Budapest Főváros VI. Kerület Terézváros Önkormányzat Képviselő-testületének 40/2022. (X. 25.) önkormányzati rendelete
a Szervezeti és Működési Szabályzattal összefüggő rendeletmódosításokról
Hatályos: 2022. 11. 01- 2022. 11. 02Budapest Főváros VI. Kerület Terézváros Önkormányzat Képviselő-testületének 40/2022. (X. 25.) önkormányzati rendelete
a Szervezeti és Működési Szabályzattal összefüggő rendeletmódosításokról
Budapest Főváros VI. kerület Terézváros Önkormányzat Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
1. § A Terézvárosi Önkormányzati Környezetvédelmi Alapról szóló 6/1999. (III.4.) önkormányzati rendelet 3. § (2) és (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:
„(2) A Képviselő-testület döntése alapján a Városgazdálkodási és Pénzügyi Bizottság határozza meg a felhasználás irányelveit, az adott évben elsőbbséget élvező célokat.
(3) A Polgármesteri Hivatal a kiadások ütemezéséről negyedévente tervezetet készít. Az ütemezés alapján történő felhasználásról a „Környezetvédelmi és Településképi Bizottság javaslatára a Városgazdálkodási és Pénzügyi Bizottság dönt.”
2. § Az önkormányzat által adományozható elismerő címekről és kitüntetésekről szóló 16/2005. (V.23.) önkormányzati rendelet 37/G. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(2) A beérkezett javaslatokról a Humán Bizottság és a Városgazdálkodási és Pénzügyi Bizottság véleményezését követően a Képviselő-testület dönt. A beérkezett javaslatokat megvitató bizottsági ülésre a javaslattevőket meg kell hívni, és lehetővé kell tenni, hogy a javaslatok zárt ülésen történő tárgyalását megelőzően szóban kiegészíthessék írásban benyújtott javaslatukat.”
3. § Az önkormányzat által adományozható elismerő címekről és kitüntetésekről szóló 16/2005. (V.23.) önkormányzati rendelet 37/L. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(2) A beérkezett javaslatokról a Humán Bizottság és a Városgazdálkodási és Pénzügyi Bizottság véleményezését követően a Képviselő-testület dönt. A beérkezett javaslatokat megvitató bizottsági ülésre a javaslattevőket meg kell hívni, és lehetővé kell tenni, hogy a javaslatok zárt ülésen történő tárgyalását megelőzően szóban kiegészíthessék írásban benyújtott javaslatukat.”
4. § Az önkormányzat által adományozható elismerő címekről és kitüntetésekről szóló 16/2005. (V.23.) önkormányzati rendelet 37/O. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(2) A beérkezett javaslatokat az önkormányzat szavazásra bocsájtja, melyen bárki részt vehet. A szavazás lebonyolításáért a környezetvédelemért felelős alpolgármester a felelős. A szavazáson a három legtöbb szavazatot elért jelölt közül – a Környezetvédelmi és Településképi Bizottság véleményezését követően – a Képviselő-testület választja ki a kitüntetett személyt vagy szerveztet.”
5. § Az Önkormányzat tulajdonában álló lakások és nem lakás céljára szolgáló helyiségek bérbeadásának feltételeiről szóló 15/2006. (III.21.) önkormányzati rendelet 2. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) Budapest Főváros VI. kerület Terézváros Önkormányzat Képviselő-testülete (a továbbiakban: Kt.) a lakások és helyiségek bérbeadói jogainak gyakorlásával a Polgármestert, valamint a Városgazdálkodási és Pénzügyi Bizottságot és a Humán Bizottságot bízza meg.”
6. § Az Önkormányzat tulajdonában álló lakások és nem lakás céljára szolgáló helyiségek bérbeadásának feltételeiről szóló 15/2006. (III.21.) önkormányzati rendelet 3. § (6) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(6) A lakásigény mértékére vonatkozó szabályok alól a polgármester javaslatára a Humán Bizottság a bérletre jogosult vagy az együttköltözők egészségi állapotára, vagy foglalkozására tekintettel, illetve egyéb különösen méltányolható indokból legfeljebb egy lakószobával eltérhet.”
7. § (1) Az Önkormányzat tulajdonában álló lakások és nem lakás céljára szolgáló helyiségek bérbeadásának feltételeiről szóló 15/2006. (III.21.) önkormányzati rendelet 4. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(2) A Humán Bizottság az adott lakás tekintetében a bérbeadásnak az (1) bekezdésben meghatározott jogcímein túl egyéb jogcímet is megjelölhet. Ebben az esetben meg kell határozni azt is, hogy a bérlőnek a 3. § (1) bekezdése szerinti lakbérek közül melyik bérleti díjat kell fizetnie.”
(2) Az Önkormányzat tulajdonában álló lakások és nem lakás céljára szolgáló helyiségek bérbeadásának feltételeiről szóló 15/2006. (III.21.) önkormányzati rendelet 4. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(4) A határozott időre szóló vagy feltétel bekövetkezéséig bérbe adott lakás esetében a határozott idő vagy feltétel megváltoztatásáról, illetve a szerződés határozatlan idejű bérletté való átalakításáról a Humán Bizottság dönt.”
8. § Az Önkormányzat tulajdonában álló lakások és nem lakás céljára szolgáló helyiségek bérbeadásának feltételeiről szóló 15/2006. (III.21.) önkormányzati rendelet 5. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(4) A pályázat kiírását megelőzően a Humán Bizottság:
a) kijelöli a meghirdetendő lakásokat;
b) meghatározza a bérleti jogviszony 3. § (1) bekezdés szerinti típusát;
c) meghatározza a pályázati feltételeket.
A pályázati eljárás”
9. § Az Önkormányzat tulajdonában álló lakások és nem lakás céljára szolgáló helyiségek bérbeadásának feltételeiről szóló 15/2006. (III.21.) önkormányzati rendelet 6. § (7)–(10) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:
„(7) A pályázatokat a Polgármesteri Hivatal dolgozza fel. A Humán Bizottság választja ki a pályázati nyertest, valamint a második helyre sorolt pályázót.
(8) A pályázat nyerteseinek, és második helyezettjeinek a sorszámát a Polgármesteri Hivatal hirdetőtábláján 5 munkanapra ki kell függeszteni. Az eredmény kifüggesztésével egy időben a nyertes pályázót értesíteni kell. Amennyiben a nyertes pályázó önhibájából a meghatározott határidőn belül a bérleti szerződést nem köti meg, azt a második helyezettel kell megkötni. Ha a bérleti szerződést sem a nyertes pályázó, sem a második helyezett nem köti meg, abban az esetben új pályázatot kell kiírni, vagy a Humán Bizottság dönt a lakás további hasznosításáról.
(9) A pályázatot a Humán Bizottság eredménytelennek nyilvánítja, ha érvényes pályázat nem érkezett.
(10) Amennyiben a pályázat az 5. § (3) bekezdés a) pontja alapján került kiírásra, a Humán Bizottság a munkálatok elvégzésének határidejét – a bérlő kérésére – indokolt esetben egy alkalommal, legfeljebb 60 nappal meghosszabbíthatja.”
10. § Az Önkormányzat tulajdonában álló lakások és nem lakás céljára szolgáló helyiségek bérbeadásának feltételeiről szóló 15/2006. (III.21.) önkormányzati rendelet 8/A. § (11)–(16) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:
„(11) A Városgazdálkodási és Pénzügyi Bizottság felülvizsgálatot követően a névjegyzéken szereplő lakásigénylések figyelembevételével dönt arról, hogy az adott időszak alatt beköltözhetővé vált lakások közül melyik adható bérbe szociális, és melyik költségalapon.
(12) A Városgazdálkodási és Pénzügyi Bizottság dönt a bérlő személyéről
a) névjegyzék aktuális állásának,
b) a lakást leadó bérlő elhelyezése esetén a műszaki állapotfelmérésen tapasztaltak,
c) a szükség szerint végzett környezettanulmány során észleltek alapján.
(13) A Városgazdálkodási és Pénzügyi Bizottság az adott lakásra a szempontrendszer alapján azonos pontszámot elért igénylők közül sorsolással dönt a bérlő személyéről.
(14) Amennyiben nincs olyan lakásigénylő az aktuális időpontban a névjegyzéken, aki az adott lakásra jogosult lenne, a Városgazdálkodási és Pénzügyi Bizottság azt követően dönt a lakás bérbeadásáról, miután arra jogosult igénylő lakásigénylése felvételre kerül a névjegyzékre.
(15) A Városgazdálkodási és Pénzügyi Bizottság döntéséről a kiválasztott igénylőt a Polgármesteri Hivatal értesíti, mellyel egy időben biztosítja a lakás megtekintését.
(16) Amennyiben a kiválasztott igénylő a megadott határidőn belül önhibájából nem köti meg a lakásbérleti szerződést, akkor az adott lakásra a Városgazdálkodási és Pénzügyi Bizottság a szempontrendszer alapján legmagasabb pontot elért igénylő adatai figyelembevételével dönt.”
11. § Az Önkormányzat tulajdonában álló lakások és nem lakás céljára szolgáló helyiségek bérbeadásának feltételeiről szóló 15/2006. (III.21.) önkormányzati rendelet 9. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) A bérlőkijelölési, illetve a bérlőkiválasztási jognak más szervezet részére - megállapodás alapján - történő biztosításáról a Városgazdálkodási és Pénzügyi Bizottság javaslata alapján a Kt. dönt.”
12. § Az Önkormányzat tulajdonában álló lakások és nem lakás céljára szolgáló helyiségek bérbeadásának feltételeiről szóló 15/2006. (III.21.) önkormányzati rendelet 13. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(2) Az (1) bekezdésben meghatározott bérbeadásokról a Városgazdálkodási és Pénzügyi Bizottság dönt.”
13. § Az Önkormányzat tulajdonában álló lakások és nem lakás céljára szolgáló helyiségek bérbeadásának feltételeiről szóló 15/2006. (III.21.) önkormányzati rendelet 13/A. § (7) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(7) A Városgazdálkodási és Pénzügyi Bizottság a pályázati nyertest, valamint a második helyre sorolt pályázót
a) a Humán Bizottság előzetes véleményének, valamint
b) a 3. számú melléklet szerinti adattartalommal rendelkező szempontrendszer figyelembevételével választja ki.”
14. § Az Önkormányzat tulajdonában álló lakások és nem lakás céljára szolgáló helyiségek bérbeadásának feltételeiről szóló 15/2006. (III.21.) önkormányzati rendelet 16. § (7) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(7) A határozott idő lejártakor, vagy a feltétel bekövetkezéséig szóló szerződés megszűnésekor a lakás ismételt bérbeadásáról a Városgazdálkodási és Pénzügyi Bizottság dönt, ha
a) a bérlőt a (4) bekezdésben rögzített előbérleti jog nem illeti meg,
b) a megszűnt szerződés piaci vagy költségalapú lakbér fizetését írta elő.”
15. § Az Önkormányzat tulajdonában álló lakások és nem lakás céljára szolgáló helyiségek bérbeadásának feltételeiről szóló 15/2006. (III.21.) önkormányzati rendelet 23. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) felek a határozatlan idejű szerződés közös megegyezéssel történő megszüntetéséről úgy is megállapodhatnak, hogy nagyobb alapterületű vagy magasabb szobaszámú másik lakás bérbeadására kerül sor, melyet a Humán Bizottság hagy jóvá.”
16. § Az Önkormányzat tulajdonában álló lakások és nem lakás céljára szolgáló helyiségek bérbeadásának feltételeiről szóló 15/2006. (III.21.) önkormányzati rendelet 25. § (5) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(5) Ha helyiségben az alapító okiratban foglaltaktól eltérő tevékenységet kívánnak végezni, ehhez a Városgazdálkodási és Pénzügyi Bizottság hozzájárulása szükséges. Ugyanez érvényes akkor is, ha a bérbe adott helyiségben végzett tevékenységet a bérlője meg kívánja változtatni.”
17. § Az Önkormányzat tulajdonában álló lakások és nem lakás céljára szolgáló helyiségek bérbeadásának feltételeiről szóló 15/2006. (III.21.) önkormányzati rendelet 26. § (1) bekezdés e) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
(A helyiségeket a következő jogcímeken lehet bérbeadni:)
18. § Az Önkormányzat tulajdonában álló lakások és nem lakás céljára szolgáló helyiségek bérbeadásának feltételeiről szóló 15/2006. (III.21.) önkormányzati rendelet 27. § (2) bekezdés e) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
(Nem kell pályázatot kiírni, ha)
19. § (1) Az Önkormányzat tulajdonában álló lakások és nem lakás céljára szolgáló helyiségek bérbeadásának feltételeiről szóló 15/2006. (III.21.) önkormányzati rendelet 30. § (2) bekezdés b) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
(A helyiséget határozott időre vagy feltétel bekövetkezéséig kell bérbe adni, ha)
(2) Az Önkormányzat tulajdonában álló lakások és nem lakás céljára szolgáló helyiségek bérbeadásának feltételeiről szóló 15/2006. (III.21.) önkormányzati rendelet 30. § (4) bekezdés c) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
(A helyiségbérleti szerződésben meghatározott idő elteltekor a bérlő kérelmére újabb, 5 évre szóló bérleti szerződés köthető, ha)
(A helyiségek bérleti díja)
20. § Az Önkormányzat tulajdonában álló lakások és nem lakás céljára szolgáló helyiségek bérbeadásának feltételeiről szóló 15/2006. (III.21.) önkormányzati rendelet 33. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(3) Az előbérleti jog azt jelenti, hogy ha az Önkormányzat a helyiséget ismét bérbe adja, az előbérleti jog jogosultjával kell bérleti szerződést kötni. Az ismételt bérbevétel szándékát a bérlőnek kell bejelentenie az előbérleti jog megnyílta előtt legalább 2 hónappal. A bérbeadásról a Városgazdálkodási és Pénzügyi Bizottság dönt.
21. § Az Önkormányzat tulajdonában álló lakások és nem lakás céljára szolgáló helyiségek bérbeadásának feltételeiről szóló 15/2006. (III.21.) önkormányzati rendelet 43/A. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(2) A bérlő maradandó értéknövekedést, komfortfokozat növelést eredményező beruházásához, vagy a bérbeadó kötelezettségébe tartozó munkák elvégzéséhez a Vagyonkezelő Szervezet javaslata alapján a Humán Bizottság hozzájárulása szükséges.”
22. § Az Önkormányzat tulajdonában álló lakások és nem lakás céljára szolgáló helyiségek bérbeadásának feltételeiről szóló 15/2006. (III.21.) önkormányzati rendelet 44. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(2) Ha a bérlő a bíróság jogerős ítéletét követően, a végrehajtási eljárás befejezéséig a bérbeadóval szembeni fizetési kötelezettségének eleget tesz, a Városgazdálkodási és Pénzügyi Bizottság a volt bérlő részére határozott időtartamra a lakást és helyiséget bérbeadhatja. A bérleti szerződés feltételeire a bérbeadás időpontjában hatályos rendelkezések az irányadók.”
23. § Az Önkormányzat tulajdonában álló lakások és nem lakás céljára szolgáló helyiségek bérbeadásának feltételeiről szóló 15/2006. (III.21.) önkormányzati rendelet 3. számú. melléklete az 1. melléklet szerint módosul.
24. § A Terézvárosi Vásárcsarnokról és piacról szóló 9/2009. (V.4.) önkormányzati rendelet 6. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) A megüresedő, tartós helyhasználatra alkalmas elárusító helyeket – az 5. § (3) bekezdésben foglaltak kivételével, amelyekre a nem lakás céljára szolgáló helyiségek bérbeadásának általános szabályai az irányadók – pályázat útján vagy indokolt esetben a Városgazdálkodási és Pénzügyi Bizottság(a továbbiakban: Bizottság) egyedi határozata alapján lehet használatba adni.”
24/A. § (1) A Terézvárosi Önkormányzat tulajdonában álló közterületek használatáról és rendjéről szóló 5/2020. (II. 27.) önkormányzati rendelet 9. § (1) bekezdés b) pontjában, 9. § (2) bekezdésében és 2. számú mellékletében foglalt táblázat 5.1. pontjában a „Tulajdonosi Bizottság” szövegrész helyébe a „Városgazdálkodási és Pénzügyi Bizottság” szöveg lép.
(2) A Terézvárosi Önkormányzat tulajdonában álló közterületek használatáról és rendjéről szóló 5/2020. (II. 27.) önkormányzati rendelet 17. § (3) bekezdésében a „Pénzügyi és Jogi Bizottság” szövegrész helyébe a „Városgazdálkodási és Pénzügyi Bizottság” szöveg lép.
(3) A Terézvárosi Önkormányzat tulajdonában álló közterületek használatáról és rendjéről szóló 5/2020. (II. 27.) önkormányzati rendelet 4. § (4) bekezdés m) pontjában a „Bizottság” szövegrész helyébe a „Városgazdálkodási és Pénzügyi Bizottság” szöveg lép.
1. § Az egyes építési tevékenységekkel kapcsolatos parkolási igényekről és azok biztosításáról szóló 2/2011. (II. 3.) önkormányzati rendelet 9. § (1) bekezdésében a „Tulajdonosi Bizottsága” szövegrész helyébe a „Városgazdálkodási és Pénzügyi Bizottsága” szöveg lép.
2. § A településkép védelméről szóló 33/2017. (XII. 21.) önkormányzati rendelet 13. § (4) és (5) bekezdésében a „Tulajdonosi Bizottság” szövegrész helyébe a „Városgazdálkodási és Pénzügyi Bizottság” szöveg lép.
25. § Az üzletek éjszakai nyitvatartásának rendjéről szóló 20/2009. (VI.29.) önkormányzati rendelet 3. § (7) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(7) Az üzletek eltérő nyitva-tartás engedélyezéséről a (3) bekezdésben meghatározott hozzájárulások megléte esetén Budapest Főváros VI. kerület Terézváros Önkormányzat Képviselő-testületének Városgazdálkodási és Pénzügyi Bizottsága (a továbbiakban: Bizottság) dönt. A Bizottság mérlegelési jogkörében eljárva figyelembe veszi a képviselő-testületi határozattal elfogadott „Ajánlások a terézvárosi üzletek mindennapi működésével kapcsolatban” című ajánlásokat.”
26. § Az Önkormányzat tulajdonában álló lakások és nem lakás céljára szolgáló helyiségek elidegenítésének feltételeiről szóló 25/2011. (V.30.) önkormányzati rendelet 2. § (1) bekezdés b) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
(A lakások és helyiségek elidegenítésével kapcsolatos tulajdonosi jogokat az Önkormányzat:)
(gyakorolja a rendeletben foglaltak szerint. Ha a rendelet külön nem jelöli meg az elidegenítéssel kapcsolatos tulajdonosi jogok gyakorlóját, azt a polgármester gyakorolja.)
27. § A társasházaknak nyújtható felújítási támogatásokról szóló 55/2011. (XII.19.) rendelet módosításáról szóló 55/2011. (XII.19.) önkormányzati rendelet 4. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) A 3. §-ban meghatározott célra vonatkozó pályázatot évente legalább egy alkalommal a Városgazdálkodási és Pénzügyi Bizottság (a továbbiakban: Bizottság) írja ki, melyet közzétesz az önkormányzat honlapján, a Polgármesteri Hivatal és a Vagyonkezelő Ügyfélszolgálatán, valamint lehetőség szerint a Terézváros c. önkormányzati lapban.”
28. § (1) A társasházaknak nyújtható felújítási támogatásokról szóló 55/2011. (XII.19.) rendelet módosításáról szóló 55/2011. (XII.19.) önkormányzati rendelet 5. § (2) bekezdés m) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
(A társasház közgyűlési határozatának tartalmaznia kell:)
(2) A társasházaknak nyújtható felújítási támogatásokról szóló 55/2011. (XII.19.) rendelet módosításáról szóló 55/2011. (XII.19.) önkormányzati rendelet 5. § (2) bekezdés o) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
(A társasház közgyűlési határozatának tartalmaznia kell:)
29. § A társasházaknak nyújtható felújítási támogatásokról szóló 55/2011. (XII.19.) rendelet módosításáról szóló 55/2011. (XII.19.) önkormányzati rendelet 6. § (1) bekezdés l) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
(A benyújtott pályázatnak tartalmaznia kell:)
30. § A társasházaknak nyújtható felújítási támogatásokról szóló 55/2011. (XII.19.) rendelet módosításáról szóló 55/2011. (XII.19.) önkormányzati rendelet 7. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„7. § A támogatásban részesítendő társasházakról és a támogatás összegéről a munkacsoport javaslata alapján a Bizottság dönt. A döntés ellen nincs helye jogorvoslatnak. A Bizottság döntéséről a társasház képviselőjét írásban kell értesíteni a döntéstől számított 5 munkanapon belül.”
31. § A társasházaknak nyújtható felújítási támogatásokról szóló 55/2011. (XII.19.) rendelet módosításáról szóló 55/2011. (XII.19.) önkormányzati rendelet 8. § (6) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(6) A támogatás mértékéről a Hivatal szakmai előkészítését követően a Bizottság dönt a 2. § (1), (3) és (4) bekezdéseinek figyelembevételével. A Bizottság döntéséről a társasház képviselőjét írásban kell értesíteni a döntéstől számított 5 munkanapon belül.”
32. § (1) A társasházaknak nyújtható felújítási támogatásokról szóló 55/2011. (XII.19.) rendelet módosításáról szóló 55/2011. (XII.19.) önkormányzati rendelet 9. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) A nyertes pályázókkal és a 8. § alapján támogatottakkal az önkormányzat a döntést követő 60 napon belül szerződést köt, melynek aláírására a polgármester jogosult. Amennyiben a társasház határidőben a szerződést nem köti meg, illetve a megkötött szerződés feltételeit nem teljesíti, akkor a támogatást elveszíti, és a Bizottság döntésétől függően a következő évi pályázatból kizárásra kerül.”
(2) A társasházaknak nyújtható felújítási támogatásokról szóló 55/2011. (XII.19.) rendelet módosításáról szóló 55/2011. (XII.19.) önkormányzati rendelet 9. § (5) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(5) Az 1 millió Ft-ot meghaladó önkormányzati támogatás esetén a társasháznak a pályázati kiírásban a Bizottság által meghatározottak szerint a Terézvárosi Vagyonkezelő Nonprofit Zrt-vel a műszaki ellenőrzési feladatokra szerződést kell kötnie. A támogatás kifizetésének további feltétele a munka elvégzésének műszaki ellenőr általi igazolása. E bekezdésben meghatározottak szerinti műszaki ellenőrzés költségének 50 %-át a teljes munka elkészültének igazolása után a számla másolat benyújtását követően utalja az önkormányzat a társasház számlaszámára.”
33. § A társasházaknak nyújtható felújítási támogatásokról szóló 55/2011. (XII.19.) rendelet módosításáról szóló 55/2011. (XII.19.) önkormányzati rendelet 11. § (1) és (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:
„(1) A szerződésben rögzített befejezési határidőt, annak lejárta előtt benyújtott, a hosszabbítás indokát tartalmazó társasház képviselői kérelem alapján egy alkalommal a Bizottság jogosult meghosszabbítani maximum 6 hónappal.
(2) Azon társasház esetében, melynél a Bizottság az (1) bekezdés alapján a szerződésben rögzített befejezési határidő hosszabbításáról már döntött, a meghosszabbított befejezési határidő lejárta előtt, a társasház közgyűlésének határozatba foglalt és megindokolt kérelme alapján méltányosságból a Képviselő-testület jogosult új befejezési határidőt megállapítani. Ezen túlmenően a Képviselő-testület a további határidő hosszabbítási lehetőséget kizárja. Amennyiben a társasház a megjelölt határideig nem készül el a felújítással, a támogatást elveszíti.”
34. § Az Önkormányzat tulajdonában lévő vagyonnal való gazdálkodás és rendelkezés szabályairól szóló 24/2013. (VI.27.) önkormányzati rendelet 12. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(4) Az e rendelet felhatalmazása alapján átruházott hatáskörben meghozott döntésről a Kt-t negyedévente a tárgy negyedévet követő első rendes testületi ülésen tájékoztatni kell. A tájékoztatási kötelezettségének a polgármester a két ülés között történt eseményekről szóló beszámolója keretében, a Városgazdálkodási és Pénzügyi Bizottság (továbbiakban: Bizottság) az átruházott hatáskörben hozott határozatokról készült jegyzőkönyvi kivonat megküldésével tesz eleget.”
35. § Az Önkormányzat tulajdonában lévő vagyonnal való gazdálkodás és rendelkezés szabályairól szóló 24/2013. (VI.27.) önkormányzati rendelet 43. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(2) Az Önkormányzatot megillető elővásárlási jog gyakorlása a tárgyévi költségvetési rendeletben e célra biztosított előirányzat terhére történhet. Az elővásárlási jog gyakorlásáról a Bizottság dönt.”
36. § Az Önkormányzat tulajdonában lévő vagyonnal való gazdálkodás és rendelkezés szabályairól szóló 24/2013. (VI.27.) önkormányzati rendelet 49. § (2) bekezdés a) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
[Az Önkormányzat tényleges vagy várományi vagyonát érintő perbeli vagy a (3) bekezdés kivételével a peren kívüli egyezség megkötésére:]
37. § Az Önkormányzat tulajdonában lévő vagyonnal való gazdálkodás és rendelkezés szabályairól szóló 24/2013. (VI.27.) önkormányzati rendelet 1. melléklete helyébe a 2. melléklet lép.
38. § Az Esélyegyenlőségi Program keretében biztosított támogatásokról szóló 5/2014. (II.28.) önkormányzati rendelet 7. § (6) és (7) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:
„(6) Évente három alkalommal lehet pályázatot benyújtani, melynek pontos dátumáról a Környezetvédelmi és Településképi Bizottság dönt.
(7) A tanuló illetve törvényes képviselője által benyújtott pályázatokról a Környezetvédelmi és Településképi Bizottság dönt a beadási határidőt követő hónap 20. napjáig.”
39. § A kéménybélelés pályázati úton történő támogatásáról szóló 14/2019. (VI.13.) önkormányzati rendelet 2. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(4) A pályázat kiírásáról, a benyújtott pályázatok értékeléséről a Városgazdálkodási és Pénzügyi Bizottság (a továbbiakban: Bizottság) dönt.”
40. § Az „Életjáradék lakásért rendszer” szabályozásáról szóló 65/2020. (XII.17.) önkormányzati rendelet 9. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) Az életjáradéki szerződés megkötéséről jelen önkormányzati rendelet szerint a Humán Bizottság előzetes támogató javaslatának birtokában a Városgazdálkodási és Pénzügyi Bizottság dönt. A Városgazdálkodási és Pénzügyi Bizottság döntése nyomán az életjáradéki szerződést a polgármester köti meg a Jogosulttal.”
41. § A fa nyílászárók felújításának, helyreállításának pályázati úton történő támogatásáról szóló 29/2021. (V. 27.) önkormányzati rendelet 2. § (7) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(7) A pályázat kiírásáról, a benyújtott pályázatok értékeléséről, a felújítási határidő meghosszabbításáról a Városgazdálkodási és Pénzügyi Bizottság (a továbbiakban: Bizottság) dönt.”
42. § (1) A fenntartható városi közösségek támogatásáról szóló 34/2021. (VI. 24.) önkormányzati rendelet 3. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) A 2. § (1) bekezdésben meghatározott célra vonatkozó pályázatok kiírásáról és a Pályázati felhívás tartalmáról évente legalább egy alkalommal a Környezetvédelmi és Településképi Bizottság dönt.”
(2) A fenntartható városi közösségek támogatásáról szóló 34/2021. (VI. 24.) önkormányzati rendelet 3. § (5) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(5) A beérkezett pályázatokat munkacsoport előkészítése után a Környezetvédelmi és Településképi Bizottság bírálja el, a beérkezést követő 30 napon belül.”
43. § A fenntartható városi közösségek támogatásáról szóló 34/2021. (VI. 24.) önkormányzati rendelet 4. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(4) A támogatással megvalósítandó projekt befejezési határideje a pályázó kérelmére egy alkalommal meghosszabbítható. A határidő-hosszabbításra vonatkozó kérelemről a Környezetvédelmi és Településképi Bizottság elnöke dönt.”
44. § A postaládák cseréjének pályázati úton történő támogatásáról szóló 54/2021. (XII. 16.) önkormányzati rendelet 3. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) A pályázat kiírásáról, a benyújtott pályázatok értékeléséről, a felújítási határidő meghosszabbításáról a Városgazdálkodási és Pénzügyi Bizottság (a továbbiakban: Bizottság) dönt.”
45. § A 2022. évi költségvetésről szóló 4/2022. (II. 24.) önkormányzati rendelet 31. § (1)–(4) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:
„(1) A keret felhasználásáról az önkormányzati képviselő által tett kezdeményezés alapján a Városgazdálkodási és Pénzügyi Bizottság dönt, mely során a felhasználási cél, mód és összeg tekintetében kötve van a kezdeményezésben foglaltakhoz.
(2) A keret felhasználásáról szóló kezdeményezést a Városgazdálkodási és Pénzügyi Bizottság elutasítja, ha a kezdeményezés vagy a keret kezdeményezett felhasználása e rendeletbe vagy más jogszabályba ütközik.
(3) A Városgazdálkodási és Pénzügyi Bizottság dönt a beszámolási vagy – ha a keret felhasználása államháztartáson kívüli jogi személy, vagy jogi személyiséggel nem rendelkező egyéb szervezet támogatása útján valósul meg – elszámolási határidőről is. A beszámolási, illetve az elszámolási határidő egy évnél nem lehet hosszabb.
(4) A Városgazdálkodási és Pénzügyi Bizottság a (3) bekezdés szerinti döntésében előírhatja harmadik személlyel megkötött szerződés másolatának, műszaki ellenőri nyilatkozatnak műszaki átadás-átvételi jegyzőkönyv másolatának; számlák másolatának, kifizetést igazoló bizonylatoknak vagy más az beszámolóhoz, illetve az elszámoláshoz szükséges iratoknak a benyújtását, illetve más feltételek teljesítését is.”
46. § A 2022. évi költségvetésről szóló 4/2022. (II. 24.) önkormányzati rendelet 32. § (2)–(4) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:
„(2) A beszámoló, illetve az elszámolás elfogadásáról és az esetleges visszafizetési kötelezettség előírásáról a Városgazdálkodási és Pénzügyi Bizottság dönt.
(3) Ha az elszámolás hiányos vagy nem alkalmas a támogatás felhasználása szabályszerűségének a megítélésére, a Városgazdálkodási és Pénzügyi Bizottság a kezdeményezőt és a támogatottat egy alkalommal, legfeljebb 30 napos határidő kitűzésével hiánypótlásra hívhatja fel. A hiánypótlási határidő jogvesztő, annak elmulasztása vagy hiányos teljesítése esetén a Tulajdonosi Bizottság a rendelkezésre álló adatok alapján dönt a támogatás felhasználásának szabályszerűsége kérdésében.
(4) Amennyiben a Városgazdálkodási és Pénzügyi Bizottság az elszámolást nem, vagy csak részben fogadja el, köteles rendelkezni a támogatás teljes vagy részleges visszafizetéséről.”
47. § A 2022. évi költségvetésről szóló 4/2022. (II. 24.) önkormányzati rendelet 8. melléklete helyébe a 3. melléklet lép.
48. § A Terézváros fás szárú növényeinek védelméről, pótlásáról szóló 12/2022. (V. 5.) önkormányzati rendelet 5. § (5) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(5) A kerületi védelem alá helyezésére irányuló eljárás megindításával egyidejűleg a Környezetvédelmi és Településképi Bizottság az eljárás tárgyát az eljárás lezárásáig, de legfeljebb 180 napig ideiglenes védelem alá helyezheti.”
49. § Ez a rendelet 2022. november 1-jén lép hatályba.
1. melléklet
1. Az Önkormányzat tulajdonában álló lakások és nem lakás céljára szolgáló helyiségek bérbeadásának feltételeiről szóló 15/2006. (III.21.) önkormányzati rendelet 3. számú. melléklet cím szövege helyébe a következő rendelkezés lép:
2. melléklet
3. melléklet