Budapest Főváros VI. Kerület Terézváros Önkormányzat Képviselő-testületének 12/2023. (III. 30.) önkormányzati rendelete

egyes szociális, egészségügyi és oktatási tárgyú önkormányzati rendeletek módosításáról és hatályon kívül helyezéséről

Hatályos: 2023. 04. 01- 2023. 04. 02

Budapest Főváros VI. Kerület Terézváros Önkormányzat Képviselő-testületének 12/2023. (III. 30.) önkormányzati rendelete

egyes szociális, egészségügyi és oktatási tárgyú önkormányzati rendeletek módosításáról és hatályon kívül helyezéséről

2023.04.01.

Budapest Főváros VI. kerület Terézváros Önkormányzata Képviselő-testülete a 2.,3.,5.,6.,8.,9.,10. alcím tekintetében az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében, az 1. alcím tekintetében a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 32. § (3) bekezdésében, 45. §-ában, 132. § (4) bekezdés g) pontjában, a 4. alcím tekintetében a muzeális intézményekről, a nyilvános könyvtári ellátásról és a közművelődésről szóló 1997. évi CXL. törvény 83/A. § (1) bekezdésében, a 7. alcím tekintetében a Magyarország címerének és zászlajának használatáról, valamint állami kitüntetéseiről szóló 2011. évi CCII. törvény 24. § (9) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

1. § Az önkormányzat által adományozható elismerő címekről és kitüntetésekről szóló 16/2005. (V.23.) önkormányzati rendelet 37/L. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) A „Terézvárosi Szent Flórián-díj” kitüntetés adományozására tett és részletes indoklással ellátott javaslatokat a 23/N. § (1) bekezdésében meghatározott személyek minden év március 15-éig nyújthatják be a polgármesternek.”

2. § Hatályát veszti a rászorultságtól függő egyes pénzbeli és természetbeni gyermekvédelmi ellátásokról szóló 33/2009. (X.26.) önkormányzati rendelet.

3. § A Terézvárosi Tanulmányi Ösztöndíjról szóló 11/2012. (IV.26.) önkormányzati rendelet 2. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(2) Az ösztöndíj annak az 1. §-ban megjelölt tanulónak adható, aki

a) általános iskolás diák esetében példamutató magatartásával, példás szorgalmával, kiemelkedő tanulmányi eredményével Terézvárosban, Budapesten, illetve országos viszonylatban elismerést szerzett, és emberi hozzáállása alapján társai körében köztiszteletnek örvend, továbbá családjában - a pályázati felhívás közzétételét közvetlenül megelőző tizenkét hónap alatt szerzett jövedelem egyhavi átlagát figyelembe véve - az egy főre jutó havi jövedelem nagysága nem haladja meg a terézvárosi támogatási alapnak a pályázati felhívás közzététele időpontjában irányadó összege 265%-át,

b) gimnáziumi és szakgimnáziumi tanuló esetében legalább jó magatartásával, jó szorgalmával, kiemelkedő tanulmányi eredményével Terézvárosban, Budapesten, illetve országos viszonylatban elismerést szerzett, és emberi hozzáállása alapján társai körében köztiszteletnek örvend, továbbá családjában - a pályázati felhívás közzétételét közvetlenül megelőző tizenkét hónap alatt szerzett jövedelem egyhavi átlagát figyelembe véve - az egy főre jutó havi jövedelem nagysága nem haladja meg a terézvárosi támogatási alapnak a pályázati felhívás közzététele időpontjában irányadó összege 265%-át, c) szakképző intézmény tanulói jogviszonyban lévő tanulója esetében a szakképzésről szóló 2019. évi LXXX. törvény szerinti első szakképesítését szerző diák (ide nem értve a részszakképzéseket), aki legalább jó magatartásával, jó szorgalmával, kiemelkedő tanulmányi eredményével Terézvárosban, Budapesten, illetve országos viszonylatban

elismerést szerzett, és emberi hozzáállása alapján társai körében köztiszteletnek

örvend, továbbá családjában - a pályázati felhívás közzétételét közvetlenül megelőző

tizenkét hónap alatt szerzett jövedelem egyhavi átlagát figyelembe véve - az egy főre

jutó havi jövedelem nagysága nem haladja meg a terézvárosi támogatási alapnak a pályázati felhívás közzététele időpontjában irányadó összege 265%-át

4. § A Terézvárosi Tanulmányi Ösztöndíjról szóló 11/2012. (IV.26.) önkormányzati rendelet 3. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) Terézvárosi Tanulmányi Ösztöndíjban részesíthető évente, a 2. §-ban meghatározott feltételeknek megfelelő

a) tíz fő általános iskolai felső tagozatos (5-8. évfolyam) diák, akinek a magatartás és szorgalmi jegyek nélkül számított tanulmányi átlaga 4,5 feletti, vagy tanulmányi versenyen legalább kerületi I-V., budapesti I-X., vagy országos I-XX. helyezést ért el;

b) tíz gimnáziumi, szakgimnáziumi (9-13. évfolyam) diák, akinek a magatartás és szorgalmi jegyek nélkül számított tanulmányi átlaga 4,5 feletti, vagy tanulmányi versenyen legalább budapesti I-X., vagy országos I-XX. helyezést ért el; c) tíz szakképző intézményi tanulói jogviszonyban álló tanuló, akinek az igazolatlanul mulasztott óráinak száma nulla, a magatartási és szorgalmi jegyek nélkül, a szakmai gyakorlati tárgyakkal együtt számított tanulmányi átlaga 4,5 feletti, vagy a tanulmányi illetve szakmai versenyen legalább budapesti I-X., vagy országos I-XX. helyezést ért el.”

5. § A Terézvárosi Tanulmányi Ösztöndíjról szóló 11/2012. (IV.26.) önkormányzati rendelet 7. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(2) Terézvárosi Tanulmányi Ösztöndíjra méltatlanná az a tanuló válik, aki a nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény 58. § (3) bekezdése szerint kötelességei vétkes és súlyos megszegése miatt lefolytatott fegyelmi eljárás alapján, véglegessé vált írásbeli határozattal fegyelmi büntetésben részesült.”

6. § Az Esélyegyenlőségi Program keretében biztosított támogatásokról szóló 5/2014. (II.28.) önkormányzati rendelet 7. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

„7. § (1) A Tanuló, illetve törvényes képviselője a jogosítvány megszerzését követő 90 napon belül - erre a célra rendszeresített nyomtatványon - kérelmet nyújthat be az Önkormányzat által nyújtott támogatás igénybevételére.

(2) A Tanuló, illetve törvényes képviselője köteles igazolni az önkormányzati támogatás igénybevételének jogosultságát (személyazonosság igazolására alkalmas hatósági igazolvány és lakcímkártya bemutatása, a tanfolyam kezdési időpontjára vonatkozó igazolás, valamint tanulói, illetve hallgatói jogviszony-igazolás csatolása).

(3) A kérelem benyújtásával egyidejűleg be kell mutatni a megszerzett jogosítványt.

(4) Az (1) bekezdésben meghatározott határidő jogvesztő.”

7. § Az Esélyegyenlőségi Program keretében biztosított támogatásokról szóló 5/2014. (II.28.) önkormányzati rendelet a következő 7/A. és 7/B. §-sal egészül ki:

„7/A. § (1) Kerékpáros közlekedéshez nyújtott támogatás pályázati eljárás alapján nyújtható. A pályázatot a Tanuló, illetve törvényes képviselője az erre a célra rendszeresített adatlapon nyújthatja be a támogatás igénybevétele jogosultságának (személyazonosság igazolására alkalmas hatósági igazolvány és lakcímkártya bemutatása, valamint tanulói, illetve hallgatói jogviszony-igazolás csatolása) egyidejű igazolása mellett.

(2) A pályázat kiírásáról a Környezetvédelmi és Településképi Bizottság dönt.

(3) A benyújtott pályázatokról a Környezetvédelmi és Településképi Bizottság dönt a pályázatok benyújtására előírt határidő lejártát követő első ülésén.

(4) Hiánypótlásra egy alkalommal, a pályázati határidő lejártáig van lehetőség.

(5) A pályázatok elbírálása érkezési sorrendben történik, az Önkormányzat éves költségvetésében biztosított fedezet mértékéig.

(6) A pályázat eredményéről a Humánszolgáltatási Főosztály értesíti a pályázót.

(7) Pozitív elbírálás esetén a támogatás feltétele, hogy az értesítést követően a Tanuló eredményesen vegyen részt az Önkormányzat által meghatározott, ingyenes közúti közlekedési elméleti, városi közlekedés gyakorlati és az elsősegély-nyújtási ismereteket nyújtó elméleti és gyakorlati képzéseken. A képzésen való eredményes részvételt igazoló dokumentumot a támogatási megállapodáshoz csatolni kell. Amennyiben a Tanuló megszerzi a „B” kategóriás vezetői engedélyt, a kerékpáros közlekedéshez nyújtott támogatás igénybevételéhez kizárólag a gyakorlati kerékpáros közlekedési ismereteket nyújtó oktatáson kötelező részt vennie.

(8) A támogatás nyújtásának további feltételei:

a) a kerékpár megvásárlását igazoló számla benyújtása (a számla kiállításának dátuma a pályázat benyújtását megelőző 30. naptól a támogatási megállapodás aláírásának napjáig terjedhet - egy kerékpár vásárlásáról kiállított számla kizárólag egy Tanuló támogatásához használható fel), amely számla felülbélyegzést követően Tanuló, illetve törvényes képviselője részére visszaadásra kerül,

b) a kerékpár országos adatbázisba történő regisztrálása, valamint

c) a kerékpárra felelősségbiztosítás kötése.

(9) A támogatás elektromos eszköz beszerzésére nem használható fel.

(10) A (7)-(8) bekezdésben foglalt feltételek teljesülése esetén az Önkormányzat a Tanulóval, illetve törvényes képviselőjével - a pályázat eredményéről szóló döntést követő hat hónapon belül - támogatási megállapodást köt, e határidő jogvesztő.

7/B. § (1) A kerékpáros közlekedés támogatása utófinanszírozás formájában történik, összege 70.000.-Ft. A kerékpár országos adatbázisba történő regisztrálása díját az Önkormányzat utólag átvállalja.

(2) A kerékpár tulajdonjoga, illetve használati joga a támogatási megállapodás aláírásától számított 2 évig nem ruházható át, valamint támogatott az önkormányzati támogatást igazoló matricát a kerékpáron köteles elhelyezni.

(3) A (2) bekezdésben foglaltak teljesülését az Önkormányzat ellenőrizheti és - a (4) bekezdésben foglaltak kivételével - amennyiben eltérést tapasztal, támogatott köteles a támogatás összegét 30 napon belül az Önkormányzat részére visszafizetni. (4) Amennyiben a kerékpár olyan okból kerül ki támogatott használatából, amellyel összefüggésben rendőrségi feljelentés tételére kerül sor, e körülményről támogatott az Önkormányzatot, valamint a biztosítót haladéktalanul értesíteni köteles.”

8. § Az Esélyegyenlőségi Program keretében biztosított támogatásokról szóló 5/2014. (II.28.) önkormányzati rendelet 8. § (1) és (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:

„(1) Az Önkormányzat Képviselő-testülete az Esélyegyenlőségi Program keretében biztosított „B” kategóriás vezetői engedély megszerzése támogatásának költségvetési fedezetét az éves költségvetési rendelet céltartalékai között külön soron tervezi meg. A támogatás mértéke tanulónként 50.000.-Ft.

(2) A „B” kategóriás vezetői engedély megszerzéséhez nyújtott támogatásra való jogosultságról a polgármester dönt.

9. § Az Esélyegyenlőségi Program keretében biztosított támogatásokról szóló 5/2014. (II.28.) önkormányzati rendelet 10. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

„10. § (1) Az Önkormányzat Képviselő-testülete az Esélyegyenlőségi Program keretében biztosított első államilag elismert komplex nyelvvizsga megszerzése támogatásának költségvetési fedezetét az éves költségvetési rendelet céltartalékai között külön soron tervezi meg. A támogatás mértéke tanulónként 20.000.-Ft, de legfeljebb a felmerült költségek számviteli bizonylattal igazolt díja.

(2) A nyelvvizsga megszerzéséhez nyújtott támogatásra való jogosultságról a polgármester dönt.

10. § Az Esélyegyenlőségi Program keretében biztosított támogatásokról szóló 5/2014. (II.28.) önkormányzati rendelet 10/A. § (3) és (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:

„(3) A támogatás mértéke az (1) bekezdés a) pontjában meghatározott személynek bruttó 30.000.-Ft, amely a szemüvegvásárlás teljes összege (szemüvegkerettel, szemüveg-lencsékkel, tokkal, törlőkendővel, szemüveg-beállítással, szaktanácsadással, egyéb munkadíjjal, kiszállás költségével). Az összeg a vásárlást és átadást igazoló számla benyújtását követően kerül kiutalásra.

(4) Az (1) bekezdés b) pontjában meghatározott gyermek esetében a támogatás összege 30.000.-Ft, amely szemüveg vásárlására fordítható (szemüvegkeret és szemüveglencse). Az összeg a vásárlást és átadást igazoló számla benyújtását követően kerül kiutalásra.”

11. § A szociális rászorultságtól függő egyes pénzbeli és természetbeni ellátásokról szóló 3/2015. (II.27.) önkormányzati rendelet bevezető része helyébe a következő rendelkezés lép:

„Budapest Főváros VI. kerület Terézváros Önkormányzata Képviselő-testülete a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 10. § (1) bekezdésében, 25. § (3) bekezdés b) pontjában, 26. §-ában, 32. § (1) bekezdés b) pontjában és (3) bekezdésében, 45. §-ában, 48. § (4) bekezdésében, 132. § (4) bekezdés g) pontjában kapott felhatalmazás alapján, Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdés 8a. pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:”

12. § A szociális rászorultságtól függő egyes pénzbeli és természetbeni ellátásokról szóló 3/2015. (II.27.) önkormányzati rendelet a következő alcímmel egészül ki:

„11/A. A mosható nadrágpelenka használatának támogatása

39/A. § (1) Az önkormányzat az Európai Unió területén gyártott mosható nadrágpelenka beszerzési költségeinek csökkentéséhez egyösszegű, vissza nem térítendő támogatást nyújt.

(2) Az önkormányzat azokat a gyermekeket támogatja,

a) akik rendszeres gyermekvédelmi kedvezményre jogosultak,

b) akik nagycsaládban élnek,

c) akiknek tartós betegségét megállapították, vagy

d) akiknek orvosilag javasolt a mosható nadrágpelenka használata (különösen atopiás dermatitiszben szenvedő gyermek).

39/B. § (1) Az önkormányzat az évi költségvetési rendeletben meghatározott nagyságú anyagi keret terhére gyermekenként – a (2) bekezdésben foglalt kivétellel - egy alkalommal nyújt támogatást.

(2) A 39/A. § (2) bekezdés c) és d) pontjában foglalt gyermek esetében a támogatás háromévenként ismételten megállapítható mindaddig, amíg a nadrágpelenka használatára szükség van.

39/C. § (1) A támogatás mértéke

a) a 39/A. § (2) bekezdés a) pontjában meghatározott esetben a pelenka vásárlását igazoló számlán szereplő beszerzési ár (a továbbiakban: beszerzési ár) 100%-a, legfeljebb 60.000.-Ft,

b) a 39/A. § (2) bekezdés b) pontjában meghatározott esetben a beszerzési ár 80%-a, legfeljebb 40.000.-Ft,

c) a 39/A. § (2) bekezdés c) és d) pontjában meghatározott esetekben a beszerzési ár 65%-a, maximum 30.000.-Ft.

(2) A támogatás összegét száz forintra kerekítve kell megállapítani.

39/D. § (1) A támogatás iránti kérelmet - a 16. mellékletben szereplő formanyomtatványon - a gyermek azon szülője vagy más törvényes képviselője nyújthatja be, akinek a nevére a pelenka vásárlását igazoló számlát kiállították.

(2) A kérelemhez csatolni kell:

a) a gyermek(ek) születési anyakönyvi kivonatának másolatát,

b) a kérelmező nevére kiállított, a pelenka vásárlását igazoló számlát,

c) a 39/A. § (2) bekezdés c) pontjában meghatározott esetben a magasabb összegű családi pótlék megállapításáról szóló igazolást,

d) a 39/A. § (2) bekezdés d) pontja alapján igényelt támogatás esetében az orvosi javaslatot.

(3) A támogatás iránti kérelmet a gyermek születését követő egy éven belül lehet benyújtani. A 39/A. § (2) bekezdés c) és d) pontjában meghatározott szükség esetén az első igénylést követően háromévenként ismételten benyújtható a kérelem.

(4) A támogatás felvételére a gyermek törvényes képviselője jogosult.”

13. § A szociális rászorultságtól függő egyes pénzbeli és természetbeni ellátásokról szóló 3/2015. (II.27.) önkormányzati rendelet a következő alcímmel egészül ki:

„11/B. Babacsomag

39/E. § Aki születési támogatásban részesül, babacsomag-támogatásra jogosult. A babacsomag-támogatás természetbeni támogatás, kiosztása hivatalból, időszakosan történik.”

14. § A szociális rászorultságtól függő egyes pénzbeli és természetbeni ellátásokról szóló 3/2015. (II.27.) önkormányzati rendelet a következő alcímmel egészül ki:

„11/C. Karácsonyi csomag

39/F. § (1) Az önkormányzat - a megélhetéssel kapcsolatos költségek csökkentéséhez - karácsonyi csomag-támogatást nyújt annak a személynek, aki

a) a tárgyév július 1. napján kerületi lakóhellyel rendelkezik,

b) életvitelszerűen az önkormányzat közigazgatási területén él és

c) 62. életévét betöltötte vagy legkésőbb a tárgyév szeptember 30. napjáig 62. életévét betölti.

(2) A támogatást a jogosultnak igényelnie nem kell, a jogosultságot a polgármester a személyi adat- és lakcímnyilvántartás adatai alapján, hivatalból állapítja meg.”

15. § A szociális rászorultságtól függő egyes pénzbeli és természetbeni ellátásokról szóló 3/2015. (II.27.) önkormányzati rendelet a következő alcímmel egészül ki:

„11/D. Élelmiszercsomag

39/G. § (1) Az önkormányzat évente két alkalommal, az év első és második felében élelmiszercsomag - személyesen történő - átvételére nyújt lehetőséget, a rendelkezésre álló készlet mértékéig.

(2) Élelmiszercsomag annak a személynek adható, aki a csomag átvételének időpontjában kerületi lakcímmel rendelkezik. (3) Élelmiszercsomag adható annak a személynek is, aki az Szt. 7. § (1) bekezdése alapján étkezésre jogosult.”

16. § (1) A szociális rászorultságtól függő egyes pénzbeli és természetbeni ellátásokról szóló 3/2015. (II.27.) önkormányzati rendelet 44. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) A jogosultság megállapítása kérelemre történik

a) a települési támogatások közül: lakhatási támogatás, fűtéstámogatás, ápolási támogatás, gyógyszertámogatás, fogyatékossági támogatásban vagy vakok személyi járadékában részesülő személyek támogatása, hátralékkiegyenlítő támogatás, a mosható nadrágpelenka használatának támogatása,

b) a rendkívüli települési támogatások közül: eseti támogatás, temetési támogatás, méltányossági segély, rendkívüli bérletidíj-támogatás, lakás-felújítási támogatás, koronavírus miatt árván maradt kerületi gyermekek támogatása, állásvesztési támogatás, krízistámogatás, veszélyhelyzeti bérletidíj támogatás, továbbá

c) a köztemetés költségeinek megtérítésére vonatkozó kötelezettség alóli mentesítés

esetén.”

(2) A szociális rászorultságtól függő egyes pénzbeli és természetbeni ellátásokról szóló 3/2015. (II.27.) önkormányzati rendelet 44. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(3) A támogatás iránti kérelmet erre a célra rendszeresített - az 1-16. mellékletben meghatározott - formanyomtatványon kell benyújtani az önkormányzat hivatalánál.”

17. § A szociális rászorultságtól függő egyes pénzbeli és természetbeni ellátásokról szóló 3/2015. (II.27.) önkormányzati rendelet 48. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) Az eljáró szerv környezettanulmányt készít, kivéve

a) ha az eljárás lakhatási támogatás, fűtéstámogatás, fogyatékossági támogatásban vagy vakok személyi járadékában részesülő személyek önkormányzati támogatása, hátralékkiegyenlítő támogatás, születési támogatás, egyszeri támogatás, idősek világnapjára nyújtott támogatás, egyszeri természetbeni juttatás, lakás-felújítási támogatás megállapítására vagy Terézváros újszülöttje cím adományozására irányul,

b) ha a szociálpolitikával, gyermek- és ifjúságvédelemmel foglalkozó szerv, személy vagy a nevelési-oktatási intézmény gyermek- és ifjúságvédelemmel foglalkozó munkatársa által egy éven belül készített, a környezettanulmány tartalmi elemeivel rendelkező feljegyzése az eljáró szerv rendelkezésére áll, vagy

c) ha a környezettanulmány az önkormányzat hivatalának ügyintézője által, egy éven belül felvételre került.”

18. § A szociális rászorultságtól függő egyes pénzbeli és természetbeni ellátásokról szóló 3/2015. (II.27.) önkormányzati rendelet az 1. melléklet szerinti 16. melléklettel egészül ki.

19. § Hatályát veszti a szociális rászorultságtól függő egyes pénzbeli és természetbeni ellátásokról szóló 3/2015. (II.27.) önkormányzati rendelet

a) 1. alcím címe,

b) 1. §-a,

20. § Hatályát veszti a Terézvárosi Felsőoktatási Ösztöndíjról szóló 11/2015. (IV.30.) önkormányzati rendelet 1. alcíme.

21. § A „Terézváros Ifjú Tehetsége” önkormányzati támogatás létrehozásáról szóló 6/2016. (II.18.) önkormányzati rendelet bevezető része helyébe a következő rendelkezés lép:

„Budapest Főváros VI. kerület Terézváros Önkormányzata Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés i) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:””

22. § A „Terézváros Ifjú Tehetsége” önkormányzati támogatás létrehozásáról szóló 6/2016. (II.18.) önkormányzati rendelet 3. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

„3. § (1) A támogatás célja a) a Budapest VI. kerületben élő, korosztályukban kimagasló hazai vagy nemzetközi művészeti (ének- és zeneművészet, előadóművészet, képző- és iparművészet, színház- és filmművészet, táncművészet, népművészet, irodalom) vagy sportsikereket elérő, vagy önálló és kiemelten eredményes műszaki/tudományos tevékenységet folytató fiatalok tehetséggondozásának támogatása, b) a - közvetlenül vagy közvetve – a kerülethez köthető művészeti-, sport- vagy műszaki/tudományos teljesítmények létrejöttének támogatása.

(2) Az önkormányzat pályázati alapon működő eseti támogatása a következő célokra kérhető és használható fel: hazai és külföldi versenyeken, mesterkurzusokon, kiállításokon, bemutatókon való részvétel, nevezési díj, útiköltség, szállásköltség, anyagköltség, eszközbeszerzés, sport-, ill. hangszervásárlás vagy -bérlés.”

23. § A „Terézváros Ifjú Tehetsége” önkormányzati támogatás létrehozásáról szóló 6/2016. (II.18.) önkormányzati rendelet 8. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) A pályázatot a támogatást igénylő fiatalnak a polgármesterhez címezve kell benyújtania, mellékelve az alábbiakat:

a) a támogatási cél megjelölését, indoklását,

b) összesített költségvetést, az elnyerni kívánt összeg feltüntetését,

c) a megvalósítás tervezett kezdetét és befejezését,

d) szakmai önéletrajzot,

e) lakcímkártya-másolatot, iskolalátogatási igazolást,

f) az eredmények, igazolások másolatát, valamint

g) szakmai ajánlást a szaktanártól, illetve ajánlást az adott szakterület országosan ismert és elismert képviselőjétől.”

24. § Hatályát veszti a „Terézváros Ifjú Tehetsége” önkormányzati támogatás létrehozásáról szóló 6/2016. (II.18.) önkormányzati rendelet 1. alcíme.

25. § Az egyes védőoltások költségeinek átvállalásáról szóló 17/2016. (V. 26.) önkormányzati rendelet 2. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(2) A rotavírus, valamint a meningococcus B baktérium elleni oltás iránti kérelem esetén a jogosultság feltétele, hogy mind a gyermek, mind a kérelmet benyújtó törvényes képviselője kerületi lakóhellyel rendelkezzen és mindketten életvitelszerűen is a VI. kerületben éljenek.”

26. § Az egyes védőoltások költségeinek átvállalásáról szóló 17/2016. (V. 26.) önkormányzati rendelet 3. alcím címe helyébe a következő rendelkezés lép:

„3. A rotavírus elleni védőoltás költségei átvállalásának feltételei és szabályai

27. § Az egyes védőoltások költségeinek átvállalásáról szóló 17/2016. (V. 26.) önkormányzati rendelet 3. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

„3. § Az Önkormányzat a rendelet hatálya alá tartozó, legfeljebb 24 hetes gyermekek rotavírus elleni oltássorozata mindkét vakcinája teljes vételárának megtérítését - adómentes nem pénzben kapott juttatásként - átvállalja.”

28. § Hatályát veszti az egyes védőoltások költségeinek átvállalásáról szóló 17/2016. (V. 26.) önkormányzati rendelet 1. alcíme.

29. § Hatályát veszti a Budapest Főváros VI. kerület Terézváros Önkormányzata Képviselő-testületének 45/2020. (IX. 30.) önkormányzati rendelete házasságot kötő párok és a bejegyzett élettársi kapcsolatot létesítő párok megajándékozásáról szóló 45/2020. (IX.30.) önkormányzati rendelet „A rendelet célja” alcíme.

30. § Hatályát veszti a tanulói laptop-támogatásról szóló 59/2020. (XI.30.) önkormányzati rendelet.

31. § A 18. életévüket betöltött terézvárosi fiatalok megajándékozásáról szóló 64/2020. (XII.17.) önkormányzati rendelet 1. alcíme helyébe a következő rendelkezés lép:

„1. A rendelet hatálya

1. § E rendelet hatálya kiterjed a 18. életévét betöltött, Budapest Főváros VI. kerület Terézváros Önkormányzata közigazgatási területén lakó- vagy tartózkodási hellyel rendelkező és életvitelszerűen is Terézvárosban élő magyar állampolgárokra, bevándoroltakra és letelepedettekre, valamint a magyar hatóság által menekültként vagy oltalmazottként elismert személyekre.”

32. § Hatályát veszti a Budapest Főváros VI. kerület Terézváros Önkormányzata Képviselő-testületének 23/2021. (III. 25.) önkormányzati rendelete című 23/2021. (III. 25.) önkormányzati rendelet 1. alcíme.

33. § A helyi közművelődési feladatok ellátásáról szóló 42/2021. (IX. 7.) önkormányzati rendelet bevezető része helyébe a következő rendelkezés lép:

„Budapest Főváros VI. kerület Terézváros Önkormányzata Képviselő-testülete a muzeális intézményekről, a nyilvános könyvtári ellátásról és a közművelődésről szóló 1997. évi CXL. törvény 83/A. § (1) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 23. § (5) bekezdés 13. pontjában, valamint a muzeális intézményekről, a nyilvános könyvtári ellátásról és a közművelődésről szóló 1997. évi CXL. törvény 76. § (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva, a 83/A. § (1) bekezdésében biztosított véleményezési jogkörében eljáró terézvárosi nemzetiségi önkormányzatok véleményének kikérésével a következőket rendeli el:”

34. § A terézvárosi kulturális pályázatok kiírásáról és lebonyolításáról szóló 51/2021. (XI. 25.) önkormányzati rendelet 2. alcím címe helyébe a következő rendelkezés lép:

„2. A támogatás célja és elnyerésének feltételei”

35. § A terézvárosi kulturális pályázatok kiírásáról és lebonyolításáról szóló 51/2021. (XI. 25.) önkormányzati rendelet 3. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) A pályázati felhívást Budapest Főváros VI. kerület Terézváros Önkormányzata Képviselő-testületének (a továbbiakban: Képviselő-testület) Humán Bizottsága (a továbbiakban: Humán Bizottság) minden év első rendes ülésén írja ki az adott évre. A támogatás odaítélésével kapcsolatos jogkört - alapítvány pályázó kivételével - a Humán Bizottság gyakorolja, a beérkezett pályázatokat folyamatosan bírálja el. Alapítvány pályázó esetén a támogatás odaítéléséről - a Humán Bizottság javaslattételét követően - a Képviselő-testület dönt.”

36. § Hatályát veszti a Terézvárosba beköltözők tájékoztatásáról szóló 6/2022. (II. 24.) önkormányzati rendelet 1. alcíme.

37. § Ez a rendelet 2023. április 1-jén lép hatályba.

1. melléklet a 12/2023. (III. 30.) önkormányzati rendelethez