében módosíthatóak, a kiadási előirányzatok egymás között átcsoportosíthatóak. A költségvetési szerv a kiadási és bevételi előirányzatokat saját hatáskörben a Kormány rendeletében meghatározottak szerint megemelheti.
(3) A képviselő-testület által jóváhagyott kiemelt előirányzatokat a költségvetési szerv vezetője köteles betartani.
(4) A költségvetési kiadások a költségvetésben megállapított eredeti vagy az év közben módosított kiadási előirányzatok mértékéig teljesíthetők.
(5) A képviselő-testület a forrásfelhasználási és az önkormányzati költségvetési előirányzatok fölötti rendelkezési jogosultságot az alábbiak szerint szabályozza:
a) Az önkormányzat kiemelt kiadási előirányzatai közötti átcsoportosításról a képviselő-testület dönt.
b) A képviselő-testület az Önkormányzat bevételeinek és kiadásainak módosítását és a kiadási előirányzatok közötti átcsoportosítás jogát 10 000 000 Ft összeghatárig - mely esetenként az 5 000 000 Ft összeghatárt nem haladhatja meg - a polgármesterre átruházza. Egyéb esetekben a képviselő-testület a kiadási előirányzatok közötti átcsoportosítás jogát fenntartja magának.
c) A b.) pontban foglalt átcsoportosításról a polgármester negyedévente köteles beszámolni, a költségvetés módosítására egyidejűleg javaslatot tenni. Az átruházott hatáskörű előirányzat-módosítási jogkör 2020. december 31-ig gyakorolható.
d) A polgármester a megállapított kiadási előirányzatok felett általános forrás felhasználási jogkörrel rendelkezik.
e) A polgármester - az Mötv. 68. § (4) bekezdése alapján – a képviselő-testület utólagos tájékoztatása mellett 10 000 000 Ft összeghatárig dönthet a költségvetési források felhasználásáról.
(6) A képviselő-testület a költségvetési szervek előirányzatai fölötti rendelkezési jogosultságot az alábbiak szerint szabályozza:
a) A költségvetési szerv előirányzatai közötti előirányzat átcsoportosítás képviselő-testületi döntés alapján történhet.
b) A költségvetési szerv vezetője a meghatározott célra átvett pénzeszközökkel, támogatásértékű bevételekkel saját hatáskörben módosíthatja a költségvetési előirányzatokat és erről a képviselő-testületet negyedévenként értesíti. Az egyéb bevételek miatt előirányzat módosításokat és a kiemelt előirányzat csoportok közötti átcsoportosításokat az intézmény vezetője a képviselő-testületnél kezdeményezheti.
c) A költségvetési szerv - érdekeltségének fokozása céljából - saját hatáskörben a bevételi és kiadási előirányzatának főösszegét és a megfelelő részelőirányzatokat felemelheti a tervezett előirányzatot meghaladó többlet bevételeiből és nem önkormányzattól átvett pénzeszközeiből a ténylegesen befolyt bevétele mértékéig.
(7) A központi költségvetésből meghatározott célra juttatott, érdemi döntést nem igénylő támogatások összegét és az a)-d) pontok szerinti módosításokat, átcsoportosításokat a soron következő rendeletmódosításba be kell építeni.
(8) A képviselő-testület a költségvetésben meghatározott tartalék költségvetési előirányzatok feletti rendelkezési jogot általános jelleggel a polgármesterre átruházza.
(9) A képviselő-testület általános jelleggel felhatalmazza a polgármestert, hogy a pályázatok megvalósításához szükséges, e rendelet alapján az adott fejlesztési cél szerinti kormányzati funkcióra tervezett vagy az általános tartalékból a tárgyévben még rendelkezésre álló előirányzatból biztosítható saját forrást – amennyiben a képviselő-testület másként nem rendelkezik, vagy a pályázat előírásaival nem ellentétes – általános jelleggel biztosítsa.
9. § (1) A képviselő-testület – az első negyedév kivételével – negyedévente, de legkésőbb az éves költségvetési beszámoló elkészítéséig, december 31-i hatállyal dönta költségvetési rendelet módosításáról. Ha év közben az Országgyűlés a helyi önkormányzatokat illető költségvetési támogatásokat zárolja, azokat csökkenti, törli, az intézkedés kihirdetését követően haladéktalanul, de legkésőbb 15 napon belül a képviselő-testület elé kell terjeszteni a költségvetési rendelet módosítását
(2) Felhatalmazást kap a polgármester, hogy a költségvetési támogatásból származó átmenetileg szabad pénzeszközt állampapír vásárlásával hasznosítsa, azzal, hogy az így elért hozamot, kamatbevételt kizárólag a támogatott tevékenységgel kapcsolatos kiadásokra lehet felhasználni.
(3) Évközben folyamatosan figyelemmel kell kísérni a kiadások csökkentésének és a bevételek növelésének lehetőségeit.
(4) Ha az önkormányzat év közben a költségvetési rendelet készítésekor nem ismert többletbevételhez jut, vagy bevételei a tervezettől elmaradnak, e tényről a polgármester a képviselő-testületet tájékoztatja.
(5) Az élet- és vagyonbiztonságot veszélyeztető elemi csapás, vagy ennek következményei elhárítása céljából a polgármester az önkormányzat költségvetése körében az államháztartásról szóló törvény szerint átmeneti rendelkezést hozhat, amelyről a képviselő-testület legközelebbi ülésén be kell számolnia.
(6) A képviselő-testület általános jelleggel felhatalmazza a polgármestert, hogy pályázati vagy egyéb támogatásokkal kapcsolatos, a költségvetést érintő kötelezettségvállalást megtegye, amennyiben az ahhoz szükséges fedezet e rendelet alapján biztosítható.
Záró rendelkezések
10. § Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.
11. § E rendelet rendelkezéseit 2020. január 1-jétől kell alkalmazni.
Tóth Ferenc sk. | Dr. Illés-Tóth Zoltán sk. |
18. melléklet
18. melléklet
18. számú melléklet a 5/2021. (V.27.) önkormányzati rendelethez
A Komádi Városi Önkormányzat és intézményei által használt kormányzati funkciók
|
|
Kormányzati funkció száma |
Kormányzati funkció megnevezése |
| Komádi Városi Önkormányzat |
||
| 1. |
011130 |
Önkormányzatok és önkormányzati hivatalok jogalkotó és általános igazgatási tevékenysége |
| 2. |
013320 |
Köztemető fenntartás és működtetés |
| 3. |
013350 |
Önkormányzati vagyonnal való gazdálkodással kapcsolatos feladatok |
| 4. |
018010 |
Önkormányzatok elszámolásai központi költségvetéssel |
| 5. |
018030 |
Támogatási célú finanszírozási műveletek |
| 6. |
031030 |
Közterület rendjének fenntartása |
| 7. |
032020 |
Tűz-és katasztrófavédelmi tevékenységek |
| 8. |
041232 |
Start-munka program |
| 9. |
041233 |
Hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás |
| 10. |
042180 |
Állat-egészségügy |
| 11. |
045150 |
Egyéb szárazföldi személyszállítás |
| 12. |
045160 |
Közutak, hidak, alagutak üzemeltetése, fenntartása |
| 13. |
045161 |
Kerékpárutak üzemeltetése, fenntartása |
| 14. |
047120 |
Piac üzemeltetés |
| 15. |
047410 |
Ár-és belvízvédelemmel összefüggő tevékenységek |
| 16. |
049010 |
Máshová nem sorolt gazdasági ügyek |
| 17. |
051050 |
Veszélyes hulladék begyűjtése, szállítása, átrakása |
| 18. |
051060 |
Veszélyes hulladék kezelése, ártalmatlanítása |
| 19. |
052080 |
Szennyvízcsatorna építése, fenntartása, üzemeltetése |
| 20. |
054020 |
Védett természeti területek és természeti értékek bemutatása, megőrzése és fenntartása |
| 21. |
063080 |
Vízellátással kapcsolatos közmű építése, fenntartása, üzemeltetése |
| 22. |
064010 |
Közvilágítás |
| 23. |
066010 |
Zöldterület-kezelés |
| 24. |
066020 |
Város-és községgazdálkodási egyéb szolgáltatások |
| 25. |
072111 |
Háziorvosi alapellátás |
| 26. |
072112 |
Háziorvosi ügyeleti ellátás |
| 27. |
072311 |
Fogorvosi alapellátás |
| 28. |
013330 |
Pályázat-és támogatás kezelés, ellenőrzés |
| 29. |
081030 |
Sportlétesítmények, edzőtáborok működtetése és fejlesztése |
| 30. |
081041 |
Versenysport- és utánpótlás-nevelési tevékenység és támogatása |
| 31. |
081061 |
Szabadidős park, fürdő és strandszolgáltatás |
| 32. |
082092 |
Közművelődés, hagyományos közösségi kulturális értékek gondozása |
| 33. |
084031 |
Civil szervezetek működési támogatása |
| 34. |
084032 |
Civil szervezetek program támogatása |
| 35. |
086090 |
Egyéb szabadidős szolgáltatás |
| 36. |
096015 |
Gyermekétkeztetés köznevelési intézményben |
| 37. |
102023 |
Időskorúak tartós bentlakásos ellátása |
| 38. |
104037 |
Intézményen kívüli gyermekétkeztetés |
| 39. |
104043 |
Család-és gyermekjóléti központ |
| 40. |
104044 |
Biztos Kezdet Gyerekház |
| 41. |
104051 |
Gyermekvédelmi, pénzbeli és természetbeni ellátások |
| 42. |
104035 |
Gyermekétkeztetés bölcsődében, fogyatékosok nappali intézményében |
| 43. |
104060 |
Gyermekek, fiatalok és családok életminőségét javító programok |
| 44. |
106010 |
Lakóingatlan szociális célú bérbeadása |
| 45. |
106020 |
Lakásfenntartással, lakhatással összefüggő ellátások |
| 46. |
107055 |
Falugondnoki, tanyagondnoki szolgáltatás |
| 47. |
107060 |
Egyéb szociális pénzbeli és természetbeni ellátások támog. |
| 48. |
018010 |
Önkormányzatok elszámolásai központi költségvetéssel |
| 49. |
018030 |
Támogatási célú finanszírozási műveletek |
| 50. |
900020 |
Önkormányzatok funkcióra nem sorolható bevételei államháztartáson kívülről |
| Komádi Közös Önkormányzati Hivatal |
||
| 51. |
013360 |
Más szerv részére végzett pénzügyi-gazdálkodási, üzemeltetési, egyéb szolgáltatások |
| 52. |
011130 |
Önkormányzatok és önkormányzati hivatalok jogalkotó és általános igazgatási tevékenysége |
| 53. |
018030 |
Támogatási célú finanszírozási műveletek |
| 54. |
013210 |
Átfogó tervezési és statisztikai szolgáltatások |
| 55. |
016010 |
Országgyűlési, önkormányzati és európai parlamenti képviselőválasztásokhoz kapcsolódó tevékenységek |
| 56. |
016020 |
Országos és helyi népszavazással kapcsolatos tevékenységek |
| 57. |
045150 |
Egyéb szárazföldi személyszállítás |
| 58. |
066020 |
Város- és községgazdálkodás |
| Közösségi Ház és Városi Könyvtár |
||
| 59. |
082042 |
Könyvtári állomány gyarapítása, nyilvántartása |
| 60. |
082043 |
Könyvtári állomány feltárása, megőrzése, védelme |
| 61. |
082044 |
Könyvtári szolgáltatások |
| 62. |
082091 |
Közművelődés-közösségi és társadalmi részvétel fejlesztése |
| 63. |
082092 |
Közművelődés-hagyományos közösségi kulturális értékek gondozása |
| 64. |
082093 |
Közművelődés- egész életre kiterjedő tanulás, amatőr művészetek |
| 65. |
018030 |
Támogatási célú finanszírozási műveletek |
| 66. |
083030 |
Egyéb kiadói tevékenység |
| 67. |
086020 |
Helyi, térségi közösségi tér biztosítása, működtetése |
| 68. |
086090 |
Egyéb szabadidős szolgáltatás |
| 69. |
095020 |
Iskolarendszeren kívüli egyéb oktatás, képzés |
| 70. |
107080 |
Esélyegyenlőség elősegítését célzó tevékenységek és programok |
| Kerek Egy Ég Alatt Óvoda és Bölcsőde |
||
| 58. |
091110 |
Óvodai nevelés, ellátás szakmai feladatai |
| 59. |
091140 |
Óvodai nevelés, ellátás működtetési feladatai |
| 60. |
104031 |
Gyermekek bölcsődei ellátása |
| 61. |
018030 |
Támogatási célú finanszírozási műveletek |